2. Adventsonndeg B - 9./10.12.2023


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2. Adventsonndeg B - 9./10.12.2023 - (C) Carlo Morbach - 6.12.2023

2. Adventsonndeg B - 9./10.12.2023


Léif Matchrëschten! D’Faarf vun de liturgesche Kleeder am Advent ass violett. Dat erënnert eis drun, firwat mir eigentlech den Advent als besonnesch Zäit feieren. De Johannes den Deefer rifft eis haut am Evangelium op, fir eis ze bekéieren, fir ëm ze kéiere vun deenen ausgetruede Weeër, déi dach nëmmen an d’Wüüst féieren an net an d’Liewen. Mir sollten eis op maache fir de Wee vum Jesus an deen da mat goen. Hie wëll och elo bäi eis sinn. Froe mir säin Erbaarmen un.


Kyrie


- Här Jesus Christus, dir bereede mir ee Wee an eisem Liewe vir. Här, erbaarm dech eiser.

- Du kënns vu Gott a wëlls eis Welt zum Gudde féieren. Christus, erbaarm dech eiser.

- Du hëllefs eis selwer Fridden ze bréngen. Här, erbaarm dech eiser.


Dagesgebiet


Allmächtegen a gudden Härgott, du eleng weis eis dee richtege Wee. Looss net zou, datt allze vill Aufgaben a Suergen eis hënneren, dem Jesus, dengem Jong entgéint ze goen. Féier eis duerch dat, wat's du eis sees, zur Gemeinschaft mat him. Dorëms biede mir dech duerch hien, eise Brudder an eisen Här. Amen.


Seigneur tout-puissant et miséricordieux, ne laisse pas le souci de nos tâches présentes entraver notre marche à la rencontre de ton Fils ; mais éveille en nous cette intelligence du cœur qui nous prépare à l'accueillir et nous fait entrer dans sa propre vie. Lui qui règne.


Barmherziger Gott! Wir bereiten uns auf Weihnachten vor, das Fest, an dem wir das Kommen deines Sohnes, als Heiland und Erlöser, feiern. Lass nicht zu, dass irdische Aufgaben und Sorgen uns davon abhalten. Steh uns vielmehr bei, dass wir dein Kommen in unser Leben erwarten und dich erkennen als den Gott, der bei und mit uns ist und der uns durch Christus Freude und Hoffnung schenkt. Darum bitten wir dich durch ihn, der mit dir und dem Heiligen Geist lebt und wirkt in Ewigkeit.


Liesungen: Jes 40, 1-5.9-11 / 2 Petr 3, 8-14 / Mk 1, 1-8


Lesung aus dem Buch Jesaja.

Tröstet, tröstet mein Volk, spricht euer Gott. Redet Jerusalem zu Herzen und ruft ihr zu, dass sie vollendet hat ihren Frondienst, dass gesühnt ist ihre Schuld, dass sie empfangen hat aus der Hand des HERRN Doppeltes für all ihre Sünden! Eine Stimme ruft: In der Wüste bahnt den Weg des HERRN, ebnet in der Steppe eine Straße für unseren Gott! Jedes Tal soll sich heben, jeder Berg und Hügel sich senken. Was krumm ist, soll gerade werden, und was hüglig ist, werde eben. Dann offenbart sich die Herrlichkeit des HERRN, alles Fleisch wird sie sehen. Ja, der Mund des HERRN hat gesprochen. Steig auf einen hohen Berg, Zion, du Botin der Freude! Erheb deine Stimme mit Macht, Jerusalem, du Botin der Freude! Erheb deine Stimme, fürchte dich nicht! Sag den Städten in Juda: Siehe, da ist euer Gott. Siehe, GOTT, der Herr, kommt mit Macht, er herrscht mit starkem Arm. Siehe, sein Lohn ist mit ihm und sein Ertrag geht vor ihm her. Wie ein Hirt weidet er seine Herde, auf seinem Arm sammelt er die Lämmer, an seiner Brust trägt er sie, die Mutterschafe führt er behutsam.


Kv: Lass uns schauen, o Herr, deine Huld und schenke uns dein Heil.

Ich will hören, was Gott redet:

Frieden verkündet der HERR seinem Volk und seinen Frommen,

sie sollen sich nicht zur Torheit wenden.

Fürwahr, sein Heil ist denen nahe, die ihn fürchten,

seine Herrlichkeit wohne in unserm Land. Kv

Es begegnen einander Huld und Treue;

Gerechtigkeit und Friede küssen sich.

Treue sprosst aus der Erde hervor;

Gerechtigkeit blickt vom Himmel hernieder. Kv

Ja, der HERR gibt Gutes

und unser Land gibt seinen Ertrag.

Gerechtigkeit geht vor ihm her

und bahnt den Weg seiner Schritte. Kv


Lesung aus dem zweiten Brief des Apostels Petrus.

Dies eine aber, Geliebte, soll euch nicht verborgen bleiben, dass beim Herrn ein Tag wie tausend Jahre und tausend Jahre wie ein Tag sind. Der Herr der Verheißung zögert nicht, wie einige meinen, die von Verzögerung reden, sondern er ist geduldig mit euch, weil er nicht will, dass jemand zugrunde geht, sondern dass alle zur Umkehr gelangen. Der Tag des Herrn wird aber kommen wie ein Dieb. Dann werden die Himmel mit Geprassel vergehen, die Elemente sich in Feuer auflösen und die Erde und die Werke auf ihr wird man nicht mehr finden. Wenn sich das alles in dieser Weise auflöst: Wie heilig und fromm müsst ihr dann leben, die Ankunft des Tages Gottes erwarten und beschleunigen! An jenem Tag werden die Himmel in Flammen aufgehen und die Elemente im Feuer zerschmelzen. Wir erwarten gemäß seiner Verheißung einen neuen Himmel und eine neue Erde, in denen die Gerechtigkeit wohnt. Deswegen, Geliebte, die ihr dies erwartet, bemüht euch darum, von ihm ohne Makel und Fehler in Frieden angetroffen zu werden!


Halleluja. Halleluja. Bereitet dem Herrn den Weg! Ebnet ihm die Straßen! Und alle Menschen werden das Heil sehen, das von Gott kommt. Halleluja


Aus dem heiligen Evangelium nach Markus.

Anfang des Evangeliums von Jesus Christus, Gottes Sohn. Wie geschrieben steht beim Propheten Jesaja - Siehe, ich sende meinen Boten vor dir her, der deinen Weg bahnen wird. Stimme eines Rufers in der Wüste: Bereitet den Weg des Herrn! Macht gerade seine Straßen! - , so trat Johannes der Täufer in der Wüste auf und verkündete eine Taufe der Umkehr zur Vergebung der Sünden. Ganz Judäa und alle Einwohner Jerusalems zogen zu ihm hinaus; sie bekannten ihre Sünden und ließen sich im Jordan von ihm taufen. Johannes trug ein Gewand aus Kamelhaaren und einen ledernen Gürtel um seine Hüften und er lebte von Heuschrecken und wildem Honig. Er verkündete: Nach mir kommt einer, der ist stärker als ich; ich bin es nicht wert, mich zu bücken und ihm die Riemen der Sandalen zu lösen. Ich habe euch mit Wasser getauft, er aber wird euch mit dem Heiligen Geist taufen.


Lecture du livre du prophète d'Isaïe.

Consolez, consolez mon peuple, – dit votre Dieu – parlez au cœur de Jérusalem. Proclamez que son service est accompli, que son crime est expié, qu’elle a reçu de la main du Seigneur le double pour toutes ses fautes. Une voix proclame: « Dans le désert, préparez le chemin du Seigneur ; tracez droit, dans les terres arides, une route pour notre Dieu. Que tout ravin soit comblé, toute montagne et toute colline abaissées! que les escarpements se changent en plaine, et les sommets, en large vallée! Alors se révélera la gloire du Seigneur, et tout être de chair verra que la bouche du Seigneur a parlé. » Monte sur une haute montagne, toi qui portes la bonne nouvelle à Sion. Élève la voix avec force, toi qui portes la bonne nouvelle à Jérusalem. Élève la voix, ne crains pas. Dis aux villes de Juda : « Voici votre Dieu ! » Voici le Seigneur Dieu ! Il vient avec puissance ; son bras lui soumet tout. Voici le fruit de son travail avec lui, et devant lui, son ouvrage. Comme un berger, il fait paître son troupeau : son bras rassemble les agneaux, il les porte sur son cœur, il mène les brebis qui allaitent.


R/ Fais-nous voir, Seigneur, ton amour, et donne-nous ton salut.
J’écoute : que dira le Seigneur Dieu ?
Ce qu’il dit, c’est la paix pour son peuple et ses fidèles.
Son salut est proche de ceux qui le craignent,
et la gloire habitera notre terre.
R

Amour et vérité se rencontrent,
justice et paix s’embrassent ;
la vérité germera de la terre
et du ciel se penchera la justice.
R

Le Seigneur donnera ses bienfaits,
et notre terre donnera son fruit.
La justice marchera devant lui,
et ses pas traceront le chemin.
R


Lecture de la deuxième lettre de ssaint Pierre apôtre.

Bien-aimés, il est une chose qui ne doit pas vous échapper : pour le Seigneur, un seul jour est comme mille ans, et mille ans sont comme un seul jour. Le Seigneur ne tarde pas à tenir sa promesse, alors que certains prétendent qu’il a du retard. Au contraire, il prend patience envers vous, car il ne veut pas en laisser quelques-uns se perdre, mais il veut que tous parviennent à la conversion. Cependant le jour du Seigneur viendra, comme un voleur. Alors les cieux disparaîtront avec fracas, les éléments embrasés seront dissous, la terre, avec tout ce qu’on a fait ici-bas, ne pourra y échapper. Ainsi, puisque tout cela est en voie de dissolution, vous voyez quels hommes vous devez être, en vivant dans la sainteté et la piété, vous qui attendez, vous qui hâtez l’avènement du jour de Dieu, ce jour où les cieux enflammés seront dissous, où les éléments embrasés seront en fusion. Car ce que nous attendons, selon la promesse du Seigneur, c’est un ciel nouveau et une terre nouvelle où résidera la justice. C’est pourquoi, bien-aimés, en attendant cela, faites tout pour qu’on vous trouve sans tache ni défaut, dans la paix.


Alléluia. Alléluia. Préparez le chemin du Seigneur, rendez droits ses sentiers : tout être vivant verra le salut de Dieu. Alléluia.


Évangile de Jésus Christ selon saint Marc.

Commencement de l’évangile de Jésus, Christ, Fils de Dieu. Il est écrit dans Isaïe, le prophète : Voici que j’envoie mon messager en avant de toi, pour ouvrir ton chemin. Voix de celui qui crie dans le désert : Préparez le chemin du Seigneur, rendez droits ses sentiers. Alors Jean, celui qui baptisait, parut dans le désert. Il proclamait un baptême de conversion pour le pardon des péchés. Toute la Judée, tous les habitants de Jérusalem se rendaient auprès de lui, et ils étaient baptisés par lui dans le Jourdain, en reconnaissant publiquement leurs péchés. Jean était vêtu de poil de chameau, avec une ceinture de cuir autour des reins ; il se nourrissait de sauterelles et de miel sauvage. Il proclamait : « Voici venir derrière moi celui qui est plus fort que moi ; je ne suis pas digne de m’abaisser pour défaire la courroie de ses sandales. Moi, je vous ai baptisés avec de l’eau ; lui vous baptisera dans l’Esprit Saint. » En ces jours-là, Jésus vint de Nazareth, ville de Galilée, et il fut baptisé par Jean dans le Jourdain.


Priedegt


Nach mir kommt einer, der ist stärker als ich.” (Mk 1, 7a) De Johannes beschreift an definéiert sech hei selwer. Wien ass hien? Wie sinn ech? Och dat kënne mir eis haut froen.


Zum Ufank eng kleng Anekdot: Ech komme jo vill op verschidde Platze fir Gottesdéngschter oder Massen ze halen. Virun e puer Wochen ass ee Mann gestuerwen, deen nawell vill do war an och ëmmer gutt matgemaach huet. Mat grousser Leidenschaft huet hie matgesongen. Alles konnt hien och mat bieden. D’Mass war him deemno net friem. Awer wann ech d’Kommunioun ausgedeelt hunn, huet hien net wëlle kommunizéieren. “Ech brauch dat net. Ech si selwer de Messias.”, huet et dann ëmmer nees aus sengem Mond geheescht. Am Ufank wousst ech ni, wéi ech dat soll anuerdnen a wéi hien et gemengt huet. Ech weess et och elo eigentlech net. War et Spaass? War et Verleeënheet? Ech kann et net soen. Mä des Geschicht huet mech eben elo, wou mir haut den Ufank vum Markus-Evangelium héieren hunn, dach beweegt. Wat a wie sinn ech? Wou ass meng Plaz? Wat ass meng Aufgab?


De Johannes seet direkt, dass hien net de Messias ass. Hie mécht däitlech, dass hien nëmmen ee “Vorboten” ass. “Nach mir kommt einer, der ist stärker als ich.” Hien ass een, deen eppes virbereet, deen ukënnegt. A mir? Wat si mir? Wat ass eis Aufgab als Chrëschten an der Welt vun haut?


Munchmol hunn ech den Androck, dass mir eis haut awer eben och all ze dacks op déi Positioun stellen, dass mir dach selwer de Messias sinn. Mir wëllen an allem d’Soen hunn. Mir wëlle weise wouhin et geet. Kuckt all d’Aktivitéiten an der Politik, an der Wirtschaft, an der Kierch. Ass et net ebe just och op all deene Platzen esou, dass jidderee mengt mat absolutter Sécherheet ze wëssen, wéi den Hues ze lafen huet? Wann ech déi sozial Medie kucken a wann ech och munch d’Reaktiounen op meng Gedanken a Priedegte gesinn, dann huet een den Androck, dass et ëmmer Mënsche gëtt, déi mat ganz grousser Sécherheet wëssen, wat richteg a wat falsch ass. Ech jiddefalls wëll net behaapten, dass ech esou eng Erkenntnis hätt, déi et mir géif erlaben ze mengen, ech wéist genee, wéi et misst sinn. Ech kann ëmmer nëmmen nodenken. Ech kann ëmmer nëmme sichen. Ech kann och eng Meenung hunn. Awer ech hunn ni d’Wourecht absolutt an der Täsch.


An dat ass warscheinlech dann och haut allgemeng eise Problem. Mir Mënsche sinn esou gestréckt, dass mir ëmmer nees d’Gefill hunn, dass eis Meenung absolutt wier. An der Kierch goufe säit Joerhonnerte Glawensiwwerzeegungen a Form vun Dogme gepackt an als absolutt deklaréiert. Ass d’Kierch de Messias selwer? Ass de Poopst, sinn d’Kardineel, sinn d’Theologe kleng Messiassen, déi dat esou kënne soen?


De Johannes haut am Evangelium weist vun sech ewech. Hie stellt sech net dohin a behaapt, dass hien d’Wourecht hätt oder wier. Hie verweist op de Jesus, op den eigentleche Messias. Wier dat net och eis Aufgab? Misste mir net vill méi bescheide sinn an eisem Optrieden? Dat gëllt als éischt emol innerhalb vun eiser Kierch. Mä et gëllt och entspriechend an der Politik oder Wirtschaft, an eisen Aschätzungen ëm d’Klima a villes méi. Mir hu keen absolutt Wëssen.


Mir hunn nach net emol eng absolutt sécher Ausso vum Jesus selwer. Dat, wat an der Bibel steet, ass alles mat engem Ofstand vu Joren niddergeschriwwe ginn. Wierklech authentesch Aussoe vum Jesus hu mir net. Wat also war säi Wee wierklech? Wat wollt hien de Mënsche bréngen? Mir als Chrëschte géifen echt gutt drun dinn och an deem Beräich e bëssi méi bescheiden op ze trieden. De Jesus huet keng Dogmatik a kee Kiercherecht hannerlooss. Hien huet just Pisten opgewisen, wéi mir Mënschen am Fridden an am Respekt kënne mat enaner liewen. Dat, wat a spéidere Joerhonnerten d’Theologen draus gemaach hunn, muss nawell guer net onbedéngt a sengem Sënn sinn. De Jesus huet, no allem, wat een esou am Neien Testament ka liesen, all Reegelen, déi Mënschen ugestréckt hunn, ofgeleent. Ech froe mech dofir och ëmmer méi, wéi hien haut an all deenen Diskussioune géif reagéieren, déi eis Kierch esou féiert. De Jesus huet allem Uschäin no eng zudéifst Mënschlechkeet gepriedegt, wou och all Mënsch gläich sollt sinn. Hien huet keen aus sengem Krees ausgeschloss. Firwat awer versiche mir als Kierch dat haut nach ëmmer ze maachen? Wou bleift des Mënschlechkeet, des Léift vum Jesus an eise Reien?


De Johannes huet opgeruff, dass Mënschen sech vun hire falsche Weeër sollten op de Wee vun der Versönung maachen. Dat ass och eis Aufgab haut. Versönung heescht allerdéngs a mengen Aen, dass mir als éischt emol ophalen, fir een iwwer den anere Muecht aus ze üben. Et heescht och, dass mir eis als gläichwäerteg unerkennen, eis respektéieren an eescht huelen, dass mir keen ausschléissen. Am zweete Péitrussbréif heescht et haut: “Wir erwarten gemäß seiner Verheißung einen neuen Himmel und eine neue Erde, in denen die Gerechtigkeit wohnt. Deswegen, Geliebte, die ihr dies erwartet, bemüht euch darum, von ihm ohne Makel und Fehler in Frieden angetroffen zu werden!” (2 Petr 3, 14) Deen neien Himmel an déi nei Äerd si predestinéiert dofir, dass jidderee Gerechtegkeet fënnt. Mir si vun deem Zoustand wäit ewech. Och wa mir nach ëmmer dovu schwätzen, sou hu mir et als Chrëschten bis haut net fäerdeg bruecht.


An engem Kommentar op Face-Book zu engem Artikel, deen ech deslescht gedeelt hat, huet eng Persoun geschriwwen: “Wann soss alles, wat d'Kierch eis geléiert huet, soll falsch sinn, géif ech mech definitiv froe wat nach Gültegkeet huet ...“ Jo d’Kierch huet an der Vergaangenheet vill komesch an och definitiv falsch Saache geléiert. Et féiert kee Wee derlaanscht dat esou ze soen. Mir mussen agesinn, dass d’Wëssen haut en anert ass wéi fréier an dass mir deem entspriechend och anescht mussen handelen. An alle Liewensberäicher passe mir eis haut der Zäit un. Just an der Kierch, an eise Riten, an eise Glawensiwwerzeegungen, an eise rechtlechen an dogmateschen Norme misste mir stoe bleiwen an der Anticke oder am Mëttelalter. Dat kann net sinn. De Glawen ass net statesch. En evoluéiert mat der Evolutioun vum Mënsch, mat sengem Denken a Wëssen. Dat ass un ze erkennen. Vill wierklech Topegkeeten, déi d’Kierch fréier geléiert huet, si mëttlerweil „still und heimlich“ dem Vergiessen iwwerlooss ginn.[1] Dat muss ee gesinn. An et gehéiert zum Virbereeden op d’Komme vu Christus an eis Zäit derzou, dass mir des kromm a gebockelegt Weeër endlech riicht maachen. „Was krumm ist, soll gerade werden, und was hüglig ist, werde eben. Dann offenbart sich die Herrlichkeit des HERRN.” (Jes 40, 4b-5a) Villes, wat an der Geschicht vun eiser Kierch a fréieren Zäite falsch gelaf ass, musse mir haut riicht maachen. Dozou gehéieren dann och nei Weeër am Denken, an der Léier, an der Dogmatik an am Recht. Dozou gehéiert, dass all Mënsch Zougang misst hunn zu den Ämter an eiser Kierch, dass Privileegien ofgeschaaft géifen, dass Gleeweger Matsproocherecht hätten, dat och dem Numm wierklech gerecht géif ginn. D’Lëscht ass extreem laang, wou d’Weeër kromm sinn. Wann d’Kierch et haut net fäerdeg kritt, des Weeër endlech der Zäit ugemoosse riicht ze béien, leeft si an eng Katastrophe. Feeler musse berengegt ginn. Mir musse Fridde fannen an eis nei ausriichten. “Deswegen, Geliebte, die ihr dies erwartet, bemüht euch darum, von ihm ohne Makel und Fehler in Frieden angetroffen zu werden!” (2 Petr 3, 14)


[1] Vgl. heizou : Michael Seewald, Vergessen als Modus der Lehrentwicklung, in : Communio 52(2023), S. 473-481. 


Fürbitten


Zu eisem Här Jesus Christus, deem de Johannes de Wee virbereet huet, wëlle mir bieden:


* Fir all, déi an der Kierch eng Verantwortung droen: Hëllef hinnen, hiren Optrag wéi de Johannes an de Wüüste vun haut trei ze erfëllen. Christus, héier eis.


* Fir déi, déi Muecht hunn a Politik an a Wirtschaft: Gëff hinnen Asiicht a Mutt fir déi richteg Entscheedungen zum Wuel vun de Mënschen. Christus, héier eis.


* Fir all Vëlker a Natioun an der Welt: Hëllef hinnen ee Liewen a Fridden an a Fräiheet fir jiddereen ze garantéieren. Christus, héier eis.


* Fir all déi Mënchen, déi am Moment ënner Krich an Nout ze leiden hunn: Gëff hinne Kraaft a looss si gutt Hëllef fannen. Christus, héier eis.


* Fir eis Familljen, déi sech op Chrëschtdag virbereeden: Looss si ëmmer nees deng Léift an déi vun hire Matmënsche spieren. Christus, héier eis.


* Fir all, déi sech vun dir ofgewannt hunn: Looss si en neien Ufank mat eis all fannen. Christus, héier eis.


* Fir all eis Verstuerwen: Huel si op bäi dir. Christus, héier eis.


Här Jesus Christus, du schenks eis ëmmer nees deng Léift an däin Erbaarmen. Dech luewen an éiere mir elo an an all Éiwegkeet. Amen.



II


Le Seigneur vient combler les ravins et abaisser tout obstacle qui entrave notre route vers le salut. Avec confiance, laissons monter vers lui notre prière pour un monde plus juste et harmonieux. Seigneur, sois notre salut.

Prions pour les malades; que la venue du Sauveur renouvelle leur espérance et alimente leur courage.

Prions pour nos pasteurs; que les difficultés auxquelles ils doivent faire face ne les éloignent pas de l’essentiel.

Prions pour les hommes et les femmes d’État; que chacun et chacune participe activement au salut du monde en travaillant pour le bien-être des plus démunis.

Prions pour notre communauté; que ce temps de grâce qu’est l’Avent lui permette de se renouveler dans la foi et de tendre davantage vers l’harmonie.

Seigneur, accueille nos demandes avec bonté et exauce-les selon ta volonté, pour le salut de toutes les personnes que nous t’avons présentées. Par Jésus, le Christ, notre Seigneur. Amen. (https://fr.novalis.ca)


Gowegebiet


Gudden Härgott, mir bekennen dir, datt mir ëmmer erëm Feeler maachen. Mir kennen eis net op eis Verdéngschter beruffen. Dofir komm an hëllef eis, ersetz dat, wat eis feelt an huel eis Gebieder an eis Gowen hei un. Dorëms biede mir dech duerch de Jesus,eisen Här a Brudder. Amen.


Laisse-toi fléchir, Seigneur, par nos prières et nos pauvres offrandes; nous ne pouvons pas invoquer nos mérites, viens par ta grâce à notre secours. Par Jésus.


Guter Gott, alles, was wir haben, kommt von dir. Nimm Brot und Wein aus unseren Händen. Lass uns durch sie dich in diesem Mahl erkennen, als der, der uns Leben und Hoffnung schenkt für das heutige und für jenes Mahl im kommenden Reich. Darum bitten wir durch Jesus Christus, unseren Herrn und Bruder.


Hochgebet - „Advent“

Präfation
Guter Gott, wir haben allen Grund, dich zu preisen. 
Du schufst die Welt,
verleihst ihr Pracht und Schönheit. 
In dieser Zeit des Advent erwarten wir mit Sehnsucht Jesu,
deinen Sohn und unseren Bruder.
Krummes wird gerade,
das geknickte Rohr nicht gebrochen, der brennende Docht nicht ausgelöscht.
Voll Freude stimmen wir darum ein
in das Loblied der Engel und singen:
Sanctus

Ja, es ist würdig und recht, es ist gut und richtig,
dir lebendiger Gott immer und überall in unserem Leben zu danken.

Als Gemeinschaft der Glaubenden wollen wir dir einen Weg bereiten, 
wenn wir jetzt miteinander
an das Leben, das Leiden und den Tod 
unseres Herrn Jesus Christus denken und seine Auferstehung von den Toten feiern,
die er auch einem jeden von uns zugesagt hat.

So stehen wir mit gläubigen und hoffenden Herzen vor dir und bitten dich: 

Sende deinen Heiligen Geist auf unsere Gaben von Brot und Wein herab,
damit sie uns zu Leib
 + und Blut unseres Herrn Jesus Christus werden, 
der uns aufgetragen hat, dieses Mahl miteinander zu feiern.

Denn in der Nacht, in der Jesus verraten wurde, nahm er das Brot, sagte dir Dank, 
brach es und reichte es seinen Jüngern
mit den Worten:

NEHMET UND ESSET ALLE DAVON:
DAS IST MEIN LEIB,
DER FÜR EUCH HINGEGEBEN WIRD.

Ebenso nahm er nach dem Mahl den Kelch, dankte wiederum, 
reichte ihn seinen Jüngern
und sprach:

NEHMET UND TRINKET ALLE DARAUS:
DAS IST DER KELCH
DES IMMERWÄHRENDEN BUNDES, 
MEIN BLUT, DAS FÜR EUCH
UND FÜR ALLE VERGOSSEN WIRD 
ZUR VERGEBUNG DER SÜNDEN.
TUT DIES ZU MEINEM GEDÄCHTNIS.

Geheimnis des Glaubens

A: Deinen Tod, o Herr, verkünden wir und deine Auferstehung preisen wir,
bis du kommst, bis du kommst
in Herrlichkeit! 


Ja, Gott, dich wollen wir loben.
Du hast Jesus nicht dem Tode überlassen,
du hast ihn auferweckt zum Leben. 
Glaubend hoffen und bekennen wir:
 
Er wird wiederkommen,
um die Fesseln unseres Todes zu sprengen 
und die Gewohnheiten zu durchbrechen,
mit denen wir uns 
dem wahren Leben entgegenstellen.
 
A: Deinen Tod, o Herr, verkünden wir und deine Auferstehung preisen wir,
bis du kommst, bis du kommst in Herrlichkeit!
 

Auf ihn warten wir besonders, in diesen Tagen des Advents. 
Mit ihm leben wir schon jetzt,
wenn wir uns gegenseitig stützen 
und gemeinsam mutig hinarbeiten
auf eine Gesellschaft, 
in der Gerechtigkeit und Friede
einander die Hand reichen.
A: Deinen Tod, o Herr, verkünden wir und deine Auferstehung preisen wir,
bis du kommst, bis du kommst in Herrlichkeit!
 

Wir bitten dich für die Kirche, unseren Papst Franziskus 
und unseren Bischof N., hier bei uns und überall auf der Welt:
lass uns alle nicht müde werden, eine neue Sprache zu finden,
die Frohe Botschaft - dein Evangelium - den Menschen unserer Tage
 
glaubhaft und verständlich zu verkünden.
A: Deinen Tod, o Herr, verkünden wir und deine Auferstehung preisen wir,
bis du kommst, bis du kommst in Herrlichkeit!
 

Treuer Gott, breite bergend die Flügel deiner Gegenwart 
über die Kranken und Sterbenden und stärke sie im Glauben
an deine Barmherzigkeit. 

Deinem Herzen vertrauen wir auch die Menschen an,

die wir geliebt haben und die gestorben sind. 
Sei du ihnen die Heimat,
nach der wir uns alle sehnen. 
A: Deinen Tod, o Herr, verkünden wir und deine Auferstehung preisen wir,
bis du kommst, bis du kommst in Herrlichkeit!
 

Zusammen mit Maria, der Mutter Jesu, mit dem heiligen Josef, dem Ziehvater Jesu,
mit unseren Namenspatronen und allen Menschen,
die uns im Glauben 
ein Vorbild waren und sind,
loben und preisen wir dich durch unseren Herrn Jesus Christus.

Durch ihn und mit ihm und in ihm ist dir, Gott, allmächtiger Vater, 
in der Einheit des Heiligen Geistes alle Herrlichkeit und Ehre jetzt und in Ewigkeit.

Quelle unbekannt


Vaterunser


Tröste, tröste mein Volk … und verkünde der Stadt, … dass ihre Schuld beglichen ist.“ Den Härgott steet zu sengem Wuert. Dofir kënne mir hien och drëm froen, dass hien eis Kraaft gëtt genausou ze verzeie wéi hien, wann ee bäi eis an der Schold ass. Biede mir, wéi de Jesus eis et geléiert huet: Vater Unser …


Friddensgebiet


Den Apostel Péitruss réit eis an der zweeter Liesung vun dësem Sonndeg, dass mir vu Gott am Fridde sollen ugetraff ginn. Versönung a Fridden hänken effektiv vun eis selwer of. Dofir biede mir: Här Jesus kuck net op eis Feeler mä op eist Engagement fir de Fridden. Schenk eis ëmmer erëm däi Fridden.


Schlussgebiet


Härgott, an dëser Feier hues du eis nei mat dengem Geescht erfëllt. Léier eis doduerch des Welt an dengem Liicht ze gesinn, an all Mënschen op der Welt gär ze hunn an ze respektéieren. Dorëms biede mir dech duerch de Jesus, eisen Här a Brudder. Amen.


Pleins de reconnaissance pour cette eucharistie, nous te prions encore, Seigneur: apprends-nous, dans la communion à ce mystère, le vrai sens des choses de ce monde et l'amour des beins éternels. Par Jésus.


Guter Gott, wir durften dich in deinem Wort, im gemeinsamen Mahl und in der Begegnung mit dir und deinem Sohn, als unseren Gott erkennen, der uns liebt und uns hilfreich zur Seite steht. Gestärkt für unseren Alltag lass unser Arbeiten und unsere Begegnungen gelingen. Nimm uns an deine Hand und führe uns durch die Tage des Advents. Darum bitten wir durch Jesus Christus, unseren Bruder und Herrn.


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