5. Sonndeg am Joereskrees A - 4./5.2.2023


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Léif Matchrëschten! De Sonndeg, deen Dag, dee fir Gott reservéiert soll sinn, rifft eis aus eisem normalen Schaffalldag eraus. Natierlech kucke mir an eiser Zäit, déi esou séier ass, déi keng Rou kennt ëmmer och schonn op déi nächst Woch a mir froen eis, wat déi wuel fir eis parat hält. Awer vläicht kënne mir jo haut einfach eis u Gott wenden an hie froen, dass hien wierklech elo matgeet an dat, wat op eis zoukënnt. Froe mir drëm, dass et eis net nëmmen Aarbecht a Suerge bréngt mä och eng grouss Portioun Freed a Satisfaktioun. Froe mir eisen Här ëm seng Begleedung.

Här, Jesus Christus, du bass d’Liicht op eisem Wee.
Här, Jesus Christus, du hues d’Liewen vun de Mënschen hell gemaach mat denger Botschaft.
Här, Jesus Christus, du riffs eis, dengem Beispill nozegoen.

„Die im Dunkeln sieht man nicht -
manchmal hoffen wir, es bleibt so:
dass verborgen bleibt, was unangenehm ist,
unsere Fehler, unser Versagen.
Die im Dunkeln sieht man nicht -
manchmal wünschen wir, es kommt anders:
dass wir endlich loswerden, was uns belastet,
unsere Schuld, unser Versäumen.
Gott, mach uns stark, dass wir das Licht nicht scheuen.“
1]
Dagesgebiet

Härgott, du suergs fir eis wéi eng Mamm fir hir Kanner. Mir setzen eist ganzt Vertrauen an dech a Bieden: Bleif béi eis a gudden an a béissen Deeg, a schütz eis an all Gefor. Dorëms biede mir dech duerch de Jesus, eisen Här. Amen.

Gott, du bist gegenwärtig, wenn wir zu dir rufen. Mach uns zum Salz der Erde und zum Licht der Welt, damit unsere Mitmenschen erkennen, dass du uns führst und uns Leben schenkst. Darum bitten wir dich durch Christus, unsern Herrn.

Dans ton amour inlassable, Seigneur, veille sur ta famille ; et puisque ta grâce est notre unique espoir, garde-nous sous ta constante protection. Par Jésus Christ.

„Du Gott der Klarheit und des Lichts, es tut gut, in deinem Lichtschein zu leben. Du machst hell, was dunkel und bedrohlich ist. Du erweckst, was abgestorben ist. Lass dein Licht auch durch uns in diese Welt strahlen, damit Menschen gelockt werden, an dich zu glauben. Das bitten wir durch unsern Herr und Bruder Jesus Christus, das Licht der Welt heute und allezeit.“ 2]

1] Martin Evang, Gerd Kerl, Ilsabe Seibt (HG.), Nimm an unser Gebet. Gebete im Gottesdienst an Sonn- und Feiertagen im Kirchenjahr, Neukirchen-Vluyn 2. Aufl. 2015, S. 139.
2] Ebd. S. 140.

Liesungen: Jes 58, 7-10 / 1 Kor 2, 1-5 / Mt 5, 13-16

Lesung aus dem Buch Jesaja.
So spricht der Herr: Brich dem Hungrigen dein Brot, nimm obdachlose Arme ins Haus auf, wenn du einen Nackten siehst, bekleide ihn und entziehe dich nicht deiner Verwandtschaft. Dann wird dein Licht hervorbrechen wie das Morgenrot und deine Heilung wird schnell gedeihen. Deine Gerechtigkeit geht dir voran, die Herrlichkeit des HERRN folgt dir nach. Wenn du dann rufst, wird der HERR dir Antwort geben, und wenn du um Hilfe schreist, wird er sagen: Hier bin ich. Wenn du Unterjochung aus deiner Mitte entfernst, auf keinen mit dem Finger zeigst und niemandem übel nachredest, den Hungrigen stärkst und den Gebeugten satt machst, dann geht im Dunkel dein Licht auf und deine Finsternis wird hell wie der Mittag.

Kv Im Finstern erstrahlt der Gerechte als Licht.
Im Finstern erstrahlt er als Licht den Redlichen: *
Gnädig und barmherzig ist der Gerechte.
Glücklich ein Mann, der gnädig ist und leiht ohne Zinsen, *
der nach dem Recht das Seine ordnet. – (Kv)
Niemals gerät er ins Wanken; *
ewig denkt man an den Gerechten.
Er fürchtet sich nicht vor böser Kunde, *
sein Herz ist fest, auf den Herrn vertraut er. – (Kv)
Sein Herz ist getrost, er fürchtet sich nicht, *
er wird herabschauen auf seine Bedränger.
Reichlich gibt er den Armen, /
seine Gerechtigkeit hat Bestand für immer, *
seine Macht steht hoch in Ehren. – Kv

Lesung aus dem ersten Brief des Apostels Paulus an die Gemeinde in Korinth.
Ich kam nicht zu euch, Brüder und Schwestern, um glänzende Reden oder gelehrte Weisheit vorzutragen, sondern um euch das Geheimnis Gottes zu verkünden. Denn ich hatte mich entschlossen, bei euch nichts zu wissen außer Jesus Christus, und zwar als den Gekreuzigten. Zudem kam ich in Schwäche und in Furcht, zitternd und bebend zu euch. Meine Botschaft und Verkündigung war nicht Überredung durch gewandte und kluge Worte, sondern war mit dem Erweis von Geist und Kraft verbunden, damit sich euer Glaube nicht auf Menschenweisheit stützte, sondern auf die Kraft Gottes.

Halleluja. Halleluja. (So spricht der Herr:) Ich bin das Licht der Welt. Wer mir nachfolgt, hat das Licht des Lebens. Halleluja.

+ Aus dem heiligen Evangelium nach Matthäus.
In jener Zeit sprach Jesus zu seinen Jüngern: Ihr seid das Salz der Erde. Wenn das Salz seinen Geschmack verliert, womit kann man es wieder salzig machen? Es taugt zu nichts mehr, außer weggeworfen und von den Leuten zertreten zu werden. Ihr seid das Licht der Welt. Eine Stadt, die auf dem Berg liegt, kann nicht verborgen bleiben. Man zündet auch nicht eine Leuchte an und stellt sie unter den Scheffel, sondern auf den Leuchter; dann leuchtet sie allen im Haus. So soll euer Licht vor den Menschen leuchten, damit sie eure guten Taten sehen und euren Vater im Himmel preisen.

Lecture du livre du prophète Isaïe.
Ainsi parle le Seigneur: Partage ton pain avec celui qui a faim, accueille chez toi les pauvres sans abri, couvre celui que tu verras sans vêtement, ne te dérobe pas à ton semblable. Alors ta lumière jaillira comme l’aurore, et tes forces reviendront vite. Devant toi marchera ta justice, et la gloire du Seigneur fermera la marche. Alors, si tu appelles, le Seigneur répondra; si tu cries, il dira: «Me voici.» Si tu fais disparaître de chez toi le joug, le geste accusateur, la parole malfaisante, si tu donnes à celui qui a faim ce que toi, tu désires, et si tu combles les désirs du malheureux, ta lumière se lèvera dans les ténèbres et ton obscurité sera lumière de midi.

R/ Lumière des cœurs droits, le juste s’est levé dans les ténèbres.
Lumière des cœurs droits, il s’est levé dans les ténèbres,
homme de justice, de tendresse et de pitié.
L’homme de bien a pitié, il partage ;
il mène ses affaires avec droiture. R
Cet homme jamais ne tombera ;
toujours on fera mémoire du juste.
Il ne craint pas l’annonce d’un malheur :
le cœur ferme, il s’appuie sur le Seigneur. R
Son cœur est confiant, il ne craint pas.
À pleines mains, il donne au pauvre ;
à jamais se maintiendra sa justice,
sa puissance grandira, et sa gloire ! R

Lecture de la première lettre de saint Paul apôtre aux Corinthiens.
Frères, quand je suis venu chez vous, je ne suis pas venu vous annoncer le mystère de Dieu avec le prestige du langage ou de la sagesse. Parmi vous, je n’ai rien voulu connaître d’autre que Jésus Christ, ce Messie crucifié. Et c’est dans la faiblesse, craintif et tout tremblant, que je me suis présenté à vous. Mon langage, ma proclamation de l’Évangile, n’avaient rien d’un langage de sagesse qui veut convaincre; mais c’est l’Esprit et sa puissance qui se manifestaient, pour que votre foi repose, non pas sur la sagesse des hommes, mais sur la puissance de Dieu.

Alléluia. Alléluia. Moi, je suis la lumière du monde, dit le Seigneur. Celui qui me suit aura la lumière de la vie. Alléluia.

Évangile de Jésus Christ selon saint Matthieu.
En ce temps-là, Jésus disait à ses disciples: «Vous êtes le sel de la terre. Mais si le sel devient fade, comment lui rendre de la saveur ? Il ne vaut plus rien: on le jette dehors et il est piétiné par les gens. Vous êtes la lumière du monde. Une ville située sur une montagne ne peut être cachée. Et l’on n’allume pas une lampe pour la mettre sous le boisseau; on la met sur le lampadaire, et elle brille pour tous ceux qui sont dans la maison. De même, que votre lumière brille devant les hommes: alors, voyant ce que vous faites de bien, ils rendront gloire à votre Père qui est aux cieux.»

Priedegt

„Eine Stadt, die auf dem Berg liegt, kann nicht verborgen bleiben.“ (Mt 5, 14b) De Jesus wënscht sech vun senge Frënn, dass si virbildlech sinn, dass hiert Handelen virbildlech ass, dass si gutt a friddlech an dëser Welt agéieren. An deem Sënn, wann eng Stad op engem Bierg läit, gëtt si vu wäitem gesinn. Hiert Virbild gëtt erkannt a kann nogemaach ginn. Si ass dann eng Orientéierung fir anerer.

Wat awer, wann eng Stad op engem Bierg läit an do nëmmen onwierdegt Verhältnisser sinn? Da ginn och déi gesinn. Da liichten déi och wäit an d’Land eran.

Am Moment huet een lo éischter den Androck, dass eis Kierch als Institutioun, mä duerchaus och als Gemeinschaft éischter dëst zweet Bild erëm gëtt. All déi Skandaler vun deene leschte Joren, all déi negativ Schlagzeilen, all déi Ongereimtheeten am Betrib maachen, dass d’Kierch éischter ee Virbild am Schlechten ass wéi am Gudden. D’Kierch hat sech iwwer vill Joerhonnerten selwer op ee Bierg gestalt a gemengt, si stéing iwwer allem a wéist an allem, wéi et misst goen. Dat schléit elo erëm. Um Bierg steet si, awer si gëtt do eben och gesinn an hire Feeler, an hirem dacks onmënschleche Verhalen. Et ass net ze leegnen, dass Villes net esou ass, wéi et sollt sinn. Och déi, déi wäit ewech sinn, gesi mat deenen neie Méiglechkeeten vun haut bis an den banneschte Kär vun der Stad um Bierg eran. An elo? Wat maachen? Wéi sech verhalen?

Muncher an eiser Kierch verschanzen sech an hiren däischtere Kelleren vun der Geschicht. Si loossen kee Liicht eran a mengen, wann si nëmme laang genuch aushalen an hire Katakomben, da géif de Stuerm schonn iwwer si ewech zéien. Si hale krampfhaft un ale Methoden a Konzepter fest. Hunn alles deck zoubetonéiert. Mä et ass do wéi wann een Atomkrich géif kommen. Kaum ee Bunker notzt eppes géint d’Explosioun vun esou enger Bomm. A wann een am Keller iwwerlieft, dann ass een op Joren agespaart an dobaussen ass alles komplett zerstéiert. D’Stralung baut sech nëmmen ganz lues of. D’Liewen ass dann och fir déi am Keller iwwer ganz vill Joren um Enn.

Dëst Bild seet mir jiddefalls, dass et kee Sënn mécht, fir sech als Kierch an de Keller vun der Vergaangenheet ze flüchten. Weder Wäirauch, nach gëlle Kleeder, nach Floskelen vu Gebieder, déi näischt aussoen, hëllefen do. Eng Stad um Bierg, déi esou ausgesäit ass net attraktiv an huet kee Liewen.

„Ad fontes fidei“ huet sech eise Weibëschof als Woppesproch ginn, „zeréck zu de Quelle vum Glawen“. Genee déi misste mir opsichen an erëm op de Bierg bréngen. Wat sinn des Quellen? Vläicht kann eis jo d’Liesung vum Prophet Jesaja do een Hiweis ginn. Am Kapitel 58 vum Buch Jesaja geet et um Ufank ëm d’Faaschten. Faaschten kann een als ee Prozess vun Ëmkéier huelen. Et kann ee Wee sinn, wou een erëm zeréck op säin Ursprong geet, eben zeréck op d’Quellen a sou ze soen mol erëm munches op Null an op d’Ausgangspositioun stellt. Grad dee Saz virun eiser Liesung vun haut seet eppes ganz Wichteges a mengen Aen: „6 Ist nicht das ein Fasten, wie ich es wünsche: die Fesseln des Unrechts zu lösen, die Stricke des Jochs zu entfernen, Unterdrückte freizulassen, jedes Joch zu zerbrechen? 7 Bedeutet es nicht, dem Hungrigen dein Brot zu brechen, obdachlose Arme ins Haus aufzunehmen, wenn du einen Nackten siehst, ihn zu bekleiden und dich deiner Verwandtschaft nicht zu entziehen? 8 Dann wird dein Licht hervorbrechen wie das Morgenrot und deine Heilung wird schnell gedeihen. Deine Gerechtigkeit geht dir voran, die Herrlichkeit des HERRN folgt dir nach.“ (Jes 58, 6-8)

Dee Moment, wou mir d’Onrecht opléisen geet en neit Liicht op. Wéi vill Onrecht hu mir an der Kierch, an der Gesellschaft, am Staat? Wéi vill Mënschen ënnerdrécke mir an eiser Welt? A wéi dacks hu mir vergiess grad dat ze maachen, wat de Jesaja hei uschwätzt? Nëmmen dann, wa mir eis asetzen a versichen Onrecht aus der Welt ze schafen, kënnt vun eis ee Liicht an d’Welt. Nëmmen dann liicht d’Stad, déi um Bierg läit, fir am Bild vum Evangelium ze schwätzen.

An deene leschte Joren, Joerzéngten, Joerhonnerten huet eis Kierch sécherlech vill Guddes gemaach. Si war wuel a Villem esou eng Stad, déi um Bierg liicht. Awer si war eben och ganz dacks genee de Géigendeel an huet vill Däischtert bruecht. Ech hunn dëser Deeg ee kuerzen Artikel op ‚katholisch.de’ gelies.3] Do gëtt vun enger Pastoraltheologin der Kierch virgeworf, dass si iwwer laang Zäit och spirituellen Mëssbrauch gemaach huet. Dorënner ass ze verstoen, dass ee beispillsweis Mënschen ëmmer nees um Plang vum reng Reliéisen ënner Drock setzt. Wann ech iwwerleeën, mat wat fir Mëttel fréier d’Leit an de Beichtstull gedriwwe goufen, wéi vill Angscht gemaach gouf mat der Hell a Villes méi, dann ass dat sou ee spirituellen Mëssbrauch. An och haut gëtt nach ganz vill mat änlechen Methoden geschafft. Dat ass sécherlech net dat, wat de Jesus wollt, wann hien vum Liicht schwätzt, dat vun der Stad um Bierg ausgeet.

„So soll euer Licht vor den Menschen leuchten, damit sie eure guten Taten sehen und euren Vater im Himmel preisen.“ (Mt 5, 16) Wou sinn eis gutt Doten? Wou waren déi gutt Doten fréier? Déi Fro musse mir eis als Kierch haut stellen an driwwer nodenken. De Jesaja zielt eis an der Liesung eng Rei Saachen op. A wann een des Liesung am Kontext vu senger Schrëft liest, da kommen nach weider Aspekter derbäi. Do sinn déi gutt Doten beschriwwen, déi mir sollten a missten leeschten. Fromm bieden an an der Kierch op de Knéie leien geet eben net duer. Dat ass net déi Stad, déi um Bierg läit an an d’Welt ausstraalt.

Wat ass elo ze maachen? Ech mengen, mir sollten einfach emol versichen dat ze maachen an an eis Zäit eriwwer ze huelen, wat de Jesaja haut gesot huet. Villes dovun geschitt wuel an eiser Kierch. Mä all ze dacks gëtt et iwwerdeckt vun deem, wat däischter ass. Hale mir op eis selwer am Wee ze stoen. Gi mir hin an engagéiere mir eis an der Welt vun haut, mat de Methoden vun haut an dat alles an den Noutsituatiounen, am Misär an am Leed vun haut. Engagéiere mir eis fir Fridden a Gerechtegkeet, fir Respekt a Léift. Versiche mir als Kierch och erëm Liicht ze sinn an eiser Zäit.

„KIRCHE MODERN

Während die Einen
ängstlich festhalten
an dem Alten, das
ja nicht verändert
werden soll, und
stecken geblieben
sind im Gestern,

sind die anderen
aufgebrochen, das
Neue jetzt zu wagen
und andere Wege
auszuprobieren, um
das Hier und Heute
ernst zu nehmen

und Antworten auf
die Fragen der Zeit
zu finden, die allen
verständlich sind,
und die Botschaft
Jesu von Nazareth
glaubhaft machen,

während noch immer
Menschen rückwärts
gewandt verharren
und nicht losslassen
von alten Formeln
und unverständlichen
Worten und Floskeln.“ 4]

3] https://www.katholisch.de/artikel/43397-theologin-leimgruber-spiritueller-machtmissbrauch-ist-drastisch - gesinn: 2.2.2023 -15:30
4] Kurt Rainer Klein, Berühre uns, Herr, sanft mit deinem Wort. Gebete und Texte für Gottesdienst und Andacht, Neukirchen-Vluyn 2019, S. 84.

Fürbitten

Zu Gott, eisem Papp, dierfe mir wéi Kanner mat groussem Vertrauen bieden:

  • Chrëschte si geruff, fir Salz fir d’Äerd ze sinn. Schenk alle Gedeeften duerch däi Geescht d’Fäegkeet, fir sech mat Mutt an eiser Welt anzesetzen. Christus, héier eis.
  • Chrëschte si geruff, fir Liicht fir d’Welt ze sinn. Hëllef alle Mënschen, déi deng Botschaft erkannt hunn, des gutt Noriicht och virbildlech ze liewen. Christus, héier eis.
  • All Mënschen si geruff, fir am Fridden mat enaner ze liewen. Féier si all op Weeër vu Gerechtegkeet zu engem gudde Matenaner an hëllef do, wou et Problemer gëtt, Léisungen ze fannen. Christus, héier eis.
  • All Mënschen si geruff, fir um Enn vun hirem Liewen bäi dech ze kommen. Schenk allen eise Verstuerwenen däin éiwegt Liewen an deng grouss Rou. Christus, héier eis.

Gudde Gott, am Vertrauen op deng Hëllef kënne mir am Numm vun dengem Jong Jesus Christus zum Liicht vun der Welt ginn. Sief du bei eis a stäerk eis, haut an an all Éiwegkeet. Amen.

II.

Par la prière, nous devenons sel de la terre et lumière du monde. Confions au Père nos frères et sœurs qui ont besoin d’être sauvés. Après chaque intention, prions en silence.

– Prions pour les personnes qui vivent loin du Christ; qu’elles rencontrent des témoins de sa justice et de son amour.

– Prions pour les personnes qui croient au Christ, mais n’osent pas en témoigner auprès de leur entourage; que la foi dynamise leur vie et leur donne l’audace de manifester son amour.

– Prions pour l’Église méconnue et dévalorisée en bien des lieux; qu’elle persévère dans ses engagements en se nourrissant de la parole et du pain de Dieu.

– Prions pour notre communauté chrétienne qui veut répandre le message des béatitudes; que nous ayons d’abord la sagesse d’en faire la lumière de notre vie.

Père très bon, donne-nous ce qu’il faut de courage et de foi pour que nous osions entreprendre la mission que tu nous as confiée. Nous te le demandons par Jésus, ton Fils, notre Seigneur. Amen.

Gowegebiet

Här eise Gott, du hues Brout a Wäin ge-maach, fir eis Mënschen an dësem vergängleche Liewen Nahrung a Freed ze schenken. Maach des Gowen zum Zeechen, dat eis éiwegt Liewe bréngt. Dorëms biede mir duerch de Jesus, eise Brudder an eisen Här. Amen.

Herr, wir bringen in Brot und Wein unsere Welt und unser Menschsein zu dir. Schenke uns deine Gegenwart in diesem geschwisterlichen Mahl, lasse uns von neuem spüren und erfahren, dass du mit uns sein willst. Schenke uns die Einheit mit dir. Amen.

Seigneur notre Dieu, tu as voulu choisir dans ta création le pain et le vin qui refont chaque jour nos forces: fais qu’ils deviennent aussi pour nous le sacrement de la vie éternelle. Par Jésus.

Hochgebet – „Nachfolge“


Präfation
Ja, es ist würdig und recht es ist gut und richtig, dir, guter Gott, immer und überall
in unserem Leben zu danken, denn in Jesus Christus hast du uns offenbart,
wer und wie du für uns bist: ein menschen- und lebensfreundlicher Gott.

In ihm, Jesus Christus, sind wir mehr als Frauen und Männer,
wir alle sind Schwestern und Brüder, die seinem Beispiel folgen wollen.

Wir danken dir, denn deine frohe Botschaft ruft uns Menschen
zur Umkehr und zur Nachfolge, zu Solidarität und Achtung voreinander.

So danken wir dir, Gott, für das Leben und die Berufung
die du einem jeden von uns geschenkt hast.
Darum freuen wir uns und singen mit allen Engeln und Heiligen des Himmels:

Sanctus

Ja, guter Gott, du bist heilig und du schenkst Heil,
doch die Welt, in der wir leben, ist voll von Unrecht und Unterdrückung.
Sie trennt zwischen Reich und Arm,
unterscheidet zwischen mächtig und ohnmächtig, grenzt oben von unten ab.

Als Christen sind wir oft sprachlos,
wenn wir dann das eine Wort sagen sollen, das Menschen heilen kann;
wir sind oft ratlos, wenn wir den ersten Schritt tun sollen,
diese unhaltbaren Zustände zu beseitigen.

Um dennoch nicht aufzugeben im Einsatz für Gerechtigkeit und Frieden,
feiern wir Eucharistie und denken an Jesus, der mit allen teilt.
Mit ihm kam ein neuer Anfang in diese Welt.
Denn da waren Menschen, blind vor Rechthaberei und Gesetzestreue;
er sagte: Seht mit meinen Augen, da gingen ihnen die Augen auf.
Da waren Menschen, taub vor hohlen Phrasen.
Er sagte: Hört mit meinen Ohren.
Da verging ihnen Hören und Sehen.
Da waren Menschen, lahm und müde von stets neuer Enttäu¬schung.
Er sagte: Geht auf meinen Wegen. Da folgten sie ihm nach.

Deshalb, guter Gott, feiern wir jetzt Eucharistie
und sagen dir Dank für Jesus, deinen Sohn und unseren Herrn.

Wir tun zeichenhaft, was er wirklich getan hat,
denn ihn hat sein Tun das Leben gekostet.
Menschen zum Durchblick zu verhelfen,
Menschen zur Umkehr der Werte zu bewegen,
das störte allzu sehr die Großen und Mächtigen.
Jesus aber fasste sein ganzes Leben in einem einfachen Zeichen zusammen,
in Brot und Wein, als er mit seinen Freunden das Abschiedsmahl hielt.

So bitten wir dich, allmächtiger Gott:
Segne diese Gaben von Brot und Wein durch deinen Geist
und vollende sie für uns als den Leib + und das Blut deines Sohnes,
unseres Herrn Jesus Christus.

Damals brach Jesus das Brot.
Er dankte dir und gab es seinen Jüngern mit den Worten:

NEHMET UND ESSET ALLE DAVON:
DAS IST MEIN LEIB, DER FÜR EUCH HINGEGEBEN WIRD.

Ebenso nahm er nach dem Mahl den Kelch,
dankte wiederum, reichte ihn seinen Jüngern und sprach:

NEHMET UND TRINKET ALLE DARAUS:
DAS IST DER KELCH DES NEUEN UND EWIGEN BUNDES.
MEIN BLUT, DAS FÜR EUCH UND FÜR ALLE VERGOSSEN WIRD
ZUR VERGEBUNG DER SÜNDEN.
TUT DIES ZU MEINEM GEDÄCHTNIS.

Geheimnis des Glaubens:

Darum bitten wir dich, Vater, für deine Kirche:
Beschütze und führe sie; gib ihr Frieden und Einheit überall auf der Welt.
Gib unserem Papst Franziskus,
unserem Bischof N. und allen Frauen und Männern,
die in deiner Kirche ein Amt verwalten Weisheit und Kraft.

Gedenke in deiner Güte auch der Menschen,
die in unserem Herzen einen besonderen Platz haben.

Bleib all jenen treu, die der Tod uns in diesem Leben genommen hat.

Mit deinem ganzen Volk, mit Maria, der Mutter des Herrn,
dem heiligen Josef, mit den Aposteln und Märtyrern, mit dem/der heiligen N.
und all deinen heiligen Frauen und Männern, ja, mit allen Menschen auf der Erde,
die auf dich vertrauen, bitten wir dich um deine Barmherzigkeit,
neigen wir uns vor deiner Größe und sagen wir dir unseren Dank.

Durch ihn und mit ihm und in ihm ist dir, Gott, allmächtiger Vater,
in der Einheit des Heiligen Geistes alle Herrlichkeit und Ehre jetzt und in Ewigkeit.
(Quelle unbekannt)

Vaterunser

All, déi mat dem Jesus op sengem Wee ginn, dierfen Geguergenheet spieren, déi Gott, de Papp, eis schenkt. Biede mir, wéi de Jesus eis et geléiert huet: Vater unser im Himmel, …

Friddensgebiet

Iwwer de Fridden gëtt vill geschriwwen a geschwat. Fridden muss awer gelieft ginn. Verzeien a Versönen, Neiufank a Gedold si Grondlagen fir de Fridden. Dofir biede mir: Här Jesus kuck net op eis Feeler. Kuck op eist Beméien a schenk eis all däi Fridden. De Fridde sief mat iech all.

Schlussgebiet

Gudde Gott, du hues eis dat ee Brout an deen ee Kellech gereecht. looss eis eens ginn a Christus, esou datt mir deng Freed an eiser Welt verbreeden. Dorëms biede mir duerch de Jesus, eise Brudder an eisen Här. Amen.

Guter Gott, in dieser Feier hast du uns Anteil geschenkt an deinem göttlichen Leben. Lass uns niemals von dir getrennt werden, sondern bewahre uns in deiner Liebe. Darum bitten wir durch Christus, unsern Herrn.

Tu as voulu, Seigneur, que nous partagions un même pain et nous buvions à la même coupe: accor-de-nous de vivre tellement unis dans le Christ que nous portions du fruit pou le salut du monde. Par Jésus.

Segen

Gott, der gütige Vater, halte seine schütze Hand über euch,
damit sein gnädiges Handeln an euch nicht ohne Wirkung bleibt.

Christus, unser Bruder und Herr, begleite euch durch euren Alltag,
damit ihr Weg und Ziel nicht verliert, und ihr einander zum Segen werdet.

Der Atem Gottes, sein guter Geist, sei in euern Gedanken und Herzen,
damit ihr erkennt, wozu ihr berufen seid.

So segne Euch und alle, die ihr liebt, alle, um die ihr euch sorgt,
und alle, für die wir gebetet haben, der gute Gott...


Mass vum 29. Januar
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