24. Sonndeg am Joereskrees B - 11./12.9.2021


Home Back Print Kontakt

Léif Matchrëschten! Glawen, dat ass eng oder och meng Privatsaach! Sou argumentéieren Mënschen ëmmer méi. Déi eng well si d’Glawen aus der Ëffentlechkeet wëllen eraus huelen, déi aner well si sech net an hier Iwwerzeegungen wëllen draschwätze loossen. Awer ass Glawen wierklech eng reng Privatsaach? Natierlech verlaangt de Glawen u Gott als Basis eng ganz perséinlech Bezéiung zu Gott. An dach wëll esou ee Glawen, deen ech a mir droen, dach och no bausse siichtbar sinn. Virun allem, wann ech vun eppes déif a fest iwwerzeegt sinn, da präägt dat dach och mäin Handelen am Liewen. Een echten feste Glawen léist mech och ee ganz konkreten Liewensstil weisen. An dee Moment ass de Glawen eben net méi privat. Hie weist sech. Hien huet Konsequenzen a mengen Optrieden anere Mënschen géint iwwer.

Kyrie

Här Jesus Christus, du fuerders eis op, fir dir no ze goen: Kyrie eleison.
Här Jesus Christus, du gëss eis Mutt, eis Bezéiung zu dir ze weisen: Christe eleison.
Här Jesus Christus, du wënschs dir vun eis een Astoen fir dech: Kyrie eleison.

Dagesgebiet

Gott, du bass de Schëpfer vun dëser Welt. Du leets alles. Kuck an denger Guttheet op eis. Maach, datt mir mat ganzem Häerz fir dech do sinn an d’Muecht vun denger Léift spieren. Dorëms biede mir duerch de Jesus, eisen Här, déi Jong, hien, dee mat dir an dem Hellege Geescht lieft a regéiert elo an an all Éiwegkeet. Amen.

Dieu créateur et maître de toutes choses, regarde-nous, et pour que nous ressentions l’effet de ton amour, accorde-nous de te servir avec un cœur sans partage. Par Jésus Christ.

Christus, weil du auferstanden bist, bist du der Lebendige. Voll tiefer Erwartung stehen wir vor dir. Wir wissen, daß du uns den Weg bahnst, der vom Zweifel hin zum Glauben; Von der Besorgnis zum Vertrauen führt. Amen.

Liesungen: Jes 50, 5-9a / Jak 2, 14-18 / Mk 8, 27-35

Lesung aus dem Buch Jesaja.
GOTT, der Herr, hat mir das Ohr geöffnet. Ich aber wehrte mich nicht und wich nicht zurück. Ich hielt meinen Rücken denen hin, die mich schlugen, und meine Wange denen, die mir den Bart ausrissen. Mein Gesicht verbarg ich nicht vor Schmähungen und Speichel. Und GOTT, der Herr, wird mir helfen; darum werde ich nicht in Schande enden. Deshalb mache ich mein Gesicht hart wie einen Kiesel; ich weiß, dass ich nicht in Schande gerate. Er, der mich freispricht, ist nahe. Wer will mit mir streiten? Lasst uns zusammen vortreten! Wer ist mein Gegner im Rechtsstreit? Er trete zu mir heran. Siehe, GOTT, der Herr, wird mir helfen.

Kv Ich gehe meinen Weg vor Gott im Lande der Lebenden.
Ich liebe den Herrn; *
denn er hört meine Stimme, mein Flehen um Gnade.
Ja, er hat sein Ohr mir zugeneigt, *
alle meine Tage will ich zu ihm rufen. – (Kv)
Mich umfingen Fesseln des Todes, /
Bedrängnisse der Unterwelt haben mich getroffen, *
Bedrängnis und Kummer treffen mich.
Ich rief den Namen des Herrn: *
„Ach Herr, rette mein Leben!“ – (Kv)
Gnädig ist der Herr und gerecht, *
unser Gott erbarmt sich.
Arglose behütet der Herr. *
Ich war schwach, er hat mich gerettet. – (Kv)
Ja, du hast mein Leben dem Tod entrissen, /
mein Auge den Tränen, *
meinen Fuß dem Straucheln.
So gehe ich meinen Weg vor dem Herrn *
im Lande der Lebenden. – Kv

Lesung aus dem Jakobusbrief.
Meine Schwestern und Brüder, was nützt es, wenn einer sagt, er habe Glauben, aber es fehlen die Werke? Kann etwa der Glaube ihn retten? Wenn ein Bruder oder eine Schwester ohne Kleidung sind und ohne das tägliche Brot und einer von euch zu ihnen sagt: Geht in Frieden, wärmt und sättigt euch!, ihr gebt ihnen aber nicht, was sie zum Leben brauchen - was nützt das? So ist auch der Glaube für sich allein tot, wenn er nicht Werke vorzuweisen hat. Aber es könnte einer sagen: Du hast Glauben und ich kann Werke vorweisen; zeige mir deinen Glauben ohne die Werke und ich zeige dir aus meinen Werken den Glauben.

Halleluja. Halleluja. Ich will mich allein des Kreuzes Jesu Christi, unseres Herrn, rühmen, durch das mir die Welt gekreuzigt ist und ich der Welt. Halleluja.

Aus dem heiligen Evangelium nach Markus.
In jener Zeit ging Jesus mit seinen Jüngern in die Dörfer bei Cäsarea Philippi. Auf dem Weg fragte er die Jünger: Für wen halten mich die Menschen? Sie sagten zu ihm: Einige für Johannes den Täufer, andere für Elija, wieder andere für sonst einen von den Propheten. Da fragte er sie: Ihr aber, für wen haltet ihr mich? Simon Petrus antwortete ihm: Du bist der Christus! Doch er gebot ihnen, niemandem etwas über ihn zu sagen. Dann begann er, sie darüber zu belehren: Der Menschensohn muss vieles erleiden und von den Ältesten, den Hohepriestern und den Schriftgelehrten verworfen werden; er muss getötet werden und nach drei Tagen auferstehen. Und er redete mit Freimut darüber. Da nahm ihn Petrus beiseite und begann, ihn zurechtzuweisen. Jesus aber wandte sich um, sah seine Jünger an und wies Petrus mit den Worten zurecht: Tritt hinter mich, du Satan! Denn du hast nicht das im Sinn, was Gott will, sondern was die Menschen wollen. Er rief die Volksmenge und seine Jünger zu sich und sagte: Wenn einer hinter mir hergehen will, verleugne er sich selbst, nehme sein Kreuz auf sich und folge mir nach. Denn wer sein Leben retten will, wird es verlieren; wer aber sein Leben um meinetwillen und um des Evangeliums willen verliert, wird es retten.

Lecture du livre d’Isaïe.
Le Seigneur mon Dieu m’a ouvert l’oreille, et moi, je ne me suis pas révolté, je ne me suis pas dérobé. J’ai présenté mon dos à ceux qui me frappaient, et mes joues à ceux qui m’arrachaient la barbe. Je n’ai pas caché ma face devant les outrages et les crachats. Le Seigneur mon Dieu vient à mon secours ; c’est pourquoi je ne suis pas atteint par les outrages, c’est pourquoi j’ai rendu ma face dure comme pierre : je sais que je ne serai pas confondu. Il est proche, Celui qui me justifie. Quelqu’un veut-il plaider contre moi ? Comparaissons ensemble ! Quelqu’un veut-il m’attaquer en justice ? Qu’il s’avance vers moi ! Voilà le Seigneur mon Dieu, il prend ma défense ; qui donc me condamnera ?

R/ Je marcherai en présence du Seigneur sur la terre des vivants.
J’aime le Seigneur :
il entend le cri de ma prière ;
il incline vers moi son oreille :
toute ma vie, je l’invoquerai. R
J’étais pris dans les filets de la mort,
retenu dans les liens de l’abîme,
j’éprouvais la tristesse et l’angoisse ;
j’ai invoqué le nom du Seigneur :
« Seigneur, je t’en prie, délivre-moi ! » R
Le Seigneur est justice et pitié,
notre Dieu est tendresse.
Le Seigneur défend les petits :
j’étais faible, il m’a sauvé. R
Il a sauvé mon âme de la mort,
gardé mes yeux des larmes
et mes pieds du faux pas.
Je marcherai en présence du Seigneur
sur la terre des vivants. R

Lecture de la lettre de saint Jacques.
Mes frères, si quelqu’un prétend avoir la foi, sans la mettre en œuvre, à quoi cela sert-il ? Sa foi peut-elle le sauver ? Supposons qu’un frère ou une sœur n’ait pas de quoi s’habiller, ni de quoi manger tous les jours ; si l’un de vous leur dit : « Allez en paix ! Mettez-vous au chaud, et mangez à votre faim ! » sans leur donner le nécessaire pour vivre, à quoi cela sert-il ? Ainsi donc, la foi, si elle n’est pas mise en œuvre, est bel et bien morte. En revanche, on va dire : « Toi, tu as la foi ; moi, j’ai les œuvres. Montre-moi donc ta foi sans les œuvres ; moi, c’est par mes œuvres que je te montrerai la foi.

Alléluia. Alléluia. Que la croix du Seigneur soit ma seule fierté ! Par elle, le monde est crucifié pour moi, et moi pour le monde. Alléluia.

Évangile de Jésus Christ selon saint Marc.
En ce temps-là, Jésus s’en alla, ainsi que ses disciples, vers les villages situés aux environs de Césarée-de-Philippe. Chemin faisant, il interrogeait ses disciples : « Au dire des gens, qui suis-je ? » Ils lui répondirent : « Jean le Baptiste ; pour d’autres, Élie ; pour d’autres, un des prophètes. » Et lui les interrogeait : « Et vous, que dites-vous ? Pour vous, qui suis-je ? » Pierre, prenant la parole, lui dit : « Tu es le Christ. » Alors, il leur défendit vivement de parler de lui à personne. Il commença à leur enseigner qu’il fallait que le Fils de l’homme souffre beaucoup, qu’il soit rejeté par les anciens, les grands prêtres et les scribes, qu’il soit tué, et que, trois jours après, il ressuscite. Jésus disait cette parole ouvertement. Pierre, le prenant à part, se mit à lui faire de vifs reproches. Mais Jésus se retourna et, voyant ses disciples, il interpella vivement Pierre : « Passe derrière moi, Satan ! Tes pensées ne sont pas celles de Dieu, mais celles des hommes. » Appelant la foule avec ses disciples, il leur dit : « Si quelqu’un veut marcher à ma suite, qu’il renonce à lui-même, qu’il prenne sa croix et qu’il me suive. Car celui qui veut sauver sa vie la perdra ; mais celui qui perdra sa vie à cause de moi et de l’Évangile la sauvera.

Priedegt

Léif Matchrëschten! Mir Mënschen sinn duerchaus drop aus, fir gutt an eisem Liewen do ze stoen. Mir wëllen geuecht ginn. Mir wëllen eppes gëllen an der Gesellschaft. Grad dofir si mir och ëmmer nees frou, wa mir zum Beispill fir eng Firma schaffen, déi ugesinn ass a gutt do steet. Awer wéi ass dat dann mat eiser Kierch, mat eiser chrëschtlecher Gemeinschaft? Heiansdo muss een sech scho bal schummen, dass een nach an der Gemeinschaft schafft oder engagéiert ass. Vill Mataarbechter hu reegelrecht d’Flemm an eisem Betrib vun der Kierch. Ëmmer méi Mënschen dréinen och als Gleeweger der Kierch de Réck.

D’Evangelium vun haut ass do sou ee markant Beispill. De Péitruss seet zum Jesus: „Du bist der Messias“. Hie fillt sech dobäi gutt, well wann de Jesus een Dichtegen a Groussen ass, dann ass de Péitruss eben och grouss. Ee Stéck vum Glanz vum Jesus fält lo och op hien. Am Laf vun der Zäit a besonnesch an deene leschten Joerzéngten ass ganz vill verluer gaangen vun dësem Glanz vun der Kierch. D’Mëssbrauchs- an d’Finanzskandaler hunn d’Vertrauen an eis Gemeinschaft staark duerchernee bruecht. Deelweis wësse mir guer net, wéi mir eis vun dëser laascht solle fräi maachen, och wa Mënschen, déi haut engagéiert sinn, näischt domat ze dinn haten oder hunn. Dat ass fir eis all elo net onbedéngt einfach. Wat awer maachen? Solle mir alles nëmme lafe loossen an eis resignéiert zeréckleeën?

De Péitruss am Evangelium mécht dem Jesus Virwërf, well hien iwwer säin brutaalt Enn schwätzt. Dat dierf an den Aen vum Péitruss net geschéien. Déi drastesch Äntwert, déi de Péitruss dann awer vum Jesus kritt, mécht et däitlech, dass et net drëm ka goen just gutt do ze stoen. Mä wourëms geet et dann? De Jesus schwätzt elo dervun, dass jiddereen, dee mat him wëll goen, och säi Wee muss matgoen. Dat awer ass ee Wee, dee gezeechent ass vu vill Engagement, vun Asaz, jo och vum Kräiz. “Wenn einer hinter mir hergehen will, verleugne er sich selbst, nehme sein Kreuz auf sich und folge mir nach.” Mir mussen och haut als Chrëschten dëse Wee unhuelen. Mir mussen och haut mat der Schold an dem Versoen vun der Vergaangenheet liewen. Mir kënnen net virun all deem fortlafen, och wa mir dat am léifste wéilten. De Poopst Franziskus seet, dass mir eng Kierch mat Téitschen léiwer wier. Mir mussen eis Verantwortung droen, och wann et Téitschen dobäi gëtt.

Wa mir wëllen, dass eis Gemeinschaft weider lieft, dann dierfe mir eis Aen net zou maachen virun der Vergaangenheet. Mir kënnen doraus léieren an aus dem Onrecht vu fréier nei Konsequenzen fir eist Verhalen a Schaffen vun haut zéien.

An der Liesung aus dem Bréif vum Jakobus gëtt genee dëst och kloer. Glawen eleng ouni Asaz ass dout. Mir kënnen nëmmen da soen, dass mir een echte Glawen u Gott oder Jesus Christus hunn, wa mir aus dësem Glawen eraus handelen an eis asetzen fir déi, déi Hëllef brauchen. Vläicht maache mir dann net alles richteg. Mä de Versuch gutt ze sinn a gutt ze handelen dierfe mir net op der Säit loossen. Eisen Asaz an eist Bleiwen an der Kierch kann ee Beitrag zu dëser grousser Botschaft vu Christus sinn. Grad an dëse schwieregen Zäiten kënnt et op eis un.

Fürbitten

Gott, eise Papp, huet eis säi Jong Jesus Christus geschenkt. Hien ass ee vun eis ginn. Dofir ruffe mir zu him:

  • Fir d’Chrëschten an aller Welt, datt mir d’Wierder an den Optrag, dee mir an der Daf an an der Firmung kritt hunn, eescht huelen an datt eist Liewen eng praktesch Uwendung vum Evangelium gëtt. Christus, héier eis.
  • Fir d’Affer vu Katastrophen an hir Familljen, datt si net zerbriechen un hirem Schicksal an datt Mënschen sech asetze fir si. Christus, héier eis.
  • Fir déi Schwaach an eiser Gesellschaft, datt mir Chrëschten ganz besonnesch fir dës Leit do sinn an eis ëm si këmmeren, wéi’s du Jesus eis et virgelieft hues. Christus, héier eis.
  • Fir all déi, déi sech schwéier dinn fir ee Sënn an hirem Liewen ze fannen, datt hir Hoffnungslosegkeet net an Drogen oder Depressioun endegt, mä datt si mat der Hëllef vu Gott an de Matmënschen en echten Auswee an neit Gléck fannen. Christus, héier eis.
  • Fir all eis Kanner a Jugendlech, déi des Woch erëm de Wee an d’Schoul ginn, datt si an deem nächsten Schouljoer gutt op een echt Mënsch-sinn an op d’Liewen virbereet ginn. Christus, héier eis.
  • Fir all eis Verstuerwen, datt si an denger Guttheet Undeel um éiwege Liewen mat dir kréien. Christus, héier eis.

Härgott, mir fillen eis dacks aarm an hëlleflos. Maach eis Hänn voll esou datt mir kënnen ausdeelen ouni ze zielen. Maach eist Häerz voll, fir datt mir Léift kënne schenken, duerch Christus, eisen Här. Amen.

II.

De même qu’il a ressuscité son Fils, Dieu nous sauve du mal et de la mort. Prions-le avec confiance.
Seigneur, entends notre prière.
– Pour les personnes qui portent une croix trop lourde comme la violence, l’injustice ou la maladie, prions le Seigneur.
– Pour les hommes et les femmes qui donnent leur vie au service de l’Évangile, prions le Seigneur.
– Pour les gens qui éveillent les autres à la foi, catéchètes, pasteurs et parents, prions le Seigneur.
– Pour notre communauté chrétienne, appelée à suivre le Seigneur dans la confiance et la joie, prions le Seigneur.
Dieu qui nous fait revivre, viens à notre secours et exauce nos prières. Nous te le demandons par le Christ, notre Seigneur. Amen.
(http://www.vieliturgique.ca)

Gowegebiet

Här, huel d’Gebieder an d’Gowe vun denger Kierch un; a wat jidder eenzelen vun eis zur Éier vun dengem Numm duerbréngt, dat soll allen zum Gudde kommen. Dorëms biede mir dech duerch de Jesus, eise Brudder an eisen Här. Amen.

Sois favorable à nos prières, Seigneur, et reçois avec bonté nos offrandes : que les dons apportés par chacun à la gloire de ton nom servent au salut de tous. Par Jésus.

Vater unseres Herrn Jesus Christus, um das Gedächtnis deines Sohnes zu feiern und dir zu danken, kommen wir mit Brot und Wein vor dein Angesicht. Sei in unserer Mitte, damit unsere Zeit aufleuchte im Widerschein deiner Herrlichkeit durch Christus, unsern Herrn.

Hochgebet – „Hoffnung“


Präfation
Wir haben wahrhaft Grund, dir zu danken, großer und ewiger Gott.
Seit du den Menschen ins Dasein gerufen, hast du für ihn gesorgt.
Als er sich von dir abgewandt hatte, hast du ihn nicht verworfen.
Du hast deinen Sohn auf die Erde gesandt,
er hat uns den Weg zum Leben gelehrt und ist für uns am Kreuz gestorben.
Er hat den Tod zuschanden gemacht und ist auferstanden in deine Herrlichkeit.
Er hat uns gelehrt, dass unser Leben ein Ziel hat, ein Ziel voller Unsterblichkeit.
So hat er uns Hoffnung gegeben in den Widerwärtigkeiten der Zeit,
dass wir im Tod nicht verloren sind, sondern auf dem Weg des Evangeliums
ihm folgen und zugleich entgegengehen.
Darum erheben wir zu deinem Ruhm und zu deiner Ehre unsere Stimmen
und singen mit allen Heiligen.
Sanctus

Du bist wahrhaft heilig, unser Gott und Vater,
und in deiner Vollkommenheit willst du auch uns zur Heiligkeit führen.
Darum bitten wir dich:

Sende deinen Hl. Geist auf diese Gaben, auf Brot und Wein,
die wir zum Opfer bereitet haben,
damit sie uns zu Leib + und Blut deines Sohnes,
unseres Herrn Jesus Christus werden.

Die Apostel waren beisammen,
um mit ihm das Paschamahl zu feiern.
Es war die Nacht vor seinem Tod am Kreuz.
Da nahm Jesus das Brot, sprach das Dankgebet, brach das Brot,
reichte es den Aposteln und sprach:

NEHMET UND ESSET ALLE DAVON:
DAS IST MEIN LEIB,
DER FÜR EUCH HINGEGEBEN WIRD.

Dann nahm er den Kelch mit Wein, sprach den Lobpreis darüber,
reichte ihn seinen Jüngern und deutete sein Tun mit den Worten:

NEHMET UND TRINKET ALLE DARAUS:
DAS IST DER KELCH
DES NEUEN UND EWIGEN BUNDES,
MEIN BLUT, DAS FÜR EUCH
UND FÜR ALLE VERGOSSEN WIRD
ZUR VERGEBUNG DER SÜNDEN.
TUT DIES ZU MEINEM GEDÄCHTNIS.

Geheimnis des Glaubens
Akklamation

Barmherziger Vater, dir gehorsam und voll Liebe zu uns,
hat dein Sohn sich für uns hingegeben.
Du hast sein Opfer angenommen und ihn aus dem Tod zu dir erhöht.

Wir bitten dich für deine Kirche,
für unseren Papst Franziskus, unseren Bischöfe, Priester und Diakone,
für alle Frauen und Männer im Dienste der Kirche
für alle, die das Evangelium verkünden,
für alle, die ihre Zeit und ihre Kraft
für dich und dein Reich einsetzen,
für alle, die sich ihres Nächsten annehmen,
und auch für alle, die noch nicht zu dir gefunden haben:
Dein Hl. Geist sei in uns und unter uns;
er sei unsere Kraft und stärke uns Geist und Willen,
in der Nachfolge deines Sohnes zu bleiben.

Er wecke immer neu unsere Hoffnung, damit wir unser Ziel nicht aus den Augen verlieren
und auch in Sorgen und Leid voll Vertrauen und Zuversicht auf dich bauen.

Gedenke unserer Schwestern und Brüder, die vor uns und mit uns gelebt
und den Tod schon erfahren haben:
Lass sie nun bei dir auf ewig in Freude und Dankbarkeit leben.

Wir bitten auch für uns selbst, denn wir gehen dem Tod entgegen:
Steh uns bei im letzten Kampf und schenke unserer Sehnsucht Erfüllung.
Nimm uns dann in dein himmlisches Reich auf,
wo wir voll Glück und Seligkeit mit Maria, der Mutter Jesu,
mit den Engeln und Heiligen dich rühmen
durch unseren Herrn Jesus Christus.

Durch ihn und mit ihm und in ihm ist dir, Gott, allmächtiger Vater,
in der Einheit des Heiligen Geistes alle Herrlichkeit und Ehre jetzt und in Ewigkeit.
(Werner Eizinger, Impulse zum Eucharistischen Hochgebet, Butzon & Bercker, 03/2000)

Vaterunser

Mir sinn all Kanner vu Gott. Als Kand ass een duerchaus frou, wann een gehollef kritt. Biede mir mat de Wierder vun eisem Här Jesus zu Gott, eisem Papp a froen hien fir alles, wat mir brauchen: Vater unser im Himmel, …

Friddensgebiet

Mir wëllen all ëmmer nees gutt do stoen viru der Welt. Mir wëllen Fridden a Gerechtegkeet. Awer dat fuerdert vun eis och, dass mir eis engagéieren, heiansdo dofir och géint den aktuellen Mainstream. Munchmol wäerte mir scheiteren mat eisem Asaz. Dofir biede mir: Här Jesus, kuck net op eis Feeler mä op eise gudde Wëllen a schenk eis all däi Fridden.

Schlussgebiet

Här, eise Gott, mir soen dir Merci, datt’s du eis Undeel un dem Léif an dem Blutt vu Christus ginn hues. Looss net nëmmen eist eegent Striewen Muecht iwwert eis gewannen, mä gëff, datt d’Wierkung vun dengem Sakrament eist Liewe bestëmmt. Dorëms biede mir dech duerch de Jesus, eisen Här. Amen.

Que la grâce de cette communion, Seigneur, saisisse nos esprits et nos corps, afin que son influence, et non pas notre sentiment, domine toujours en nous. Par Jésus.

Gott, du Ursprung allen Lebens, du hast uns an den Tisch deines Sohnes gerufen, und wir haben seine Gegenwart erfahren. Wir danken dir, dass du uns so teilhaben lässt an der Liebe deines Sohnes Jesus Christus, unseres Herrn.


Mass vum 5. September
Klick op d’Kalennerblat fir d’Sonndesmass als PDF!
Mass vum 19. September

Links:

Top

Online Pastoral

Lëscht vun de Sonndesgottesdéngschter

 
Service Kommunikatioun a Press . Service Communication et Presse
Äerzbistum Lëtzebuerg . Archevêché de Luxembourg

© Verschidde Rechter reservéiert . Certains droits réservés
Dateschutz . Protection des données
Ëmweltschutz . Protection de l'environnement