Allerhellegen A - 1.11.2020


Home Back Print Kontakt

Léif Matchrëschten! „Freut euch alle im Herrn am Fest aller Heiligen“, sou heescht et am Vers zum Ufank vun der Mass vun Allerhellegen. Freeën! Hu mir Grond zur Freed? An deene leschte Méint ass munch engem d’Freed vergaangen. An dach dierfe mir eis op dësem Dag vun haut freeën. An der Nout, dat hu mir hoffentlech an deene leschte Méint och gesinn, ginn et Mënschen, déi sech asetzen bis zum Enn vun hirer Kraaft, déi an deem Sënn an de Beräich vun der Hellegkeet virstoussen, wann ech dat esou dierf soen. Jo trotz aller Nout gëtt et och Freed. Wéinst aller Nout gëtt et och Hëllef an Engagement. Genee dat ass et, wat eis op dësem Fest soll virun Aen stoen. Mir soen haut einfach Merci fir si all, déi sech asetzen, a froen elo eisen Här Jesus Christus ëm säin Erbaarmen fir eis selwer a fir all déi, un déi mir wëllen denken.

Kyrie
  • Här Jesus Christus, du schenks eis d’Liicht vun denger gëttlecher Wäisheet. Här, erbaarm dech.
  • Här Jesus Christus, du riffs och eis an déi grouss Gemeinschaft vun dengen Hellegen. Christus, erbaarm dech.
  • Här Jesus Christus, du méchs eis helleg, fir an dëser Welt Guddes ze wierken. Här, erbaarm dech.
Dagesgebiet (Allerhellegen)

Allmächtegen an éiwege Gott, du schenks eis d’Freed, um Fest vun haut d’Verdéngschter vun allen dengen Hellegen ze feieren. Erfëll op d’Gebiet hin vun esou villen Firspriecher eis Hoffnung a schenk eis däin Erbaarmen. Dorëms biede mir dech duerch Jesus Christus, eisen Här. Amen.

Dieu éternel et tout-puissant, tu nous donnes de célébrer dans une même fête la sainteté de tous les élus; puisqu’une telle multitude intercède pour nous, réponds à nos désirs, accorde-nous largement tes grâces. Par Jésus Christ.

Liesungen: Offb 7, 2-4.9-14 / 1 Joh 3, 1-3 / Mt 5, 1-12a

Lesung aus der Offenbarung des Johannes.
Ich, Johannes, sah vom Aufgang der Sonne her einen anderen Engel emporsteigen; er hatte das Siegel des lebendigen Gottes und rief den vier Engeln, denen die Macht gegeben war, dem Land und dem Meer Schaden zuzufügen, mit lauter Stimme zu und sprach: Fügt dem Land, dem Meer und den Bäumen keinen Schaden zu, bis wir den Knechten unseres Gottes das Siegel auf die Stirn gedrückt haben! Und ich erfuhr die Zahl derer, die mit dem Siegel gekennzeichnet waren. Es waren hundertvierundvierzigtausend aus allen Stämmen der Söhne Israels, die das Siegel trugen: Danach sah ich und siehe, eine große Schar aus allen Nationen und Stämmen, Völkern und Sprachen; niemand konnte sie zählen. Sie standen vor dem Thron und vor dem Lamm, gekleidet in weiße Gewänder, und trugen Palmzweige in den Händen. Sie riefen mit lauter Stimme und sprachen: Die Rettung kommt von unserem Gott, der auf dem Thron sitzt, und von dem Lamm. Und alle Engel standen rings um den Thron, um die Ältesten und die vier Lebewesen. Sie warfen sich vor dem Thron auf ihr Angesicht nieder, beteten Gott an und sprachen: Amen, Lob und Herrlichkeit, Weisheit und Dank, Ehre und Macht und Stärke unserem Gott in alle Ewigkeit. Amen. Da nahm einer der Ältesten das Wort und sagte zu mir: Wer sind diese, die weiße Gewänder tragen, und woher sind sie gekommen? Ich erwiderte ihm: Mein Herr, du weißt das. Und er sagte zu mir: Dies sind jene, die aus der großen Bedrängnis kommen; sie haben ihre Gewänder gewaschen und im Blut des Lammes weiß gemacht.

Kv Aus allen Völkern hast du sie erwählt, die dein Angesicht suchen, o Herr.
Dem Herrn gehört die Erde und was sie erfüllt, *
der Erdkreis und seine Bewohner.
Denn er hat ihn auf Meere gegründet, *
ihn über Strömen befestigt. – (Kv)
Wer darf hinaufziehn zum Berg des Herrn, *
wer darf stehn an seiner heiligen Stätte?
Der unschuldige Hände hat und ein reines Herz, /
der seine Seele nicht an Nichtiges hängt *
und keinen trügerischen Eid geschworen hat. – (Kv)
Er wird Segen empfangen vom Herrn *
und Gerechtigkeit vom Gott seines Heils.
Das ist das Geschlecht, das nach ihm fragt, *
die dein Angesicht suchen, Jakob. – Kv

Lesung aus dem ersten Johannesbrief.
Schwestern und Brüder! Seht, welche Liebe uns der Vater geschenkt hat: Wir heißen Kinder Gottes und wir sind es. Deshalb erkennt die Welt uns nicht, weil sie ihn nicht erkannt hat. Geliebte, jetzt sind wir Kinder Gottes. Doch ist noch nicht offenbar geworden, was wir sein werden. Wir wissen, dass wir ihm ähnlich sein werden, wenn er offenbar wird; denn wir werden ihn sehen, wie er ist Jeder, der diese Hoffnung auf ihn setzt, heiligt sich, so wie er heilig ist.

Halleluja. Halleluja. (So spricht der Herr:) Kommt alle zu mir, die ihr mühselig und beladen seid! Ich will euch erquicken. Halleluja.

Aus dem heiligen Evangelium nach Matthäus.
In jener Zeit, als Jesus die vielen Menschen sah, stieg er auf den Berg. Er setzte sich und seine Jünger traten zu ihm. Und er öffnete seinen Mund, er lehrte sie und sprach: Selig, die arm sind vor Gott; denn ihnen gehört das Himmelreich. Selig die Trauernden; denn sie werden getröstet werden. Selig die Sanftmütigen; denn sie werden das Land erben. Selig, die hungern und dürsten nach der Gerechtigkeit; denn sie werden gesättigt werden. Selig die Barmherzigen; denn sie werden Erbarmen finden. Selig, die rein sind im Herzen; denn sie werden Gott schauen. Selig, die Frieden stiften; denn sie werden Kinder Gottes genannt werden. Selig, die verfolgt werden um der Gerechtigkeit willen; denn ihnen gehört das Himmelreich. Selig seid ihr, wenn man euch schmäht und verfolgt und alles Böse über euch redet um meinetwillen. Freut euch und jubelt: Denn euer Lohn wird groß sein im Himmel.

Lecture de l’Apocalypse de saint Jean.
Moi, Jean, j’ai vu un autre ange qui montait du côté où le soleil se lève, avec le sceau qui imprime la marque du Dieu vivant ; d’une voix forte, il cria aux quatre anges qui avaient reçu le pouvoir de faire du mal à la terre et à la mer : « Ne faites pas de mal à la terre, ni à la mer, ni aux arbres, avant que nous ayons marqué du sceau le front des serviteurs de notre Dieu. » Et j’entendis le nombre de ceux qui étaient marqués du sceau : ils étaient cent quarante-quatre mille, de toutes les tribus des fils d’Israël. Après cela, j’ai vu : et voici une foule immense, que nul ne pouvait dénombrer, une foule de toutes nations, tribus, peuples et langues. Ils se tenaient debout devant le Trône et devant l’Agneau, vêtus de robes blanches, avec des palmes à la main. Et ils s’écriaient d’une voix forte : « Le salut appartient à notre Dieu qui siège sur le Trône et à l’Agneau ! » Tous les anges se tenaient debout autour du Trône, autour des Anciens et des quatre Vivants ; se jetant devant le Trône, face contre terre, ils se prosternèrent devant Dieu. Et ils disaient : « Amen ! Louange, gloire, sagesse et action de grâce, honneur, puissance et force à notre Dieu, pour les siècles des siècles ! Amen ! » L’un des Anciens prit alors la parole et me dit : « Ces gens vêtus de robes blanches, qui sont-ils, et d’où viennent-ils ? » Je lui répondis : « Mon seigneur, toi, tu le sais. » Il me dit : « Ceux-là viennent de la grande épreuve ; ils ont lavé leurs robes, ils les ont blanchies par le sang de l’Agneau.

PSAUME (Ps 23 (24), 1-2, 3-4ab, 5-6)
R/ Voici le peuple de ceux qui cherchent ta face, Seigneur.
Au Seigneur, le monde et sa richesse,
la terre et tous ses habitants !
C’est lui qui l’a fondée sur les mers
et la garde inébranlable sur les flots. R
Qui peut gravir la montagne du Seigneur
et se tenir dans le lieu saint ?
L’homme au cœur pur, aux mains innocentes,
qui ne livre pas son âme aux idoles. R
Il obtient, du Seigneur, la bénédiction,
et de Dieu son Sauveur, la justice.
Voici le peuple de ceux qui le cherchent !
Voici Jacob qui recherche ta face ! R

Lecture de la première lettre de Saint Jean.
Bien-aimés, voyez quel grand amour nous a donné le Père pour que nous soyons appelés enfants de Dieu – et nous le sommes. Voici pourquoi le monde ne nous connaît pas : c’est qu’il n’a pas connu Dieu. Bien-aimés, dès maintenant, nous sommes enfants de Dieu, mais ce que nous serons n’a pas encore été manifesté. Nous le savons : quand cela sera manifesté, nous lui serons semblables car nous le verrons tel qu’il est. Et quiconque met en lui une telle espérance se rend pur comme lui-même est pur.

Alléluia. Alléluia. Venez à moi, vous tous qui peinez sous le poids du fardeau, dit le Seigneur, et moi, je vous procurerai le repos. Alléluia.

Évangelie de Jésus Christ selon saint Matthieu.
En ce temps-là, voyant les foules, Jésus gravit la montagne. Il s’assit, et ses disciples s’approchèrent de lui. Alors, ouvrant la bouche, il les enseignait. Il disait : « Heureux les pauvres de cœur, car le royaume des Cieux est à eux. Heureux ceux qui pleurent, car ils seront consolés. Heureux les doux, car ils recevront la terre en héritage. Heureux ceux qui ont faim et soif de la justice, car ils seront rassasiés. Heureux les miséricordieux, car ils obtiendront miséricorde. Heureux les cœurs purs, car ils verront Dieu. Heureux les artisans de paix, car ils seront appelés fils de Dieu. Heureux ceux qui sont persécutés pour la justice, car le royaume des Cieux est à eux. Heureux êtes-vous si l’on vous insulte, si l’on vous persécute et si l’on dit faussement toute sorte de mal contre vous, à cause de moi. Réjouissez-vous, soyez dans l’allégresse, car votre récompense est grande dans les cieux !

Priedegt (2020)

Léif Matchrëschten! Erëm eng Kéier feiere mir zesummen d’Fest vun Allerhellegen. Wat awer ass een Hellegen? Déi Fro stellt sech ëmmer nees. Ech hunn deslescht ee klengen Artikel op Internet gelies, wou een däitschen Theolog d’Fro stellt, op et iwwerhaapt an eiser Zäit nach ubruecht wier, fir no engem Wonner ze sichen, dat op Firsprooch vun engem Mënsch geschitt ass, sou dass deen da kann helleg gesprach ginn. Si mir wierklech an eiser Zäit nach esou „wonnergleeweg“? Muss et ëmmer eppes héich Aussergewéinleches, eppes, wat net ze erklären ass, sinn, wat eis derzou hileet, fir ee Mënsch als Hellegen unzegesinn? Munch sougenannten „Wonner“ si wuel mat den Haar erbäi gezunn an abstrus. Ech allefalls di mech ganz schwéier mat deene Saachen.

Mä wat a wéi ass een Hellegen dann? Ech hunn den Androck, dass mir haut an eiser Liesung aus dem éischte Johannesbréif schonn e ganz gudden Rapprochement un dës Thematik gesot kritt hunn. Jo et ass a mengen Aen schonn eng Erklärung, wat en Hellegen ass. De Johannes schwätz vun de Kanner vu Gott. Wien awer ass esou ee Kand vu Gott? Dofir ass et vläicht wichteg an déi Sätz virun eiser Liesung am Bréif vum Johannes ze kucken. Hei heescht et: „28Und jetzt, meine Kinder, bleibt in ihm, damit wir, wenn er erscheint, Zuversicht haben und bei seinem Kommen von ihm nicht beschämt werden! 29Wenn ihr wisst, dass er gerecht ist, erkennt auch, dass jeder, der die Gerechtigkeit tut, von Gott stammt!“ (1 Joh 2, 28-29) Jidder een, deen d’Gerechtegkeet mécht, ass vu Gott, ass aus Gott geboueren, „aus ihm gezeugt“, wéi een och hei kann iwwersetzen. Also, jiddereen, deen echt fir d’Gerechtegkeet antrëtt, ass ee Kand vu Gott, sou kann ee soen. Gott awer ass einfach deen Hellegen. Dofir sinn dann och d’Kanner helleg, wann si da seng Kanner sinn.

Gerechtegkeet maachen, war schonn am alen Testament dat, wat déi eedelst a wichtegst Aufgab vum Mënsch war. Am jüddeschen Talmut heescht et dann: „Die Gerechten aus den Völkern haben einen Platz in der kommenden Welt.„Bis haut vergëtt de jüddesche Staat den Éierentitel“Gerechter unter den Völkern" (hebräisch חסיד אומות העולם Chassid Umot ha-Olam) un eenzel Leit, déi sech am Zweete Weltkrich mat hirem Liewen agesat hunn fir Judden ze retten. Genee dat féiert mech an déi Richtung, wat een Hellegen eventuell fir eis ka sinn.

Am Johannesbréif steet elo allerdéngs keng Opfuerderung un eis fir Gerechtegkeet ze maachen. De Johannes seet eis also net „Maacht Gerechtegkeet, fir dass dir gerett gitt!“, mä ëmgedréint: Um Maachen vun der Gerechtegkeet erkennt een dat echt Gotteskand. Also um Maachen vun der Gerechtegkeet kann een en Hellegen an eiser Gemeinschaft erkennen. Wouranner dëst Maachen vu Gerechtegkeet besteet, féiert de Johannes hei net direkt aus. An awer kann een sech et denken. Et ass wuel d’Solidaritéit an Léift innerhalb vun der Gemeinschaft an doriwwer eraus, déi gemengt ass.

Gott huet eis seng Léift geschenkt. Wa mir dës Léift weiderverschenken, si mir seng echt Kanner. Da maache mir an eiser Welt Gerechtegkeet. Da si mir Helleger. Dat huet näischt mat Wonner oder aussergewéinlechen Doten ze dinn. Dat sinn ganz einfach mënschlech Doten. Dat ass eisen Asaz fir eng gerecht Welt, déi vu Léift gepräägt ass.

Natierlech sinn, wann ech de Johannes hei richteg verstinn, dës Kanner vu Gott iergendwéi aus der Welt erausgehuewen. Déi Ethik ass net all Mënsch zougänglech. Dofir schreift de Johannes wuel och: „Deshalb erkennt die Welt uns nicht, weil sie ihn nicht erkannt hat.“ (1 Joh 3, 1b) An awer sinn dës Kanner vu Gott an déi konkret aktuell Welt gestalt a geschéckt a mussen sech do mat hirem Asaz bewären.

„Geliebte, jetzt sind wir Kinder Gotte.“ (1 Joh 3,2a) De Johannes ass déif iwwerzeegt, dass mir als Kanner vu Gott duerchaus alleguer fäeg sinn, fir gerecht ze sinn an ze handelen. Mir sinn domadder elo schonn am Stand vun enger gewësser Hellegkeet, wa mir de Programm vu Gott an eiser Welt versichen ëmzesetzen. A genee dofir feiere mir Allerhellegen. Et gëtt ebe vill Helleger, net nëmmen déi, déi an engem offiziellen Akt vun der Kierch als sollech unerkannt sinn. Neen, all Kand vu Gott ass a kann en Hellege sinn, soll et och sinn. Amen.

Fürbitten — Allerhellegen

Gott huet eis an der Daf schonn erléist. An der Gemeinschaft vun allen Erléisten am Himmel wéi och op der Äerd biede mir voller Vertrauen:

  • Mir bieden fir all Mënschen, déi sech schwéier dinn mat sech selwer, dass si de Mutt fannen, aarm dierfen ze sinn virun dir. Härgott, héier eis.
  • Fir all Chrëschten, déi traureg sinn iwwert déi mënschlech Boshaftegkeet a Verlugenheet, dass si Trouscht fannen béi den Hellegen, déi all dat iwwerwonnen hunn.
  • Fir all ënnerdréckt an ausgebeut Mënschen, dass hinnen Gerechtegkeet zu Deel gëtt duerch een hellegt Handelen vun Matmënschen.
  • Fir all eis verfollegt Schwësteren a Bridder, dass si de Mutt net verléieren an d’Hëllef vun de Matchrëschten erfueren.
  • Fir all, déi fir de Fridden an der Welt kämpfen, dass si een Zeechen ginn fir däi Wierken an eiser Welt.
  • Fir all eis Verstuerwen. Schenk hinnen deng Gnod an huel si bäi dir op. Haut denke mir och besonnesch un ...

Hellegen a staarke Gott, verbonnen mat allen Hellegen luewen an éiere mir dech duerch Jesus Christus am Hellegen Geescht, elo an an all Éiwegkeet. Amen.

II

«Voyez quel grand amour nous a donné le Père», nous rappelait la deuxième lecture. Puisque nous sommes les enfants de Dieu, présentons-lui nos intentions avec confiance et espérance. Seigneur, entends notre prière.

  • Pour les petits, les humbles et les pauvres chez qui nous ne savons pas toujours reconnaître le visage de Dieu, prions le Seigneur.
  • Pour les artisanes et artisans de paix, afin qu’ils continuent à faire preuve de miséricorde pour leurs semblables, prions le Seigneur.
  • Pour les saints et saintes que nous rencontrons sur notre route, afin que chacun et chacune persévèrent dans les voies de l’amour, prions le Seigneur.
  • Pour notre communauté, avec toutes ses richesses et ses pauvretés, afin qu’elle grandisse en joie, en harmonie et en sainteté, prions le Seigneur.

Dieu qui nous rassembles en ce jour avec les saints et saintes de tous les lieux et de tous les temps, garde nos cœurs en paix. Ne laisse pas les épreuves et les artifices de ce monde nous détourner de toi. Nous te le demandons, par Jésus, ton Fils, notre Seigneur. Amen. (vieliturgique.ca)

Gowegebiet (Allerhellegen)

Här, eise Gott, huel des Gowen entgéint, déi mir um Fest vun haut duerbréngen. Mir gleewen, datt deng Helleg béi dir liewen an datt Leed an Doud si net méi beréieren. Erhéier hiert Gebiet a looss eis erfueren, datt si eis ganz no bleiwen a fir eis antrieden. Dorëms biede mir dech duerch de Jesus, eise Brudder an eisen Här. Amen.

Daigne accepter, Seigneur, l’offrande que nous te présentons en l’honneur de tous les saints; nous croyons qu’ils vivent désormais près de toi: accorde-nous de sentir aussi qu’ils interviennent pour notre salut. Par Jésus.

Schlussgebiet (Allerhellegen)

Gott, du eleng bass helleg, dech éiere mir, wa mir un déi Helleg denken. Stäerk duerch déi Sakrament an eis d’Liewen vun der Gnod a féier eis op dengem Wee zu der éiweger Freed a Gemeinschaft, wou’s du selwer d’Vollendung vun allen Hellege bass. Dorëms biede mir dech duerch de Jesus, eise Brudder an eisen Här. Amen.

Dieu qui seul est saint, toi que nous admirons et adorons en célébrant la fête de tous les saints, nous implorons ta grâce: quand tu nous auras sanctifiés dans la plénitude de ton amour, fois-nous passer de cette table, où tu nous as reçus en pèlerins, au banquet préparé dans ta maison. Par Jésus.


Mass vum 25 Oktober
Klick op d’Kalennerblat fir d’Sonndesmass als PDF!
Mass vum 2 November

Links:

Top

Online Pastoral

Lëscht vun de Sonndesgottesdéngschter

 
Service Kommunikatioun a Press . Service Communication et Presse
Äerzbistum Lëtzebuerg . Archevêché de Luxembourg

© Verschidde Rechter reservéiert . Certains droits réservés
Dateschutz . Protection des données
Ëmweltschutz . Protection de l'environnement