28. Sonndeg am Joereskrees B - 12./13.10.2024


Home Back Print Kontakt

28. Sonndeg am Joereskrees B - 12./13.10.2024 - © Carlo Morbach - 9.10.2024

28. Sonndeg am Joereskrees B - 12./13.10.2024


Léif Matchrëschten! Dëse zweete Sonndeg am Oktober feiere mir d’Journée de la commémoration nationale. Hei denke mir un all déi Mënschen, déi sech fir eis Heemecht, eist Land agesat hunn. Mat de Jore sinn déi meescht, déi des schlëmm Zäiten nach selwer erlieft hunn net méi do. Awer et ass scho wichteg, dass een sech erënnert an dass een och opmierksam bleift vis-à-vis vun allen Tendenzen, déi och haut duerchaus d’Potenzial hunn, fir änlech schlëmm Situatiounen an der Gesellschaft wakereg ze ruffen. Wichteg ass eng Besënnung op déi Wäerter, déi eis Gesellschaft mënschlech erhalen am Sënn vu Gerechtegkeet a Fräiheet fir jiddereen. Loosse mir haut ëm een oppene Geescht bieden, deen eis féiert an eisem Handelen an Denken. Froe mir Här Jesus Christus ëm Kraaft an Hëllef.


oder:

Wéi ka méi Liewe geléngen? Grad da, wann d’Zäiten net friddlech sinn, wa Krankheet, Suergen an Angscht eis bedreeën, ass dat eng Fro, déi bal all Mënsch iergendwann déif beschäftegt. An eiser Feier wëlle versichen dem Wuert vu Gott no ze goen an ze kucken, wéi dat eis ee Wee ka weisen. Triede mir dofir mat eiser Schwaachheet viru Gott a vertraue mir op seng Gedold. Froe mir eisen Här Jesus ëm säin Erbaarmen un:


Här Jesus Christus, du bass de Wee zu engem Liewen, dat gléckt.

Här Jesus Christus, du schenks Verzeien an Erbaarmen.

Här Jesus Christus, dech luewen déi Grouss an déi Kleng.


Dagesgebiet


Journée de la Commémoration Nationale

Baarmhäerzege Gott, an denger Muecht léit et fir Kricher of ze wenden an den Iwwermutt vun deene Mächtegen ze briechen. Mir soen dir Merci, datt mir kennen am Fridde liewen. Erhal eiser Heemecht d’Fräiheet an huel all Nout a Leed vun allen Natiounen op der Welt ewech. Dorëms biede mir dech duerch de Jesus, eisen Här, däi Jong, dee mat dir an dem Hellege Geescht lieft an all Éiwegkeet. Amen.


28. Sonndeg am Joereskrees

Gudde Gott, ouni dech kenne mir näischt ufänken a fäerdegbréngen. Bleif bei eis mat denger Gnod a maach eis bereet, ëmmer dat Gutt ze wierken. Dorëms biede mir dech duerch de Jesus, eisen Här, déi Jong, dee mat dir an dem Hellege Geescht lieft an all Éiwegkeet.


Gott und Vater, unser Leben liegt offen vor dir. Schenke uns den Geist der Einsicht und Weisheit, damit wir nach deinen Geboten leben und die Befreiung erfahren, die du uns schenkst durch Jesus, deinen Sohn und unsern Bruder, der in der Einheit des Heiligen Geistes mit dir lebt und wirkt in Ewigkeit.


Nous t’en prions, Seigneur, que ta grâce nous devance et qu’elle nous accompagne toujours, pour nous rendre attentifs à faire le bien sans relâche. Par Jésus Christ.


Liesungen: Weish 7, 7-11 / Hebr 4, 12-13 / Mk 10, 17-30


Lesung aus dem Buch der Weisheit.

Ich betete und es wurde mir Klugheit gegeben; ich flehte und der Geist der Weisheit kam zu mir. Ich zog sie Zeptern und Thronen vor, Reichtum achtete ich für nichts im Vergleich mit ihr. Einen unschätzbaren Edelstein stellte ich ihr nicht gleich; denn alles Gold erscheint neben ihr wie ein wenig Sand und Silber gilt ihr gegenüber so viel wie Lehm. Mehr als Gesundheit und Schönheit liebte ich sie und zog ihren Besitz dem Lichte vor; denn niemals erlischt der Glanz, der von ihr ausstrahlt. Zugleich mit ihr kam alles Gute zu mir, unzählbare Reichtümer waren in ihren Händen.


Kv Sättige uns, Herr, mit deiner Huld! Dann werden wir jubeln und uns freuen.

Unsere Tage zu zählen, lehre uns! *
Dann gewinnen wir ein weises Herz.
Kehre doch um, Herr! – Wie lange noch? *
Um deiner Knechte willen lass es dich reuen! – (Kv)
Sättige uns am Morgen mit deiner Huld! *
Dann wollen wir jubeln und uns freuen all unsre Tage.
Erfreue uns so viele Tage, wie du uns gebeugt hast, *
so viele Jahre, wie wir Unheil sahn. – (Kv)
Dein Wirken werde sichtbar an deinen Knechten *
und deine Pracht an ihren Kindern.
Güte und Schönheit des Herrn, unseres Gottes, sei über uns! /
Lass gedeihen das Werk unsrer Hände, *
ja, das Werk unsrer Hände lass gedeihen! – Kv


Lesung aus dem Hebräerbrief.

Lebendig ist das Wort Gottes, wirksam und schärfer als jedes zweischneidige Schwert; es dringt durch bis zur Scheidung von Seele und Geist, von Gelenken und Mark; es richtet über die Regungen und Gedanken des Herzens; vor ihm bleibt kein Geschöpf verborgen, sondern alles liegt nackt und bloß vor den Augen dessen, dem wir Rechenschaft schulden.


Halleluja. Halleluja. Selig, die arm sind vor Gott; denn ihnen gehört das Himmelreich. Halleluja.


Aus dem heiligen Evangelium nach Markus.

In jener Zeit lief ein Mann auf ihn zu, fiel vor ihm auf die Knie und fragte ihn: Guter Meister, was muss ich tun, um das ewige Leben zu erben? Jesus antwortete: Warum nennst du mich gut? Niemand ist gut außer der eine Gott. Du kennst doch die Gebote: Du sollst nicht töten, du sollst nicht die Ehe brechen, du sollst nicht stehlen, du sollst nicht falsch aussagen, du sollst keinen Raub begehen; ehre deinen Vater und deine Mutter! Er erwiderte ihm: Meister, alle diese Gebote habe ich von Jugend an befolgt. Da sah ihn Jesus an, gewann ihn lieb und sagte: Eines fehlt dir noch: Geh, verkaufe, was du hast, gib es den Armen und du wirst einen Schatz im Himmel haben; dann komm und folge mir nach! Der Mann aber war betrübt, als er das hörte, und ging traurig weg; denn er hatte ein großes Vermögen. Da sah Jesus seine Jünger an und sagte zu ihnen: Wie schwer ist es für Menschen, die viel besitzen, in das Reich Gottes zu kommen! Die Jünger waren über seine Worte bestürzt. Jesus aber sagte noch einmal zu ihnen: Meine Kinder, wie schwer ist es, in das Reich Gottes zu kommen! Leichter geht ein Kamel durch ein Nadelöhr, als dass ein Reicher in das Reich Gottes gelangt. Sie aber gerieten über alle Maßen außer sich vor Schrecken und sagten zueinander: Wer kann dann noch gerettet werden? Jesus sah sie an und sagte: Für Menschen ist das unmöglich, aber nicht für Gott; denn für Gott ist alles möglich. Da sagte Petrus zu ihm: Siehe, wir haben alles verlassen und sind dir nachgefolgt. Jesus antwortete: Amen, ich sage euch: Jeder, der um meinetwillen und um des Evangeliums willen Haus oder Brüder, Schwestern, Mutter, Vater, Kinder oder Äcker verlassen hat, wird das Hundertfache dafür empfangen. Jetzt in dieser Zeit wird er Häuser und Brüder, Schwestern und Mütter, Kinder und Äcker erhalten, wenn auch unter Verfolgungen, und in der kommenden Welt das ewige Leben.


Lecture du livre de la Sagesse.

J’ai prié, et le discernement m’a été donné. J’ai supplié, et l’esprit de la Sagesse est venu en moi. Je l’ai préférée aux trônes et aux sceptres ; à côté d’elle, j’ai tenu pour rien la richesse ; je ne l’ai pas comparée à la pierre la plus précieuse ; tout l’or du monde auprès d’elle n’est qu’un peu de sable, et, en face d’elle, l’argent sera regardé comme de la boue. Plus que la santé et la beauté, je l’ai aimée ; je l’ai choisie de préférence à la lumière, parce que sa clarté ne s’éteint pas. Tous les biens me sont venus avec elle et, par ses mains, une richesse incalculable.


R/ Rassasie-nous de ton amour, Seigneur : nous serons dans la joie.

Apprends-nous la vraie mesure de nos jours :
que nos cœurs pénètrent la sagesse.
Reviens, Seigneur, pourquoi tarder ?
Ravise-toi par égard pour tes serviteurs.
R

Rassasie-nous de ton amour au matin,
que nous passions nos jours dans la joie et les chants.
Rends-nous en joies tes jours de châtiment
et les années où nous connaissions le malheur.
R

Fais connaître ton œuvre à tes serviteurs
et ta splendeur à leurs fils.
Que vienne sur nous la douceur du Seigneur notre Dieu !
Consolide pour nous l’ouvrage de nos mains ;
oui, consolide l’ouvrage de nos mains.
R


Lecture de la lettre aux Hébreux.

Frères, elle est vivante, la parole de Dieu, énergique et plus coupante qu’une épée à deux tranchants ; elle va jusqu’au point de partage de l’âme et de l’esprit, des jointures et des moelles ; elle juge des intentions et des pensées du cœur. Pas une créature n’échappe à ses yeux, tout est nu devant elle, soumis à son regard ; nous aurons à lui rendre des comptes.


Alléluia. Alléluia. Heureux les pauvres de cœur, car le royaume des Cieux est à eux ! Alléluia. 


Évangile de Jésus Christ selon saint Marc.

En ce temps-là, Jésus se mettait en route quand un homme accourut et, tombant à ses genoux, lui demanda : « Bon Maître, que dois-je faire pour avoir la vie éternelle en héritage ? » Jésus lui dit : « Pourquoi dire que je suis bon ? Personne n’est bon, sinon Dieu seul. Tu connais les commandements : Ne commets pas de meurtre, ne commets pas d’adultère, ne commets pas de vol, ne porte pas de faux témoignage, ne fais de tort à personne, honore ton père et ta mère. » L’homme répondit : « Maître, tout cela, je l’ai observé depuis ma jeunesse. » Jésus posa son regard sur lui, et il l’aima. Il lui dit : « Une seule chose te manque : va, vends ce que tu as et donne-le aux pauvres ; alors tu auras un trésor au ciel. Puis viens, suis-moi. » Mais lui, à ces mots, devint sombre et s’en alla tout triste, car il avait de grands biens. Alors Jésus regarda autour de lui et dit à ses disciples : « Comme il sera difficile à ceux qui possèdent des richesses d’entrer dans le royaume de Dieu ! » Les disciples étaient stupéfaits de ces paroles. Jésus reprenant la parole leur dit : « Mes enfants, comme il est difficile d’entrer dans le royaume de Dieu ! Il est plus facile à un chameau de passer par le trou d’une aiguille qu’à un riche d’entrer dans le royaume de Dieu. » De plus en plus déconcertés, les disciples se demandaient entre eux : « Mais alors, qui peut être sauvé ? » Jésus les regarde et dit : « Pour les hommes, c’est impossible, mais pas pour Dieu ; car tout est possible à Dieu. » Pierre se mit à dire à Jésus : « Voici que nous avons tout quitté pour te suivre. » Jésus déclara : « Amen, je vous le dis : nul n’aura quitté, à cause de moi et de l’Évangile, une maison, des frères, des sœurs, une mère, un père, des enfants ou une terre sans qu’il reçoive, en ce temps déjà, le centuple : maisons, frères, sœurs, mères, enfants et terres, avec des persécutions, et, dans le monde à venir, la vie éternelle.


Priedegt


Ich betete und es wurde mir Klugheit gegeben; ich flehte und der Geist der Weisheit kam zu mir. Ich zog sie Zeptern und Thronen vor.“ (Weish 7,7) Klugheet a Weisheet, sinn dem Schreiwer vun eiser Liesung méi wichteg wéi Muecht an Afloss, wéi regéieren iwwer Mënschen. Wéi ech des Zeilen niddergeschriwwen hunn, hat ech grad een Artikel gelies, wien da fir Lëtzebuerg an der nächster EU-Kommissioun soll mat dra sinn. Et kann ee laang debattéieren, wien dee Richtegen ass. Mä heiansdo denken ech mir: Wourëm geet et eigentlech? Ech ënnerstelle kengem an der Politik, dass hien oder si net wéilt dat Bescht maachen. Awer, wat ass dat Bescht? Wat ass gutt? Wat ass ubruecht? Do scheeden sech dann d’Geeschter.


Politik ass ëmmer ee Spill ëm d’Muecht, ëm d’Muecht an engem Land, an enger Regioun, jo och ëm d’Muecht iwwer Mënschen, iwwer hiert Denken an Handelen a Villes méi. Mä wien ass da lo dee beschten Herrscher? Dee grousse griichesche Philosoph Platon huet a sengem Wierk „Politeia“ d’Opfaassung vertrueden, dass ee Staat nëmmen da gutt regéiert ass, wann d’Leedung an der Hand vu Philosophe wier. Dofir fuerdert hien och een absolutt Monopol vun der Muecht fir d’Philosophen a begrënnt dat och. Op dat dee richtege Wee ass an op een d’Demokratie dofir muss opginn, muss een sech natierlech eeschthaft froen. Mä iergendwéi léist dat Uleies mech dann dach un eis Liesung denken. Si stellt d’Weisheet an d’Intelligenz iwwer all politesch Muecht.


Wann ech an d’Weltgeschicht kucken, da gouf et eng ganz Rei vun Herrscher, déi nu wierklech absolutt besiess ware, jo och nach sinn, vu Muecht. Beim Platon senger „Philosophenherrschaft“ goung et dorëm fir Gerechtegkeet ze verwierklechen. Jo och bis haut wëllen am Fong Politiker Gerechtegkeet verwierklechen. An esou guer déi absolutt béisaartegst Herrscher haut schwätze vu Gerechtegkeet. Mä vill vun hinne bezéien des Gerechtegkeet just op ee klenge Grupp vu Mënschen. An do si mir am Fong och beim Thema vun eiser „Journée de Commémoration Nationale“. Deemools wollten d’Herrscher an Däitschland och „Gerechtegkeet“. An ech setzen d’Wuert hei tëschent Gänseféisercher. Gerechtegkeet huet awer nëmmen deene gegollt, déi an hiren Aen zum Vollek gehéiert hunn. All déi aner waren ausgeschloss. Nach méi, si waren net derwäert, dass si sollte liewen. Dofir huet een si dierften an och missten ëmbréngen. Dat war eng Dot vun der Gerechtegkeet deem eegene Vollek vis-à-vis. Wéi eekeleg an dekadent, wéi mënscheveruechtend des Denkweis war, huet sech gewisen an deem, wat da geschitt ass.


E Krich ass ugefaang ginn, fir neie Liewensraum fir dat eegent Vollek ze erschléissen, fir also deem eegene Vollek méi Plaz a Gerechtegkeet zoukommen ze loossen an der Welt. All déi Mënschen déi doduerch hu misste goen oder ëmbruecht goufen, ware ganz egal.


Lo kéint ee mengen sou Manéiere fir ze denke wiere vu Gëscht. Neen, et gëtt si bis haut. A ville Géigende vun der Welt erliewe mir esou Denkweisen. An ëmmer geet et drëm Muecht iwwer anerer ze hunn. Mir gesinn och hei an Europa, dass sou Iwwerleeungen erëm opkommen. Dacks froen ech mech, wat an de Käpp vun de Leit virgeet, déi esou onbaarmhäerzeg iwwer anerer urteelen. Sécher ass et schwéier, fir mat all deene Flüchtlingen eens ze ginn. Sécher ass et komplizéiert mat Gewalttäter aus frieme Länner eens ze ginn. Sécher kënne mir net eis Kultur an eis Liewensmanéier opginn zu Gonschte vun aneren. An dach sinn si eben och Mënsche mat Würd a si sollen entspriechend behandelt ginn. Ech weess och, dass Schwätze méi liicht ass wéi Maachen. Awer Egoismus ass sécher och net de Wee.


Am Laf vun der Geschicht si vill Herrscher komm an och erëm verschwonnen. Hire Gréisstewan huet si nawell all iergendwann zur Stréck bruecht. An der Vakanz war ech fir d’éischt a mengem Liewe mol eng Kéier zu Berlin. Wann een op Biller dat berüümt „Brandenburger Tor“ gesäit, da mengt ee wat besonnesch et wier. Wann een da virdru steet, da mierkt een emol, wéi kleng a bescheiden et eigentlech ass. An sou ass et deelweis mat villen Herrscher. Si hu vläicht fir eng Zäit Muecht, déi si sech geholl hunn. Awer hire Geescht an hier Weisheet ass dann dach zimmlech bescheiden. Leider ass et d’Iwwerhieflechkeet an déi falsch Aschätzung vun sech selwer, déi dacks onheemlech vill Misär iwwer Mënsche bréngt.


Dem Platon seng Iddi vun der Herrschaft vun de Philosophe war eng Utopie. Hie selwer war sech dees ganz kloer bewosst. An awer sollt et en Ustouss sinn, dass net Interesse vu Muecht eis leeden, mä d’Wuelergoe vun alle Mënschen. Dat bedeit, dass mir absolutt keen dierfen ausschléissen. Bis haut ass awer grad dat ee Problem, dee seele korrekt geléist ass. Nach net emol innerhalb vun eiser kierchlecher Gemeinschaft geléngt eis dat.


Wa mir haut op schlëmm Zäiten zeréck kucken, wa mir eis un d’Leed vun de Mënschen am Krich erënneren, dann dierfe mir net d’Aen zou maache virun den Ongerechtegkeeten, déi et haut an der Welt, an Europa, an eisem Land, an eiser Gemeng an och an eiser Kierch gëtt. Genee dat ass de Punkt, sou mengen ech. Erënnerung ass ganz wichteg. Awer mir musse fir haut och Konsequenzen a Léieren doraus zéien. Wann dat net geschitt, da sinn Erënnerungsfeieren iwwerflësseg. Wann eis Gesellschaften haut erëm a Kategorien denken, déi deemools an d’Katastroph gefouert hunn, da brauche mir eis iwwer laang oder kuerz net ze wonneren, wann neie Misär op zéit. Biede mir haut ganz besonnesch ëm d’Weisheet, dat ze erkennen an dann och derfir ze suergen, dass mir net erëm an ongerecht Strukturen, a Feindséilegkeeten oder a Kricher eragezu ginn.


Fürbitten


Journée de la Commémoration Nationale

Gott ass gutt. Hien huet en Häerz fir all déi, déi an Nout sinn. Hien biede mir:


* Stéi alle bäi, déi onschëlleg Affer vun ongerechter Gewalt gi sinn. Härgott, héier eis.


* Weis Weeër zum Fridden, do wou Gewalt deen eenzegen Auswee aus de Konflikter ze si schéngt. Härgott, héier eis.


* Schenk d'Bereetschaft zu Ëmkéier a Versönung, wou Mënschen an eng Situatioun ouni Auswee gerode sinn. Härgott, héier eis.


* Féier d'Mënschen, déi un de Rand vun der Gesellschaft gerode sinn, aus der Isolatioun eraus. Härgott, héier eis.


* Léier eis dankbar ze si fir alles, wat mir onverdéngt aus denger Hand oder aus der Hand vu Matmënsche geschenkt kritt hunn. Härgott, héier eis.


* Fir déi, déi an de Weltkricher hiert Liewe fir eis Heemecht gelooss hunn. Datt si béi dir gebuerge sinn. Härgott, héier eis.


* Huel all eis Verstuerwe bäi dech a gëff hinnen hire verdéngte Loun. Härgott, héier eis.


Dir Härgott soe mir Merci fir deng Suerg ëm eis a fir all Guddes, dat's du eis all Dag gëss. Dech luewen an éiere mir elo an an all Éiwegkeet. Amen.


II.


Mir sichen nom Liewen. Mir froen no Gott. Mir gesinn d'Welt an d'Mënschen. Dofir biede mir:


* Fir all, déi Verantwortung droen an der Politik, Wirtschaft, Gesellschaft a Kierch, datt hiert Liewen anere Mutt mécht, matzeschaffen u méi Gerechtegkeet a Léift an eiser Zäit. Härgott héier eis.


* Fir all déi, déi op der Schietsäit vum Liewe stinn, déi Schwaach, déi Behënnert an déi Aarm, datt hiert Liewe fir eis een Opruff bleift fir zesummenzestoen an ze hëllefen. Härgott héier eis.


* Fir all déi, déi am Déngscht un de Matmënsche stinn, datt vun hirem Liewen an Asaz Freed a Gebuergenheet ausgeet an datt si aneren zu engem erfëllte Liewe verhëllefen. Härgott héier eis.


* Fir eis Verstuerwen, déi eis Gemeinschaft verlooss hunn an déi mir vermëssen. Datt si béi dir gebuerge sinn. Härgott, héier eis.


Härgott, eise gudde Papp, wien op dech vertraut, dee gëtt gerett. Fir all dat Gutt, dat mir geschenkt kritt hu soe mir Merci. Erhéier eist Gebiet. Dech luewen an éiere mir elo an an all Éiwegkeet. Amen.


III.


Notre savoir-faire et notre sagesse sont illuminés par le don de Dieu, son Fils, parole efficace par excellence. Confions-nous à la sagesse du Père dans une prière humble et fervente, pour que tous nos sœurs et frères aient la foi en Jésus Christ.

Seigneur, donne-nous ta sagesse.

Prions pour tous les dirigeants de la terre; que le Seigneur leur accorde la sagesse de gouverner dans la justice et la charité.

Prions pour l’Église; que le Seigneur l’accompagne dans sa mission de témoigner de la Bonne Nouvelle.

Prions pour celles et ceux qui recherchent la sagesse; que le Seigneur ouvre leur esprit et leur cœur à la foi.

Prions pour toutes les personnes qui enseignent la Parole; que le Seigneur leur donne la lumière de sa sagesse pour qu’elles soient des guides éclairés et inspirantes.

–  Prions pour nos communautés chrétiennes; que le Seigneur leur donne le souffle de son Esprit qui leur permettra de se renouveler et de grandir dans la foi.

Père très bon, tu veux nous ouvrir à ta sagesse divine, celle qui provient aussi de ton Fils et de l’Esprit. Nous t’en prions: daigne jeter un regard miséricordieux sur tous tes enfants pour qu’ils adhèrent à tes voies. Nous te le demandons par Jésus, ton Fils, notre Seigneur. Amen. (https://fr.novalis.ca)


Gowegebiet


Journée de la Commémoration Nationale

Baarmhäerzege Gott, déi Jong Jesus Christus huet eiser Welt de Fridde bruecht an duerch séi Blutt den Haass ausgeläscht. Kuck op d’Nout vun deenen, déi ënnert Krich an Terror ze leiden hunn, a schenk hinne wéi och eis alle Fridden a Sécherheet. Dorëms biede mir dech, duerch de Jesus, eise Brudder an eisen Här. Amen.


28. Sonndeg am Joereskrees

Härgott, huel eis Gebieder an eis Affergowen un. Looss eis des helleg Eucharistie mat voller Iwwerzeegung feieren, fir datt mir eng Kéier béi dir an denger Herrlechkeet dat éiwegt Liewe fannen. Dorëms biede mir dech, duerch de Jesus, eise Brudder an eisen Här. Amen.


Gott, unser Heil, du schenkst uns den Frieden und gibst uns die Kraft, dir aufrichtig zu dienen. Lass uns dich mit diesen Gaben ehren und die Gemeinschaft mit deinem Sohn und miteinander erfahren. Darum bitten wir dich durch ihn, Christus, unsern Herrn.


Avec ces ofrandes, Seigneur, reçois les prières de tes fidèles; que cette liturgie célébrée avec amour nous fasse passer ä la gloire du ciel. Par Jésus.


EUCHARISTICHE HOCHGEBET "Versöhnung" II 
Der Bund des Friedens

PRÄFATION

Wir danken dir, Gott, allmächtiger Vater, und preisen dich für dein Wirken in dieser Welt 
durch unseren Herrn Jesus Christus: 
Denn inmitten einer Menschheit, die gespalten und zerrissen ist, 
erfahren wir, daß du Bereitschaft zur Versöhnung schenkst.

Dein Geist bewegt die Herzen, wenn Feinde wieder mitein an der sprechen. 
Gegner sich die Hände reichen und Völker einen Weg zueinander suchen. 
Dein Werk ist es wenn der Wille zum Frieden den Streit beendet, 
Verzeihung den Haß überwindet und Rache der Vergebung weicht. 
Darum können wir nicht aufhören, dir zu danken und dich zu preisen. 
Wir stimmen ein in den Lobgesang der Chöre des Himmels, die ohne Ende rufen:


SANKTUS


Herr aller Mächte und Gewalten , 
gepriesen bist du in deinem Sohn Jesus Christus, der in deinem Namen gekommen ist. 
Er ist dein rettendes Wort für uns Menschen. 
Er ist die Hand, die du den Sündern entgegenstreckst. 
Er ist der Weg, auf dem dein Friede zu uns kommt. 
Gott, unser Vater, als wir Menschen uns von dir abgewandt hatten, 
hast du uns durch deinen Sohn zurückgeholt. 
Du hast ihn in den Tod gegeben, damit wir zu dir und zueinander finden.


Darum feiern wir die Versöhnung, die Christus uns er wirkt hat, und bitten dich: 
Heilige diese Gaben durch deinen Geist, da wir nun den Auftrag deines Sohnes erfüllen.


Denn bevor er sein Leben hingab, um uns zu befreien, 
nahm er beim Mahl das Brot in seine Hände, dankte dir, 
brach es, reichte es seinen Jüngern und sprach:


Nehmet und esset alle davon: 
Das ist mein Leib, der für euch hingegeben wird.


Ebenso nahm er nach dem Mahl den Kelch, dankte wiederum, 
reichte ihn seinen Jüngern und sprach:


Nehmet und trinket alle daraus: 
Das ist der Kelch des neuen und ewigen Bundes, 
mein Blut, das für euch und für alle vergossen wird 
zur Vergebung der Sünden.

Tut dies zu meinem Gedãchtnis.


Geheimnis des Glaubens:

Deinen Tod, o Herr, verkünden wir, und deine 
Auferstehung preisen wir, bis du kommst in Herrlichkeit.


Herr, unser Gott. Dein Sohn hat uns dieses Vermächtnis seiner Liebe anvertraut. 
In der Gedächtnisfeier seines Todes und seiner Auferstehung 
bringen wir dar, was du uns gegeben hast: das Opfer der Versöhnung.


Wir bitten dich, nimm auch uns an in deinem Sohn und schenke uns in diesem Mahl den Geist, 
den er verheißen hat den Geist der Einheit, der wegnimmt, was trennt

und der uns zusammenhält in der Gemeinschaft mit unserem Papst N., 
unserem Bischof N., mit allen Bischöfen und mit deinem ganzen Volk. 
Mach deine Kirche zum Zeichen der Einheit unter den Menschen

und zum Werkzeug deines Friedens.


Wie du uns hier am Tisch deines Sohnes versammelt hast, 
in Gemeinschaft mit der seligen Jungfrau und Gottesmutter 
Maria und allen Heiligen, so sammle die Menschen 
aller Rassen und Sprachen, aller Schichten und Gruppen 
zum Gastmahl der ewigen Versöhnung in der 
neuen Welt deines immerwährenden Friedens durch unseren Herrn Jesus Christus.


Durch ihn und mit ihm und in ihm ist dir, Gott, allmächtiger Vater, 
in der Einheit des Heiligen Geistes alle Herrlichkeit und Ehre jetzt und in Ewigkeit. AMEN.


Vater Unser


De Jesus huet eis ee wonnerbaart Gebiet geléiert, dat eis drun erënnert, dass Gott eise gemeinsame Papp ass an dass mir esou och alleguer ënnert enaner Bridder a Schwëstere sinn. Loosse mir ee fir deen anere bieden, wéi de Jesus eis et geléiert huet: Vater Unser ...


Friddensgebiet


Grad op engem Dag wéi dee vun haut erënnere mir eis un Zäiten, wou kee Fridde war, un Zäite vu Krich an Ënnerdréckung. An eiser Welt vun haut gëtt et op ganz ville Platze Krich an Nout. Doru sinn ëmmer nees Mënsche selwer schold. Biede mir fir si all a fir eis ëm de Fridden vu Gott.


Schlussgebiet


Journée de la Commémoration Nationale

Baarmhäerzege Gott, du hues eis an dëser Feier gestäerkt. Hëllef eis, datt mir eis an eiser Welt asetze fir de Fridden an d’Gerechtegkeet vun alle Mënschen. Looss deng Léift an eis wuessen, esou datt mir si un all aner Mënsche weiderverschenken. Dorëms biede mir dech, duerch de Jesus, eise Brudder an eisen Här. Amen.


28. Sonndeg am Joereskrees

Gott, eisen Här, an dëser helleger Feier hues du deng Gleeweg mat dem Läif an dem Blutt vun dengem Jong gestäerkt. Gëff eis duerch dëst hellegt Sakrament Undeel un dengem gëttleche Liewen. Dech luewen an éiere mir duerch déi Jong Jesus Christus, eise Brudder an eisen Här. Amen.


Gott der Barmherzigkeit und Güte, schon jetzt schenkst du uns im heiligen Mahl Anteil am Leben deines Sohnes. Bewahre in uns das Feingefühl für die rechte Kleidung, mache uns Christus immer ähnlicher und vollende unsere Gemeinschaft mit ihm, damit wir ihn zu den Menschen tragen können. Darum bitten wir durch ihn, unseren Bruder und Herrn.


Dieu souverain, nous te le demandons humblement: rends-nous participants de la nature divine, puisque tu nous as fait communier au corps et au sang du Christ. Lui qui règne.


Mass vum 6. Oktober
Klick op d’Kalennerblat fir d’Sonndesmass als PDF!
Mass vum 20. Oktober

Links:

Top

Online Pastoral

Lëscht vun de Sonndesgottesdéngschter

 
Service Kommunikatioun a Press . Service Communication et Presse
Äerzbistum Lëtzebuerg . Archevêché de Luxembourg

© Verschidde Rechter reservéiert . Certains droits réservés
Dateschutz . Protection des données
Ëmweltschutz . Protection de l'environnement