30. Sonndeg am Joereskrees C - 22./23.10.2022 - Sonndeg vun der Weltmissioun


Home Back Print Kontakt

Léif Matchrëschten! Dacks versti mir eist Liewen als ee stännegen Concours. Andauernd musse mir eis vergläichen mat aneren. Wien huet déi bescht Bezéiung? Wien ass am glécklechsten a sengem Liewen? Wien huet déi besser Pai? Wien besëtzt dat gréissten Haus asw.? Am Verglach zu aneren musse mir eis ëmmer nees als besser duerstellen a gesinn. A wéi steet et mat eisem Liewen am Glawen, mat eisem Engagement fir déi wesentlech an déif Froe vum Liewen? Wëlle mir do och ëmmer esou dichteg a gutt sinn? D’Evangelium vun dësem Sonndeg wëll eis fir déi Dimensioun opmierksam maachen.

Haut feiere mir och de Weltmissiounssonndeg. A grad do stellt sech dann d’Fro, wéi mir eis mat de Mënschen an deene Géigenden vun der Welt vergläichen, déi wesentlech méi schlecht dru si wéi mir. Si mir bereet een Deel vun eisem Wuelstand of ze trieden an hinnen zou kommen ze loossen, sou dass och si ee bessert Liewen hunn? Musse mir ëmmer méi hunn an doduerch si ëmmer manner? Firwat net des ongerecht Spiral vun der ongläicher Verdeelung vum Räichtum mol duerchbriechen an deelen? Ruffe mir dofir eisen Här Jesus ëm säin Erbaarmen un:

* Här, Jesus Christus, du kucks bäi de Mënschen net op hire Räichtum, hier Leeschtung oder hire Verdéngscht.
* Här, Jesus Christus, däi Moossstaf ass d’Baarmhäerzegkeet, déi mir eis net verdénge kënne, mä déi’s du schenks.
* Här, Jesus Christus, däin Zil ass et, fir alle Mënschen dem Härgott seng Léift ze bréngen.

Dagesgebiet

Baarmhäerzege Gott, maach an eis de Glawen, d’Hoffnung an d’Léift méi grouss. Gëff eis d’Gnod, dech an eis Matmënschen gär ze hunn sou wéis du et vun eis wëlls. Dorëms biede mir duerch Jesus Christus, eisen Här, déi Jong, hien, dee mat dir an dem Hellege Geescht lieft a regéiert elo an an all Éiwegkeet. Amen.

Dieu éternel et tout-puissant, augmente en nous la foi, l’espérance et la charité ; et pour que nous puissions obtenir ce que tu promets, fais-nous aimer ce que tu commandes. Par Jésus Christ.

Weltmissiounssonndeg
Härgott, du hues déi Jong als dat eigentlecht Liicht an des Welt geschéckt.
Looss all Mënschen deng Wourecht erkennen
a maach hiert Häerz op fir de Glawen un dech.
Gëff, datt all Gedeeften uechtert Welt zu engem grousse Vollek ginn.
Erwäch a jidderengem déi déif Suerg fir d’Wuelergoe vun alle Mënschen.
Dorëms biede mir dech duerch de Jesus, déi Sonn, eise Här, hien,
dee mat dir an dem Hellege Geescht lieft an all Éiwegkeet. Amen.

Liesungen: Sir 35, 15b-17.20-22a / 2 Tim 4, 6-8.16-18 / Lk 18, 9-14

Lesung aus dem Buch Jesus Sirach.
Der Herr ist Richter und es gibt vor ihm kein Ansehen der Person. Er bevorzugt niemanden gegenüber einem Armen, die Bitte eines ungerecht Behandelten wird er erhören. Er missachtet nicht den Hilferuf der Waise und die Witwe, wenn sie ihren Jammer ausschüttet. Wer Gott wohlgefällig dient, wird angenommen und seine Bitte dringt bis in die Wolken. Das Gebet eines Demütigen durchdringt die Wolken, und bevor es nicht angekommen ist, wird er nicht getröstet und er lässt nicht nach, bis der Höchste daraufschaut. Und er wird für die Gerechten entscheiden und ein Urteil fällen.

Kv Der Herr erhört den Armen und hilft ihm aus all seiner Not.
Ich will den Herrn allezeit preisen; *
immer sei sein Lob in meinem Mund.
Meine Seele rühme sich des Herrn; *
die Armen sollen es hören und sich freuen. – (Kv)
Das Angesicht des Herrn richtet sich gegen die Bösen, *
ihr Andenken von der Erde zu tilgen.
Die aufschrien, hat der Herr erhört, *
er hat sie all ihren Nöten entrissen. – (Kv)
Nahe ist der Herr den zerbrochenen Herzen *
und dem zerschlagenen Geist bringt er Hilfe.
Der Herr erlöst das Leben seiner Knechte, *
niemals müssen büßen, die bei ihm sich bergen. – Kv

Lesung aus dem zweiten Brief des Apostels Paulus an Timotheus.
Mein Sohn! Ich werde schon geopfert und die Zeit meines Aufbruchs ist nahe. Ich habe den guten Kampf gekämpft, den Lauf vollendet, die Treue bewahrt. Schon jetzt liegt für mich der Kranz der Gerechtigkeit bereit, den mir der Herr, der gerechte Richter, an jenem Tag geben wird, aber nicht nur mir, sondern allen, die sein Erscheinen ersehnen. Bei meiner ersten Verteidigung ist niemand für mich eingetreten; alle haben mich im Stich gelassen. Möge es ihnen nicht angerechnet werden. Aber der Herr stand mir zur Seite und gab mir Kraft, damit durch mich die Verkündigung vollendet wird und alle Völker sie hören; und so wurde ich dem Rachen des Löwen entrissen. Der Herr wird mich allem bösen Treiben entreißen und retten in sein himmlisches Reich. Ihm sei die Ehre in alle Ewigkeit. Amen.

Halleluja. Halleluja. Gott hat in Christus die Welt mit sich versöhnt und uns das Wort von der Versöhnung anvertraut. Halleluja.

Aus dem heiligen Evangelium nach Lukas.
In jener Zeit erzählte Jesus einigen, die von ihrer eigenen Gerechtigkeit überzeugt waren und die anderen verachteten, erzählte Jesus dieses Gleichnis: Zwei Männer gingen zum Tempel hinauf, um zu beten; der eine war ein Pharisäer, der andere ein Zöllner. Der Pharisäer stellte sich hin und sprach bei sich dieses Gebet: Gott, ich danke dir, dass ich nicht wie die anderen Menschen bin, die Räuber, Betrüger, Ehebrecher oder auch wie dieser Zöllner dort. Ich faste zweimal in der Woche und gebe den zehnten Teil meines ganzen Einkommens. Der Zöllner aber blieb ganz hinten stehen und wollte nicht einmal seine Augen zum Himmel erheben, sondern schlug sich an die Brust und betete: Gott, sei mir Sünder gnädig! Ich sage euch: Dieser ging gerechtfertigt nach Hause hinab, der andere nicht. Denn wer sich selbst erhöht, wird erniedrigt, wer sich aber selbst erniedrigt, wird erhöht werden.

Lecture du livre de Ben Sira le Sage.
Le Seigneur est un juge qui se montre impartial envers les personnes. Il ne défavorise pas le pauvre, il écoute la prière de l’opprimé. Il ne méprise pas la supplication de l’orphelin, ni la plainte répétée de la veuve. Celui dont le service est agréable à Dieu sera bien accueilli, sa supplication parviendra jusqu’au ciel. La prière du pauvre traverse les nuées ; tant qu’elle n’a pas atteint son but, il demeure inconsolable. Il persévère tant que le Très-Haut n’a pas jeté les yeux sur lui, ni prononcé la sentence en faveur des justes et rendu justice.

R/ Un pauvre crie ; le Seigneur entend.
Je bénirai le Seigneur en tout temps,
sa louange sans cesse à mes lèvres.
Je me glorifierai dans le Seigneur :
que les pauvres m’entendent et soient en fête ! R
Le Seigneur regarde les justes,
il écoute, attentif à leurs cris.
Le Seigneur entend ceux qui l’appellent :
de toutes leurs angoisses, il les délivre. R
Il est proche du cœur brisé,
il sauve l’esprit abattu.
Le Seigneur rachètera ses serviteurs :
pas de châtiment pour qui trouve en lui son refuge. R

Lecture de la deuxième lettre de saint Paul apôtre à Timothée.
Bien-aimé, je suis déjà offert en sacrifice, le moment de mon départ est venu. J’ai mené le bon combat, j’ai achevé ma course, j’ai gardé la foi. Je n’ai plus qu’à recevoir la couronne de la justice : le Seigneur, le juste juge, me la remettra en ce jour-là, et non seulement à moi, mais aussi à tous ceux qui auront désiré avec amour sa Manifestation glorieuse. La première fois que j’ai présenté ma défense, personne ne m’a soutenu : tous m’ont abandonné. Que cela ne soit pas retenu contre eux. Le Seigneur, lui, m’a assisté. Il m’a rempli de force pour que, par moi, la proclamation de l’Évangile s’accomplisse jusqu’au bout et que toutes les nations l’entendent. J’ai été arraché à la gueule du lion ; le Seigneur m’arrachera encore à tout ce qu’on fait pour me nuire. Il me sauvera et me fera entrer dans son Royaume céleste. À lui la gloire pour les siècles des siècles. Amen.

Alléluia. Alléluia. Dans le Christ, Dieu réconciliait le monde avec lui: il a mis dans notre bouche la parole de la réconciliation. Alléluia.

Évangile de Jésus Christ selon saint Luc.
En ce temps-là, à l’adresse de certains qui étaient convaincus d’être justes et qui méprisaient les autres, Jésus dit la parabole que voici : « Deux hommes montèrent au Temple pour prier. L’un était pharisien, et l’autre, publicain (c’est-à-dire un collecteur d’impôts). Le pharisien se tenait debout et priait en lui-même : “Mon Dieu, je te rends grâce parce que je ne suis pas comme les autres hommes – ils sont voleurs, injustes, adultères –, ou encore comme ce publicain. Je jeûne deux fois par semaine et je verse le dixième de tout ce que je gagne.” Le publicain, lui, se tenait à distance et n’osait même pas lever les yeux vers le ciel ; mais il se frappait la poitrine, en disant : “Mon Dieu, montre-toi favorable au pécheur que je suis !” Je vous le déclare : quand ce dernier redescendit dans sa maison, c’est lui qui était devenu un homme juste, plutôt que l’autre. Qui s’élève sera abaissé ; qui s’abaisse sera élevé. »

Priedegt

Léif Matchrëschten! Wéi gären weise mir mam Fanger op déi aner. Wéi gutt an dichteg si mir selwer a wéi miserabel si meng Matmënschen, meng Noper an esou wieder. Des Mentalitéit bréngt eist Evangelium vun haut ganz gutt an de Gebieder vum Pharisäer a vum „Zöllner“ zum Ausdrock. Mir weisen mam Fanger ëmmer nees op anerer, an eiser Gesellschaft an och an eiser kierchlecher Gemeinschaft. Et ass scheinbar eng Haltung, déi eis allen esou gutt an déif agepräägt ass, dass mir et ëmmer an iwwerall maachen. Mam Fanger op anerer weisen, sech selwer fir gutt an dichteg a virun allem fir richteg halen, ass sécherlech an eiser Kierch ëmmer do gewiescht. Awer eben grad an eiser Zäit ass dat eng Haltung, déi sech als esou enorm allgemeng erausstellt wéi nach ni. Kuckt iech nëmmen an deene berüümten Internetforen oder Gemeinschaften ëm. Wéi vill der „gens bien pensants“ ginn et do op Facebook an esou weider, déi ëmmer an iwwert alles mengen hir Meenung missten ze soen an der Welt matzedeelen. Et kann engem bal schlecht ginn, wat Mënschen do lassloossen: „Kuckt, wat sinn ech esou dichteg a wat sinn si do esou aarmséileg?“ Wou steiert eis Welt an eis Gesellschaft hin?

Mä komme mir awer emol zum Thema vun eisem Sonndeg zeréck. Haut feiere mir de Sonndeg vun der Weltmissioun. Et ass deen Dag, wou mir eis als kierchlech Gemeinschaft opruffe loossen, dass mir eis un eisen Optrag als Chrëschten erënneren. Den Optrag, deen de Jesus deemools sengen Apostelen opgedroen hat, heescht, dass si seng Botschaft vun der Léift an dem Fridden an eis ganz Welt sollten erausdroen. An den Evangelien an an der Apostelgeschicht kënne mir dësen Optrag liesen. „Darum geht und macht alle Völker zu meinen Jüngern; tauft sie ...“ (Mt 28, 19). An der Apostelgeschicht heescht et dann och ganz eindringlech: „Ihr werdet Kraft empfangen, wenn der Heilige Geist auf euch herabkommen wird; und ihr werdet meine Zeugen sein in Jerusalem und in ganz Judäa und Samarien und bis an die Grenzen der Erde..“ (Apg.1,8). Vill Chrëschten vun der éischter Zäit sinn erausgaangen an d’Welt an hunn des Botschaft vum Jesus gepriedegt. Ganz dacks hunn si dofir och den eegenen Doud akzeptéiert. Si si gaangen an hunn eppes ugebueden an si hunn virun allem esou gehandelt wéi de Jesus selwer, mat Léift an ouni Zwang an Drock. De Jesus huet bäi sengem Optrag op kee Fall zu Gewalt an Drock opgefuerdert.

Den hellegen Augustinus, dee groussen a bedeitenden „Kirchenlehrer“ aus dem 4. a 5. Joerhonnert, huet awer gemengt, hien kéint aus dem Lukasevangelium een Opruff zum Gebrauch vu Gewalt erausliesen. Am Gläichnis vun der „Festmahl“ gëtt jo erzielt, wéi ee Mann op ee Fest aluet an déi Agelueden dann net kommen. Fir elo dach awer dëst Fest of ze halen, si Schlammer, Krëppel, Blanner ageluede ginn. Well de Festsall allerdéngs nach ëmmer net voll war, huet den Här sengen Denger gesot: „Geh zu den Wegen und Zäunen und nötige die Leute hereinzukommen, damit mein Haus voll wird (also zwengt d’Menschen).“ (Lk 14,23). Den Augustinus mengt elo dorausser kënnen ze schléissen, dass ee beispillsweis gewaltsam géint Heretiker kéint virgoen. (cf epistula 185,24)

An da gëtt et och nach ee berüümten Saz oder Prinzip, dat bis zum Zweeten Vatikaneschen Konzil an eiser Kierch seng Gültegkeet hat: «extra ecclesiam nulla salus» ‘Ausserhalb vun der Kierch gëtt et keen Heel!’. Dëst Prinzip geet op den Origines an den Cyprian am 3. Joerhonnert zeréck. Et ass eng Iddie, déi äusserst marginaliséiert an déi eigentlech haut glat net méi ze denken an ze halen ass. Awer no deem Prinzip ass geduecht a gehandelt ginn. Och wann d’Geschicht vun der Missioun vill positiv Beispiller kennt, wou mat Uechtung an Toleranz geschafft gouf, sou war dann awer dat ganzt Missionéieren vu groussen Deeler vun eiser Welt duerch d’Chrëschten ëmmer nees gepräägt vun Intoleranz, vu Blutt an Tréinen. Déi äusserst negativ Handlungen hunn sech ganz déif bis haut agepräägt a belaaschten bis haut d’Bild vum Chrëschtentum. Leider gëtt et des extrem Haltungen bis haut an eiser Relioun. Mä awer och an aneren Reliounen ass eng änlech fundamentalistesch Haltung do, déi nëmmen sech selwer kennt. Reliounen ginn dofir am allgemengen haut mat engem Verdacht beluecht, dass si insgesamt schrecklech intolerant wieren.

Mir kucken beispillsweis haut an der kathoulescher Kierch ze wéineg op dat, wat sech eigentlech duerch dat Zweet Vatikanescht Konzil prinzipiell geännert huet. Am Dokument „Nostra aetate“, iwwert d’Verhältnis vun eiser Kierch zu de netchrëschtleche Reliounen heescht et: „Die katholische Kirche lehnt nichts von alledem ab, was in diesen Religionen wahr und heilig ist. Mit aufrichtigem Ernst betrachtet sie jene Handlungs- und Lebensweisen, jene Vorschriften und Lehren, die zwar in manchen von dem abweichen, was sie selber für wahr hält und lehrt, doch nicht selten einen Strahl der Wahrheit erkennen lassen, die alle Menschen erleuchtet. (...) Deshalb mahnt sie ihre Söhne, dass sie mit Klugheit und Liebe, durch Gespräch und Zusammenarbeit mit den Bekennern anderer Religionen sowie durch ihr Zeugnis des christlichen Glaubens und Lebens jene geistlichen und sittlichen Güter und auch die sozial-kulturellen Werte, die sich bei ihnen finden, anerkennen, wahren und fördern.“ (Nostra aetate 2) 1]

Wéi gesäit et elo an der Praxis aus? De groussen däitschen Theolog Hans Küng huet virun Joren de Projet „Weltethos“ an d’Liewen geruff. Hien seet dozou: „Kein Friede unter den Nationen ohne Frieden unter den Religionen. Kein Friede unter den Religionen ohne Dialog zwischen den Religionen. Kein Dialog zwischen den Religionen ohne globale ethische Standards. Kein Überleben unseres Globus in Frieden und Gerechtigkeit ohne ein neues Paradigma internationaler Beziehungen auf der Grundlage globaler ethischer Standards.“ 2] Mat aneren Wierder heescht dat, datt mir all déi grouss geeschteg Schätz vun allen Reliounen vun eiser Äerd mat enaner missten deelen. Mir mussen sécherlech net ëmmer nëmmen mam Fanger op anerer weisen an hir Schlechtegkeeten ervirsträichen. Allerdéngs dierfe mir eis och net esou selwer géigesäiteg zerrappen an ëmmer nëmmen dat Negatiivt bäi eiser eegener Relioun a Gemeinschaft sichen. Och bäi eis gëtt et Guddes a Positives. Dat dierfen a musse mir net nëmmen gesinn, mä och ervirhiewen, allerdéngs dann ouni anerer fir hir aner Meenung an Astellung erof ze maachen.

Ech kommen op meng Gedanken vum Ufank zeréck. An enger Gesellschaft, déi esou schaarf drop ass, fir ëmmer nëmmen Negatives ze sichen an genësserlech platt ze trëppelen, fält et schwéier fir dat esou ze gesinn an entspriechend ze handelen. De Weltmissiounssonndeg wier dofir d’Geleeënheet fir och emol doriwwer nozedenken, wat haut eis Aufgab zum Opbau vun enger gudder a friddlecher Welt ass. Amen.

1] Zitéiert no: https://www.vatican.va/archive/hist_councils/ii_vatican_council/documents/vat-ii_decl_19651028_nostra-aetate_ge.html
2] Zitéiert no: https://www.weltethos.org/1-pdf/20-aktivitaeten/deu/politik/un-statement-Kueng.pdf - gesinn: 15.9.2022 10:15

Fürbitten

Beim Jesus Sirach heescht et haut an der Liesung: „Das Gebet eines Demütigen durchdringt die Wolken“ an „Er wird für die Gerechten entscheiden.“ Ruffe mir dofir zesummen zu Gott, eisem Papp:

  • Looss déi vill Solidaritéitsaktiounen vun den Hëllefswierker fir d’Chrëschten an all aner Mënschen an der drëtter Welt nei Perspektiven an Hoffnung op eng besser Zukunft opmaachen. Härgott, héier eis.
  • Schenk allen, déi un de Folgen vu Krich an deenen aktuellen Noutlagen an der Weltwirtschaft leiden, Hëllef, déi si nei liewe léist. Härgott, héier eis.
  • Stäerk all déi, déi duerch falsch Konkurrenz a Saache vum Glawen veronséchert sinn a looss si dat nei entdecken, wat eis am Glawen zudéifst mat enaner verbënnt. Härgott, héier eis.
  • Looss eis kierchlech Gemeinschaft ëmmer nees op d’Nout vun de Mënschen an der Welt kucken an no echten a gudde Léisungen fir ee bessert Liewe sichen. Härgott, héier eis.
  • Huel all eis Verstuerwen bäi dech op a gëff hinnen de Loun fir hiren Asaz an eiser Mëtt. Härgott, héier eis.

Gudde Gott, virun dir musse mir net mat eisem Kënnen an eise Leeschtungen uginn. Du schenks eis och esou deng Gnod a Léift. Dofir soe mir dir Merci, elo an ëmmer. Amen.

II.

Le Seigneur sait reconnaître ses fils et ses filles lorsque vient le temps de faire la part des choses. Tournons-nous vers lui qui nous compte parmi les siens afin de lui exprimer nos intentions.
Dieu qui élève les humbles, écoute nos prières.
– Pour les personnes qui veillent au bien commun, dans les sphères politique, économique, sociale et juridique; afin qu’elles soient toujours plus habités par un esprit de justice et de vérité, prions le Seigneur.
– Pour les successeurs des Apôtres et pour toutes les personnes qui collaborent à leur ministère; afin que leur détermination à guider le peuple reçoive le soutien de l’Esprit Saint, prions le Seigneur.
– Pour les hommes et les femmes qui vivent dans la pauvreté, l’exclusion, la misère humaine; afin que leur prière s’élève jusqu’au ciel et les remplisse de force, prions le Seigneur.
– En ce Dimanche missionnaire mondial, prions pour les missionnaires de partout dans le monde; que chacun et chacune se sentent appuyés dans leur service au sein de l’Église.
– Pour notre communauté chrétienne qui peut parfois désespérer devant la misère du monde et les ratés de la fraternité humaine; afin qu’elle persévère à porter la lumière de l’Évangile, prions le Seigneur.
Dieu notre Père, toi qui portes une attention bienveillante à toutes nos prières, spécialement celles qui viennent des pauvres et des petits, montre-toi favorable à celle que nous t’adressons aujourd’hui. Nous te le demandons par ton Fils, Jésus, notre Seigneur. Amen.
(http://www.vieliturgique.ca)

Gowegebiet

Allmächtege Gott, kuck a Gnod op eis Gowen, déi mir duerbréngen, a looss eis dëst Affer esou feieren, datt et dech éiert. Dorëms biede mir dech, duerch de Jesus, eise Brudder an eisen Här. Amen.

Regarde les présents déposés devant toi, Seigneur notre Dieu: permets que notre célébration contribue d’abord à ta gloire. Par Jésus.

Weltmissiounssonndeg
Härgott, déi Jong huet sech fir eis all hierginn.
Maach déi Wuert wouer, datt all Vëlker op dëser Welt
dech duerch hien luewen an éieren.
Huel eist Affer hei un
als en Zeechen vun eiser déiwer Veréierung.
Dorëms biede mir dech, duerch de Jesus,
eise Brudder an eisen Här. Amen.

Hochgebet – „Sehnsucht“


Präfation
Gott, hab Dank, für die Geschichten der Heiligen Schrift,
in denen wir uns verlieren und finden können;
durch die wir erinnert werden, dass für unser Leben bedeutsam sind:
die Schönheit und der Glanz, die Sehnsucht und das Wagnis.

Hab Dank für alle verheißungsvollen Geschichten und Bilder,
deren Licht uns das Leben bestehen lässt.

Danke für die heiligen Frauen und Männer, die uns von der Aussicht erzählen,
dass Worte in den stummen Mund und Tänze in die lahmen Füße gelegt werden,
dass die Menschen Häuser bauen und auch darin wohnen.
Danke für Jesus von Nazaret, der seine Hoffnung gelebt, durchgetragen und geteilt hat.
So vieles und viele lassen uns loben und singen.

Sanctus
Hab Dank für Jesus, ihn, unseren Bruder, den wahren Menschen,
der mit uns lebt und die Sehnsucht nach Gehalt und Gelingen in uns wachhält.
Hab Dank für den Tisch, der uns sammelt,
für das Brot, das uns nährt, für den Wein, der uns freut.
Wohl und Wehe, Segen und Sorge wohnen ihnen inne.
Deine Lebenskraft beseele die Dinge und Geschöpfe – wie am Anfang, wie am Ende –
und bewirke Verbundenheit und Verbindlichkeit. Darum bitten wir dich:

Sende deinen Geist über Brot und Wein, damit Jesus Christus + mit Leib und Blut
in unserer Mitte gegenwärtig wird.

Denn am Abend vor seinem Leiden
nahm er beim Mahl das Brot und sagte dir Dank,
brach das Brot, reichte es seinen Jüngern und sprach:

NEHMET UND ESSET ALLE DAVON:
DAS IST MEIN LEIB, DER FÜR EUCH HINGEGEBEN WIRD.

Ebenso nahm er den Kelch mit Wein, dankte wiederum,
reichte den Kelch seinen Jüngern und sprach:

NEHMET UND TRINKET ALLE DARAUS:
DAS IST DER KELCH DES NEUEN UND EWIGEN BUNDES,
MEIN BLUT, DAS FÜR EUCH UND FÜR ALLE VERGOSSEN WIRD
ZUR VERGEBUNG DER SÜNDEN.
TUT DIES ZU MEINEM GEDÄCHTNIS.

Geheimnis des Glaubens:

Unsere Erinnerung geht zu Jesus, zu seiner Gestalt voller Menschlichkeit,
zu seinem Wort voller Trost, zu seinem Weg aus Unbestechlichkeit,
zu seinem Ende aus Schmerz und seinem Anfang aus Licht.

Und doch steht noch etwas aus:
Möge sich die Schönheit auf jedes Leben legen und mit den Privilegien Schluss sein.
Mögen die einen nicht auf ewig oben und die andern nicht für alle Zeit unten sein.
Mögen wieder Bilder in uns lebendig werden, wie es denn sein könnte, das Leben.
Mögen die Soldaten dieser Welt innehalten,
wir selber die Spiele beenden, die uns die Welt bedeuten,
Mögen wir mit Papst Franziskus, unserem Bischof N. und der Gemeinschaft der Bischöfe
das Wort und die Geste finden, die uns begegnen lassen.

Gott, wir glauben, dass noch etwas aussteht, wir halten Ausschau nach deiner Zeit
in Gemeinschaft mit Maria und Josef, den Aposteln und Blutzeugen,
wir sehnen sie und schaffen sie herbei, bis sie aufstrahlt
durch ihn und mit ihm und in ihm ist dir, Gott, allmächtiger Vater,
in der Einheit des Heiligen Geistes alle Herrlichkeit und Ehre jetzt und in Ewigkeit. Amen.
aus der Schweiz; Quelle unbekannt

Vaterunser

Gott suergt fir eis wéi ee Papp oder eng Mamm. Hie schenkt eis all Dag seng Gowen a wëll, dass mir Verantwortung iwwerhuelen fir eis Welt. Sou wëlle mir eis och elo ganz bewosst un hie wenden mat deem Gebiet, wat eisen Här Jesus eis geléiert huet, an net nëmmen ëm dat deeglecht Brout fir eis selwer bieden mä och fir déi Vill, déi um Rand vum Existenzminimum musse liewen: Vater unser im Himmel, …

Friddengebiet

De Fridde vu Gott ass net ee vergängleche Fridden am Sënn vun eiser Welt. De Fridde vu Gott ass een, dee fir all Mënsch do ass an deen jiddereen unhëlt, wéi en ass. Loosse mir eis och hei géigesäiteg unhuelen als Bridder a Schwësteren an eis ee frëndlechen Bléck schenken. De Fridden vun eisem Här Jesus Christus sief mat iech all.

Schlussgebiet

Här, eise Gott, gëff, datt deng Sakramenter an eis och dat Heel bewierken, wat si enthalen, fir datt mir eng Kéier béi dir a Wierklechkeet dat empfänken, wat mir elo an dësen hellegen Zeechen gefeiert hunn. Dorëms biede mir dech, duerch de Jesus, eise Brudder an eisen Här. Amen.

Que tes sacrements, Seigneur, achèvent de produire en nous ce qu’ils signifient, afin que nous entrions en jour en pleien possession du mystère que nous célébrons dans ces rites. Par Jésus.

Weltmissiounssonndeg
Härgott, mir hunn des helleg Moolzecht zesumme gefeiert.
Maach eis doduerch helleg
a gëff eis d’Kraaft zu engem echte chrëschtleche Liewen.
Maach deng Kierch zu engem liichtenden Zeechen
a Virbild fir all Vëlker op der Welt,
esou datt jidder Mënsch seng voll Rechter kann an Usproch huelen
an dir ëmmer méi no kennt.
Dorëms biede mir dech, duerch de Jesus, eise Brudder an eisen Här. Amen.


Mass vum 16. Oktober
Klick op d’Kalennerblat fir d’Sonndesmass als PDF!
Mass vum 30. Oktober

Links:

Top

Online Pastoral

Lëscht vun de Sonndesgottesdéngschter

 
Service Kommunikatioun a Press . Service Communication et Presse
Äerzbistum Lëtzebuerg . Archevêché de Luxembourg

© Verschidde Rechter reservéiert . Certains droits réservés
Dateschutz . Protection des données
Ëmweltschutz . Protection de l'environnement