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Dräifaltegkeet - 3./4.6.2023
Léif Matchrëschten! Wien ass Gott? Wéi kënne mir Gott beschreiwen an erklären? Wéi solle mir eis hien oder si virstellen? An der Konscht ginn et jo eng ganz grouss Versich, fir Gott duer ze stellen. Awer all Bild ass eben nëmmen ee Bild. A genee sou ass et och an der Theologie oder der Philosophie, All Versuch, fir Gott iergendwéi ze erklären, ass do och nëmmen ee Bild, ee schwaacht Zeechnen vun eisem mënschleche Verstand, dee versicht sech eng Iddie ze maachen, wéi Gott kéint beschriwwen an erkläert ginn. D’Theologie huet an deem Sënn ëmmer nees nei versich gestart. Ee Bild, wann ech dat esou einfach dierf soen hei, ass dann eist chrëschtlecht Bild vun deem dräifaltege Gott. Et ass eng puer Hëllefskonstruktioun, fir eis déi ganz villfälteg Manifestatiounen vun Gott am Kontakt mat eis Mënschen ze beschreiwen. Dëse Gott, deen esou onbeschreiflech ass, den dann awer eis als Mënschen esou no ass, ruffe mir elo un. Här Jesus Christus, du schécks eis däi Geescht. Dagesgebiet
Herr, himmlischer Vater, du hast dein Wort und deinen Geist in die Welt gesandt, um das Geheimnis des göttlichen Lebens zu offenbaren. Gib, daß wir im wahren Glauben die Größe der göttlichen Dreifaltigkeit bekennen und die Einheit der drei Personen in ihrem machtvollen Wirken verehren. Darum bitten wir durch Jesus Christus. Dieu notre Père, tu as envoyé dans le monde ta Parole de vérité et ton Esprit de sainteté pour révéler aux hommes ton admirable mystère; donne-nous de professer la vraie foi en reconnaissant la gloire de l’éternelle Trinité, en adorant son Unité toute-puissante. Par Jésus Christ Guter Gott, du zeigst uns Menschen dein dreifaches Gesicht, so wie du bist. Im Vater bist du uns Schöpfer, im Sohn bist du uns Leben, im Heiligen Geist bist du uns Liebe. Immer bleibst du im Dialog mit uns Menschen. Lass uns das Geheimnis deines Wesens immer tiefer erfassen und den Menschen durch unser Leben von deiner Liebe Zeugnis geben. Darum bitten wir durch Christus, unseren Bruder und Herrn. Amen. Liesungen: Ex 34,4-9 / 2 Kor 13, 11-13 / Joh 3, 16-18 Lesung aus dem Buch Exodus. Gepriesen bist du, HERR, du Gott unserer Väter. Gerühmt und verherrlicht in Ewigkeit. Lesung aus dem zweiten Brief des Apostels Paulus an dir Gemeinde in Korinth. Halleluja. Halleluja. Ehre sei dem Vater und dem Sohn und dem Heiligen Geist. Ehre sei dem einen Gott, der war und der ist und der kommen wird. Halleluja. Aus dem heiligen Evangelium nach Johannes. Lecture du livre de l’Exode. R/ À toi, louange et gloire éternellement! Lecture de la deuxième lettre de saint Paul apôtre aux Corinthiens. Alléluia. Alléluia. Gloire au Père, et au Fils, et au Saint-Esprit: au Dieu qui est, qui était et qui vient! Alléluia. Évangile de Jésus Christ selon saint Jean. Priedegt
Mir mussen eis als Chrëschten haut och froen, wéi mir zu dësem Bild vu Gott kommen, dee mir als een dräifaltege Gott veréieren. Am Neiplatonismus a besonnesch beim Philosoph Plotin gëtt et schonn esou eng Gedankeféierung, déi vun enger Aart Trinitéit schwätzt. Den Augustinus an den Thomas vun Aquin hunn sech do inspiréiert an esou och groussen Afloss gehat op eis chrëschtlech Virstellung vu Gott.2] D’trinitaresch Spekulatiounen am Neiplatonismus hu warscheinlech eng sou grouss Auswierkung gehat, ouni déi et net zu enger Theologie am Chrëschtentum komm wier, déi een trinitarescht Gottesbild entwéckelt hätt.3] All eist Denken, an dat huet schonn de Platon gesot, kann dat “Absolutt”, dat mir da Gott nennen net erreechen. D’Bibel schwätzt sech derfir aus, dass mir eis kee Bild vu Gott solle maachen. An awer ass dee Wonsch ëmmer grouss gewiescht. Dofir vergësst Bibel gewëssermoossen hier eegen Uweisung iwwer grouss Passagen, wann si zimmlech kierperlech iwwer Gott schwätzt. Vun den Aen, dem Mond, dem Häerz an den Hänn vu Gott gëtt genausou geschwat wéi och vun den Emotiounen, déi Gott zougeschriwwe ginn. Eigentlech schwätzt d’Bibel duerchaus a mythologescher Manéier iwwer Gott, wat deem eigentlechen Monotheismus widdersprécht.4] De Jens Halfwassen schreift an engem Artikel: “Erst die allegorisch-symbolische Umdeutung der anthropomorphen Rede über Gott in Bibel und Koran macht die Offenbarungstexte überhaupt vereinbar mit der Überweltlichkeit Gottes und damit akzeptabel für einen philosophisch reflektierten Monotheismus.”5] Vläicht musse mir eist Schwätzen iwwer Gott am Chrëschtentum wierklech esou gesinn. Et si Biller a Symboler, et sinn Allegorien, déi eis versichen dat Onverständlecht iergendwéi no ze bréngen. A wann ech dat eescht huelen, da muss d’Bibel och fräi bleiwen fir perséinlech Deitungen. D’Texter vun der Offenbarung an der Bibel sinn deemno net wuertwiertlech ze huelen. Dat wier eng “Re-Mythisierung” vum Gottesbegrëff.6] An dësem Sënn denken ech, dass eist Schwätzen iwwer Gott als Papp, als Jong an als Geescht nëmme Biller sinn. Si si keng absolutt Beschreiwungen vu Gott. Och si treffen net zou op déi reng Gottheet an hirer Transzendenz. Mä si beschreiwen eis Bezéiung zu Gott.7] De Jens Halfwassen geet, an do kann ech him zoustëmmen, esou wäit fir ze soen, dass deemno all Relioun um Enn “das unerkennbare übergöttliche Eine verehrt, wenn auch jede auf verschiedene Weise.”8] Domat kann et dann och keng falsch Relioun ginn. All Relioun huet op hier Manéier deel un der Wourecht. D’Verschiddenheet vun den Zougäng zu Gott entsprécht dem Räichtum vun den Erscheinungen vu Gott. Wien a wat Gott ass, ka kee soen, keng Relioun, keng Dogmatik. Am Sënn vun der negativer Theologie kënne mir deemno ni eppes Eigentleches iwwer Gott soen. An, “Solange der Vorrang der negativen Theologie festgehalten wird, bleibt es ausgeschlossen, eine bestimmte historische Religion in ihrer affirmativ-theologischen Dogmatik als die „absolute Religion“ auszuzeichnen – alle historischen Religionen, auch die monotheistischen, bleiben im „Vorhof des Einen“. Wer dies begreift, der ist immun gegen die Versuchung des Fundamentalismus.”9], schreift de Jens Halfwassen als Konklusioun. Ech denken, dass och mir eis ëmmer méi musse bewosst ginn, dass mir mat eisem chrëschtlechen Schwätzen iwwer Gott eben ni dat Eigentlecht vu Gott kënnen aussoen. Awer d’Bild beispillsweis vun engem gudde Papp ass dann dach fir eis wäertvoll a mécht eis eng Dier op zu engem Unhuelen vun alle Mënschen als eis Bridder a Schwësteren. Géife mir dat hikréien an enger ëmmer méi perfekter Form, da wier Gott och an eisem Liewen veréiert. Da wier Gott an eisem Liewen present. 1] Christian Lehnert, Der Gott in einer Nuß. Fliegende Blätter von Kult und Gebet, Berlin 2017, S. 55 (zitéiert no Klaus Müller, Gott jenseits von Gott. Plädoyer für einen kritischen Panentheismus, Aschendorff VerlagMünster 2021, S. 332). Fürbitten
Viru Gott, eise Schëpfer an Erléiser, brénge mir eis Gebieder:
Mir soe dir Merci, dass du bäi eis bass an eis begleets. Dech luewe mir, elo an ëmmer. Amen II.
Dans le même mouvement d’amour qui unit le Père, le Fils et le Saint-Esprit, nous pouvons demander à Dieu de veiller aux besoins de notre monde. Gowegebiet
Gott, eise Papp, mir ruffen däin Numm un iwwert Brout a Wäin. Helleg dës Gowen an huel mat hinnen och eis selwer un, fir datt mir fir éiweg dir gehéieren. Dorëms biede mir duerch Jesus Christus, eisen Här. Amen. Sanctifie, Seigneur notre Dieu, le sacrifice sur lequel nous onvoquons ton nom très saint; et, par cette eucharistie, fais de nous-mêmes une éternelle offrande à ta gloire. Par Jésus. Gott, in deinem Namen haben wir die Gaben von Brot und Wein gebracht. Sie sollen für uns zum Zeichen deiner Gegenwart unter uns werden. Mit diesen Gaben nimm unsere Gemeinschaft an, damit du auf ewig in unseren Herzen und in den Herzen aller Menschen leben kannst. Durch Christus unseren Herrn. Amen. Hochgebet – „Dank sei dir, Gott I“
Wir loben dich, Vater, weil du bei Jesus warst und ihn nicht allein gelassen hast, A: Danket dem Herrn, … Mit Christus und mit allen Engeln und Heiligen rufen wir zu deiner Ehre: Sanctus Vater, wir bitten dich, dieser Geist wandle Brot und Wein für uns, Da er die Seinen liebte, die in der Welt waren, liebte er sie bis zur Vollendung. NEHMET UND ESSET ALLE DAVON: Ebenso nahm er nach dem Mahle den Kelch, NEHMET UND TRINKET ALLE DARAUS: Geheimnis des Glaubens Vater, du hast uns Jesus zu unserem Heil gesandt. A: Danket dem Herrn, … Du bist allezeit in ihm geblieben, Wie das Weizenkorn, das in der Erde stirbt und reiche Frucht bringt, Gott, unser Vater, verbinde uns mit allen, die den Namen deines Sohnes tragen: Wir bitten dich für die Verstorbenen. Zusammen mit Maria und ihrem Gatten Josef, Durch ihn und mit ihm und in ihm ist dir, Gott, allmächtiger Vater, Vaterunser
Egal wéi eng Virstellung mir eis vu Gott maachen, eng Iddie ass net ze iwwertreffen an dat ass déi, dass hien wéi ee gudde Papp ass. Loosse mir dofir froen, wéi Kanner, déi voller Vertrauen de Papp ëm Hëllef uruffen: Vater unser im Himmel, … Friddensgebiet
De Geescht vu Gott weist eis de Wee vum Fridden a vun der Versönung. Vun dësem Geescht ugereegt biede mir eisen Här ëm säi Fridden fir eis a fir d’ganz Welt: Här Jesus Christus, kuck net op eis Feeler a Sënden, mä op eise gudde Wëllen. Schenk eis al däi Fridden. De Fridde sief mat iech all. Schlussgebiet
Dräifaltege Gott. Mir hunn an dëser Feier eppes vun denger Léift erfueren. Begleet du eis mat dengem Geescht, wa mir elo dohinner zeréckginn, wou eist deeglecht Liewen stattfënnt. Sief grad do béi eis, wann villes deng Presenz wëllt verdrängen. Dorëms biede mir duerch Jesus Christus, eisen Här. Amen. Dreifaltiger Gott, in deinem Namen sind wir zusammengekommen, um miteinander zu feiern und die Gemeinschaft zu erleben, um dir zu danken und dich zu bitten. Schenke uns und allen Menschen Vertrauen zu dir, dass wir bei dir „zu uns“ finden können und wir bei dir immer geborgen sind – heute und in Ewigkeit. Amen. Puissions-nous trouver, Seigneur, le salut de l’âme et du corps dans le sacrement que nous avons reçu, tandis que nous affirmons notre foi en la Trinité, éternelle et sainte, comme en son indivisible Unité. Par Jésus. Gott, wir nennen dich Vater und Mutter, und doch bist du weit mehr für uns als Vater und Mutter. Wo Menschen in deinem Namen zusammenkommen, rufen sie zu dir, danken dir und bitten dich. Du hast dich den Menschen gegenüber auf verschiedene Weise beziehungswillig gezeigt. In dir finden wir Liebe und Gemeinschaft, weil du Liebe und Gemeinschaft bist. Schenke allen die an dich glauben, ein unbändiges Vertrauen, in dir zu sich zu finden, mit dir ihr Leben bestehen zu können. Darum bitten wir....
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