11. Sonndeg am Joereskrees B - 15./16.6.2024


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11. Sonndeg am Joereskrees B - 15./16.6.2024 - © Carlo Morbach - 12.6.2024

11. Sonndeg am Joereskrees B - 15./16.6.2024


Léif Matchrëschten! Den Dag vu Jesus Christus, de Sonndeg, war fir d’Chrëschten an den éischte Joerhonnerte fir hiert Liewen insgesamt ganz wichteg, jo dësen Dag war hinnen helleg. Bäi eis réckelt de Sonndeg als Feierdag fir Jesus Christus ëmmer méi an den Hannergrond. An awer soll och nach haut de Sonndeg eist normaalt Liewen, wou mir schaffen an eis engagéieren, ënnerbriechen. De Sonndeg ass den Dag vun der Erënnerung un d’Opersteeung vum Jesus vum Doud. Villes an eiser Zäit mécht am Fong eist Liewen dout, wann ech et emol sou dierf soen. Dofir wier et wuel haut erëm ganz wichteg de Sonndeg nei ze entdecken an och dat, wat eis haut nidderdréckt an ustréckt ze iwwerwannen. Loosse mir eisen Här Jesus an eiser Mëtt begréissen.


* Här Jesus Christus, du bass de Frënn vun dee Klengen an deene Schwaachen. Här, erbaarm dech.

* Här Jesus Christus, du hëllefs eis aus Nout a Krankheet eraus. Christus, erbaarm dech.

* Här Jesus Christus, du bass d’Quell an d’Zil vun eisem Liewen. Här, erbaarm dech. 


Dagesgebiet


Gott, du unsere Hoffnung und unsere Kraft, ohne dich vermögen wir nichts. Steh uns mit deiner Gnade bei, damit wir denken, reden und tun was dir gefällt. Darum bitten wir durch Jesus Christus.


Dieu tout-puissant, force de ceux qui espèrent en toi, sois favorable à nos appels : puisque l'homme est fragile et que sans toi il ne peut rien, donne-nous toujours le secours de ta grâce ; ainsi nous pourrons, en observant tes commandements, vouloir et agir de manière à répondre à ton amour.


Härgott, du bass eis Hoffnung an eis Kraaft. Ouni dech kenne mir deng Botschaft vun der Léift net an eisem Liewe verwierklechen. Gëff eis all deng Gnod, esou datt mir ëmmer an iwwerall schwätzen a maachen, wat dir gefält, an eiser Beruffung als Chrëschten entsprécht. Dorëms biede mir dech duerch de Jesus, déi Jong, eisen Här, dee mat dir an dem Hellege Geescht lieft an all Éiwegkeet. Amen.


Liesungen: Ez 17, 22-24 / 2 Kor 5, 6-10 / Mk 4, 26-34


Lesung aus dem Buch Ezechiel.

So spricht GOTT, der Herr: Ich selbst nehme vom hohen Wipfel der Zeder und setze ihn ein. Einen zarten Zweig aus ihren obersten Ästen breche ich ab, ich selbst pflanze ihn auf einen hohen und aufragenden Berg. Auf dem hohen Berg Israels pflanze ich ihn. Dort treibt er dann Zweige, er trägt Früchte und wird zur prächtigen Zeder. Alle Vögel wohnen darin; alles, was Flügel hat, wohnt im Schatten ihrer Zweige. Dann werden alle Bäume des Feldes erkennen, dass ich der HERR bin. Ich mache den hohen Baum niedrig, den niedrigen Baum mache ich hoch. Ich lasse den grünenden Baum verdorren, den verdorrten Baum lasse ich erblühen. Ich, der HERR, habe gesprochen und ich führe es aus.


Kv Gut ist es, dem Herrn zu danken. 

Gut ist es, dem Herrn zu danken, *
deinem Namen, du Höchster, zu singen und zu spielen,
am Morgen deine Huld zu verkünden *
und in den Nächten deine Treue. 
– (Kv)
Der Gerechte sprießt wie die Palme, *
er wächst wie die Zeder des Líbanon.
Gepflanzt im Hause des Herrn, *
sprießen sie in den Höfen unseres Gottes. 
– (Kv)
Sie tragen Frucht noch im Alter *
und bleiben voll Saft und Frische;
sie verkünden: Der Herr ist redlich, *
mein Fels! An ihm ist kein Unrecht. 
– Kv


Lesung aus dem zweiten Brief des Apostels Paulus an die Gemeinde in Korinth.

Schwestern und Brüder! Wir sind also immer zuversichtlich, auch wenn wir wissen, dass wir fern vom Herrn in der Fremde leben, solange wir in diesem Leib zu Hause sind; denn als Glaubende gehen wir unseren Weg, nicht als Schauende. Weil wir aber zuversichtlich sind, ziehen wir es vor, aus dem Leib auszuwandern und daheim beim Herrn zu sein. Deswegen suchen wir unsere Ehre darin, ihm zu gefallen, ob wir daheim oder in der Fremde sind. Denn wir alle müssen vor dem Richterstuhl Christi offenbar werden, damit jeder seinen Lohn empfängt für das Gute oder Böse, das er im irdischen Leben getan hat.


Halleluja. Halleluja. Der Samen ist das Wort Gottes, der Sämann ist Christus. Wer Christus findet, der bleibt in Ewigkeit. Halleluja.


Aus dem heiligen Evangelium nach Markus.

In jener Zeit sprach Jesus zu der Menge: Mit dem Reich Gottes ist es so, wie wenn ein Mann Samen auf seinen Acker sät; dann schläft er und steht wieder auf, es wird Nacht und wird Tag, der Samen keimt und wächst und der Mann weiß nicht, wie. Die Erde bringt von selbst ihre Frucht, zuerst den Halm, dann die Ähre, dann das volle Korn in der Ähre. Sobald aber die Frucht reif ist, legt er die Sichel an; denn die Zeit der Ernte ist da. Er sagte: Womit sollen wir das Reich Gottes vergleichen, mit welchem Gleichnis sollen wir es beschreiben? Es gleicht einem Senfkorn. Dieses ist das kleinste von allen Samenkörnern, die man in die Erde sät. Ist es aber gesät, dann geht es auf und wird größer als alle anderen Gewächse und treibt große Zweige, sodass in seinem Schatten die Vögel des Himmels nisten können. Durch viele solche Gleichnisse verkündete er ihnen das Wort, so wie sie es aufnehmen konnten. Er redete nur in Gleichnissen zu ihnen; seinen Jüngern aber erklärte er alles, wenn er mit ihnen allein war.


Lecture du livre du prophète Ézékiel.

Ainsi parle le Seigneur Dieu: «À la cime du grand cèdre, je prendrai une tige ; au sommet de sa ramure, j’en cueillerai une toute jeune, et je la planterai moi-même sur une montagne très élevée. Sur la haute montagne d’Israël je la planterai. Elle portera des rameaux, et produira du fruit, elle deviendra un cèdre magnifique. En dessous d’elle habiteront tous les passereaux et toutes sortes d’oiseaux, à l’ombre de ses branches ils habiteront. Alors tous les arbres des champs sauront que Je suis le Seigneur : je renverse l’arbre élevé et relève l’arbre renversé, je fais sécher l’arbre vert et reverdir l’arbre sec. Je suis le Seigneur, j’ai parlé, et je le ferai.»


R/ Il est bon, Seigneur, de te rendre grâce !

Qu’il est bon de rendre grâce au Seigneur,
de chanter pour ton nom, Dieu Très-Haut,
d’annoncer dès le matin ton amour,
ta fidélité, au long des nuits.
R

Le juste grandira comme un palmier,
il poussera comme un cèdre du Liban ;
planté dans les parvis du Seigneur,
il grandira dans la maison de notre Dieu.
R

Vieillissant, il fructifie encore,
il garde sa sève et sa verdeur
pour annoncer : « Le Seigneur est droit !
Pas de ruse en Dieu, mon rocher ! »
R


Lecture de la deuxième lettre de saint Paul apôtre aux Corinthiens.

Frères, nous gardons toujours confiance, tout en sachant que nous demeurons loin du Seigneur, tant que nous demeurons dans ce corps; en effet, nous cheminons dans la foi, non dans la claire vision. Oui, nous avons confiance, et nous voudrions plutôt quitter la demeure de ce corps pour demeurer près du Seigneur. Mais de toute manière, que nous demeurions dans ce corps ou en dehors, notre ambition, c’est de plaire au Seigneur. Car il nous faudra tous apparaître à découvert devant le tribunal du Christ, pour que chacun soit rétribué selon ce qu’il a fait, soit en bien soit en mal, pendant qu’il était dans son corps.


Alléluia. Alléluia. La semence est la parole de Dieu ; le semeur est le Christ ; celui qui le trouve demeure pour toujours. Alléluia.


Évangile de Jésus Christ selon saint Marc.

En ce temps-là, parlant à la foule, Jésus disait : « Il en est du règne de Dieu comme d’un homme qui jette en terre la semence : nuit et jour, qu’il dorme ou qu’il se lève, la semence germe et grandit, il ne sait comment. D’elle-même, la terre produit d’abord l’herbe, puis l’épi, enfin du blé plein l’épi. Et dès que le blé est mûr, il y met la faucille, puisque le temps de la moisson est arrivé. » Il disait encore : « À quoi allons-nous comparer le règne de Dieu ? Par quelle parabole pouvons-nous le représenter ? Il est comme une graine de moutarde : quand on la sème en terre, elle est la plus petite de toutes les semences. Mais quand on l’a semée, elle grandit et dépasse toutes les plantes potagères ; et elle étend de longues branches, si bien que les oiseaux du ciel peuvent faire leur nid à son ombre. » Par de nombreuses paraboles semblables, Jésus leur annonçait la Parole, dans la mesure où ils étaient capables de l’entendre. Il ne leur disait rien sans parabole, mais il expliquait tout à ses disciples en particulier.


Priedegt


Mit dem Reich Gottes ist es so, wie wenn ein Mann Samen auf seinen Acker sät; dann schläft er und steht wieder auf, es wird Nacht und wird Tag, der Samen keimt und wächst und der Mann weiß nicht, wie.” (Mk 4, 26f.) Eist Gläichnis ass scho beandrockend. De Jesus schwätzt hei no Aschätzung vun den Exegeete wierklech selwer. Deemools war Villes iwwer d’Wuesstem net bekannt. D’Mënschen haten och nëmme ganz wéineg Méiglechkeete fir dorop an ze wierken. Gedold a Rou war also gefrot. Geloossen huet een deemools missten drop vertrauen, dass d’Natur hiert mécht, dass aus deem klenge Somkär eng nei Planz mat neier Fruucht entsteet. De Mann, dee séint, kann nëmme waarden an hoffen, dass et gutt geet.


Dacks a bis haut gëtt dëst Bild och geholl fir d’Verkënnegung vum Wuert vu Gott. Et gëtt gesot, dass mir eigentlech nëmme kënne séinen an da mussen drop hoffen, dass de Som opgeet. Effektiv ass et wuel och esou. Mir hunn nëmme ganz wéineg Afloss op d’Wierkung an d’Wuesse vun deem, wat mir an eiser Gemeinschaft verkënnegen. Kloer ass allerdéngs ëmmer, dass wann net geséint gëtt, ganz einfach näischt wiisst. A Géigende vun der Welt, wou d’Konditioune vun der Natur net esou fërderlech si fir d’Wuesse vu Planze, wéi och an der Zäit vum Jesus war et ganz däitlech ee Muss, dass de Bauer geséint huet. Ouni Som gouf a gëtt et keng nei Fruucht. Änlech ass et dann och mat dem Wuert vu Gott, mat der Botschaft vu Jesus Christus. Wa si net verkënnegt gëtt, dann ass direkt kloer, dass näischt doraus entstoen kann. An deem Sënn ass d’Gläichnis zur Zäit vum Jesus absolutt gutt ze verstoen an et ass kloer. Séinen an da Gedold hunn, fir et wuessen ze loossen, hoffen drop, dass et gutt gëtt, dat waren déi haaptsächlech Méiglechkeeten.


Wéi ass dat haut? Wa mir haut an eis Landwirtschaft kucken, da begéine mir do enger ganz anerer Situatioun wéi deemools. Sécher sinn d’Baueren och haut ofhängeg vum Wierder a villen anere Konditiounen an der Ëmwelt. Net ëmmer geléngt et, dass am Hierscht d’Felder voll si mat Fruucht. Awer haut ginn et dach vill Méiglechkeeten, déi natierlech Gegebenheeten esou ze steieren, dass een dach méiglechst vill un Erfolleg huet. Mir iwwerloossen haut net alles der Natur eleng. Mir sinn net méi esou geloossen an üben eis a Gedold fir ze waarden, wat dann eraus wäert kommen.


An och dat ass dann erëm e Bild fir eis Reliounsgemeinschaft. Och do menge mir haut, dass mir alles un neiste Mëttele missten asetzen, fir d’Verkënnegung vun der Botschaft net an d’Eidelt lafen ze loossen. Mir plangen an organiséieren. Mir versichen ëmmer nees nei Weeër ze goen. Villes schéngt realistesch a gutt ze sinn. Et schéngt och kaum ee Wee laanscht nei Weeër ze féieren. An awer geet an der Kierch d’Rechnung nach laang net op. Esou Villes mécht alle gudden Iddien dann dach ëmmer nees ee Stréch duerch d’Rechnung. Do kéint een d’Gläichnis duerchaus aktualiséieren. Och eis Baueren haut kënnen esou vill plangen a schaffen, wann d’Natur hinnen ee Stréch duerch d’Rechnung mécht, dann hunn si nawell awer kee Profit.


Wat also elo maachen? Wéi haut d’Botschaft séinen? Vläicht misste mir eis an eise kierchleche Reien dach mol erëm op grad dëst Gläichnis aus dem Evangelium vun haut zeréck besënnen. 


Dozou e puer Bemierkungen:

1. De Jesus ass deen, deen de Som ausséint. Et ass seng gutt Botschaft. Hien huet dat gemaach, wat hie konnt, an huet sech duerno zeréck gezunn. Seng Botschaft ass duerchaus gewuess a weider an d’Welt gedroe ginn.


2. De Jesus huet d’Räich vu Gott mat dem Som verglach. Mir hu nach ëmmer haut d’Tendenz d’Kierch domat ze vergläichen. D’Kierch ass awer net d’Räich vu Gott. De Katchëssem vum Trienter Konzil huet zwar d’Kierch als d’Räich vu Gott op der Äerd definéiert (Ecclesia est regnum Dei in terra.)[1] Mä wa mir d’Geschicht vun der kathoulescher Kierch an deenen eenzelnen anere chrëschtleche Gemeinschaften oder Kierchen esou kucken, da muss een dach och soen, dass do iwwer wäit Strécken dacks net vill vun deem Räich vu Gott ze gesi war an ass. “Dabei können Kurzsichtige erkennen, dass die Kirche (und später die einander sich befehdenden kirchlichen Glaubensgemeinschaften) zeitweise eher Öllämpchen als Leuchtürmen gleichen.”[2]


3. D’Kierch huet vill Schietsäiten a munch schänterlech Flécken op ze weisen. Trotz all deem ass awer d’Botschaft bis haut do an si ass geséint. Et dierf ee wuel net nëmmen den Erfolleg oder haut den Niddergang vun enger bestëmmter Form vu Kierch mat dem Räich vu Gott gläich setzen. Ech sinn iwwerzeegt, dass iwwer all déi Joerhonnerten dach op ville Plazen an a ville Mënschen dee Som, deen de Jesus mat senger Botschaft geséint huet, weider lieft an och opgaangen ass a weider opgeet.


4. D’Botschaft vum Jesus lieft an de Mënschen. Si muss do ëmmer nei geséint ginn. Ech gesinn och, dass vill Mënsche grad dat maachen, wat de Jesus duerch seng Botschaft wollt vermëttelen, och wann si net “an der Kierch sinn”. D’Kierch als Institutioun, jo och warscheinlech als Gemeinschaft, ass net dat, wat am Jesus senger Iddie war. Seng Botschaft gëtt op ee fräit Feld geséint ouni Reegelen an ouni Normen, ouni Dogmen an ouni Virbehalter.


5. D’Räich vu Gott ass um Kommen. “Das Kommen des Gottesreiches ist als Wachstumsprozess zu verstehen.”[3] Mir fillen et zwar, dass am Moment schwéier Zäiten si fir eis Gemeinschaft vun der Kierch. Mir ginn op eng nei Gestalt vu Kierch zou. Awer och haut geet de Som op, deen de Jesus geséint huet mat senger Botschaft. D’Bauere wëssen, dass och am Wanter de Som um Feld wiisst.[4]


Um Enn gëtt et nëmmen eng Conclusioun: Mir dierfen d’Räich vu Gott net mat eiser Kierch oder mat enger spezieller Form vu Kierch, wéi si sech historesch eraus geschielt huet, gläich setzen. Dat mécht eis da vläicht och méi geloossen a méi roueg. Iwwerloosse mir d’Wuesse vum Räich vu Gott deem selwer, deen dofir zoustänneg ass. Dat sinn awer net mir als Gleeweger, dat si net mir als Paschtéier oder Bëscheef oder de Poopst. Dat ass eenzeg Gott eleng.


Kreese mir also net méi esou ëm eis selwer, ëm eis Kierch, ëm eis Privileegien, ëm eisen Afloss. Loosse mir eis besënnen op eist mënschlecht Dosinn an dëser Welt a maache mir et wéi de Jesus: loosse mir een deem aneren eng Hand reechen. Loosse mir eis beschenke vu senger gudder Botschaft.


gelassen


aussteigen

aus dem Kreiselspiel

um den eigenen Nabel


ausbrechen

aus den Spiegelsalons

des Extravaganten


keine ruhelosen Streifzüge mehr

auf dem Feld der Ehre

dir einen Namen zu machen


Jesu Namen allein

gereiche dir nun

zur Ehre


lerne das Lassen

gib dich aus der Hand

ganz in die Seine


nicht verkrampfte Selbstbeherrschung

nur die Herrschaft Gottes

macht dich wirklich frei


und nicht zwanghaftes Geben

sondern Empfangenkönnen

das ist Gnade[5]


[1] Vgl. Josef Imbach, Steh auf und geh! Das Markusevangelium für heute ausgelegt, Theologischer Verlag Zürich 2023, S. 83.

[2] Ebd. S. 83.

[3] Ebd. S. 84.

[4] Vgl. Franz Kamphaus, Der Unbekannte aus Nazaret. Inspirationen zum Markus-Jahr, Patmos Verlag, Ostfildern 2023, S. 177.

[5] Andreas Knapp, Wer alles gib, hat die Hände frei. Mit Charles de Foucauld einfach leben lernen, bene! Verlag, München 2021, S. 96.


Fürbitten


Biede mir zu Gott, deen eis als seng Kanner gär huet:


* Fir déi, déi an der Politik an an der Wirtschaft verantwortlech sinn. Looss si an dengem Geescht handelen. Härgott, héier eis.


* Fir all, déi sech fir den Zesummenhalt an der Gesellschaft asetzen. Looss si Weeër zu engem gudde Matenaner fannen. Härgott, héier eis.


* Fir déi Schwaach an déi Krank, fir déi, déi soss keen hunn, dee fir si antrëtt, fir déi Traureg an déi am Liewe benodeelegt sinn. Looss si net verzweiwelen. Härgott, héier eis.


* Fir all, déi mir an eist Gebiet haut wëllen aschléissen an déi eist Gebiet brauchen. Sief ëmmer erëm bäi hinnen. Härgott, héier eis.


* Fir all eis Verstuerwen. Schenk hinnen neit Liewen an der Gemeinschaft mat dir. Härgott, héier eis.


Gott, du lauschters op eis Gebieder. Erhéier si, elo an ëmmer. Amen.


II.


Quand nous regardons notre monde, nous aimerions bien que le Seigneur nous aide à le comprendre. Prions avec confiance pour que son royaume, encore en germe, grandisse et soit accueilli par tous nos frères et sœurs.

Fais briller, Seigneur, ton amour.

Prions pour les disciples qui forment l’Église partout dans le monde; que Dieu renforce leur courage d’annoncer l’Évangile.

Prions pour les chefs spirituels et religieux qui nous gouvernent; que Dieu soutienne leur désir d’être justes.

Prions pour les plus faibles parmi nous; qu’ils trouvent dans notre générosité des signes du Royaume.

Prions pour les pères de famille que nous fêtons en ce jour; que le Seigneur les combles de ses bienfaits, ainsi que leurs enfants et petits-enfants.

Prions pour notre communauté soucieuse de plaire au Seigneur; que celui-ci lui rappelle toujours sa vocation d’annoncer le Royaume à venir.

Dieu notre Père, en envoyant ton Fils dans le monde, tu t’es rapproché de ton peuple. Que déjà nous vivions comme si nous appartenions à ton règne de justice et de paix. Alors nous serons pour nos frères et sœurs une raison d’espérer en ton salut. Nous te le demandons par Jésus, ton Fils et notre frère. Amen. (https://fr.novalis.ca)


Gowegebiet


Härgott, duerch des Gowen niers du dee ganze Mënsch. Du léiss eis als deng Kanner an dëser Welt liewen, an du gëss eis dofir alles, wat mir brauchen. Looss eis doraus nei Kraaft schäffen, esou datt mir och mat eisem Liewen a Wierken deng Botschaft bezeien. Dorëms biede mir dech, duerch de Jesus, eisen Här a Brudder. Amen.


Tu as voulu que nous trouvions, Seigneur, dans les biens que nous te présentons les nourritures de cette vie et le sacrement d'une vie nouvelle; fais que nos corps et nos âmes puissent toujours en bénéficier. Par Jésus


Hochgebet – Bescheidenheit

Präfation
Gott, wir danken dir, dass du bescheiden bist, 
dass du deinen Himmel mit dem kleinen
 
Senfkorn vergleichst
und mit einem bisschen Sauerteig; 
dass du dich mit den Geringsten an einen
Tisch setzest
und dich im Säuseln des Windes
 
und im kleinen Kind von Bethlehem zeigst.
Gott wir danken dir,
dass du ganz und gar unbescheiden bist, 
dass dein Lieben, Gutsein und Verzeihen
maßlos sind.
Aus dem Nichts hast du die Welt geschaffen
und aus den Toten machst du Lebende.
 
Um deiner Kleinheit und um deiner Größe willen preisen wir dich und rufen:

Sanctus

Gott, wir danken dir für Jesus, unseren Bruder. 
So einfach, wie er war,
so einfach sind seine Zeichen: Brot und Wein.
Wir sind da,
um sie zu teilen,
um uns miteinander an Jesus zu erinnern,
uns gegenseitig zu bestärken im Hoffen und Handeln.
Deine Lebenskraft beseele
die Dinge und Geschöpfe –
wie am Anfang, wie am Ende – und bewirke unter uns
Verbundenheit und Verbindlichkeit.

Darum bitten wir dich: Sende deinen Geist über Brot und Wein,
damit Jesus Christus
 + mit Leib und Blut in unserer Mitte gegenwärtig wird.

Denn am Abend vor seinem Leiden nahm er beim Mahl das Brot
und sagte dir Dank, brach das Brot, reichte es seinen Jüngern und sprach:


NEHMET UND ESSET ALLE DAVON:
DAS IST MEIN LEIB, DER FÜR EUCH HINGEGEBEN WIRD.


Ebenso nahm er den Kelch mit Wein, dankte wiederum,
reichte den Kelch seinen Jüngern und sprach:


NEHMET UND TRINKET ALLE DARAUS: 
DAS IST DER KELCH
DES NEUEN UND EWIGEN BUNDES,
MEIN BLUT, DAS FÜR EUCH
UND FÜR ALLE VERGOSSEN WIRD 
ZUR VERGEBUNG DER SÜNDEN.
TUT DIES ZU MEINEM GEDÄCHTNIS.


Geheimnis des Glaubens


Jesus, bis du wiederkommst, bleibt uns die Erinnerung
an dein Leben, an dein Sterben und an deine Auferweckung.
 
Diese Erinnerung ist es, die uns im Letzten leben und lieben,
handeln und hoffen lässt.
 

Jesus, deine Demut, sie hat den Machtlosen die Füße gewaschen,
sie hat den Aussätzigen berührt, mit der einfachen Frau am Brunnen
 
über Großes gesprochen und Gott im Aufgehen des Sauerteigs
entdeckt. 

Gott, lass auch uns bestärken, was klein ist,
befragen, was sich groß gebärdet, um Wichtigeres streiten
als um die besten Plätze
und voreinander nicht weniger und nicht
mehr sein, als wir sind.

Eines Tages wird es keine Ersten und keine Letzten mehr geben,
man wird keine reservierten Plätze
und keine privilegierten Verhältnisse mehr haben. 

Eines Tages wird das Einteilen in oben und unten zu Ende sein und die große Rechnerei vorbei.

Alle werden ganz dazu gehören, die Kranken gesunden, die Bekümmerten froh, 
die Getrennten vereint,
und das Leben wird dem Tod ins Gesicht lachen.

Auf diesen Tag hin sind wir unterwegs.
Für diesen Tag loben wir dich, Gott, schon heute,
durch Jesus und mit ihm und in ihm
ist dir, Gott, allmächtiger Vater, 
in der Einheit des Heiligen Geistes alle Herrlichkeit und Ehre jetzt und in Ewigkeit.

(Hochgebete ABBA auf: www.hochgebete.ch)


Vater Unser


Den Härgott ass wierklech wéi ee gudde Papp oder eng gutt Mamm. Hie schenkt eis ëmmer nees dat, wat mir brauchen. Biede mir mat de Wierder vum Jesus, dass och an eiser Zäit jiddereen alles kritt, wat hie brauch am Liewen. Denken a biede mir ganz besonnesch fir déi Vill, déi dat am Moment net hunn a leiden: Vater Unser ...


Friddensgebiet


Kleng wéi ee Moschterkär ass de Fridden an eiser Welt, munchmol ass hie glat net ze gesinn, an eise Familljen, an eiser Gesellschaft, an eiser Kierch. Eisen Optrag ass et, fir dat ze maachen, wat an eiser Kraaft steet, sou dass de Fridden ëmmer méi grouss gëtt. Weise mir eis Bereetschaft dozou. De Fridde vun eisem Här sief mat iech all.


Schlussgebiet


Härgott, des helleg Moolzecht ass en Zeechen, datt mir ënnert eneen a mat dir Gemeinschaft hunn. Looss des helleg Feier elo wierksam ginn an eisem alldeegleche Liewen, a looss eis selwer zu iwwerzeegten Zeie vun denger grousser Léift ginn. Dorëms biede mir dech, duerch de Jesus, eise Brudder an eisen Här. Amen.


Cette communion à tes mystères, Seigneur, préfigure l'union des fidèles en toi; fais qu'elle serve à l'unité dans ton Église. Par Jésus.


Wir danken dir, guter Gott, für die Begegnung mit dir und miteinander in dieser Feier. Wir bitten dich: Gib uns Hoffnung und Zuversicht, wenn wir nun hinausgehen, um deinen Samen zu säen, damit wir nicht müde werden oder enttäuscht aufgeben. Lass deine Saat der Liebe, des Friedens und der Gerechtigkeit wachsen und reifen. Darum bitten wir durch Christus, unseren Herrn.


Mass vum 9. Juni
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