2. Adventsonndeg C - 4./5.12.2021


Home Back Print Kontakt

Léif Matchrëschten! „Bereitet den Weg des Herrn!“ Dëse Ruff, deen de Prophet Jesaja wéi och de Johannes den Deefer verkënnegen, steet programmatesch iwwer dësem Sonndeg. Dem Jesus de Wee bereeden, heescht, dass mir alles ewech raumen, wat him am Wee steet, alles ewech huelen, wat verhënnere kann, dass de Jesus bäi eis kënnt. Wa mir d’Adventszäit notzen, fir dem Jesus gewëssermoossen ee rouden Teppech auszerullen, da kann hie mat senger Botschaft bäi eis kommen a mir kënnen eis doru freeën. Ruffe mir dofir säin Erbaarmen un.

Kyrie

D’Baarmhäerzegkeet an d’Gerechtegkeet vu Gott begleeden eis, fir eis an d’Liewen ze féieren. Wende mir eis un eisen Här, froe mir seng Baarmhäerzegkeet an huele mir säi Verzeien un:
* Här Jesus Christus, du bréngs eis de Fridden. Här, erbaarm dech eiser.
* Här Jesus Christus, du liefs matten ënnert eis. Christus, erbaarm dech eiser.
* Här Jesus Christus, du weis eis d’Erléisung vu Gott. Här, erbaarm dech eiser.
Gott, deen Allmächtegen, soll eis baarmhäerzeg sinn, eis eis Feeler verzeien an eis zum éiwegen Liewen féieren. Amen.

Dagesgebiet

Allmächtegen a gudden Härgott, du eleng weis eis dee richtege Wee.
Looss net zou, datt allze vill Aufgaben a Suergen eis hënneren,
dem Jesus, dengem Jong entgéint ze goen.
Féier eis duerch dat, wat’s du eis sees, zur Gemeinschaft mat him.
Dorëms biede mir dech duerch hien, eise Brudder an eisen Här. Amen.

Dieu de puissance et de miséricorde, ne laisse pas le souci de nos tâches présentes entraver la marche de ceux qui se hâtent à la rencontre de ton Fils; mais forme-nous à la sagesse d’en-haut, qui nous fait entrer en communion avec lui. Lui qui règne.

Barmherziger Gott! Wir bereiten uns auf Weihnachten vor, das Fest, an dem wir das Kommen deines Sohnes, als Heiland und Erlöser, feiern. Lass nicht zu, dass irdische Aufgaben und Sorgen uns davon abhalten. Steh uns vielmehr bei, dass wir dein Kommen in unser Leben erwarten und dich erkennen als den Gott, der bei und mit uns ist und der uns durch Christus Freude und Hoffnung schenkt. Darum bitten wir dich durch ihn, der mit dir und dem Heiligen Geist lebt und wirkt in Ewigkeit.

Liesungen: Bar 5, 1-9 /Phil 1, 4-6.8-11 / Lk 3, 1-6

Lesung aus dem Buch Baruch.
Leg ab, Jerusalem, das Kleid deiner Trauer und deines Elends und bekleide dich mit dem Schmuck der Herrlichkeit, die Gott dir für immer verleiht! Leg den Mantel der göttlichen Gerechtigkeit an; setz dir die Krone der Herrlichkeit des Ewigen aufs Haupt! Denn Gott will deinen Glanz dem ganzen Erdkreis unter dem Himmel zeigen. Gott gibt dir für immer den Namen: Friede der Gerechtigkeit und Herrlichkeit der Gottesfurcht. Steh auf, Jerusalem, und steig auf die Höhe! Schau nach Osten und sieh deine Kinder: Vom Untergang der Sonne bis zum Aufgang hat das Wort des Heiligen sie gesammelt. Sie freuen sich, dass Gott an sie gedacht hat. Denn zu Fuß zogen sie fort von dir, weggetrieben von Feinden; Gott aber bringt sie heim zu dir, ehrenvoll getragen wie in einer königlichen Sänfte. Denn Gott hat befohlen: Senken sollen sich alle hohen Berge und die ewigen Hügel und heben sollen sich die Täler zu ebenem Land, sodass Israel unter der Herrlichkeit Gottes sicher dahinziehen kann. Wälder und duftende Bäume aller Art spenden Israel Schatten auf Gottes Geheiß. Denn Gott führt Israel heim in Freude, im Licht seiner Herrlichkeit; Erbarmen und Gerechtigkeit kommen von ihm.

Kv Groß hat der Herr an uns gehandelt. Da waren wir voll Freude.
Als der Herr das Geschick Zions wendete, *
da waren wir wie Träumende.
Da füllte sich unser Mund mit Lachen *
und unsere Zunge mit Jubel. – (Kv)
Da sagte man unter den Völkern: *
Groß hat der Herr an ihnen gehandelt!
Ja, groß hat der Herr an uns gehandelt. *
Da waren wir voll Freude. – (Kv)
Wende doch, Herr, unser Geschick *
wie die Bäche im Südland!
Die mit Tränen säen, *
werden mit Jubel ernten. – (Kv)
Sie gehen, ja gehen und weinen *
und tragen zur Aussaat den Samen.
Sie kommen, ja kommen mit Jubel *
und bringen ihre Garben. – Kv

Lesung aus dem Brief des Apostels Paulus an die Gemeinde in Philippi.
Schwestern und Brüder! Immer, wenn ich für euch alle bete, bete ich mit Freude. Ich danke für eure Gemeinschaft im Dienst am Evangelium vom ersten Tag an bis jetzt. Ich vertraue darauf, dass er, der bei euch das gute Werk begonnen hat, es auch vollenden wird bis zum Tag Christi Jesu. Denn Gott ist mein Zeuge, wie ich mich nach euch allen sehne im Erbarmen Christi Jesu. Und ich bete darum, dass eure Liebe immer noch reicher an Einsicht und jedem Verständnis wird, damit ihr beurteilen könnt, worauf es ankommt. Dann werdet ihr rein und ohne Tadel sein für den Tag Christi, erfüllt mit der Frucht der Gerechtigkeit, die durch Jesus Christus kommt, zur Ehre und zum Lob Gottes.

Halleluja. Halleluja. Bereitet den Weg des Herrn! Macht gerade seine Straßen! Und alle Menschen werden das Heil Gottes schauen. Halleluja.

Aus dem heiligen Evangelium nach Lukas.
Es war im fünfzehnten Jahr der Regierung des Kaisers Tiberius; Pontius Pilatus war Statthalter von Judäa, Herodes Tetrarch von Galiläa, sein Bruder Philippus Tetrarch von Ituräa und der Trachonitis, Lysanias Tetrarch von Abilene; Hohepriester waren Hannas und Kajaphas. Da erging in der Wüste das Wort Gottes an Johannes, den Sohn des Zacharias. Und er zog in die Gegend am Jordan und verkündete dort überall die Taufe der Umkehr zur Vergebung der Sünden, wie im Buch der Reden des Propheten Jesaja geschrieben steht: Stimme eines Rufers in der Wüste: Bereitet den Weg des Herrn! / Macht gerade seine Straßen! Jede Schlucht soll aufgefüllt und jeder Berg und Hügel abgetragen werden. Was krumm ist, soll gerade, was uneben ist, soll zum ebenen Weg werden. Und alle Menschen werden das Heil Gottes schauen.

Lecture du livre du prophète Baruc.
Jérusalem, quitte ta robe de tristesse et de misère, et revêts la parure de la gloire de Dieu pour toujours, enveloppe-toi dans le manteau de la justice de Dieu, mets sur ta tête le diadème de la gloire de l’Éternel. Dieu va déployer ta splendeur partout sous le ciel, car Dieu, pour toujours, te donnera ces noms : « Paix-de-la-justice » et « Gloire-de-la-piété-envers-Dieu ». Debout, Jérusalem ! tiens-toi sur la hauteur, et regarde vers l’orient : vois tes enfants rassemblés du couchant au levant par la parole du Dieu Saint ; ils se réjouissent parce que Dieu se souvient. Tu les avais vus partir à pied, emmenés par les ennemis, et Dieu te les ramène, portés en triomphe, comme sur un trône royal. Car Dieu a décidé que les hautes montagnes et les collines éternelles seraient abaissées, et que les vallées seraient comblées : ainsi la terre sera aplanie, afin qu’Israël chemine en sécurité dans la gloire de Dieu. Sur l’ordre de Dieu, les forêts et les arbres odoriférants donneront à Israël leur ombrage ; car Dieu conduira Israël dans la joie, à la lumière de sa gloire, avec sa miséricorde et sa justice.

R/ Quelles merveilles le Seigneur fit pour nous :
nous étions en grande fête!
Quand le Seigneur ramena les captifs à Sion,
nous étions comme en rêve !
Alors notre bouche était pleine de rires,
nous poussions des cris de joie. R
Alors on disait parmi les nations :
« Quelles merveilles fait pour eux le Seigneur ! »
Quelles merveilles le Seigneur fit pour nous :
nous étions en grande fête ! R
Ramène, Seigneur, nos captifs,
comme les torrents au désert.
Qui sème dans les larmes
moissonne dans la joie. R
Il s’en va, il s’en va en pleurant,
il jette la semence ;
il s’en vient, il s’en vient dans la joie,
il rapporte les gerbes. R

Lecture de la lettre de saint Paul apôtre aux Philippiens.
Frères, à tout moment, chaque fois que je prie pour vous tous, c’est avec joie que je le fais, à cause de votre communion avec moi, dès le premier jour jusqu’à maintenant, pour l’annonce de l’Évangile. J’en suis persuadé, celui qui a commencé en vous un si beau travail le continuera jusqu’à son achèvement au jour où viendra le Christ Jésus. Oui, Dieu est témoin de ma vive affection pour vous tous dans la tendresse du Christ Jésus. Et, dans ma prière, je demande que votre amour vous fasse progresser de plus en plus dans la pleine connaissance et en toute clairvoyance pour discerner ce qui est important. Ainsi, serez-vous purs et irréprochables pour le jour du Christ, comblés du fruit de la justice qui s’obtient par Jésus Christ, pour la gloire et la louange de Dieu.

Alléluia. Alléluia. Préparez le chemin du Seigneur, rendez droits ses sentiers: tout être vivant verra le salut de Dieu. Alléluia.

Évangile de Jésus Christ selon saint Luc.
L’an quinze du règne de l’empereur Tibère, Ponce Pilate étant gouverneur de la Judée, Hérode étant alors au pouvoir en Galilée, son frère Philippe dans le pays d’Iturée et de Traconitide, Lysanias en Abilène, les grands prêtres étant Hanne et Caïphe, la parole de Dieu fut adressée dans le désert à Jean, le fils de Zacharie. Il parcourut toute la région du Jourdain, en proclamant un baptême de conversion pour le pardon des péchés, comme il est écrit dans le livre des oracles d’Isaïe, le prophète: Voix de celui qui crie dans le désert: Préparez le chemin du Seigneur, rendez droits ses sentiers. Tout ravin sera comblé, toute montagne et toute colline seront abaissées; les passages tortueux deviendront droits, les chemins rocailleux seront aplanis; et tout être vivant verra le salut de Dieu.

Priedegt

Léif Matchrëschten! D’biblesch Texter fir dëse Sonndeg si ganz markant. Si bréngen eis, zumindest wat Liesung vum Baruch a wat d’Evangelium ugeet, an historesch äusserst interessant an och schwiereg Zäiten. D’Evangelium gëtt eis zimmlech präzise un, wéini sech déi ganz Zeen ofgespillt huet. De Johannes, dee mir als Deefer bezeechnen, trëtt op am Rumm vu politesch ganz konkreten Ëmstänn. Als éischt gëtt dat réimescht Räich ënnert dem Keeser Tiberius am Joer 28-29 beschriwwen. Gutt bekannte Nimm trieden hei virun eis: Pontius Pilatus, Herodes, Phillipus an anerer. Genee beschriwwen an onverkennbar si mir also an enger Zäit, wou d’Vollek Israel ënnert der Friemherrschaft vun de Réimer stoung. Wien géife mir haut opzielen, fir eis Zäit ze beschreiwen? De Grand-Duc, de Premier, de Buergermeeschter ...? Mä domat net genuch, och déi reliéis Gréissten ginn erwäänt. Och si kenne mir: den Hannas an de Kajafas. Och haut kéinte mir sou Leit bäi eis opzielen.

Mä ech hu mech gefrot, firwat de Lukas eis esou genee seet, wéini de Johannes untrëtt fir ze priedegen. De Johannes huet op engem reliéisen Niveau geschwat. D’Politik, d’Wirtschaft, d’Gesellschaft all dat si Beräicher, déi prinzipiell d’Relioun näischt uginn, zumindest wann een et aus eiser haiteger Siicht kuckt. Meng Fro ass dofir och elo: Firwat des genee Informatiounen?

Ech ginn einfach dervun aus, dass Mënschen, egal wéini si gelieft hunn oder nach liewen, sech ni trenne kënnen vun der politescher Situatioun engersäits a vun hirer reliéiser Astellung anerersäits. Béid Dimensioun sinn ëmmer mat enaner verbonnen an hunn Auswierkungen een op deen aneren. De Johannes schwätzt vun deene Weeër, déi sollte virbereet ginn fir Gott a seng Botschaft. D’Biller schwätzen eigentlech fir sech. Mir brauchen net all ze vill nozedenken a mir kënnen eis ausmolen, wat hei gemengt ass. Déi gesellschaftlech Ongläichheeten sinn deelweis extreem. Si musse riicht gemaach ginn. Et muss Gerechtegkeet hiergestallt ginn. Nëmmen da ka jiddwer Mënsch Gott a seng Botschaft am Häerz ophuelen.

Eleng vun der Léift vu Gott a vun senger Gerechtegkeet oder Baarmhäerzegkeet ze schwätzen bréngt näischt fir eis als Mënschen, wa mir eis net dru ginn an d’Ongläichheet an der Gesellschaft versichen ee Stéck méi gläich ze maachen. Et kann een dem Johannes seng Priedegt, déi jo de Prophet Jesaja zitéiert, als kloer Gesellschaftskritik liesen. D’Propheten waren ni nëmmen fromm Schwätzer, déi sech net un der Ongerechtegkeet an der Gesellschaft geriwwen hätten. Neen si hu ganz däitlech op Mëssstänn higewisen. An nëmmen dann, wa mir als Mënschen et fäerdeg bréngen iergendwéi nëmmen déi Mëssstänn ze korrigéieren, kann och Fridde sinn a kënnen och d’Mënschen dat Erbaarmen vu Gott verspieren. De Johannes seet däitlech, dass et dofir eng konkret Ëmkéier vun eis Mënsche brauch. Mir mussen eis „Sënden“, mir mussen eist falscht Verhalen een zu deem aneren op d’Säit leeën.

D’Situatioun vun Ënnerdréckung vun de Mënschen gouf et an Israel ëmmer erëm. D’Propheten hunn dacks dorop higewisen an hier Gedanken dozou formuléiert. Haut hu mir een Ausschnëtt vum Prophet Baruch héieren. D’Vollek war am Exil an ënnerdréckt. Mä do kann a soll et net bleiwen. Wéi awer do eraus fannen? Ech hunn, wéi ech dëser Deeg de Baruch gelies hunn, als éischt un eis Kierch als Gemeinschaft geduecht. Mir sinn an deene leschte Joren ëmmer méi an d’Exil vun der Gesellschaft geschéckt ginn. Dacks och hu mir eis selwer an d’Abseits gestalt. Wa mir do wëllen eraus kommen, da geet et net, dass mir lamentéieren an anerer als Schëlleger ugesinn. Da musse mir och selwer op eis kucken a konkret no Feeler an eise Reie sichen. De Baruch seet, dass mir d’Trauerkleed sollen ausdinn. Dat inspiréiert mech an der Iwwerleeung, mir sollten endlech ophalen mat Granzen an eis kleng an ënnerdréckt ze fillen. Dofir awer solle mir eis opriichten an éierlech der Situatioun an d’Aen kucken: „Leg den Mantel der göttlichen Gerechtigkeit an; setz dir die Krone der Herrlichkeit des Ewigen aufs Haupt!“ Dat wëll net eng Opfuerderung zur Iwwerhieflechkeet sinn. Neen et soll heeschen, dass mir mat Éierlechkeet, mat Gerechtegkeet an ouni Virwërf op d’Situatioun solle kucken. Eng Verännerung vun der Situatioun, déi een sech wënscht, fänkt normalerweis bäi engem selwer un. Et ass eis Astellung, déi zielt. Net iwwerhieflech an arrogant op Privileegien pochen. Neen éierlech a gerecht d’Plaz anhuelen, déi een huet an dann do derfir suergen, dass alles, wat net riicht ass, riicht gëtt. Deemools an der Zäit, wou de Baruch schreift, war et eng Opfuerderung un Israel, fir selwer bäi sech unzefänken a gerecht a gutt ze sinn. Deemools beim Johannes war et eng Opfuerderung, fir selwer sech ze bekéieren. Haut misste mir et och sou maachen. Bekéiere mir eis a schaffe mir selwer un enger éierlecher Siicht op eis.

Dozou wëll och de synodale Wee alueden, deen eis Lëtzebuerger Kierch an deenen nächste Méint geet. Wa mir eng lieweg Kierch wëlle sinn, da musse mir vill al Weeër, déi ausgetratt sinn, déi kromm sinn, déi mat Dären zou gewuess sinn, erëm riicht maachen. A genee do geet et net an der Trauer iwwer vergaange Gréisst oder iwwer vergaange Positiounen stiechen ze bleiwen. „Steh auf, Jerusalem, und steig auf die Höhe!“, rifft de Baruch dem Vollek Israel zou. Dat gëllt och eis. Mir kënnen nëmmen zesummen mat Éierlechkeet an Offenheet deen neie Wee goen an eis erhiewen. Op deem Wee leien sécher eng Rei Stolpersteng. Déi musse mir vermeiden an aus dem Wee raumen. Mä dat fänkt bäi eis selwer als kierchlech Gemeinschaft un. An der éischter „Newsletter“ vun der Equipe vum synodale Wee, déi dir an eisem Adventsparblat fannt, ass zum Beispill op der Säit 7 beschriwwen, wat fir Stolpersteng op eis waarden an déi mir onbedéngt mussen op d’Säit schafen: „Theoretische Überlegungen zu Problemen anstellen, „Angst vor Unbekanntem“, „Das ist nicht nötig“, „Das hat man schon immer so gemacht.“ Dee Wee riicht maachen heescht fir de synodale Wee dann do: sech begéinen, sech nolauschteren an dann ënnerscheeden. Et wier scho ganz vill gewonnen an eiser kierchlecher Situatioun, wa mir dat éierlech hi géife kréien. Da wier och de Wee preparéiert fir eisen Här an seng Botschaft. Amen.

Fürbitten

De Johannes den Deefer rifft eis op, dem Här de Wee ze bereeden, well all Mënschen sollen d’Botschaft vu Gott kenne léieren. Froe mir dofir voller Vertrauen:

  • Komm mat dengem Fridden bäi déi Mënschen, déi a Länner liewen, wou Krich an Terror herrschen. Härgott, héier eis.
  • Komm mat dengem Liicht an d’Däischtert vun de Mënschen, déi an Ofhängegkeet, Depressioun a Verzweiwlung liewen. Härgott, héier eis.
  • Komm mat denger Baarmhäerzegkeet bäi d’Mënschen, déi sech an de Klinicken an an den Altersheimer eleng fillen. Härgott, héier eis.
  • Komm mat denger Léift an eis Familljen a bäi eis Frënn, déi mir an eisem Häerz droen. Härgott, héier eis.
  • Komm mat denger Erléisung bäi eis Verstuerwen a ruff si an deng Herrlechkeet. Haut denke mir besonnesch un ... . Härgott, héier eis.

Gudde Gott, Erbaarmen a Gerechtegkeet kommen vun dir. Du selwer bass d’Liicht op eisem Wee. Dech luewen an éiere mir, elo an an all Éiwegkeet. Amen.

II.

Dans l’attente du jour où le Christ accomplira toute chose, prions le Père pour toute la famille humaine en recherche de bonheur. Seigneur, sois notre salut.

– Prions pour les malades et pour celles et ceux qui les soignent; que la venue du Sauveur renouvelle leur espérance et alimente leur courage.

– Prions pour nos pasteurs et pour toutes les personnes qui occupent un poste de responsabilité en Église; que les difficultés du temps présent ne les éloignent pas de l’essentiel.

– Prions pour les hommes et les femmes qui siègent au sein des gouvernements partout sur la planète; que chacun et chacune participe activement au salut du monde en se souciant tout particulièrement du bien-être des plus démunis.

– Prions pour notre communauté; que ce temps de grâce de l’Avent lui permette de se renouveler dans la foi et de tendre davantage vers l’harmonie.

Seigneur Dieu, toi qui tiens parole, entends nos demandes et accueille-les favorablement pour le salut de toutes les personnes que nous t’avons présentées. Nous te le demandons, par Jésus, le Christ, notre Seigneur. Amen.
(http://www.vieliturgique.ca)

Gowegebiet

Gudden Härgott, mir bekennen dir, datt mir ëmmer erëm Feeler maachen.
Mir kennen eis net op eis Verdéngschter beruffen.
Dofir komm an hëllef eis, ersetz dat, wat eis feelt
an huel eis Gebieder an eis Gowen hei un.
Dorëms biede mir dech duerch de Jesus,eisen Här a Brudder. Amen.

Laisse-toi fléchir, Seigneur, par nos offrandes et nos humbles prières; nous ne pouvons pas invoquer nos mérites, viens par ta grâce à notre secours. Par le Christ, notre Seigneur.

Guter Gott, wir bringen dir unsere Gaben und bitten dich: Komm uns in unserer Ohnmacht und in unserer Begrenztheit zu Hilfe. Darum bitten wir durch Christus, unsern Herrn.

Hochgebet – „Versöhnung“


Präfation
Gnädiger Gott, wir preisen deine Barmherzigkeit und sind dankbar für deine Geduld.
Du nimmst uns Menschen, wie wir sind, und schaust nicht auf unser Versagen.
Selbst wo die Sünde überhand nahm, zeigte sich deine Gnade noch überwältigender.
Dein göttliches Verzeihen fordert uns heraus, selbst zu verzeihen – siebzig mal siebenmal.
Wir danken dir um Jesu Christi willen, der stets bereit war,
das versöhnende Wort zu sprechen: Deine Sünden sind dir vergeben.
Seine Liebe erwies sich am Kreuz, sie war größer als all unsere Bosheit zusammen.
Bis in den Tod war sein Leben ein Dienst für die Menschen.
So zeigte der Meister den Schülern den Weg: der Geringste zu werden, um groß zu sein –
zu sterben, um wahrhaft zu leben.
Darum preisen wir dich in der Gemeinschaft der Kirche und rufen zu deiner Ehre:

Sanctus
Heiliger Gott, wir danken dir für die Botschaft von der Vergebung,
die Jesus uns gebracht hat.
Er rief uns alle zur Umkehr, denn deine Herrschaft muss kommen.
Er war der Gute Hirt, der dem verirrten Schaf nachging.
Er verkehrte mit Sündern und war bei Zöllnern zu Gast.
Er offenbarte uns deine Freude über den „verlorenen Sohn“,
der den Weg zu seinem Vater zurückfand –
der tot war und wieder lebendig wurde.
Er wurde das „Lamm“, das sich nicht wehrte gegen den Tod
und das die Sünde der Welt hinwegnahm.
Gott, barmherziger Vater, du forderst von allen, die uneins geworden sind,
sich miteinander zu versöhnen, und wenn wir den anderen vergeben,
lässt du auch uns bei dir Gnade finden um Jesu willen.
Und nun bitten wir dich:
Sende deinen Heiligen Geist auf diese Gaben, die wir bereitet haben.
Er mache sie für uns zum Leib + und Blut deines Sohnes.
Gib, dass unser Herr Jesus Christus in den Gestalten von Brot und Wein
in unserer Mitte gegenwärtig wird.
Er nahm am Abend vor seinem Leiden das Brot in seine Hände,
erhob die Augen zu dir, seinem Vater, sprach den Segen,
brach das Brot und reichte es seinen Jüngern mit den Worten:

NEHMET UND ESSET ALLE DAVON:
DAS IST MEIN LEIB, DER FÜR EUCH HINGEGEBEN WIRD.

So nahm er auch, als sie gegessen hatten, den Becher in seine Hände,
sprach Segen und Dankgebet und reichte ihn seinen Jüngern mit den Worten:

NEHMET UND TRINKET ALLE DARAUS:
DAS IST DER KELCH DES NEUEN UND EWIGEN BUNDES,
MEIN BLUT, DAS FÜR EUCH UND FÜR ALLE VERGOSSEN WIRD
ZUR VERGEBUNG DER SÜNDEN.
TUT DIES ZU MEINEM GEDÄCHTNIS.

Geheimnis des Glaubens:

Gott, unser Vater, wir gedenken deines Sohnes:
Um unserer Sünden willen wurde er durchbohrt –
wegen der Verbrechen der Menschen,
wurde er zerbrochen – auf ihm lag all unsere Schuld.
Er war gehorsam bis zum Tod, ja, bis zum Tod am Kreuz.
Aber du hast ihn hoch erhoben und ließest ihn auferstehen aus dem Grab.
Dann stand er wieder im Kreis der Seinen und sprach zu ihnen:
Empfangt den Heiligen Geist; wem ihr die Sünden vergebt, dem sind sie vergeben.
Gott, wir bitten dich: Sende den Geist Jesu Christi,
damit unsere Schuld vergeben wird und wir eins sein können in ihm.
Lass uns sein heiliges Brot nicht zum Gericht werden,
sondern allen auf ewig das Leben schenken;
lass uns durch den Kelch seines Blutes heil werden
und rette uns aus der Gewalt des Bösen.
In Gemeinschaft mit unserem Papst Franziskus
und unserem Bischof N. bitten wir dich:
Gib uns allen – deiner Kirche – einen neuen Geist,
den Geist der Buße und der Geduld.
Mach uns bereit, die eigenen Fehler zu erkennen
und die der anderen zu vergeben.
Hilf uns, milde zu sein, wenn jemand gefehlt hat.
Gott, um Jesu willen sei uns Sündern gnädig.
Jesus war dir treu bis in den Tod –
er ist der Erlöser der Welt – der neue Mensch.

Deshalb, Herr, unser Gott, allmächtiger Vater, sei durch ihn und mit ihm und in ihm
gepriesen mit dem Heiligen Geist hier und jetzt und in Ewigkeit. Amen.
Kanon Nr. 6 - Niederlande

Vaterunser

„Eine Stimme ruft in der Wüste: Bereitet dem Herrn den Weg! Ebnet ihm die Straßen!“ Loosse mir zesummen dorëm bieden, dass d’Räich vu Gott och hei an haut bäi eis kënnt. Vater unser …

Friddensgebiet

„Dann werdet ihr rein und ohne Tadel sein für den Tag Christi, reich an der Frucht der Gerechtigkeit, die Jesus Christus gibt“, sou huet et an der Liesung aus dem Philipperbréif geheescht. D’Fruucht vun der Gerechtegkeet ass de Fridden. Biede mir zesummen ëm dëse Fridden fir eis Welt. Här Jesus kuck net op eis Feeler, mä op eise gudde Wëllen a schenk eis all däi Fridden.

Meditation

FREU DICH, FREU DICH, O ISRAEL
Komm, komm o Morgen,
der sich uns naht, die Sonne verkündend
vertreibe die Nebel der Nacht
ihre fürchterliche Finsternis.
Freu dich, freu dich! Emmanuel
Wird geboren für dich, o Israel.

Komm, komm, Adonai,
der du dem Volke auf dem Sinai
das Gesetz gabst
in erhabenem Glanz.
Freu dich, freu dich! Emmanuel
Wird geboren für dich, o Israel.
Nach „Veni, veni Emmanuel“ (3. und 5. Strophe)
Aus: https://www.steyler.de/de/die-anregung/liturgie-predigt/artikel/2022/Adventszeit/2.-advent-Avz-liturgie.php

Schlussgebiet

Härgott, an dëser Feier hues du eis nei mat dengem Geescht erfëllt.
Léier eis doduerch des Welt an dengem Liicht ze gesinn,
an all Mënschen op der Welt gär ze hunn an ze respektéieren.
Dorëms biede mir dech duerch de Jesus, eisen Här a Brudder. Amen.

Comlés par cette nourriture spirituelle, nous te supplions, Seigneur: quand nous participons à ce mystère, apprends-nous à évaluer avec sagesse les réalités de ce monde et à nous attacher aux biens du ciel. Par le Christ, notre Seigneur.

Vater, wir danken dir für dein Wort und für das Mahl, das wir empfangen durften. Lehre uns durch die Teilnahme an dieser Feier, die Welt mit deinen Augen zu sehen und das Bleibende mehr zu lieben als das Vergängliche. Darum bitten wir durch Christus, unsern Herrn.

Segen

Gott segne euch
und schenke euch ein hörendes Herz
für seine Stimme, die euch anruft.

Gott lasse euch Ruhe finden
und gebe euch wache Sinne
für die Zeichen seines Kommens.

Das gewähre euch der gütige und dreieine Gott
der Vater, + der Sohn und der Heilige Geist. Amen.


Mass vum 28. November
Klick op d’Kalennerblat fir d’Sonndesmass als PDF!

Links:

Top

Online Pastoral

Lëscht vun de Sonndesgottesdéngschter

 
Service Kommunikatioun a Press . Service Communication et Presse
Äerzbistum Lëtzebuerg . Archevêché de Luxembourg

© Verschidde Rechter reservéiert . Certains droits réservés
Dateschutz . Protection des données
Ëmweltschutz . Protection de l'environnement