16. Sonndeg am Joereskrees B - 20./21.7.2024


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16. Sonndeg am Joereskrees B - 20./21.7.2024 - © Carlo Morbach - 17.7.2024

16. Sonndeg am Joereskrees B - 20./21.7.2024


Léif Matchrëschten! D’Schoulvakanz ass am gaang an och vill Leit, déi schaffe ginn, hunn elo iergendwann Congé. Et ass gutt a wichteg, dass mir Zäiten hunn, wou mir kënnen ausrouen an eis erhuelen. Do passt da wuel d’Evangelium vun haut ganz gutt. De Jesus luet seng Apostelen an, fir sech ee wéineg zeréck ze zéien an aus ze rouen. De Sonndeg soll dat an engem klenge Mooss och fir eis all elo sinn. Froe mir eisen Här ëm d’Gnod vun der Rou an der Erhuelung.


Här Jesus Christus, du bass de Retter vun der Welt.

Här Jesus Christus, du schenks deene Rou, déi midd sinn.

Här Jesus Christus, du bass d’Quell vun eisem Liewen.


Dagesgebiet


Härgott, eise Gott, du hues Glawen, Hoffnung a Léift an eis entfacht. Verdéif dëse Glawen an eis, a looss eis bereetwëlleg dat maachen, wat’s du eis opdréis. Dorëms biede mir duerch Jesus Christus, déi Jong, eisen Här a Gott, dee mat dir an dem Hellege Geescht lieft an all Éiwegkeet. Amen.


Sois favorable à tes fidèles, Seigneur, et multiplie les dons de ta grâce: entretient en eux la foi, l'espérance et la charité, pour qu'ils soient attentifs à garder tes commandements. Par Jésus Christ.


Herr, unser Gott, sieh gnädig auf alle, die du in deinen Dienst gerufen hast. Mach uns stark im Glauben, in der Hoffnung und in der Liebe, damit wir immer wachsam sind und auf dem Weg deiner Gebote bleiben. Darum bitten wir durch Jesus Christus.


Liesungen: Jer 23, 1-6 / Eph 2, 13-18 / Mk 6, 30-34


Lesung aus dem Buch Jeremia.

Weh den Hirten, die die Schafe meiner Weide zugrunde richten und zerstreuen - Spruch des HERRN. Darum - so spricht der HERR, der Gott Israels, über die Hirten, die mein Volk weiden: Ihr habt meine Schafe zerstreut und sie versprengt und habt euch nicht um sie gekümmert. Jetzt kümmere ich mich bei euch um die Bosheit eurer Taten - Spruch des HERRN. Ich selbst aber sammle den Rest meiner Schafe aus allen Ländern, wohin ich sie versprengt habe. Ich bringe sie zurück auf ihre Weide und sie werden fruchtbar sein und sich vermehren. Ich werde für sie Hirten erwecken, die sie weiden, und sie werden sich nicht mehr fürchten und ängstigen und nicht mehr verloren gehen - Spruch des HERRN. Siehe, Tage kommen - Spruch des HERRN - , da werde ich für David einen gerechten Spross erwecken. Er wird als König herrschen und weise handeln und Recht und Gerechtigkeit üben im Land. In seinen Tagen wird Juda gerettet werden, Israel kann in Sicherheit wohnen. Man wird ihm den Namen geben: Der HERR ist unsere Gerechtigkeit.


Kv Der Herr ist mein Hirt, nichts wird mir fehlen. 

Der Herr ist mein Hirt, nichts wird mir fehlen. /
Er lässt mich lagern auf grünen Auen *
und führt mich zum Ruheplatz am Wasser.
Meine Lebenskraft bringt er zurück. *
Er führt mich auf Pfaden der Gerechtigkeit, 
getreu seinem Namen. 
– (Kv)
Auch wenn ich gehe im finsteren Tal, *
ich fürchte kein Unheil;
denn du bist bei mir, *
dein Stock und dein Stab, sie trösten mich. 
– (Kv)
Du deckst mir den Tisch *
vor den Augen meiner Feinde.
Du hast mein Haupt mit Öl gesalbt, *
übervoll ist mein Becher. 
– (Kv)
Ja, Güte und Huld *
werden mir folgen mein Leben lang
und heimkehren werde ich ins Haus des Herrn *
für lange Zeiten. 
– Kv


Lesung aus dem Brief des Apostels Paulus an die Gemeinde in Ephesus.

Schwestern und Brüder! Jetzt aber seid ihr, die ihr einst in der Ferne wart, in Christus Jesus, nämlich durch sein Blut, in die Nähe gekommen. Denn er ist unser Friede. Er vereinigte die beiden Teile und riss die trennende Wand der Feindschaft in seinem Fleisch nieder. Er hob das Gesetz mit seinen Geboten und Forderungen auf, um die zwei in sich zu einem neuen Menschen zu machen. Er stiftete Frieden und versöhnte die beiden durch das Kreuz mit Gott in einem einzigen Leib. Er hat in seiner Person die Feindschaft getötet. Er kam und verkündete den Frieden: euch, den Fernen, und Frieden den Nahen. Denn durch ihn haben wir beide in dem einen Geist Zugang zum Vater.


Halleluja. Halleluja. (So spricht der Herr:) Meine Schafe hören auf meine Stimme; ich kenne sie und sie folgen mir. Halleluja.


Aus dem heiligen Evangelium nach Markus.

In jener Zeit versammelten sich die Apostel wieder bei Jesus und berichteten ihm alles, was sie getan und gelehrt hatten. Da sagte er zu ihnen: Kommt mit an einen einsamen Ort, wo wir allein sind, und ruht ein wenig aus! Denn sie fanden nicht einmal Zeit zum Essen, so zahlreich waren die Leute, die kamen und gingen. Sie fuhren also mit dem Boot in eine einsame Gegend, um allein zu sein. Aber man sah sie abfahren und viele erfuhren davon; sie liefen zu Fuß aus allen Städten dorthin und kamen noch vor ihnen an. Als er ausstieg, sah er die vielen Menschen und hatte Mitleid mit ihnen; denn sie waren wie Schafe, die keinen Hirten haben. Und er lehrte sie lange.


Lecture du livre du Prophète Jérémie.

Quel malheur pour vous, pasteurs ! Vous laissez périr et vous dispersez les brebis de mon pâturage – oracle du Seigneur ! C’est pourquoi, ainsi parle le Seigneur, le Dieu d’Israël, contre les pasteurs qui conduisent mon peuple : Vous avez dispersé mes brebis, vous les avez chassées, et vous ne vous êtes pas occupés d’elles. Eh bien ! Je vais m’occuper de vous, à cause de la malice de vos actes – oracle du Seigneur. Puis, je rassemblerai moi-même le reste de mes brebis de tous les pays où je les ai chassées. Je les ramènerai dans leur enclos, elles seront fécondes et se multiplieront. Je susciterai pour elles des pasteurs qui les conduiront ; elles ne seront plus apeurées ni effrayées, et aucune ne sera perdue – oracle du Seigneur. Voici venir des jours – oracle du Seigneur–, où je susciterai pour David un Germe juste : il régnera en vrai roi, il agira avec intelligence, il exercera dans le pays le droit et la justice. En ces jours-là, Juda sera sauvé, et Israël habitera en sécurité. Voici le nom qu’on lui donnera : « Le-Seigneur-est-notre-justice. »


R/ Le Seigneur est mon berger : rien ne saurait me manquer.

Le Seigneur est mon berger :
je ne manque de rien.
Sur des prés d’herbe fraîche,
il me fait reposer.
R

Il me mène vers les eaux tranquilles
et me fait revivre ;
il me conduit par le juste chemin
pour l’honneur de son nom.
R

Si je traverse les ravins de la mort,
je ne crains aucun mal,
car tu es avec moi :
ton bâton me guide et me rassure.
R

Tu prépares la table pour moi
devant mes ennemis ;
tu répands le parfum sur ma tête,
ma coupe est débordante.
R

Grâce et bonheur m’accompagnent
tous les jours de ma vie ;
j’habiterai la maison du Seigneur
pour la durée de mes jours.
R


Lecture de la lettre de saint Paul apôtre aux Éphésiens.

Frères, maintenant, dans le Christ Jésus, vous qui autrefois étiez loin, vous êtes devenus proches par le sang du Christ. C’est lui, le Christ, qui est notre paix : des deux, le Juif et le païen, il a fait une seule réalité ; par sa chair crucifiée, il a détruit ce qui les séparait, le mur de la haine ; il a supprimé les prescriptions juridiques de la loi de Moïse. Ainsi, à partir des deux, le Juif et le païen, il a voulu créer en lui un seul Homme nouveau en faisant la paix, et réconcilier avec Dieu les uns et les autres en un seul corps par le moyen de la croix ; en sa personne, il a tué la haine. Il est venu annoncer la bonne nouvelle de la paix, la paix pour vous qui étiez loin, la paix pour ceux qui étaient proches. Par lui, en effet, les uns et les autres, nous avons, dans un seul Esprit, accès auprès du Père.


Alléluia. Alléluia. Mes brebis écoutent ma voix, dit le Seigneur ; moi, je les connais, et elles me suivent. Alléluia. 


Évangile de Jésus Christ selon saint Marc.

En ce temps-là, après leur première mission, les Apôtres se réunirent auprès de Jésus, et lui annoncèrent tout ce qu’ils avaient fait et enseigné. Il leur dit : « Venez à l’écart dans un endroit désert, et reposez-vous un peu. » De fait, ceux qui arrivaient et ceux qui partaient étaient nombreux, et l’on n’avait même pas le temps de manger. Alors, ils partirent en barque pour un endroit désert, à l’écart. Les gens les virent s’éloigner, et beaucoup comprirent leur intention. Alors, à pied, de toutes les villes, ils coururent là-bas et arrivèrent avant eux. En débarquant, Jésus vit une grande foule. Il fut saisi de compassion envers eux, parce qu’ils étaient comme des brebis sans berger. Alors, il se mit à les enseigner longuement.


Priedegt


Er vereinigte die beiden Teile und riss die trennende Wand der Feindschaft in seinem Fleisch nieder.” - “Par sa chair crucifiée, il a détruit ce qui les séparait, le mur de la haine.“ (Eph 2, 14) Iergendwéi huet mech dëser Deeg grad dee Saz zimmlech beschäftegt. Wa mir esou ëm eis kucken, da gesi mir iwwerall Sträit a Krich. Mënsche verstinn sech net, schléissen sech géigesäiteg aus, wëllen näischt matenaner ze dinn hunn. Et ass ganz dacks esou, wéi wann eng héich Mauer eis géif trennen. Et ass dacks eng Mauer vu Feindschaft oder vun Has, wéi et an der franséischer Iwwersetzung heescht.


Wa mir elo den Text vum Epheserbréif kucken, da musse mir schonn e wéineg nodenken a versichen ze verstoen, wat den Auteur eis hei wëll soen. Wat ass des Mauer vun der Feindschaft oder vum Has? Den Tempel vu Jerusalem, sou wéi de Flavius Josephus dee beschreift, hat eng Mauer, déi den Zougang vun Net-Judden zum Tempel markéiert huet. Ënner undreeë vun der Doudesstrof huet keen Net-Judd dës Barrière dierfen iwwerwannen.[1] Et gouf deemno eng ganz staark Trennung. Den Auteur vum Epheserbréif spillt elo mat deem Bild a seet, dass Christus net nëmmen des Barrière opgemaach hätt, mä dass hien si ganz zerstéiert huet. Déi zerstéiert Mauer ass ee Symbol vun der Vereenegung, déi duerch Christus geschitt. D’Mauer symboliséiert d’Trennung an der Mënschheet.[2] D’Mauer ass net nëmmen ee Bild. Si verweist op dat ganz däitlecht Ausschléissen, dat Mënschen ëmmer nees maachen. Zu Jerusalem deemools war et d’Ausschléisse vun Net-Judden an haut an eiser Zäit ass et en Ausschléisse vu ville Mënschen, déi mir net wëllen: déi, déi geflücht sinn, déi, déi eng aner Relioun hunn, déi, déi op de Stroosse setzen, jee all déi, déi mir aus iergend engem Gronn net leide kënnen. Mir baue vläicht keng real Maueren op, dofir awer Mauere vun Has a Feindschaft, genee esou, wéi et eis Liesung undeit.


Dat jüddescht Gesetz war esou eng Mauer, dat anerer ausgeschloss huet. Genee dat selwecht fanne mir bis haut an eise Gesellschaften erëm. Mir wëllen ëmmer nees dat, wat mir hunn a sinn, versuergen an et net deelen. Ech gesi grad och an eiser Kierch genee dat. Virun en etlech Joer hu mir um organisatoresche Plang vun eiser Diözes eng nei Parstruktur geschafen. Awer bis haut leide mir dorënner, dass kaum een akzeptéiert, dass mir eng grouss Eenheet sinn, wou ee fir deen aneren an ee mat deem anere soll liewen a schaffen. Nach ëmmer poche mir op Grenzen, wéi si fréier mol bestanen hunn.


An um Niveau vun der Weltkierch brénge mir et jo och nach ëmmer net fäerdeg, fir Weeër anzeschloen, déi all Memberen op eng gläich Stuf setzen. Mir maachen Ënnerscheeder tëschent Fraen a Männer, tësche Geweiten an Net-Geweiten. Hei hu mir bis haut ganz héich Mauere stoen, déi trennen an ausschléissen. “Er vereinigte die beiden Teile.” - “Des deux, ... , il a fait une seule réalité.“, schreift den Epheserbréif. A Christus an duerch Christus wieren all Mënschen eigentlech vereenegt. Grad an eiser kierchlecher Gemeinschaft misst dat op allen Niveauen esou sinn.


Er hob das Gesetz mit seinen Geboten und Forderungen auf.” - “Il a supprimé les prescriptions juridiques de la loi de Moïse.“ (Eph 2, 15) Mir hu bis haut vill Gesetzer a Reegelen, déi op Trennungen zilen. Mussen déi wierklech sinn, wa scho Christus gewollt huet, dass mir all zesumme gehéieren an all gläich sinn?


Et ass an der Realitéit vläicht nëmmen eng Utopie, dass all Mënsche sollen eng Eenheet, ee Läif sinn. Mä grad dësen Text vun eiser Liesung ziilt och op eis Gemeinschaft an der Kierch. De Begrëff vum Läif am Epheserbréif ass ëmmer nees fir d’Kierch gebraucht.[3] Dat gëtt dann och een Optrag un eis haut. Mir sollen eis entspriechent behuelen. Mir gehéieren all, ouni Ënnerscheed, zu deem enge Läif vun der kierchlecher Gemeinschaft. „Um die zwei in sich zu einem neuen Menschen zu machen.” - “Ainsi, à partir des deux, ... , il a voulu créer en lui un seul Homme nouveau.“ (Eph 2, 15) Ech dreemen nach ëmmer dervun, dass mir grad haut an eise kierchleche Reie genee dat realiséiere kéinten, dass mir net méi ee géint deen anere géife schaffen an handelen, mä ee mat deem aneren, dass net een Duerf géint dat anert steet, mä dass mir zesummen um Wee vun der Botschaft vum Jesus an eiser Welt kéinte wierken. Et ass wuel nach ee laange Wee zeréck ze leeën an deem Punkt.


Den Epheserbréif schwätzt vu Fridde stëften a versönen. Sécher huet Christus duerch seng Botschaft dat bruecht. Allerdéngs notzt dat näischt, wa mir Mënschen net vun eis aus Fridde schafen an eis géigesäiteg versönen. Souwuel um politeschen, internationale Plang gëllt et, fir duerch Versönung Fridden erbäi ze féieren, wéi och um Plang vun eiser Kierch an innerhalb vun eisen neie Pargemeinschaften. Dat brauch sécher Asiicht an heescht och, dass mir selwer all Mauere vum Has nidder räissen. Mir als eenzel Mënschen, mir als Duerfgemeinschaft, als Veräin, als Interessegemeinschaft, mir als Natioun, mir all mussen dat Angebot zum Fridden duerch Versönung vu Christus unhuelen an da selwer och maachen. Aneschters geet et sécher net.


[1] Vgl. Chantal Reynier, L’épître aux Éphésiens, CBNT 10, Editions du Cerf, Paris 2004, S. 92f.

[2] Vgl. ebd. S. 93.

[3] Vgl. ebd. S. 94. 


Fürbitten


Am Jesus weist sech Gott, dass hie Matleed mat eis Mënschen huet. Him vertraue mir dofir och eis Suergen a Gebieder un.


* Mir biede fir all, déi Verantwortung droen an der Kierch, dass si de Mutt hunn nei Weeër zou ze loossen. Härgott, héier eis.


* Mir biede fir all Chrëschten, dass si op däi Geescht vertrauen an dech duerch hiert Liewe bezeien. Härgott, héier eis.


* Mir biede fir all déi, déi an hirer viller Aarbecht ënnerdréckt ginn, dass si sech Zäite vu Rou gënnen. Härgott, héier eis.


* Mir biede fir all eis Kanner a Jugendlecher, déi elo hier Schoulvakanz genéissen, dass si des Zäit fir wäertvoll Erfarungen notzen. Härgott, héier eis.


* Mir biede fir all eis Verstuerwen, dass si bäi opgeholl sinn. Härgott, héier eis.


Gott, eise Papp, du hues eis als deng Kanner ugeholl. Dech luewe mir, elo an an all Éiwegkeet. Amen.


II.


Le Seigneur est notre berger. Il prend soin des hommes et des femmes qu’il a créés dans son amour. En toute confiance, rappelons-lui nos sœurs et nos frères dispersés, apeurés, accablés.

Veille sur nous, Seigneur.

Pour les peuples qui n’ont pas encore entendu la Bonne Nouvelle; que le Seigneur leur donne des bergers selon son cœur.

Pour l’Église, née du sacrifice du Christ Jésus; que le Seigneur ouvre son cœur à la détresse des hommes et des femmes d’aujourd’hui.

Pour les pauvres, les malades, les rejetés de notre société; que le Seigneur soit leur justice et la source de leur espérance.

Pour notre communauté qui célèbre l’œuvre de salut accompli en Jésus Christ; que le Seigneur la guide vers la vie en plénitude, dans un seul esprit.

Dieu notre Père, par ton Fils bien-aimé, tu as révélé ton visage de tendresse et de pitié. Achève ce que tu as déjà commencé et rassemble-nous dans la paix. Alors, nous pourrons te louer et chanter tes merveilles avec Jésus, le Christ, notre Seigneur. Amen. (https://fr.novalis.ca)


Gowegebiet


Här, du hues déi vill Affer, déi dir jeemools vu Mënschen duerbruecht ginn, an deem engen Affer vum Neie Bond ofgeschloss. Huel dës Gowen vun denge Gleewegen un a maach si helleg, esou wéi’s du deemools d’Affer vum Abel ugeholl hues; a wat jidder eenzelen zu denger Éier duerbréngt, dat soll allen zum Heel dengen. Dorëms biede mir duerch Jesus Christus, eise Brudder an eisen Här. Amen.


Dans l'unique et parfait sacrifice de la croix, tu as porté à leur achèvement, Seigneur, les sacrifices de l'ancienne loi; reçois cette offrande des mains de tes fidèles et daigne la sanctifier comme tu as béni les présents d'Abel: que les dons offerts par chacun pour te glorifier servent au salut de tous. Par Jésus.


Gott und Vater, was die Erde hervorbringt und unsere Arbeit erzeugt, bringen wir vor dich. Sei bei uns in der Kraft deines Geistes, wenn wir das Mahl deines Sohnes feiern, Christus, unseres Herrn.


Hochgebet - „Reich Gottes“

Präfation:
Würdig ist es und recht, dir, 
heiliger Gott, zu danken.
 
Was du durch die Propheten angekündigt hast,
 
hast du in Christus begonnen:
 
In ihm ist deine Herrschaft schon angebrochen,
 
wir aber sind eingeladen,
 
auch in unserem Leben
 
deinen Willen zu vollziehen und dich
 
den Herrn unseres Lebens sein zu lassen.
 
Am Ende der Zeiten wirst du dein Reich
 
sieghaft und unwiderstehlich aufrichten,
 
wenn die alte Erde vergangen ist
 
und wir mit verklärtem Leib
 
zu neuem Leben auferstehen.
 
Dann wird die Liebe alles erfüllen
 
und Friede und Freude werden ohne Ende sein.
 
Darum wollen wir heute schon
 
deine Herrlichkeit preisen
 
und deinen Ruhm verkünden
 
indem wir singen:

Sanctus

Gott, Vater der Menschen 
und Herr des Himmels und der Erde,
 
dich bitten wir:
 
Sende den Heiligen Geist,
 
der alles neu macht,
 
über die Gaben von Brot und Wein,
 
und schenke sie uns wieder
 
als den Leib
 + und das Blut deines Sohnes, 
unseres Herrn Jesus Christus.

Denn er nahm am Abend vor seinem Leiden 
im Kreis der Apostel das Brot,
 
sprach das Dankgebet,
 
brach das Brot
 
und reichte es ihnen mit den Worten:

NEHMT UND ESST ALLE DAVON:
DAS IST MEIN LEIB, DER FÜR EUCH HINGEGEBEN WIRD.


Dann nahm er auch den Kelch mit Wein, pries deinen heiligen Namen, 
reichte den Kelch seinen Jüngern
und sprach:


NEHMT UND TRINKT ALLE DARAUS:
DAS IST DER KELCH
DES NEUEN UND EWIGEN BUNDES,
MEIN BLUT, DAS FÜR EUCH
UND FÜR ALLE VERGOSSEN WIRD
ZUR VERGEBUNG DER SÜNDEN.
TUT DIES ZU MEINEM GEDÄCHTNIS.


Geheimnis des Glaubens.

Dein Sohn ist wieder zu dir heimgegangen, 
um für uns einen Platz
in deinem Reich zu bereiten. 
Auf Erden aber hat er uns
diese Feier seines Todes 
und seiner Auferstehung hinterlassen,
um unsere Hoffnung lebendig zu halten
 
und uns durch seinen Leib und sein Blut
für unseren Weg zu stärken.

Wir bitten dich, Vater: 
Sei in uns mit deinem Heiligen Geist,
dem Geiste Jesu Christi, 
dass er unseren Papst Franziskus,
unseren Bischof N. 
und alle Bischöfe, uns selbst,
ja, belebe und stärke alle deine Gläubigen,
 
deinen Willen zu tun
um so dein Reich in dieser Welt voranzutreiben 
und für seine ewige Vollendung zu bereiten.

Nimm den guten Willen all derer an, 
die uns durch den Tod schon verlassen haben,
 
und schenke auch uns mit ihnen zusammen
 
Anteil an deinem göttlichen Leben
 
im Reich deiner Liebe und deiner Gerechtigkeit,
 
deines Friedens und deiner Herrlichkeit,
 
damit wir in den Lobgesang
deiner Heiligen einstimmen können
durch unseren Herrn Jesus Christus.

Durch ihn und mit ihm und in ihm ist dir, Gott, allmächtiger Vater, 
in der Einheit des Heiligen Geistes alle Herrlichkeit und Ehre jetzt und in Ewigkeit.

(s.: Werner Eizinger, Impulse zum Eucharistischen Hochgebet, Butzon & Bercker, 03/2000)


Schlussgebiet


Här Jesus Christus, eemol méi hues du ons erëm opgeriicht an duerch däi Wuert Courage gemaach. Bleif duerfir bäi ons mat dengem Geescht, datt mir am Leed an an de Suerge vum Alldag nimools vergiessen ons un dir ze orientéieren, deens du liefs an Här bass an all Éiwegkeet. Amen.


Dieu trés bon, reste auprès de ton peuple, car sans toi notre vie tombe en ruine; fais passer à une vie nouvelle ceux que tu as initiés aux sacrements de ton Royaume. Par Jésus.


Guter Gott, du sendest uns, wie du deine Jünger ausgesandt hast, deine Botschaft zu verkünden und zu leben. Begleite uns auf unserem Weg und lass uns immer wieder zu dir zurückkehren bis wir bei dir bleiben dürfen im Reich deines Vaters in alle Ewigkeit. Amen.


Mass vum 14. Juli
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