12. Sonndeg am Joereskrees A - 24./25.6.2023


Home Back Print Kontakt

Léif Matchrëschten! Am 21. Joerhonnert mat sengen villen grousse wëssenschaftlechen an technologeschen Fortschrëtter ass bal net ze verstoen, dass a villen Deeler vun dëser Welt d’Mënscherechter, an dorënner d’Recht op Ausübung vun de reliéisen Iwwerzeegungen, ëmmer nach ganz krass a brutal mat Féiss getrëppelt ginn. Och Chrëschte gi wéinst hirem Glawen ugefeint, diskriminéiert, verfollegt an ëmbruecht. Mir iwwersinn all dat an eisem alldeeglechen Schaffen. Vläicht sollte mir eis grad dofir haut vun de bibleschen Texter oprësele loossen. Si gräifen dëst Thema vun der Verfolgung op. Froe mir d’Erbaarmen vu Christus un.

Kyrie

Här Jesus Christus, du hues d’Schold an d’Sënd vun de Mënschen op dech geholl.
Här Jesus Christus, du kenns d’Leed an de Schmäerz vun engem verfollegte Mënsch.
Här Jesus Christus, du stees op der Säit vun deenen déi ënnerdréckt sinn an Nout hunn.

Dagesgebiet


Hellegen Gott, hëllef eis, datt mir ëmmer däin Numm an Éieren halen an dech gär hunn.
Du entzéis dech kengem, dee fest op dech vertraut an an denger Léift verwuerzelt ass.
Dorëms biede mir dech duerch Jesus Christus, déi Jong, eisen Här a Brudder, hien, dee mat dir an dem Hellege Geescht lieft an all Éiwegkeet. Amen.

Fais-nous vivre ä tout moment, Seigneur dans l’amour et le respect de ton saint nom, toi qui ne cesses jamais de guider ceux que tu enracines solidement dans ton amour. Par Jésus Christ.

Herr, unser Gott, du hast immer wieder Propheten berufen, um dein Volk vor Unheil und vor dem Fall zu bewahren. Oft jedoch wurden sie angefeindet und sogar misshandelt. Auch wenn wir Menschen uns gegen dein Wort stellen, so behältst du am Ende doch Recht. Schenke uns die Weisheit, uns von deiner Botschaft korrigieren und orientieren zu lassen, damit wir leben! Darum bitten wir in Jesus Christus, unserem Herrn.

Guter Gott, du entziehst keinem deine väterliche Hand, der fest in deiner Liebe verwurzelt ist.
Mache fruchtbar unser Mühen um dein Wort. Stärke in deiner Welt den Frieden und die Freiheit,
die Treue zueinander und die Verantwortung füreinander. Darum bitten wir dich durch Christus, unseren Herrn.

Liesungen: Jer 20, 10-13 / Röm 5, 12-15 / Mt 10, 26-33

Lesung aus dem Buch Jeremia.
Jeremia sprach: Ich hörte die Verleumdung der Vielen: Grauen ringsum! Zeigt ihn an! Wir wollen ihn anzeigen. Meine nächsten Bekannten warten alle darauf, dass ich stürze: Vielleicht lässt er sich betören, dass wir ihn überwältigen und an ihm Rache nehmen können. Doch der HERR steht mir bei wie ein gewaltiger Held. Darum straucheln meine Verfolger und können nicht überwältigen. Sie werden schmählich zuschanden, da sie nichts erreichen, in ewiger, unvergesslicher Schmach. Aber der HERR der Heerscharen prüft den Gerechten, er sieht Nieren und Herz. Ich werde deine Vergeltung an ihnen sehen; denn dir habe ich meinen Rechtsstreit anvertraut. Singt dem HERRN, rühmt den HERRN; denn er rettet das Leben des Armen aus der Hand der Übeltäter.

Kv.: Gott, in deiner großen Huld erhöre mich, mit deiner rettenden Treue!
Herr, deinetwegen erleide ich Hohn
und Schande bedeckt mein Angesicht.
Denn der Eifer für dein Haus hat mich verzehrt,
die Verhöhnungen derer, die dich verhöhnen,
sind auf mich gefallen. Kv.
Ich aber komme zu dir mit meinem Bittgebet,
HERR, zur Zeit der Gnade.
Gott, in deiner großen Huld erhöre mich,
mit deiner rettenden Treue! Kv.:
Die Gebeugten haben es gesehen und sie freuen sich!
Ihr, die ihr Gott sucht, euer Herz lebe auf!
Denn der HERR hört auf die Armen,
seine Gefangenen verachtet er nicht. Kv.:

Lesung aus dem Brief des Apostels Paulus an die Gemeinde in Rom.
Schwestern und Brüder! Durch einen einzigen Menschen die Sünde in die Welt kam und durch die Sünde der Tod und auf diese Weise der Tod zu allen Menschen gelangte, weil alle sündigten. Sünde war nämlich schon vor dem Gesetz in der Welt, aber Sünde wird nicht angerechnet, wo es kein Gesetz gibt; dennoch herrschte der Tod von Adam bis Mose auch über die, welche nicht durch Übertreten eines Gebots gesündigt hatten wie Adam, der ein Urbild des Kommenden ist. Doch anders als mit der Übertretung verhält es sich mit der Gnade; sind durch die Übertretung des einen die vielen dem Tod anheimgefallen, so ist erst recht die Gnade Gottes und die Gabe, die durch die Gnadentat des einen Menschen Jesus Christus bewirkt worden ist, den vielen reichlich zuteilgeworden.

Halleluja. Halleluja. (So spricht der Herr:) Der Geist der Wahrheit wird Zeugnis geben für mich; und auch ihr sollt Zeugen sein. Halleluja.

Aus dem heiligen Evangelium nach Matthäus.
In jener Zeit sprach Jesus zu seinen Aposteln: Fürchtet euch nicht vor ihnen! Denn nichts ist verhüllt, was nicht enthüllt wird, und nichts ist verborgen, was nicht bekannt wird. Was ich euch im Dunkeln sage, davon redet im Licht, und was man euch ins Ohr flüstert, das verkündet auf den Dächern! Fürchtet euch nicht vor denen, die den Leib töten, die Seele aber nicht töten können, sondern fürchtet euch eher vor dem, der Seele und Leib in der Hölle verderben kann! Verkauft man nicht zwei Spatzen für einen Pfennig? Und doch fällt keiner von ihnen zur Erde ohne den Willen eures Vaters. Bei euch aber sind sogar die Haare auf dem Kopf alle gezählt. Fürchtet euch also nicht! Ihr seid mehr wert als viele Spatzen. Jeder, der sich vor den Menschen zu mir bekennt, zu dem werde auch ich mich vor meinem Vater im Himmel bekennen. Wer mich aber vor den Menschen verleugnet, den werde auch ich vor meinem Vater im Himmel verleugnen.

Lecture du livre du prophète Jérémie.
Moi Jérémie, j’entends les calomnies de la foule: «Dénoncez-le! Allons le dénoncer, celui-là, l’Épouvante-de-tous-côtés.» Tous mes amis guettent mes faux pas, ils disent: «Peut-être se laissera-t-il séduire… Nous réussirons, et nous prendrons sur lui notre revanche!» Mais le Seigneur est avec moi, tel un guerrier redoutable: mes persécuteurs trébucheront, ils ne réussiront pas. Leur défaite les couvrira de honte, d’une confusion éternelle, inoubliable. Seigneur de l’univers, toi qui scrutes l’homme juste, toi qui vois les reins et les cœurs, fais-moi voir la revanche que tu leur infligeras, car c’est à toi que j’ai remis ma cause. Chantez le Seigneur, louez le Seigneur : il a délivré le malheureux de la main des méchants.

R/ Dans ton grand amour, Dieu, réponds-moi.  
C’est pour toi que j’endure l’insulte,
que la honte me couvre le visage:
je suis un étranger pour mes frères,
un inconnu pour les fils de ma mère.
L’amour de ta maison m’a perd;
on t’insulte, et l’insulte retombe sur moi. R.
Et moi, je te prie, Seigneur: c’est l’heure de ta grâce ;
dans ton grand amour, Dieu, réponds-moi,
par ta vérité sauve-moi.
Réponds-moi, Seigneur, car il est bon, ton amour;
dans ta grande tendresse, regarde-moi. R.
Les pauvres l’ont vu, ils sont en fête :
«Vie et joie, à vous qui cherchez Dieu!»
Car le Seigneur écoute les humbles,
il n’oublie pas les siens emprisonnés.
Que le ciel et la terre le célèbrent,
les mers et tout leur peuplement ! R.

Lecture de la lettre de saint Paul apôtre aux Romains.
Frères, nous savons que par un seul homme, le péché est entré dans le monde, et que par le péché est venue la mort ; et ainsi, la mort est passée en tous les hommes, étant donné que tous ont péché. Avant la loi de Moïse, le péché était déjà dans le monde, mais le péché ne peut être imputé à personne tant qu’il n’y a pas de loi. Pourtant, depuis Adam jusqu’à Moïse, la mort a établi son règne, même sur ceux qui n’avaient pas péché par une transgression semblable à celle d’Adam. Or, Adam préfigure celui qui devait venir. Mais il n’en va pas du don gratuit comme de la faute. En effet, si la mort a frappé la multitude par la faute d’un seul, combien plus la grâce de Dieu s’est-elle répandue en abondance sur la multitude, cette grâce qui est donnée en un seul homme, Jésus Christ.

Alléluia. Alléluia. L’Esprit de vérité rendra témoignage en ma faveur, dit le Seigneur. Et vous aussi, vous allez rendre témoignage. Alléluia.

Évangile de Jésus Christ selon saint Matthieu.
En ce temps-là, Jésus disait à ses Apôtres: Ne craignez donc pas ces gens-là; rien n’est voilé qui ne sera dévoilé, rien n’est caché qui ne sera connu. Ce que je vous dis dans les ténèbres, dites-le en pleine lumière; ce que vous entendez au creux de l’oreille, proclamez-le sur les toits. Ne craignez pas ceux qui tuent le corps sans pouvoir tuer l’âme ; craignez plutôt celui qui peut faire périr dans la géhenne l’âme aussi bien que le corps. Deux moineaux ne sont-ils pas vendus pour un sou? Or, pas un seul ne tombe à terre sans que votre Père le veuille. Quant à vous, même les cheveux de votre tête sont tous comptés. Soyez donc sans crainte : vous valez bien plus qu’une multitude de moineaux. Quiconque se déclarera pour moi devant les hommes, moi aussi je me déclarerai pour lui devant mon Père qui est aux cieux. Mais celui qui me reniera devant les hommes, moi aussi je le renierai devant mon Père qui est aux cieux.

Priedegt

Léif Matchrëschten! „Ich hörte die Verleumdung der Vielen: Grauen ringsum! Zeigt ihn an!“ (Jer 20, 10), sou hu mir et an der éischter Liesung vun dësem Sonndeg gelies / héieren. Ech hat lo an der Woch op enger sougenannter kathoulescher Internet-Säit, déi nawell zimmlech almoudesch Iddien vertrëtt, an engem Artikel gelies, dass sech doriwwer opgereegt gouf, dass an enger däitscher Par am Bistum Essen Pastoralreferentinnen an der Pressessioun vun Härläichendag d’Sakrament gedroen hunn.1] An engem Kommentar zum Artikel schreift dann een: „In Liebe zur Wahrheit bzw. zur Kirche den Nuntius über diesen Missstand informieren und um Abhilfe bitten. Danke!“2] Mellt dat also op Roum! Zitéiert des Geschicht virun ee Kierchegeriicht! Ech sinn zudéifst erschreckt iwwer des Manéier an eiser Kierch. Wat mir ëmmer méi an eng Krise geroden, wat mir och ëmmer méi esou Leit hunn, déi mengen, dass si missten un uralen Traditiounen festhalen a schonn géif erëm alles gi wéi fréier. Ech respektéieren am Fong jiddereen, dee wëll versichen, dass eist Liewen an der Kierch weidergeet. All Säiten hu wuel hier Argumenter. Firwat awer muss ëmmer nees direkt een ugeschwäerzt ginn zu Roum? Sinn net och déi, déi versichen mat neie Weeër eis Kierch aus der Krise eraus ze féieren, déi eng Meenung dierfen hunn?

Well ech eben duerch deen zitéierten Artikel Blutt geleckt hat, sinn ech ee bëssi op d’Sich gaangen. Ech hu mir Fotoen vun der Pressessioun ugekuckt. Et war eng ganz normal Pressessioun, just dass zwou Pastoralassitentinnen deelweis d’Monstranz gedroen hunn. Eng vun dësen Damen ass iwwregens vum Essener Bëschof beoptraagt ginn, fir d’Sakrament vun der Daf ze spenden. Firwat soll si also net kënnen eng Monstranz droen? An eise Massen deelen och net zum Priister geweit Leit d’Kommunioun aus an dorënner dann eben och Fraen. Firwat ass dat esou ee groussen Sakrileg, wann eng Fra oder iwwerhaapt een net geweite Mënsch d’Monstranz mat deem Allerhellegsten duerch eng Stad dréit? Mir erwaarden, dass Fraen a Männer sech engagéieren an eiser Gemeinschaft, dass si de Glawe weider ginn, dass si Mënschen fir Jesus Christus begeeschteren. An da si mir esou klengkaréiert a mengen just ee Priister dierft eng Monstranz droen fir de Leit dobaussen Christus ze weisen.

Wa mir da schonn eppes sollen zu Roum denoncéieren, da wier et dach wuel éischter, dass mir op déi horrend desolat Situatioun hiweisen. Eis Kierch ass an enger extrem schlechter Verfassung, net well Fraen eppes wëllen ze soen hunn, mä well et iwwerhaapt kaum nach Leit gëtt, déi sech wëllen engagéieren fir mat ze schaffen an der Verkënnegung vun der Botschaft vu Jesus Christus. Wat ass méi wichteg, froen ech mech, dass mir vergaangen Reegelen a Gesetzer anhalen oder dass mir endlech mat neie Weeër versichen dem Jesus seng Botschaft och an eiser Zäit ze vermëttelen. Wa keng zölibatär männlech Priister méi do sinn, da musse mir ganz einfach nei denken an de ganze System Kierch reforméieren.

„Fürchtet euch nicht vor denen, die den Leib töten, die Seele aber nicht töten können, sondern fürchtet euch eher vor dem, der Seele und Leib in der Hölle verderben kann!“ (Mt 10, 28), sou hu mir et am Evangelium haut héieren. Ech weess, dass ech elo dësem Text duerchaus eng gewësse Gewalt undinn mat der folgender Interpretatioun. An awer denke ech, dass mir eis et emol sollten iwwerleeën. D’Séil vun der Kierch ass d’Botschaft vu Jesus Christus. De Läif vun der Kierch ass d’Organisatioun vun der Kierch, all dat, wat zënter Joerhonnerten gewuess ass, wat sech awer och ëmmer nees verännert huet. De Läif vun der Kierch huet sech ëmmer nees der Zäit an der Situatioun ugepasst. Méi wéi eng Kéier ass dee Läif och gestuerwen. Vill fréier Formen vu Kierch sinn ënnergaangen. Awer d’Séil, d’Botschaft huet Bestand gehat. Mir brauchen sécherlech net ze fäerten, wann deen aktuelle Läif vun der Kierch ofstierft. Et ass een normale Prozess am Liewen vun der Welt. D’Botschaft vum Jesus ass do an si bleift.

Lo ass a mengen Aen awer, sou wéi ech et virdrun ugeschnidden hunn, eng ganz Rei vu Mënschen der Iwwerzeegung, dass dee Läif vu Kierch, wéi en haaptsächlech jo eréischt nom éischte vatikaneschen Konzil entstanen ass, den „nec plus ultra” vu Form vu Kierch. Si ass absolutt. Si muss ënner allen Ëmstänn erhale bleiwen. Mir kënnt et vir, wéi wa mir ee Mënsch op enger Intensivstatioun leien hätten, dee mir mat kënstlecher Beootmung an Ernierung um vegetativen Liewen erhalen. Dobäi huet d’Séil scho längstens de Kierper verlooss. Eng verstengert Form vu Kierch ass ouni Séil. Si ass dann och dout. Virun esou Leit muss een sech da wuel, wéi de Jesus et haut seet, an Uecht huelen.

Ëm wat geet et an eiser Kierch? Geet et ëm Formen, ëm Ritualer, ëm Reegelen a Gesetzer? Oder geet et net dach ëm ee Bekenntnis zu Jesus Christus a senger Botschaft vun der Léift? „Jeder, der sich vor den Menschen zu mir bekennt, zu dem werde auch ich mich vor meinem Vater im Himmel bekennen.“ (Mt 10, 32) Dat ass Originaltoun vum Jesus! Wann eng Fra an enger Pressessioun op Härläichendag d’Monstranz dréit, ass dat net ee Bekenntnis grad och vun hier, dass si zu Christus steet? Wa mir net ufänken nei Weeër ze denken, da maache mir d’Séil an de Läif vun der Kierch dout. Wëlle mir dat wierklech? Kënne mir net ufänken éierlech ze sinn an zesummen no enger neier Form, engem neie Läif vu Kierch ze sichen an deem da jiddereen eng Plaz huet? Sou laang mir allerdéngs am Modus bleiwen vum „Zeigt ihn an!“ kënne mir wuel kaum eis Kierch retten.

„Fürchtet euch also nicht!“ (Mt 10, 31) Dat misst och fir eis gëllen. Fäert net, ech si bäi iech. Ech gi mat iech. De Jesus ass ouni Virurteeler op vill Leit zougaangen. Fir hie gouf et keng Reegelen a Gesetzer, déi Mënschen aus iergend engem Déngscht un der Verkënnegung ausgeschloss hätten. Liturgesch a kiercherechtlech Reegelen géif hien eis wuel all ausradéieren, wann en erëm kéim. Si si réngt Wierk vu Mënschen an hu mat senger Botschaft räichlech wéineg ze dinn. Also wat fäerte mir oder esou Leit, déi nëmmen an der Vergaangenheet liewen, dass mir eise Mutt net an d’Hand huelen a versichen zäitgeméiss dem Jesus seng Botschaft ze liewen? Wéi sot eisen Här Äerzbëschof: „L’Église synodale n’a de sens que si c’est une Église synodale missionnaire, et pour cela, il nous faut parler un nouveau langage.“ Schwätze mir dach eng nei Sprooch, eng Sprooch vun haut an net déi vu Gëscht oder Virgëscht!

1] https://kath.net/news/81836 - gesinn den 19.6.2023 um 16:00 Auer.
2] ebd.

Fürbitten

Vill Mënschen verbréngen hiert Liewen an Angscht a Suergen a fäerten ëm hiert Liewen, well si um chrëschtleche Glawen festhalen. Mir bréngen hier Angscht an de Fürbitten virun eisen Här a Gott:

  • Mir bieden dofir, dass déi politesch Verantwortlech sech fir d’Würd, de Schutz an d’Verdeedegung vun de Grondrechter vu jiddwer Mënsch asetzen. Härgott, héier eis.
  • Mir bieden, dass déi verfollegt Chrëschten trotz allem Drock, deen op si ausgeüübt gëtt, net de Mutt zum Bekenntnis fir Jesus Christus verléieren. Härgott, héier eis.
  • Mir bieden fir all, déi sech vum chrëschtleche Glawen ewech gedréint hunn, dass si nei deng Léift an sech verspieren. Härgott, héier eis.
  • Mir bieden fir all eis Verstuerwen, dass si bäi dir d’Erfëllung vun hirer Hoffnung fonnt hunn. Härgott, héier eis.

Du, Härgott, stees op der Säit vun deene Schwaachen an Ënnerdréckten. Du schenks Trouscht an Zouversiicht. Dech luewe mir an all Éiwegkeet. Amen.

II.

«Le Seigneur écoute les humbles», dit le psaume d’aujourd’hui. Tournons-nous maintenant vers lui et prions-le humblement au nom de nos frères et sœurs du monde entier.
Seigneur, sois leur force et leur inspiration.
– Prions pour les personnes qui ploient sous le fardeau de la maladie, de la souffrance ou de la solitude.
– Prions pour toutes les personnes qui sont persécutées à cause de leur foi et de leurs croyances.
– Prions pour les dirigeants des peuples et pour toutes les personnes qui occupent des postes d’autorité.
– Prions pour les membres de nos communautés chrétiennes, particulièrement les bénévoles qui rendent d’inestimables services.
Dieu notre Père, tu n’oublies aucun de tes enfants. Exauce la prière que nous t’adressons aujourd’hui en toute humilité, au nom de celui qui est notre Sauveur, Jésus, le Christ notre Seigneur. Amen.
(https://fr.novalis.ca)

Gowegebiet

Baarmhäerzege Gott, huel dëst Affer vun eisem Luef an eiser Versönung un. Léis eis duerch dës Feier aus aller Verstréckung an dat Béist, fir datt mir a ganzer Fräiheet dir ugehéieren. Dorëms biede mir duerch Jesus Christus, eisen Här an eise Brudder. Amen.

Accepte, Seigneur, le sacrifice de louange et de pardon, afin que nos coeurs, purifiés par sa puissance, t’offrent un amour qui réponde à ton amour. Par Jésus.

Barmherziger Gott, in den Gaben von Brot und Wein, im Fundamentalsten, was unser Leben ausmacht, suchen wir die Begegnung mit dir. Du kommst zu uns durch diese Gabe, die du selbst wandelst und heiligst. Wir danken dir und glauben an dein großes Geschenk des Lebens durch dieses Opfer und Mahl, das uns stets ein Geheimnis bleiben wird. Durch Christus, unseren Herrn. Amen.

Hochgebet - „Gottes Nähe“


Nach dem Sanctus fährt der Priester fort:
Ja, du bist heilig, großer Gott.
Überall in der Welt werden Menschen, deine Geschöpfe,
wie Nicht-Menschen behandelt.
Aber sie spüren auch überall eine Nähe, die Mut macht,
eine Stimme, die einlädt, eine Hand, die heilt.

Ihre Ahnung wird zur Gewissheit,
die Stimme bekommt ein Gesicht,
die Hand wird zum Namen: Jesus von Nazaret.

Er zeigt ihnen, dass es für dich, unseren Gott,
keine Nicht-Menschen gibt;
dass du zum Wort all derer wirst, die nichts zu sagen hatten;
dass du mit denen gehst, die keinen Ausweg mehr wissen;
dass du die Verdammten dieser Erde aus dem Staub erhebst.

Er selbst ließ sich für sie zum Nicht-Menschen machen,
hatte keine Worte mehr vor den Mächtigen dieser Erde,
die ihn verdammten, wie all die kleinen Menschen
vor und nach ihm, mit denen er das Zertreten-Sein
im Staub dieser Erde teilt.

Wir danken dir, dass dieser Zertretene lebt,
dass dieser Verdammte der Gesegnete ist,
dass dieser mundtot Gemachte
in aller Welt deine lebendige Stimme geworden ist.
A:  Herr, wir preisen dich.

Deshalb fangen wir an zu hoffen:
die Zertretenen werden aufrecht gehen,
die Verdammten werden gesegnet sein,
die sprachlos Gemachten haben das Sagen.
Sie werden das wenige, das sie haben, mit uns teilen.
Es wird ein Brot sein für alle, zwölf Körbe voll.
Wir werden die Güter, die wir haben, mit ihnen teilen.
Es wird ein Wein sein für alle, Wein der Freude für alle Menschen.

Du unser Gott, lass diesen Heiligen Geist Jesu unter uns lebendig werden,
lass ihn im Zeichen + von Brot und Wein
in unser Leben hineinströmen und hinausströmen in alle Welt.

Denn er nahm am Abend vor seinem Tod
im Kreis seiner Freunde ein Stück Brot,
sprach darüber das Dankgebet, brach das Brot,
teilte es an seine Freunde aus und sagte:

NEHMET UND ESSET ALLE DAVON:
DAS IST MEIN LEIB,
DER FÜR EUCH HINGEGEBEN WIRD.

Am Ende des Mahles nahm er auch einen Kelch mit Wein,
sprach darüber das Dankgebet,
reichte den Kelch an seine Freunde und sagte:

NEHMET UND TRINKET ALLE DARAUS:
DAS IST DER KELCH
DES NEUEN UND EWIGEN BUNDES,
MEIN BLUT, DAS FÜR EUCH
UND FÜR ALLE VERGOSSEN WIRD
ZUR VERGEBUNG DER SÜNDEN.
TUT DIES ZU MEINEM GEDÄCHTNIS.

Geheimnis des Glaubens:

Darum verkünden wir den Tod unseres Bruders Jesus von Nazaret
und freuen uns, dass seine Liebe, sein Geist stärker ist als der Tod,
wir preisen ihn als den Lebendigen, der in aller Welt Menschen
auferstehen lässt aus Unterdrückung und Herrschaft des Todes. 

Wir bitten dich für die Kirche, für den Papst Franziskus,
für unsere Bischöfe, die Priester, Diakone, Ordensleute
für alle Frauen und Männer im Dienste der Kirche und alle Gläubige:
Lass sie dein Evangelium in dieser Welt verkünden.

Treuer Gott, deinem Herzen vertrauen wir
die Menschen an, die wir geliebt haben und die gestorben sind.
Sei du ihnen die Heimat, nach der wir uns sehnen.
Breite bergend die Flügel deiner Gegenwart über die Sterbenden aus.

Zusammen mit Maria, der Mutter Jesu, dem heiligen Josef und allen Heiligen
lasst uns jetzt dich, Gott Vater, loben und preisen durch Jesus Christus:

Durch ihn und mit ihm und in ihm ist dir, Gott, allmächtiger Vater, 
in der Einheit des Heiligen Geistes alle Herrlichkeit und Ehre jetzt und in Ewigkeit.
Quelle unbekannt

Vaterunser

Och wa mir als Mënschen ëmmer nees eng aner Virstellung hunn vum Glawen a vu Gott, sou ass et dach ee schéint Bild fir hien als Papp unzeschwätzen. Biede mir, wéi de Jesus eis et geléiert huet: Vater unser …

Friddensgebiet

Et gëtt wuel kaum ee Mënsch, deen sech net een dauernde Fridde wënscht, a sengem Häerz, mat de Matmënschen, ënnert den Natiounen oder de Reliounen. Fridden ass nu mol d’Grondlag vun engem gudden a sënnvolle Liewen. Fridden ass d’Zil vun eisem Striewen a vun eisem Existéieren an dëser Welt. E soll och d’Zil vun eisem reliéise Beméie sinn. Dofir biede mir: Här Jesus kuck op eise Gudde Wëllen a schenkt eis all däi Fridden.

Schlussgebiet

Gudde Gott, du hues eis duerch de Léif an d’Blutt vu Christus gestäerkt.Gëff, datt mir a kenger Situatioun dat verléieren, wat mir a jidder Feier vun der Eucharistie empfänken. Dorëms biede mir duerch Jesus Christus, eisen Här an eise Brudder. Amen.

Renouvelés par le corps et le sang de ton Fils, nous implorons ta bonté, Seigneur: fais qu’à jamais rachetés, nous possédions dans ton Royaume ce que nous célébrons en chaque eucharistie. Par Jésus.

Herr, unser Gott, der Prophet sagte einst zu dir: deine Gedanken sind nicht unsere Gedanken und deine Wege sind nicht unsere Wege (vgl. Jes 55,8). Doch in Jesus hast du diesen Abstand überwunden, in seinem Geist erkennen wir deine Gedanken und sie werden zu den unseren. In ihm erkennen wir deinen Weg und er wird zu dem unseren. Dein Geist bewirke den Freimut in uns, dass wir überzeugt als Christin und als Christ leben in dieser Zeit. Darum bitten wir in Jesus Christus, unseren Bruder und Herrn.


Mass vum 18. Juni
Klick op d’Kalennerblat fir d’Sonndesmass als PDF!
Mass vum 2. Juli

Links:

Top

Online Pastoral

Lëscht vun de Sonndesgottesdéngschter

 
Service Kommunikatioun a Press . Service Communication et Presse
Äerzbistum Lëtzebuerg . Archevêché de Luxembourg

© Verschidde Rechter reservéiert . Certains droits réservés
Dateschutz . Protection des données
Ëmweltschutz . Protection de l'environnement