2. Faaschtesonndeg 4./5.3.2023 A


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Léif Matchrëschten! Wien ass de Jesus? Déi Fro hunn sech scho vill Mënschen gestalt. Wuel dem Jesus seng Frënn, déi ëmmer mat him ënnerwee waren konnten net genee soen, wien de Jesus da wier. Äntwerten op des Fro kann een eigentlech nëmmen am Glawen fannen. “Ech gleewen drun, dass de Jesus fir mech eng wichteg Botschaft huet!” Mä einfach ass et net, fir déi Botschaft dann och fir sech selwer ze spieren. Heiansdo muss een quasi op een héije Bierg klammen, sech also och kräfteg ustrengen, fir dann eng Anung ze kréien, wien de Jesus ka sinn fir ee selwer. Ruffe mir hien elo ëm säin Erbaarmen un.

Kyrie

Här Jesus Christus, du bass fir eis wéi een hellt Liicht um Wee.
Här Jesus Christus, du luets eis an fir mat dir och méi schwéier Weeër ze goen.
Här Jesus Christus, du schenks eis deng Hëllef an däin Erbaarmen.

Dagesgebiet

Gott, du hues eis gebueden, op déi Jong Jesus Christus ze lauschteren. Ernär eis mat dengem Wuert a maach eis d’Aen vun eisem Geescht op, fir datt mir fäeg ginn, deng Herrlechkeet ze erkennen. Dorëms biede mir duerch Jesus Christus, eisen Här. Amen.

Tu nous as dit, Seigneur, d’écouter ton Fils bien-aimé, fais-nous trouver dans ta Parole les vivres dont notre foi a besoin : et nous aurons le regard assez pur pour discerner ta gloire. Par Jésus Christ.

Lebendiger Gott. In der Verklärung deines Sohnes dürfen wir Menschen erahnen, was unser aller Zukunft ist: ein beglückendes Leben in deiner Herrlichkeit. Wir bitten dich: Gib uns Kraft für den Weg der Nachfolge deines Sohnes, damit wir ihn in den Stunden des Glücks wie in denen des Leids als den erfahren, der mit uns geht - bis hinein in deine Ewigkeit.

Liesungen: Gen 12, 1-4a / 2 Tim 1, 8b-10 / Mt 17, 1-9

Lesung aus dem Buch Genesis.
In jenen Tagen sprach der HERR zu Abram: Geh fort aus deinem Land, aus deiner Verwandtschaft und aus deinem Vaterhaus in das Land, das ich dir zeigen werde! Ich werde dich zu einem großen Volk machen, dich segnen und deinen Namen groß machen. Ein Segen sollst du sein. Ich werde segnen, die dich segnen; wer dich verwünscht, den werde ich verfluchen. Durch dich sollen alle Sippen der Erde Segen erlangen. Da ging Abram, wie der HERR ihm gesagt hatte.

Kv Lass deine Huld über uns walten, o Herr!
Das Wort des Herrn ist redlich, *
all sein Tun ist verlässlich.
Er liebt Gerechtigkeit und Recht, *
erfüllt von der Huld des Herrn ist die Erde. – (Kv)
Siehe, das Auge des Herrn ruht auf denen, die ihn fürchten, *
die seine Huld erwarten,
dass er ihre Seele dem Tod entreiße *
und, wenn sie hungern, sie am Leben erhalte. – (Kv)
Unsre Seele hofft auf den Herrn; *
er ist unsre Hilfe und unser Schild.
Lass deine Huld über uns walten, o Herr, *
wie wir auf dich hofften! – Kv

Lesung aus dem zweiten Brief des Apostels Paulus an Timotheus.
Mein Sohn! Leide mit mir für das Evangelium! Gott gibt dazu die Kraft: Er hat uns gerettet; mit einem heiligen Ruf hat er uns gerufen, nicht aufgrund unserer Taten, sondern aus eigenem Entschluss und aus Gnade, die uns schon vor ewigen Zeiten in Christus Jesus geschenkt wurde; jetzt aber wurde sie durch das Erscheinen unseres Retters Christus Jesus offenbart. Er hat den Tod vernichtet und uns das Licht des unvergänglichen Lebens gebracht durch das Evangelium.

Herr Jesus, dir sei Ruhm und Ehre! Aus der leuchtenden Wolke rief die Stimme des Vaters: Das ist mein geliebter Sohn; auf ihn sollt ihr hören. Herr Jesus, dir sei Ruhm und Ehre!

Aus dem heiligen Evangelium nach Matthäus.
In jener Zeit nahm Jesus Petrus, Jakobus und dessen Bruder Johannes beiseite und führte sie auf einen hohen Berg. Und er wurde vor ihnen verwandelt; sein Gesicht leuchtete wie die Sonne und seine Kleider wurden weiß wie das Licht. Und siehe, es erschienen ihnen Mose und Elija und redeten mit Jesus. Und Petrus antwortete und sagte zu Jesus: Herr, es ist gut, dass wir hier sind. Wenn du willst, werde ich hier drei Hütten bauen, eine für dich, eine für Mose und eine für Elija. Noch während er redete, siehe, eine leuchtende Wolke überschattete sie und siehe, eine Stimme erscholl aus der Wolke: Dieser ist mein geliebter Sohn, an dem ich Wohlgefallen gefunden habe; auf ihn sollt ihr hören. Als die Jünger das hörten, warfen sie sich mit dem Gesicht zu Boden und fürchteten sich sehr. Da trat Jesus zu ihnen, fasste sie an und sagte: Steht auf und fürchtet euch nicht! Und als sie aufblickten, sahen sie niemanden außer Jesus allein. Während sie den Berg hinabstiegen, gebot ihnen Jesus: Erzählt niemandem von dem, was ihr gesehen habt, bis der Menschensohn von den Toten auferweckt ist!

Lecture du livre de la Genèse.
En ces jours-là, le Seigneur dit à Abram : « Quitte ton pays, ta parenté et la maison de ton père, et va vers le pays que je te montrerai. Je ferai de toi une grande nation, je te bénirai, je rendrai grand ton nom, et tu deviendras une bénédiction. Je bénirai ceux qui te béniront ; celui qui te maudira, je le réprouverai. En toi seront bénies toutes les familles de la terre. » Abram s’en alla, comme le Seigneur le lui avait dit, et Loth s’en alla avec lui.

R/ Que ton amour, Seigneur, soit sur nous, comme notre espoir est en toi !
Oui, elle est droite, la parole du Seigneur ;
il est fidèle en tout ce qu’il fait.
Il aime le bon droit et la justice ;
la terre est remplie de son amour. R
Dieu veille sur ceux qui le craignent,
qui mettent leur espoir en son amour,
pour les délivrer de la mort,
les garder en vie aux jours de famine. R
Nous attendons notre vie du Seigneur :
il est pour nous un appui, un bouclier.
Que ton amour, Seigneur, soit sur nous
comme notre espoir est en toi ! R

Lecture de la deuxième lettre de saint Paul Apôtre à Timothée.
Fils bien-aimé, avec la force de Dieu, prends ta part des souffrances liées à l’annonce de l’Évangile. Car Dieu nous a sauvés, il nous a appelés à une vocation sainte, non pas à cause de nos propres actes, mais à cause de son projet à lui et de sa grâce. Cette grâce nous avait été donnée dans le Christ Jésus avant tous les siècles, et maintenant elle est devenue visible, car notre Sauveur, le Christ Jésus, s’est manifesté : il a détruit la mort, et il a fait resplendir la vie et l’immortalité par l’annonce de l’Évangile.

Gloire au Christ, Parole éternelle du Dieu vivant. Gloire à toi, Seigneur. De la nuée lumineuse, la voix du Père a retenti : « Celui-ci est mon Fils bien-aimé, écoutez-le ! » Gloire au Christ, Parole éternelle du Dieu vivant. Gloire à toi, Seigneur.

Évangile de Jésus-Christ selon saint Matthieu.
En ce temps-là, Jésus prit avec lui Pierre, Jacques et Jean son frère, et il les emmena à l’écart, sur une haute montagne. Il fut transfiguré devant eux ; son visage devint brillant comme le soleil, et ses vêtements, blancs comme la lumière. Voici que leur apparurent Moïse et Élie, qui s’entretenaient avec lui. Pierre alors prit la parole et dit à Jésus : « Seigneur, il est bon que nous soyons ici ! Si tu le veux, je vais dresser ici trois tentes, une pour toi, une pour Moïse, et une pour Élie. » Il parlait encore, lorsqu’une nuée lumineuse les couvrit de son ombre, et voici que, de la nuée, une voix disait : « Celui-ci est mon Fils bien-aimé, en qui je trouve ma joie : écoutez-le ! » Quand ils entendirent cela, les disciples tombèrent face contre terre et furent saisis d’une grande crainte. Jésus s’approcha, les toucha et leur dit : « Relevez-vous et soyez sans crainte ! » Levant les yeux, ils ne virent plus personne, sinon lui, Jésus, seul. En descendant de la montagne, Jésus leur donna cet ordre : « Ne parlez de cette vision à personne, avant que le Fils de l’homme soit ressuscité d’entre les morts. »

Priedegt

Léif Matchrëschten! “Geh fort aus deinem Land, aus deiner Verwandtschaft und aus deinem Vaterhaus in das Land, das ich dir zeigen werde!“ (Gen 12, 1) Ech sinn ëmmer nees nei zudéifst beandrock vun dësem Saz aus dem Buch Genesis. Et ass ee Saz, deen eigentlech jiddereen vun eis misst kennen an och realiséieren. Firwat? Ech versichen ee wéineg nozedenken.

Den Abraham hat warscheinlech ee gutt Liewen an senger aler Heemecht. Alles war gereegelt. Hien hat säi Auskommen a war gutt situéiert. Firwat also opbriechen? Firwat fortzéien an eppes Neies ufänken? D’Bibel seet eis, dass Gott hien dozou opgefuerdert huet. Ech loossen dat einfach emol sou do stoen. Tatsaach ass, dass den Abraham sech op mécht a mat allem, wat hien hat, mat senger Famill fort geet an een nach onbekannte Liewen an engem anere Land.

An deene leschte Joren ass Villes an eiser Kierch geschitt. Vill al Traditiounen sinn ageschlof an ewech gebrach. Heiansdo hunn ech den Androck, dass Gott eis elo och seet: “Geh fort aus deinem Land, aus deiner Verwandtschaft und aus deinem Vaterhaus in das Land, das ich dir zeigen werde!“ Mir sinn am Moment an enger historesch ganz grousser Phase vun Ëmbroch. Mir gesinn, wéi ëmmer méi Leit der Kierch de Réck dréinen, wéi si net méi eens ginn mat deem, wat eis Kierch seet a mécht. An dann op der anerer Säit hu mir beim Personal an der Kierch och een horrenden Ofbau, sou dass mir dat, wat fréier méiglech war, einfach haut ëmmer manner leeschte kënnen. Ech gesinn déi ganz Diskussiounen innerhalb vun der Kierch mat enger grousser Suerg. Déi eng wëlle par tout net gesinn, dass et mat ale Weeër net méi weider geet. Déi aner wëllen och net waarden, bis et ze spéit ass, a wëllen onbedéngt direkt alles änneren. Wann ech nëmme kucken, wéi an Däitschland gestridde gëtt iwwer de synodale Wee, wéi och vu Roum aus ëmmer nees gebremst gëtt, da muss ech scho soen, dass dat mir Angscht mécht fir d’Zukunft vun eiser Kierch am allgemengen.

D’Chrëschtentum war vun Ufank un eng Gemeinschaft um Wee. Dat Wuert aus der Genesis un den Abraham fir fort ze goen aus deem, wat hien bis elo hat, hunn d’Chrëschten ëmmer nees gelieft. Si hunn sech ni fest konnten ariichten, jiddefalls an deenen éischten Zäiten. Si hunn no neie Weeër gesicht. Wann een d’Neit Testament liest, besonnesch d’Apostelgeschicht an d’Bréiwer, da gëtt et engem kloer, dass een als Gleewegen u Jesus Christus bereet muss sinn sech op de Wee an eng net ëmmer liicht a bekannten Zukunft ze maachen.

Awer haut do schéngt et mir, wéi wa mir ëmmer méi fest alles wëllen zementéieren, wat an enger Héichzäit vu kierchlechem Liewen zënter dem éischte vatikanesche Konzil do war. Mä d’Zäiten hunn sech zënter deemools esou radikal geännert, dass och d’Kierch nei muss opbriechen an sech nei Weeër vu Liewen muss sichen. Wat mécht eis haut esou Angscht, dass mir et net méi woen, fir nei ze denken an nei ze handelen? Wat ass méi wichteg eise Glawen un sech oder iergendwellech Strukturen, déi an der Geschicht gewuess sinn? Strukturen an Ämter hunn an der Kierch méi wéi eng Kéier gewiesselt. Firwat net och haut eppes dorun änneren?

Mir kënnt et am Moment vir, wéi wann eis Kierch a besonnesch eng ganz Rei vu Leit, déi nëmmen an der Vergaangenheet liewen, sech wéilten um Bierg vun der Verklärung zeréckzéien. Deemools, wann een dem Evangelium gleeft, da war dat esou eng Saach, wou de Péitruss einfach wollt festhalen un deem, wat hien dee Moment hat. Dat war gemittlech. Dat war schéin. Dat war esou herrlech do um Bierg, eng grouss Erfarung vu Gebuergenheet. Dofir wollt hien dräi Hütten opriichten an sech et einfach do bequeem.

Mä de Jesus verweist hien zimmlech däitlech op d’Realitéit. D’Realitéit ass net dëst Erliefnis um Bierg. D’Realitéit läit an den Nidderungen vum Alldag. Si mussen vum Bierg erëm erof a sech mat deem befaassen, wat usteet. Ech denken, dass dat och een Hiweis op eis als Kierch vun haut ass. Mir kënnen net an eisen Hütten um Bierg bleiwen, déi mir eis zënter Joerhonnerten opgeriicht hunn. Mir mussen opbriechen, erof vum Bierg an erëm an d’Liewen vun de Mënschen. D’Kierch muss sech beweegen an erauszéien an eng nei Zäit, an een neit Land, an nei Strukturen a Formen vu Liewen.

Am Bréif vum Paulus un den Timotheus, heescht et haut an der zweeter Liesung: “Mein Sohn! Leide mit mir für das Evangelium!” (2 Tim 1, 8b) D’Evangelium vum Jesus, seng gutt Noriicht, déi verlaangt eppes vun eis all an der Kierch. Et ass sécher net ëmmer einfach. An awer musse mir eis Komfortzonen verloossen an opbriechen. Dofir kann et och nëmmen de Wee vum Opbrieche sinn, deen haut vun eis gefrot ass. Wéi et dann an der Zukunft ausgesäit, dat wësse mir net. Den Abraham wousst deemools och net, wat op hien géif zoukommen. Awer hien hat Vertrauen, dass Gott hie scho géif féieren a leeden. Mir an der Kierch schwätzen esou salbungsvoll vun deem Glawen un dëse Gott, dee fir eis do wier. Awer eigentlech gleewe mir net un hien, soss géife mir wuel net esou krampfhaft wëlle festhalen an den aktuelle Stand wëllen ofsécheren. Hu mir dach einfach emol méi Vertrauen a gi mir mat Mutt an eng nei an aner Zäit vu Kierch. Loosse mir vill Ales einfach hannert eis. Dëst schwéiert Gepäck kann eis nëmmen drun hënneren nei Weeër mat Freed a Liichtegkeet ze goen. Maache mir eis wéi den Abraham mat Gott op een neie Wee.

Bewegungsgeschichten

Mir ist aufgefallen,
dass Glaubensgeschichten
im eigentlichen Sinne
Bewegungsgeschichten sind:

Abraham
ist aufgebrochen
aus seinem Heimatland
in eine fremde Welt
und zum Urvater
des Glaubens geworden.

Zachäus
stieg auf einen Baum
um Jesus zu sehen, hatte dann Jesus zu Gast,
änderte seine Einstellung
und war wie verwandelt.

Paulus
verfolgte die Christen,
bis Christus ihm erschien,
der seine Blindheit in ein
neues Sehen verwandelte
und ihn zum Missionar machte.

Offensichtlich
heißt Glauben
in Bewegung kommen
und vollzieht sich
im Gehen Veränderung. 1]

1] aus: Kurt Rainer Klein, Berühre uns, Herr, sanft mit deinem Wort. Gebete und Texte für Gottesdienst und Andacht, Neukirchen-Vluyn 2019, S 138.

Fürbitten

Eisen Här Jesus Christus ass um Wee no Jerusalem, wou hien sech ausliwwert un déi, déi d’Soen hunn an hien verurteelen. Mir gi mat him op dësem Wee a biede fir déi, déi haut Leed a Verfolgung mussen erdroen:

  • Mir hunn Angscht, dass dat friddlecht Matenaner ënner de Vëlker zerbrécht an dann Has an Ausgrenzung zu Krich an Terror féiert. Verschoun eis Welt virum Chaos. Christus, héier eis.
  • D’Gidder an d’Ressourcen vun eiser Äerd ginn ëmmer méi séier verbraucht. Mir zerstéieren d’Liewensgrondlagen grad vun deenen Äermsten an der Welt an iwwerloossen si dem Honger an der Nout. Looss eis all mat Vernonft no méi Gerechtegkeet striewen. Christus, héier eis.
  • Villfach erliewe mir Misär. Den Asaz fir ze hëllefen ass deelweis schwaach. Looss grad d’Chrëschten sech un d’Nächsteléift erënneren an sech tatkräfteg asetzen fir Fridden an Ausgläich tëschent den Natiounen. Christus, héier eis.
  • Vill Mënschen stierwen am Krich, an der Ukrain an och soss. Naturkatastrophen, wéi d’Äerdbiewen an der Tierkei an a Syrien weisen eis, wéi séier eist Liewen bedreet ass. Looss all déi sinistréiert Mënschen net de Mutt verléieren a schenk hinnen Hëllef duerch eis gemeinsam Solidaritéit. Christus, héier eis.
  • Vill Mënschen hunn eis am Liewe begleet. Si hunn eis am Doud verlooss. Huel du si op bäi dir. Christus, héier eis.

Här Jesus, du hues eis deng grouss Léift gewisen an dengem Asaz fir déi Kleng an déi Schwaach. Héier elo op eist Gebiet a stéi eis bäi an der Nout vun eiser Zäit. Dech luewen an éiere mir, elo an an all Éiwegkeet. Amen.

II


Puisque la terre est remplie de l’amour de Dieu, comme nous le rappelle le psaume de ce jour, présentons au Seigneur, dans l’espérance, notre monde en quête de vie.
Seigneur, fais resplendir ta vie.
– Prions pour ceux et celles qui, en Église, cherchent à prendre résolument le tournant missionnaire; que le Seigneur leur donne la claire vision de son projet d’amour pour le monde.
– Prions pour nos dirigeants et dirigeantes; que le Seigneur les inspire de poursuivre leur engagement pour assurer le bien-être de celles et ceux qui leur sont confiés.
– Prions pour les peuples aux prises avec la guerre; que le Seigneur ramène la paix dans les cœurs et les esprits.
– Prions pour notre communauté chrétienne; qu’elle soit habitée par l’amour de Dieu et qu’elle témoigne en tout temps de la vie du Christ ressuscité.
Regarde avec bienveillance, Seigneur, les demandes de ton peuple en prière et donne-lui la joie d’être exaucé, par Jésus, le Christ, notre Seigneur. Amen.
(https://fr.novalis.ca)

Gowegebiet

Här, dat Affer, dat mir feieren soll all eis Schold vun eis huelen. Et soll eis hellegen u Léif a Séil, fir datt mir eis an der richteger Weis op d’Ouschterfest virbereeden. Dorëms biede mir duerch Christus, eisen Här. Amen.

Que cette offrande, Seigneur, nous purifie de nos péchés; qu’elle sanctifie le corps et l’esprit de tes fidèles, et les prépare à célébrer les fêtes pascales. Par Jésus.

Gepriesen seist du, Herr, Schöpfer der Welt. Dein ist alles, was wir sind und haben. Nimm die Zei-chen unseres Dankes zu deiner Ehre an durch Christus, unsern Herrn.

Hochgebet - „Wandlung“


Präfation
Ja, es ist würdig und recht, es ist gut und richtig, dir treuer Gott
für Jesus zu danken, deinen Sohn und unseren Bruder.
Immer wieder lud er Menschen ein, ihr Brot mit anderen zu teilen,
damit niemand mehr zu hungern brauchte und alle satt werden konnten.
Als ein Freund der Armen und Verachteten setzte sich Jesus
mit ihnen an einen Tisch, damit sich niemand mehr ausgeschlossen fühlte.
Im Wissen um seinen nahen und gewaltsamen Tod deutete Jesus während
des letzten Abendmahls im Teilen von Brot und Wein sein Liebe im Leben
und seine Hingabe im Tod.
Im Glauben an deine Treue war Jesus bereit, sein Leben für seine Freunde hinzugeben.
Für dieses Lebenszeugnis Jesu danken wir dir, großer Gott,
denn es lässt uns an eine grenzenlose Liebe glauben.
Deshalb singen wir jetzt dir unseren Lob und Preis:
Sanctus

Ja, guter Gott, wir nennen dich heilig –
aber in unserem Leben tun wir oft so, als ob wir dein Wort
und deinen Auftrag für unser Leben nicht kennen.

Wir reden von "anders leben" – und tun es nicht.
Wir möchten uns ändern – und wehren uns gegen jede Form der Wandlung.
Wir möchten glauben, dass du uns verwandelst –
aber wir möchten nicht, dass es weh tut.

Wir trauen uns selbst nicht zu, was du uns zutraust:
die alte Spur zu verlassen und aus dem Teufelskreis
unserer Gewohnheiten auszubrechen.

Gott, wir suchen nach Sinn für unser Leben, nach einem Ziel, das sich lohnt.
Wir suchen nach einem, der uns zeigt, wie man das macht:
"Qualität des Lebens" zu finden und zu leben.
Nicht bloß als Trost für später, nach dem Tode, sondern hier und jetzt.

So richten wir unsere Augen auf ihn, den Menschensohn, unseren Herrn Jesus Christus.
Er war, wie wir sein möchten: Bruder und Freund eines jeden Menschen.

Jesus glaubte an die Wandlung, dass es möglich ist,
das Angesicht der Erde zu erneuern.
Er glaubte auch dann noch an deine Verheißung,
als alle Erfahrungen dagegen sprachen.

In Aussätzigen, in Prostituierten, Ausgegrenzten und Ausländern
sah er den Menschen: geschaffen nach deinem Ebenbild und berufen zum Leben in Fülle.

Jesus glaubte daran, dass deine Möglichkeiten nicht zu Ende sind,
wenn wir aufgeben und verzweifeln möchten.

So machte Jesus sein Leben sinnvoll,
und so lebte er es konsequent bis zum Ende.

Seine Auferstehung vom Tod ist unsere Hoffnung
für uns selbst und für alle, die uns vorangegangen sind.

So sind wir in dieser Stunde versammelt um seinen Tisch,
um sein Gedächtnis wachzuhalten, um unsere Hoffnung zu nähren
und um uns einzulassen auf das Wunder der Wandlung.

Deshalb bitten wir dich, Gott: Sende deinen Heiligen Geist
Und heilige dieses Brot + und diesen Wein.
Lass uns darin deinen Sohn erkennen, der sich
mit Leib und Blut hingibt, damit wir leben.

Am seinem letzten Abend, an dem er ausgeliefert wurde
und sich aus freiem Willen dem Leiden unterwarf,
nahm er das Brot und sagte Dank, brach es,
reichte es seinen Jüngern und sprach:

NEHMET UND ESSET ALLE DAVON:
DAS IST MEIN LEIB, DER FÜR EUCH HINGEGEBEN WIRD.

Ebenso nahm er nach dem Mahl den Kelch,
dankte wiederum, reichte ihn seinen Jüngern und sprach:

NEHMET UND TRINKET ALLE DARAUS:
DAS IST DER KELCH DES NEUEN UND EWIGEN BUNDES.
MEIN BLUT, DAS FÜR EUCH UND FÜR ALLE VERGOSSEN WIRD
ZUR VERGEBUNG DER SÜNDEN.
TUT DIES ZU MEINEM GEDÄCHTNIS.

Geheimnis des Glaubens!

Gott, gedenke deiner Kirche, die Jesus folgen will,
und schenke ihr jenen Geist, der Jesus so menschlich machte.
Steh unserem Papst Franziskus in seinem Dienst bei und
unserem Bischof N. in seiner Verantwortung.
Hilf allen Frauen und Männern, die sich in ihrem Leben
dem Dienst des Evangeliums verpflichtet fühlen.

Wir bitten dich auch für unsere Verstorbenen.
Lass sie zusammen mit allen, die der Tod uns entrissen hat,
das Leben in deiner Gegenwart finden
und sei auch denen nahe, um die niemand mehr trauert.

So hoffen wir, Gott, dass der Glaube uns trägt,
und uns den Weg zur Wandlung ermöglicht,
bis du uns in deinem Reich Erfüllung schenkst
zusammen mit Maria, der Mutter Jesu, dem heiligen Josef, ihrem Gatten,
den Aposteln und Apostelinnen, den Blutzeugen und allen Heiligen und Gläubigen.

Darum bitten wir durch Jesus Christus, der befreiende Zeichen des Heils
an den Armen und Bedrängten gewirkt hat.

Durch ihn und mit ihm und in ihm ist dir, Gott, allmächtiger Vater,
in der Einheit des Heiligen Geistes alle Herrlichkeit und Ehre jetzt und in Ewigkeit.
Quelle unbekannt

Vaterunser

An eiser Welt ass am Fong Plaz fir jiddereen. Wa mir géifen gerecht deelen, da kéint all Mënsch sat ginn a säi Liewe genéissen. Biede mir mat de Wierder vun eisem Här Jesus fir dat deeglecht Brout fir all Mënsch:

Friddensgebiet

“Wenn du willst, werde ich hier drei Hütten bauen.” De Wonsch no Fridden a Gebuergenheet ass an all Mënsch dran. Jiddereen wënscht sech dat. Awer dofir musse mir och suergen. Schwätzen geet net duer. Mir sollten eis aktiv derfir asetzen. Dofir biede mir: Här Jesus Christus …

Schlussgebiet

Här, du hues eis am Sakrament en Undeel un der Herrlechkeet vun dengem Jong geschenkt. Mir soen dir Merci, datt’s du eis hei op der Äerd schonn deelhuele léis un deem, wat béi dir ass. Dech luewen an éiere mir an all Éiwegkeet. Amen.

Pour avoir communié, Seigneur, aux mystères de ta gloire, nous voulons te remercier, toi qui nous donnes déjà, en cette vie, d’avoir part aux biens de ton Royaume. Par Jésus.

Gott des Lichtes und des Lebens, du hast uns Anteil geschenkt an der Herrlichkeit deines Sohnes. Wir danken dir, dass du uns schon jetzt erfahren lässt, was du im ewigen Leben für uns bereithältst durch Christus, unsern Herrn.

Segen

Gott, unser Vater, segne uns, damit wir spüren,
dass unsere Zeit in deinen Händen liegt.

Segne uns, damit die Augenblicke, die du uns schenkst,
zu schönen Erinnerungen werden können.

Segne uns, damit wir Menschen finden,
die mit uns gemeinsam die Zeit reich machen.

Darum bitten wir im Namen des Vaters
und des Sohnes und des Heiligen Geistes.
Amen. 2]

oder:
Was ist Aufbruch?

Aufbruch bedeutet,
neue Schritte wagen.
Herr, segne uns mit Mut.

Aufbruch bedeutet,
sich selbst in Frage zu stellen.
Herr, segne uns mit Selbstreflektion.

Aufbruch zeigt uns,
eine neue Welt.
Herr, segne uns mit Optimismus.

Aufbruch zeigt uns,
dass es weiter geht.
Herr, segne uns mit Ausdauer.

Aufbruch braucht
tatkräftige Hände.
Herr, segne uns mit Kraft

Aufbruch braucht
Menschen.
Herr, segne uns mit Verständnis. 3]

2] aus: Sonja und David Haub, Andachten für zu Hause. Anregungen für die Fasten- und Osterzeit, kbw Stuttgart 2021, S. 32.
3] aus: Kerstin Müllers, Sei mit uns in deiner Liebe. Gebete und Texte für das Kirchenjahr, Neukirchen-Vluyn 2023, S. 36.


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