26. Sonndeg am Joerskrees A – 30.9./1.10.2023


Home Back Print Kontakt

26. Sonndeg am Joerskrees A – 30.9./1.10.2023 - (C) Carlo Morbach 27.9.2023

26. Sonndeg am Joerskrees A – 30.9./1.10.2023


Léif Matchrëschten! „Erntedankfest“, dat ass eng Iddie, déi et bäi eis am Fong net esou gëtt. An dach ass et wichteg, fir sech emol Gedanken doriwwer ze maachen. Mir dëst Joer erlieft, wéi séier duerchaus an der Natur munches kann net esou goen, wéi mir eis et erhoffen a wënschen. Dat, wat op de Felder wiisst, ass trotz moderner Technik net garantéiert. Em sou méi misste mir wierklech dankbar sinn, wa mir alles hunn, wat mir fir eist Liewe brauchen. Wa mir dann an eis Welt eraus kucken, da gesi mir, dass a ville Géigenden grouss Nout ass an d’Mënschen nawell net alles kréien, wat si néideg hätte fir ee gutt Liewen. Soe mir deemno vun Häerze Merci, dass et eis gutt geet, a loosse mir eis uréiere vun der Nout soss an der Welt an eis och asetze fir déi, deenen et um Noutwendegste feelt.


Kyrie


Här Jesus Christus, du schenks eis alles, wat mir fir eist Liewe brauchen. Kyrie eleison.

Här Jesus Christus, vergiess déi net, déi an eiser Welt Nout leiden. Christe eleison.

Här Jesus Christus, looss eis ëmmer nees dankbar sinn. Kyrie eleison.


Dagesgebiet


Grousse Gott, du weis deng Muecht virun allem an der Guttheet an am Erbaarmen. Mir vertrauen op déi Verspriechen a bieden dech. Gëff eis all Dag nei deng Gnod, a schenk eis eng Kéier d’Freed vum Himmel. Dorëms biede mir duerch de Jesus, eisen Här. Amen.


Dieu qui donnes la preuve suprême de ta puissance lorsque tu patientes et prends pitié, sans te lasser, accorde-nous ta grâce : en nous hâtant vers les biens que tu promets, nous parviendrons au bonheur du ciel. Par Jésus Christ. Amen.


Gott, immer wieder verfallen wir in die gleichen Fehler und ebenso oft hoffen wir auf deine Barmherzigkeit und Gnade. Wir bitten dich: Lass uns aufmerksam auf dein Wort hören und hilf uns neue, kleine Schritte in der Nachfolge zu tun. Darum bitten wir durch Jesus Christus. 


Liesungen: Ez 18,25-28 / Phil 2,1-11 / Mt 21, 28-32


Lesung aus dem Buch Ezéchiel.

So spricht der Herr: Ihr sagt: Der Weg des Herrn ist nicht richtig. Hört doch, ihr vom Haus Israel: Mein Weg soll nicht richtig sein? Sind es nicht eure Wege, die nicht richtig sind? Wenn ein Gerechter sich abkehrt von seiner Gerechtigkeit und Unrecht tut, muss er dafür sterben. Wegen des Unrechts, das er getan hat, wird er sterben. Wenn ein Schuldiger von dem Unrecht umkehrt, das er begangen hat, und nach Recht und Gerechtigkeit handelt, wird er sein Leben bewahren.Wenn er alle seine Vergehen, die er verübt hat, einsieht und umkehrt, wird er bestimmt am Leben bleiben. Er wird nicht sterben.


Kv Gedenke deines Erbarmens, o Herr, und der Taten deiner Gnade! – Kv

Zeige mir, Herr, deine Wege, *
lehre mich deine Pfade!
Führe mich in deiner Treue und lehre mich;
 /
denn du bist der Gott meines Heiles.
 *
Auf dich hoffe ich den ganzen Tag.
 – (Kv)
Gedenke deines Erbarmens, Herr, /
und der Taten deiner Gnade;
 *
denn sie bestehen seit Ewigkeit!
Gedenke nicht meiner Jugendsünden und meiner Frevel!
 *
Nach deiner Huld gedenke meiner,
 Herr, denn du bist gütig! – (Kv)
Der Herr ist gut und redlich, *
darum weist er Sünder auf den rechten Weg.
Die Armen leitet er nach seinem Recht,
 *
die Armen lehrt er seinen Weg.
 – Kv


Lesung aus dem Brief des Apostels Paulus an die Gemeinde in Philíppi.

Schwestern und Brüder! Wenn es eine Ermahnung in Christus gibt, einen Zuspruch aus Liebe, eine Gemeinschaft des Geistes, ein Erbarmen und Mitgefühl, dann macht meine Freude vollkommen, dass ihr eines Sinnes seid, einander in Liebe verbunden, einmütig, einträchtig, dass ihr nichts aus Streitsucht und nichts aus Prahlerei tut. Sondern in Demut schätze einer den andern höher ein als sich selbst. Jeder achte nicht nur auf das eigene Wohl, sondern auch auf das der anderen. Seid untereinander so gesinnt, wie es dem Leben in Christus Jesus entspricht: Er war Gott gleich, hielt aber nicht daran fest, Gott gleich zu sein, sondern er entäußerte sich und wurde wie ein Sklave und den Menschen gleich. Sein Leben war das eines Menschen; er erniedrigte sich und war gehorsam bis zum Tod, bis zum Tod am Kreuz. Darum hat ihn Gott über alle erhöht und ihm den Namen verliehen, der größer ist als alle Namen, damit alle im Himmel, auf der Erde und unter der Erde ihr Knie beugen vor dem Namen Jesu und jeder Mund bekennt: Jesus Christus ist der Herr zur Ehre Gottes, des Vaters.


Halleluja. Halleluja. (So spricht der Herr:) Meine Schafe hören auf meine Stimme; ich kenne sie und sie folgen mir. Halleluja.


Aus dem heiligen Evangelium nach Matthäus.

In jener Zeit sprach Jesus zu den Hohepriestern und den Ältesten des Volkes: Was meint ihr? Ein Mann hatte zwei Söhne. Er ging zum ersten und sagte: Mein Kind, geh und arbeite heute im Weinberg! Er antwortete: Ich will nicht. Später aber reute es ihn und er ging hinaus. Da wandte er sich an den zweiten und sagte zu ihm dasselbe. Dieser antwortete: Ja, Herr – und ging nicht hin. Wer von den beiden hat den Willen seines Vaters erfüllt? Sie antworteten: Der erste. Da sagte Jesus zu ihnen: Amen, ich sage euch: Die Zöllner und die Dirnen gelangen eher in das Reich Gottes als ihr. Denn Johannes ist zu euch gekommen auf dem Weg der Gerechtigkeit und ihr habt ihm nicht geglaubt; aber die Zöllner und die Dirnen haben ihm geglaubt. Ihr habt es gesehen und doch habt ihr nicht bereut und ihm nicht geglaubt.


Lecture du livre du prophète Ézékiel.

Ainsi parle le Seigneur : « Vous dites : ‘La conduite du Seigneur n’est pas la bonne’. Écoutez donc, fils d’Israël : est-ce ma conduite qui n’est pas la bonne ? N’est-ce pas plutôt la vôtre ? Si le juste se détourne de sa justice, commet le mal, et meurt dans cet état, c’est à cause de son mal qu’il mourra. Si le méchant se détourne de sa méchanceté pour pratiquer le droit et la justice, il sauvera sa vie. Il a ouvert les yeux et s’est détourné de ses crimes. C’est certain, il vivra, il ne mourra pas. »


R/ Rappelle-toi, Seigneur, ta tendresse. (Ps 24, 6a)

Seigneur, enseigne-moi tes voies,
fais-moi connaître ta route.
Dirige-moi par ta vérité, enseigne-moi,
car tu es le Dieu qui me sauve.
R

Rappelle-toi, Seigneur, ta tendresse,
ton amour qui est de toujours.
Oublie les révoltes, les péchés de ma jeunesse ;
dans ton amour, ne m’oublie pas.
R

Il est droit, il est bon, le Seigneur,
lui qui montre aux pécheurs le chemin.
Sa justice dirige les humbles,
il enseigne aux humbles son chemin.
R


Lecture de la lettre de saint Paul apôtre aux Philippiens.

Frères et soeurs, s’il est vrai que, dans le Christ, on se réconforte les uns les autres, si l’on s’encourage avec amour, si l’on est en communion dans l’Esprit, si l’on a de la tendresse et de la compassion, alors, pour que ma joie soit complète, ayez les mêmes dispositions, le même amour, les mêmes sentiments ; recherchez l’unité. Ne soyez jamais intrigants ni vaniteux, mais ayez assez d’humilité pour estimer les autres supérieurs à vous-mêmes. Que chacun de vous ne soit pas préoccupé de ses propres intérêts ; pensez aussi à ceux des autres. Ayez en vous les dispositions qui sont dans le Christ Jésus: ayant la condition de Dieu, ne retint pas jalousement le rang qui l’égalait à Dieu. Mais il s’est anéanti, prenant la condition de serviteur, devenant semblable aux hommes. Reconnu homme à son aspect, il s’est abaissé, devenant obéissant jusqu’à la mort, et la mort de la croix. C’est pourquoi Dieu l’a exalté : il l’a doté du Nom qui est au-dessus de tout nom, afin qu’au nom de Jésus tout genou fléchisse au ciel, sur terre et aux enfers, et que toute langue proclame : « Jésus Christ est Seigneur » à la gloire de Dieu le Père.


Alléluia. Alléluia. Mes brebis écoutent ma voix, dit le Seigneur ; moi, je les connais, et elles me suivent. Alléluia.


Évangile de Jésus Christ selon saint Matthieu.

En ce temps-là, Jésus disait aux grands prêtres et aux anciens du peuple : « Quel est votre avis ? Un homme avait deux fils. Il vint trouver le premier et lui dit : “Mon enfant, va travailler aujourd’hui à la vigne.” Celui-ci répondit : “Je ne veux pas.” Mais ensuite, s’étant repenti, il y alla. Puis le père alla trouver le second et lui parla de la même manière. Celui-ci répondit : “Oui, Seigneur !” et il n’y alla pas. Lequel des deux a fait la volonté du père ? » Ils lui répondent : « Le premier. » Jésus leur dit : « Amen, je vous le déclare : les publicains et les prostituées vous précèdent dans le royaume de Dieu. Car Jean le Baptiste est venu à vous sur le chemin de la justice, et vous n’avez pas cru à sa parole ; mais les publicains et les prostituées y ont cru. Tandis que vous, après avoir vu cela, vous ne vous êtes même pas repentis plus tard pour croire à sa parole. »


Priedegt


Léif Matchrëschten! Wéi ech dëser Deeg eist Evangelium vun haut gelies hunn, do hunn ech direkt un ee schéint Lëtzebuerger Lidd missten denken:

D'Hechtecher aus der Stad

Tip-top eraus gemat

Hunn si d'Schoulbicher nach ënner dem Aarm

Da ginn doruechter d'Hierzer scho waarm

Vill schéi Versprieche man

A blënzele mat den Aen

Sou huet déi Zort et nach ëmmer gemat

D'Hechtecher aus der Stad“

Vill schéi Versprieche man“, jo dat ass wuel schonn ee Problem vun allen Zäite gewiescht. Wat hu Mënschen net schonn alles versprach? Kuckt mol an äert eegent Liewen eran. Wat ass iech alles versprach ginn an et gouf ni agehalen?


Den nächste Sonndeg si Chamberswalen. Wat gëtt eis alles versprach? Wat gëtt herno vun deene Verspriechen agehalen? An de Reklamme gëtt eis Dag fir Dag dat allerbescht versprach. Wat ass wouer? An de Medie ginn eis permanent Geschichten erzielt. Awer wat kënne mir iwwerpréiwen? Wat ass doru wouer? Wat ass verdréint? Wat ass falsch? Mir liewen haut an enger Welt, déi extreemst mat Biller a Wierder, mat Versprieche schafft. Wie kann sech do nach erëm fannen? Wie kann do um Enn nach soen, wat richteg a wat falsch ass?


Mä wéi ass dat da lo an eiser Gemeinschaft vun de Chrëschten? Hu mir net ëmmer och do gefrot a gefrot, wat ee Mënsch géif gleewen? De Katchëssem ass auswenneg geléiert ginn an dann ass en automatesch ofgespullt ginn, opgesot ginn. Bäi der Daf, der Kommunioun an der Firmung ass nom Glawe gefrot ginn: Gleef dir u Gott ...? A selbstverständlech gouf mat „Jo“ geäntwert. Eist Chrëscht-Sinn huet sech iwwer wäit Strecken ewech a Formelen an a Floskelen ofgespillt. Mir hunn et gemaach wéi den zweete Jong am Evangelium. Mir hu Jo gesot an awer dacks d’Botschaft vu Christus net ëmgesat an eisem perséinleche Liewe wéi och net an eiser Gesellschaft oder Kierch.


An dann hu mir jo och deen anere Jong am Evangelium, deen dem Papp „Neen“ seet. Hie wëll net goen an eppes maachen. Spéider denkt hien no a mécht dann dach dat, wat de Papp gefrot huet. Wann ech eis Gesellschaft haut kucken, da fannen ech do gewësse Parallellen. Wéi vill Mënsche soen haut, dass si net gleewen, dass si näischt vu Gott a Kierch wëlle wëssen? An dach, do ginn et der da vill, déi trotzdeem genee dat an hirem Liewe maachen a versichen ze realiséieren, wat de Jesus a senger Botschaft vun eis all gefrot huet. „Kann et net sinn, dass déijéineg, déi Gott leegnen a vu sengem an der Kierch verkënnegtem Numm näischt wëllen héieren, an der Wourecht, dem wierkleche Maachen no, Gott wäitaus méi no sti wéi all déi, déi soen ‚Mir maachen et’, an a Wourecht geschitt näischt wéi Rieden a Bekennen a Wierder?“, freet den Eugen Drewermann.[1] Ech weess, dass ech elo hei och nëmme schwätzen (schreiwen) an domat nach laang näischt Konkretes gemaach a geleescht hunn. Ech hale mir meng Priedegt duerchaus selwer! Mä musse mir net och emol genee esou d’Saach kucken? Schwätze geet eben net duer! Bekennen, de Glawen opsoen, de Katchëssem auswenneg wëssen, bieden, all dat kann duerchaus wichteg a wäertvoll sinn. Et geet dann awer net duer, fir eis Welt zum Gudden hin ze veränneren. Dofir musse mir eis als Chrëschten nu mol beméien an asetzen. Wann ech wëll, dass engem Aarme gehollef gëtt, da muss ech dat maachen an net nëmme fromm bieden. De Jong, deen als éischt „Neen“ seet an dann dach schaffe geet, ass dofir och deen, deen hei vum Jesus gelueft gëtt. Hie mécht eppes. Hie gesäit an, dass et net mat bekennen a „Jo-Soen“ duer geet.


Ech wëll elo hei net dem Eugen Drewermann seng ganz Gedanken ausbreeden, déi hien sech zum Thema gemaach huet. Mä seng Fro ass duerchaus berechtegt: „Kann et net sinn, dass um Enn déi, déi scheinbar net zum Jüngerkrees vum Jesus derzou gehéieren, der Saach vum Jesus vill méi no si wéi déi sougenannte Kierchechrëschten?“[2] Mir mussen eis als Chrëschten an als Kierch wierklech iwwerleeën, wou mir dann elo dem Jesus seng Saach, seng Botschaft realiséieren. Mir kënne net nëmmen arrogant op déi erof kucken, déi net an eiser Gemeinschaft sinn. Och bäi eis gëtt et ganz vill Intoleranz a Meenungsdiktatur, déi all ze dacks eist soziaalt Engagement blockéiert. De Schluss vum haitegen Evangelium ass do ganz markant. Dem Jesus seng Ried ass un d’„Hohepriester“ an un d’Elitte vun der Gesellschaft adresséiert. An hie stellt hinnen ee ganz schlecht Zeechnis aus: „Die Zöllner und die Dirnen gelangen eher in das Reich Gottes als ihr.” (Mt 21, 31b)


Lo soll jo dann zu Roum déi grouss Versammlung zur Synode ufänken. Wéi vill Versprieche goufe gemaach? Wat ass net schonn alles gesot a geschriwwe ginn? Awer ännert sech eppes? Geet et des Kéier elo wierklech anescht wéi deemools mat der Amazonassynode, wou de Poopst um Enn eleng entscheet huet an et huet nawell trotz Berodungen a Wënsch vun de Leit näischt geännert?[3] „Vill schéi Versprieche man a blënzele mat den Aen, sou huet déi Zort et nach ëmmer gemat.“ Dat kann ee vun der Kiercheleedung vu Roum wuel och soen. Mir sinn opgeruff fir an de Fürbitte fir d’Synode ze bieden.[4] Mä wat soll dat notzen, wann dach alles am „stillen Kämmerlein“ entscheet gëtt an net op dat gelauschtert gëtt, wat sech gewënscht gëtt. Wat géif eisen Här Jesus wuel soen? Vläicht an deem Kontext och: „Die Zöllner und die Dirnen gelangen eher in das Reich Gottes als ihr.” (Mt 21, 31b) Vläicht gesinn ech d’Saach am Moment ze vill pessimistesch. Vläicht kréien dach déi, déi an der Kierch d’Soen hunn, nach d’Kéier a maachen endlech dat, wat sech d’Leit och wënschen.


[1] Eugen Drewermann, Das Matthäusevangelium. Dritter Teil: Mt 20, 20 - 28,20. Bilder der Erfüllung, Walter-Verlag Solothurn / Düsseldorf 1995, S. 59.

[2] Ebd. S. 61. 

[3] Vgl. https://religionsphilosophischer-salon.de/16980_die-welt-synode-im-vatikan-eine-grosse-illusion-und-frustration_aktuelles - gesinn: 28.9.23 - 9:30

[4] Vgl. https://cathol.lu/glawen-pastoral-foi-pastorale/synod-2021-2024/serie-vu-furbitten-a-verschiddene-sproochen.html - gesinn: 28.9.23 - 9:30 


Fürbitten


Jesus Christus luet eis an, fir zu Gott ze bieden. Loosse mir zesummen eise Papp uruffen:


* Härgott, begleet eis Kierch op hirem Wee a looss déi Verantwortlech als Zeie vum Evangelium hiert Liewe glafwierdeg gestalten. Härgott, héier eis.


* Mir biede fir all Leit, hei zu Lëtzebuerg an uechter d’Welt, déi sech un der synodaler Demarche bedeelegt hunn an elo d’Synod vun der Weltkierch opmierksam suivéieren. Looss si spieren, datt hiren Engagement an hire Poren a Gemeinschafte wichteg ass a stäerk si an hirer Missioun fir eng oppen a mënschefrëndlech Kierch, an där hirer Mëtt Jesus Christus steet. Härgott, héier eis.


* Mir biede fir déi jonk Chrëschten, déi d’Verantwortung fir d’Kierch vu muer wäerten droen. Schenk hinne Mënschen, déi hinnen d’Freed vum Evangelium vermëttelen, si op hirem Glawenswee begleeden a si encouragéieren, sech op allen Niveauen anzebréngen an d’Zukunft vun eiser Kierch matzegestalten. Härgott, héier eis.


* Huel haut eise Merci un fir all Friichten, déi d’Äerd eis gëtt, a looss eis ëmmer opmierksam sinn fir d’Aarmut an d’Nout vu ville Mënschen an der Welt. Härgott, héier eis.


* Schenk eiser ganzer Welt Fridden, besonnesch deenen, déi a Krichsgebidder liewen. Looss eis duerch eisen aktiven Asaz matschaffen un enger Welt am Fridden. Härgott, héier eis.


* Erbaarm dech deenen, déi krank sinn, déi an Nout sinn, déi um Stierwe sinn an huel och all eis Verstuerwe bäi dir op. Härgott, héier eis.


Gudde Gott, du sees Jo zu eis a léis esou eist Liewe geléngen. Dofir soe mir dir Merci a luewen an éieren dech duerch eisen Här Jesus Christus, elo an an all Éiwegkeet. Amen.


II.

Pour plaire au Seigneur, il importe d’accomplir sa volonté. Tournons-nous vers lui avec confiance pour lui présenter les besoins et les attentes de tous les humains.

Seigneur, écoute-nous; Seigneur, exauce-nous.


* Prions pour ceux et celles qui occupent des postes de responsabilité dans la société; que chacun et chacune soit à l’écoute du Seigneur qui parle à leur cœur.


* Prions pour l'Église, à la veille d'une nouvelle étape du cheminement synodal, afin que la présence de l'Évangile, vivant et à l'œuvre en elle, fasse d'elle, comme la vigne de la parabole, un lieu vital où tous les hommes et toutes les femmes qui attendent de trouver un sens à leur vie, puissent trouver place, parole, un souffle d’espoir.


* Prions pour les évêques et tous les participants à l'Assemblée synodale, afin que de l'écoute de l'Esprit Saint jaillissent des propositions qui permettent au Peuple de Dieu tout entier, dans une dynamique de communion, de sentir une réelle participation à la vie de l'Église et d'être un témoignage vivant et attrayant de la nouveauté de l'Évangile dans le monde.


* Prions pour les théologiens : qu'un don de sagesse et de révélation accompagne leur contribution aux travaux du Synode, afin que le don de la foi devienne vie dans tout le Peuple de Dieu.


* Prions pour les personnes malades et celles qui les soignent; qu’elles trouvent soutien et réconfort en se confiant au Père céleste.


* Prions pour notre communauté; qu’elle témoigne, par son exemple, de son écoute des volontés du Père.


Père de bonté, ton Fils Jésus nous sert de modèle pour mieux suivre tes volontés. Que son exemple nous anime davantage chaque jour; que sa vie nous serve de guide. Et que son Esprit soit notre force pour que nous puissions toujours suivre ses voies, même quand c’est difficile. Nous te le demandons par le Christ notre Seigneur.


Gowegebiet


Baarmhäerzege Gott, huel eis Gowen un a maach eis an dëser Feier d’Quell op, aus der all Seege kennt. Dorëms biede mir dech duerch de Jesus, eise Brudder an eisen Här. Amen.


Dieu de miséricorde, accepte notre offrande : qu’elle ouvre largement pour nous la source de toute bénédiction. Par Jésus. Amen.


Guter Gott, was wir sind und haben, bringen wir zu dir. Wie du Brot und Wein verwandelst in Leib und Blut Deines Sohnes, so verwandle unser Leben nach seinem Beispiel. Mach uns zu Menschen, die dazu bereit sind sich klein zu machen und ihren Mitmenschen zu dienen. So bitten wir durch Christus, unseren Bruder und Herrn. Amen.


Hochgebet - „Gottes Barmherzigkeit“

Präfation
Gnädiger Gott, wir preisen deine Barmherzigkeit und danken dir für deine Geduld.
Du nimmst uns Menschen, wie wir sind, und schaust nicht auf unser Versagen.
Selbst wo die Sünde überhandnahm, zeigte sich noch überwältigender deine Gnade.
 
Dein göttliches Verzeihen fordert uns heraus,
selbst zu verzeihen - siebzigmal siebenmal.
Wir danken dir um Jesu willen, der stets bereit war, das versöhnende Wort zu sprechen:
 
„Deine Sünden sind vergeben.“
Seine Liebe erwies sich am Kreuz, sie war größer als all unsere Bosheit.
Bis in den Tod war sein Leben ein Dienst für die Menschen.
So zeigte der Meister den Schülern den Weg: der Geringste zu werden, um groß zu sein -
 
zu sterben, um wahrhaft zu leben.
Darum preisen wir dich in der Gemeinschaft der Kirche

und rufen mit den Chören der Engel zu deiner Ehre:
Sanctus

Heiliger Gott, wir danken dir für die Botschaft von der Vergebung, 
die Jesus uns Menschen gebracht hat.
Er rief uns alle zur Umkehr, damit deine Herrschaft kommen kann.
Er war der Gute Hirt, der dem verirrten Schaf nachging.
Er verkehrte mit Sündern und war bei Zöllnern zu Gast.
Er offenbarte uns deine Freude über den „verlorenen Sohn“,
der den Weg zu seinem Vater zurückfand, der tot war und wieder lebendig wurde.
Er, der ohne Sünde war, ließ sich unter die Sünder zählen:
Er wurde das „Lamm“, das sich nicht wehrte gegen den Tod
und das die Sünde der Welt hinwegnahm.

Gott, barmherziger Vater, du willst, dass alle, die uneins geworden sind,
sich miteinander versöhnen; und wenn wir den andern vergeben,
lässt du uns auch bei dir Gnade finden um Jesu willen.

Sende nun deinen Geist auf diese Gaben herab und heilige sie, damit sie uns werden
Leib
 + und Blut deines geliebten Sohnes, unseres Herrn Jesus Christus.

Er nahm am Abend vor seinem Leiden das Brot in seine Hände,
erhob die Augen zu dir, seinem Vater,
sprach den Segen,
brach das Brot und reichte es seinen Jüngern mit den Worten:

NEHMET UND ESSET ALLE DAVON: 
DAS IST MEIN LEIB, DER FÜR EUCH HINGEGEBEN WIRD.

So nahm er auch, als sie gegessen hatten, den Kelch in seine Hände,
sprach Segen und Dank und reichte ihn seinen Jüngern mit den Worten:

NEHMET UND TRINKET ALLE DARAUS: 
DAS IST DER KELCH
DES NEUEN UND EWIGEN BUNDES, 
MEIN BLUT, DAS FÜR EUCH UND FÜR ALLE VERGOSSEN WIRD
 
ZUR VERGEBUNG DER SÜNDEN.
TUT DIES ZU MEINEM GEDÄCHTNIS.

Geheimnis des Glaubens

Gott, unser Vater, wir gedenken deines Sohnes:
Um unserer Sünden willen ward er durchbohrt -
 
der Menschen Verbrechen wegen wurde er zerbrochen –
auf ihm lag all unsere Schuld.
Er wurde gehorsam bis zum Tod, ja, bis zum Tod am Kreuz.
Aber du hast ihn hoch erhoben und ließt ihn aufstehen aus dem Grab.
Dann stand er wieder im Kreis der Seinen und sprach zu ihnen:
Empfanget den Heiligen Geist; wem ihr die Sünden vergebt, dem sind sie vergeben.

Gott, wir bitten dich: Sende den Geist Jesu Christi jetzt in dieser Stunde,
damit unsere Schuld vergeben wird und wir eins sind in ihm.
Lass sein heiliges Brot uns nicht zum Gericht werden,
 
sondern allen auf ewig das Leben schenken;
lass den Kelch seines Blutes uns heilen und retten aus der Gewalt des Bösen.

Gib uns, deinem pilgernden Volk, unserem Papst Franziskus 
und allen Bischöfen einen neuen Geist, den Geist der Buße und der Geduld.
Mach uns bereit,
die eigenen Fehler zu erkennen und die der anderen zu vergeben.
Hilf uns, milde zu sein, wenn jemand gefehlt hat.
 

Guter Gott, wir empfehlen dir auch unsere verstorbenen Angehörigen 
und alle, die auf der Erde gelebt haben.
Schau nicht auf ihr Versagen,
sondern auf den guten Willen, 
ihr Leben menschenfreundlich zu gestalten.

In Gemeinschaft mit Maria und Josef, den Aposteln und allen Heiligen

sagen wir dir Dank durch unseren Herrn Jesus Christus
Er war dir treu bis in den Tod -
er war der Erlöser der Welt - der neue Mensch.

Durch ihn und mit ihm und in ihm ist dir, Gott, allmächtiger Vater, 
in der Einheit des Heiligen Geistes alle Herrlichkeit und Ehre jetzt und in Ewigkeit.

Quelle unbekannt


Vaterunser


Gott suergt fir eis wéi ee Papp oder eng Mamm. Hie schenkt eis all Dag dat, wat mir brauchen, fir dass mir a Verantwortung liewe kënnen. Mir sollen eis bewosst ginn, dass et Millioune vu Mënsche gëtt, deenen et um Néidegsten fir d'Liewe feelt: Nahrungsmëttel, Waasser, medezinesch Versuergung, Ausbildungsméiglechkeeten. Wa mir elo ëm eist deeglecht Brout bieden, da loosse mir grad och un all dës Mënschen denken an eis ureegen zur Solidaritéit mat deenen Äermste vun der Welt. Vater Unser ...


Friddensgebiet


Festgefuere Meenungen a Virurteeler féieren dacks zu Fanatismus a bréngen de Fridden ënnert de Mënschen a Gefor. Si sinn d'Quellen vum Doud. Loosst mir bieden ëm Fridden a Versönung an der Welt. Här, Jesus Christus, schenk eis allen däi Fridden.


Schlussgebiet


Allmächtege Gott, an dëser Feier vun der Eucharistie hu mir den Doud an d’Opersteeung vun dengem Jong verkënnegt. Dëst Sakrament soll eis stäerken u Léif an u Séil an eis bereet maachen, mat Christus d’Leed vun dëser Welt ze erdroen an ze iwwerwannen, fir datt mir an d’ganz Welt béi dir Erléisung fannen. Dorëms biede mir dech duerch de Jesus, eise Brudder an eisen Här. Amen.


Que cette eucharistie, Seigneur, renouvelle nos esprits et nos corps, et nous donne part à l’héritage glorieux de celui qui nous unit à son sacrifice lorsque nous proclamons sa mort. Lui qui. Amen.


Wie finde ich einen gnädigen Gott? Vielleicht dadurch, dass ich versuche, in Dankbarkeit all das in kleinen Schritten zu leben, was ER an Gutem in mir angelegt hat, und ich „ja“-sage zu seinem Plan, einem jeden von uns zu vergeben und das Leben zu schenken. - Gott, unser Vater, hilf uns dabei durch Christus, unseren Herrn.



Mass vum 24. September
Klick op d’Kalennerblat fir d’Sonndesmass als PDF!
Mass vum 8. Oktober

Links:

Top

Online Pastoral

Lëscht vun de Sonndesgottesdéngschter

 
Service Kommunikatioun a Press . Service Communication et Presse
Äerzbistum Lëtzebuerg . Archevêché de Luxembourg

© Verschidde Rechter reservéiert . Certains droits réservés
Dateschutz . Protection des données
Ëmweltschutz . Protection de l'environnement