24. Sonndeg am Joereskrees B - 14./15.9.2024


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24. Sonndeg am Joereskrees B - 14./15.9.2024 - © Carlo Morbach - 11.9.2024

24. Sonndeg am Joereskrees B - 14./15.9.2024


Léif Matchrëschten! Chrëscht ze sinn, bedeit, dass een eng Bezéiung zu Christus huet an dass een och mat aneren zesummen sech beméit fir no deem ze liewen, wat de Jesus eis opgedroen huet. Mä do musse mir eis natierlech och ëmmer nees selwer froen, wat dann des Botschaft vu Jesus Christus mir perséinlech bedeit. Des Botschaft muss iergendwéi och eng Auswierkung op mäi Liewen an op mäin Engagement an der Gesellschaft hunn. Si mir bereet eis Matmënschen esou un ze huelen, wéi de Jesus et warscheinlech gemaach hätt? Froe mir hien ëm seng Hëllef:


Här Jesus Christus, du bass de Wee, op deem mir ginn: Kyrie eleison.

Här Jesus Christus, du bass dat Liicht, duerch dat mir gesinn: Christe eleison.

Här Jesus Christus, du bass d’Léift op déi mir vertrauen: Kyrie eleison.


Dagesgebiet


Gott, du bass de Schëpfer vun dëser Welt. Du leets alles. Kuck an denger Guttheet op eis. Maach, datt mir mat ganzem Häerz fir dech do sinn an d’Muecht vun denger Léift spieren. Dorëms biede mir duerch de Jesus, eisen Här, déi Jong, hien, dee mat dir an dem Hellege Geescht lieft a regéiert elo an an all Éiwegkeet. Amen.


Dieu créateur et maître de toutes choses, regarde-nous, et pour que nous ressentions l’effet de ton amour, accorde-nous de te servir avec un cœur sans partage. Par Jésus Christ.


Christus, weil du auferstanden bist, bist du der Lebendige. Voll tiefer Erwartung stehen wir vor dir. Wir wissen, daß du uns den Weg bahnst, der vom Zweifel hin zum Glauben; Von der Besorgnis zum Vertrauen führt. Amen.


Liesungen: Jes 50, 5-9a / Jak 2, 14-18 / Mk 8, 27-35


Lesung aus dem Buch Jesaja.

GOTT, der Herr, hat mir das Ohr geöffnet. Ich aber wehrte mich nicht und wich nicht zurück. Ich hielt meinen Rücken denen hin, die mich schlugen, und meine Wange denen, die mir den Bart ausrissen. Mein Gesicht verbarg ich nicht vor Schmähungen und Speichel. Und GOTT, der Herr, wird mir helfen; darum werde ich nicht in Schande enden. Deshalb mache ich mein Gesicht hart wie einen Kiesel; ich weiß, dass ich nicht in Schande gerate. Er, der mich freispricht, ist nahe. Wer will mit mir streiten? Lasst uns zusammen vortreten! Wer ist mein Gegner im Rechtsstreit? Er trete zu mir heran. Siehe, GOTT, der Herr, wird mir helfen.


Kv Ich gehe meinen Weg vor Gott im Lande der Lebenden.

Ich liebe den Herrn; *
denn er hört meine Stimme, mein Flehen um Gnade.
Ja, er hat sein Ohr mir zugeneigt, *
alle meine Tage will ich zu ihm rufen. 
– (Kv)
Mich umfingen Fesseln des Todes, /
Bedrängnisse der Unterwelt haben mich getroffen, *
Bedrängnis und Kummer treffen mich.
Ich rief den Namen des Herrn: *
„Ach Herr, rette mein Leben!“ 
– (Kv)
Gnädig ist der Herr und gerecht, *
unser Gott erbarmt sich.
Arglose behütet der Herr. *
Ich war schwach, er hat mich gerettet. 
– (Kv)
Ja, du hast mein Leben dem Tod entrissen, /
mein Auge den Tränen, *
meinen Fuß dem Straucheln.
So gehe ich meinen Weg vor dem Herrn *
im Lande der Lebenden. 
– Kv


Lesung aus dem Jakobusbrief.

Meine Schwestern und Brüder, was nützt es, wenn einer sagt, er habe Glauben, aber es fehlen die Werke? Kann etwa der Glaube ihn retten? Wenn ein Bruder oder eine Schwester ohne Kleidung sind und ohne das tägliche Brot und einer von euch zu ihnen sagt: Geht in Frieden, wärmt und sättigt euch!, ihr gebt ihnen aber nicht, was sie zum Leben brauchen - was nützt das? So ist auch der Glaube für sich allein tot, wenn er nicht Werke vorzuweisen hat. Aber es könnte einer sagen: Du hast Glauben und ich kann Werke vorweisen; zeige mir deinen Glauben ohne die Werke und ich zeige dir aus meinen Werken den Glauben.


Halleluja. Halleluja. Ich will mich allein des Kreuzes Jesu Christi, unseres Herrn, rühmen, durch das mir die Welt gekreuzigt ist und ich der Welt. Halleluja.


Aus dem heiligen Evangelium nach Markus.

In jener Zeit ging Jesus mit seinen Jüngern in die Dörfer bei Cäsarea Philippi. Auf dem Weg fragte er die Jünger: Für wen halten mich die Menschen? Sie sagten zu ihm: Einige für Johannes den Täufer, andere für Elija, wieder andere für sonst einen von den Propheten. Da fragte er sie: Ihr aber, für wen haltet ihr mich? Simon Petrus antwortete ihm: Du bist der Christus! Doch er gebot ihnen, niemandem etwas über ihn zu sagen. Dann begann er, sie darüber zu belehren: Der Menschensohn muss vieles erleiden und von den Ältesten, den Hohepriestern und den Schriftgelehrten verworfen werden; er muss getötet werden und nach drei Tagen auferstehen. Und er redete mit Freimut darüber. Da nahm ihn Petrus beiseite und begann, ihn zurechtzuweisen. Jesus aber wandte sich um, sah seine Jünger an und wies Petrus mit den Worten zurecht: Tritt hinter mich, du Satan! Denn du hast nicht das im Sinn, was Gott will, sondern was die Menschen wollen. Er rief die Volksmenge und seine Jünger zu sich und sagte: Wenn einer hinter mir hergehen will, verleugne er sich selbst, nehme sein Kreuz auf sich und folge mir nach. Denn wer sein Leben retten will, wird es verlieren; wer aber sein Leben um meinetwillen und um des Evangeliums willen verliert, wird es retten.


Lecture du livre d’Isaïe.

Le Seigneur mon Dieu m’a ouvert l’oreille, et moi, je ne me suis pas révolté, je ne me suis pas dérobé. J’ai présenté mon dos à ceux qui me frappaient, et mes joues à ceux qui m’arrachaient la barbe. Je n’ai pas caché ma face devant les outrages et les crachats. Le Seigneur mon Dieu vient à mon secours ; c’est pourquoi je ne suis pas atteint par les outrages, c’est pourquoi j’ai rendu ma face dure comme pierre : je sais que je ne serai pas confondu. Il est proche, Celui qui me justifie. Quelqu’un veut-il plaider contre moi ? Comparaissons ensemble ! Quelqu’un veut-il m’attaquer en justice ? Qu’il s’avance vers moi ! Voilà le Seigneur mon Dieu, il prend ma défense ; qui donc me condamnera ?


R/ Je marcherai en présence du Seigneur sur la terre des vivants.
J’aime le Seigneur :
il entend le cri de ma prière ;
il incline vers moi son oreille :
toute ma vie, je l’invoquerai.
R

J’étais pris dans les filets de la mort,
retenu dans les liens de l’abîme,
j’éprouvais la tristesse et l’angoisse ;
j’ai invoqué le nom du Seigneur :
« Seigneur, je t’en prie, délivre-moi ! »
R

Le Seigneur est justice et pitié,
notre Dieu est tendresse.
Le Seigneur défend les petits :
j’étais faible, il m’a sauvé.
R

Il a sauvé mon âme de la mort, 
gardé mes yeux des larmes
et mes pieds du faux pas.
Je marcherai en présence du Seigneur
sur la terre des vivants.
R


Lecture de la lettre de saint Jacques.

Mes frères, si quelqu’un prétend avoir la foi, sans la mettre en œuvre, à quoi cela sert-il ? Sa foi peut-elle le sauver ? Supposons qu’un frère ou une sœur n’ait pas de quoi s’habiller, ni de quoi manger tous les jours ; si l’un de vous leur dit : « Allez en paix ! Mettez-vous au chaud, et mangez à votre faim ! » sans leur donner le nécessaire pour vivre, à quoi cela sert-il ? Ainsi donc, la foi, si elle n’est pas mise en œuvre, est bel et bien morte. En revanche, on va dire : « Toi, tu as la foi ; moi, j’ai les œuvres. Montre-moi donc ta foi sans les œuvres ; moi, c’est par mes œuvres que je te montrerai la foi.


Alléluia. Alléluia. Que la croix du Seigneur soit ma seule fierté ! Par elle, le monde est crucifié pour moi, et moi pour le monde. Alléluia.


Évangile de Jésus Christ selon saint Marc.

En ce temps-là, Jésus s’en alla, ainsi que ses disciples, vers les villages situés aux environs de Césarée-de-Philippe. Chemin faisant, il interrogeait ses disciples : « Au dire des gens, qui suis-je ? » Ils lui répondirent : « Jean le Baptiste ; pour d’autres, Élie ; pour d’autres, un des prophètes. » Et lui les interrogeait : « Et vous, que dites-vous ? Pour vous, qui suis-je ? » Pierre, prenant la parole, lui dit : « Tu es le Christ. » Alors, il leur défendit vivement de parler de lui à personne. Il commença à leur enseigner qu’il fallait que le Fils de l’homme souffre beaucoup, qu’il soit rejeté par les anciens, les grands prêtres et les scribes, qu’il soit tué, et que, trois jours après, il ressuscite. Jésus disait cette parole ouvertement. Pierre, le prenant à part, se mit à lui faire de vifs reproches. Mais Jésus se retourna et, voyant ses disciples, il interpella vivement Pierre : « Passe derrière moi, Satan ! Tes pensées ne sont pas celles de Dieu, mais celles des hommes. » Appelant la foule avec ses disciples, il leur dit : « Si quelqu’un veut marcher à ma suite, qu’il renonce à lui-même, qu’il prenne sa croix et qu’il me suive. Car celui qui veut sauver sa vie la perdra ; mais celui qui perdra sa vie à cause de moi et de l’Évangile la sauvera.


Priedegt


Léif Matchrëschten! Tritt hinter mich, du Satan!” - Passe derrière moi, Satan!” (Mk 8, 33b) Dat ass jo mol eng Ausso. De Jesus ass hefteg an däitlech. Hei gëtt et net vill ze deiten un der Däitlechkeet. Ech stelle mir vir, iergendee géif dat zu mir soen. Wier ech do net schwäiwëll, rosen an traureg?


De Jesus freet seng Frënn, wat si wëssen oder héieren hunn, wéi d’Mënschen hien gesinn. Et goufen am Juddentum eng ganz Rei verschidde Virstellungen iwwer de Messias. De Péitruss läit ganz op der Linn. Hien erwaard sech un sech och ee groussen a staarke Leeder, deen d’Vollek fräi mécht. Do passt dann dem Jesus seng Ukënnegung vun engem schwaache Wee, deen duerch d’Leide geet, net eran. Ass de Péitruss net och e Bild fir eis? Mir kucken ëmmer nees op déi Grouss an déi Dichteg an erwaarden eis dann dëst an dat vun hinnen. Ëm dee klenge Mënsch op der Strooss këmmere mir eis just, wa keen Dichtegen do ass. A wann een Dichtegen optaucht, da gëtt dee Klenge fale gelooss. Da gi wéi zu Lëtzebuerg, wann een héigen Besuch kënnt, d’Stroosse vun de Strummerte geraumt. D’Bild ass iergendwéi scho ganz verdréint.


De Jesus awer, an dat kënne mir duerch all Texter vum NT erduech liesen, huet sech ëmmer nees ëm déi Kleng gesuergt. Hien ass op si zougaangen, huet si mat der Hand geholl, huet hinnen d’Gefill ginn, dass si wäertvoll a wichteg wieren. Wann ech et richteg gesinn, da sinn am NT eigentlech wesentlech méi Dote vum Jesus erzielt wéi Wierder. Et war säin Handelen, dat d’Mënschen ugezunn a beweegt huet. Et war dat Handelen un deene Klengen an un deenen, déi am Misär waren. Mat deenen huet hien sech solidariséiert an hinne gehollef. Dat war säi “Messias-Sinn”. Et war also net dat “Messias-Sinn” vun engem grossen Herrscher oder Kinneg. An dem Verhale vum Péitruss, deen net wëll wouer hunn, dass de Jesus vum Leiden a Stierwe schwätzt, gëtt däitlech, wéi seng Siicht a Virstellung vum Messias war, eben ee Groussen an Dichtegen.


An elo kënnt dann hei dem Jesus säin däitlecht Zurechtweisen: Tritt hinter mich, du Satan!” Wann een hannert engem geet, da soll dat bedeiten, dass een a seng Foussspuer trëtt, dass een an d’Ofdreck vun de Féiss vum Jesus soll trëppelen. Dat bedeit näischt anescht, wéi et dem Jesus no ze maachen. De Péitruss soll deemno genausou wéi de Jesus bäi déi Kleng an Noutleidend goen. Dat ass ee Wee, dee guer a glat net am Schäin vun der Sonn vun deenen Dichtege läit. Ganz am Géigendeel, sou ee Wee gëtt mat Mëssgonscht betruecht. Net fir näischt ginn déi grouss Gotteskniechtlidder aus dem Buch vum Jesaja ëmmer nees op de Jesus hi gedeit: Mein Gesicht verbarg ich nicht vor Schmähungen und Speichel.” (Jes 50, 6b) A genee dee Wee soll och dee goen, deen hannert dem Jesus geet. Wéi dacks ass dat an eiser Gemeinschaft vun der Kierch vergiess ginn. Haut géif de Jesus eis all vläicht och soen: Tritt hinter mich, du Satan!” Géi hannert mir hier! Maach et wéi ech! Looss dech net feieren wéi déi Räich an déi Schéin! Mä géi wéi ech op déi zou, déi um Rand vun der Gesellschaft sinn.


Glawen ass net eng Saach vun der Frëmmegkeet. Glawen ass eng Saach vum Asaz an der Welt. Genee dat huet de Jesus gewisen. Fromm schwätzen eleng ass net gefrot. Et ass sou, wéi et haut am Bréif vum Jakobus steet: 15 Wenn ein Bruder oder eine Schwester ohne Kleidung sind und ohne das tägliche Brot 16 und einer von euch zu ihnen sagt: Geht in Frieden, wärmt und sättigt euch!, ihr gebt ihnen aber nicht, was sie zum Leben brauchen - was nützt das? 17 So ist auch der Glaube für sich allein tot, wenn er nicht Werke vorzuweisen hat.” (Jak 2, 15-17)


Fürbitten


Ihr aber, für wen haltet ihr mich?“ Loosse mir zu eisem Här Jesus Christus bieden, hien, deen och eis freet, wat fir eng Bedeitung hie fir eist Liewen huet:


* Fir eis Kierch an all, déi si mat droen a gestalten: ëm een echten an déiwe Glawen. Christus, héier eis.


* Fir d’Mënschheet, déi villfach zerrappt ass: ëm d’Uechte vun der mënschlecher Würd an d’Respektéiere vun de wichtegste Wäerter vum Liewen. Christus, héier eis.


* Fir déi Verantwortlech a Politik an a Wirtschaft: ëm ee Wäitbléck, deen d’Wuel vun allen zum Zil huet. Christus, héier eis.


* Fir all, déi ënner Krich an Terror leiden: ëm d’Bewosstsinn, dass du och do bäi hinne bass. Christus, héier eis.


* Fir eis Verstuerwen: si bäi dir am Fridde sinn. Christus, héier eis.


Härgott, mir fillen eis dacks aarm an hëlleflos. Maach eis Hänn voll esou datt mir kënnen ausdeelen ouni ze zielen. Maach eist Häerz voll, fir datt mir Léift kënne schenken, duerch Christus, eisen Här. Amen.


II.


Jésus est le Messie, le serviteur du Père qui, pour accomplir son œuvre, devra beaucoup souffrir. Il connaîtra le rejet et la mort, mais aussi la résurrection. Adressons-lui notre prière, avec confiance, en sachant que toutes nos souffrances sont connues de lui qui nous aime par-dessus tout.

Relève-nous de nos peines, Seigneur.

Présentons au Seigneur notre Église; que la foi dans le Christ ressuscité la soutienne dans les difficultés qu’elle éprouve.

Présentons au Seigneur les pauvres et les malades; que leurs souffrances soient soulagées et que le Christ soit leur guérison.

Présentons au Seigneur les femmes et les hommes qui s’engagent pour soulager la misère; qu’ils se laissent animer par l’amour inconditionnel du Père et par la foi au Christ vainqueur de la mort.

Présentons au Seigneur les jeunes, les parents, les bénévoles et les catéchètes; qu’ensemble, ils découvrent qui est le Christ dans leur vie.

Présentons au Seigneur notre communauté chrétienne; qu’elle trouve dans le Christ, la lumière et la sagesse pour mieux le faire connaître au monde.

Dieu très bon, toi qui en Jésus Christ as vaincu la souffrance, la mort et le péché, ouvre nos cœurs à une foi élargie et à un amour inconditionnel. Nous te le demandons par Jésus, ton Fils, notre Seigneur. Amen. (https://fr.novalis.ca)


Gowegebiet


Här, huel d’Gebieder an d’Gowe vun denger Kierch un; a wat jidder eenzele vun eis zur Éier vun dengem Numm duerbréngt, dat soll allen zum Gudde kommen. Dorëms biede mir dech duerch de Jesus, eise Brudder an eisen Här. Amen.


Sois favorable à nos prières, Seigneur, et reçois avec bonté nos offrandes : que les dons apportés par chacun à la gloire de ton nom servent au salut de tous. Par Jésus.


Vater unseres Herrn Jesus Christus, um das Gedächtnis deines Sohnes zu feiern und dir zu danken, kommen wir mit Brot und Wein vor dein Angesicht. Sei in unserer Mitte, damit unsere Zeit aufleuchte im Widerschein deiner Herrlichkeit durch Christus, unsern Herrn. 


Hochgebet – „Hoffnung“

Präfation
Wir haben wahrhaft Grund, dir zu danken, großer und ewiger Gott.
Seit du den Menschen ins Dasein gerufen,
hast du für ihn gesorgt.
Als er sich von dir abgewandt hatte, hast du ihn nicht verworfen.
Du hast deinen Sohn auf die Erde gesandt,
er hat uns den Weg zum Leben gelehrt und ist für uns am Kreuz gestorben.
Er hat den Tod zuschanden gemacht und ist auferstanden in deine Herrlichkeit.
Er hat uns gelehrt, dass unser Leben ein Ziel hat, ein Ziel voller Unsterblichkeit.
So hat er uns Hoffnung gegeben in den Widerwärtigkeiten der Zeit,
 
dass wir im Tod nicht verloren sind, sondern auf dem Weg des Evangeliums
 
ihm folgen und zugleich entgegengehen.
Darum erheben wir zu deinem Ruhm
und zu deiner Ehre unsere Stimmen
und singen mit allen Heiligen.
Sanctus

Du bist wahrhaft heilig, unser Gott und Vater,
und in deiner Vollkommenheit
willst du auch uns zur Heiligkeit führen.
Darum bitten wir dich:

Sende deinen Hl. Geist auf diese Gaben, auf Brot und Wein,
die wir zum Opfer bereitet haben,
damit sie uns zu Leib
 + und Blut deines Sohnes,
unseres Herrn Jesus Christus werden.

Die Apostel waren beisammen,
um mit ihm das Paschamahl zu feiern.
Es war die Nacht vor seinem Tod am Kreuz.
Da nahm Jesus das Brot, sprach das Dankgebet, brach das Brot,
reichte es den Aposteln und sprach:


NEHMET UND ESSET ALLE DAVON:
DAS IST MEIN LEIB,
DER FÜR EUCH HINGEGEBEN WIRD.


Dann nahm er den Kelch mit Wein, sprach den Lobpreis darüber, 
reichte ihn seinen Jüngern
und deutete sein Tun mit den Worten:


NEHMET UND TRINKET ALLE DARAUS:
DAS IST DER KELCH
 
DES NEUEN UND EWIGEN BUNDES,
MEIN BLUT, DAS FÜR EUCH
 
UND FÜR ALLE VERGOSSEN WIRD
 
ZUR VERGEBUNG DER SÜNDEN.
TUT DIES ZU MEINEM GEDÄCHTNIS.


Geheimnis des Glaubens
Akklamation

Barmherziger Vater, dir gehorsam und voll Liebe zu uns,
hat dein Sohn sich für uns hingegeben.
Du hast sein Opfer angenommen und ihn aus dem Tod zu dir erhöht.

Wir bitten dich für deine Kirche,
für unseren Papst Franziskus, unseren Bischöfe, Priester und Diakone,
für alle Frauen und Männer im Dienste der Kirche
für alle, die das Evangelium verkünden,
für alle, die ihre Zeit und ihre Kraft
für dich und dein Reich einsetzen,
für alle, die sich ihres Nächsten annehmen,
und auch für alle, die noch nicht zu dir gefunden haben:
Dein Hl. Geist sei in uns und unter uns;
er sei unsere Kraft
und stärke uns Geist und Willen, 
in der Nachfolge deines Sohnes zu bleiben.

Er wecke immer neu unsere Hoffnung, damit wir unser Ziel nicht aus den Augen verlieren 
und auch in Sorgen und Leid voll Vertrauen und Zuversicht auf dich bauen.

Gedenke unserer Schwestern und Brüder, die vor uns und mit uns gelebt
und den Tod schon erfahren haben:

Lass sie nun bei dir auf ewig in Freude und Dankbarkeit leben.

Wir bitten auch für uns selbst, denn wir gehen dem Tod entgegen:
Steh uns bei im letzten Kampf und schenke unserer Sehnsucht Erfüllung.
Nimm uns dann in dein himmlisches Reich auf,
wo wir voll Glück und Seligkeit mit Maria, der Mutter Jesu,
mit den Engeln und Heiligen dich rühmen
durch unseren Herrn Jesus Christus.

Durch ihn und mit ihm und in ihm ist dir, Gott, allmächtiger Vater,
in der Einheit des Heiligen Geistes alle Herrlichkeit und Ehre jetzt und in Ewigkeit.

(Werner Eizinger, Impulse zum Eucharistischen Hochgebet, Butzon & Bercker, 03/2000)


Vaterunser


Mir sinn all Kanner vu Gott. Als Kand ass een duerchaus frou, wann ee gehollef kritt. Biede mir mat de Wierder vun eisem Här Jesus zu Gott, eisem Papp a froen hie fir alles, wat mir brauchen: Vater unser im Himmel, …


Friddensgebiet


Mir wëllen all ëmmer nees gutt do stoe virun der Welt. Mir wëlle Fridden a Gerechtegkeet. Awer dat fuerdert vun eis och, dass mir eis engagéieren, heiansdo dofir och géint den aktuelle Mainstream. Munchmol wäerte mir scheitere mat eisem Asaz. Dofir biede mir: Här Jesus, kuck net op eis Feeler mä op eise gudde Wëllen a schenk eis all däi Fridden.


Schlussgebiet


Här, eise Gott, mir soen dir Merci, datt’s du eis Undeel un dem Léif an dem Blutt vu Christus ginn hues. Looss net nëmmen eist eegent Striewe Muecht iwwert eis gewannen, mä gëff, datt d’Wierkung vun dengem Sakrament eist Liewe bestëmmt. Dorëms biede mir dech duerch de Jesus, eisen Här. Amen.


Que la grâce de cette communion, Seigneur, saisisse nos esprits et nos corps, afin que son influence, et non pas notre sentiment, domine toujours en nous. Par Jésus.


Gott, du Ursprung allen Lebens, du hast uns an den Tisch deines Sohnes gerufen, und wir haben seine Gegenwart erfahren. Wir danken dir, dass du uns so teilhaben lässt an der Liebe deines Sohnes Jesus Christus, unseres Herrn.


Mass vum 8. September
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