33. Sonndeg am Joereskrees C - 15./16.11.2025


Home Back Print Kontakt

33. Sonndeg am Joereskrees C - 15./16.11.2025 - © Carlo Morbach - 12.11.2025

33. Sonndeg am Joereskrees C - 15./16.11.2025


Kënne mir eis et virstellen, dass iergendwann eng Kéier all dat, wat eis haut ëm eis ass, net méi do ass? Dass Mënschen, Déieren a Planzen, alles, wat d'Liewen ausmécht, eng Kéier net méi existéieren? Dass eis Äerd als Planéit an engem Feierball verschwënnt an opgeléist gëtt? Och wa mir als Mënsche wëssen, dass mir stierwen an dass all Liewen iergendwann zu Enn geet, sou ass een Zenario, wou eis ganz Welt sech opléist dach zimmlech onbegräiflech fir eis. Soll dann alles ouni Bedeitung sinn, all materielle Besëtz, all gesellschaftlech Relevanz, all eis Ustrengungen? Viru Gott sinn allefalls Muecht a Räichtum onwichteg. Wat fir Gott zielt, ass eist Vertrauen an hien. Da kënne mir eist Liewe gestalten, well d'Vertrauen op Gott eis dobäi leed. Stelle mir eis ënner säin Erbaarmen.


Här Jesus Christus, du bass fir eis do a gees eis Weeër mat.

Här Jesus Christus, du gesäis eis Angscht an eis Suergen, awer du léis eis net eleng.

Här Jesus Christus, du selwer hues ëmmer op Gott, däin an eise Papp vertraut.


Dagesgebiet


Gott, du bass den Ursprong vun allem, wat gutt ass.Du bass eisen Här. Looss eis begräifen, datt mir fräi ginn, wa mir déi Wellen erfëllen, an datt mir déi vollkomme Freed fannen, wa mir an dengem Déngscht trei bleiwen. Dorëms biede mir duerch Christus.


Herr, unser Gott, du bist die Liebe. Hilf uns, zu begreifen, dass wir uns nur verwirklichen, wenn wir deine Liebe beantworten, indem wir mit den Armen teilen und so deinem Sohn Jesus Christus begegnen, der mit dir und dem Heiligen Geist lebt und wirkt in alle Ewigkeit.


Accorde-nous, Seigneur, de trouver notre joie dans notre fidélité : car c’est un bonheur durable et profond de servir constamment le créateur de tout bien. Par Jésus Christ.


Liesungen: Mal 3, 19-20b / 2 Thess 3, 7-12 / Lk 21, 5-19


Lesung aus dem Buch Maleachi.

Denn seht, der Tag kommt, er brennt wie ein Ofen: Da werden alle Überheblichen und alle Frevler zu Spreu und der Tag, der kommt, wird sie verbrennen, spricht der HERR der Heerscharen. Weder Wurzel noch Zweig wird ihnen dann bleiben. Für euch aber, die ihr meinen Namen fürchtet, wird die Sonne der Gerechtigkeit aufgehen und ihre Flügel bringen Heilung.


Kv Der Herr wird kommen, um die Erde zu richten. 

Spielt dem Herrn auf der Leier, *
auf der Leier zu lautem Gesang!
Mit Trompeten und lautem Widderhorn *
jauchzt vor dem Herrn, dem König! 
– (Kv)
Es brause das Meer und seine Fülle, *
der Erdkreis und seine Bewohner.
In die Hände klatschen sollen die Ströme, *
die Berge sollen jubeln im Chor. 
– (Kv)
Jubeln sollen alle vor dem Herrn, denn er kommt, *
um die Erde zu richten.
Er richtet den Erdkreis in Gerechtigkeit, *
die Völker so, wie es recht ist. 
– Kv


Lesung aus dem zweiten Brief des Apostels Paulus an die Gemeinde in Thessalonich.

Schwestern und Brüder! Ihr selbst wisst, wie man uns nachahmen soll. Wir haben bei euch kein unordentliches Leben geführt und bei niemandem unser Brot umsonst gegessen; wir haben uns gemüht und geplagt, Tag und Nacht haben wir gearbeitet, um keinem von euch zur Last zu fallen. Nicht als hätten wir keinen Anspruch auf Unterhalt; wir wollten euch aber ein Beispiel geben, damit ihr uns nachahmen könnt. Denn als wir bei euch waren, haben wir euch geboten: Wer nicht arbeiten will, soll auch nicht essen. Wir hören aber, dass einige von euch ein unordentliches Leben führen und alles Mögliche treiben, nur nicht arbeiten. Diesen gebieten wir und wir ermahnen sie in Jesus Christus, dem Herrn, in Ruhe ihrer Arbeit nachzugehen und ihr eigenes Brot zu essen.


Halleluja. Halleluja. Richtet euch auf und erhebt eure Häupter; denn eure Erlösung ist nahe. Halleluja.


Aus dem heiligen Evangelium nach Lukas.

In jener Zeit, als einige darüber sprachen, dass der Tempel mit schön bearbeiteten Steinen und Weihegeschenken geschmückt sei, sagte Jesus: Es werden Tage kommen, an denen von allem, was ihr hier seht, kein Stein auf dem andern bleibt, der nicht niedergerissen wird. Sie fragten ihn: Meister, wann wird das geschehen und was ist das Zeichen, dass dies geschehen soll? Er antwortete: Gebt Acht, dass man euch nicht irreführt! Denn viele werden unter meinem Namen auftreten und sagen: Ich bin es! und: Die Zeit ist da. - Lauft ihnen nicht nach! Wenn ihr von Kriegen und Unruhen hört, lasst euch nicht erschrecken! Denn das muss als Erstes geschehen; aber das Ende kommt noch nicht sofort. Dann sagte er zu ihnen: Volk wird sich gegen Volk und Reich gegen Reich erheben. Es wird gewaltige Erdbeben und an vielen Orten Seuchen und Hungersnöte geben; schreckliche Dinge werden geschehen und am Himmel wird man gewaltige Zeichen sehen. Aber bevor das alles geschieht, wird man Hand an euch legen und euch verfolgen. Man wird euch den Synagogen und den Gefängnissen ausliefern, vor Könige und Statthalter bringen um meines Namens willen. Dann werdet ihr Zeugnis ablegen können. Nehmt euch also zu Herzen, nicht schon im Voraus für eure Verteidigung zu sorgen; denn ich werde euch die Worte und die Weisheit eingeben, sodass alle eure Gegner nicht dagegen ankommen und nichts dagegen sagen können. Sogar eure Eltern und Geschwister, eure Verwandten und Freunde werden euch ausliefern und manche von euch wird man töten. Und ihr werdet um meines Namens willen von allen gehasst werden. Und doch wird euch kein Haar gekrümmt werden. Wenn ihr standhaft bleibt, werdet ihr das Leben gewinnen.


Lecture du livre du prophète Malachie.

Voici que vient le jour du Seigneur, brûlant comme la fournaise. Tous les arrogants, tous ceux qui commettent l’impiété, seront de la paille. Le jour qui vient les consumera, – dit le Seigneur de l’univers –, il ne leur laissera ni racine ni branche. Mais pour vous qui craignez mon nom, le Soleil de justice se lèvera : il apportera la guérison dans son rayonnement. 


R/ Il vient, le Seigneur, gouverner les peuples avec droiture.

Jouez pour le Seigneur sur la cithare,
sur la cithare et tous les instruments ;
au son de la trompette et du cor,
acclamez votre roi, le Seigneur !
R

Que résonnent la mer et sa richesse,
le monde et tous ses habitants ;
que les fleuves battent des mains,
que les montagnes chantent leur joie.
R

Acclamez le Seigneur, car il vient
pour gouverner la terre,
pour gouverner le monde avec justice
et les peuples avec droiture !
R


Lecture de la deuxième lettre de saint Paul apôtre aux Thessaloniciens.

Frères, vous savez bien, vous, ce qu’il faut faire pour nous imiter. Nous n’avons pas vécu parmi vous de façon désordonnée ; et le pain que nous avons mangé, nous ne l’avons pas reçu gratuitement. Au contraire, dans la peine et la fatigue, nuit et jour, nous avons travaillé pour n’être à la charge d’aucun d’entre vous. Bien sûr, nous avons le droit d’être à charge, mais nous avons voulu être pour vous un modèle à imiter. Et quand nous étions chez vous, nous vous donnions cet ordre : si quelqu’un ne veut pas travailler, qu’il ne mange pas non plus. Or, nous apprenons que certains d’entre vous mènent une vie déréglée, affairés sans rien faire. À ceux-là, nous adressons dans le Seigneur Jésus Christ cet ordre et cet appel : qu’ils travaillent dans le calme pour manger le pain qu’ils auront gagné.


Alléluia. Alléluia. Redressez-vous et relevez la tête, car votre rédemption approche. Alléluia. 


Évangile de Jésus Christ selon saint Luc.

En ce temps-là, comme certains parlaient du Temple, des belles pierres et des ex-voto qui le décoraient, Jésus leur déclara : « Ce que vous contemplez, des jours viendront où il n’en restera pas pierre sur pierre : tout sera détruit. » Ils lui demandèrent : « Maître, quand cela arrivera-t-il ? Et quel sera le signe que cela est sur le point d’arriver ? » Jésus répondit : « Prenez garde de ne pas vous laisser égarer, car beaucoup viendront sous mon nom, et diront : “C’est moi”, ou encore : “Le moment est tout proche.” Ne marchez pas derrière eux ! Quand vous entendrez parler de guerres et de désordres, ne soyez pas terrifiés : il faut que cela arrive d’abord, mais ce ne sera pas aussitôt la fin. » Alors Jésus ajouta : « On se dressera nation contre nation, royaume contre royaume. Il y aura de grands tremblements de terre et, en divers lieux, des famines et des épidémies ; des phénomènes effrayants surviendront, et de grands signes venus du ciel. Mais avant tout cela, on portera la main sur vous et l’on vous persécutera ; on vous livrera aux synagogues et aux prisons, on vous fera comparaître devant des rois et des gouverneurs, à cause de mon nom. Cela vous amènera à rendre témoignage. Mettez-vous donc dans l’esprit que vous n’avez pas à vous préoccuper de votre défense. C’est moi qui vous donnerai un langage et une sagesse à laquelle tous vos adversaires ne pourront ni résister ni s’opposer. Vous serez livrés même par vos parents, vos frères, votre famille et vos amis, et ils feront mettre à mort certains d’entre vous. Vous serez détestés de tous, à cause de mon nom. Mais pas un cheveu de votre tête ne sera perdu. C’est par votre persévérance que vous garderez votre vie.


Priedegt


De leschte Méindeg de Moien an der Krypta vun der Basilika hu mir eis Mass ugefaangen mat dem Lidd "Nun stimmet an den Jubelchor". An der zweeter Strof heescht et do: "Nun endlich ist der Mensch befreit vom alten Heidenwahn."[1] Dat bezitt sech op dem Willibrord seng missionaresch Aktivitéit. Hien huet an eise Géigende laut den Erzielungen déi al reliéis Kulten "zerstéiert" an de Mënschen de Glawen u Jesus Christus bruecht. Wa mir an d'Geschicht kucken, da wësse mir, dass iwwer laang Zäiten och an eise Géigende vill ganz ënnerschiddlech Glawensvirstellungen niewent enaner do waren. Dem Willibrord gëtt hei am Lidd nogesot, dass hien endgülteg mat ale Virstellungen opgeraumt hätt. War dat wierklech esou? Dat kann a wëll ech net beurteelen. D'Lidd mécht mat Sécherheet och eng Allusioun op d'Zäit, an der et komponéiert gouf. De Paschtouer Pierre Schritz hat den Text 1939 geschriwwen an de Max Menager dozou och 1939 d'Melodie geliwwert. Dat war also an enger Zäit, wou däischter Wolleken opgezu sinn an ee "Wahn" propagéiert hunn, deen alles anescht wéi chrëschtlech war oder der Botschaft vum Jesus entsprach huet.


Lo muss een, wéi ugedeit, dëst Lidd a sengem historesche Kontext huelen. Wa mir vun "Heidenwahn" schwätzen, da verurteele mir als Chrëschten absolutt alles, wat net an eist Weltbild vun der chrëschtlecher Relioun erapasst. Dat ass sécher 1939 richteg gewiescht. Mä kënne mir dat och nach haut esou soen a sangen? Ass dat nach ubruecht, fir esou kräfteg Ausdréck ze gebrauchen?


Mir wëssen all, dass vum Ufank vun der chrëschtlecher Beweegung un, d'Botschaft vum Jesus ni perfekt a ganz opgeholl gouf a gelieft gouf. Iwwer all déi Joerhonnerten ewech sinn et vill Aflëss ginn, déi dem Jesus seng ursprénglech Botschaft ëmmer nees verwässert oder och verfälscht hunn. Nach net emol eis Kierch huet si an alle Punkte korrekt ëmgesat. A schonn d'Schrëfte vum Neien Testament bidden eis ee ganz differenzéiert Bild vun der Botschaft vum Jesus. Wat ass deemno heednesch a wat ass echt jesuanesch? Wéini gerode mir an een "Heidenwahn"? A mengen Aen ass et ganz schwéier fir ze soen: Sou ass et! Wie ka schonn däitlech ausmaachen, wat dem Jesus seng echt Botschaft war?


Mir waren, jo mir sinn an eiser Kierch ëmmer nach ganz séier do, fir ze verurteelen, fir een als Net-Gleewegen ofzestempelen. D'Geschicht vun der Kierch gëtt eis eng ganz Rei vun esou Beispiller, wou vermeintlech Hereetiker asw. verurteelt goufen. Muncher hu spéider misste rehabilitéiert ginn.


Natierlech fanne mir an den hellege Schrëfte vun eiser Bibel Texter, déi eis an eng Richtung lenken, déi eis scheinbar erlaben Hereetiker aus ze grenzen. D'Liesung aus dem Buch vum Prophet Maleachi ass dëse Sonndeg esou een Text. "Denn seht, der Tag kommt, er brennt wie ein Ofen: Da werden alle Überheblichen und alle Frevler zu Spreu und der Tag, der kommt, wird sie verbrennen, spricht der HERR der Heerscharen." (Mal 3, 19ab) Dat klengt an eisen Oueren nawell zimmlech drastesch. Als onbequeem empfanne mir esou Aussoen, wann si an eiser Kierch virgedroe ginn. Eppes verbrennen an ausmäerzen ass net onbedéngt déi Method, déi mir eis virstellen. Wie gëtt mir d'Recht ze urteelen, op een iwwerhieflech oder ee "Frevler" ass? Wouru maachen ech dat fest?


Am Vers 18 virun eiser Liesung vun haut eescht et: "Dann werdet ihr wieder den Unterschied sehen zwischen dem Gerechten und dem Frevler, zwischen dem, der Gott dient, und dem, der ihm nicht dient." (Mal 3, 18) Wie sinn déi Gerecht a wie sinn d'"Frevler"? Gott dengen, dat mécht de Mënsch zu engem Gerechten. Mä wat ass dat? Gerecht ass een net, wann ee mechanesch Rechtsnormen erfëllt, egal op si vun ethescher oder zeremonieller Aart sinn.[2] Gerecht ass de Mënsch wann hien ee Liewe féiert, dat Gott gefält, dat aus enger Grondhaltung vu Vertrauen eraus fléisst. Gerecht ass de Mënsch, wann hie versicht dem Jesus seng Botschaft am Liewen ëm ze setzen.


Lo ass natierlech hei och erëm d'Fro, wéi een dann dem Jesus seng Botschaft am Liewen ëmsetzt. Hunn ech déi Botschaft schonn ëmgesat, wann ech fromm sinn, wann ech bieden, wann ech Affer duerbréngen? Ass et net vill méi esou, dass ech dem Jesus seng Botschaft ëmsetzen, wann ech am soziale Beräich, wann ech an der Gemeinschaft gerecht handelen? Am zweeten Thessalonicherbréif heescht et haut an der Liesung: "Wir haben bei euch kein unordentliches Leben geführt und bei niemandem unser Brot umsonst gegessen; wir haben uns gemüht und geplagt, Tag und Nacht haben wir gearbeitet, um keinem von euch zur Last zu fallen." Deit des Ausso net drop hin, dass ech mäi Liewe selwer soll an d'Hand huelen, dass ech déi Aufgaben, déi mir gestalt sinn, soll erfëllen? Gerechtegkeet fänkt dacks am Klengen un. Wann ech anerer ausnotzen, da sinn ech net gerecht. Da gehéieren ech zu deenen "Überheblichen" beim Maleachi. Mä wann ech meng Fäegkeeten notze fir ze hëllefen, da sinn ech wuel ee Gerechten.


Wann ech op de Willibrord kucken a mir d'Fro stellen, wéi hien de Mënsch vum "Heidenwahn" soll erléist hunn, dann huet hien et ganz sécher net mat Gewalt gemaach. Ech gesinn an him éischter een, dee ganz nom Beispill vum Jesus mat Léift virgaangen ass. Vill Legenden iwwer hie verweise grad op déi Säit vun him. Hien huet sech ëm seng Gemeinschafte gesuergt. Hien huet Mënschen an Nout gehollef, ganz direkt. Munch Erzielungen erënnere beim Alkuin[3] direkt u verschidde Wonner, déi de Jesus gewierkt huet. Den "Heidenwahn" vun deem d'Lidd schwätzt, ass a mengen Ae sécher och dat, wat de Maleachi sech ënner deenen "Überheblichen" a "Frevler" virstellt. Et sinn Haltungen, déi nëmmen sech selwer kennen. An do si mir och erëm an eiser Zäit. Ginn et net grad haut erëm esou Tendenzen, déi just sech selwer wëlle gesinn a kennen? Wann ech haut d'Lidd vum Pierre Schritz matsangen, da muss ech ëmmer nees drun denken, wéi wäit eis Gesellschaft sech a munche Punkte vum Jesus senger Botschaft ewech entwéckelt huet. Ech liesen et dann als eng Manung, dass mir eis erëm méi op dem Willibrord seng Spuere soll féiere loossen, dee versicht huet dem Jesus seng Botschaft deemools a senger Zäit gutt ze liewen. Mir sollen haut versichen ze erkenne, wéi a wou des Botschaft lieweg ka ginn. Do wiere mir och beim Motto vun de Priedegten an eiser Willibrordus-Oktav vun dësem Joer. "Feier vum Glawen - mam Willibrord ënnerwee." Ech hat de leschte Sonndeg schonn dëst Thema opgegraff a vum Feier geschwat, dat am Willibrord gebrannt huet fir d'Botschaft vu Jesus Christus. An der Liesung ass lo eben och vun engem Feier rieds. Dëst Feier léist all déi Béis an all dat Schlecht verschwannen. D'Liesung schwätzt also vun engem Feier, dat fräi mécht vun deem, wat net gutt ass. Et ass ee Feier dat rengegt. De Maleachi fuerdert also, dass erëm eng Bekéierung hin zu Gott an zu senger Botschaft kënnt, déi zu engem respektvollen Ëmgang mat alle Mënsche féiert. An da geet iwwer eiser Zäit a Welt d'Sonn vun der Gerechtegkeet op.


[1] Nun stimmet an den Jubelchor, Text vum Pierre Schritz (1939), Melodie vum Max Menager (1939), am Anhang vun der Basilika zum Magnificat Nr. 1155.

[2] Vgl. Aaron Schart, Maleachi, IEKAT, Kohlhammer Verlag, Stuttgart 2020, S. 129.

[3] Alkuin, Vita sancti Willibrordi. Das Leben des heiligen Willibrord, Lateinisch / Deutsch, hrsg. und übersetzt von Paul Dräger, Verlag Kliomedia, Trier 2008.


Fürbitten


Grad haut si mir an eiser Welt erëm zimmlech hin an hier geworf an eiser Onsécherheet an Angscht. Gott awer ass ganz no bäi eis. Zu him wëlle mir bieden.


* Fir all Kanner, déi ouni Elteren an op sech selwer gestalt opwuesse mussen. Beschütz si a schéck hinne Mënschen, déi hëllefen. Härgott, héier eis.


* Fir all Mënschen, déi an engem Krich ëm hiert Iwwerliewe kämpfe mussen. Schenk hinnen Hoffnung an Hëllef, déi si liewe léist. Härgott, héier eis.


* Fir all Mënschen, déi ouni Wunnecht oder aarm sinn. Looss si Matmënsche begéinen, déi si ënnerstëtzen. Härgott, héier eis.


* Fir all, déi iwwer Muecht, Besëtz an Afloss verfügen. Gëff hinnen ee baarmhäerzegt Häerz, dat si bereet mécht, fir ze hëllefen. Härgott, héier eis.


* Fir all eis léif Verstuerwen. Schenk hinnen deen éiwege Fridde bäi dir. Härgott, héier eis.


Härgott, du begleets eis am Liewen. An dech leeë mir all eist Vertrauen an eis Hoffnung elo a fir ëmmer. Amen. 


II.


Nous vivons dans l’attente de la venue définitive du Christ. Prions le Père pour que vienne enfin le jour où éclatera la plénitude de son règne.

Seigneur, que ton règne vienne!

Prions le Seigneur afin que les hommes et les femmes d’État sachent lire les signes des temps dans l’exercice de leurs responsabilités. 

Prions le Seigneur afin que celles et ceux qui sont torturés par la souffrance physique et mentale trouvent réconfort et guérison.

Prions le Seigneur afin que les personnes qui ont perdu tout espoir redécouvrent la beauté de la vie et l’espérance de la foi.

Prions le Seigneur afin que les sans-emplois, les sans-abris, les laissés-pour-compte et les marginaux goûtent aux fruits de la solidarité avec les pauvres.

Prions le Seigneur afin que les membres de nos communautés demeurent attentifs aux signes de la venue du Ressuscité dans sa gloire.

Dieu notre Père, toi qui nous apprends le chemin de la vie, reçois avec bonté cette prière que tu suscites toi-même en nos cœurs. Nous te le demandons, par Jésus, le Fils de l’homme, vivant pour les siècles des siècles. Amen. (https://fr.novalis.ca)


Gowegebiet


Här, eise Gott, déi Gowen, déi mir duerbréngen, sollen eis d'Kraaft schenken, dir trei ze dengen, an eis zur éiweger Gemeinschaft mat dir féieren. Dorëms biede mir duerch de Jesus, eisen Här. Amen.


Permets, Seigneur notre Dieu, que l’offrande placée sous ton regard nous obtienne la grâce de vivre pour toi et nous donne l’éternité bienheureuse. Par Jésus.


Gott, sieh gütig auf dein Volk, das sich zu deinem Lob versammelt hat. Nimm an, was wir darbringen, und mehre durch diese Feier unsre Liebe. Darum bitten wir durch Christus, unsern Herrn.


Hochgebet – „Vollendung“

Präfation
Wahrhaft danken wollen wir dir, Gott, denn du bist der Grund all dessen, was ist. 
Du hast den Anfang der Schöpfung gesetzt,
du hast den Menschen ins Leben gerufen. 
Du stehst zu dem, was du begonnen hast,
und wirst alles zur Vollendung führen. 
In Christus hast du den Anfang gemacht
und uns von der Last der Sünde 
und dem Schrecken des Todes befreit.
 
Einst aber wirst du dein Werk
jenseits von Raum und Zeit vollenden. 
Dann werden wir jubeln und selig sein,
 
da wir dir ähnlich werden
und uns nichts mehr von dir trennt. 
Darauf dürfen wir uns heute schon freuen
 
und mit den Engeln und Heiligen
in deinen Lobpreis einstimmen:

Sanctus


Gepriesen seist du, heiliger Vater! 
Schau nun auf unsere Gaben,
das Brot und den Wein. 
Dein Heiliger Geist ergreife sie und bewirke,
 
was uns dein Sohn, unser Herr Jesus Christus,
 
versprochen hat, damit sie für uns
 
zu seinem Leib
 + und seinem Blut werden.


Denn er nahm am Abend vor seinem Leiden 
beim Mahl mit den Jüngern das Brot,
 
sagte dir Dank, brach das Brot
und reichte es ihnen. Er sprach:


NEHMET UND ESSET ALLE DAVON:
DAS IST MEIN LEIB, DER FÜR EUCH HINGEGEBEN WIRD.


Dann nahm er den Kelch mit dem Wein, 
dankte dir wieder,
reichte ihn seinen Freunden und sprach:


NEHMET UND TRINKET ALLE DARAUS:
DAS IST DER KELCH
DES NEUEN UND EWIGEN BUNDES,
MEIN BLUT, DAS FÜR EUCH
UND FÜR ALLE VERGOSSEN WIRD 
ZUR VERGEBUNG DER SÜNDEN.
TUT DIES ZU MEINEM GEDÄCHTNIS.


Geheimnis des Glaubens:

Nimm diese Gaben an, Gott, unser Vater, den Leib und das Blut deines Sohnes, 
der deinem Willen gehorsam
sich zu unserem Heil hingab, 
in ihnen sich uns schenkt,
und uns stärkt für den Weg zur Vollendung.


Erbarme dich unser und aller, die mit uns auf Erden leben: 
deiner Kirche, die deine Werke rühmt,
 
unseres Papstes Franziskus, unseres Bischofs N.,
 
der Bischöfe, Priester und Diakone,
mitsamt dem ganzen Volk der Erlösten. 
Du hast uns zur Mitarbeit
an der Vollendung der Welt berufen, 
damit dein Wille geschehe:
dein Reich in und durch uns schon anbreche.

Doch du kennst unsere Schwachheit, darum bitten wir dich: 
Sei du unsere Stärke
und gib uns den Heiligen Geist, 
der alles erneuern und heiligen kann.

Gedenke auch aller, die dich noch nicht kennen, 
führe auch sie durch ihr Gewissen ans Ziel.

Wir empfehlen dir all unsere Toten - 
Wir lebten mit ihnen,
teilten Freude und Leid miteinander. 
Sie sehnen sich nach der Vollendung bei dir.

Zuletzt, Herr, bitten wir noch für uns selbst. 
Schenke uns, was wir nicht verdienen,
aber doch alle von dir erhoffen: 
das Leben in Fülle,
in Freude und Liebe bei dir und mit dir 
und mit all unseren Schwestern und Brüdern,
die du schon vor uns vollendet hast,
und mit jenen,
die nach uns noch hoffen werden auf Glück,
das du allein schenken kannst durch unseren Herrn Jesus Christus.

Durch ihn und mit ihm und in ihm ist dir, Gott, allmächtiger Vater, 
in der Einheit des Heiligen Geistes alle Herrlichkeit und Ehre jetzt und in Ewigkeit. Amen

(s.: Werner Enzinger, Impulse zum Eucharistischen Hochgebet, Butzon & Bercker, 03/2000)


Vaterunser


Eisen Här Jesus wollt grad deenen Aarmen hëllefen a fir si do sinn. Säin Optrag ass et, dass mir et him nomaachen. Dacks awer si mir ze wäit ewech, sou dass mir net ëmmer selwer agräife kënnen. Dofir wëlle mir am Gebiet Gott drëm froen, dass hie grad och fir déi Aarm suergt an hinnen hiert deeglecht Brout schenkt duerch gutt mënschlech Hänn. Vater Unser …


Fridensgebiet


De Fridden ass ee ganz wäertvollt Gutt fir all Mënsch. Un eis ass et fir Fridden ze maachen an och ze halen. Här Jesus schenk eis ëmmer nees däi Fridden.


Schlussgebiet


Allmächtegen Härgott, mir hunn den Optrag vun dengem Jong erfëllt a séi Gediechtnes gefeiert. Déi helleg Gow, déi mir an dëser Feier empfaangen hunn, soll eis hëllefen, datt mir an der Léift zu dir an zu eise Bridder a Schwësteren nofollegen, hien, dee mat dir an dem Hellege Geescht lieft an all Éiwegkeet. Amen.


Nous venons de communier, Seigneur, au don sacré du corps et du sang de ton Fils, et nous te prions humblement : que cette eucharistie offerte en mémoire de lui, comme il nous a dit de le faire, augmente en nous la charité. Par Jésus.


Unser Vater im Himmel, aus deinem Wort und aus dem Mahl deines Sohnes leben wir. Wirke durch diese großen Gaben, dass ER in uns und wir in IHM und so seine Zeugen im Alltag bleiben. Darum bitten wir durch Christus.


Mass vum 9. November
Klick op d’Kalennerblat fir d’Sonndesmass als PDF!
Mass vum 23. November

Links:

Top

Online Pastoral

Lëscht vun de Sonndesgottesdéngschter

 
Service Kommunikatioun a Press . Service Communication et Presse
Äerzbistum Lëtzebuerg . Archevêché de Luxembourg

© Verschidde Rechter reservéiert . Certains droits réservés
Dateschutz . Protection des données
Ëmweltschutz . Protection de l'environnement