|
2. Adventsonndeg C - 7./8.12.2024
2. Adventsonndeg C - 7./8.12.2024
Léif Matchrëschten! Wa mir op enger Rees sinn, dann hëllefen eis verschidde Schëlder oder mir loossen eis vum Navi leeden, fir un eist Zil un ze kommen. Esou een Navi ass schonn eppes Feines, wann een a Géigenden ass, déi en net kennt. Mä wéi ass dat an eisem Liewen? Wat fir een Navi brauche mir do, fir dat richtegt Zil ze erreechen? Dacks sinn et Mënschen, déi eis an déi gutt Richtung féieren, déi eis een Tipp ginn, wéi et besser ka goen. Mä do ginn et an eiser Relioun dann och nach helleg Mënschen. Si kënnen eis duerch hiert Beispill weisen, dass mir de Sënn an d’Zil net aus den Ae verléieren. Haut um zweeten Advent luet eis de Johannes den Deefer dozou an, fir offen ze bleiwe fir d’Komme vu Christus mat senger frouer Botschaft. Maache mir eis also op a loosse mir eis beschenke vun eisem Här Jesus Christus. Ruffe mir dofir säin Erbaarmen un:
* Här Jesus Christus, du bréngs eiser Welt de Fridden. Här, erbaarm dech eiser. * Här Jesus Christus, du looss eis all béis Gedanken aus eis eraus halen. Christus, erbaarm dech eiser. * Här Jesus Christus, du weis eis de Wee an ee frout Liewen. Här, erbaarm dech eiser.
Dagesgebiet
Allmächtegen a gudden Härgott, du eleng weis eis dee richtege Wee. Looss net zou, datt allze vill Aufgaben a Suergen eis hënneren, dem Jesus, dengem Jong entgéint ze goen. Féier eis duerch dat, wat's du eis sees, zur Gemeinschaft mat him. Dorëms biede mir dech duerch hien, eise Brudder an eisen Här. Amen.
Dieu de puissance et de miséricorde, ne laisse pas le souci de nos tâches présentes entraver la marche de ceux qui se hâtent à la rencontre de ton Fils; mais forme-nous à la sagesse d’en-haut, qui nous fait entrer en communion avec lui. Lui qui règne.
Barmherziger Gott! Wir bereiten uns auf Weihnachten vor, das Fest, an dem wir das Kommen deines Sohnes, als Heiland und Erlöser, feiern. Lass nicht zu, dass irdische Aufgaben und Sorgen uns davon abhalten. Steh uns vielmehr bei, dass wir dein Kommen in unser Leben erwarten und dich erkennen als den Gott, der bei und mit uns ist und der uns durch Christus Freude und Hoffnung schenkt. Darum bitten wir dich durch ihn, der mit dir und dem Heiligen Geist lebt und wirkt in Ewigkeit.
Liesungen: Bar 5, 1-9 /Phil 1, 4-6.8-11 / Lk 3, 1-6
Lesung aus dem Buch Baruch. Leg ab, Jerusalem, das Kleid deiner Trauer und deines Elends und bekleide dich mit dem Schmuck der Herrlichkeit, die Gott dir für immer verleiht! Leg den Mantel der göttlichen Gerechtigkeit an; setz dir die Krone der Herrlichkeit des Ewigen aufs Haupt! Denn Gott will deinen Glanz dem ganzen Erdkreis unter dem Himmel zeigen. Gott gibt dir für immer den Namen: Friede der Gerechtigkeit und Herrlichkeit der Gottesfurcht. Steh auf, Jerusalem, und steig auf die Höhe! Schau nach Osten und sieh deine Kinder: Vom Untergang der Sonne bis zum Aufgang hat das Wort des Heiligen sie gesammelt. Sie freuen sich, dass Gott an sie gedacht hat. Denn zu Fuß zogen sie fort von dir, weggetrieben von Feinden; Gott aber bringt sie heim zu dir, ehrenvoll getragen wie in einer königlichen Sänfte. Denn Gott hat befohlen: Senken sollen sich alle hohen Berge und die ewigen Hügel und heben sollen sich die Täler zu ebenem Land, sodass Israel unter der Herrlichkeit Gottes sicher dahinziehen kann. Wälder und duftende Bäume aller Art spenden Israel Schatten auf Gottes Geheiß. Denn Gott führt Israel heim in Freude, im Licht seiner Herrlichkeit; Erbarmen und Gerechtigkeit kommen von ihm.
Kv Groß hat der Herr an uns gehandelt. Da waren wir voll Freude. Als
der Herr das Geschick Zions wendete, *
Lesung aus dem Brief des Apostels Paulus an die Gemeinde in Philippi. Schwestern und Brüder! Immer, wenn ich für euch alle bete, bete ich mit Freude. Ich danke für eure Gemeinschaft im Dienst am Evangelium vom ersten Tag an bis jetzt. Ich vertraue darauf, dass er, der bei euch das gute Werk begonnen hat, es auch vollenden wird bis zum Tag Christi Jesu. Denn Gott ist mein Zeuge, wie ich mich nach euch allen sehne im Erbarmen Christi Jesu. Und ich bete darum, dass eure Liebe immer noch reicher an Einsicht und jedem Verständnis wird, damit ihr beurteilen könnt, worauf es ankommt. Dann werdet ihr rein und ohne Tadel sein für den Tag Christi, erfüllt mit der Frucht der Gerechtigkeit, die durch Jesus Christus kommt, zur Ehre und zum Lob Gottes.
Halleluja. Halleluja. Bereitet den Weg des Herrn! Macht gerade seine Straßen! Und alle Menschen werden das Heil Gottes schauen. Halleluja.
Aus dem heiligen Evangelium nach Lukas. Es war im fünfzehnten Jahr der Regierung des Kaisers Tiberius; Pontius Pilatus war Statthalter von Judäa, Herodes Tetrarch von Galiläa, sein Bruder Philippus Tetrarch von Ituräa und der Trachonitis, Lysanias Tetrarch von Abilene; Hohepriester waren Hannas und Kajaphas. Da erging in der Wüste das Wort Gottes an Johannes, den Sohn des Zacharias. Und er zog in die Gegend am Jordan und verkündete dort überall die Taufe der Umkehr zur Vergebung der Sünden, wie im Buch der Reden des Propheten Jesaja geschrieben steht: Stimme eines Rufers in der Wüste: Bereitet den Weg des Herrn! / Macht gerade seine Straßen! Jede Schlucht soll aufgefüllt und jeder Berg und Hügel abgetragen werden. Was krumm ist, soll gerade, was uneben ist, soll zum ebenen Weg werden. Und alle Menschen werden das Heil Gottes schauen.
Lecture du livre du prophète Baruc. Jérusalem, quitte ta robe de tristesse et de misère, et revêts la parure de la gloire de Dieu pour toujours, enveloppe-toi dans le manteau de la justice de Dieu, mets sur ta tête le diadème de la gloire de l’Éternel. Dieu va déployer ta splendeur partout sous le ciel, car Dieu, pour toujours, te donnera ces noms : « Paix-de-la-justice » et « Gloire-de-la-piété-envers-Dieu ». Debout, Jérusalem ! tiens-toi sur la hauteur, et regarde vers l’orient : vois tes enfants rassemblés du couchant au levant par la parole du Dieu Saint ; ils se réjouissent parce que Dieu se souvient. Tu les avais vus partir à pied, emmenés par les ennemis, et Dieu te les ramène, portés en triomphe, comme sur un trône royal. Car Dieu a décidé que les hautes montagnes et les collines éternelles seraient abaissées, et que les vallées seraient comblées : ainsi la terre sera aplanie, afin qu’Israël chemine en sécurité dans la gloire de Dieu. Sur l’ordre de Dieu, les forêts et les arbres odoriférants donneront à Israël leur ombrage ; car Dieu conduira Israël dans la joie, à la lumière de sa gloire, avec sa miséricorde et sa justice.
R/
Quelles merveilles le Seigneur fit pour nous : Quand
le Seigneur ramena les captifs à Sion, Alors
on disait parmi les nations : Ramène,
Seigneur, nos captifs, Il
s’en va, il s’en va en pleurant,
Lecture de la lettre de saint Paul apôtre aux Philippiens. Frères, à tout moment, chaque fois que je prie pour vous tous, c’est avec joie que je le fais, à cause de votre communion avec moi, dès le premier jour jusqu’à maintenant, pour l’annonce de l’Évangile. J’en suis persuadé, celui qui a commencé en vous un si beau travail le continuera jusqu’à son achèvement au jour où viendra le Christ Jésus. Oui, Dieu est témoin de ma vive affection pour vous tous dans la tendresse du Christ Jésus. Et, dans ma prière, je demande que votre amour vous fasse progresser de plus en plus dans la pleine connaissance et en toute clairvoyance pour discerner ce qui est important. Ainsi, serez-vous purs et irréprochables pour le jour du Christ, comblés du fruit de la justice qui s’obtient par Jésus Christ, pour la gloire et la louange de Dieu.
Alléluia. Alléluia. Préparez le chemin du Seigneur, rendez droits ses sentiers: tout être vivant verra le salut de Dieu. Alléluia.
Évangile de Jésus Christ selon saint Luc. L’an quinze du règne de l’empereur Tibère, Ponce Pilate étant gouverneur de la Judée, Hérode étant alors au pouvoir en Galilée, son frère Philippe dans le pays d’Iturée et de Traconitide, Lysanias en Abilène, les grands prêtres étant Hanne et Caïphe, la parole de Dieu fut adressée dans le désert à Jean, le fils de Zacharie. Il parcourut toute la région du Jourdain, en proclamant un baptême de conversion pour le pardon des péchés, comme il est écrit dans le livre des oracles d’Isaïe, le prophète: Voix de celui qui crie dans le désert: Préparez le chemin du Seigneur, rendez droits ses sentiers. Tout ravin sera comblé, toute montagne et toute colline seront abaissées; les passages tortueux deviendront droits, les chemins rocailleux seront aplanis; et tout être vivant verra le salut de Dieu.
Priedegt
„Leg ab, Jerusalem, das Kleid deiner Trauer und deines Elends und bekleide dich mit dem Schmuck der Herrlichkeit, die Gott dir für immer verleiht! Leg den Mantel der göttlichen Gerechtigkeit an.“ (Bar 5,1-2a) Wéi ech dëse Saz gelies hunn an der Virbereedung zum zweeten Adventssonndeg, do si mir eigentlech direkt eng ganz Rei Gedanken duerch de Kapp gaangen. An deene leschte Wochen a Méint hu mir mat groussem Erschrecken op d’Situatioun an Israel an am Gaza, sou wéi iwwerhaapt an der ganzer Géigend vum Noen Oste gekuckt. Iergendwou war et verständlech, dass „Jerusalem“ de 7. Oktober 2023 zudéifst an Trauer war, wéi d’Hamas op brutal Manéier hiert Attentat gemaach huet an Honnerte vu Mënschen ëmbruecht huet. Den Impuls fir zeréck ze schloen, fir sech ze wieren, fir d’Geiselen ze befreien, schéngt mir normal ze sinn. Jidder Mënsch dréit an esou engem Fall dësen Impuls an sech. Trauer a Misär laaschte ganz fest op deenen, déi zeréck bleiwen.
De Prophet Baruch spillt op änlech Situatiounen un, déi d’Vollek Israel erlieft huet an der Geschicht. An ëmmer erëm musse Mënschen iergendwou op der Welt änlech Erfarunge maachen, op dat an der Ukrain ass oder soss enger Plaz an eiser Welt vun haut. A fréieren Zäiten a bis haut ass et d’Leed vun der Mënschheet, dass si ëmmer erëm vu Misär iwwerfall gouf. Trauer a Roserei leien da ganz grouss op deenen, déi an de Misär gestierzt goufen. Heiansdo ass de Mënsch esou niddergedréckt, dass hien sech nach net emol méi wiere kann.
Awer wat soll een da maachen? Wéi soll ee reagéieren, wann een nach zu iergend enger Reaktioun emstand ass? Israel huet nom 7.10.2023 op brutal Manéier reagéiert. Ouni Gnod huet d’Arméi alles am Gaza platt gemaach. Dausende vu Mënschen, onschëllege Mënschen, hunn hiert Liewe verluer. Kanner, déi nu wierklech onschëlleg sinn, hunn hier Zukunft geholl kritt. Ass dat gerecht? Ass dat eng adequat Reaktioun? Um Ufank huet d’Ëffentlechkeet nach verstanen, dass Israel reagéiert huet. Awer am Moment ka kaum nach een ënnerschreiwen, dass déi aktuell Manéier fir Mënschen därmoossen an de Misär ze stierzen, gerecht ass.
Trauer a Roserei als Reaktioun op ee brutalen Iwwerfall an Terrorakt si verständlech. Awer da selwer mat nach méi groussem „Terror“ zeréck ze schloen, ass net méi an der Rei. De Baruch gëtt am zweete Saz vun eiser Liesung dofir och eng aner Richtung un. „Leg den Mantel der göttlichen Gerechtigkeit an.“ (Bar 5, 2a) D’Kleed vun der Trauer soll ofgeluecht ginn an dofir soll een sech an de Mantel vun der Gerechtegkeet kleeden. Déi gëttlech Gerechtegkeet, wat ass dat? Wa mir dem Jesus seng Priedegt an säin Handele kucken, da gesi mir, wat dat kann heeschen. Gott verzeit absolutt. Viraus gesat ass natierlech, dass een och selwer erkennt, dass een am Feeler ass. Gerechtegkeet bedeit, dass een iergendwann muss ee Stréch ënner all dat zéien, wat am Laf vun der Zäit schif gelaf ass. Et kann net sinn, dass mir ëmmer an ëmmer al Geschichte vun Ongerechtegkeet, vu Misär a Leed ausgruewen an dann alt erëm neie Misär provozéieren. Gott, wa mir hien als dee verstinn, deen alles weess, weess ëm all dat, wat mir u Misär erdroen hunn. De Misär mussen mir net vergiessen. Awer déi gëttlech Gerechtegkeet verlaangt, dass mir einfach emol Schluss maache mat der Eskalatioun vu Gewalt a Krich, just dowéinst well mir eis ëmmer nees wëlle rächen.
D’Liewe vum Mënsch am eenzelnen, wéi vun den Natiounen ass holpereg. Et geet andauernd biergop a biergof. D’Weeër sinn nu mol net riicht an et ass vun eis gefrot, dass mir eis dorop astellen. Allerdéngs kënne mir och ganz anescht handelen. D’Evangelium vun haut rifft eis op: „Macht gerade seine Straßen! Jede Schlucht soll aufgefüllt und jeder Berg und Hügel abgetragen werden. Was krumm ist, soll gerade, was uneben ist, soll zum ebenen Weg werden.“ (Lk 3, 4c-5) Et gëtt och an deene schlëmmste Konflikter d’Méiglechkeet, fir en direkte Wee een zu deem aneren ze sichen. Dat, wat eis drun hënnert op enaner zou ze goen, dat sinn déi Schluchten a Bierger. Et ass net ëmmer liicht, fir alles esou riicht ze maachen. Et kascht vill Méi an Asaz. Awer um Enn kann et eis all Fridden a Gerechtegkeet bréngen.
„Ich bete darum, dass eure Liebe immer noch reicher an Einsicht und jedem Verständnis wird, damit ihr beurteilen könnt, worauf es ankommt.“ (Phil 1,9-10a) Dëst Gebiet vum Paulus an der Liesung sollte mir eis virun Aen halen. Fir dass d’Weeër een zu deem anere riicht ginn a Fridden a Gerechtegkeet entstinn, brauche mir all ëmmer nees Asiicht a Verständnis. Dat Ganzt muss vun der Léift gedroe sinn. Si erkennt, dass mir trotz allen Ënnerscheeder dach Bridder a Schwëstere sinn. Géife mir dat nëmmen hikréien! Et ass een Dram an ee Wonsch. Biede mir Gott drëm, dass hien all déi Leeder vun den Natiounen an deem Sënn féiert. Nëmmen da gëtt et wouer, dass „alle Menschen werden das Heil Gottes schauen.“ (Lk 3, 6)
Fürbitten
Den Erléiser, eisen Här Jesus, kënnt an eis Welt. All Mënschen si vun him auserwielt als seng Bridder a Schwësteren. Dofir dierfe mir mat groussem Vertrauen eis Gebieder un hie riichten.
* Komm mat dengem Fridde bäi déi Mënschen, déi a Länner liewen, wou Krich an Terror herrschen. Christus, héier eis.
* Komm mat Gedanke vu Versönung bäi all déi Staatscheffen, déi an hirem Has géint anerer gefaange sinn. Looss si erkennen, dass eis Welt nëmmen zesumme kann an eng gutt Zukunft gefouert ginn. Christus, héier eis.
* Komm mat denger Baarmhäerzegkeet bäi d’Mënschen, déi sech an de Klinicken an an den Altersheimer eleng fillen. Christus, héier eis.
* Komm mat denger Léift an eis Familljen a bäi eis Frënn, déi mir an eisem Häerz droen. Christus, héier eis.
* Komm mat denger Erléisung bäi eis Verstuerwen a ruff si an deng Herrlechkeet. Haut denke mir besonnesch un ... . Christus, héier eis.
Gudde Gott, Erbaarmen a Gerechtegkeet komme vun dir. Du selwer bass d’Liicht op eisem Wee. Dech luewen an éiere mir, elo an an all Éiwegkeet. Amen.
II.
Dans l’attente du Sauveur, Jean Baptiste proclamait un baptême de conversion. En ce temps de l’Avent, sachons reconnaître les signes quotidiens du salut qui vient pour notre monde. Adressons avec confiance notre prière au Seigneur. Seigneur, fais-nous voir ton salut. – Prions le Seigneur pour qu’en ce temps de l’Avent, l’Église retrouve ferveur, audace et amour à annoncer la venue du Sauveur. – Prions le Seigneur pour qu’en ce temps de l’Avent, les malades mettent leur espérance dans le Dieu de l’impossible. – Prions le Seigneur pour qu’en ce temps de l’Avent, les personnes tristes retrouvent en Dieu la joie de vivre. – Prions le Seigneur pour qu’en ce temps de l’Avent, notre communauté chrétienne soit réchauffée par la charité fraternelle. Père très saint, toi qui poses sur notre monde un regard plein de tendresse et de compassion, sois favorable à nos prières et daigne les exaucer. Nous te le demandons par Jésus, le Christ, notre Seigneur, lui qui règne avec toi et le Saint-Esprit, maintenant et pour les siècles des siècles. Amen. (https://fr.novalis.ca)
Gowegebiet
Gudden Härgott, mir bekennen dir, datt mir ëmmer erëm Feeler maachen. Mir kennen eis net op eis Verdéngschter beruffen. Dofir komm an hëllef eis, ersetz dat, wat eis feelt an huel eis Gebieder an eis Gowen hei un. Dorëms biede mir dech duerch de Jesus,eisen Här a Brudder. Amen.
Laisse-toi fléchir, Seigneur, par nos offrandes et nos humbles prières; nous ne pouvons pas invoquer nos mérites, viens par ta grâce à notre secours. Par le Christ, notre Seigneur.
Guter Gott, wir bringen dir unsere Gaben und bitten dich: Komm uns in unserer Ohnmacht und in unserer Begrenztheit zu Hilfe. Darum bitten wir durch Christus, unsern Herrn.
Hochgebet – „Versöhnung“ Präfation
Gnädiger Gott, wir preisen deine
Barmherzigkeit und sind dankbar für deine Geduld. Sanctus
Heiliger Gott, wir danken dir für
die Botschaft von der Vergebung,
Gott, barmherziger Vater, du
forderst von allen, die uneins geworden sind, Und
nun bitten wir dich:
Er nahm am Abend vor seinem
Leiden das Brot in seine Hände,
NEHMET UND ESSET ALLE DAVON:
So nahm er auch, als sie gegessen
hatten, den Becher in seine Hände,
NEHMET UND TRINKET ALLE
DARAUS:
Geheimnis
des Glaubens: Gott,
unser Vater, wir gedenken deines Sohnes: Gott,
wir bitten dich: Sende den Geist Jesu Christi, In
Gemeinschaft mit unserem Papst Franziskus Jesus
war dir treu bis in den Tod –
Deshalb, Herr, unser Gott, allmächtiger Vater, sei durch ihn und mit ihm und in ihm gepriesen
mit dem Heiligen Geist hier und jetzt und in Ewigkeit. Amen.
Vaterunser
Mir sinn opgeruff, fir eisem Här Jesus och an der Welt vun haut ee Wee ze bereeden, sou dass hien eis säi Wuert vun Erléisung ka soen. Dëse Wee bereede mir am beschte vir, wa mir d’Hellegkeet vu Gott unerkennen an hien ëm seng Hëllef am Liewe froen. Loosse mir zesummen dorëm bieden, dass d’Räich vu Gott hei an haut bäi eis kënnt. Vater unser …
Friddensgebiet
All Mënsch wëll am Fridde liewen. Awer an eiser Welt gëtt et esou vill Has, dee ville Mënschen dëse Wonsch net erfëllt. Fridden hu mir selwer ëmmer nees an der Hand, wa mir bereet sinn ee Wee een op deen aneren zou ze goen. Biede mir zesummen drëm, dass mir dëse Wee vum Fridde fir eis Welt kënne goen. Här Jesus kuck net op eis Feeler, mä op eise gudde Wëllen a schenk eis all däi Fridden.
Schlussgebiet
Härgott, an dëser Feier hues du eis nei mat dengem Geescht erfëllt. Léier eis doduerch des Welt an dengem Liicht ze gesinn, an all Mënschen op der Welt gär ze hunn an ze respektéieren. Dorëms biede mir dech duerch de Jesus, eisen Här a Brudder. Amen.
Comlés par cette nourriture spirituelle, nous te supplions, Seigneur: quand nous participons à ce mystère, apprends-nous à évaluer avec sagesse les réalités de ce monde et à nous attacher aux biens du ciel. Par le Christ, notre Seigneur.
Vater, wir danken dir für dein Wort und für das Mahl, das wir empfangen durften. Lehre uns durch die Teilnahme an dieser Feier, die Welt mit deinen Augen zu sehen und das Bleibende mehr zu lieben als das Vergängliche. Darum bitten wir durch Christus, unsern Herrn.
|
Äerzbistum Lëtzebuerg . Archevêché de Luxembourg
© Verschidde Rechter reservéiert . Certains droits réservés
Dateschutz . Protection des données
Ëmweltschutz . Protection de l'environnement