Hochfest der Aufnahme Mariens in den Himmel A - 14./15.8.2023


Home Back Print Kontakt

Léif Matchrëschten! An der Mëtt vum August, wou mir all iergendwéi dach ee wéineg an enger besonnescher Stëmmung sinn, fält dat grousst Fest vun der Muttergottes, d’Fest vun hirem Ophuelen an den Himmel. Vum Numm hier ass d’Fest scho fir eis Oueren ganz problematesch an eiser haiteger Zäit. Vun der Iddie hier allerdéngs ass et ee Fest, dat eis selwer ee Bléck soll opmaachen op eis Zukunft bäi a mat Gott. Wënsche mir eis net och, dass mir ganz, also mat eiser Perséinlechkeet bäi Gott dierfe sinn, wann eise Wee hei an der materieller Welt zu Enn geet? De Sproochgebrauch an d’Virstellungen aus fréieren Zäiten mussen eis net méi zousoen. Awer d’Gefill, dass mir bäi an a Gott gebuerge sinn, kann eis da schonn hëllef eist Liewen schéin a glécklech ze liewen. Kucke mir mat Maria op Christus a ruffen mir hien ëm déi Gnod un, déi hien senger Mamm scho geschenkt huet.

Kyrie

Här Jesus Christus, du nenns déi séileg, déi op däi Wuert lauschteren.
Här Jesus Christus, du bass ëmmer bäi eis a begleets eis am Liewen.
Här Jesus Christus, du riffs och eis bäi dech an deng Herrlechkeet.

Dagesgebiet

Allmächtiger, ewiger Gott, du hast die selige Jungfrau Maria, die uns Christus geboren hat, vor aller Sünde bewahrt und sie mit Leib und Seele zur Herrlichkeit des Himmels erhoben. Gib, daß wir auf dieses Zeichen der Hoffnung und des Trostes schauen und auf dem Weg bleiben, der hinführt zu deiner Herrlichkeit. Darum bitten wir durch Jesus Christus.

Dieu éternel et tout-puissant, tu as fait monter jusqu’à la gloire du ciel, avec son âme et son corps, Marie, la Vierge immaculée, mère de ton Fils: fais que nous demeurions attentifs aux choses d’en haut pour obtenir de partager sa gloire. Par Jésus Christ.

Allmächtiger, ewiger Gott, du hast Maria, die uns das Heil der Welt, Jesus Christus, geboren hat, mit Leib und Seele in der Herrlichkeit des Himmels vollendet. Bewahre uns auf dem Weg des Glaubens, ermutigt durch die Hoffnung im Blick auf Maria, und in der Gewissheit, dass du auch an uns Großes tun wirst. Darum bitten wir durch Jesus Christus.

Liesungen: Offb 11, 19a; 12, 1-6a.10ab / 1 Kor 15, 20-27a / Lk 1, 39-56

Lesung aus der Offenbarung des Johannes.
Der Tempel Gottes im Himmel wurde geöffnet und in seinem Tempel wurde die Lade seines Bundes sichtbar: Dann erschien ein großes Zeichen am Himmel: eine Frau, mit der Sonne bekleidet; der Mond war unter ihren Füßen und ein Kranz von zwölf Sternen auf ihrem Haupt. Sie war schwanger und schrie vor Schmerz in ihren Geburtswehen. Ein anderes Zeichen erschien am Himmel und siehe, ein Drache, groß und feuerrot, mit sieben Köpfen und zehn Hörnern und mit sieben Diademen auf seinen Köpfen. Sein Schwanz fegte ein Drittel der Sterne vom Himmel
und warf sie auf die Erde herab. Der Drache stand vor der Frau, die gebären sollte; er wollte ihr Kind verschlingen, sobald es geboren war. Und sie gebar ein Kind, einen Sohn, der alle Völker mit eisernem Zepter weiden wird. Und ihr Kind wurde zu Gott und zu seinem Thron entrückt. Die Frau aber floh in die Wüste, wo Gott ihr einen Zufluchtsort geschaffen hatte. Da hörte ich eine laute Stimme im Himmel rufen: Jetzt ist er da, der rettende Sieg, die Macht und die Königsherrschaft unseres Gottes und die Vollmacht seines Gesalbten.

Kv Selig bist du, Jungfrau Maria, du stehst zur Rechten des Herrn. – Kv
Höre, Tochter, sieh her und neige dein Ohr, *
vergiss dein Volk und dein Vaterhaus!
Der König verlangt nach deiner Schönheit; *
er ist ja dein Herr, wirf dich vor ihm nieder! – (Kv)
Sie werden geleitet mit Freude und Jubel, *
sie kommen in den Palast des Königs.
Ich will deinen Namen in Erinnerung rufen von Geschlecht zu Geschlecht; *
darum werden die Völker dich preisen auf immer und ewig. – Kv

Lesung aus dem ersten Brief des Apostels Paulus an die Gemeinde in Korínth.
Schwestern und Brüder! Christus ist von den Toten auferweckt worden als der Erste der Entschlafenen. Da nämlich durch einen Menschen der Tod gekommen ist, kommt durch einen Menschen auch die Auferstehung der Toten. Denn wie in Adam alle sterben, so werden in Christus alle lebendig gemacht werden. Es gibt aber eine bestimmte Reihenfolge: Erster ist Christus; dann folgen, wenn Christus kommt, alle, die zu ihm gehören. Danach kommt das Ende, wenn er jede Macht, Gewalt und Kraft entmachtet hat und seine Herrschaft Gott, dem Vater, übergibt. Denn er muss herrschen, bis Gott ihm alle Feinde unter seine Füße gelegt hat. Der letzte Feind, der entmachtet wird, ist der Tod. Denn: Alles hat er seinen Füßen unterworfen.

Halleluja. Halleluja. Aufgenommen in den Himmel ist die Jungfrau Maria. Die Engel freuen sich und preisen den Herrn. Halleluja.

Aus dem heiligen Evangelium nach Lukas.
In jenen Tagen machte sich Maria auf den Weg und eilte in eine Stadt im Bergland von Judäa. Sie ging in das Haus des Zacharías und begrüßte Elisabet. Und es geschah: Als Elisabet den Gruß Marias hörte, hüpfte das Kind in ihrem Leib. Da wurde Elisabet vom Heiligen Geist erfüllt und rief mit lauter Stimme: Gesegnet bist du unter den Frauen und gesegnet ist die Frucht deines Leibes. Wer bin ich, dass die Mutter meines Herrn zu mir kommt? Denn siehe, in dem Augenblick, als ich deinen Gruß hörte, hüpfte das Kind vor Freude in meinem Leib. Und selig, die geglaubt hat, dass sich erfüllt, was der Herr ihr sagen ließ. Da sagte Maria:
Meine Seele preist die Größe des Herrn und mein Geist jubelt über Gott, meinen Retter. Denn auf die Niedrigkeit seiner Magd hat er geschaut. Siehe, von nun an preisen mich selig alle Geschlechter. Denn der Mächtige hat Großes an mir getan und sein Name ist heilig. Er erbarmt sich von Geschlecht zu Geschlecht über alle, die ihn fürchten. Er vollbringt mit seinem Arm machtvolle Taten: Er zerstreut, die im Herzen voll Hochmut sind; er stürzt die Mächtigen vom Thron und erhöht die Niedrigen. Die Hungernden beschenkt er mit seinen Gaben und lässt die Reichen leer ausgehen. Er nimmt sich seines Knechtes Israel an und denkt an sein Erbarmen, das er unsern Vätern verheißen hat, Abraham und seinen Nachkommen auf ewig.
Und Maria blieb etwa drei Monate bei ihr; dann kehrte sie nach Hause zurück.

Lecture de l’Apocalypse de saint Jean.
Le sanctuaire de Dieu, qui est dans le ciel, s’ouvrit, et l’arche de son Alliance apparut dans le Sanctuaire. Un grand signe apparut dans le ciel : une Femme, ayant le soleil pour manteau, la lune sous les pieds, et sur la tête une couronne de douze étoiles. Elle est enceinte, elle crie, dans les douleurs et la torture d’un enfantement. Un autre signe apparut dans le ciel : un grand dragon, rouge feu, avec sept têtes et dix cornes, et, sur chacune des sept têtes, un diadème Sa queue, entraînant le tiers des étoiles du ciel, les précipita sur la terre. Le Dragon vint se poster devant la femme qui allait enfanter, afin de dévorer l’enfant dès sa naissance. Or, elle mit au monde un fils, un enfant mâle, celui qui sera le berger de toutes les nations, les conduisant avec un sceptre de fer. L’enfant fut enlevé jusqu’auprès de Dieu et de son Trône, et la Femme s’enfuit au désert, où Dieu lui a préparé une place. Alors j’entendis dans le ciel une voix forte, qui proclamait : « Maintenant voici le salut, la puissance et le règne de notre Dieu, voici le pouvoir de son Christ ! »

R/ Debout, à la droite du Seigneur, se tient la reine, toute parée d’or.
Écoute, ma fille, regarde et tends l’oreille ;
oublie ton peuple et la maison de ton père :
le roi sera séduit par ta beauté.
Il est ton Seigneur : prosterne-toi devant lui.
Alors, les plus riches du peuple,
chargés de présents, quêteront ton sourire.
Fille de roi, elle est là, dans sa gloire,
vêtue d’étoffes d’or ;
on la conduit, toute parée, vers le roi.
Des jeunes filles, ses compagnes, lui font cortège ;
on les conduit parmi les chants de fête :
elles entrent au palais du roi.

Lecture de la première lettre de saint Paul Apôtre aux Corinthiens.
Frères, le Christ est ressuscité d’entre les morts, lui, premier ressuscité parmi ceux qui se sont endormis. Car, la mort étant venue par un homme, c’est par un homme aussi que vient la résurrection des morts. En effet, de même que tous les hommes meurent en Adam, de même c’est dans le Christ que tous recevront la vie, mais chacun à son rang: en premier, le Christ, et ensuite, lors du retour du Christ, ceux qui lui appartiennent. Alors, tout sera achevé, quand le Christ remettra le pouvoir royal à Dieu son Père, après avoir anéanti, parmi les êtres célestes, toute Principauté, toute Souveraineté et Puissance. Car c’est lui qui doit régner jusqu’au jour où Dieu aura mis sous ses pieds tous ses ennemis. Et le dernier ennemi qui sera anéanti, c’est la mort, car il a tout mis sous ses pieds.

Alléluia. Alléluia. Aujourd’hui s’est ouverte la porte du paradis :
Marie est entrée dans la gloire de Dieu; exultez dans le ciel, tous les anges! Alléluia.

Évangile de Jésus Christ selon saint Luc.
En ces jours-là, Marie se mit en route et se rendit avec empressement vers la région montagneuse, dans une ville de Judée. Elle entra dans la maison de Zacharie et salua Élisabeth. Or, quand Élisabeth entendit la salutation de Marie, l’enfant tressaillit en elle. Alors, Élisabeth fut remplie d’Esprit Saint, et s’écria d’une voix forte : « Tu es bénie entre toutes les femmes, et le fruit de tes entrailles est béni. D’où m’est-il donné que la mère de mon Seigneur vienne jusqu’à moi ? Car, lorsque tes paroles de salutation sont parvenues à mes oreilles, l’enfant a tressailli d’allégresse en moi. Heureuse celle qui a cru à l’accomplissement des paroles qui lui furent dites de la part du Seigneur. » Marie dit alors :
« Mon âme exalte le Seigneur, exulte mon esprit en Dieu, mon Sauveur ! Il s’est penché sur son humble servante ; désormais tous les âges me diront bienheureuse. Le Puissant fit pour moi des merveilles ; Saint est son nom ! Sa miséricorde s’étend d’âge en âge sur ceux qui le craignent. Déployant la force de son bras, il disperse les superbes. Il renverse les puissants de leurs trônes, il élève les humbles. Il comble de biens les affamés, renvoie les riches les mains vides. Il relève Israël son serviteur, il se souvient de son amour, de la promesse faite à nos pères, en faveur d’Abra-ham et sa descendance à jamais. »
Marie resta avec Élisabeth environ trois mois, puis elle s’en retourna chez elle.

Priedegt

Léif Matchrëschten! Haut feiere mir d’Fest vum Ophuelen vu Maria an den Himmel. Sécher sinn eis perséinlech Virstellungen, wat den Himmel a wat dëst Ophuelen ka bedeiten, ganz ënnerschiddlech. Et mécht am iwwregen och kee groussen Sënn iwwert deen dogmateschen Inhalt vum Fest ze philosophéieren, well och do komme mir u keen Enn. D’Virstellungen sinn einfach ze verschidden. Mä interessant sinn awer eis biblesch Texter vun dësem Dag. Do gëtt eis engersäits am Evangelium déi beschtens bekannten Geschicht vum Besuch vun der Maria bäi hirer Cousine Elisabeth erzielt a passend dozou eng äusserst mysteriéis Geschicht vun der Gebuert aus der Offenbarung, aus der Apokalypse. Gebuert, neit Liewen ass also éischter d’Thema vun eisen zwee Texter. Vum Doud vun der Maria, vun hirem Ophuelen an den Himmel gëtt do net geschwat. Also genee vun deem, wat mir eigentlech haut feieren, héieren mir näischt aus der Bibel. Mir kënnen och näischt dozou héieren, well d’Bibel erzielt eis näischt iwwert d’Enn vun der Maria hirem Liewen. Wichteg ass der Bibel, hiert Liewen als Mamm vum Jesus, als déi Fra, déi dem Messias ee mënschlecht Liewen geschenkt huet. Wichteg ass der Bibel och, zumindest emol an der Liesung aus der Offenbarung, dass dëst Kand, dat soll gebuere ginn, net fir jiddereen an dëser Welt wëllkomm ass. Vun Ufank un gëtt et bedreet a verfollegt. An eben och d’Mamm muss flüchten an sech an d’Wüüst zeréckzéien.

Wien ass des Fra an der Liesung? An der Theologie gëtt bis haut doriwwer diskutéiert. Ass et d’Maria, d’Mamm vum Jesus? Oder mengt de Schreiwer vun dësem Text vläicht och schonn d’Kierch, d’Gemeinschaft vun deenen, déi u Jesus Christus als Messias gleewen? Dee groussen Theolog Hans-Urs von Balthasar seet, dass d’Maria an der Apokalypse zur Kierch gëtt, well gesot gëtt, , de Draach hätt a senger Roserei iwwer d’Fra ugefaangen ’Krieg zu führen mit den übrigen ihrer Nachkommschaft, denen, die Gottes Gebote befolgen und am Zeugnis über Jesus halten’."1] De Balthasar zitéiert hei aus dem Buch vun der Offenbarung, nëmmen puer Sätz no eiser Liesung vun haut.

Wa mir haut an eis Welt kucken, da kéint een duerchaus mengen et wier esou. Wa mir gesinn, wéi op ville Platzen Chrëschten grausaamst verfollegt an ëmbruecht ginn, da kënne mir dee schrecklechen Draach gesinn, deen aus Roserei all Mënschen wëll ëmbréngen, déi u Jesus Christus gleewen. D’Situatioun vun der Verfolgung a vum Leiden vu ville Chrëschten ass fir eis haut äusserst aktuell. D’Liesung gëtt dofir och present fir eis haut. D’Verfolgung vu Mënschen, déi u Christus gleewen ass Realitéit. Dat misst eis opmierksam gi loossen. Dat misst eis oprëselen a wakereg maachen.

An der Offenbarung gëtt et dann awer eben och Hoffnungszeechen. D’Kand dat gebuer gëtt, gëtt an den Himmel opgeholl an d’Mamm kritt eng Plaz an der Wüüste ugebueden, wou si sécher ass. An um Enn vun eiser Liesung heescht et da ganz vertrauensvoll: „Jetzt ist er da, der rettende Sieg,
die Macht und die Herrschaft unseres Gottes
und die Vollmacht seines Gesalbten.“ (Offb 12, 10ab) Um Enn steet also dann dach dat Gutt als de Gewënner do an déi, déi u Christus gleewen gi gerett an erléist vun hirer Nout.

Eis Welt ass net ëmmer ganz einfach. Vill Leed a Misär begleeden eis am Liewen. Sécher eis hei geet et lo wuel net ganz esou schlecht. Awer mir gesi jo, wéi vill Nout an aneren Géigenden ass. Mir gesinn eben och, dass grad Chrëschten zur Zäit vill verfollegt ginn. Haut ass deen Dag, wou mir eis mat dëser Situatioun sollen ausenanersetzen. Mam Bléck op d’Maria kréie mir Piste gewisen, wéi mir och haut kënnen aus deem Leed erëm zur Freed kommen.

Als Chrëschten gleewe mir schonn, dass Gott an eist Liewen kann agräifen. Natierlech geschitt dat net einfach esou. Mir selwer mussen eis dorëms beméien. An eben do kann eis d’Maria als Mamm vum Jesus duerchaus ee Beispill ginn. An hirem Liewen gëtt et vill Bréch, vill Situatiounen, déi net einfach waren. Si hat Angscht an si huet sech Suerge gemaach. An trotzdeem konnt si mat Mutt no vir kucken. Grad dat gëtt haut am Evangelium däitlech. De Magnificat, dat Gebiet, wat si deemools gesot huet, oder wat den Evangelist Lukas hir dann an de Mond geluecht huet, bréngt all dat zur Sprooch. Dëst Gebiet ass wéi ee Psalm aus dem AT. An deem éischten Deel ass vun der Maria selwer rieds. Si lueft Gott fir all dat, wat hien un hir gewierkt huet. Si seet Merci fir déi grouss Gnod, fir d’Auserwielen als Mamm vum Jesus. Am zweeten Deel gëtt verwisen op dat, wat Gott um Vollek Israel gemaach huet. Déi laang Geschicht vun der Rettung gëtt ervirgestrach. Ëmmer nees huet dëst Vollek erlieft, wéi Gott sech senger erbaarmt huet, wéi hien gehollef huet, wéi hien si a Schutz geholl a gerett huet. Déi Kleng an Aarmséileg ginn erhuewen an déi, déi d’Muecht an der Hand hunn, ginn erniddregt. Ëmmer nees hu Mënschen erlieft, wéi Gott kann an des Weltgeschicht agräifen, wéi eben just deenen Ënnerdréckten a Benodeelegten gehollef gëtt. Dofir seet d’Maria an hirem Luef Merci. Dat ass et och, wat mir haut op hirem Fest wëlle feieren.

Awer eben grad haut solle mir all déi net vergiessen, déi um Rand stinn, déi haut ënnerdréckt a verfollegt ginn. Haut ass et eben och un eis, dass mir deenen all dem Härgott säin Erbaarmen bréngen. Mir sollen eis am Numm vu Gott dëse Mënschen unhuelen an si erhiewen, si erëm an d’Liewen ruffen.

Matt Läif a Séil an den Himmel opgeholl ass d’Maria. Dat ass eise Glawen. Dat ass den Inhalt vum Fest vun haut. Loosse mir all eis Bridder a Schwësteren, déi an Nout sinn, schonn emol lo mat Läif a Séil an eis Gemeinschaft, an eist Liewen erëm ophuelen. Da wiere mir all dem Himmel ee ganz grousst Stéck méi no komm. Amen.

1] Vgl. Hans Urs von Balthasar, Das Buch des Lammes. Zur Offenbarung des Johannes, Johannes Verlag Einsiedeln 2004, S. 87. Dë Balthasar zitéiert Offb 12, 17.

Seegnung vum Wësch

Traditionell seene mir haut de Wësch. D’Kraider sinn een Zeechen vun der Ganzheet an der Gréisst vun der Schëpfung. Gott wëll, dass mir Mënschen mat Läif a Séil liewen, dass mir gesond a friddlech eist Liewen meeschteren. D’Kraider wëllen eis esou un seng Guttheet an u seng Suerg fir eis erënneren. Gott hält zum Mënsch. Mir dierfen ëmmer an iwwerall op seng Gnod an Hëllef vertrauen. Dës Gowen vun der Natur sollen eis un déi bleiwend Hoffnung op ee Liewen an der neier Schëpfung vu Gott, am Himmel, erënneren. Loosse mir dofir elo bieden:

Herr, unser Gott,
du hast Maria über alle Geschöpfe erhoben
und sie in den Himmel aufgenommen.
An ihrem Fest danken wir dir für alle Wunder deiner Schöpfung.
Durch die Heilkräuter und Blumen schenkst du uns Gesundheit und Freude.
Segne + diese Kräuter, Früchte und Blumen.
Sie erinnern uns an deine Herrlichkeit und an den Reichtum deines Lebens.
Schenke uns auf die Fürbitte Mariens dein Heil.
Laß uns zur ewigen Gemeinschaft mit dir gelangen
und dereinst einstimmen in das Lob der ganzen Schöpfung,
die dich preist durch deinen Sohn Jesus Christus in alle Ewigkeit. Amen.

Fürbitten

Mir bieden zu Jesus Christus, un deem senger Säit d’Maria, seng Mamm, hier Vollendung fonnt am Räich vu Gott:

  • Hëllef alle Mënschen, déi dem Mëssbrauch vu Muecht a vun Erniddregung ausgeliwwert sinn. Christus héier eis.
  • Stéi deene Schwaachen, Aarmen, Hongregen an deenen, déi Leed erdroen, bäi. Christus héier eis.
  • Sief bäi alle Fraen, déi ee Kand erwaarden, a beschütz si. Christus héier eis.
  • Leed all déi duerch d’Virbild vun der Maria, déi versichen, hiert Liewen un dir auszeriichten an op dech hoffen. Christus héier eis.
  • Op d’Gebiet vun der Maria, looss all eis Verstuerwen deel hunn un denger Opersteeung. Christus héier eis.

Jesus Christus, du bass deen éischten, dee vun den Doudegen erwächt gouf. All déi, déi dir trei sinn, ginn dir no an déi éiweg Freed. Gelueft bass du an all Éiwegkeet.

II.

Nous prions Jésus-Christ, aux côtés duquel Marie, sa mère, a trouvé la perfection dans le royaume céleste de Dieu.

* Aide tous les hommes qui sont livrés à l’abus de pouvoir et à l’humiliation. Seigneur, écoute-nous.

* Soutiens les faibles, les pauvres, les affamés et les souffrants. Seigneur, écoute-nous.

*Sois avec toutes les femmes qui attendent un enfant et protège-les. Seigneur, écoute-nous.

* Par l’exemple de Marie, guide tous ceux qui essaient d’orienter leur vie vers toi en paroles et en actes et qui espèrent en toi. Seigneur, écoute-nous.

* Par l’intercession de Marie, fais participer nos défunts à ta résurrection. Seigneur, écoute-nous.

Jésus-Christ, tu es le premier à être ressuscité d’entre les morts. Tous ceux qui te sont fidèles te suivent, comme Marie, dans la joie éternelle. Tu es loué pour l’éternité.

Gowegebiet

Allmächtiger Gott, unser Gebet und unser Opfer steige zu dir empor. Höre auf die selige Jungfrau Maria, die du in den Himmel aufgenommen hast, und entzünde in unseren Herzen das Feuer der Liebe, damit wir dich allezeit suchen. Darum bitten wir durch Christus, unseren Herrn.

Que s’élève jusqu’à toi, Seigneur, notre fervent sacrifice, et tandis qu’intercède pour nous la très sainte Vierge Marie, emportée au ciel, que nos coeurs, brûlants de charité, aspirent toujours à monter vers toi. Par Jésus.

Präfation – „Aufnahme Mariens“

In Wahrheit ist es richtig und gut,mdir, allmächtiger Vater, zu danken 
und deine Zuwendung zu uns zu loben. 
Denn heute hast du in Maria, der Mutter Jesu, 
die Frau auf den Platz erhoben, der ihr wirklich zukommt. 
Im Anfang ist sie zwar der Schlange erlegen, 
sie ist es aber auch, die dem Bösen mit Entschiedenheit widersteht 
und `der Schlange den Kopf zertritt´. 
Die Frauen sind es, die deinen Sohn auf seinem schweren Weg 
zum Kreuz begleitet haben und es ist eine Frau, die als Erste Zeugin seiner Auferstehung wurde. 
Darum preisen wir dein Erbarmen und singen zusammen 
mit der himmlischen Gemeinschaft das Lob deiner Herrlichkeit.

Sanctus
 

Hochgebet – „Magnificat“


Nach dem Sanctus fährt der Priester fort:
Gott, wir danken dir für Jesus, der nicht auf hohem Ross
vor Statthaltern und Königen zu kleinen Leuten sich bekannte.
Der die Reiche dieser Welt durchschaute und uns um das Kommen deines Reiches bitten ließ.

Der dem Terror der Tatsachen nicht das letzte Wort überließ
und mit der frohen Botschaft von dir, unserem Gott,
die Hoffnung auf einen letzten Sinn mitten im Unsinn lebendig erhielt.
Der in resignierten Herzen das Feuer brennender Liebe entfachte.

V/A: Du bist Licht und du bist Leben; Christus, unsere Zuversicht.

Wir danken dir für Jesus, der selbst auf dich, unsern Gott, vertraute.
Der die Mächtigen vom Thron stürzt und die Verdammten der Erde aus dem Staub erhebt.

Der beim Mahl mit den Seinen an sein Leben wie auch seinen Tod dachte.
Der alles zusammenfasste in dem einfachen Zeichen
des Brotes und des Weines, damit er unter uns weiterlebt.

Seines Todes und seiner Auferstehung wollen wir jetzt gedenken.

So bitten wir dich, allmächtiger Gott:
Segne diese Gaben von Brot und Wein durch deinen Heiligen Geist
und vollende sie für uns als den Leib + und das Blut deines Sohnes, unseres Herrn Jesus Christus.

Damals, Vater, brach er das Brot. Er dankte dir und gab es seinen Jüngern mit den Worten:

NEHMET UND ESSET ALLE DAVON,
DAS IST MEIN LEIB, DER FÜR EUCH HINGEGEBEN WIRD.

Danach nahm er den Becher, dankte dir und reichte ihn seinen Jüngern mit den Worten:

NEHMET UND TRINKET ALLE DARAUS,
DAS IST DER KELCH DES NEUEN UND EWIGEN BUNDES,
MEIN BLUT, DAS FÜR EUCH UND FÜR ALLE VERGOSSEN WIRD
ZUR VERGEBUNG DER SÜNDEN.
TUT DIES ZU MEINEM GEDÄCHTNIS.

Geheimnis des Glaubens!

Lass Jesus Christus in diesen Zeichen von Brot und Wein lebendige Wirklichkeit unter uns sein.
Damit wir leben wie er: den Geschwistern treu;
der Mutter Erde verbunden; getragen von dir, seinem Vater.

V/A: Du bist Licht und du bist Leben; Christus, unsere Zuversicht.

Und so bitten wir dich, Vater, für deine Kirche:
Beschütze und führe sie; gib ihr Frieden und Einheit überall auf der Welt.

Gib Weisheit und Kraft unserem Papst Franziskus,
unseren Bischöfen und allen, die ein Amt in deiner Kirche verwalten.

Gedenke in deiner Güte auch der Menschen, die einen besonderen Platz
in unserem Herzen haben, und bleib denen treu, die der Tod uns in diesem Leben genommen hat.

Mit deinem ganzen Volk, mit Maria, der Mutter des Herrn, dem heiligen Josef, ihrem Gemahl,
mit den Aposteln und Märtyrern, mit dem / der heiligen N. und all deinen Heiligen,
ja, mit allen Menschen auf der Erde, die auf dich vertrauen,
bitten wir dich um deine Barmherzigkeit, neigen wir uns vor deiner Größe
und sagen dir unseren Dank durch unseren Herrn Jesus Christus.

Durch ihn und mit ihm und in ihm ist dir, Gott, allmächtiger Vater, 
in der Einheit des Heiligen Geistes alle Herrlichkeit und Ehre jetzt und in Ewigkeit.
Quelle unbekannt

Vaterunser

Loosse mir bieden, wéi eisen Här Jesus eis et geléiert huet: Vater unser im Himmel, …

Friddensgebiet

„Siehe, ich bin die Magd des Herrn.“ Ass dat net eng Aluedung un eis all, fir et der Maria nozemaachen? Lief deng Beruffung! Lief, wat an dir stécht! Awer wéi dacks scheitere mir un deem Alldeeglechen an dann ass de Fridden net méi do. Dofir biede mir: Här Jesus Christus kuck op eis a schenkt eis de Wëllen ëmmer nees eist Liewen un dir auszeriichten. Schenk eis däi Fridden.

Schlussgebiet


Barmherziger Gott, wir haben das heilbringende Sakrament empfangen. Lass uns auf die Fürsprache der seligen Jungfrau Maria, die du in den Himmel aufgenommen hast, zur Herrlichkeit der Auferstehung gelangen. Darum bitten wir durch Christus, unseren Herrn.

Après nous avoir donné, Seigneur, le sacrement qui nous sauve, accorde-nous, par l’ntercession de Marie, la Vierge beinheureuse élevée au ciel, de parvenir à la gloire de la résurrection. Par Jésus.

Gott, mit diesem heiligen Mahl durften wir unseren Glauben und unsere Hoffnung feiern, dass du nur eines mit uns im Sinn hast, uns das Leben in Fülle bei dir zu schenken. Dafür danken wir dir von ganzem Herzen durch Christus unseren Herrn.

Segen

Der Segen Gottes, der Hoheit und Macht in Liebe verwandelt -
der Segen Gottes, der Maria in den Himmel aufgenommen hat -
der Segen Gottes, der erhebt und groß macht,
was im Staub liegt und niedergeschlagen ist -
der Segen Gottes begleite und erfülle uns,
damit auch wir zum Segen werden.
So segne und behüte uns der gute und barmherzige Gott,
der Vater+ und der Sohn und der Heilige Geist.
Amen.


Mass vum 13. August
Klick op d’Kalennerblat fir d’Sonndesmass als PDF!
Mass vum 20. August

Links:

Top

Online Pastoral

Lëscht vun de Sonndesgottesdéngschter

 
Service Kommunikatioun a Press . Service Communication et Presse
Äerzbistum Lëtzebuerg . Archevêché de Luxembourg

© Verschidde Rechter reservéiert . Certains droits réservés
Dateschutz . Protection des données
Ëmweltschutz . Protection de l'environnement