
|
|
Hochfest der Aufnahme Mariens in den Himmel B - 14./15.8.2025
Hochfest der Aufnahme Mariens in den Himmel B - 14./15.8.2025
D'Maria, d'Mamm vun eisem Här Jesus ass als ganze Mënsch an den Himmel opgeholl ginn. Dat ass et, wat mir haut feieren. Dëst Fest ass fir eis eng grouss Hoffnung, datt och mir eng Kéier bäi Gott an den Himmel opgeholl ginn. Mir denken haut awer och drun, datt Gott duerch de Jesus déi ganz Schëpfung, déi ganz Welt erneiert an erléist. An eiser Zäit awer solle mir eis asetzen, datt eis Welt schonn ee wéineg dës Erléisung erëmspigelt. Ruffe mir dofir zum Ufank vun eiser Feier eisen Här Jesus Christus ëm säin Erbaarmen an em säi Geescht un.
Här Jesus Christus, du hues als echte Mënsch ënnert eis gelieft. Här Jesus Christus, du hues d'Maria bäi dech an den Himmel opgeholl. Här Jesus Christus, du wëlls och eis all erléisen.
Dagesgebiet
Allmächtiger, ewiger Gott, du hast die selige Jungfrau Maria, die uns Christus geboren hat, vor aller Sünde bewahrt und sie mit Leib und Seele zur Herrlichkeit des Himmels erhoben. Gib, daß wir auf dieses Zeichen der Hoffnung und des Trostes schauen und auf dem Weg bleiben, der hinführt zu deiner Herrlichkeit. Darum bitten wir durch Jesus Christus.
Dieu éternel et tout-puissant, tu as fait monter jusqu'à la gloire du ciel, avec son âme et son corps, Marie, la Vierge immaculée, mère de ton Fils: fais que nous demeurions attentifs aux choses d'en haut pour obtenir de partager sa gloire. Par Jésus Christ.
Allmächtiger, ewiger Gott, du hast Maria, die uns das Heil der Welt, Jesus Christus, geboren hat, mit Leib und Seele in der Herrlichkeit des Himmels vollendet. Bewahre uns auf dem Weg des Glaubens, ermutigt durch die Hoffnung im Blick auf Maria, und in der Gewissheit, dass du auch an uns Großes tun wirst. Darum bitten wir durch Jesus Christus.
Liesungen: Offb 11, 19a; 12, 1-6a.10ab / 1 Kor 15, 20-27a / Lk 1, 39-56
Lesung aus der Offenbarung des Johannes. Der
Tempel Gottes im Himmel wurde geöffnet und in seinem Tempel wurde
die Lade seines Bundes sichtbar: Dann erschien ein großes Zeichen am
Himmel: eine Frau, mit der Sonne bekleidet; der Mond war unter ihren
Füßen und ein Kranz von zwölf Sternen auf ihrem Haupt. Sie war
schwanger und schrie vor Schmerz in ihren Geburtswehen. Ein anderes
Zeichen erschien am Himmel und siehe, ein Drache, groß und feuerrot,
mit sieben Köpfen und zehn Hörnern und mit sieben Diademen auf
seinen Köpfen. Sein Schwanz fegte ein Drittel der Sterne vom
Himmel
Kv Selig bist du, Jungfrau Maria, du stehst zur Rechten des Herrn. – Kv Höre,
Tochter, sieh her und neige dein Ohr, *
Lesung aus dem ersten Brief des Apostels Paulus an die Gemeinde in Korínth. Schwestern und Brüder! Christus ist von den Toten auferweckt worden als der Erste der Entschlafenen. Da nämlich durch einen Menschen der Tod gekommen ist, kommt durch einen Menschen auch die Auferstehung der Toten. Denn wie in Adam alle sterben, so werden in Christus alle lebendig gemacht werden. Es gibt aber eine bestimmte Reihenfolge: Erster ist Christus; dann folgen, wenn Christus kommt, alle, die zu ihm gehören. Danach kommt das Ende, wenn er jede Macht, Gewalt und Kraft entmachtet hat und seine Herrschaft Gott, dem Vater, übergibt. Denn er muss herrschen, bis Gott ihm alle Feinde unter seine Füße gelegt hat. Der letzte Feind, der entmachtet wird, ist der Tod. Denn: Alles hat er seinen Füßen unterworfen.
Halleluja. Halleluja. Aufgenommen in den Himmel ist die Jungfrau Maria. Die Engel freuen sich und preisen den Herrn. Halleluja.
Aus dem heiligen Evangelium nach Lukas. In
jenen Tagen machte sich Maria auf den Weg und eilte in eine Stadt im
Bergland von Judäa. Sie ging in das Haus des Zacharías und begrüßte
Elisabet. Und es geschah: Als Elisabet den Gruß Marias hörte,
hüpfte das Kind in ihrem Leib. Da wurde Elisabet vom Heiligen Geist
erfüllt und rief mit lauter Stimme: Gesegnet bist du unter den
Frauen und gesegnet ist die Frucht deines Leibes. Wer bin ich, dass
die Mutter meines Herrn zu mir kommt? Denn siehe, in dem Augenblick,
als ich deinen Gruß hörte, hüpfte das Kind vor Freude in meinem
Leib. Und selig, die geglaubt hat, dass sich erfüllt, was der Herr
ihr sagen ließ. Da
sagte Maria:
Lecture de l'Apocalypse de saint Jean. Le sanctuaire de Dieu, qui est dans le ciel, s’ouvrit, et l’arche de son Alliance apparut dans le Sanctuaire. Un grand signe apparut dans le ciel: une Femme, ayant le soleil pour manteau, la lune sous les pieds, et sur la tête une couronne de douze étoiles. Elle est enceinte, elle crie, dans les douleurs et la torture d’un enfantement. Un autre signe apparut dans le ciel: un grand dragon, rouge feu, avec sept têtes et dix cornes, et, sur chacune des sept têtes, un diadème. Sa queue, entraînant le tiers des étoiles du ciel, les précipita sur la terre. Le Dragon vint se poster devant la femme qui allait enfanter, afin de dévorer l’enfant dès sa naissance. Or, elle mit au monde un fils, un enfant mâle, celui qui sera le berger de toutes les nations, les conduisant avec un sceptre de fer. L’enfant fut enlevé jusqu’auprès de Dieu et de son Trône, et la Femme s’enfuit au désert, où Dieu lui a préparé une place. Alors j’entendis dans le ciel une voix forte, qui proclamait : « Maintenant voici le salut, la puissance et le règne de notre Dieu, voici le pouvoir de son Christ ! »
R/ Debout, à la droite du Seigneur, se tient la reine, toute parée d’or. Écoute,
ma fille, regarde et tends l’oreille ; Il
est ton Seigneur : prosterne-toi devant lui. Fille
de roi, elle est là, dans sa gloire, Des
jeunes filles, ses compagnes, lui font cortège ;
Lecture de la première lettre de saint Paul Apôtre aux Corinthiens. Frères, le Christ est ressuscité d’entre les morts, lui, premier ressuscité parmi ceux qui se sont endormis. Car, la mort étant venue par un homme, c’est par un homme aussi que vient la résurrection des morts. En effet, de même que tous les hommes meurent en Adam, de même c’est dans le Christ que tous recevront la vie, mais chacun à son rang : en premier, le Christ, et ensuite, lors du retour du Christ, ceux qui lui appartiennent. Alors, tout sera achevé, quand le Christ remettra le pouvoir royal à Dieu son Père, après avoir anéanti, parmi les êtres célestes, toute Principauté, toute Souveraineté et Puissance. Car c’est lui qui doit régner jusqu’au jour où Dieu aura mis sous ses pieds tous ses ennemis. Et le dernier ennemi qui sera anéanti, c’est la mort, car il a tout mis sous ses pieds.
Alléluia. Alléluia. Aujourd’hui s’est ouverte la porte du paradis: Marie est entrée dans la gloire de Dieu; exultez dans le ciel, tous les anges! Alléluia.
Évangile de Jésus Christ selon saint Luc. En
ces jours-là, Marie se mit en route et se rendit avec empressement
vers la région montagneuse, dans une ville de Judée. Elle entra
dans la maison de Zacharie et salua Élisabeth. Or, quand Élisabeth
entendit la salutation de Marie, l’enfant tressaillit en elle.
Alors, Élisabeth fut remplie d’Esprit Saint, et s’écria d’une
voix forte : « Tu es bénie entre toutes les femmes, et le
fruit de tes entrailles est béni. D’où m’est-il donné que la
mère de mon Seigneur vienne jusqu’à moi ? Car, lorsque tes
paroles de salutation sont parvenues à mes oreilles, l’enfant a
tressailli d’allégresse en moi. Heureuse celle qui a cru à
l’accomplissement des paroles qui lui furent dites de la part du
Seigneur. » Marie dit alors :
Marie resta avec Élisabeth environ trois mois,
Priedegt
Lo am Juli war an der Schwäiz d'Fussballeuropameeschterschaft vun de Fraen. Mëttlerweil ass de Fraefussball scho bal esou ee grousst Evenement wéi bäi de Männer. Sou eng Meeschterschaft ass mat zimmlech groussem Opwand opgezunn. Vill Fan'e schären sech ronderëm d'Athletinnen, wëllen en Autogramm. Muncher huele wäit Reesen op sech a bezuelen deier Hotelle just fir kënnen hiren Idoler ganz no ze sinn a kee Spill ze verpassen. Leeschtungssportler faszinéieren eng ganz Rei vu Mënschen, a ganz dacks och nach net emol besonnesch sportlech Mënschen. Ech muss natierlech soen, datt wann een déi Saach esou bekuckt, dann ass et schonn eng ganz eege Leeschtung, déi dës Fraen am Fussball esou fäerdeg bréngen. Op der Tëlee geséit dat sech ëmmer iergendwéi einfach un. Et mécht een seng Kommentaren, wat si an dëser oder der Situatioun hätte solle maachen. Et gëtt ee selwer zu engem Expert am Fussball-spillen. Mä wann ee selwer um Terrain misst stoen an deem Drock vun dëse Spillerinnen ausgesat wier, da misst ee wuel extreem séier kapituléieren.
Wat awer mécht et esou faszinant? Ass et net esou, dass mir bewonneren, wéi munnech Mënschen et fäerdegbrénge fir hire Kierper, hier Séil an hire Geescht esou ze trainéieren, dass si esou grouss Leeschtunge maache kënnen? Grad bäi enger Saach wéi dem Fussball kënnt et net nëmmen op de kierperlechen Training un, mä och op den Training vum Geescht. D'Zesummespill vum Denken an dem Kierper musse perfekt sinn. Mir bewonneren dës Mënschen, dës Sportlerinnen, well si dat fäerdeg kréien.
Esou Spëtzesportlerinne weisen eis, wat fir Méiglechkeeten an eis all stiechen. Si weisen eis, zu wat de Mënsch fäeg ass,wann hien sech opreeft fir Kierper a Geescht an Aklang ze bréngen. A grousse sportleche Manifestatioune ginn d'Spëtzesportler bis un d'Grenze vun deem, wat fir de Mënsch méiglech ass. Esou Sportler gi gefeiert wéi kleng Gëtter oder Gëttinne. Déi vill Fan'e sinn een Hiweis dorop an an der Antiquitéit sinn hinnen eege Statuen opgeriicht ginn, änlech wéi de Gottheete selwer.
Ech maache keen Heel draus, datt ech selwer net grad ee sportlechen oder sportbegeeschterte Mënsch sinn. An dach, esou mengen ech, kann dëst Beispill vum Sport eis hëllefen d'Bedeitung vun dem Fest vum Ophuele vu Maria an den Himmel besser ze verstoen. Mir feiere, datt Maria matt Läif a Séil an den Himmel opgeholl gouf. Dëst Fest ass vun der eelster Zäit u mat groussem Interessi gefeiert ginn, och wann eréischt 1950 de Pius XII den Inhalt vum Dag als een Dogma verkënnegt huet. Vun dësem Fest ass ëmmer a geet och haut nach ëmmer eng grouss Faszinatioun aus. Wouhier kënnt déi? A firwat ass dat net souzesoen eng Privatsaach tëschent Gott a Maria? Firwat ënnerbrieche mir grad haut eisen Alldag fir ze feieren?
Hei eng Rei vu Gedanken: D'Fest vum Ophuele vu Maria an den Himmel weist déi grouss Wäertschätzung, déi d'Maria als Mamm vum Jesus genéisst. Gott iwwerléisst si net einfach dem Wee vun allem op der Äerd. Hien hëlt si bewosst bäi sech an zeechent si aus.
D'Fest weist dann awer och eng grouss Wäertschätzung fir d'Ganzheet vum Mënsch. Gott huet nom Dogma vun haut d'Maria mat Läif a Séil an den Himmel geholl. De Läif, de Kierper nëmmen als eng Verpakung fir d'Séil an de Geescht ze gesi, wéi dëst jo zu munchen Zäite vun der Geschicht gesi ginn ass, kéim am Leschten enger Ofschätzung vum Kierper gläich. De Mënsch ass nëmme Mënsch mat sengem Kierper a mat sengem Geescht zesummen. Wéi ee Sportler léiere muss fir säi Kierper, seng Séil a säi Geescht zesummen op dat sportlecht Zil hin ze konzentréieren an dann ze trainéieren, esou muss de Mënsch am allgemenge léiere fir säi ganzt Dosinn, an eben och säi Kierper a seng Emotiounen op Gott hin auszeriichten, an eben net nëmme säi Geescht. Eise mënschleche Kierper ze vernoléissege géif nämlech heeschen een Deel vun eisem Liewensgeschenk vu Gott net unzehuelen.
Eng drëtt Saach weist eis d'Fest vun haut. U Maria gëtt siichtbar, wat an eis Mënschen dra stécht, wat aus engem Mënsch ka ginn, deen sech der Féierung vu Gott iwwerléisst. Den Ënnerscheed vu Maria zum Sport läit doran, dass si dat, wat si ginn ass, net duerch eege Leeschtung kritt huet. Si huet sech vu Gott beschenke gelooss. Hiert Maachen beschränkt sech op d'Unhuele vun dësem Geschenk vu Gott hier an op d'Afüge vun hirem ganze Liewen an de Plang vu Gott. Op gleeweg Mënschen üübt Maria dowéinst eng esou grouss Faszinatioun aus. Un hier gesi mir, wat Gott aus engem Mënsch mécht, den sech vun him féiere léist.
Dorausser ergëtt sech elo eng grouss Erausfuerderung fir de gleewege Mënsch. Déi materiell Welt an eben och eise ganze Kierper solle siichtbar maachen, wat Gott u Groussem un eis gemaach huet a mat eis virhuet. Mir kënnen eis net mat dem Glawen zefridde ginn, deen sech an eise Käpp ofspillt. Eise Glawe muss och eist Häerz, eise ganze Läif erfaassen an dann an der Welt, an der mir liewen, eng konkret a siichtbar Gestalt unhuelen.
Seegnung vum Wësch
Traditionell seene mir haut de Wësch. D'Kraider sinn een Zeeche vun der Ganzheet an der Gréisst vun der Schëpfung. Gott wëll, dass mir Mënsche mat Läif a Séil liewen, dass mir gesond a friddlech eist Liewe meeschteren. D'Kraider wëllen eis esou un seng Guttheet an u seng Suerg fir eis erënneren. Gott hält zum Mënsch. Mir dierfen ëmmer an iwwerall op seng Gnod an Hëllef vertrauen. Dës Gowen vun der Natur sollen eis un déi bleiwend Hoffnung op ee Liewen an der neier Schëpfung vu Gott, am Himmel, erënneren. Loosse mir dofir elo bieden:
Herr, unser Gott, du hast Maria über alle Geschöpfe erhoben und sie in den Himmel aufgenommen. An ihrem Fest danken wir dir für alle Wunder deiner Schöpfung. Durch die Heilkräuter und Blumen schenkst du uns Gesundheit und Freude. Segne + diese Kräuter, Früchte und Blumen. Sie erinnern uns an deine Herrlichkeit und an den Reichtum deines Lebens. Schenke uns auf die Fürbitte Mariens dein Heil. Laß uns zur ewigen Gemeinschaft mit dir gelangen und dereinst einstimmen in das Lob der ganzen Schöpfung, die dich preist durch deinen Sohn Jesus Christus in alle Ewigkeit. Amen.
Fürbitten
D'Maria huet aus der Verbindung mat Gott a mat hirem Jong Kraaft, Hoffnung an Trouscht kritt. Mir dierfe genausou op de Jesus vertrauen an zu him ruffen:
* Schenk eiser kierchlecher Gemeinschaft, alle Memberen, Wierder, Zeechen a Dote vu Courage, vum Trouscht a Fridde fir all Mënschen. Christus, héier eis.
* Schenk allen, déi un der Spëtzt vun engem Staat stinn, ee klore Bléck fir d'Suergen an d'Nout vun de Mënschen, déi hinnen uvertraut sinn. Christus, héier eis.
* Schenk de Familljen Eenheet, Léift, Gebuergenheet an d'Fäegkeet, fir Konflikter aus ze halen an ze léisen. Christus, héier eis.
* Schenk alle Fraen, déi dem Leed, der Gewalt oder der Ausgrenzung ausgesat sinn, d'Erfarung vun Hëllef a Solidaritéit. Christus, héier eis.
* Schenk allen eise Verstuerwenen, genee esou wéi der Maria, d'Vollendung an denger Herrlechkeet. Christus, héier eis.
Här Jesus Christus, wéi deng Mamm Maria vertraue mir op deng Hëllef. Dech luewe mir elo an an all Éiwegkeet. Amen.
II.
En Marie, nous reconnaissons celle qui a cru à la parole qui lui fut annoncée. Prions pour qu’à son exemple, tous les hommes et toutes les femmes accueillent le Christ dans leur vie. Avec Marie, Seigneur, nous te prions. – Pour l’Église, afin qu’elle reconnaisse en Marie la mère de la communauté chrétienne tout entière, prions le Seigneur. – Pour les personnes qui ont perdu confiance en l’avenir; afin qu’elles se tournent vers Marie pour retrouver toute la vitalité de l’Évangile, prions le Seigneur. – Pour toutes les personnes qui, de par le monde, font un pèlerinage à la Vierge Marie; afin que cette démarche leur apporte soutien et réconfort, prions le Seigneur. Dieu qui fais toutes choses nouvelles, exauce nos demandes. Que l’Assomption de la Vierge Marie soit pour nous source d’espérance et de joie, aujourd’hui et pour les siècles des siècles. Amen. (www.vieliturgique.ca)
Gowegebiet
Allmächtiger Gott, unser Gebet und unser Opfer steige zu dir empor. Höre auf die selige Jungfrau Maria, die du in den Himmel aufgenommen hast, und entzünde in unseren Herzen das Feuer der Liebe, damit wir dich allezeit suchen. Darum bitten wir durch Christus, unseren Herrn.
Que s'élève jusqu'à toi, Seigneur, notre fervent sacrifice, et tandis qu'intercède pour nous la très sainte Vierge Marie, emportée au ciel, que nos coeurs, brûlants de charité, aspirent toujours à monter vers toi. Par Jésus.
Präfation – „Aufnahme Mariens“
In
Wahrheit ist es richtig und gut, dir, allmächtiger Vater, zu
danken Sanctus
Hochgebet – "Magnificat" Nach
dem Sanctus fährt der Priester fort: Der
dem Terror der Tatsachen nicht das letzte Wort überließ
V/A: Du bist Licht und
du bist Leben; Christus, unsere Zuversicht. Wir
danken dir für Jesus, der selbst auf dich, unsern Gott,
vertraute. Der
beim Mahl mit den Seinen an sein Leben wie auch seinen Tod
dachte. Seines
Todes und seiner Auferstehung wollen wir jetzt gedenken. So
bitten wir dich, allmächtiger Gott: Damals,
Vater, brach er das Brot.
NEHMET
UND ESSET ALLE DAVON,
Danach
nahm er den Becher,
NEHMET
UND TRINKET ALLE DARAUS,
Geheimnis
des Glaubens!
V/A: Du bist Licht und
du bist Leben; Christus, unsere Zuversicht. Und
so bitten wir dich, Vater, für deine Kirche: Gib
Weisheit und Kraft unserem Papst Franziskus, Gedenke
in deiner Güte auch der Menschen, die einen besonderen Platz Mit
deinem ganzen Volk, mit Maria, der Mutter des Herrn, Durch
ihn und mit ihm und in ihm ist dir, Gott, allmächtiger Vater, Quelle unbekannt
Vaterunser
Loosse mir bieden, wéi eisen Här Jesus eis et geléiert huet: Vater unser im Himmel, …
Friddensgebiet
„Siehe, ich bin die Magd des Herrn.“ Ass dat net eng Aluedung un eis all, fir et der Maria nozemaachen? Lief deng Beruffung! Lief, wat an dir stécht! Awer wéi dacks scheitere mir un deem Alldeeglechen an dann ass de Fridden net méi do. Dofir biede mir: Här Jesus Christus kuck op eis a schenkt eis de Wëllen ëmmer nees eist Liewen un dir auszeriichten. Schenk eis däi Fridden.
Schlussgebiet
Barmherziger Gott, wir haben das heilbringende Sakrament empfangen. Lass uns auf die Fürsprache der seligen Jungfrau Maria, die du in den Himmel aufgenommen hast, zur Herrlichkeit der Auferstehung gelangen. Darum bitten wir durch Christus, unseren Herrn.
Après nous avoir donné, Seigneur, le sacrement qui nous sauve, accorde-nous, par l'ntercession de Marie, la Vierge beinheureuse élevée au ciel, de parvenir à la gloire de la résurrection. Par Jésus.
Gott, mit diesem heiligen Mahl durften wir unseren Glauben und unsere Hoffnung feiern, dass du nur eines mit uns im Sinn hast, uns das Leben in Fülle bei dir zu schenken. Dafür danken wir dir von ganzem Herzen durch Christus unseren Herrn.
Segen
Der
Segen Gottes, der Hoheit und Macht in Liebe verwandelt -
|
Äerzbistum Lëtzebuerg . Archevêché de Luxembourg
© Verschidde Rechter reservéiert . Certains droits réservés
Dateschutz . Protection des données
Ëmweltschutz . Protection de l'environnement



