Dräikinneksdag - Epiphanie 7./8.1.2023


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Léif Matchrëschten! Mir feieren d’Fest vun der Erscheinung vun eisem Här Jesus Christus, Dräikinneksdag, wéi mir och soen. Do kommen déi gescheit Männer bäi de Jesus a veréieren hien. Déi zentral Botschaft vun dësem Dag ass, dass Gott all Mënsche gär huet an dobäi absolutt keen Ënnerscheed mécht. D’Liicht vun der Gebuert vum Erléiser soll fir all Mënsche gëllen. Wann déi ganz Welt d’Botschaft vu Jesus Christus géif unhuelen a lieweg gi loossen, da wier eis Welt hell a waarm a kee misst an Nout sinn. Loosse mir och virun him nidder knéien an hien als eisen Erléiser ubieden.

Kyrie-Ruffer

Här Jesus Christus, du bass Mënsch ginn, fir alle Mënschen de Wee an dengem Liicht ze weisen.
Du wëlls, dass all Mënschen un dengem Liewen deel huelen.
Du hues all Mënschen zur éiweger Freed geruff.

Dagesgebiet

Gudde Gott, duerch de Stär, deem déi weis Männer nogaange sinn, hues du haut allen Natiounen op der Welt déi Jong gewisen. Am Glawen hu mir hien och erkannt. Féier eis dofir vum Glawen zu denger Herrlechkeet. Dorëms biede mir duerch Jesus Christus, eisen Här, déi Jong, hien, dee mat dir an dem Hellege Geescht lieft a regéiert elo an an all Éiwegkeet. Amen.

Aujourd’hui, Seigneur, tu as révélé ton Fils unique aux nations, grâce à l’étoile qui les guidait; daigne nous accorder, à nous qui te connaissons déjà par la foi, d’être conduits jusqu’à la claire vision de ta splendeur. Par Jésus Christ.

Gütiger Gott, du hast uns deinen Sohn geschenkt als Licht der Welt. Lass uns in der Dunkelheit des Lebens in ihm den einzig richtigen Weg erkennen. Führe uns wie die Weisen zur Fülle der Wahrheit und des Lebens. Das erflehen wir durch unseren Herrn Jesus Christus, deinen Sohn und unseren Bruder, mit dem du in glücklicher Gemeinschaft des Heiligen Geistes lebst und liebst und wirkst in alle Ewigkeit.

Liesungen: Jes 60, 1-6 / Eph 3, 2-3a.5-6 / Mt 2, 1-12

Lesung aus dem Buch Jesaja.
Steh auf, werde licht, denn es kommt dein Licht und die Herrlichkeit des HERRN geht strahlend auf über dir. Denn siehe, Finsternis bedeckt die Erde und Dunkel die Völker, doch über dir geht strahlend der HERR auf, seine Herrlichkeit erscheint über dir. Nationen wandern zu deinem Licht und Könige zu deinem strahlenden Glanz. Erhebe deine Augen ringsum und sieh: Sie alle versammeln sich, kommen zu dir. Deine Söhne kommen von fern, deine Töchter werden auf der Hüfte sicher getragen. Da wirst du schauen und strahlen, dein Herz wird erbeben und sich weiten. Denn die Fülle des Meeres wendet sich dir zu, der Reichtum der Nationen kommt zu dir. Eine Menge von Kamelen bedeckt dich, Hengste aus Midian und Efa. Aus Saba kommen sie alle, Gold und Weihrauch bringen sie und verkünden die Ruhmestaten des HERRN.

Kv Alle Könige werfen sich vor ihm nieder, es dienen ihm alle Völker.  
Verleih dein Richteramt, o Gott, dem König, *
dem Königssohn gib dein gerechtes Walten.
Er regiere dein Volk in Gerechtigkeit *
und deine Elenden durch rechtes Urteil. – (Kv)
In seinen Tagen sprosse der Gerechte *
und Fülle des Friedens, bis der Mond nicht mehr da ist.
Er herrsche von Meer zu Meer, *
vom Strom bis an die Enden der Erde. – (Kv)
Die Könige von Tarschisch und von den Inseln bringen Gaben, *
mit Tribut nahen die Könige von Scheba und Saba.
Alle Könige werfen sich vor ihm nieder, *
es dienen ihm alle Völker. – (Kv)
Ja, er befreie den Armen, der um Hilfe schreit, *
den Elenden und den, der keinen Helfer hat.
Er habe Mitleid mit dem Geringen und Armen, *
er rette das Leben der Armen. – Kv

Lesung aus dem Brief des Apostels Paulus an die Gemeinde in Ephesus.
Ihr habt doch gehört, welches Amt die Gnade Gottes mir für euch verliehen hat. Durch eine Offenbarung wurde mir das Geheimnis kundgetan. Den Menschen früherer Generationen wurde es nicht kundgetan, jetzt aber ist es seinen heiligen Aposteln und Propheten durch den Geist offenbart worden: dass nämlich die Heiden Miterben sind, zu demselben Leib gehören und mit teilhaben an der Verheißung in Christus Jesus durch das Evangelium.

Halleluja. Halleluja. Wir haben seinen Stern gesehen und sind gekommen, dem Herrn zu huldigen. Halleluja.

Aus dem heiligen Evangelium nach Matthäus.
Als Jesus zur Zeit des Königs Herodes in Betlehem in Judäa geboren worden war, siehe, da kamen Sterndeuter aus dem Osten nach Jerusalem und fragten: Wo ist der neugeborene König der Juden? Wir haben seinen Stern aufgehen sehen und sind gekommen, um ihm zu huldigen. Als König Herodes das hörte, erschrak er und mit ihm ganz Jerusalem. Er ließ alle Hohepriester und Schriftgelehrten des Volkes zusammenkommen und erkundigte sich bei ihnen, wo der Christus geboren werden solle. Sie antworteten ihm: in Betlehem in Judäa; denn so steht es geschrieben bei dem Propheten: Du, Betlehem im Gebiet von Juda, bist keineswegs die unbedeutendste unter den führenden Städten von Juda; denn aus dir wird ein Fürst hervorgehen, der Hirt meines Volkes Israel. Danach rief Herodes die Sterndeuter heimlich zu sich und ließ sich von ihnen genau sagen, wann der Stern erschienen war. Dann schickte er sie nach Betlehem und sagte: Geht und forscht sorgfältig nach dem Kind; und wenn ihr es gefunden habt, berichtet mir, damit auch ich hingehe und ihm huldige! Nach diesen Worten des Königs machten sie sich auf den Weg. Und siehe, der Stern, den sie hatten aufgehen sehen, zog vor ihnen her bis zu dem Ort, wo das Kind war; dort blieb er stehen. Als sie den Stern sahen, wurden sie von sehr großer Freude erfüllt. Sie gingen in das Haus und sahen das Kind und Maria, seine Mutter; da fielen sie nieder und huldigten ihm. Dann holten sie ihre Schätze hervor und brachten ihm Gold, Weihrauch und Myrrhe als Gaben dar. Weil ihnen aber im Traum geboten wurde, nicht zu Herodes zurückzukehren, zogen sie auf einem anderen Weg heim in ihr Land.

Lecture du livre du prophète Isaïe.
Debout, Jérusalem, resplendis! Elle est venue, ta lumière, et la gloire du Seigneur s’est levée sur toi. Voici que les ténèbres couvrent la terre, et la nuée obscure couvre les peuples. Mais sur toi se lève le Seigneur, sur toi sa gloire apparaît. Les nations marcheront vers ta lumière, et les rois, vers la clarté de ton aurore. Lève les yeux alentour, et regarde: tous, ils se rassemblent, ils viennent vers toi; tes fils reviennent de loin, et tes filles sont portées sur la hanche. Alors tu verras, tu seras radieuse, ton cœur frémira et se dilatera. Les trésors d’au-delà des mers afflueront vers toi, vers toi viendront les richesses des nations. En grand nombre, des chameaux t’envahiront, de jeunes chameaux de Madiane et d’Épha. Tous les gens de Saba viendront, apportant l’or et l’encens ; ils annonceront les exploits du Seigneur.

R/ Toutes les nations, Seigneur, se prosterneront devant toi.
Dieu, donne au roi tes pouvoirs,
à ce fils de roi ta justice.
Qu’il gouverne ton peuple avec justice,
qu’il fasse droit aux malheureux ! R
En ces jours-là, fleurira la justice,
grande paix jusqu’à la fin des lunes !
Qu’il domine de la mer à la mer,
et du Fleuve jusqu’au bout de la terre ! R
Les rois de Tarsis et des Îles apporteront des présents.
Les rois de Saba et de Seba feront leur offrande.
Tous les rois se prosterneront devant lui,
tous les pays le serviront. R
Il délivrera le pauvre qui appelle
et le malheureux sans recours.
Il aura souci du faible et du pauvre,
du pauvre dont il sauve la vie. R

Lecture de la lettre de saint Paul apôtre aux Éphésiens.
Vous avez appris, je pense, en quoi consiste la grâce que Dieu m’a donnée pour vous: par révélation, il m’a fait connaître le mystère. Ce mystère n’avait pas été porté à la connaissance des hommes des générations passées, comme il a été révélé maintenant à ses saints Apôtres et aux prophètes, dans l’Esprit. Ce mystère, c’est que toutes les nations sont associées au même héritage, au même corps, au partage de la même promesse, dans le Christ Jésus, par l’annonce de l’Évangile.

Alléluia. Alléluia. Nous avons vu son étoile à l’orient, et nous sommes venus adorer le Seigneur. Alléluia.

Évangile de Jésus Christ selon saint Matthieu.
Jésus était né à Bethléem en Judée, au temps du roi Hérode le Grand. Or, voici que des mages venus d’Orient arrivèrent à Jérusalem et demandèrent: «Où est le roi des Juifs qui vient de naître? Nous avons vu son étoile à l’orient et nous sommes venus nous prosterner devant lui.» En apprenant cela, le roi Hérode fut bouleversé, et tout Jérusalem avec lui. Il réunit tous les grands prêtres et les scribes du peuple, pour leur demander où devait naître le Christ. Ils lui répondirent: «À Bethléem en Judée, car voici ce qui est écrit par le prophète: Et toi, Bethléem, terre de Juda, tu n’es certes pas le dernier parmi les chefs-lieux de Juda, car de toi sortira un chef, qui sera le berger de mon peuple Israël.» Alors Hérode convoqua les mages en secret pour leur faire préciser à quelle date l’étoile était apparue; puis il les envoya à Bethléem, en leur disant: «Allez vous renseigner avec précision sur l’enfant. Et quand vous l’aurez trouvé, venez me l’annoncer pour que j’aille, moi aussi, me prosterner devant lui.» Après avoir entendu le roi, ils partirent. Et voici que l’étoile qu’ils avaient vue à l’orient les précédait, jusqu’à ce qu’elle vienne s’arrêter au-dessus de l’endroit où se trouvait l’enfant. Quand ils virent l’étoile, ils se réjouirent d’une très grande joie. Ils entrèrent dans la maison, ils virent l’enfant avec Marie sa mère ; et, tombant à ses pieds, ils se prosternèrent devant lui. Ils ouvrirent leurs coffrets, et lui offrirent leurs présents : de l’or, de l’encens et de la myrrhe. Mais, avertis en songe de ne pas retourner chez Hérode, ils regagnèrent leur pays par un autre chemin.

Priedegt

“Wo ist der neugeborene König der Juden? Wir haben seinen Stern aufgehen sehen und sind gekommen, um ihm zu huldigen. Als König Herodes das hörte, erschrak er und mit ihm ganz Jerusalem.”

Et ass ganz interessant des Episode aus dem Evangelium. Do sinn zwou Gruppen, déi sech diametral géint iwwer stinn. Déi weis Männer aus dem Osten sinn op der Sich. Si hunn eng Anung, dass eppes ganz Neies komm ass. Si fillen, dass et eng enorm Ännerung gëtt. Si wëllen dat gesinn an entdecken. Si wëlle verstoen an erkennen. Si wëllen och hiert eegent Liewen nei orientéieren a maachen sech op ee laange Wee. Si ginn zesummen dëse Wee vun der Sich no deem Neien, dat hier Siicht vun der Welt soll veränneren.

Op der anerer Säit sinn déi etabléiert Gesellschaftsschichten, de Kinnek an déi Dichteg vu Jerusalem. Si stinn op hirer Positioun. Si sti fest. Si sichen an der Vergaangenheet, kucken an déi al Schrëften a mengen, do géifen si dann och d’Zukunft fann. Alles ass gereegelt an et dierf em Gottes Wëllen näischt doru geännert ginn. Nëmme schéi brav bäi deem Bekannte bleiwen. Eppes Neies, o Schréck, dat kéint eis jo gehéierlech aus eise Bunn geheien. Neen, dat wëlle mir net.

A scho si mir bäi eis selwer, an der Gesellschaft, an der Kierch, an eisem eegenen perséinleche Liewen. Wéi gäre bleiwe mir bäi deem, dat eis gutt bekannt ass? Dat gëtt eis Sécherheet. Do brauche mir eis net ze beweegen. Nëmmen näischt änneren. Mir kucke gär an d’Vergaangenheet a bedéngen eis u Konzepter, déi et do an der Erfarung gëtt.

Grad an eiser Kierch ass dat haut ee vun eise Problemer. Um Ufank war alles a Beweegung. Wa mir déi éischt Zäiten kucken, do waren d’Chrëschten eng wierklech lieweg Trupp vu Leit, déi mat vollem Elan un d’Wierk gaange sinn. Si hunn sech iwwer all gesellschaftlech a kulturell Konventiounen ewech gesat. Wann een esou kuckt, wat den Apostel Paulus wierklech fir eng oppe Vue hat, da kann een dat nëmmen mat groussem Erstaune gesinn. Hien huet all Niveauen vu gesellschaftlechem Stand opgehuewen, sou dass all Mënsch, op räich oder aarm, op Mann oder Fra, un sengem neie Wee konnt matschaffen. Et war revolutionär.

Mä mir dierfen eis net täusche loossen vun deem, wat scho ganz séier no sengem Doud geschitt ass. All seng offen nei Weeër si séier erëm zeréck gedréint ginn. Fraen sinn erëm an hier kleng Reim verbannt ginn, déi si laut der deemoleger Kultur nu mol haten. Déi deuteropaulinesch Bréiwer am Neien Testament si spriechend Zeechen dovunner, wéi am Numm vum Paulus erëm alles schéi brav an al Spueren geleet gouf. Dem Paulus si Wierder a Sätz an de Mond geluecht ginn, déi zum Deel bis haut ville Leit hiert Bild vun him prägen. Hei wier et gutt, wa mir erëm deen eigentlechen Apostel Paulus géifen nei entdecken a wierdegen. Villes, wat hien geduecht a maach huet, géif eiser Kierch haut gutt dinn. An haut si mir nach ëmmer an deenen Musteren vum Denken, déi al Weeër betonéieren, an nëmmen net wëllen, dass nei Iddien, oder eigentlech ganz al Iddien aus der fréier Zäit vum Chrëschtentum erëm zum Virschäin kéimen. Awer dofir misst een sech beweegen, sech op de Wee maachen, sichen an entdecken, een oppene Geescht hunn fir dat, wat de Jesus wollt a wat de Paulus deemools ganz gutt scho verstanen hat.

Déi weis Männer haut am Evangelium sinn oppe Geeschter gewiescht. Si haten sech dat versuergt, wat all Mënsch misst hunn, nämlech eng Denkweis, déi fräi ass vu Konventiounen a festgeluechte Weeër. Si hu gesicht, gefuerscht an entdeckt. Si sinn ee Bild fir dat, wat mir als Kierch haut misste liewen. Si sinn ee Bild fir eng synodal Kierch, also eng Kierch, déi gemeinsam um Wee ass, déi net fäert fir sech ze beweegen. De Jesus fanne mir net, wa mir just an Alem wullen. Mir mussen hien an eiser Zäit sichen an zwar do, wou d’Mënsche liewen a schaffen. De Jesus ass deemools an äermleche Verhältnisser op d’Welt komm. Hien huet d’Liewe geléiert an all senge Facetten. Dat awer schéngt eis haut an der Kierch ze stéieren. Dem Paulus war et egal, op d’Maria Jongfra war oder net. Si war eng Mamm, eng Fra, déi een normaalt Kand an d’Welt gesat huet. Gott gëtt Mënsch. Hie lieft méi oder wéineger 30 Joer am onerkannt a studéiert do d’Liewe vun de Mënschen. Hie lieft ganz einfach. Hien huet keng Ritualen erfonnt, keng Priister beruff a geweit, keng Kierche gebaut. Hien huet de Mënschen ee gutt Wuert ginn. Hien huet do gehollef, wou Hëllef gebraucht gouf.

Genee dat wollten och déi weis Männer hei gesinn a kenne léieren. Dat, wat si deemools zu Jerusalem opgefouert hunn, hat näischt méi mat dem reale Liewen ze dinn. Genee esou ass et och haut an eise Kierchen. Mir versiche partout un eppes fest ze halen, wat esou net vum Jesus gewollt war. All eis Ritualen, eis fromm Rieden, eise schéine Schäin vun de Liturgien, neen, dat ass net de Wee. De Wee misst et sinn, wéi déi weis Leit hei, déi gesicht hunn no deem Gott, deen dat mënschlecht Liewe gedeelt huet, deen een normale Mënsch gi war, an net een, dee getrount huet an engem Tempel oder enger Kierch.

Wa mir haut wëllen de Jesus fannen, da musse mir hie sichen. Mir mussen eis op de Wee maachen, wéi déi weis Männer am Evangelium. Awer mir fannen de Jesus net am Palais, net am Tempel, net an der Kierch an och net am Tabernakel. Mir fannen hien bäi de Mënschen, an den einfachen Haiser, op der Strooss, bäi deenen, déi um Rand liewen. Mir fannen hien net am Gold an am Pomp. Mir fannen hien eenzeg an eleng an der Aarmut. A genee do musse mir hien ubieden, am Mënsch, deen Hëllef brauch.

Et ka schéi sinn, zesummen ze feieren. Awer dat ass net dat, wat de Jesus wollt. Hie wollt bescheiden an aarm sinn. Hie wollt gesicht a fonnt ginn bäi de Mënschen. Déi helleg Kinneken, fir dat Bild ze gebrauchen, hunn sech getraut de Jesus do ze sichen an eben net am Glanz an an der Herrlechkeet vu Jerusalem, vum Tempel a vum Kinnekspalais. An eiser Kierch siche mir de Jesus bis haut nach ëmmer nëmmen an deenen enke Grenzen vun de Kierchegebaier, vum Tabernakel. Do fanne mir hien net, wa mir hien net bäi de Mënschen op der Strooss sichen.

„Wer sich mit aufrichtigem Herzen auf die Suche macht, ohne falsche Winkelzüge, ohne selbstbezogene Ängste, der kann die Freude erleben, die die Sterndeuter geschenkt bekamen: Sie fanden schließlich das göttliche Königskind, vom guten Stern geleitet.“1]

“Dein Kommen zu uns, Gott,
dein Bei-uns-Sein, dein Für-uns-Leben und dein Mit-uns-Leiden,
das waren und das sind und das bleiben Sternstunden.
Wir danken dir für alle Sternstunden, die du uns schenkst,
und bitten dich,
lass dein Licht auch künftig vor, über und unter uns leuchten.
Damit wir dich sehen.
In den Gesichtern von Menschen, die uns begegnen,
in freundlichen Worten, die zu uns gesagt werden,
in guten Taten, in denen uns Hilfe zuteil wird,
in neuen Wegen, die du uns zeigst -
überall dort, wo wir deine Nähe spüren können.”2]
1] (aus: https://www.erzdioezese-wien.at/site/glaubenfeiern/christ/bibel/gedankenzumevangelium/article/108293.html?fbclid=IwAR2TOFPRkWMzp2ChtE69rTCD42TD7BsuF91BKqicd71rk_8DwlDdMliSUdA - gesehen am 6.1.23 - 9:55)
2] Gebet aus: Eckhard Herrmann, Neue Gebete für den Gottesdienst VI, Claudius Verlag München 2019, S. 97.

Fürbitten

Mir bieden zu Gott, deen haut am Jesus allen Natioune erschéngen ass:

  • Looss eis erkennen, dass du ee Gott vun der Léift an dem Fridde bass. Härgott, héier eis.
  • Weis all Vëlker, wéi deng Botschaft fräi maache kann a Liicht a Fridden an d’Welt bréngt. Härgott, héier eis.
  • Begleet all déi, déi haut deng gutt Noriicht an d’Welt eraus droen a seen déi, déi des Botschaft unhuelen. Härgott, héier eis.
  • Verschoun all Natiounen vun der Äerd viru Krich a Katastrophen a gëff deenen, déi regéieren, Gedanken vu Fridden a Versönung. Härgott, héier eis.
  • Looss all eis Verstuerwen gebuerge sinn bäi dir an huel si op an deng Herrlechkeet. Härgott, héier eis.

Dir, Härgott, vertraue mir. Mir luewen an éieren dech, elo an ëmmer. Amen.

II.

Invoquons maintenant Dieu notre Père et prions-le au nom de nos frères et sœurs du monde entier pour qu’il fasse paraître enfin son jour. Fais paraître ton jour, Seigneur.
– Que le Seigneur fasse paraître son jour sur les peuples qui le cherchent dans la nuit et qui n’arrivent pas à s’entendre.
– Que le Seigneur fasse paraître son jour sur les pauvres qui appellent et qui sont sans recours, et sur ceux et celles qui crient leur détresse.
– Que le Seigneur fasse paraître son jour sur son Église, sur les croyants et les croyantes qui marchent vers sa lumière et qui lèvent les yeux vers son étoile.
– Que le Seigneur fasse paraître son jour sur ceux et celles qui détiennent le pouvoir, sur tous les hommes et les femmes d’État qui nous gouvernent.
Oui, Seigneur, fais paraître ton jour et donne-nous l’énergie nécessaire pour travailler déjà à ce que nous te demandons dans la foi. Par Jésus, le Christ, notre Seigneur. Amen.

Gowegebiet

Baarmhäerzege Gott, huel des Gowen vun denger Kierch un. Mir bréngen net méi Gold, Wéihraach a Myrrhe, mä mir bréngen mat Brout a Wäin eis selwer a froen dech, fir eis zu gudden a gerechte Mënschen ze maachen. Dorëms biede mir dech duerch de Jesus, eise Brudder an eisen Här. Amen.

Regarde avec bonté, Seigneur, les dons de ton Église qui ne t’offre plus ni l’or, ni l’encens, ni la myrrhe, mais celui que ces présents révélaient, qui s’immole et se donne en nourriture: Jésus, le Christ, notre Seigneur. Lui qui règne.

Vater des Lichts und der Hoffnung, wie die Weisen bringen wir unsere Anbetung und unsere Gaben vor dich. Nimm uns mit allem an, was wir sind und haben, durch ihn, der heute erschienen ist. Christus, unsern Herrn.

Hochgebet - „Erscheinung des Herrn“


Präfation
Ja, es ist gut und richtig, dir immer und überall
in unserem Leben zu danken, guter Gott.
Du hast uns gerufen, zu der Lebensreise hin zu dir.
Über Berg und Tal, durch Freude, Sorge und Not
geht jeder von uns seinen Weg.
Die Weisen sind uns Vorbild dieser Wanderschaft.
Ihr Glaube, ihr Wissen und ihre Zielstrebigkeit
führten sie durch alle Schwierigkeiten des Weges hin zu dir.
Sie sahen dich, knieten nieder, brachten ihre Geschenke und beteten dich an.
Sie waren erfüllt von der Freude, dich zu finden.
Mit ihnen und allen heiligen Frauen und Männern,
mit allen Menschen, die dir auch heute auf der Spur sind
und deinem Stern folgen, stimmen wir das große Loblied an und singen:

Sanctus

Gott, unser Vater, groß bist du und hoch zu preisen,
weil du dich Kleinen und Großen zeigst, vor allem denen, die dich suchen.

Wir danken dir für alles, was du uns durch die Geschichte
von den Weisen aus dem Morgenland erfahren lässt,
und bitten dich für alle, die bereit sind,
sich auf den Weg zu machen, um dich zu suchen.
Öffne ihre Augen, dass auch sie deinen Stern sehen.

Wir danken dir für dein Licht, das Jesus selbst ist,
der als kleines Kind zur Welt kam und unsere Dunkelheit hellmacht.

So bitten wir dich:
Sende deinen Heiligen Geist herab auf unsere Gaben von Brot und Wein,
damit sie uns zu Leib + und Blut unseres Herrn Jesus Christus werden,
der uns aufgetragen hat, dieses Mahl miteinander zu feiern.

Denn in der Nacht, da er verraten wurde, nahm er das Brot und sagte Dank,
brach es und reichte es seinen Jüngern mit den Worten:

NEHMET UND ESSET ALLE DAVON.
DAS IST MEIN LEIB, DER FÜR EUCH HINGEGEBEN WIRD.

Ebenso nahm er nach dem Mahl den Kelch, dankte wiederum
und reichte ihn seinen Jüngern mit den Worten:

NEHMET UND TRINKET ALLE DARAUS.
DAS IST DER KELCH DES NEUEN UND EWIGEN BUNDES,
MEIN BLUT, DAS FÜR EUCH UND FÜR ALLE VERGOSSEN WIRD
ZUR VERGEBUNG DER SÜNDEN.
TUT DIES ZU MEINEM GEDÄCHTNIS.

Geheimnis des Glaubens.

Herr und Gott! Wir danken dir für die Freiheit,
dich als unser Lebensziel suchen und finden zu können.
Gib uns Glauben, Kraft und Vertrauen, diesen Weg der Weisen nachzugehen.

Schenke uns den Mut, wenn wir in Gefahr sind,
falsche, leichtere Wege einzuschlagen, diese wieder zu verlassen.
Lass uns die Freude erfahren, am Ziel unserer Reise bei dir sein zu dürfen,
damit deine Liebe uns ewig umfängt.

Guter Vater, wir bitten dich für deine Kirche:
Beschütze und führe sie; gib ihr Frieden und Einheit überall auf der Welt.
Schenke Weisheit und Kraft unserem Papst Franziskus,
unsere Bischöf und allen, die ein Amt in deiner Kirche innehaben.

In deiner Güte gedenke auch all jener Menschen,
die einen besonderen Platz in unserem Herzen haben,
und bleib denen treu, die durch den Tod von uns getrennt sind.

Mit deinem ganzen Volk, mit Maria, der Mutter Jesu, dem gerechten und treuen Josef,
mit den Aposteln und Märtyrern, mit den Weisen aus dem Morgenland
ja, mit allen Menschen auf der Erde, die auf dich vertrauen,
bitten wir dich um deine Barmherzigkeit,
neigen wir uns vor deiner Größe und sagen wir dir unseren Dank
durch unseren Herrn und Bruder Jesus Christus.

Durch ihn und mit ihm und in ihm ist dir, Gott, allmächtiger Vater, 
in der Einheit des Heiligen Geistes alle Herrlichkeit und Ehre jetzt und in Ewigkeit.
Quelle unbekannt

Vaterunser

Biede mir drëm, dass d’Liicht vu Gott eis an och déi ganz Welt ëmmer méi erfëllt. Biede mir ëm eist a jidderengem säin deeglecht Brout: Vater Unser ...

Friddensgebiet

De Stär vum Fridden ass als Liicht fir eis ganz Welt opgaangen.
Jidder Mënsch soll am Fridde kënne liewen. Dofir biede mir:

“Lass uns dein Licht weitertragen an Orte,
an denen Dunkelheit das Leben trübt.
Die Dunkelheit der Not und des Elends,
der Willkür und der Gewalt,
der Kriege und der Katastrophen,
der Sorge und der Angst,
der Ohnmacht und der Hoffnungslosigkeit,
des Alleinseins und der Einsamkeit,
des Todes und der Trauer.
Dort lass uns durch Reden und Handeln
zu Botinnen und Boten deiner guten Nachricht werden.
Zu Botinnen und Boten, die deinen Stern gesehen haben.”3]

Här Jesus schenk eis allen däi Fridden.
3] Gebet aus: Eckhard Herrmann, Neue Gebete für den Gottesdienst VI, Claudius Verlag München 2019, S. 150f.

Schlussgebiet

Baarmhäerzege Gott, mir soen dir Merci fir des helleg Moolzecht. Maach eis Weeër hell duerch däi Liicht a looss eis dëst Liicht vu Christus weiderreechen un eis Welt vun haut. Dorëms biede mir dech duerch de Jesus, eise Brudder an eisen Här. Amen.

Que la clarté d’en haut, Seigneur, nous dirige en tous temps et en tous lieux, et puisque tu nous fais communier à ce mystère, puissions-nous désormais le pénétrer d’un regard pur et l’accueillir dans un coeur plus aimant. Par Jésus.

Du Gott aller Menschen, wir danken dir für die Geschenke deiner Liebe und bitten dich: Erhelle die Wege unseres Lebens mit deinem Licht, das uns aufstrahlt in Christus Jesus, unserm Herrn.


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