29. Sonndeg am Joereskrees C - 18./19.10.2025- Journée de Commémoration Nationale


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29. Sonndeg am Joereskrees C - 18./19.10.2025 - © Carlo Morbach - 15.10.2025

29. Sonndeg am Joereskrees C - 18./19.10.2025- Journée de Commémoration Nationale

Munches an eiser Welt an och an eisem perséinleche Liewe mécht eis Suergen. Dacks gesi mir keng Hëllef, keen Auswee aus der Nout. Mir wëssen net, wéi mir hëllefen a wéi mir eis fir Fridden a Gerechtegkeet asetze kënnen. Deemools an der schlëmmer Zäit vum zweete Weltkrich ware ville Mënschen och d'Hänn gebonnen. Haut denke mir un des Zäit zeréck a versichen aus deem, wat deemools geschitt ass eng Léier fir haut ze zéien. Loosse mir haut drëm bieden, dass mir de Courage fannen, fir eis ëmmer nees fir Fridden a Gerechtegkeet an ze setzen. Froe mir eisen Här Jesus Christus ëm säin Erbaarmen an seng Hëllef.


Här Jesus Christus, du schécks eis, fir de Mënschen ze dengen an hinne Liicht a Freed ze bréngen, si ze seenen an ze befreien. 

Här Jesus Christus, du schécks eis, fir gewinnte Weeër ze verloossen an un d’Ränner vun der Gesellschaft ze goen. 

Här Jesus Christus, du schécks eis, fir de Fridden an d'Gerechtegkeet ze verkënnegen an ze liewen. 


Dagesgebiet


Journée de la Commémoration Nationale

Baarmhäerzege Gott, an denger Muecht léit et fir Kricher of ze wenden an den Iwwermutt vun deene Mächtegen ze briechen. Mir soen dir Merci, datt mir kennen am Fridde liewen. Erhal eiser Heemecht d’Fräiheet an huel all Nout a Leed vun allen Natiounen op der Welt ewech. Dorëms biede mir dech duerch de Jesus, eisen Här, déi Jong, dee mat dir an dem Hellege Geescht lieft an all Éiwegkeet. Amen.


Dieu qui as envoyé ton Fils dans ce monde pour qu’il le réconcilie avec toi, suscite en notre humanité divisée des artisans da paix ouverts à ton Esprit: Que les hommes s’appuient sur lui pour retrouver confiance entre eux, et renoncent à régler par la violence les conflits qui les opposent. Par Jésus, le Christ, notre Seigneur. Amen.


29. Sonndeg am Joereskrees

Allmächtege Gott, du bass eisen Här. Maach eise Welle bereet, denge Geboter ze follegen, a gëff eis een Häerz, dat dir an eise Matmënschen opriichteg déngt. Dorëms biede mir dech duerch de Jesus, eisen Här, déi Jong, hien, dee mat dir an dem Hellege Geescht lieft an all Éiwegkeet. Amen.


Père éternel et tout-puissant, fais-nous toujours vouloir ce que tu veux et servir ta gloire d'un cœur sans partage. Par Jésus Christ.


Liesungen: Ex 17, 8-13 / 2 Tim 3, 14 - 4, 2 / Lk 18, 1-8


Lesung aus dem Buch Éxodus.

In jenen Tagen kam Ámalek und suchte in Réfidim den Kampf mit Israel. Da sagte Mose zu Jósua: Wähl uns Männer aus und zieh in den Kampf gegen Ámalek! Ich selbst werde mich morgen mit dem Gottesstab in meiner Hand auf den Gipfel des Hügels stellen. Jósua tat, was ihm Mose aufgetragen hatte, und kämpfte gegen Ámalek, während Mose, Aaron und Hur auf den Gipfel des Hügels stiegen. Solange Mose seine Hand erhoben hielt, war Israel stärker; sooft er aber die Hand sinken ließ, war Ámalek stärker. Als dem Mose die Hände schwer wurden, holten sie einen Steinbrocken, schoben den unter ihn und er setzte sich darauf. Aaron und Hur stützten seine Arme, der eine rechts, der andere links, sodass seine Hände erhoben blieben, bis die Sonne unterging. So schwächte Jósua Ámalek und sein Heer mit scharfem Schwert.


Kv Unsere Hilfe ist im Namen des Herrn, der Himmel und Erde erschaffen hat.

Ich erhebe meine Augen zu den Bergen: *
Woher kommt mir Hilfe?
Meine Hilfe kommt vom
 Herrn, *
der Himmel und Erde erschaffen hat.
 – (Kv)
Er lässt deinen Fuß nicht wanken; *
dein Hüter schlummert nicht ein.
Siehe, der Hüter Israels,
 *
er schlummert nicht ein und schläft nicht.
 – (Kv)
Der Herr ist dein Hüter, *
der
 Herr gibt dir Schatten zu deiner Rechten.
Bei Tag wird dir die Sonne nicht schaden
 *
noch der Mond in der Nacht.
 – (Kv)
Der Herr behütet dich vor allem Bösen, *er behütet dein Leben.
Der
 Herr behütet dein Gehen und dein Kommen *
von nun an bis in Ewigkeit.
 – Kv


Lesung aus dem zweiten Brief des Apostels Paulus an Timótheus.

Mein Sohn! Bleibe bei dem, was du gelernt und wovon du dich überzeugt hast. Du weißt, von wem du es gelernt hast; denn du kennst von Kindheit an die heiligen Schriften, die dich weise machen können zum Heil durch den Glauben an Christus Jesus. Jede Schrift ist, als von Gott eingegeben, auch nützlich zur Belehrung, zur Widerlegung, zur Besserung, zur Erziehung in der Gerechtigkeit, damit der Mensch Gottes gerüstet ist, ausgerüstet zu jedem guten Werk. Ich beschwöre dich bei Gott und bei Christus Jesus, dem kommenden Richter der Lebenden und der Toten, bei seinem Erscheinen und bei seinem Reich: Verkünde das Wort, tritt auf, ob gelegen oder ungelegen, überführe, weise zurecht, ermahne, in aller Geduld und Belehrung!


Halleluja. Halleluja. Lebendig ist das Wort Gottes und wirksam. Es richtet über die Regungen und Gedanken der Herzen. Halleluja.


Aus dem heiligen Evangelium nach Lukas.

In jener Zeit sagte Jesus seinen Jüngern durch ein Gleichnis, dass sie allezeit beten und darin nicht nachlassen sollten: In einer Stadt lebte ein Richter, der Gott nicht fürchtete und auf keinen Menschen Rücksicht nahm. In der gleichen Stadt lebte auch eine Witwe, die immer wieder zu ihm kam und sagte: Verschaff mir Recht gegen meinen Widersacher! Und er wollte lange Zeit nicht. Dann aber sagte er sich: Ich fürchte zwar Gott nicht und nehme auch auf keinen Menschen Rücksicht; weil mich diese Witwe aber nicht in Ruhe lässt, will ich ihr Recht verschaffen. Sonst kommt sie am Ende noch und schlägt mich ins Gesicht. Der Herr aber sprach: Hört, was der ungerechte Richter sagt! Sollte Gott seinen Auserwählten, die Tag und Nacht zu ihm schreien, nicht zu ihrem Recht verhelfen, sondern bei ihnen zögern? Ich sage euch: Er wird ihnen unverzüglich ihr Recht verschaffen. Wird jedoch der Menschensohn, wenn er kommt, den Glauben auf der Erde finden?


Lecture du livre de l’Exode.

En ces jours-là, le peuple d’Israël marchait à travers le désert. Les Amalécites survinrent et attaquèrent Israël à Rephidim. Moïse dit alors à Josué : « Choisis des hommes, et va combattre les Amalécites. Moi, demain, je me tiendrai sur le sommet de la colline, le bâton de Dieu à la main. » Josué fit ce que Moïse avait dit : il mena le combat contre les Amalécites. Moïse, Aaron et Hour étaient montés au sommet de la colline. Quand Moïse tenait la main levée, Israël était le plus fort. Quand il la laissait retomber, Amalec était le plus fort. Mais les mains de Moïse s’alourdissaient ; on prit une pierre, on la plaça derrière lui, et il s’assit dessus. Aaron et Hour lui soutenaient les mains, l’un d’un côté, l’autre de l’autre. Ainsi les mains de Moïse restèrent fermes jusqu’au coucher du soleil. Et Josué triompha des Amalécites au fil de l’épée.


R/ Le secours me viendra du Seigneur qui a fait le ciel et la terre.

Je lève les yeux vers les montagnes :
d’où le secours me viendra-t-il ?
Le secours me viendra du Seigneur
qui a fait le ciel et la terre.
R

Qu’il empêche ton pied de glisser,
qu’il ne dorme pas, ton gardien.
Non, il ne dort pas, ne sommeille pas,
le gardien d’Israël.
R

Le Seigneur, ton gardien, le Seigneur, ton ombrage,
se tient près de toi.
Le soleil, pendant le jour, ne pourra te frapper,
ni la lune, durant la nuit.
R

Le Seigneur te gardera de tout mal, il gardera ta vie.
Le Seigneur te gardera, au départ et au retour,
maintenant, à jamais.
R


Lecture de la deuxième lettre de saint Paul apôtre à Timothée.

Bien-aimé, demeure ferme dans ce que tu as appris : de cela tu as acquis la certitude, sachant bien de qui tu l’as appris. Depuis ton plus jeune âge, tu connais les Saintes Écritures : elles ont le pouvoir de te communiquer la sagesse, en vue du salut par la foi que nous avons en Jésus Christ. Toute l’Écriture est inspirée par Dieu ; elle est utile pour enseigner, dénoncer le mal, redresser, éduquer dans la justice ; grâce à elle, l’homme de Dieu sera accompli, équipé pour faire toute sorte de bien. Devant Dieu, et devant le Christ Jésus qui va juger les vivants et les morts, je t’en conjure, au nom de sa Manifestation et de son Règne : proclame la Parole, interviens à temps et à contretemps, dénonce le mal, fais des reproches, encourage, toujours avec patience et souci d’instruire.


Alléluia. Alléluia. Elle est vivante, efficace, la parole de Dieu ; elle juge des intentions et des pensées du cœur. Alléluia.


Évangile de Jésus Christ selon saint Luc.

En ce temps-là, Jésus disait à ses disciples une parabole sur la nécessité pour eux de toujours prier sans se décourager : « Il y avait dans une ville un juge qui ne craignait pas Dieu et ne respectait pas les hommes. Dans cette même ville, il y avait une veuve qui venait lui demander : “Rends-moi justice contre mon adversaire.” Longtemps il refusa ; puis il se dit : “Même si je ne crains pas Dieu et ne respecte personne, comme cette veuve commence à m’ennuyer, je vais lui rendre justice pour qu’elle ne vienne plus sans cesse m’assommer.” » Le Seigneur ajouta : « Écoutez bien ce que dit ce juge dépourvu de justice ! Et Dieu ne ferait pas justice à ses élus, qui crient vers lui jour et nuit ? Les fait-il attendre ? Je vous le déclare : bien vite, il leur fera justice. Cependant, le Fils de l’homme, quand il viendra, trouvera-t-il la foi sur la terre ? »


Priedegt


Virun e puer Wochen hunn ech de follgende Saz an engem Buch gelies: "Der Mensch, so wie er da ist und lebt, schiedlich-friedlich wie eine harmlose Butterblume am Wegesrand oder wie ein Nüsse sammelndes Eichhörnchen im Herbst, ist nicht die Regel, nicht normal! Er scheint normal, manchmal, im 20. Jahrhundert mit seinen Orgien der technischen Massenvernichtung, vielleicht besonders selten, aber er ist nicht normal. Er ist böse, hinterhältig, grausam, aggressiv, bösartig."[1] Wow, dat kléngt nawell zimmlech drastesch. Mir Mënsche ginn eis gären haut friddlech, éierlech, gerecht a sozial a Villes méi. Awer si mir et wierklech? Mir kucken dëse WE mat engem grousse Schrecken a mat Ofneigung op eng schlëmm Zäit, wou d'Würd vum Mënsch extreem mat Féiss getrëppelt gouf. 80 Joer sinn et lo hier, dass den zweete Weltkrich een Enn fonnt huet. Et ass nëmme richteg a gutt, dass mir eis un des Zäit erënneren an och verspriechen an erhoffen, dass esou eppes ni méi soll geschéien.


Mä da kucke mir awer an eis aktuell Zäit, jo iwwerhaapt an déi lescht 80 Joren zënter dem Enn vum schrecklechen zweete Weltkrich. Wat war zënterhier? Waren net all déi Joren ëmmer nees gepräägt vu Krich a Verfollgung, vu Misär an Dout? Als Jugendleche kann ech mech nach esou gutt drun erënneren, wéi all Owes an den Noriichten dee leschte Stand am Vietnam beriicht gouf. Duerno waren et aner Krisen- a Krichsgebidder, déi ëmmer nees d'Noriichte gefëllt hunn. An eben elo an deene leschte Joren ass et de Krich an der Ukrain, eben erëm just virun eiser Hausdier. Dat 20. Joerhonnert mat sengen Orgie vun den technesche Massevernichtungen huet sech am 21. Joerhonnert weider gefouert. Et ass Zënter dem Enn vum zweete Weltkrich an eiser Welt näischt wesentlech besser ginn. Oder et ass eigentlech iwwerhaapt näischt besser ginn. Ganz am Géigendeel, mir ass et schier onverständlech, dass Politiker haut erëm an eng Krichsrhetorik verfalen an d'Produktioun vu Waffen ukuerbelen. Mir schenkt et, wéi wa mir Mënschen absolutt näischt aus der Geschicht geléiert hätten. "Er (also de Mënsch) ist böse, hinterhältig, grausam, aggressiv, bösartig." Dat ass een Urteel, deem ech nëmme kann zoustëmmen. Eis Zivilisatioun ass absolutt um Versoen. Mir sinn dekadent bis zum héchste Moos. D'Geschicht vum Mënsch ass eng Geschicht vun Nout a Misär a mir setzen si ouni Gnod fort. Mir sinn net bereet no ze ginn, net bereet ze verzeien, net bereet en echten Ausgläich tëschent alle Mënschen, Natiounen a Géigenden an der Welt ze schafen. Mir wëllen nach ëmmer just nëmmen no eisem perséinlechen oder staatleche Profit kucken. Wuesstem a Räichtum sinn déi eenzeg Kategorien, déi mir nach kennen. Wien dorënner dann ze leiden huet, wie mir domat ausbeuten a vernichten, ass eis hei ganz egal. Haaptsaach, mir sti gutt do.


Heiansdo, jo eigentlech ëmmer si mir hei an eise räiche Länner esou wéi et am Zitat heescht, dass mir si wéi "ein Nüsse sammelndes Eichhörnchen im Herbst". Mir gesi friddlech a léif aus. Awer déif an eis si mir voll Béisaartegkeet. Mënschlechkeet a Mënschewürd hunn eis Gesellschaft scho längstens verlooss. A wann et net esou erschreckend wier, da misst een dach op engem Dag wéi haut an absolutt Trauer doriwwer versenken, dass de Mënsch net ze beléieren ass.


Mir kucken haut op eng ganz brutal an ongerecht Zäit zeréck. Mir erkennen duerchaus, wat deemools alles schif gelaf ass, wat falsch war, wat ongerecht an onmënschlech war. Awer gläichzäiteg iwwersi mir, dass mir haut a munche Punkten net besser a net anescht sinn. Mir sinn am Moment, an entschëllegt meng krass Meenungsäusserung, dru fir eng nei Bécks vun der Pandora op ze maachen. Mir schwätze vu Rechter hei an do. Et ass wouer, dass mir Rechter hunn. Mä mir hunn och Flichten. Et geet net duer op seng Rechter ze pochen an ze versichen déi duerch ze setzen. D'Konsequenze mussen och beduecht ginn. Gesetzer, op einfach Gesetzer oder Texter an enger Verfassung, sinn ëmmer nëmmen Äusserunge vun engem politesche Wëllen an dat deemools wéi haut. Dat sollten och eis Politiker bedenken, wann si ouni philosophesch an ethesch Gedanke versiche Meenungen a Gesetzer ze formen. Wa mir un den zweete Weltkrich denken, da musse mir eis bewosst sinn, dass och all dat Onrecht, dat deemools geschitt ass, aus dem politesche Wëllen eraus geschitt ass. Wéi ass et haut? Denke mir am eescht emol doriwwer no!


De politesche Wëllen eppes esou oder anescht ze reegelen, ass nach laang net ethesch a philosophesch richteg. Ee Gesetz kann och Onrecht sinn, och wann et ebe Recht ass, op an enger Verfassung oder an engem einfache Gesetz. Den Dag vun haut misst eis zudéifst wakereg maache fir all des Nuancen, fir all des Falen, déi eis Meenung haut ka mat sech bréngen.


All Kéiers dann, wa mir ufänken an enger Gesellschaft engem Grupp, enger Partei, engem Veräin, enger Relioun oder Kierch, engem Eenzelnen d'Recht ofspriechen, fir sech zu engem aktuellen Thema ze äusseren a seng Meenung ze soen, si mir schonn an enger tendenziell intoleranter, jo totalitärer Situatioun, déi am Extreemfall zu engem totalen Onrecht féiert. Wann ech meng Meenung zu engem Thema soen, wann ech meng Iddien a Virstellungen als ee Virschlag vu Gesetz abréngen, da muss ech toleréieren, dass anerer eng aner Virstellung hunn. Et geet dann net, déi als inkompetent duer ze stellen an hinne wëlle verbidden sech ze äusseren. Genee sou ass et deemools eben och gelaf. De Verglach ass vläicht krass an awer soll een sech dat emol iwwerleeën.


Eis Welt ass feiereg. Et gëtt iwwerall Platzen, wou et brennt, wou Diskussiounen opkommen, wou Mënschen sech hier Meenunge géint iwwer stellen. Feier ka sécher zerstéieren. Et kann awer och wiermen an eis hëllefen nei Weeër ze sichen. Am Buch Exodus am AT gëtt et déi wonnerbar Geschicht vun der Därenheck, déi brennt an awer net verbrennt. Genee sou sollten och eis Diskussioun an eise Meenungsaustausch sinn. Ech hunn dozou dann och nach een Zitat, dat eis eventuell kann hëllefen, eis eege Gedanken an deem Punkt ze iwwerdenken. "Das Zeichen des brennenden, doch nicht verbrennenden Busches lenkt auf eine Macht hin, die nicht von Zerstörung lebt. Fast alle Lebewesen leben auf Kosten anderer. Wir haben dieses scheinbar unumstößliche Naturgesetz auch zum Gesetz der Geschichte gemacht: Starke leben auf Kosten der Schwachen; Sieger auf Kosten der Besiegten; Reiche auf Kosten der Armen. Zum darwinischen Kampf ums Dasein in der Natur gesellt sich der Sozialdarwinismus in Geschichte und Gesellschaft. Hier aber leuchtet eine Zukunft auf, die anders sein soll als Vergangenheit und Gegenwart. Die Zukunft eines Daseins ohne Zerstörung, wo Feuer lodert, ohne zu verzehren ... Auf diese Zukunft hin greift Gott durch Abraham, Isaak, Jakob und jetzt durch Mose in die Geschichte ein. Die Befreiung der Sklaven aus Ägypten verheißt endgültige Befreiung aus den zerstörerischen Zwängen und den angeblich ehernen Gesetzen der Natur und der Geschichte."[2] Mir missten eis och haut erëm méi beméien, d'Feier vun eisen Diskussiounen net als eng Zerstéierung mä als ee géigesäitegt Wiermen ze huelen. Diskussiounen, ënnerschiddlech Meenungen an Iwwerzeegunge sollen net futti maache mä beräicheren. A genee esou misste mir och d'Geschicht an eis Gesellschaft insgesamt kucken. Ze vill liewe mir nach ëmmer an deem Modus vum Sozialdarwinismus. Mir kënnen eis Welt, eis Gesellschaft, eis Gemeinschaft nëmmen am Zesummenhalt weider bréngen.


[1] Peter Schallenberg, Glauben und Handeln aus Gottes Liebe. Das Apostolische Glaubensbekenntnis im täglichen Leben, Bonifatius Verlag, Paderborn 2025, S. 86.

[2] Kurt Marti, Bundesgenosse Gott, Basel 1972, S. 32; hei zitéiert no: Peter Schallenberg, Glauben und Handeln aus Gottes Liebe, S. 22.


Fürbitten


Journée de la Commémoration Nationale

Gott ass gutt. Hien huet en Häerz fir all déi, déi an Nout sinn. Hien biede mir:


* Stéi alle bäi, déi onschëlleg Affer vun ongerechter Gewalt gi sinn. Härgott, héier eis.


* Weis Weeër zum Fridden, do wou Gewalt deen eenzegen Auswee aus de Konflikter ze si schéngt. Härgott, héier eis.


* Schenk d'Bereetschaft zu Ëmkéier a Versönung, wou Mënschen an eng Situatioun ouni Auswee gerode sinn. Härgott, héier eis.


* Féier d'Mënschen, déi un de Rand vun der Gesellschaft gerode sinn, aus der Isolatioun eraus. Härgott, héier eis.


* Léier eis dankbar ze si fir alles, wat mir onverdéngt aus denger Hand oder aus der Hand vu Matmënsche geschenkt kritt hunn. Härgott, héier eis.


* Fir déi, déi an de Weltkricher hiert Liewe fir eis Heemecht gelooss hunn. Datt si béi dir gebuerge sinn. Härgott, héier eis.


* Huel all eis Verstuerwe bäi dech a gëff hinnen hire verdéngte Loun. Härgott, héier eis.


Dir Härgott soe mir Merci fir deng Suerg ëm eis a fir all Guddes, dat's du eis all Dag gëss. Dech luewen an éiere mir elo an an all Éiwegkeet. Amen.


II.


Dieu ne se lasse jamais d’entendre nos prières et d’y répondre. Tournons-nous vers lui pour lui formuler nos demandes.

Dieu de l’écoute attentive, exauce-nous.

Prions pour les personnes qui exercent des responsabilités publiques; qu’elles sachent toujours écouter avec attention les cris du cœur de leur peuple.

Prions pour l’ensemble des agents et agentes de pastorale, les religieuses et religieux, les prêtres et les évêques; que le souci de l’accueil et de la compassion les habite continuellement.

Prions pour les personnes engagées dans la société civile et les organismes communautaires; qu’elles demeurent déterminés à faire entendre les besoins et les attentes des pauvres et des laissés-pour-compte.

En cette Journée mondiale des missions, prions pour les missionnaires de partout dans le monde; que chacun et chacune se sentent appuyés dans leur service au sein de l’Église.

Prions pour notre communauté, appelée à adopter chaque jour une attitude d’écoute et d’accueil; qu’elle ne cesse de se tourner vers le Seigneur pour qu’elle découvre ce qu’il attend d’elle.

Dieu notre Père, toi qui connais intimement nos désirs et nos besoins, nous portons vers toi avec insistance notre prière ardente. Accorde-nous ce que nous te demandons par Jésus, maître de l’écoute et de la compassion, et par son Esprit qui donne la vie, maintenant et pour les siècles des siècles. Amen. (https://fr.novalis.ca)


Gowegebiet


Journée de la Commémoration Nationale

Baarmhäerzege Gott, déi Jong Jesus Christus huet eiser Welt de Fridde bruecht an duerch séi Blutt den Haass ausgeläscht. Kuck op d’Nout vun deenen, déi ënnert Krich an Terror ze leiden hunn, a schenk hinne wéi och eis alle Fridden a Sécherheet. Dorëms biede mir dech, duerch de Jesus, eise Brudder an eisen Här. Amen.


Rappele-toi, Seigneur: ton Fils est lui-même notre paix, par son sang, il a désarmé la haine; Puisque nous célébrons ici son unique sacrifice, qu’il nous obtienne la fin de nos malheurs et l’avènement de la paix. Par Jésus, notre Seigneur. Amen.


29. Sonndeg am Joereskrees

Hëllef eis, Härgott, datt mir dësen Déngscht um Altor mat fréiem Häerz a mat Würd vollzéien.
Maach eis duerch des Feier fréi vun aller Schold, esou datt mir dir gefalen an ee Beispill fir eis Matmënsche kenne sinn. Dorëms biede mir dech duerch de Jesus, eise Brudder an eisen Här.
Amen.


Accorde-nous, Seigneur, de te servir à cet autel en toute liberté d'esprit; ainsi ta grâce pourra nous purifier dans le mystère que nous célébrons. Par Jésus.


HOCHGEBET ZUM THEMA 
JESUS - BILD GOTTES, PARABEL VON MENSCHLICHKEIT


Ja wirklich, Herr, du hast unsern Dank verdient. 
Denn du bist der Vater der Welt - der Vater aller Menschen. 
Du hast uns mit so viel Menschen umgeben, die uns gut sind: 
Du gabst uns die Liebe und Sorge unserer Eltern - 
du schenkst uns die Anhänglichkeit unserer Kinder - 
und du hast die Liebe auch in u n s e r Herz gelegt.

Gott, wir danken dir für alle guten Menschen - 
für die, die uns helfen und trösten - die bei uns bleiben 
in den Stunden der Not und der Einsamkeit - 
die uns den Weg durchs Leben zeigen 
und die uns vergeben, wenn wir versagt haben.

Gott unseres Lebens, wir danken dir für den besten Menschen, 
den unsere Erde kennt: für Jesus Christus, deinen Sohn. 
Er hat uns gelehrt, dich unseren Vater zu nennen. 
Er hat uns geliebt bis in den Tod 
und um diesen Tisch versammelt wie eine einzige große Familie.

Darum wollen wir dir danken und als die Kirche Jesu Christi 
mit allen Mächten im Himmel bekennen:


Heilig, heilig, heilig, Gott, Herr aller Mächte und Gewalten. Erfüllt sind Himmel und Erde von deiner Herrlichkeit. Hosanna in der Höhe. Hochgelobt sei, der da kommt im Namen des Herrn. Hosanna in der Höhe.


Allmächtiger Gott, wir sind es gewohnt, dich Vater zu nennen. 
Aber die Frage läßt uns nicht los: Wer bist du? - und wir suchen deinen Platz 
in unserem Leben und in der Welt um uns her.

Keines Menschen Auge hat dich je gesehen - du bist der Ferne und der Gewaltige - 
du bist der Heilige Israels!

Und doch bist du so selbstverständlich - so einfach und - so menschlich. 
Denn du bist uns nah als das Herz, das sich dem anderen öffnet - 
als die Liebe, die Menschen verbindet.

So bist du uns erschienen in Jesus Christus. 
Ja, er hat die Menschen gelehrt, wer Gott ist: 
nicht der Unberechenbare und Furchterregende, 
sondern ein Gott - gut und freundlich und voll Liebe.

Er hat allen, die glauben die Kraft gegeben, Kinder Gottes zu werden.


Wir bitten dich, Herr, unser Gott, sende auf uns herab deinen Heiligen Geist, 
den Geist, der lebendig macht, die Kraft Jesu Christi. 
Laß dieses Brot und diesen Kelch, für uns werden zum Leib und Blut Christi, 
der sich hingibt, damit wir leben.


In der Nacht, da er verraten wurde - als er wußte, daß seine Stunde gekommen war, 
gab er seinen Freunden den Beweis seiner Liebe: 
Er nahm bei Tisch das Brot in seine Hände, dankte dir und sprach das Lobgebet. 
Er selbst brach den Seinen das Brot und sagte:


Nehmet und esset alle davon: 
Das ist mein Leib, der für euch hingegeben wird.


Dann nahm er auch den Kelch mit Wein, 
dankte dir aufs neue und gab ihn seinen Freunden mit den Worten:


Nehmet und trinket alle daraus: 
Das ist der Kelch des neuen und ewigen Bundes, mein Blut, 
das für euch und für alle vergossen wird zur Vergebung der Sünden. 
Tut dies zu meinem Gedächtnis.


Geheimnis des Glaubens!

Deinen Tod, o Herr, verkünden wir, 
und deine Auferstehung preisen wir, 
bis du kommst in Herrlichkeit.


In dieser Stunde, an diesem Tisch vereint, 
neigen wir uns zum Gedenken an Jesu Tod. 
Er starb, weil er gut war. - 
Aber du - sein Vater und unser Gott - 
hast deine Hand nicht von ihm weggenommen, als er am Kreuze starb. 
Du hast ihn vom Tod errettet und ihm einen Namen gegeben, 
der größer ist als alle Namen: Jesus Christus ist der Herr!

Wir bitten dich, Herr, unser Gott: 
Vereine alle Völker, Schichten und Stände in deinem Reich. 

Laß unsere friedlose, von Haß und Krieg erfüllte Erde 
zu einer neuen Heimat werden: durch unsere Güte und Menschlichkeit.

Öffne unsere Augen für die Not in der Welt 
und laß dieses Brot, das wir hier füreinander brechen, 
uns Zeichen und Mahnung sein, in einem jeden Menschen 
den Bruder und die Schwester zu sehen.


Dich, Vater, bitten wir: Erhalte uns im Geist und in der Liebe deines Sohnes. 
Mit ihm bitten wir für die Armen und Leidenden, 
für die Verachteten und Verfolgten und für unsere Kranken.

Mit ihm bitten wir für alle, die große Verantwortung tragen 
im politischen, wirtschaftlichen, kulturellen und kirchlichen Leben. 

Aber auch für die Menschen, die in unsere Verantwortung gegeben sind.

Mit ihm bitten wir dich auch für unsere Verstorbenen.

Laß uns, guter Vater, zusammen mit allen Dienern der Kirche, mit Papst Franziskus,
mit unseren Bischöfen, Priestern, Diakonen,
mit allen Frauen und Männern im Dienst der Kirche,
mit unseren Familien und unserer ganzen Gemeinde,
und mit allen Gläubigen überall auf der Welt die Kirche Jesu Christi sein, 
die dich durch ihn und mit ihm verherrlicht:


Durch ihn und mit ihm und in ihm ist dir, Gott, allmächtiger Vater, 
in der Einheit des Heiligen Geistes alle Herrlichkeit und Ehre jetzt und in Ewigkeit. Amen.


Vaterunser


Dat deeglecht Brout, déi deeglech Narung brauche mir selwer a brauchen och déi vill Mënschen an der Welt. Dacks ass et allerdéngs esou, dass dat noutwendegst fir ze iwwerliewen net do ass. Wa mir elo zesumme bieden, wéi de Jesus eis et geléiert huet, da soll dat eng Ureegung sinn, dass mir selwer derfir suerge sollen, dass all Mënsch säin deeglecht Brout a Fräiheet an och esou vill wéi noutwendeg kann iessen: Vater unser ...


Friddensgebiet


Muecht ass eppes, wat eis all ëmmer nees a Sträit féiert. Biede mir ëm de Fridde fir eis all. Biede mir och drëm, dass mir selwer matschaffen un dësem Fridden. Loosse mir jidderengem en Zeeche vu Fridde schenken, ee Bléck voller Léift. De Fridde vun eisem Här Jesus Christus sief mat iech all.


Schlussgebiet


Journée de la Commémoration Nationale

Baarmhäerzege Gott, du hues eis an dëser Feier gestäerkt. Hëllef eis, datt mir eis an eiser Welt asetze fir de Fridden an d’Gerechtegkeet vun alle Mënschen. Looss deng Léift an eis wuessen, esou datt mir si un all aner Mënsche weiderverschenken. Dorëms biede mir dech, duerch de Jesus, eise Brudder an eisen Här. Amen.


Le pain que tu nous a donné, Seigneur, est le pain qui fortifie le coeur de l’homme, le pain qui peut faire l’union de tous; Qu’il nous aide à juguler les forces de la haine pour ne plus employer que celles de l’amour et de la justice. Par Jésus, notre Seigneur. Amen.


29. Sonndeg am Joereskrees

Allmächtege Gott, mir des Mass zesumme gefeiert. Si soll Fruucht bréngen an eisem Alldag. Schenk eis Dag fir Dag dat, wat mir fir eist Liewe brauchen, a féier eis Welt zum Fridden an zur Gerechtegkeet. Dorëms biede mir dech duerch de Jesus, eise Brudder an eisen Här. Amen.


Seigneur, fais-nous trouver des forces neuves dans cette communion aux réalités du ciel: assure-nous tes bienfaits ici-bas et instruis-nous des richesses de ton Royaume. Par Jésus.



Mass vum 12. Oktober
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