7. Sonndeg am Joereskrees A - 18./19.2.2023


Home Back Print Kontakt

Léif Matchrëschten! Net jiddwer Mënsch ass begeeschtert vun der Fuesent an deem ganze Feieren do ronderëm. Lo waren 3 Joer praktesch keng Feieren fir d’Fuesent méiglech wéinst der Pandemie. Mä och dëst Joer ass d’Loscht op d’Feieren fir vill Mënschen dach och net do. Wa mir op de Krich an der Ukrain kucken, wa mir op d’Äerdbiewen mat senge villen Doudegen a Verletzte kucken, wa mir op déi vill Nout an der ganzer Welt kucken, da musse mir eis dach wuel och emol froen, op et anstänneg ass, fir bäi eis dann ausgeloossen ze feieren an doriwwer all déi Mënschen an der Nout ze vergiessen. Sécher soll eis net all Freed um Liewe geholl ginn. An awer misst eis de Bléck an d’Welt ganz nodenklech maachen. Loosse mir dofir elo eisem Här seng Hëllef uruffen.

Kyrie-Rufe

Här, Jesus Christus, du hues eis opgedroen, fir net zeréck ze schloen. Här, erbaarm dech.
Här, Jesus Christus, du hues eis opgedroen, fir eis ze versönen. Christus, erbaarm dech.
Här, Jesus Christus, du hues eis opgedroen, fir Fridden ze schléissen. Här, erbaarm dech.

Dagesgebiet

Baarmhäerzege Gott, du hues duerch déi Jong zu eis geschwat. Looss eis ëmmer erëm iwwert däi Wuert nodenken, fir datt mir schwätzen a maachen, wat dir gefält. Dorëms biede mir duerch Jesus Christus, eisen Här. Amen.

Accorde-nous, Dieu tout-puissant, de conformer à ta volonté nos paroles et nos actes dans une inlassable recherche des biens spirituels.

Vater im Himmel, dein Sohn wollte Beziehung stiften zwischen dir und den Menschen und unter uns Menschen. Hilf uns, das Böse durch das zu Gute zu überwinden und so das Werk deines Sohnes weiterzuführen, darum bitten wir durch Jesus Christus, unserem Bruder Freund und Erlöser. Amen.

Liesungen: Lev 19, 1-2.17-18 / 1 Kor 3, 16-23 / Mt 5, 38-48

Lesung aus dem Buch Levitikus.
Der HERR sprach zu Mose: Rede zur ganzen Gemeinde der Israeliten und sag zu ihnen: Seid heilig, denn ich, der HERR, euer Gott, bin heilig. Du sollst in deinem Herzen keinen Hass gegen deinen Bruder tragen. Weise deinen Mitbürger zurecht, so wirst du seinetwegen keine Sünde auf dich laden. An den Kindern deines Volkes sollst du dich nicht rächen und ihnen nichts nachtragen. Du sollst deinen Nächsten lieben wie dich selbst. Ich bin der HERR.

Kv Gnädig und barmherzig ist der Herr,voll Langmut und reich an Huld.
Preise den Herrn, meine Seele, *
und alles in mir seinen heiligen Namen!
Preise den Herrn, meine Seele, *
und vergiss nicht, was er dir Gutes getan hat! – (Kv)
Der dir all deine Schuld vergibt *
und all deine Gebrechen heilt,
der dein Leben vor dem Untergang rettet *
und dich mit Huld und Erbarmen krönt. – (Kv)
Er wird nicht immer rechten *
und nicht ewig trägt er nach.
Er handelt an uns nicht nach unsern Sünden *
und vergilt uns nicht nach unsrer Schuld. – (Kv)
So weit der Aufgang entfernt ist vom Untergang, *
so weit entfernt er von uns unsere Frevel.
Wie ein Vater sich seiner Kinder erbarmt, *
so erbarmt sich der Herr über alle, die ihn fürchten. – Kv

Lesung aus dem Brief des Apostels Paulus an die Gemeinde in Korinth.
Schwestern und Brüder! Wisst ihr nicht, dass ihr Gottes Tempel seid und der Geist Gottes in euch wohnt? Wer den Tempel Gottes zerstört, den wird Gott zerstören. Denn Gottes Tempel ist heilig und der seid ihr.Keiner täusche sich selbst. Wenn einer unter euch meint, er sei weise in dieser Welt, dann werde er töricht, um weise zu werden. Denn die Weisheit dieser Welt ist Torheit vor Gott. In der Schrift steht nämlich: Er fängt die Weisen in ihrer eigenen List. Und an einer anderen Stelle: Der Herr kennt die Gedanken der Weisen; er weiß, sie sind nichtig. Daher soll sich niemand eines Menschen rühmen. Denn alles gehört euch; Paulus, Apollos, Kephas, Welt, Leben, Tod, Gegenwart und Zukunft: Alles gehört euch; ihr aber gehört Christus und Christus gehört Gott.

Halleluja. Halleluja.Wer sich an Christi Wort hält,in dem ist die Gottesliebe wahrhaft vollendet. Halleluja.

Aus dem heiligen Evangelium nach Matthäus.
In jener Zeit sprach Jesus zu seinen Jüngern: Ihr habt gehört, dass gesagt worden ist: Auge für Auge und Zahn für Zahn. Ich aber sage euch: Leistet dem, der euch etwas Böses antut, keinen Widerstand, sondern wenn dich einer auf die rechte Wange schlägt, dann halt ihm auch die andere hin! Und wenn dich einer vor Gericht bringen will, um dir das Hemd wegzunehmen, dann lass ihm auch den Mantel! Und wenn dich einer zwingen will, eine Meile mit ihm zu gehen, dann geh zwei mit ihm! Wer dich bittet, dem gib, und wer von dir borgen will, den weise nicht ab! Ihr habt gehört, dass gesagt worden ist: Du sollst deinen Nächsten lieben und deinen Feind hassen. Ich aber sage euch: Liebt eure Feinde und betet für die, die euch verfolgen, damit ihr Kinder eures Vaters im Himmel werdet; denn er lässt seine Sonne aufgehen über Bösen und Guten und er lässt regnen über Gerechte und Ungerechte. Wenn ihr nämlich nur die liebt, die euch lieben, welchen Lohn könnt ihr dafür erwarten? Tun das nicht auch die Zöllner? Und wenn ihr nur eure Brüder grüßt, was tut ihr damit Besonderes? Tun das nicht auch die Heiden? Seid also vollkommen, wie euer himmlischer Vater vollkommen ist!

Lecture du livre du Lévitique.
Le Seigneur parla à Moïse et dit :« Parle à toute l’assemblée des fils d’Israël. Tu leur diras : Soyez saints, car moi, le Seigneur votre Dieu, je suis saint.Tu ne haïras pas ton frère dans ton cœur. Mais tu devras réprimander ton compatriote, et tu ne toléreras pas la faute qui est en lui.Tu ne te vengeras pas. Tu ne garderas pas de rancune contre les fils de ton peuple. Tu aimeras ton prochain comme toi-même. Je suis le Seigneur. »

R/ Le Seigneur est tendresse et pitié.
Bénis le Seigneur, ô mon âme,
bénis son nom très saint, tout mon être !
Bénis le Seigneur, ô mon âme,
n’oublie aucun de ses bienfaits !R
Car il pardonne toutes tes offenses
et te guérit de toute maladie ;
il réclame ta vie à la tombe
et te couronne d’amour et de tendresse.R
Le Seigneur est tendresse et pitié,
lent à la colère et plein d’amour ;
il n’agit pas envers nous selon nos fautes,
ne nous rend pas selon nos offenses.R
Aussi loin qu’est l’orient de l’occident,
il met loin de nous nos péchés.
comme la tendresse du père pour ses fils,
la tendresse du Seigneur pour qui le craint ! R

Lecture de la première lettre de saint Paul Apôtre aux Corinthiens.
Frères, ne savez-vous pas que vous êtes un sanctuaire de Dieu, et que l’Esprit de Dieu habite en vous? Si quelqu’un détruit le sanctuaire de Dieu, cet homme, Dieu le détruira, car le sanctuaire de Dieu est saint, et ce sanctuaire, c’est vous. Que personne ne s’y trompe : si quelqu’un parmi vous pense être un sage à la manière d’ici-bas, qu’il devienne fou pour devenir sage. Car la sagesse de ce monde est folie devant Dieu. Il est écrit en effet : ‘C’est lui qui prend les sages au piège de leur propre habileté.’ Il est écrit encore : ‘Le Seigneur le sait : les raisonnements des sages n’ont aucune valeur !’ Ainsi, il ne faut pas mettre sa fierté en tel ou tel homme. Car tout vous appartient, que ce soit Paul, Apollos, Pierre, le monde, la vie, la mort, le présent, l’avenir : tout est à vous, mais vous, vous êtes au Christ, et le Christ est à Dieu.

Alléluia. Alléluia. En celui qui garde la parole du Christ l’amour de Dieu atteint vraiment sa perfection. Alléluia.

Évangile de Jésus-Christ selon saint Matthieu.
En ce temps- là, Jésus disait à ses disciples : « Vous avez appris qu’il a été dit : ‘Œil pour œil, et dent pour dent’.Eh bien ! moi, je vous dis de ne pas riposter au méchant ; mais si quelqu’un te gifle sur la joue droite, tends-lui encore l’autre.Et si quelqu’un veut te poursuivre en justice et prendre ta tunique, laisse-lui encore ton manteau.Et si quelqu’un te réquisitionne pour faire mille pas, fais-en deux mille avec lui.À qui te demande, donne ; à qui veut t’emprunter, ne tourne pas le dos ! »Vous avez appris qu’il a été dit : ‘Tu aimeras ton prochain et tu haïras ton ennemi.’Eh bien ! moi, je vous dis : Aimez vos ennemis, et priez pour ceux qui vous persécutent,afin d’être vraiment les fils de votre Père qui est aux cieux ; car il fait lever son soleil sur les méchants et sur les bons, il fait tomber la pluie sur les justes et sur les injustes.En effet, si vous aimez ceux qui vous aiment, quelle récompense méritez-vous ? Les publicains eux-mêmes n’en font-ils pas autant ?Et si vous ne saluez que vos frères, que faites-vous d’extraordinaire ? Les païens eux-mêmes n’en font-ils pas autant ?Vous donc, vous serez parfaits comme votre Père céleste est parfait. »

Priedegt

“Leistet dem, der euch etwas Böses antut, keinen Widerstand, sondern wenn dich einer auf die rechte Wange schlägt, dann halt ihm auch die andere hin!” (Mt 5, 39) Dee Saz huet mech schonn ëmmer beandrockt, engersäits a senger Radikalitéit an anerersäits an sengem héijen Usproch, dee mir kaum verwierkleche kënnen. Lo ass et geschwënn ee Joer hier, dass Russland ee Krich mat der Ukrain ugefaangen huet. Wat heescht dëse Saz an deem Kontext? Sollen d’Leit an d’Regierung an der Ukrain alles einfach esou iwwer sech ergoe loossen? Sollen si sech net wieren? Do si mir an engem ongeheieren Dilemma dran. Wann een an deene leschte Méint eis westlech Politiker héieren huet, da geet et nëmmen drëm, fir genee de Géigendeel vun deem ze maachen, wat de Jesus hei an deem zitéierte Saz aus dem Evangelium seet. Et gëtt massiven Widderstand organiséiert. Waffe gi geliwwert. Et gëtt dervu geschwat, dass eis westlech Liewensweis hei misst verdeedegt ginn. Ass dat wierklech esou?

Et ass sécher net ewech ze diskutéieren, dass mëttlerweil dausende vu Mënschen hiert Liewe gelooss hunn. Ganz Dierfer a Stied sinn zerstéiert a kaum nach ze bewunnen. Ech weess, dass eng richteg Entscheedung kaum méiglech ass. An ech weess och net, wat ech géif entscheeden, wann ech eng Entscheedung misst huelen.

Ech hunn dëser Deeg eng laang Ried vum Eugen Drewermann op Facebook gelauschtert, wou hien sech mat dem Fridden huet a wou hien ganz intensiv d’Politiker opfuerdert ze diskutéieren anstatt Waffen ze liwweren an ze produzéieren. Hie warnt virun enger Spiral vu Gewalt a Géigegewalt, déi sech héich schaukelt, bis et da ganz ze spéit ass. Et muss een net mat allem averstane sinn, wat dëse Mann seet. An dach ass et emol fir nozedenken. Mir reagéieren och haut nach wéi déi Wëll a schloe gläich zeréck, wann eis Onrecht gedinn gëtt. Mir selwer hei am Westen stellen eis awer guer a glat net a Fro. Hu mir wierklech ëmmer alles richteg gemaach?

Am Evangelium vun haut steet nach ee Saz, dee ganz beandrockend ass: “Und wenn dich einer zwingen will, eine Meile mit ihm zu gehen, dann geh zwei mit ihm!” (Mt 5, 41) Ech weess, dass dëse Saz esou interpretéiert gëtt, dass en dorop ofzielt, dass d’réimesch Besatzungsmuecht zu all Moment ee Mënsch an Israel beispillsweis konnt zwéngen ee Wee fir si ze maachen asw. Ee Beispill dofir gëtt et bäi der Kräizegung vum Jesus, wou den Simon vun Cyrene gezwonge gëtt d’Kräiz hëllefen ze droen. Mä kann een dee Saz net och nach anescht liesen? Heescht et da net, dass ee mol mat dem Géigner muss ee Stéck zesumme goen fir hien ze verstoen? Mir kucken eis Welt ëmmer nëmmen vun eiser Säit hier. Deem aneren seng Säit beuechte mir net a klasséieren si och gläich als eppes an, dat eiser Siicht d’Berechtegung géif entzéien. Dobäi wier et ganz gutt, wa mir allgemeng an eiser globaler Welt wierklech emol géifen zesummen ee Stéck Wee goen an esou gesinn a spieren, wat deen aneren denkt a fillt. Heiansdo ass et scheinbar wierklech esou, dass eng Aggressioun och een Opruff ass, dass ee gelauschtert gëtt, dass ee wouer geholl gëtt. Hu mir ëmmer op all déi gelauschtert a geuecht, déi mir elo als Aggresseuren ofstempelen? Hu mir hier Vu vun der Welt gesinn a verstanen?

“Du sollst in deinem Herzen keinen Hass gegen deinen Bruder tragen.” (Lev 19, 17a) Eis Liesung aus dem Buch Levitikus geet an den Zentrum. An der altestamentlecher Anthropologie gëllt d’Häerz als den Zentrum vun der vernënfteger Entscheedung. A grad do soll keen Has op de Matmënsch dra sinn. Wien mat dem Brudder gemengt ass, ass eigentlech och kloer. Et geet hei net einfach ëm familiär Bezéiungen. Et geet ëm dat ganzt Vollek. Mä wa mir dann haut an eis Welt kucken, da musse mir et auswäiten op all Mënsch. Jidder Mënsch ass eis Brudder a Schwëster. Mir all si gläich. A grad dofir sollt d’Häerz fräi si vun all Moment vun Has. Mir sollten och net plangen fir eis iergendwéi ze rächen. Awer wéi dacks hu mir et schonn erlieft, dass schéi geschwat gëtt an hannen erëm gëtt schonn deen nächste Krich geplangt? War dat net och d’lescht Joer esou? An heiansdo froen ech mech dann awer och, wat mir haut mat all deem bezwecken, dass mir ëmmer méi oprëschten an ëmmer méi Waffe liwweren. Ech allefalls ginn net eens a mengem Denken mat der Situatioun. Ech weess net méi, wat richteg a wat falsch ass. Ech weess awer, dass den Has op een anere Mënsch, egal wien dat ass, net richteg ass. All Mënsch muss fir mech wéi ee Brudder oder eng Schwëster sinn. Eis Liesung schléisst of mat deem wuel einfachsten Gebot, dat et nëmme gëtt: “Du sollst deinen Nächsten lieben wie dich selbst.” (Lev 19, 18b) Dëst Gebot ass eigentlech einfach an awer gëtt et kaum realiséiert an eiser Welt vun haut. Biede mir drëm, dass mir hei emol versichen et ze realiséieren an dass eis Welt echt anescht a besser gëtt:

Bei euch aber soll es nicht so sein
herzlos, verroht fanatisch
hasserfüllt Parolen grölen
so ohne Toleranz und Dialog

Bei euch aber soll es nicht so sein
voll ausufernder Gewalt
brutal, unmenschlich, die Ellbogen gnadenlos einsetzend
so ohne Sanftmut und Mitleid

Bei euch aber soll es nicht so sein
aufgerüstet bis zum Anschlag
waffenstarend, Kollateralschäden in Kauf nehmend
so unversöhnlich und kriegstreibend

Bei euch aber soll es nicht so sein
ungerecht, ungleich und unwürdig
Machtmissbrauch und Unterdrückung
so maßlos herrschend, ohne Achtung des Nächsten

Bei uns soll es anders sein!
(aus: Barbara Palm-Scheidgen, Dass Friede werde unter uns. Friedensgebete und -gottesdienste, Verlag Friedrich Pustet, Regensburg 2019, S. 83)

Fürbitten

Mir wënschen eis Léift a Fridden a stelle fest, dass mir nach wäit ewech sinn vun der Erfëllung vun dëse Wënsch. Mir sinn op dem Jesus seng Hëllef ugewisen. Dofir triede mir elo virun hien a bieden:

  • Fir déi, deenen d’Muecht ginn ass fir ze entscheeden iwwert d’Schicksal vun de Mënschen an den Natiounen. Christus, héier eis.
  • Fir d’Mënschen, déi vun Terror a Gewalt bedreet sinn an déi aus hirer Heemecht verdriwwe ginn. Christus, héier eis.
  • Fir d’Fraen a Männer, déi sech engagéieren am Asaz fir de Fridden an déi dacks dobäi net gelauschtert ginn. Christus, héier eis.
  • Fir déi vill Mënschen, déi elo an dem Äerdbiewegebitt zu Schued komm sinn, déi Doudeg an déi Verletzt, déi, déi alles verluer hunn. Christus, héier eis.
  • Fir eis Verstuerwen, déi am Vertrauen op deng onendlech Léift hire Liewenswee ofgeschloss hunn. Christus, héier eis.

Här Jesus Christus, du hues en offent Ouer fir eis Gebieder. Mir dierfen dorop vertrauen, dass du eis nolauschters an erhéiers. Dofir soe mir dir Merci, elo an an all Éiwegkeet. Amen.

II.

Avec la confiance de l’enfant qui s’adresse à ses parents, tournons-nous vers notre Père qui est dans les cieux et faisons monter vers lui notre prière pour toute personne, amie ou ennemie.
Seigneur, montre-nous ta bonté.

– Prions pour les gens qui cherchent des solutions aux conflits qui déchirent notre monde.

– Prions pour les personnes qui cherchent à favoriser le dialogue entre les gens de religions différentes.

– Prions pour les hommes et les femmes qui militent en faveur du respect de la justice et de la dignité humaine.

– Prions pour les membres de nos communautés qui travaillent dans l’ombre pour améliorer la qualité de nos relations.

Seigneur, nous voulons œuvrer à la construction d’un monde meilleur tel que tu l’as toujours voulu pour nous. Aussi, nous te demandons d’accueillir nos humbles demandes, par Jésus Christ, ton Fils, notre Seigneur. Amen. (https://fr.novalis.ca)

Gowegebiet

Allmächtege Gott, an der Feier vun de gëttleche Geheimnisser erfëlle mir den Déngscht, deen’s du eis opgedroen hues. Gëff, datt mir deng Gréisst würdeg luewen an éieren an aus dësem Affer Heel empfänken. Dorëms biede mir duerch Christus, eisen Här. Amen.

En célébrant tes mystères, Seigneur, pour te servir comme il convient, nous te supplions humblement: que les dons offerts pour honorer ta gloire nous fassent progresser vers le salut. Par le Christ, notre Seigneur.

Lebenspendender Gott, in Brot und Wein auf dem Altar liegt unser Leben ganz offen vor dir. Die kleinen Zeichen stehen für eine sehr große und uns wichtige Realität. Sie symbolisieren unser Leben, alles, was wir sind und immer wieder erfahren. Heilige sie und unser Leben. Wandle die Gaben und wandle uns. Darum bitten wir durch Christus, unseren Bruder und Herrn. Amen.

Hochgebet – „Die Liebe ist das Maß“


Präfation
In Wahrheit ist es würdig und recht,dir, verborgener Gott, Dank zu sagen,
immer und überall und auch heutedurch Jesus Christus unseren Herrn.
Er ist es, der alles wieder richtigstellte,wie es am Anfang war
und wie es immer wieder werden soll.
Er ist es, der wieder richtigstellte,dass nämlich die Liebe
das goldene Maß von allem ist,was wir reden und was wir tun.
A: Amen, Amen, Amen.

Er ist es, der uns losspricht,wo das bloße Gesetz uns verurteilt.
Er ist es, der den Menschen kenntund weiß, was der Mensch kannund was er nicht kann.
Er ist es, Jesus Christus,der in allem Gnade vor Recht,die Liebe vor dem Gesetz gelten lässt.
A: Amen, …

Um seinetwillen, verborgener Gott,preisen wir dich.
Um seinetwillen, der dichbis aufs Blut glaubhaft verkündete
und der bis in den Todfür uns Menschen eintrat.

Sanctus

Er ist der Anlass,weshalb wir uns hier versammeln.
Er ist auch die Mitte,um die wir uns versammeln.
Er ist der gemeinsame Maßstabunseres Denkens, unseres Redens und Handelns.
Er ist die immerwährende Verwandlungunseres Lebens.
Er ist der gute Wein unseres Lebens.
Er ist das Brot vom Himmel für unsere Erde,die noch nicht Himmel ist.

Vater, wir feiern das Gedächtnis deines Sohnes, den du aus Liebe gesandt hast.
Sende daher deinen Geist ausüber diese Gaben, damit sie uns werden
Leib + und Blut Jesu Christi:

Wir tun, was er aus Liebe getan hat,in der Nacht, da er verraten wurde.
Er nahm das Brot in seine Hände,dankte dir, segnete es
und reichte es seinen Freundenmit den Worten:

NEHMET UND ESSET ALLE DAVON:
DAS IST MEIN LEIB,DER FÜR EUCH HINGEGEBEN WIRD.

Er nahm auch den Becher am Tisch,dankte, segnete und sprach:

NEHMET UND TRINKET ALLE DARAUS:
DAS IST DER KELCHDES IMMERWÄHRENDEN BUNDES,
MEIN BLUT, DAS FÜR EUCHUND FÜR ALLE VERGOSSEN WIRD
ZUR VERGEBUNG DER SÜNDEN.
TUT DIES ZU MEINEM GEDÄCHTNIS.

Geheimnis des Glaubens

Lebendiger Gott,die unsichtbareund doch spürbare Mitte der Weltist die Liebe.
Aus dieser Liebe entspringt das Leben.
Aus dieser Liebe quillt alles,auch unser Leben.
A: Amen, …

Gib, dass wir diese Liebein all ihren Formen und Farben
zu vollbringen suchenund so untereinander eins werden.

Gib, dass wir unsgegenseitig zur Liebe verhelfen.
Steh deiner Kirche bei,unserem Papst Franziskus, unserem Bischof N.,
und allen Menschen,die um der Liebe willenunterwegs waren und sind.

Bewahre uns davor,dass wir andere Menschen beurteilen und verurteilen,
und uns dabei auf nichts anderes berufenals auf das Gesetz.

Gott, du hast die Welt aus der Liebe geschaffen.
Wir sehen es deutlich,denn überall in der Welt,in unserem Land, in unserer Stadt,
wo etwas ist, was uns bewegt,da geschieht es aus Liebe.

Deine Liebe durchdringt den Tod.
Bei dir können die Verstorbenenihre Heimat finden.
Deshalb wollen wir für sie beten.
Nimm sie auf zu dirund sei du ihnen Licht,Freude und Leben.

Bewahre uns in der Gemeinschaft mit deinen Heiligen:
mit Maria, der Mutter deines Sohnes;mit dem heiligen Josef,
mit allen, die deine Hoffnung lebten;
mit allen die dir treu geblieben sindbis in den Tod;
mit allen, die sich eingesetzt habenfür Arme und Bedrängte.
Lass uns mit ihnen zusammendas Leben feiern und dich loben
und preisen durch unseren Bruderund Herrn Jesus Christus.

Durch ihn und mit ihm und in ihm ist dir, Gott, allmächtiger Vater,
in der Einheit des Heiligen Geistes alle Herrlichkeit und Ehre jetzt und in Ewigkeit.
Quelle unbekannt

Vater Unser

Mat dem Jesus vertrauen mir dem Papp an all eise Schwächten un a bieden, wéi de Jesus eis et geléiert huet: Vater unser im Himmel, …

Frieddengebiet

friede

angesichts von krieg
und zerstörung
panzern
und bomben

an frieden
zu denken
scheint
kaum möglich

angesichts von krieg
und zerstörung
panzern
und bomben

nicht
an frieden
zu denken
genauso.
(Stefan Schlager in: Friedensgebete, camino.-Buch, Verlag KBW, Stuttgart 2022, S. 52)

De Fridde sief mat iech all.

Schlussgebiet

Treie Gott, du hues eis an dësem hellege Sakrament en Deel vun denger Herrlechkeet geschenkt.Looss eis eng Kéier däin Heel am volle Mooss empfänken. Dorëms biede mir duerch Christus, eisen Här. Amen.

Nous t’en prions, Dieu tout-puissant: donne-nous de recueillir les fruits de salut dont ces mystères sont déjà la promesse et le gage. Par le Christ, notre Seigneur.

Guter Gott, wir haben das Mahl deines Sohnes miteinander gefeiert und seines Todes und seiner Auferstehung gedacht. Stärke uns durch die Kraft dieser Speise, dass wir deine Ehre und das Wohl unserer Mitmenschen suchen, bis wir in deiner Liebe vollendet werden in Christus, unserm Herrn.

Herr
Auch heute habe ich Neues gefunden
Um dich zu loben
Wenn auch das Neue immer von dir kommt
Und nicht von uns
Wie alles von dir erfunden ist
Was uns gut tut
Und überall sind deine Augen
Um uns zu prüfen
Ob wir Rechtes tun und ohne Arg sind
Ob wir uns dem Himmel nähern und deine Kinder werden
Ich weiß schon daß du uns durchschaust
Und uns von allen Seiten umschließt
Und deine Hand auf uns legst
Du warst dabei als unsere Glieder noch geformt wurden
Und wir im Dunkeln lebten
Du bist dabei wenn uns heute Leid überkommt
Und Trauer wenn wir verraten werden
Du wirst bei uns sein wenn wir die Tage zählen
Und hast uns doch im Leben so viel Schönheit gezeigt
So viel Ermutigendes
Hast uns Träume gemacht
Wünsche erfüllt und Glück geschenkt
Durch deine Nähe
Wir aber sind nichts ohne dich
Kein Herz kein Himmel keine Erde sind ohne dich denkbar
Wir glauben an dich loben und lieben dich
Wir kommen von dir und gehen zu dir
Der Himmel ist in uns durch deine Gnade
Halleluja!
(Hanns-Dieter Hüsch, Psalm zum Segen)

Segen

Gott, der dich wahrnimmt,
lasse zu deiner Erfahrung werden,
was er dir zugesagt hat:
bei dir zu sein
in Angst und Unsicherheit,
zu dir zu stehen
in Ausweglosigkeit und Verlassenheit,
dich zu trösten,
wenn du bekümmert bist,
deine Bedürftigkeit
zu Herzen zu nehmen,
was immer auf dir lastet.
Er schenke dir,
was du dir selbst nicht geben kannst:
wachsendes Vertrauen
mitten in den Widersprüchen
des Lebens.
(Sabine Naegeli)


Mass vum 12. Februar
Klick op d’Kalennerblat fir d’Sonndesmass als PDF!
Mass vum 26. Februar

Links:

Top

Online Pastoral

Lëscht vun de Sonndesgottesdéngschter

 
Service Kommunikatioun a Press . Service Communication et Presse
Äerzbistum Lëtzebuerg . Archevêché de Luxembourg

© Verschidde Rechter reservéiert . Certains droits réservés
Dateschutz . Protection des données
Ëmweltschutz . Protection de l'environnement