2. Sonndeg am Joereskrees B - 13./14.1.2024


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2. Sonndeg am Joereskrees B - 13./14.1.2024 - (C) Carlo Morbach - 10.1.2024

2. Sonndeg am Joereskrees B - 13./14.1.2024


Léif Matchrëschten! Vum hellegen Thomas vun Aquin staamt de Saz: „Was du kannst, das sollst du wagen.“ Jidderee vun eis kann eppes. Domat sollte mir eis och dann dru woen, fir et an d’Dot ëm ze setzen. D’Fro ass natierlech net grad einfach, fir eraus ze fannen, wat een eigentlech kann. An eisem Liewe kréie mir ëmmer nees Méiglechkeeten ugebueden, déi eis eraus fuerderen a wou mir dann och kënnen testen, wat mir kënnen. Lo si mir hei fir eise Gottesdéngscht an herno héiere mir sou ze soe vun der Beruffung vun den Apostelen. Och am reliéise Beräich hu mir munches am Liewe mat op de Wee kritt. Woe mir et do fir eist Wëssen a Kënnen an ze setzen? Dat ass eng grouss Fro, déi mir eis vläicht och emol kënne stellen. Froe mir eisen Här Jesus ëm seng Gnod an säin Erbaarmen.


Kyrie:


Här, Jesus Christus, du riffs eis, fir dir no ze goen. Här, erbaarm dech.
Här, Jesus Christus, du schécks eis eraus fir deng Botschaft ze liewen. Christus, erbaarm dech.
Här, Jesus Christus, du féiers eis um Wee vun denger Gerechtegkeet a Léift. Här, erbaarm dech.


Dagesgebiet


Här, allmächtege Gott, du stees iwwert dem Himmel an iwwert der Äerd. Du hues Muecht iwwert d'Häerzer vun de Mënschen. Dofir komme mir mat Vertraue béi dech; stäerk all, déi sech em d'Gerechtegkeet an d'Léift an eiser Welt beméien, a schenk eiser Zéit déi Fridden.
Dorëms biede mir duerch de Jesus, eisen Här. Amen.


Dieu éternel et tout-puissant, qui régis l'univers du ciel et de la terre : exauce, en ta bonté, les prières de ton peuple et fais à notre temps la grâce de la paix. Par Jésus Christ.


Gott, du Schöpfer von Welt und Menschen, deine Güte und Menschenfreundlichkeit ist in deinem eingeborenen Sohn auf Erden erschienen. Wir bitten dich: Öffne unsere Augen für seine Zeichen und stärke unsern Glauben an die Kraft deiner Liebe durch ihn, Jesus Christus, deinen Sohn.


Liesungen: 1 Sam 3,3b-10.19 / 1 Kor 6, 13c-15a.17-20 / Joh 1, 35-42


Lesung aus dem ersten Buch Samuel.

In jenen Tagen schlief der junge Samuel im Tempel des HERRN, wo die Lade Gottes stand. Da rief der HERR den Samuel und Samuel antwortete: Hier bin ich. Dann lief er zu Eli und sagte: Hier bin ich, du hast mich gerufen. Eli erwiderte: Ich habe dich nicht gerufen. Geh wieder schlafen! Da ging er und legte sich wieder schlafen. Der HERR rief noch einmal: Samuel! Samuel stand auf und ging zu Eli und sagte: Hier bin ich, du hast mich gerufen. Eli erwiderte: Ich habe dich nicht gerufen, mein Sohn. Geh wieder schlafen! Samuel kannte den HERRN noch nicht und das Wort des HERRN war ihm noch nicht offenbart worden. Da rief der HERR den Samuel wieder, zum dritten Mal. Er stand auf und ging zu Eli und sagte: Hier bin ich, du hast mich gerufen. Da merkte Eli, dass der HERR den Knaben gerufen hatte. Eli sagte zu Samuel: Geh, leg dich schlafen! Wenn er dich ruft, dann antworte: Rede, HERR; denn dein Diener hört. Samuel ging und legte sich an seinem Platz nieder. Da kam der HERR, trat heran und rief wie die vorigen Male: Samuel, Samuel! Und Samuel antwortete: Rede, denn dein Diener hört. Samuel wuchs heran und der HERR war mit ihm und ließ keines von all seinen Worten zu Boden fallen.


R Mein Gott, ich komme; deinen Willen zu tun macht mir Freude. 

Ich hoffte, ja ich hoffte auf den Herrn.

Da neigte er sich mir zu und hörte mein Schreien.

Er legte mir ein neues Lied in den Mund,

einen Lobgesang auf ihn, unsern Gott. - (R)

An Schlacht- und Speiseopfern hast du kein Gefallen,

Brand- und Sündopfer forderst du nicht.

Doch das Gehör hast du mir eingepflanzt;

darum sage ich: Ja ich komme.

In dieser Schriftrolle steht, was an mir geschehen ist. - (R)

Deinen Willen zu tun, mein Gott, macht mir Freude,

deine Weisung trag‘ ich im Herzen.

Gerechtigkeit verkünde ich in großer Gemeinde,

meine Lippen verschließe ich nicht; Herr, du weißt es. - R


Lesung aus dem ersten Brief des Apostels Paulus an die Gemeinde in Korinth.

Schwestern und Brüder! Der Leib ist aber nicht für die Unzucht da, sondern für den Herrn und der Herr für den Leib. Gott hat den Herrn auferweckt; er wird durch seine Macht auch uns auferwecken. Wisst ihr nicht, dass eure Leiber Glieder Christi sind? Wer sich an den Herrn bindet, ist ein Geist mit ihm. Meidet die Unzucht! Jede Sünde, die der Mensch tut, bleibt außerhalb des Leibes. Wer aber Unzucht treibt, versündigt sich gegen den eigenen Leib. Oder wisst ihr nicht, dass euer Leib ein Tempel des Heiligen Geistes ist, der in euch wohnt und den ihr von Gott habt? Ihr gehört nicht euch selbst; denn um einen teuren Preis seid ihr erkauft worden. Verherrlicht also Gott in eurem Leib!


Halleluja. Halleluja. Wir haben den Messias gefunden, den Gesalbten des Herrn. Die Gnade und die Wahrheit sind durch ihn gekommen. Halleluja.


Aus dem heiligen Evangelium nach Johannes.

In jener Zeit stand Johannes am Jordan, wo er taufte, und zwei seiner Jünger standen bei ihm. Als Jesus vorüberging, richtete Johannes seinen Blick auf ihn und sagte: Seht, das Lamm Gottes! Die beiden Jünger hörten, was er sagte, und folgten Jesus. Jesus aber wandte sich um, und als er sah, dass sie ihm folgten, sagte er zu ihnen: Was sucht ihr? Sie sagten zu ihm: Rabbi - das heißt übersetzt: Meister - , wo wohnst du? Er sagte zu ihnen: Kommt und seht! Da kamen sie mit und sahen, wo er wohnte, und blieben jenen Tag bei ihm; es war um die zehnte Stunde. Andreas, der Bruder des Simon Petrus, war einer der beiden, die das Wort des Johannes gehört hatten und Jesus gefolgt waren. Dieser traf zuerst seinen Bruder Simon und sagte zu ihm: Wir haben den Messias gefunden - das heißt übersetzt: Christus. Er führte ihn zu Jesus. Jesus blickte ihn an und sagte: Du bist Simon, der Sohn des Johannes, du sollst Kephas heißen, das bedeutet: Petrus, Fels.


Lecture du premier livre de Samuel.

En ces jours -là, le jeune Samuel était couché dans le temple du Seigneur, où se trouvait l’arche de Dieu. Le Seigneur appela Samuel, qui répondit : « Me voici ! » Il courut vers le prêtre Éli, et il dit : « Tu m’as appelé, me voici. » Éli répondit : « Je n’ai pas appelé. Retourne te coucher. » L’enfant alla se coucher. De nouveau, le Seigneur appela Samuel. Et Samuel se leva. Il alla auprès d’Éli, et il dit : « Tu m’as appelé, me voici. » Éli répondit : « Je n’ai pas appelé, mon fils. Retourne te coucher. » Samuel ne connaissait pas encore le Seigneur, et la parole du Seigneur ne lui avait pas encore été révélée. De nouveau, le Seigneur appela Samuel. Celui-ci se leva. Il alla auprès d’Éli, et il dit : « Tu m’as appelé, me voici. » Alors Éli comprit que c’était le Seigneur qui appelait l’enfant, et il lui dit : « Va te recoucher, et s’il t’appelle, tu diras : “Parle, Seigneur, ton serviteur écoute.” » Samuel alla se recoucher à sa place habituelle. Le Seigneur vint, il se tenait là et il appela comme les autres fois : « Samuel ! Samuel ! » Et Samuel répondit : « Parle, ton serviteur écoute. » Samuel grandit. Le Seigneur était avec lui, et il ne laissa aucune de ses paroles sans effet.


R/ Me voici, Seigneur, je viens faire ta volonté.

D’un grand espoir, j’espérais le Seigneur :
il s’est penché vers moi.
En ma bouche il a mis un chant nouveau,
une louange à notre Dieu.
R

Tu ne voulais ni offrande ni sacrifice,
tu as ouvert mes oreilles ;
tu ne demandais ni holocauste ni victime,
alors j’ai dit : « Voici, je viens.
R

« Dans le livre, est écrit pour moi
ce que tu veux que je fasse.
Mon Dieu, voilà ce que j’aime :
ta loi me tient aux entrailles. »
R

Vois, je ne retiens pas mes lèvres,
Seigneur, tu le sais.
J’ai dit ton amour et ta vérité
à la grande assemblée.
R


Lecture de la première lettre de saint Paul apôtre aux Corinthiens.

Frères, le corps n’est pas pour la débauche, il est pour le Seigneur, et le Seigneur est pour le corps ; et Dieu, par sa puissance, a ressuscité le Seigneur et nous ressuscitera nous aussi. Ne le savez-vous pas ? Vos corps sont les membres du Christ. Celui qui s’unit au Seigneur ne fait avec lui qu’un seul esprit. Fuyez la débauche. Tous les péchés que l’homme peut commettre sont extérieurs à son corps ; mais l’homme qui se livre à la débauche commet un péché contre son propre corps. Ne le savez-vous pas ? Votre corps est un sanctuaire de l’Esprit Saint, lui qui est en vous et que vous avez reçu de Dieu ; vous ne vous appartenez plus à vous-mêmes, car vous avez été achetés à grand prix. Rendez donc gloire à Dieu dans votre corps.


Alléluia. Alléluia. En Jésus Christ, nous avons reconnu le Messie: par lui sont venues la grâce et la vérité. Alléluia.


Évangile de Jésus Christ selon saint Jean.

En ce temps-là, Jean le Baptiste se trouvait avec deux de ses disciples. Posant son regard sur Jésus qui allait et venait, il dit : « Voici l’Agneau de Dieu. » Les deux disciples entendirent ce qu’il disait, et ils suivirent Jésus. Se retournant, Jésus vit qu’ils le suivaient, et leur dit : « Que cherchez-vous ? » Ils lui répondirent : « Rabbi – ce qui veut dire : Maître –, où demeures-tu ? » Il leur dit : « Venez, et vous verrez. » Ils allèrent donc, ils virent où il demeurait, et ils restèrent auprès de lui ce jour-là. C’était vers la dixième heure (environ quatre heures de l’après-midi). André, le frère de Simon-Pierre, était l’un des deux disciples qui avaient entendu la parole de Jean et qui avaient suivi Jésus. Il trouve d’abord Simon, son propre frère, et lui dit : « Nous avons trouvé le Messie » – ce qui veut dire : Christ. André amena son frère à Jésus. Jésus posa son regard sur lui et dit : « Tu es Simon, fils de Jean ; tu t’appelleras Kèphas » – ce qui veut dire : Pierre.


Priedegt


Die Kirche ist kein Supermarkt, in den die Menschen nicht mehr gehen, weil sie bestimmte Ware nicht mehr bekommen.“ Dee Saz hunn ech deslescht op Internet gelies. Den Äerzbëschof vu Freiburg huet deen an engem Interview gesot.[1]


Wann ech an ee Geschäft akafe ginn, da kafen ech ëmmer nees bestëmmte Saachen, déi ech gär hunn. Wann et déi net méi do gëtt, da ginn ech alt an een anert Geschäft kucken a versichen si do ze kréien. Geléngt dat och net, jo, dann hunn ech zum Gléck haut ganz vill Méiglechkeeten, fir iwwer Internet eppes ze bestellen. Da brauch ech nach net emol mäin Haus ze verloossen a kréien et och nach heem geliwwert.


Mä wéi ass dat da mat eiser Kierch? Wat fir eng Wuere kréien ech do? Well ech déi? Muss ech si hunn? Firwat ginn d’Leit net méi an de Supermarché „Kierch“ akafen a loossen sech liewenswichteg Saachen an Angeboter ginn?


De Verglach mat engem Supermarché fir d’Kierch huet schonn eppes u sech. En ass e wéineg eegen an awer och korrekt. Wann ech gesinn, wat fréier an haut alles am Supermarché Kierch ugebuede gëtt, da gëtt et mir ëmmer nach schwindeleg. Mä kucke mir als éischt emol op fréier, op déi sougenannt gutt al Zäiten. Wéi d’Mënsche keng Tëlee, kee Radio, keen Auto haten, do war et fir d’Kierch nach relativ einfach als quasi „Alleinanbieter“ fir all Liewenslagen een Angebot ze maachen. A wann iergendwou ee Leerlauf war, dann ass ganz séier een Angebot geschafe ginn. Mat e wéineg manner oder méi Drock sinn och ëmmer nees all déi Angeboter ugeholl ginn. Et ass schliisslech ëm dat éiwegt Liewe vun der mënschlecher Séil gaangen. A wann een net matgemaach huet, esou d’Reklamm zum Angebot, da war et em ee geschitt. Da war et eben „aus die Maus“ an et huet een der Hell oder der ënneschter Hell entgéint gekuckt. Drock an Zwang hunn d’Leit an de Supermarché Kierch gedriwwen. Et war net einfach ëmmer eng éierlech Iwwerzeegung, dass si wierklech déi Wuere gebraucht hätten.


An haut? Haut ginn et vill esou Supermarchéë, déi de Mënschen änlech Wuere wëlle verkafe wéi d’Kierch. Mä si orientéieren sech um Besoin vun de Leit. Si maache „Marktforschung“ a ginn de Leit dat, wat si gären hätten. Dat ass den Erfolleg. Wann ech eppes verkafe wëll, wat kee brauch a kee wëll, da ginn ech d’Saachen net lass. Da kann och d’Reklamm nach esou grouss an dichteg sinn.


An der Kierch verkafe mir nach ëmmer ural Konzepter an Iddien, déi haut ganz vill Mënschen einfach net méi wëllen, net méi brauchen an net méi interesséieren. Et kann een dem Mënsch kaum nach Angscht maache mat Hell asw. Drock an Zwang sinn fort. Et funktionéiert eben net méi, dass ee ganz spezielle Besoin geschaf gëtt, sou dass een sech als Kierch absolutt onentbierlech ka maachen. Drock, Angscht, ee schlecht Gewësse maachen, dat war de Wee, deen iwwer laang Strécken d’Erfollegsrezept war fir d’Wueren aus dem Supermarché Kierch lass ze ginn.


No dësen dach kriteschen Umierkunge muss ech op eist Evangelium ze schwätze kommen. De Jesus freet déi zwee Jünger: „Was sucht ihr?“ (Joh 1, 38b) Wat sich dir? Hie kënnt net mat engem fäerdege Konzept. Hie bitt net einfach emol eppes un. Mä hie freet no deem, wat des zwee Jünger brauchen, wat si wëllen hunn, wat hinne wichteg ass. Wat maache mir an der Kierch? Mir erschloen d’Leit mat all méiglechen Angeboter. Mir froen net an hunn ni gefrot, wat gebraucht gëtt. Mir hu fäerdeg Produkter an all Ufro, déi do net derzou passt, gëtt ofgeleent. Ee praktescht a skurrilt Beispill si jo am Moment d’Diskussiounen ëm d’Seene vun irreguläre Partnerschaften asw. Dat, wat Mënschen sech wënschen un Zousproch an un Unerkennung verweigert d’Kierch. Keng Aluedung gëtt ausgeschwat, just ee Verweis op déi geltend Reegelen an Uspréch vu Moral.


Was sucht ihr?“ D’Betounung läit hei op dem IHR. Wat sichen si, déi do op de Jesus zouginn? An da kënnt vum Jesus d’Angebot: „Kommt und seht!“ (Joh 1, 39a) De Jesus schwätzt eng einfach Aluedung aus. Hie stellt keng Konditiounen. Hien mécht net gläich d’Moral a stellt keng Fuerderungen. Neen, et ass eng einfach Aluedung. Kommt a kuckt. Wann et iech gefält, da kenn dir jo matmaachen. Da si dir wëllkomm. Gefrot gëtt hei net no Irregularitéiten, déi ee géifen als onwierdeg oder esou deklaréieren an deem entspriechend als net wëllkomm géifen ugesinn. Dem Jesus säin Angebot ass op fir jiddereen. Et ass ganz ouni Bedingung.


Lo kéint ee mir hei awenden: Majo de Supermarché Kierch mécht dat dach och. D’Kierch bitt eppes un a wann een dat net wëll, da muss hie jo net kommen. Dat ass wuel richteg. Awer d’Kierch schléisst vu vir eran aus. Si seet deen do an deen aneren do, déi brauchen hei net ze probéieren, wann si sech net änneren, déi loosse mir net eran. A genee do läit de Problem. 


De Jesus hat ganz kloer Iddien a Virstellungen. Awer hie war als éischt emol op fir jiddereen. Hien huet net als éischt ee perfekte Liewenslaf no sengen Norme gefrot. Jidderee konnt bedéngungslos bäi hie kommen. An dann huet et sech erginn, wat duerno geschitt ass. „Da kamen sie mit und sahen, wo er wohnte, und blieben jenen Tag bei ihm.“ (Joh 1, 39b) Als éischt léist hien d’Mënschen emol kommen. D’Kierch awer stellt fir esou ee Kommen an hier „Wunnecht“ als éischt eng ganz Rei vu Fuerderungen, vu Liewensrealitéiten a villes méi. Et feelt hier un der jesuanescher Bedéngungslosegkeet, un der Fräiheet, der Häerzlechkeet, der Baarmhäerzegkeet fir mënschlech Weeër, déi eben net an hier Norm passen.


Heiansdo hunn ech den Androck, dass de Jesus sech a sengen Angeboter ebe just de Mënschen ugepasst huet. Hien huet ginn, wat gebraucht gouf. D’Kierch gëtt, wat si mengt, dass gebraucht gëtt, wat awer da vill Mënschen net wëllen an net méi brauchen. „Die Kirche ist kein Supermarkt, in den die Menschen nicht mehr gehen, weil sie bestimmte Ware nicht mehr bekommen.“ Ech géif et gären esou ëmformuléieren: „Nein, in die Kirche gehen die Menschen nicht mehr, weil sie die angebotene Ware nicht mehr brauchen und weil diese nicht mehr in ihre Zeit und ihr Leben passt!“


Wat ass elo ze maachen? Ech denke mir, dass mir vill méi offen a fräi misste sinn an eiser Kierch. Mir solle wuel Angeboter maachen, mä dann awer och op Wënsch a Froen agoen, déi Mënschen haut un eis riichten. An alle Beräicher huet sech eis Welt an d’Liewe vum Mënsch verännert. Deem muss och d’Kierch Rechnung droen. Net alles, wat fréier richteg a gutt war, oder esou geschéngt huet, ass dat och nach haut. D’Wëssen an d’Erkenntnis vum Mënsch geet virun. D’Kierch mat sengen Angeboter dierf do net stoe bleiwen a Konzepter aus vergaangene Joerhonnerte glorifizéieren an als eenzeg richteg duerstellen. Mir liewen net an der Vergaangenheet mä haut. Mir mussen all, déi, déi d’Leedung vun der Kierch an der Hand hunn, wéi déi, déi als Memberen an der Kierch do sinn, mat offenen Aen eis Welt kucken an entspriechent och eis kierchlech Angeboter maachen. Lauschtere mir einfach op dat, wat Mënschen haut dréckt, wat si haut brauchen. An eben da kënne mir och soen: „Kommt und seht!“


[1] aus: https://www.katholisch.de/artikel/50056-erzbischof-burger-kirche-ist-kein-supermarkt - gesehen: 4.1.2024 - 11:40


Fürbitten


Zu allen Zäite rifft Christus Mënschen, fir him no ze goen. Froe mir hien ëm seng Hëllef:


* Fir eng Kierch, déi an der Welt vun haut steet an de Mënschen d’Evangelium fir eis Zäit erkläert. Christus, héier eis.


* Fir d’Beruffung vu Mënschen, déi sech haut fir d’Weiderreeche vun denger Botschaft asetzen. Christus, héier eis.


* Fir déi Verantwortlech a Politik a Wirtschaft, dass si Weeër fanne fir ee gutt Liewe matenaner. Christus, héier eis.


* Fir déi, déi am Krich liewen, dass si Weeër zu Versönung a Fridde fannen. Christus, héier eis.


* Fir eis selwer, dass mir Kraaft fanne fir eis ëmmer nees fir sozial Gerechtegkeet an ze setzen. Christus, héier eis.


* Fir eis Verstuerwen: Beloun si fir dat Gutt, wat si geleescht hu fir eis all. Christus, héier eis.


Här Jesus Christus, dir soe mir Merci fir deng hoffnungsvoll Botschaft un eis. Dech luewe mir elo an an all Éiwegkeet. Amen.


II.


Le Seigneur invite chacun et chacune de nous à le suivre. Il nous appelle par notre nom comme il l’a fait pour Samuel et Pierre. Aujourd’hui encore, il attend notre réponse. Tournons-nous vers lui avec confiance et présentons-lui les besoins de tous nos frères et sœurs.

Dieu très bon, écoute-nous.

Seigneur, tu interpelles ton Église; nous te prions afin qu’elle ouvre son cœur, son esprit et ses bras à tous ceux et celles que tu appelles.

Seigneur, tu offres ta lumière aux hommes et aux femmes qui gouvernent les peuples; nous te prions afin que chacun et chacune se laisse toucher par les voix qui réclament justice et paix.

Seigneur, tu appelles les humbles; nous te prions afin qu’ils n’hésitent pas à accepter ton invitation.

Seigneur, tu interpelles notre communauté; nous te prions afin qu’elle s’ouvre à une plus grande écoute de toi et de l’autre.

Dieu notre Père, accorde-nous de te suivre avec la même ferveur qui animait les premiers apôtres. Nous te le demandons par le Christ, Jésus, notre Seigneur, qui vit et règne avec toi dans l’unité du Saint-Esprit, pour les siècles des siècles. Amen. (https://fr.novalis.ca)


Gowegebiet


Härgott, schenk eis d'Gnod, des Feier mat Eescht ze vollzéien. All Kéiers, wou mir d'Eucharistie feieren, léis du eis deng Léift a Presenz spieren. Looss eis aus dësem Affer nei Kraaft schäffen.
Dorëms biede mir duerch Jesus Christus, eisen Här. Amen.


Seigneur, accorde-nous la grâce de vraiment participer à cette eucharistie; car chaque fois qu'est célébré ce sacrifice en mémorial, c'est l'oeuvre de notre rédemption qui s'accomplit. Par Jésus.


Gott und Vater, das Brot und der Wein auf diesem Altar sind Zeichen unserer Hingabe. Sei in unserer Mitte, wenn wir das Mahl deines Sohnes feiern, bis er wiederkommt: Jesus Christus, unser Herr. 


Hochgebet - „Berufung“

Präfation
Wir können nicht anders, Gott, als dich zu rühmen und dir zu danken.
Denn zu jeder Zeit rufst du
die Menschen auf einen Weg,
der für sie und alle zum Segen wird.
Einst hast du Abraham gerufen.
Auf dein Wort hin hat er alles verlassen und sich auf den Weg gemacht,
 
den du ihn führen wolltest.
In der Wüste hast du Mose gerufen,
und er ist mit deinem Volk aufgebrochen,
um es in die Freiheit zu führen.
Dann hast du Propheten gerufen, damit sie dein Volk wachrütteln
und zur Umkehr bewegen,
um nicht wieder in Abhängigkeit zu fallen.
Im Neuen Bund hat Jesus Menschen gerufen, ihm nachzufolgen, seine Schüler zu werden
und den Menschen den Weg
der Befreiung zu zeigen.
Heute rufst du uns, denn durch uns willst du die Welt
auch heute noch zum Heil führen.
So stimmen wir dankbar
in den Lobpreis deiner Heiligen ein und singen voll Freude:

Sanctus

Dich, liebender Gott, feiern wir in dieser Stunde.
Du hast alles für uns getan und legst deine heilende Hand
auch weiterhin auf uns.

Ergreife nun diese Gaben durch deinen Heiligen Geist
und schenke sie uns wieder
als den + Leib und das Blut deines Sohnes,
unseres Bruders und Herrn Jesus Christus.

Denn in der Nacht der Entscheidung nahm er inmitten seiner Jünger das Brot,
sagte dir Dank, brach das Brot und reichte es den Seinen mit den Worten:


NEHMET UND ESSET ALLE DAVON:
DAS IST MEIN LEIB, DER FÜR EUCH HINGEGEBEN WIRD.


Dann nahm er den Kelch, dankte dir wieder
und reichte ihn seinen Freunden, indem er sprach:


NEHMET UND TRINKET ALLE DARAUS:
DAS IST DER KELCH
DES NEUEN UND EWIGEN BUNDES,
MEIN BLUT, DAS FÜR EUCH
UND FÜR ALLE VERGOSSEN WIRD 
ZUR VERGEBUNG DER SÜNDEN.
TUT DIES ZU MEINEM GEDÄCHTNIS.


Geheimnis des Glaubens:

Dein Sohn ist durch Leiden und Tod zurückgekehrt in die grenzenlose Freiheit 
deines Lebens, um für uns
einen Platz bei dir zu bereiten.

Uns aber hat er aufgetragen, uns selbst und alle vorzubereiten
für diese Zukunft in deiner neuen Welt.
Sein Wort hat er uns hinterlassen, damit es uns den Weg in die Zukunft weist.
Seinen Leib und sein Blut reicht er uns, um uns stets von neuem zu heilen
und zu stärken für diesen Weg.

Sei mit deinem Heiligen Geist stets in uns und unter uns.
Er erhalte uns in der Treue zu unserer Berufung.
Er schütze und leite uns
und unsere gläubigen Schwestern und Brüder,
unsere Bischöfe, unseren Papst Franziskus
und deine ganze heilige Kirche,
auf dass wir deine Sendung
für die Menschen erfüllen.

Du versagst keinem deine Liebe, wie sehr er auch vor dir versagt haben mag.
Denn du willst jeden zu dir zurückführen, der sich von dir getrennt hat,
weil dein Vatersein keine Grenzen kennt.

Darum haben wir auch Zuversicht für unsere verstorbenen Schwestern und Brüder,
dass du unser Gebet für sie erhörst und an ihnen vollendest,
was in ihrem irdischen Leben
Stückwerk geblieben ist.

Und in diesem Vertrauen bitten wir für uns selber und für alle, 
die mit uns auf Erden leben: Lass unsere Hoffnung nicht vergebens sein!

Schenke uns zusammen mit (der/dem hl. N. und) allen Heiligen,
wozu du uns berufen hast: die Seligkeit befreiten Lebens in deinem Reich.
So bitten wir durch deinen Sohn, unseren Herrn Jesus Christus.

Durch ihn und mit ihm und in ihm ist dir, Gott, allmächtiger Vater, 
in der Einheit des Heiligen Geistes alle Herrlichkeit und Ehre jetzt und in Ewigkeit.

(s.: Werner Eizinger, Impulse zum Eucharistischen Hochgebet, Butzon & Bercker, 03/2000)

Vaterunser


Jesus Christus weist eis de Wee zu enger Welt an der et fir jidderee genuch gëtt fir d’Liewen. Un eis ass et fir säi Wee no ze goen. Froe mir hien ëm seng Hëllef dozou a biede mir mat him zu Gott, eisem Papp: Vater Unser ...


Friddensgebiet


Eis Welt ass voll vun Has a Gewalt. Mir Mënsche bréngen et net fäerdeg dauerhaft am Fridden ze liewen. Christus huet eis virgelieft, wéi een och Mënsche ka gär hunn, déi eis schlecht gesënnt sinn. Dofir maache mir selwer eist Häerz op fir de Fridde vu Christus. De Fridde vun eisem Här sief mat iech all.


Schlussgebiet


Baarmhäerzege Gott, du hues eis mat dem Brout vum Liewe gestäerkt. Erfëll eis mat dem Geescht vun denger Léift, fir datt mir all een Häerz an eng Séil ginn. Dorëms biede mir duerch Jesus Christus, eisen Här. Amen.


Pénètre-nous, Seigneur, de ton esprit de charité, afin que soient unis par ton amour ceux que tu as nourris d'un même pain. Par Jésus.


Gott, du Geber aller guten Gaben, im Brot, das wir gebrochen, im Becher, den wir miteinander geteilt haben, hast du uns ein Zeichen deines kommenden Reiches geschenkt. Lass die Gabe, die wir empfangen haben, Frucht tragen in unserem Leben und zum Aufbau deines Reiches in der Welt beitragen. Darum bitten wir durch Christus, unsern Herrn.


Segen


Der Herr segne euch und behüte euch.
Der Herr lasse sein Angesicht über euch leuchten und sei euch gnädig.
Der Herr wende euch sein Angesicht zu und gewähre euch sein Heil.
Es segne euch der allmächtige Gott, der Vater und der Sohn und der Heilige Geist. Amen.


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