13. Sonndeg am Joereskrees C - Héichfest vun den Apostelen Péitrus a Paulus - 28./29.6.2025


Home Back Print Kontakt

13. Sonndeg am Joereskrees C / Héichfest vun den Apostelen Péitrus a Paulus - 28./29.6.2025 - © Carlo Morbach - 25.6.2025

13. Sonndeg am Joereskrees C - Héichfest vun den Apostelen Péitrus a Paulus - 28./29.6.2025


D'Fest vun den Apostele Péitrus a Paulus féiert eis un den Ufank vun eiser kierchlecher Gemeinschaft. Déi zwee Apostele sinn déi zentral Gestalte vun der fréier Kierch. De Péitrus gouf der Traditioun no beoptraagt, fir all Mënschen am Glawen u Christus ze stäerken an si zesummen ze féieren. De Paulus sollt d'Botschaft vum Jesus eraus an déi ganz Welt bréngen, iwwer all Grenzen, op politesch oder kulturell, ewech. Déi béid Apostelen hunn hiren Asaz fir Christus mat hirem Liewe bezuelt a sinn de Märtyrerdoud zu Roum gestuerwen. Haut denke mir un hiren Temoignage a froen eisen Här ëm Hëllef fir eisen Asaz vun haut.


Här Jesus Christus, du riffs Mënschen, fir dir no ze follegen.

Du hues d'Apostele mat der Kraaft vum Hellege Geescht erfëllt.

Du schécks och eis, fir deng Botschaft ze verkënnegen. 


Dagesgebiet


Herr, unser Gott, am Hochfest der Apostel Petrus und Paulus haben wir uns in Freude versammelt. Hilf deiner Kirche, in allem der Weisung deiner Boten zu folgen, durch die sie den Glauben und das Leben in Christus empfangen hat, der in der Einheit des Heiligen Geistes mit dir lebt und herrscht in alle Ewigkeit.


Seigneur, tu nous as donné ce jour de sainte joie pour fêter les bienheureux Apôtres Pierre et Paul ; accorde à ton Église une fidélité parfaite à leur enseignement, puisqu'elle a reçut par eux la première annonce de la foi. Par Jésus Christ.


Liesungen: Apg 12,1–11 / Tim 4,6–8.17–18 / Mt 16,13–19


Lesung aus der Apostelgeschichte.

In jenen Tagen ließ der König Herodes einige aus der Gemeinde verhaften und misshandeln. Jakobus, den Bruder des Johannes, ließ er mit dem Schwert hinrichten. Als er sah, dass es den Juden gefiel, ließ er auch Petrus festnehmen. Das geschah in den Tagen der Ungesäuerten Brote. Er nahm ihn also fest und warf ihn ins Gefängnis. Die Bewachung übertrug er vier Abteilungen von je vier Soldaten. Er beabsichtigte, ihn nach dem Paschafest dem Volk vorführen zu lassen. Petrus wurde also im Gefängnis bewacht. Die Gemeinde aber betete inständig für ihn zu Gott. In der Nacht, ehe Herodes ihn vorführen lassen wollte, schlief Petrus, mit zwei Ketten gefesselt, zwischen zwei Soldaten; vor der Tür aber bewachten Posten den Kerker. Und siehe, ein Engel des Herrn trat hinzu und ein Licht strahlte in dem Raum. Er stieß Petrus in die Seite, weckte ihn und sagte: Schnell, steh auf! Da fielen die Ketten von seinen Händen. Der Engel aber sagte zu ihm: Gürte dich und zieh deine Sandalen an! Er tat es. Und der Engel sagte zu ihm: Wirf deinen Mantel um und folge mir! Und Petrus ging hinaus und folgte ihm, ohne zu wissen, dass es Wirklichkeit war, was durch den Engel geschah; es kam ihm vor, als habe er eine Vision. Sie gingen an der ersten und an der zweiten Wache vorbei und kamen an das eiserne Tor, das in die Stadt führt; es öffnete sich ihnen von selbst. Sie traten hinaus und gingen eine Gasse weit; und sogleich verließ ihn der Engel. Da kam Petrus zu sich und sagte: Nun weiß ich wahrhaftig, dass der Herr seinen Engel gesandt und mich der Hand des Herodes entrissen hat und alldem, was das Volk der Juden erwartet hat.


Kv: All meinen Ängsten hat mich der Herr entrissen.

2Ich will den Herrn allezeit preisen; *GL 651,3
immer sei sein Lob in meinem Mund.
3Meine Seele rühme sich des Herrn;
 *
die Armen sollen es hören und sich freuen.
 – (Kv)
4Preist mit mir die Größe des Herrn, *
lasst uns gemeinsam seinen Namen erheben!
5Ich suchte den
 Herrn und er gab mir Antwort, *
er hat mich all meinen Ängsten entrissen. 
– (Kv)
6Die auf ihn blickten, werden strahlen, *
nie soll ihr Angesicht vor Scham erröten.
7Da rief ein Armer und der
 Herr erhörte ihn *
und half ihm aus all seinen Nöten. 
– (Kv)
8Der Engel des Herrn umschirmt, die ihn fürchten, *
und er befreit sie.
9Kostet und seht, wie gut der Herr ist! *
Selig der Mensch, der zu ihm sich flüchtet!
 – Kv


Lesung aus dem zweiten Brief des Apostels Paulus an Timotheus.

Mein Sohn! Ich werde schon geopfert und die Zeit meines Aufbruchs ist nahe. Ich habe den guten Kampf gekämpft, den Lauf vollendet, die Treue bewahrt. Schon jetzt liegt für mich der Kranz der Gerechtigkeit bereit, den mir der Herr, der gerechte Richter, an jenem Tag geben wird, aber nicht nur mir, sondern allen, die sein Erscheinen ersehnen. Aber der Herr stand mir zur Seite und gab mir Kraft, damit durch mich die Verkündigung vollendet wird und alle Völker sie hören; und so wurde ich dem Rachen des Löwen entrissen. Der Herr wird mich allem bösen Treiben entreißen und retten in sein himmlisches Reich. Ihm sei die Ehre in alle Ewigkeit. Amen.


Halleluja. Halleluja. (So spricht der Herr:) Du bist Petrus – der Fels – und auf diesen Felsen werde ich meine Kirche bauen und die Pforten der Unterwelt werden sie nicht überwältigen. Halleluja.


Aus dem heiligen Evangelium nach Matthäus.

In jener Zeit, als Jesus in das Gebiet von Cäsarea Philippi kam, fragte er seine Jünger und sprach: Für wen halten die Menschen den Menschensohn? Sie sagten: Die einen für Johannes den Täufer, andere für Elija, wieder andere für Jeremia oder sonst einen Propheten. Da sagte er zu ihnen: Ihr aber, für wen haltet ihr mich? Simon Petrus antwortete und sprach: Du bist der Christus, der Sohn des lebendigen Gottes! Jesus antwortete und sagte zu ihm: Selig bist du, Simon Barjona; denn nicht Fleisch und Blut haben dir das offenbart, sondern mein Vater im Himmel. Ich aber sage dir: Du bist Petrus und auf diesen Felsen werde ich meine Kirche bauen und die Pforten der Unterwelt werden sie nicht überwältigen. Ich werde dir die Schlüssel des Himmelreichs geben; was du auf Erden binden wirst, das wird im Himmel gebunden sein, und was du auf Erden lösen wirst, das wird im Himmel gelöst sein.


Lecture du livre des Actes des Apôtres.

À cette époque, le roi Hérode Agrippa se saisit de certains membres de l’Église pour les mettre à mal. Il supprima Jacques, frère de Jean, en le faisant décapiter. Voyant que cette mesure plaisait aux Juifs, il décida aussi d’arrêter Pierre. C’était les jours des Pains sans levain. Il le fit appréhender, emprisonner, et placer sous la garde de quatre escouades de quatre soldats ; il voulait le faire comparaître devant le peuple après la Pâque. Tandis que Pierre était ainsi détenu dans la prison, l’Église priait Dieu pour lui avec insistance. Hérode allait le faire comparaître. Or, Pierre dormait, cette nuit-là, entre deux soldats ; il était attaché avec deux chaînes et des gardes étaient en faction devant la porte de la prison. Et voici que survint l’ange du Seigneur, et une lumière brilla dans la cellule. Il réveilla Pierre en le frappant au côté et dit : « Lève-toi vite. » Les chaînes lui tombèrent des mains. Alors l’ange lui dit : « Mets ta ceinture et chausse tes sandales. » Ce que fit Pierre. L’ange ajouta : « Enveloppe-toi de ton manteau et suis-moi.» Pierre sortit derrière lui, mais il ne savait pas que tout ce qui arrivait grâce à l’ange était bien réel ; il pensait qu’il avait une vision. Passant devant un premier poste de garde, puis devant un second, ils arrivèrent au portail de fer donnant sur la ville. Celui-ci s’ouvrit tout seul devant eux. Une fois dehors, ils s’engagèrent dans une rue, et aussitôt l’ange le quitta. Alors, se reprenant, Pierre dit : « Vraiment, je me rends compte maintenant que le Seigneur a envoyé son ange, et qu’il m’a arraché aux mains d’Hérode et à tout ce qu’attendait le peuple juif. »


R/ De toutes mes frayeurs, le Seigneur me délivre.

Je bénirai le Seigneur en tout temps,
sa louange sans cesse à mes lèvres.
Je me glorifierai dans le Seigneur :
que les pauvres m’entendent et soient en fête !
R

Magnifiez avec moi le Seigneur,
exaltons tous ensemble son nom.
Je cherche le Seigneur, il me répond :
de toutes mes frayeurs, il me délivre.
R

Qui regarde vers lui resplendira,
sans ombre ni trouble au visage.
Un pauvre crie ; le Seigneur entend :
il le sauve de toutes ses angoisses.
R

L’ange du Seigneur campe alentour,
pour libérer ceux qui le craignent.
Goûtez et voyez : le Seigneur est bon !
Heureux qui trouve en lui son refuge !
R


Lecture de la deuxième lettre de saint Paul apôtre à Timothée.

Bien-aimé, je suis déjà offert en sacrifice, le moment de mon départ est venu. J’ai mené le bon combat, j’ai achevé ma course, j’ai gardé la foi. Je n’ai plus qu’à recevoir la couronne de la justice : le Seigneur, le juste juge, me la remettra en ce jour-là, et non seulement à moi, mais aussi à tous ceux qui auront désiré avec amour sa Manifestation glorieuse. Tous m’ont abandonné. Le Seigneur, lui, m’a assisté. Il m’a rempli de force pour que, par moi, la proclamation de l’Évangile s’accomplisse jusqu’au bout et que toutes les nations l’entendent. J’ai été arraché à la gueule du lion; le Seigneur m’arrachera encore à tout ce qu’on fait pour me nuire. Il me sauvera et me fera entrer dans son Royaume céleste. À lui la gloire pour les siècles des siècles. Amen.


Alléluia. Alléluia. Tu es Pierre, et sur cette pierre je bâtirai mon Église ; et la puissance de la Mort ne l’emportera pas sur elle. Alléluia.


Évangile de Jésus Christ selon saint Matthieu.

En ce temps-là, Jésus, arrivé dans la région de Césarée-de-Philippe, demandait à ses disciples : « Au dire des gens, qui est le Fils de l’homme ? » Ils répondirent : « Pour les uns, Jean le Baptiste ; pour d’autres, Élie ; pour d’autres encore, Jérémie ou l’un des prophètes. » Jésus leur demanda : « Et vous, que dites-vous ? Pour vous, qui suis-je? » Alors Simon-Pierre prit la parole et dit : « Tu es le Christ, le Fils du Dieu vivant ! » Prenant la parole à son tour, Jésus lui dit : « Heureux es-tu, Simon fils de Yonas : ce n’est pas la chair et le sang qui t’ont révélé cela, mais mon Père qui est aux cieux. Et moi, je te le déclare : Tu es Pierre, et sur cette pierre je bâtirai mon Église ; et la puissance de la Mort ne l’emportera pas sur elle. Je te donnerai les clés du royaume des Cieux : tout ce que tu auras lié sur la terre sera lié dans les cieux, et tout ce que tu auras délié sur la terre sera délié dans les cieux. »


Priedegt


D'Héichfest vun den Apostele Péitrus a Paulus léist mech ëmmer nees iwwer eis Kierch un sech nodenken. Mir hunn dëst Joer erëm eng Kéier ganz no kënnen erliewen, dass eis Kierch, zumindest eis kathoulesch Kierch een neie Poopst gewielt huet. De Poopst gëllt als Nofollger vum Péitrus. Op a wéi dat ze verstoen ass, wëll ech net diskutéieren. Villes ass historesch gewuess an och wann d'Traditioun et ëmmer nees direkt op de Jesus wëll zeréck féieren, sou ass a bleift Villes an der Geschicht verbuergen a mir kënnen haut kaum soen, wéi da lo wierklech war. Mech interesséieren eigentlech op dësem Dag aner Motiver a Gedanken.


De Festdag vum 29. Juni ass an der Traditioun vun eiser Kierch och ëmmer deen Dag gewiescht, ronderëm deen d'Weie vun neie Priister waren. E gëtt also a Verbindung bruecht mat dem Optrag, dem Jesus seng Botschaft an d'Welt ze bréngen. Wann de Péitrus a seng Nofollger als Peepst dat par excellence sinn, sou sollten dach och all déi méi kleng Amtsträger un deem Optrag deelhuelen an entspriechend wierken.


Lo gesi mir awer grad an eisen europäesche Länner eng enorm Erosioun vu Beruffunge fir en Amt als Geweiten an eiser Kierch ze iwwerhuelen. Fréier huet et nach als Prestige gegollt, wann ee Jong an der Famill de Wee als Priister gewielt huet. Haut ass et zu enger ganz seelener Ausnam ginn. Wat ass alles geschitt, dass et an eiser Kierch esou wäit komm ass, dass kaum nach Nowuess fir déi Ämter do sinn? Et si schwiereg Froen, déi bis haut kaum seriéis ze beäntwerte sinn. Vill Facteuren droen dozou bäi, dass et esou wäit komm ass. Ech kann och hei keng Äntwert ginn.


Ech wéilt awer haut emol ee Bléck an déi éischt Zäite vun der Kierch maachen. Huele mir do ebe just déi zwou grouss Gestalten, déi mir haut feieren, de Péitrus an de Paulus. Wat a wie waren si? Laut deem, wat eis am NT erzielt gëtt, sinn si op ganz ënnerschiddlech Manéier zu dem Jesus sengem neie Wee gestouss. De Péitrus war ee klengen an einfache Fëscher um Séi vu Genesareth. Hie gouf direkt vum Jesus geruff. De Jesus muss op dësen einfache Mann eng enorm Unzéiungskraaft ausgeüübt hunn. Dat, wat hie gesot a gemaach huet, muss de Péitrus beandrockt hunn. Mä eigentlech war och de Jesus een einfache Mann. Wa mir eis et esou virstellen, dann huet hie wuel mat sengem Papp zesumme gutt drësseg Joer geschafft als Zammermann. De Jesus wousst, wat et géif bedeiten als einfache Mënsch misste säi Liewen ze verdéngen. De Péitrus war dann an enger ganz änlecher Situatioun. Béid, de Jesus an de Péitrus, waren deemno aus deem selwechten Holz an hunn d'Liewe vun deenen einfache Leit gutt kannt. Dat war dann och dee Wee, deen si no bäi d'Leit bruecht huet. Si hunn sech verstanen an si hunn d'Leit verstanen. Ech stelle mir och vir, dass de Péitrus, wéi iwwregens déi aner Apostelen, säi Liewe weider mam Fësche verdéngt huet. Si hu weider mat hiren Hänn geschafft an esou d'Liewe vun de Mënsche gedeelt. Si waren net ofgehuewen a stoungen net iwwer de Leit.


De Paulus ass op engem ganz anere Wee zu der Botschaft vum Jesus gestouss. Mir kennen all säi Wee, den hie vun engem Verfollger zu engem aktiven an iwwerzeegte Chrëscht gefouert huet. De Paulus awer war och een einfache Mënsch, deen zäitliewens nieft sengem Priedege säi Liewe mat senger geléierter Aarbecht verdéngt huet. An och vun him kann ee wuel soen, dass hien esou net iwwer de Mënsche stoung, mä ganz einfach mat hinne war. Hien huet hiert Liewe gedeelt. Hien huet d'Liewe vum alldeegleche Schaffe gedeelt.


Dat féiert mech zu enger Iwwerleeung, déi mech an deene leschte Joren ëmmer méi beweegt. Firwat musse kierchlech Mataarbechter eleng just dat maachen, wat ee mat der Verkënnegung a Verbindung setzt? Wier et net méi virbildlech a wichteg, dass Priister, Bëscheef, pastoral Mataarbechter/innen een normale Beruff géifen ausüben an esou hiert Liewe wéi all aner Mënschen och géife verdéngen? Wa mir eis an de Foussspuere vun den Apostelen an den éischte Chrëschte wéilte beweegen, da wier et net esou falsch ee "Broterwerbsberuff" aus ze üben an dann an enger zweeter Instanz eréischt dem Jesus säi Wee ze verkënnegen? Ech weess och, dass dat ganz schwéier géif ginn. An awer wier et eng Méiglechkeet, fir erëm méi authentesch ze sinn. Selwer mat sengen Hänn säin deeglecht Brout erschaffen, dat féiert zu engem méi intensive Verstoe vun de Mënschen, grad och haut. Vill Iwwerhieflechkeet an Arroganz an eise kierchleche Reie géif da wuel verschwannen.


Iwwer laang Zäiten ewech huet sech d'Amtskierch an eise Géigenden zimmlech opgespillt an och haut trauere jo vill jonk Priister dësen Zäiten no. Priister sinn awer net d'Hären. Si sollte kleng a bescheiden Aarbechter sinn, sou wéi des zwee Apostelen, déi mir haut feieren. Weder de Péitrus nach de Paulus sinn an opwendege Gewänner duerch d'Landschaft gereest. Si hunn net ervir gestrach duerch hiren äussere Glanz, mä duerch hier Authentizitéit. Hier Priedegt huet sech mat hirem Liewe gedeckt. De Beweis liwwert hiert Martyrium. Ech froe mech ëmmer nees fir mech selwer wéi fir eis Kierch insgesamt, wéi mir erëm kéinte méi no un des Botschaft vum Jesus kommen an si haut authentesch verkënnegen a liewen. Eng endgülteg Äntwert weess ech net. Awer dass mir ëmmer méi dringend doriwwer missten nodenken, erschéngt mir méi wéi ubruecht. Wéi gesot, dobäi ass mir dat Bild, dat eis vun den éischten Apostelen an den éischte Chrëschte gezeechent gëtt, duerchaus net esou falsch.


Ech perséinlech denken haut an deene Punkte sécher anescht wéi a menge jonke Joren. Wéi ech viru 40 Joer zum Priister geweit gouf, war nach munches méi einfach. An awer huet sech d'Katastroph schonn ofgezeechent. Wesentleches ass an deene 40 Joer u Verännerungen am Denke vun eiser Amtskierch awer net geschitt. An haut fält eis d'Lethargie vun deene Joren zimmlech drastesch op de Kapp. Dofir ass mäin Denken haut, dass mir eis erëm nei missten un dësen Ufankszäite vun eiser Relioun orientéieren an dat, wat deemools war, fir eis Zäit adaptéieren. Mir kënnen net alles esou maache wéi de Péitrus an de Paulus. Awer hire Wee, hiert Handele kéint eis Impulser gi fir eis Zäit. Munch al a verstëbsten Traditiounen aus deene vergaangenen 2000 Joer misste mir dann natierlech opginn. Heiansdo muss ee radikal veränneren. De Péitrus an de Paulus kéinten eis do Virbild sinn.


Fürbitten


Zu Jesus Christus, deen op de Péitrus, de Fiels, d'Kierch gebaut huet, an de Paulus fir d'Verkënnegung bäi alle Vëlker an Natioune beruff huet, biede mir:


* Mir biede fir eise Poopst Leo an all Bëscheef: Gëff hinnen de Mutt, fir dech duerch hiert Wuert an hiert Liewen ze bezeien an d'Eenheet am Glawen ze fërderen. Christus, héier eis.


* Mir biede fir eis Kierch an der Welt an och vun hei: Maach all Chrëschte fest an hirem Bekenntnis zu dir a looss si all mat Vertrauen a Mutt hire Wee goen. Christus, héier eis.


* Mir biede fir eis Gemeinschaft, déi ëmmer nees virun neie Verännerungen an Erausfuerderunge steet: stäerk si a maach hier Hoffnung fest, dass si och mat neien an ongewinnte Weeër an eng gutt Zukunft ka goen. Christus, héier eis.


* Mir biede fir all eis Verstuerwen. Besonnesch denke mir un ... Erfëll hinnen all dat, op wat si gewaart a gehofft hunn. Christus, héier eis.


Här Jesus Christus, du hues versprach, bäi denger Kierch ze bleiwe bis un Enn vun der Zäit. Dir gëllt eise Luef an eise Merci, elo a fir ëmmer. Amen.


II.


Saint Pierre et saint Paul ont répondu chacun à leur façon à l’appel du Seigneur. Tous deux avaient une foi infaillible qui savait tout attendre de Dieu et tout oser pour lui. Avec leur audace, confions notre monde au Père du ciel.

Donne-nous la force de la foi.

Prions pour notre Église, afin qu’elle soit toujours au service de l’Évangile et des plus pauvres.

Prions pour les prêtres, afin qu’ils soient envahis de l’amour de l’Évangile qui brûlait les Apôtres.

Prions pour les agents de pastorale, afin qu’ils soient ici et ailleurs des porteurs de l’Évangile.

Prions pour les missionnaires, afin qu’ils soient toujours habités par l’audace de l’Évangile.

Prions pour les personnes consacrées, afin qu’elles demeurent fermes dans leur engagement au nom de l’Évangile.

Dieu notre Père, en cette fête de tes deux grands serviteurs, Pierre et Paul, écoute les prières que nous t’adressons. Tout comme tu ne sais rien refuser à tes saints apôtres, exauce nos prières par Jésus, le Christ, notre Seigneur, lui qui règne avec toi et le Saint-Esprit, aujourd’hui et pour les siècles des siècles. Amen. (https://fr.novalis.ca)


Gowegebiet


Herr und Gott, in Gemeinschaft mit den Aposteln Petrus und Paulus bitten wir dich: Heilige unsere Gaben und lass uns mit Bereitschaft und Hingabe das Opfer deines Sohnes feiern, der mit dir lebt und herrscht in alle Ewigkeit.


Que la prière de tes apôtres, Seigneur, accompagne l'offrande qui sera consacrée à ton nom; qu'elle augmente notre ferveur envers toi pour célébrer le sacrifice. Par le Christ, notre Seigneur.


Kommunioun


Petrus sagte zu Jesus: Du bist der Messias, der Sohn des lebendigen Gottes. Jesus erwiderte ihm: Du bist Petrus, und auf diesen Felsen werde ich meine Kirche bauen. - Pierre dit à Jésus: Tu es le Christ, le Fils du Dieu vivant. Jésus lui répondit: Tu es Pierre, et sur cette pierre je bâtirai mon Église.


Schlussgebiet


Herr, unser Gott, du hast uns durch das heilige Sakrament gestärkt. Gib, dass wir im Brotbrechen und in der Lehre der Apostel verharren und in deiner Liebe ein Herz und eine Seele werden. Darum bitten wir durch Christus, unseren Herrn.


Après nous avoir fortifiés par ce sacrement, Seigneur, fais-nous vivre dans ton Église comme les premiers chrétiens: assidus à la fraction du pain et à l'enseignement des Apôtres, nous serons un seul coeur, une seule âme, solidement enracinés dans ton amour. Par le Christ, notre Seigneur.


Mass vum 22. Juni
Klick op d’Kalennerblat fir d’Sonndesmass als PDF!
Mass vum 6. Juli

Links:

Top

Online Pastoral

Lëscht vun de Sonndesgottesdéngschter

 
Service Kommunikatioun a Press . Service Communication et Presse
Äerzbistum Lëtzebuerg . Archevêché de Luxembourg

© Verschidde Rechter reservéiert . Certains droits réservés
Dateschutz . Protection des données
Ëmweltschutz . Protection de l'environnement