33. Sonndeg am Joereskrees A - 18./19.11.2023


Home Back Print Kontakt

33. Sonndeg am Joereskrees A - 18./19.11.2023 - (C) Carlo Morbach - 15.11.2023

33. Sonndeg am Joereskrees A - 18./19.11.2023


Léif Matchrëschten! Dëse Sonndeg feiere mir op Ureegung vum Poopst Franziskus de Weltdag vun deenen Aarmen. Wie sinn déi Aarm haut, mat deene mir eis am Gebiet solle solidariséieren? Sinn et déi, déi keen Dag iwwer dem Kapp hunn an déi op de Stroossen hier Hänn ausstrecke fir eppes Klenges ze kréien? Sinn et déi Mënschen an de frieme Länner, déi mir mat soziale Projete sollen ënnerstëtzen? Et si vill Organisatiounen, déi ëmmer nees Heeschebréifer verschécken, fir dass mir Geld spenden, fir déi jeeweileg Saachen ze ënnerstëtzen. Vill vun eis, do sinn ech iwwerzeegt gi reegelméisseg Geld aus fir esou Projeten. Mä am Fong sti mir als Mënschen alleguer zimmlech aarm do viru Gott. Och wa mir materiell räich sinn, sou ass eist Liewen an eise Länner ganz dacks zimmlech aarm. Stelle mir eis virun eisen Här a froe mir säin Erbaarme fir jidder Mënsch, deen Hëllef brauch. 


Här Jesus Christus, du hues eis virgelieft, wéi mir eis an eiser Welt kënnen asetzen.

Här Jesus Christus, du hues jidderengem Fäegkeeten an Talenter ginn.

Här Jesus Christus, du erwaarts vun eis een echt Engagement.


Dagesgebiet


Gott, du bass den Ursprong vun allem, wat gutt ass. Du bass eisen Här. Looss eis begräifen, datt mir fräi ginn, wa mir déi Wellen erfëllen, an datt mir déi vollkomme Freed fannen, wa mir an dengem Déngscht trei bleiwen. Dorëms biede mir dech duerch de Jesus, eisen Här. Amen.


Herr, unser Gott, du bist die Liebe. Hilf uns, zu begreifen, dass wir uns nur verwirklichen, wenn wir deine Liebe beantworten, indem wir mit den Armen teilen und so deinem Sohn Jesus Christus begegnen, der mit dir und dem Heiligen Geist lebt und wirkt in alle Ewigkeit.


Accorde-nous, Seigneur, de trouver notre joie dans notre fidélité : car c’est un bonheur durable et profond de servir constamment le créateur de tout bien. Par Jésus.


Liesungen: Spr 31, 10-13.19-20.30-31 / 1 Thess 5, 1-6 / Mt 25, 14-30


Lesung aus dem Buch der Sprichwörter.

Eine tüchtige Frau, wer findet sie? Sie übertrifft alle Perlen an Wert. Das Herz ihres Mannes vertraut auf sie und es fehlt ihm nicht an Gewinn. Sie tut ihm Gutes und nichts Böses alle Tage ihres Lebens. Sie sorgt für Wolle und Flachs und arbeitet voll Lust mit ihren Händen. Nach dem Spinnrocken greift ihre Hand, ihre Finger fassen die Spindel. Sie öffnet ihre Hand für den Bedürftigen und reicht ihre Hände dem Armen. Trügerisch ist Anmut, vergänglich die Schönheit, eine Frau, die den HERRN fürchtet, sie allein soll man rühmen. Gebt ihr vom Ertrag ihrer Hände, denn im Stadttor rühmen sie ihre Werke!


Kv Selig die Menschen, die Gottes Wege gehn.

Selig jeder, der den Herrn fürchtet, *
der auf seinen Wegen geht!
Was deine Hände erarbeitet haben, wirst du genießen; *
selig bist du – es wird dir gut ergehn. 
– (Kv)
Deine Frau ist wie ein fruchtbarer Weinstock *
im Innern deines Hauses.
Wie Schösslinge von Ölbäumen sind deine Kinder *
rings um deinen Tisch herum. 
– (Kv)
Siehe, so wird der Mann gesegnet, *
der den Herrn fürchtet.
Es segne dich der Herr vom Zion her. *
Du sollst schauen das Glück Jerusalems alle Tage deines Lebens. – Kv


Lesung aus dem ersten Brief des Apostels Paulus an die Gemeinde in Thessalonich.

Über Zeiten und Stunden, Brüder und Schwestern, brauche ich euch nicht zu schreiben. Ihr selbst wisst genau, dass der Tag des Herrn kommt wie ein Dieb in der Nacht. Während die Menschen sagen: Friede und Sicherheit!, kommt plötzlich Verderben über sie wie die Wehen über eine schwangere Frau und es gibt kein Entrinnen. Ihr aber, Brüder und Schwestern, lebt nicht im Finstern, sodass euch der Tag nicht wie ein Dieb überraschen kann. Ihr alle seid Söhne des Lichts und Söhne des Tages. Wir gehören nicht der Nacht und nicht der Finsternis. Darum wollen wir nicht schlafen wie die anderen, sondern wach und nüchtern sein.


Halleluja. Halleluja. (So spricht der Herr:) Bleibt in mir und ich bleibe in euch. Wer in mir bleibt, der bringt reiche Frucht. Halleluja.


Aus dem heiligen Evangelium nach Matthäus.

In jener Zeit erzählte Jesus seinen Jüngern das folgende Gleichnis: Mit dem Himmelreich ist es wie mit einem Mann, der auf Reisen ging. Er rief seine Diener und vertraute ihnen sein Vermögen an. Dem einen gab er fünf Talente Silbergeld, einem anderen zwei, wieder einem anderen eines, jedem nach seinen Fähigkeiten. Dann reiste er ab. Sofort ging der Diener, der die fünf Talente erhalten hatte hin, wirtschaftete mit ihnen und gewann noch fünf weitere dazu. Ebenso gewann der, der zwei erhalten hatte, noch zwei weitere dazu. Der aber, der das eine Talent erhalten hatte, ging und grub ein Loch in die Erde und versteckte das Geld seines Herrn. Nach langer Zeit kehrte der Herr jener Diener zurück und hielt Abrechnung mit ihnen. Da kam der, der die fünf Talente erhalten hatte, brachte fünf weitere und sagte: Herr, fünf Talente hast du mir gegeben; sieh her, ich habe noch fünf dazugewonnen. Sein Herr sagte zu ihm: Sehr gut, du tüchtiger und treuer Diener. Über Weniges warst du treu, über Vieles werde ich dich setzen. Komm, nimm teil am Freudenfest deines Herrn! Dann kam der Diener, der zwei Talente erhalten hatte, und sagte: Herr, du hast mir zwei Talente gegeben; sieh her, ich habe noch zwei dazugewonnen. Sein Herr sagte zu ihm: Sehr gut, du tüchtiger und treuer Diener. Über Weniges warst du treu, über Vieles werde ich dich setzen. Komm, nimm teil am Freudenfest deines Herrn! Es kam aber auch der Diener, der das eine Talent erhalten hatte, und sagte: Herr, ich wusste, dass du ein strenger Mensch bist; du erntest, wo du nicht gesät hast, und sammelst, wo du nicht ausgestreut hast; weil ich Angst hatte, habe ich dein Geld in der Erde versteckt. Sieh her, hier hast du das Deine. Sein Herr antwortete und sprach zu ihm: Du bist ein schlechter und fauler Diener! Du hast gewusst, dass ich ernte, wo ich nicht gesät habe, und sammle, wo ich nicht ausgestreut habe. Du hättest mein Geld auf die Bank bringen müssen, dann hätte ich es bei meiner Rückkehr mit Zinsen zurückerhalten. Nehmt ihm also das Talent weg und gebt es dem, der die zehn Talente hat! Denn wer hat, dem wird gegeben werden und er wird im Überfluss haben; wer aber nicht hat, dem wird auch noch weggenommen, was er hat. Werft den nichtsnutzigen Diener hinaus in die äußerste Finsternis! Dort wird Heulen und Zähneknirschen sein.


Lecture du livre des Proverbes.

Une femme parfaite, qui la trouvera? Elle est précieuse plus que les perles! Son mari peut lui faire confiance : il ne manquera pas de ressources. Elle fait son bonheur, et non pas sa ruine, tous les jours de sa vie. Elle sait choisir la laine et le lin, et ses mains travaillent volontiers. Elle tend la main vers la quenouille, ses doigts dirigent le fuseau. Ses doigts s’ouvrent en faveur du pauvre, elle tend la main au malheureux. Le charme est trompeur et la beauté s’évanouit ; seule, la femme qui craint le Seigneur mérite la louange. Célébrez-la pour les fruits de son travail : et qu’aux portes de la ville, ses œuvres disent sa louange!


R/ Heureux qui craint le Seigneur ! (Ps 127, 1a)

Heureux qui craint le Seigneur
et marche selon ses voies !
Tu te nourriras du travail de tes mains :
Heureux es-tu ! À toi, le bonheur !
R

Ta femme sera dans ta maison
comme une vigne généreuse,
et tes fils, autour de la table,
comme des plants d’olivier.
R

Voilà comment sera béni
l’homme qui craint le Seigneur.
De Sion, que le Seigneur te bénisse !
Tu verras le bonheur de Jérusalem tous les jours de ta vie.
R


Lecture de la première lettre de saint Paul apôtre aux Thessaloniciens (5, 1-6)

Pour ce qui est des temps et des moments de la venue du Seigneur, vous n’avez pas besoin, frères, que je vous en parle dans ma lettre. Vous savez très bien que le jour du Seigneur vient comme un voleur dans la nuit. Quand les gens diront : « Quelle paix ! quelle tranquillité ! », c’est alors que, tout à coup, la catastrophe s’abattra sur eux, comme les douleurs sur la femme enceinte : ils ne pourront pas y échapper. Mais vous, frères, comme vous n’êtes pas dans les ténèbres, ce jour ne vous surprendra pas comme un voleur. En effet, vous êtes tous des fils de la lumière, des fils du jour; nous n’appartenons pas à la nuit et aux ténèbres. Alors, ne restons pas endormis comme les autres, mais soyons vigilants et restons sobres.


Alléluia. Alléluia. Demeurez en moi, comme moi en vous, dit le Seigneur ; celui qui demeure en moi porte beaucoup de fruit. Alléluia.


Évangile de Jésus Christ selon saint Matthieu.

En ce temps-là, Jésus disait à ses disciples cette parabole : « C’est comme un homme qui partait en voyage : il appela ses serviteurs et leur confia ses biens. À l’un il remit une somme de cinq talents, à un autre deux talents, au troisième un seul talent, à chacun selon ses capacités. Puis il partit. Aussitôt, celui qui avait reçu les cinq talents s’en alla pour les faire valoir et en gagna cinq autres. De même, celui qui avait reçu deux talents en gagna deux autres. Mais celui qui n’en avait reçu qu’un alla creuser la terre et cacha l’argent de son maître. Longtemps après, le maître de ces serviteurs revint et il leur demanda des comptes. Celui qui avait reçu cinq talents s’approcha, présenta cinq autres talents et dit : “Seigneur, tu m’as confié cinq talents ; voilà, j’en ai gagné cinq autres.” Son maître lui déclara : “Très bien, serviteur bon et fidèle, tu as été fidèle pour peu de choses, je t’en confierai beaucoup ; entre dans la joie de ton seigneur.” Celui qui avait reçu deux talents s’approcha aussi et dit : “Seigneur, tu m’as confié deux talents ; voilà, j’en ai gagné deux autres.” Son maître lui déclara : “Très bien, serviteur bon et fidèle, tu as été fidèle pour peu de choses, je t’en confierai beaucoup ; entre dans la joie de ton seigneur.” Celui qui avait reçu un seul talent s’approcha aussi et dit : “Seigneur, je savais que tu es un homme dur : tu moissonnes là où tu n’as pas semé, tu ramasses là où tu n’as pas répandu le grain. J’ai eu peur, et je suis allé cacher ton talent dans la terre. Le voici. Tu as ce qui t’appartient.” Son maître lui répliqua : “Serviteur mauvais et paresseux, tu savais que je moissonne là où je n’ai pas semé, que je ramasse le grain là où je ne l’ai pas répandu. Alors, il fallait placer mon argent à la banque ; et, à mon retour, je l’aurais retrouvé avec les intérêts. Enlevez-lui donc son talent et donnez-le à celui qui en a dix. À celui qui a, on donnera encore, et il sera dans l’abondance ; mais celui qui n’a rien se verra enlever même ce qu’il a. Quant à ce serviteur bon à rien, jetez-le dans les ténèbres extérieures ; là, il y aura des pleurs et des grincements de dents !”


Priedegt


Léif Matchrëschten! “Während die Menschen sagen: Friede und Sicherheit!, kommt plötzlich Verderben über sie.“ – „Quand les gens diront: « Quelle paix! Quelle tranquillité!», c’est alors que, tout à coup, la catastrophe s’abattra sur eux.“ (1 Thess 5, 3) Wéi ech dëser Deeg des Sätz aus dem Thessalonicherbréif gelies hunn, hunn ech alt erëm direkt un déi schrecklech Situatioun an Israel missen denken. De 7. Oktober hu jonk Leit frou an ausgeloossen an Israel op engem Festival gefeiert. Si hunn dat gemaach, wat op ville Platzen uechter d’Welt dagdeeglech geschitt: Mënsche kommen zesummen a feieren. Si feieren hier Jugend, hiert Liewen. Si wëlle ganz einfach des Welt positiv genéissen an erfoueren. Awer da kommen Terroristen. Si schéissen, si morden, si zerstéieren innerhalb vu Minutten all Freed a brénge Leed an onvirstellbarem Mooss. Wéi dacks ass dat mëttlerweil schonn esou iergendwou an eiser Welt geschitt? Dat mécht mech traureg an och rosen. Dobäi wëll jiddereen am Fridde liewen. An natierlech wëllen déi, déi Terror ausüben, och en Deel vun de Gidder an der Freed vun der Welt genéissen. Ech kann nach verstoen, dass vill vun hinnen extreem frustréiert sinn, well si net zu deem kommen, wat si sech wënschen, an dofir dann ee risegen Has opbauen op anerer, deenen et scheinbar besser geet.


Mä wéi heescht et am Evangelium. Jiddereen huet senge Fäegkeeten entspriechend eppes uvertraut kritt. Deen ee mécht eppes doraus, deen aneren awer net. Wann ech selwer net gewëllt sinn, fir mech anzesetzen op eng gutt a richteg Manéier, fir och Undeel ze hunn un dem Gléck vun der Welt, dann droen ech awer eben och selwer mat Schold u menger Situatioun. Wéi steet et an deem Sënn mat dem Asaz vun den Terroristen an all deenen, déi sech frustréiert an zeréckgesat fillen?


Ech hu mech ëmmer erëm gefrot, wat de Jesus mat dësem Gläichnis wollt soen. Ganz besonnesch mécht mir deen Dénger Kappzerbrieches, deen nëmmen een Talent Geld kritt hat, deen dat da verstoppt huet an dann um Schluss onmoosseg staark bestrooft gëtt. Wat ass do geschitt? Firwat des Onbaarmhäerzegkeet? Vläicht, esou denken ech mir et, ass et ganz einfach, well e faul a liddereg ass, well en sech op senger „Angscht“ ausrout an net handelt. Si mir net och heiansdo esou? Villes kéint an eiser Welt besser goen, wa méi Mënsche méi Asaz géifen un den Dag leeën. 


Do ass am Moment d’Thema vum Fridden, dat ganz grouss diskutéiert gëtt. Jiddereen erwaart sech ëmmer nees vun deem aneren, dass deen den éischte Schrëtt mécht fir de Wee vun der Versönung an ze leeden. Mir einfach Bierger erwaarden eis et vun eise Politiker. Mä am Fong läit et u jidderengem, fir en éischte Schrëtt ze maachen. Jiddereen huet seng Friddenstalenter mat op de Liewenswee kritt. Dacks bleiwen si ganz schéin déif vergruewen. Mä wéi wier et, wa mir eis géifen asetzen? Dat kann am ganz Klengen ufänken. Dat ka schonn domat ufänken, dass mir ophalen eis an de soziale Medien iwwer jeeweils déi aner opzereegen. Wann ech gesi wéi grouss heiansdo munche „Shitstorm“ ass, deen duerch eng falsch Behaaptung ausgeléist gouf, da muss een net och nach ëmmer weider dora réiere goen. Muss een ëmmer nees seng perséinlech „Befindlechkeeten“ esou exposéieren?


Eis Friddenstalenter kéinte mir asetzen andeems mir géife versichen ze verstoen, wat dee jeeweils anere plot. Da wier et wuel eng gutt Optioun fir mat Léift op enaner zou ze goen an ze schwätzen. Am Sënn vum Paulus haut an der Liesung dierfe mir eis net ausrouen an eis Talenter verstoppen. Well dat schléit onweigerlech iergendwann zeréck. Mir sollte mat offenen Aen an eis Welt kucken a wierklech all Kéiers do, wou sech Misär ukënnegt, hëllefen dee vun Ufank un aus dem Wee ze raumen. Mä et ass nu mol meeschtens vill méi bequeem ze maachen, wéi wann een et net géif gesinn.


An engem Text, deen de Stephan Wahl deslescht publizéiert huet[1], schreift hien:


Wann wird geheilt der zerrissene Friede,

wann erschreckt der Mensch über sich selbst,

schaudern ihn seine blutbefleckten Hände?

Wann?“


Jo, wéini erschreckt de Mënsch iwwer sech selwer, doriwwer, dass hien seng Friddenstalenter vergruewen a vergiess huet? Jidder Mënsch ass iergendwéi dach och mat eragezunn an all des Konflikter. Kee vun eis kann seng Hänn an Onschold wäschen. Et gëtt ganz héich Zäit, dass mir eis besënnen, dass mir ëmkéieren an eis Matschold eescht huelen, well mir iwwer vill Jore gemaach hunn, wéi wann alles an der Rei wier. “Während die Menschen sagen: Friede und Sicherheit!, kommt plötzlich Verderben über sie.“ (1 Thess 5, 3) Ech menge schonn, dass mir villes einfach verschlof a verschleeft hunn an eiser Welt. Mir hu vergiess zum Gudden hin ze handelen. Mir hunn zum Deel eis „Friddenstalenter“ net agesat.


Ech menge mir sollten eis einfach emol virhuelen, am Kléngen unzefänken. Och wa mir am Sënn vum Evangelium nëmmen een Talent kritt hunn, well mir nëmmen einfach Bierger sinn an net op der grousser politescher Weltbün stinn, sou kënne mir dach an eisem klenge Krees emol fir Fridde suergen, all Ënnerstellungen, Verdächtegungen an all eist Mësstrauen op der Säit loossen. Hale mir op een aneren erof ze maachen, hien oder si als béis oder schlecht an ze schätzen. Setze mir eist Talent an a begéine mir eis mat Respekt a Léift. Ech sinn iwwerzeegt, dass esou och lues a lues an der ganzer Welt kéint Fridde sinn.


[1] https://www.facebook.com/stephan.wahl.7 - gesinn de 4.11.2023 - 9:45


Fürbitten


Gott steet op der Säit vun deenen Aarmen an héiert hiert Ruffen. Mir solidariséieren eis mat hinnen a bieden:


* Fir déi vill, déi net dat Néidegst hu fir ze liewen, well anerer d’Gowen vun dëser Äerd egoistesch fir sech beusprochen. Rësel déi Räich op, hiert Brout mat deenen Aarmen ze deelen. Härgott, héier eis.


* Fir all, déi u Christus gleewen, dass si wéi déi éischt Chrëschten hire Glawe liewen, andeems si hier Gidder mat deenen Aarmen deelen. Härgott, héier eis.


* Fir d’Kierch an eisem Land, déi am Verglach mat de Kierchen an anere Länner räich ass, dass si sech besonnesch deenen Aarmen an aller Welt verflicht fillt. Härgott, héier eis.


* Fir d’Politiker bäi eis an och weltwäit, dass si sech viru Korruptioun hidden a virun allem d’Wuel vun deene Schwaachen an der Gesellschaft am Aen hunn. Härgott, héier eis.


* Fir déi vill, déi eis am Doud verlooss hunn, déi, déi un Honger an Aarmut gestuerwe sinn, déi, déi keng Léift am Liewen erfueren hunn, an un eis Frënn a Bekannten, déi mir vermëssen. Haut denke mir och besonnesch un ... . Härgott, héier eis.


Papp vun alle Mënschen. Du lees d’Brout fir eis all op den Dësch. Dofir soe mir dir Merci. Looss eis dëst Brout gerecht an éierlech deele mat allen. Dorëms biede mir dech, duerch Jesus Christus, eisen Här. Amen.


II.


Nous vivons dans l’attente de la venue définitive du Christ. Prions le Père pour que vienne enfin le jour où éclatera la plénitude de son règne. Que ton règne vienne!

Prions le Seigneur afin que les hommes et les femmes d’État sachent lire les signes des temps dans l’exercice de leurs lourdes responsabilités. 

Prions le Seigneur afin que celles et ceux qui sont torturés par la souffrance physique et mentale trouvent réconfort et guérison.

Prions le Seigneur afin que les personnes qui ont perdu tout espoir redécouvrent la beauté de la vie et l’espérance de la foi.

Prions le Seigneur afin que les sans-emplois, les sans-abris, les laissés-pour-compte, les marginaux goûtent aux fruits de ta solidarité avec les pauvres.

Prions le Seigneur afin que les membres de notre communauté et l’ensemble de ton peuple demeurent attentifs aux signes de la venue du Ressuscité dans sa gloire.

Dieu notre Père, toi qui nous apprends le chemin de la vie, reçois avec bonté cette prière que tu suscites toi-même en nos cœurs. Nous te le demandons, par Jésus, le Fils de l’homme, vivant pour les siècles des siècles. Amen. (http://www.vieliturgique.ca)


Gowegebiet


Här, eise Gott, déi Gowen, déi mir duerbréngen, sollen eis d'Kraaft schenken, dir trei ze dengen, an eis zur éiweger Gemeinschaft mat dir féieren. Dorëms biede mir duerch de Jesus, eisen Här. Amen.


Permets, Seigneur notre Dieu, que l’offrande placée sous ton regard nous obtienne la grâce de vivre pour toi et nous donne l’éternité bienheureuse. Par Jésus.


Gott, sieh gütig auf dein Volk, das sich zu deinem Lob versammelt hat. Nimm an, was wir darbringen, und mehre durch diese Feier unsre Liebe. Darum bitten wir durch Christus, unsern Herrn.


Hochgebet - „Zweifel“

Präfation
Herr, unser Gott, es ist üblich, dass wir dir an dieser Stelle danken.
Doch was sollen wir dir sagen? Darf es heute ein fragendes Danken sein?
Du hast uns als Menschen gewollt, und als Menschen haben wir uns gefunden.
Wir wissen von Güte und Glück, aber auch von bösem Willen, Ohnmacht und Unglück.

Aber danken können wir dir für die Hoffnung, die in unsern Herzen lebt,
ob wir es wollen oder nicht, dass wir Menschen vielleicht doch
gute Menschen werden können im ganz einfachen Sinn des Wortes:
Menschen, die mitleiden, mitgenießen können, die ohne Zögern und Angst gütig sind,
die ohne Engstirnigkeit nach dem Guten suchen, wo andere nur verurteilen.
Diese Hoffnung hast du uns in deinem Sohn Jesus Christus gegeben.
Darum preisen wir dich jetzt mit allen Menschen guten Willens und singen voll Freude.

Sanctus

Wir haben deine Güte gesehen in Menschen, die in unserer Umgebung leben,
in deinem Sohn Jesus von Nazareth, in dem alles erschienen ist,
was einen Menschen mit sich selbst und mit den andern versöhnen kann.
Darum können wir dir danken, Gott, denn du lässt uns sehen,
dass Ohnmacht Kraft, Zerbrechen heilen

und menschliches Leben göttliches Leben werden kann.
Wir haben es gesehen in Jesus Christus,
der sich selbst in den Zeichen von Brot und Wein ausdrückte.

Sende jetzt deinen Heiligen Geist über Brot und Wein,
damit sie zu Leib
 + und Blut Jesu Christi werden.

Denn am Abend, da er ausgeliefert wurde und sich dem Leiden unterwarf,
nahm er das Brot und sagte Dank, brach es und reichte es seinen Jüngern mit den Worten:


NEHMET UND ESSET ALLE DAVON.
DAS IST MEIN LEIB, DER FÜR EUCH HINGEGEBEN WIRD.


Ebenso nahm er nach dem Mahl den Kelch,
dankte wiederum und reichte ihn seinen Jüngern mit den Worten:


NEHMET UND TRINKET ALLE DARAUS,
DAS IST DER KELCH DES NEUEN UND EWIGEN BUNDES,
MEIN BLUT, DAS FÜR EUCH UND FÜR ALLE VERGOSSEN WIRD
ZUR VERGEBUNG DER SÜNDEN.
TUT DIES ZU MEINEM GEDÄCHTNIS.


Geheimnis des Glaubens!

Bis dass er kommt, gedenken wir seines Lebens, das so göttlich und so menschlich ist,
seines Todes, der so Ehrfurcht gebietend und so unverständlich ist,
seiner Auferstehung, die so ermutigend und so geheimnisvoll ist.
Wir gedenken seiner Angst, seiner Erniedrigung,
wir bedenken, dass er in Todesangst nach dir gerufen hat
und dass du darum seinen Namen unter uns so groß gemacht hast,
dass wir uns in ihm wieder erkennen.

Darum bitten auch wir um seinen Geist:
für uns, die wir jetzt hier sind, für alle, die unserem Herzen nahe stehen,
für unseren Papst Franziskus, unsere Bischöfe, unsere Priester, Diakone,
Ordensangehörige, unsere haupt- und ehrenamtlichen Mitarbeiter/innen
und für unsere Toten.

Halte du deine Hand über uns alle und tu an uns, wie du an Jesus getan hast.
Lass uns nicht fallen. Trage uns, führe uns, fange uns auf jetzt und in der Stunde unseres Todes.

Durch ihn und mit ihm und in ihm ist dir, Gott, allmächtiger Vater, 
in der Einheit des Heiligen Geistes alle Herrlichkeit und Ehre jetzt und in Ewigkeit.

Quelle unbekannt


Vaterunser


Eng vun deene grousse Versuchungen, deene mir alt mol noginn, ass eis Lidderegkeet. Mir hunn eis vill méi ee grousst Potential, wéi dat, wat mir dacks weisen. Loosse mir dofir elo och mat grousser Zouversiicht am Gebiet, dat de Jesus eis geléiert huet drëm froen: „und führe uns nicht in Versuchung“: Vater unser ...


Friddensgebiet


De soziale Fridden an der Welt ass ëmmer nees a Gefor. Déi Mächteg an déi, déi Afloss hunn, stellen dëse Fridden ëmmer erëm a Fro. Dacks gi Mënschen zu Affer vu Gewalt, si ginn ausgebeut, verdriwwen. Si Verléieren all hir Liewensgrondlagen. Dee wierkleche Fridde ka nëmme vu Gott kommen an och dann, wa mir hëllefen dëse Fridden an d'Welt ze bréngen. Wënsche mir eis hei géigesäiteg de Fridde vu Gott duerch ee frëndlech Bléck. De Fridde vun eisem Här sief mat iech all.


Schlussgebiet


Allmächtegen Härgott, mir hunn den Optrag vun dengem Jong erfëllt a séi Gediechtnes gefeiert. Déi helleg Gow, déi mir an dëser Feier empfaangen hunn, soll eis hëllefen, datt mir an der Léift zu dir an zu eise Bridder a Schwësteren nofollegen, hien, dee mat dir an dem Hellege Geescht lieft an all Éiwegkeet. Amen.


Nous venons de communier, Seigneur, au don sacré du corps et du sang de ton Fils, et nous te prions humblement : que cette eucharistie offerte en mémoire de lui, comme il nous a dit de le faire, augmente en nous la charité. Par Jésus.


Unser Vater im Himmel, aus deinem Wort und aus dem Mahl deines Sohnes leben wir. Wirke durch diese großen Gaben, dass ER in uns und wir in IHM und so seine Zeugen im Alltag bleiben. Darum bitten wir durch Christus, unsern Herrn.



Mass vum 12. November
Klick op d’Kalennerblat fir d’Sonndesmass als PDF!
Mass vum 26. November

Links:

Top

Online Pastoral

Lëscht vun de Sonndesgottesdéngschter

 
Service Kommunikatioun a Press . Service Communication et Presse
Äerzbistum Lëtzebuerg . Archevêché de Luxembourg

© Verschidde Rechter reservéiert . Certains droits réservés
Dateschutz . Protection des données
Ëmweltschutz . Protection de l'environnement