3. Sonndeg am Joereskrees A - 21./22.1.2023


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Léif Matchrëschten! Virun e puer Wochen hu mir dat neit Joer ugefaangen. Munches vun deem ale Joer geet mat. Mä et kënnt dann awer och Neies op eis zou. Dorënner ass sécherlech an hoffentlech vill Guddes. Mä och munch schlecht Situatioun wäert op eis waarden. Bäi allem awer geet Gott mat eis. Grad och, wa vun eis Entscheedungen gefrot sinn, steet hien op eiser Säit. Vum 18. bis den 25. Januar gëtt an alle chrëschtlechen Gemeinschaft d’Woch vun der Eenheet vun de Chrëschte gefeiert. Haut misste mir eis dofir och emol froen, op mir bereet sinn, fir eis op esou eng Eenheet anzeloossen. Si mir bereet déi aner Kierchen ze respektéieren an als gläichwäerteg un ze gesinn? Froe mir dofir elo ëm seng Kraaft an ëm seng Begleedung.

Kyrie

Här Jesus Christus, du riffs eis an deng Nofolleg.
Här Jesus Christus, du wëlls, dass mir deng Noriicht an d’Welt bréngen.
Här Jesus Christus, du gees mat eis um Wee vum Liewen.

Dagesgebiet

Allmächtegen an éiwege Gott, leed all eist Maachen no dengem Wëllen a gëff, datt mir am Numm vun dengem eenzege Jong räich ginn u gudde Wierker. Dorëms biede mir duerch de Jesus, déi Jong, eisen Här, hien, dee mat dir an dem Hellege Geescht lieft a regéiert an all Éiwegkeet. Amen.

Dieu éternel et tout-puissant, dirige notre vie selon ton amour, afin qu’au nom de ton Fils bien-aimé, nous portions des fruits en abondance. Par Jésus Christ.

Gott, unser Vater, gieße die Gnade deines Geistes von neuem über uns aus. Damit wir unserer Berufung würdig leben und vor den Menschen für deine Wahrheit Zeugnis ablegen. Hilf uns, dass wir voll Zuversicht nach der Einheit aller Christen und nach der Gemeinschaft in der einen Kirche streben. Darum bitten wir durch Jesus Christus.

Durch das Wasser der Taufe sind wir Glieder des Leibes Christi geworden. Wir gehören zusammen. Gemeinsam wollen wir im Sinne Jesu handeln. Deshalb lasst uns lernen, Gutes zu tun und Recht zu suchen. Lasst uns für die Witwen und Waisen sorgen.
Nur mit Gottes Gnade können wir unsere Trennungen überwinden und Systeme und Strukturen beseitigen, die zur Spaltung unserer Gemeinschaften beigetragen haben. Nur mit Gottes Gnade können wir Gerechtigkeit und das Gute in dieser Welt Gestalt werden lassen.
Wir versammeln uns zum Gebet, um die Einheit zu stärken, die wir als Christen haben, um „unsere Herzen zu öffnen, damit wir mutig den Reichtum der Inklusion und den Schatz der Vielfalt unter uns suchen. Wir beten voll Vertrauen.“ (Pastor Dr. Martin Luther King Jr.)

Liesungen: Jes 8, 23b-9,3 / 1 Kor 1, 10-13.17 / Mt 4, 12-23

Lesung aus dem Buch Jesaja.
Wie der Herr in früherer Zeit das Land Sebulon und das Land Naftali verachtet hat, so hat er später den Weg am Meer zu Ehren gebracht, das Land jenseits des Jordan, das Gebiet der Nationen. Das Volk, das in der Finsternis ging, sah ein helles Licht; über denen, die im Land des Todesschattens wohnten, strahlte ein Licht auf. Du mehrtest die Nation, schenktest ihr große Freude. Man freute sich vor deinem Angesicht, wie man sich freut bei der Ernte, wie man jubelt, wenn Beute verteilt wird. Denn sein drückendes Joch und den Stab auf seiner Schulter, den Stock seines Antreibers zerbrachst du wie am Tag von Midian.

Kv Der Herr ist mein Licht und mein Heil.
Der Herr ist mein Licht und mein Heil: *
Vor wem sollte ich mich fürchten?
Der Herr ist die Zuflucht meines Lebens: *
Vor wem sollte mir bangen? – (Kv)
Eines habe ich vom Herrn erfragt, dieses erbitte ich: *
im Haus des Herrn zu wohnen alle Tage meines Lebens;
die Freundlichkeit des Herrn zu schauen *
und nachzusinnen in seinem Tempel. – (Kv)
Ich bin gewiss, zu schauen *
die Güte des Herrn im Land der Lebenden.
Hoffe auf den Herrn, /
sei stark und fest sei dein Herz! *
Und hoffe auf den Herrn! – Kv

Lesung aus dem ersten Brief des Apostels Paulus an die Gemeinde in Korinth.
Ich ermahne euch, Brüder und Schwestern, im Namen unseres Herrn Jesus Christus: Seid alle einmütig und duldet keine Spaltungen unter euch; seid vielmehr eines Sinnes und einer Meinung! Es wurde mir nämlich, meine Brüder und Schwestern, von den Leuten der Chloë berichtet, dass es Streitigkeiten unter euch gibt. Ich meine damit, dass jeder von euch etwas anderes sagt: Ich halte zu Paulus - ich zu Apollos - ich zu Kephas - ich zu Christus. Ist denn Christus zerteilt? Wurde etwa Paulus für euch gekreuzigt? Oder seid ihr auf den Namen des Paulus getauft worden? Christus hat mich nicht gesandt zu taufen, sondern das Evangelium zu verkünden, aber nicht mit gewandten und klugen Worten, damit das Kreuz Christi nicht um seine Kraft gebracht wird.

Halleluja. Halleluja. Jesus verkündete das Evangelium vom Reich und heilte im Volk alle Krankheiten und Leiden. Halleluja.

Aus dem heiligen Evangelium nach Matthäus.
Als Jesus hörte, dass Johannes ausgeliefert worden war, kehrte er nach Galiläa zurück. Er verließ Nazaret, um in Kafarnaum zu wohnen, das am See liegt, im Gebiet von Sebulon und Naftali. Denn es sollte sich erfüllen, was durch den Propheten Jesaja gesagt worden ist: Das Land Sebulon und das Land Naftali, die Straße am Meer, das Gebiet jenseits des Jordan, das heidnische Galiläa: Das Volk, das im Dunkel saß, hat ein helles Licht gesehen; denen, die im Schattenreich des Todes wohnten, ist ein Licht erschienen. Von da an begann Jesus zu verkünden: Kehrt um! Denn das Himmelreich ist nahe. Als Jesus am See von Galiläa entlangging, sah er zwei Brüder, Simon, genannt Petrus, und seinen Bruder Andreas; sie warfen gerade ihr Netz in den See, denn sie waren Fischer. Da sagte er zu ihnen: Kommt her, mir nach! Ich werde euch zu Menschenfischern machen. Sofort ließen sie ihre Netze liegen und folgten ihm nach. Als er weiterging, sah er zwei andere Brüder, Jakobus, den Sohn des Zebedäus, und seinen Bruder Johannes; sie waren mit ihrem Vater Zebedäus im Boot und richteten ihre Netze her. Er rief sie und sogleich verließen sie das Boot und ihren Vater und folgten Jesus nach. Er zog in ganz Galiläa umher, lehrte in den Synagogen, verkündete das Evangelium vom Reich und heilte im Volk alle Krankheiten und Leiden.

Lecture du livre du prophète Isaïe.
Dans un premier temps, le Seigneur a couvert de honte le pays de Zabulon et le pays de Nephtali; mais ensuite, il a couvert de gloire la route de la mer, le pays au-delà du Jourdain, et la Galilée des nations. Le peuple qui marchait dans les ténèbres a vu se lever une grande lumière; et sur les habitants du pays de l’ombre, une lumière a resplendi. Tu as prodigué la joie, tu as fait grandir l’allégresse: ils se réjouissent devant toi, comme on se réjouit de la moisson, comme on exulte au partage du butin. Car le joug qui pesait sur lui, la barre qui meurtrissait son épaule, le bâton du tyran, tu les as brisés comme au jour de Madiane.

R/ Le Seigneur est ma lumière et mon salut.
Le Seigneur est ma lumière et mon salut ;
de qui aurais-je crainte ?
Le Seigneur est le rempart de ma vie ;
devant qui tremblerais-je ? R
J’ai demandé une chose au Seigneur,
la seule que je cherche :
habiter la maison du Seigneur
tous les jours de ma vie. R
Mais j’en suis sûr, je verrai les bontés du Seigneur
sur la terre des vivants.
« Espère le Seigneur, sois fort et prends courage ;
espère le Seigneur. » R

Lecture de la première lettre de saint Paul Apôtre aux Corinthiens.
Frères, je vous exhorte au nom de notre Seigneur Jésus Christ: ayez tous un même langage; qu’il n’y ait pas de division entre vous, soyez en parfaite harmonie de pensées et d’opinions. Il m’a été rapporté à votre sujet, mes frères, par les gens de chez Chloé, qu’il y a entre vous des rivalités. Je m’explique. Chacun de vous prend parti en disant: «Moi, j’appartiens à Paul», ou bien: «Moi, j’appartiens à Apollos», ou bien: «Moi, j’appartiens à Pierre», ou bien: «Moi, j’appartiens au Christ». Le Christ est-il donc divisé? Est-ce Paul qui a été crucifié pour vous? Est-ce au nom de Paul que vous avez été baptisés? Le Christ, en effet, ne m’a pas envoyé pour baptiser, mais pour annoncer l’Évangile, et cela sans avoir recours au langage de la sagesse humaine, ce qui rendrait vaine la croix du Christ.

Alléluia. Alléluia. Jésus proclamait l’Évangile du Royaume, et guérissait toute maladie dans le peuple. Alléluia.

Évangile de Jésus Christ selon saint Matthieu.
Quand Jésus apprit l’arrestation de Jean le Baptiste, il se retira en Galilée. Il quitta Nazareth et vint habiter à Capharnaüm, ville située au bord de la mer de Galilée, dans les territoires de Zabulon et de Nephtali. C’était pour que soit accomplie la parole prononcée par le prophète Isaïe: Pays de Zabulon et pays de Nephtali, route de la mer et pays au-delà du Jourdain, Galilée des nations! Le peuple qui habitait dans les ténèbres a vu une grande lumière. Sur ceux qui habitaient dans le pays et l’ombre de la mort, une lumière s’est levée. À partir de ce moment, Jésus commença à proclamer: «Convertissez-vous, car le royaume des Cieux est tout proche.» Comme il marchait le long de la mer de Galilée, il vit deux frères, Simon, appelé Pierre, et son frère André, qui jetaient leurs filets dans la mer; car c’étaient des pêcheurs. Jésus leur dit: «Venez à ma suite, et je vous ferai pêcheurs d’hommes.» Aussitôt, laissant leurs filets, ils le suivirent. De là, il avança et il vit deux autres frères, Jacques, fils de Zébédée, et son frère Jean, qui étaient dans la barque avec leur père, en train de réparer leurs filets. Il les appela. Aussitôt, laissant la barque et leur père, ils le suivirent. Jésus parcourait toute la Galilée; il enseignait dans leurs synagogues, proclamait l’Évangile du Royaume, guérissait toute maladie et toute infirmité dans le peuple.

Priedegt

Chrëschtdag hat ech an enger vu menge Priedegten d’Fro no der Plaz vun der Fra an eiser kathoulescher Kierch gestalt. Meng Gedanken waren deemools jiddefalls an zwou Massen mat engem Applaus kommentéiert ginn. Awer et gouf dann och eng dach intensiv „Beschwerde“ vun reaktionärer Säit. Lo feiere mir, och wann dat grad an eiser kathoulescher Kierch hei net esou däitlech zum Virschäin kënnt, zesummen mat alle chrëschtleche Kierchen a Gemeinschaften d’Woch vun der Eenheet vun de Chrëschten. Si gëtt vum 18. bis de 25. Januar all Joer gefeiert. Eigentlech ass et extreem schued, dass mir mat all eise Fester a Feieren dëst Uleies kaum zur Kenntnis huelen. Mä et wier awer wichteg sech mol méi intensiv doriwwer Gedanken ze maachen. An eben an deem Kontext sollt och d’Roll vun der Fra an eiser Kierch eng ganz wesentlech Roll spillen. Déi kathoulesch wéi och déi orthodox Kierchen - ech vereinfachen natierlech elo hei e bëssi - verweigeren bis haut de Fraen den Zougang zu de geweiten Ämter an der Kierch, jiddefalls zu den Ämter vum Priistertum a Bëschofsamt. Jo an der kathoulescher Kierch gëtt esouguer d’Wei vu Fraen ënner anerem mat dem Argument ofgeleent, dass dat déi ökumenesch Gespréicher mat den Orthodoxen géif verhënneren. Mä wéi ass et da mat deenen aneren Kierchen?

Mir gouf an der Folleg vu menge Priedegten vu Chrëschtdag och virgehalen ech géif ëmmer méi protestantesch ginn a mengen Usiichten. Mä wier dat schlëmm? Leien des Chrëschten all falsch? Wéi vill hu mir an der kathoulescher Kierch vun dëse Kierchen a Gemeinschaften geléiert? Wéi vill Lidder a Kierchemusek hu mir vun de Protestanten iwwerholl a benotzen si ouni nozedenken a fannen dat och richteg schéin? Wier et also net emol un der Zäit, dass mir eis Astellung géifen iwwerdenken an net all déi, déi anescht feieren a bieden an hire Gottesdéngschter, déi eng aner Organisatioun vun hire Kierchestrukturen fleegen, déi och Fraen ordinéieren a weien, als falsch géifen bezeechnen? Och eis Kierchestruktur, eis Ämter an der Kierch, eis Liturgie goufen net vum Jesus agesat. Vun all deem steet absolutt näischt an der Bibel.

Villes, wat mir bis haut esou an eiser kathoulescher Traditioun hunn, kënnt aus enger Zäit, wou am allgemengen d’Fraen näischt an der Gesellschaft ze soen haten. Dat kann een lo bedaueren. Dat ass net ze änneren. Mä, an do hunn ech perséinlech da meng Problemer mat der ganzer Geschicht, mir hunn eis an der Kierch bal an allem der jeeweileger Zäit ugepasst. Mir notzen ouni Fro alles, wat eis Zäit bitt. Awer just an deem enge Punkt hänke mir dann un der Vergaangenheet. Dat ass dee blanken Irrsënn. Nach eng Kéier de Jesus huet och keng Männer zum Priister geweit. Alles, wat et u Strukturen an Ämter an eiser Kierch gëtt, ass enger geschichtlecher Entwécklung geschëlt. Awer just an engem Punkt wëlle mir da behaapten, dass mir kee Recht hätten, eppes dorun ze änneren. Dat Argument ass esou schwaach, dass et lächerlech ass.

Ech hat e Mëttwoch, wéi ech op Beefort gefuer sinn fir de Gottesdéngscht an der Seniorie, den DLF gelauschtert. Do gouf et ee Reportage doriwwer, dass op dësem Sonndeg zu Jerusalem déi éischt Fra, eng Palestinenserin, zur Pastorin an der lutherescher Kierch ordinéiert gëtt. D’Mme Sally Azar huet an Däitschland Theologie studéiert a soll elo dann eng Aufgab als Pastorin am Hellege Land iwwerhuelen. Dat wäert net liicht ginn an enger Gesellschaft, déi nach extreem patriarchalesch organiséiert ass. An dach ass dat een Zeechen. Ech bewonneren de Mutt vun der lutherescher Kierch am Hellege Land an ech bewonneren de Mutt vun dëser Fra, déi dee Wee wëll goen. Ech wënschen hier an hirer Kierch, dass et gléckt.

Mir hei a Westeuropa hätten do kaum esou Schwieregkeeten ze iwwerwannen. Awer mir beruffen eis op iergendwellech Traditiounen, déi laang iwwerlieft sinn. Nach derzou hunn eis Schwësterkierchen an Europa scho längstens de Wee fräi gemaach, dass och Fraen Verantwortung fir d’Leedung dierfen iwwerhuelen. A kenger vun deene Kierchen, déi Fraen weien oder ordinéieren, gouf et dowéinst gréisser Schwieregkeeten. An enger Gesellschaft, déi esou an alle Beräicher op Gläichheet vun de Geschlechter pocht, wier et nëmmen normal, wann och eis Kierch endlech dee Wee géif goen.

Op dësem Sonndeg an der Mëtt vun der Gebietswoch fir d’Eenheet vun de Chrëschten, misste mir eis als kathoulesch Kierch eigentlech schummen, well mir - sou gesinn ech et - dach dee gréisste Bremser sinn fir eng Verstännegung tëschent eise Kierchen. Trotz Zweetem Vatikaneschen Konzil mat senge villen Impulser si mir stoe bliwwen bäi engem Kierchebild aus dem 19. Joerhonnert. Nach ëmmer „spille“ mir eng Kierch, déi längstens esou net méi do ass. Ouni Fraen am aktiven Matschaffen an der Pastoral wier et scho längstens ganz eriwwer. Gesi mir wierklech net, wéi d’Zeechen vun der Zäit sinn? Si mir blann?

Mir kënnt et heiansdo vir, wéi wann d’Evangelium vun haut fir eis als kathoulesch Kierch geschriwwe wier: “Das Volk, das im Dunkel saß, hat ein helles Licht gesehen; denen, die im Schattenreich des Todes wohnten, ist ein Licht erschienen. Von da an begann Jesus zu verkünden: Kehrt um! Denn das Himmelreich ist nahe.” Awer mir gesinn d’Liicht net. Mir si blann. Mir maachen eis Aen net op. Mir bleiwe léiwer am “Schattenreich des Todes” wunnen. Wann ech ee Saz héieren, wéi deen, deen deslescht eng Persoun iwwer mech geäussert huet, dass si sech géif Suerge maachen, dass ech ëmmer méi “protestantesch” géif ginn, da muss ech mech froen, wat dat fir ee Bild vum Chrëscht-Sinn ass. Sinn all déi manner wäert, déi net eise Wee ginn? Sinn déi all ongleeweg a manner no um Jesus a senger Botschaft?

D’kathoulesch Kierch ass net den “nec plus ultra” vum Chrëschtentum. Och all déi aner Kierchen a Gemeinschaften hunn ee Recht fir ze soen, dass si Jesus Christus an seng Botschaft liewen a verkënnegen. An ech muss et éierlech soen, dass ech der Meenung sinn, dass munch evangelesch Kierchen a Gemeinschaften wuel méi no un der eigentlecher Botschaft vu Christus sinn wéi mir. Wann ech mat mengem bescheidene Geescht d’Bibel liesen a studéieren, da fannen ech ganz wéineg Passagen, déi eise kathoulesche Wee als dee richtegen oder deen eenzegen ënnermaueren. Ökumene heescht net, dass jiddereen säi Wee misst opginn. Ökumene heescht a mengen Aen, dass mir einfach emol léieren des Vilfalt vun de Gemeinschaften a Kierchen ze respektéieren. Et heescht och, dass mir jeeweils dat Gutt, wat jiddereen huet, gesinn a schätzen. Grad des Vilfalt mécht d’Chrëschtentum schéin. An et war bis elo fir mech nach ëmmer erëm ganz wonnerbar, wann ech an enger anerer Gemeinschaft un engem Gottesdéngscht deelgeholl hunn. Traditiounen si just Traditiounen, awer si sinn nach laang net déi eenzeg gülteg Wourecht.

De Jesus seet haut am Evangelium: “Kommt her, mir nach! Ich werde euch zu Menschenfischern machen.” Mä wéi et da soll genee goen, fir d’Mënschen fir hien ze motivéieren, sot hien eben net. De Wee ass also fräi a kann duerchaus ganz ënnerschiddlech sinn. E kann dofir traditionell kathoulesch sinn, evangelesch-protestantesch oder orthodox. E kann awer och eiser Zäit entspriechend ganz nei sinn. De Jesus huet et net festgeluecht. An et gëllt dann och weider dem Paulus säi Wuert aus dem Korintherbréif: “Ist denn Christus zerteilt?” Egal wat fir ee Wee mir wielen a ginn, egal wéi mir feieren an eis Strukturen vu Kierch opbauen, egal op Männer oder Fraen ee Gottesdéngscht leeden a Sakramenter spenden, et ass ëmmer - et muss ëmmer Christus a seng Botschaft sinn, déi eis leeden an net eis perséinlech Befindlechkeeten.

Eenheet vun de Chrëschten heescht net Uniformitéit. Mä et heescht Respekt ee virun deem aneren. Et heescht sech als Bridder a Schwësteren ze gesinn an ee vun deem aneren ze léieren. A firwat sollt net een aus der enger Kierch mol ee Gottesdéngscht oder ee Sakrament an enger anerer Kierch leeden oder spenden? Eenheet wier a mengen Aen des total a komplett Gläichberechtegung vun allen an alle Kierchen a Gemeinschaften. De Paulus hat et am Galaterbréif genee esou ausgedréckt a mengen Aen: “Es gibt nicht mehr Juden und Griechen, nicht Sklaven und Freie, nicht männlich und weiblich; denn ihr alle seid einer in Christus Jesus. Wenn ihr aber Christus gehört, dann seid ihr Abrahams Nachkommen, Erben gemäß der Verheißung.” (Gal 3. 28-29) Amen.

Fürbitten

Jesus Christus ass ee Liicht, fir all Mënschen. Zu him wëlle mir bieden:

  • „Denen, die im Schattenreich des Todes wohnten, ist ein Licht erschienen.“ Stäerk d’Chrëschten an de Länner vum Noen Osten a looss hire Wonsch no Fridden a Gerechtegkeet sech erfëllen. Christus, héier eis.
  • „Jesus begann zu verkünden: Kehrt um! Denn das Himmelreich ist nahe.“ Schenk alle Mënschen een Häerz fir hier Matmënschen a looss si esou d’Kraaft fannen fir Verzeien a Versönung méiglech ze maachen. Christus, héier eis.
  • „Er sagte zu ihnen: Kommt her, folgt mir nach! Ich werde euch zu Menschenfischern machen.“ Ruff och haut Mënschen zu engem Déngscht un de Matmënschen. Christus, héier eis.
  • „Er heilte im Volk alle Krankheiten und Leiden.“ Huel dech allen un, déi krank a schwaach sinn a schenk hinnen duerch d’Hëllef vun hire Matmënschen nei Liewensfreed. Christus, héier eis.
  • „Er verkündete das Evangelium vom Reich.“ Schenk eise Verstuerwenen Fridden a Léift bäi dir. Christus, héier eis.

Här, eise Gott, däint ass d’Räich an d’Kraaft an d’Herrlechkeet an all Éiwegkeet. Amen.

II.


Le Seigneur est notre lumière et notre salut. De qui aurions-nous crainte? Offrons-lui avec confiance les prières qui montent de nos cœurs.
Seigneur, écoute-nous, Seigneur, exauce-nous !

– Prions pour les disciples de ce temps qui ont mis leurs pas dans ceux de ton Fils, afin qu’ils et elles continuent d’accueillir la Bonne Nouvelle avec bonheur.

– Prions pour les personnes appelées à réaliser les prémices du Royaume d’amour, de justice et de paix, afin qu’elles cherchent toujours sincèrement la vérité.

– Prions pour les personnes appauvries, celles dont la santé physique ou mentale est fragile ou qui subissent une forme ou l’autre d’exclusion, afin qu’elles trouvent toujours des êtres qui illuminent leur vie.

– Prions pour notre communauté, formée de disciples désirant suivre les pas de Jésus, afin que sa lumière éclaire sans cesse notre route et nous ouvre aux appels de nos frères et sœurs.

Dieu tout-puissant, toi qui fais se lever sur toutes ténèbres une grande lumière, accueille nos prières et rends-les conciliables avec l’esprit qui règne en ton royaume. Nous te le demandons, par ton Fils Jésus, notre Maître, et par l’Esprit qui appelle à le suivre, pour les siècles des siècles. Amen.

Gowegebiet

Här, eise Gott, huel eis Gowen un an helleg si, fir datt si zum Sakrament vun der Erléisung ginn, dat eis Heel a Seege bréngt. Dorëms biede mir duerch Jesus Christus, eisen Här. Amen.

Dans ta bonté, Seigneur, accepte notre offrande: qu’elle soit sanctifiée et serve ainsi à notre salut. Par Jésus.

Gütiger Gott, wir bringen die Gaben dar für die Gedächtnisfeier unserer Erlösung. Mache sie zum Sakrament, das die Einheit bezeichnet und uns in deiner Liebe zusammenschließt. Darum bitten wir durch Christus, unseren Herrn.

Hochgebet – „Gemeinde“


Präfation
Wir danken dir, guter Gott.
Du hast dich uns zugewandt in Jesus, deinem Sohn und unserem Bruder.
In ihm erkennen wir, wer du für uns sein willst.
Du bist befreiend da für die Armen und Bedrängten
und bist jenen nahe, die auf deren Seite stehen.
V/A: Du bist da, wo Menschen leben, du bist da, wo Leben ist.

Wir danken dir für Jesus, der gelebt hat, was ein Mensch sein könnte.
Ihm dürfen wir nachfolgen und so zu seiner Gemeinde werden,
dankbar, nicht allein auf dem Weg unseres Lebens und Glaubens zu sein.
Das gibt uns Mut und lässt uns bekennen:
Sanctus

Guter Gott, du bist mit uns unterwegs,
wenn wir uns im Glauben an deine Treue
auf den Weg der Nachfolge Jesu machen
und als seine Gemeinde vor dir versammelt sind.

Im Namen und Auftrag Jesu sind wir hier, um in Erinnerung an ihn
das Brot zu brechen und den Wein auszuteilen.
Wir bitten dich um deinen Geist, damit im Teilen von Brot und Wein
Jesus + Christus unter uns gegenwärtig wird.

Es war in der Nacht vor seinem Leiden.
Im Angesichte des Todes kam Jesus mit den Seinen zusammen,
um von ihnen Abschied zu nehmen und ihnen sein Vermächtnis zu hinterlassen.
In jener Nacht nahm er während des Essens Brot
in seine Hände, dankte dafür,
brach es und reichte es den Seinen mit den Worten:

NEHMT UND ESST ALLE DAVON.
DAS IST MEIN LEIB, DER FÜR EUCH HINGEGEBEN WIRD.

Ebenso nahm er in jener Nacht nach dem Essen den Becher mit Wein,
dankte wiederum und reichte ihn den Seinen mit den Worten:

NEHMT UND TRINKT ALLE DARAUS.
DAS IST DER BECHER DES IMMERWÄHRENDEN BUNDES,
MEIN BLUT, DAS FÜR EUCH UND FÜR ALLE VERGOSSEN WIRD
ZUR VERGEBUNG DER SÜNDEN.
TUT DIES ZU MEINEM GEDÄCHTNIS.

Geheimnis des Glaubens

Guter Gott, Jesus hat uns aufgezeigt,
woran wir uns halten sollen, um zur Gemeinde in seinem Geist zu werden:
Er pries die Armen selig und redete den Reichen ins Gewissen;
er ging auf die ausgegrenzten Kranken und die geächteten Sünder zu;
er begegnete den gering geschätzten Frauen und Kindern
mit Achtung und hielt Tischgemeinschaft
mit jenen unten und am Rand der Gesellschaft.
Deswegen wurde er als Fresser und Weinsäufer,
als Freund der Zöllner und Sünder beschimpft
und von seinen Verwandten für verrückt erklärt.
A: Du bist da, wo Menschen leben, …

Weil er trennende Grenzen überwand,
trachteten ihm die Frommen und Mächtigen nach dem Leben,
da sie auf den Grenzen beharrten, die die Armen von den Reichen,
die Schwachen von den Mächtigen, die Kranken von den Gesunden
und die Sünder von den Frommen schieden.

Wir erinnern uns daran, dass Jesus mit dem Tod am Kreuz
nicht verloren ging und sein Geist nicht ausgelöscht wurde.
Seine Jüngerinnen und Jünger bezeugten, dass das Leben stärker ist als der Tod
und führten als seine Gemeinde weiter, womit er heilend und befreiend begonnen hatte.
A: Du bist da, wo Menschen leben, …

Wir bitten um die Kraft des Heiligen Geistes.
Gib, dass wir als Gemeinde Jesu Christi den Mut haben,
trennende Grenzen zu überwinden,
damit niemand mehr ausgegrenzt oder gering geachtet wird.

Lass uns solidarisch sein mit den Armen und Bedrängten heute bei uns.
Lass uns all jenen Raum geben, die keine Heimat haben.
Lass uns eine offene Gemeinde sein, in der Herrschaft keinen Platz hat.
A: Du bist da, wo Menschen leben, ...

Gib, dass wir uns einsetzen für eine geschwisterliche Kirche und Gesellschaft.
Erfülle mit deinem Geist, die im Glauben an Jesus Christus mit uns unterwegs sind.
Stärke jene, die in der Kirche eine besondere Verantwortung tragen.
Wir bitten für den Bischof von Rom, Papst Franziskus und unseren Bischof N.

Guter Gott, gedenke all der Menschen,
die uns nahe gestanden sind und die der Tod uns entrissen hat,
und vergiss die nicht, um die niemand mehr trauert.

Lass uns in Gemeinschaft mit Maria, der Mutter Jesu,
mit dem heiligen Josef, seinem Ziehvater, mit den Aposteln und Blutzeugen,
(mit dem/der Heiligen ...) und mit allen Heiligen
und Gläubigen dich loben und preisen durch Jesus, deinen Sohn und unseren Bruder.

Durch ihn und mit ihm und in ihm ist dir, Gott, allmächtiger Vater,
in der Einheit des Heiligen Geistes alle Herrlichkeit und Ehre jetzt und in Ewigkeit.
Quelle unbekannt

Vaterunser

Wat eis am Liewen dréit, wat eis Angscht ewech hëlt, dat ass dat déift Vertrauen, dass Gott bäi eis ass wéi ee gudde Papp, deen eis beschützt a begleet Biede mir zu him mat de Wierder vum Jesus: Vater unser im Himmel, …

Friddensgebiet

Fridde kënne mir do spieren, wou mir als Mënschen eis op d’Wuert vu Christus aloossen an et eis zu Häerz huelen an eisem alldeegleche Liewen: Här Jesus Christus, kuck net op eis Feeler a Sënden. Kuck op eis e gudde Wëllen a schenk eis all däi Fridden. De Fridden vun eisem Här Jesus Christus sief mat iech all.

Schlussgebiet

Allmächtege Gott, an denger Moolzecht schenks du eis gëttlecht Liewen. Gëff, datt mir dëst Sakrament ëmmer nei als déi grousst Geschenk ëmfänken an aus senger Kraaft liewen. Dorëms biede mir duerch Jesus Christus, eisen Här. Amen.

Permets, nous t’en prions, Dieu tout-puissant, qu’ayant reçu de toi la grâce d’une nouvelle vie, nous puissions nous en émerveiller toujours. Par Jésus.

Herr und Gott, sende den Geist der Liebe auf uns herab und mache alle, die an dich glauben, durch die Gnade dieses Opfers eins in der gemeinsamen Liebe zu dir. Darum bitten wir durch Christus, unseren Herrn.

Segen

Ewiger Gott, siehe auf diese Gläubigen,
die in heiliger Gemeinschaft versammelt sind,
und sende sie aus, deinen Willen zu tun.
Ermutige sie durch deinen Heiligen Geist,
ihre Geschichten zu erzählen
und um deiner Schöpfung willen das Gute zu tun
und das Recht zu suchen.
Bewahre sie, damit sie eins seien,
damit die Welt glaubt, dass du deinen einzigen Sohn,
Jesus Christus, für das Leben der Welt gesandt hast.

Der Herr segne dich und behüte dich;
der Herr lasse sein Angesicht leuchten über dir und sei dir gnädig;
der Herr hebe sein Angesicht über dich und gebe dir Frieden.


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