
|
23. Sonndeg am Joereskrees C - 6./7.9.2025
23. Sonndeg am Joereskrees C - 6./7.9.2025
Als Chrëschte bezeechne mir eis als Kanner vu Gott. Gott huet eis geschafen, soe mir. An da versiche mir eraus ze fannen, wat Gott fir eis mat der Welt vir huet. Mä kënne mir dat? Bleift Gott net dach ee grousst Geheimnis, dat mir wäert verstoe kënnen? An der Liesung aus dem Buch vun der Weisheet heescht herno: "Unsicher sind die Überlegungen der Sterblichen und einfältig unsere Gedanken." Ass dat net ee ganz däitlechen Hiweis, dass mir sollte virsiichteg sinn, wa mir iwwer Gott schwätzen? Loosse mir hien / si einfach ubieden ouni eis grouss Virstellungen ze maachen a froe mir ëm Begleedung an eisem Liewen.
* Här Jesus Christus, du hues eis Gott als ee gudde Papp virgestallt. * Här Jesus Christus, du hues d'Léift vu Gott zu eis gelieft. * Här Jesus Christus, du wëlls, dass mir des Léift weider reechen.
Dagesgebiet
Gudde Gott, du hues eis duerch déi Jong Jesus Christus erléist an als deng Kanner ugeholl. Kuck voll Guttheet op all, déi u Christus gleewen, a schenk hinnen déi echt Freed an déi éiweg Ierfschaft. Dorëms biede mir dech duerch de Jesus, eisen Här. Amen.
Dieu qui as envoyé ton Fils pour nous sauver et pour faire de nous tes enfants d'adoption, regarde avec bonté ceux que tu aimes comme un père ; puisque nous croyons au Christ, accorde-nous la vraie liberté et la vie éternelle. Par Jésus Christ.
Gott, wir sind heute wieder Gast in deinem Haus. Du hast uns aufgenommen mit all unseren Nöten und Sorgen. Du hörst uns und trägst unsere Last. Lass uns weiterhin ruhen in dir und schenke uns den Mut, alle jene immer wieder einzuladen, die uns brauchen, damit alle, die uns suchen, dich finden mögen. Darum bitten wir durch Jesus Christus.
Liesungen: Weish 9, 13-19 / Phil 9b-10.12-17 / Lk 14, 25-33
Lesung aus dem Buch der Weisheit. Welcher Mensch kann Gottes Plan erkennen oder wer begreift, was der Herr will? Unsicher sind die Überlegungen der Sterblichen und einfältig unsere Gedanken; denn ein vergänglicher Leib beschwert die Seele und das irdische Zelt belastet den um vieles besorgten Verstand. Wir erraten kaum, was auf der Erde vorgeht, und finden nur mit Mühe, was auf der Hand liegt; wer ergründet, was im Himmel ist? Wer hat je deinen Plan erkannt, wenn du ihm nicht Weisheit gegeben und deinen heiligen Geist aus der Höhe gesandt hast? So wurden die Pfade der Erdenbewohner gerade gemacht und die Menschen lernten, was dir gefällt; durch die Weisheit wurden sie gerettet.
Kv Herr, du bist uns Wohnung von Geschlecht zu Geschlecht.
Zum
Staub
zurückkehren lässt du den Menschen, *
Denn
tausend Jahre sind in deinen Augen wie der Tag,
Lesung aus dem Brief des Apostels Paulus an Philemon. Lieber Bruder ! Ich, Paulus, ein alter Mann, jetzt auch Gefangener Christi Jesu, ich bitte dich für mein Kind Onesimus, dem ich im Gefängnis zum Vater geworden bin. Ich schicke ihn zu dir zurück, ihn, das bedeutet mein Innerstes. Ich wollte ihn bei mir behalten, damit er mir an deiner Stelle dient in den Fesseln des Evangeliums. Aber ohne deine Zustimmung wollte ich nichts tun. Deine gute Tat soll nicht erzwungen, sondern freiwillig sein. Denn vielleicht wurde er deshalb eine Weile von dir getrennt, damit du ihn für ewig zurückerhältst, nicht mehr als Sklaven, sondern als weit mehr: als geliebten Bruder. Das ist er jedenfalls für mich, um wie viel mehr dann für dich, als Mensch und auch vor dem Herrn. Wenn du also mit mir Gemeinschaft hast, nimm ihn auf wie mich!
Halleluja. Halleluja. Lass dein Angesicht leuchten über deinem Knecht und lehre mich deine Gesetze! Halleluja.
Aus dem heiligen Evangelium nach Lukas. In jener Zeit begleiteten viele Menschen Jesus; da wandte er sich an sie und sagte: Wenn jemand zu mir kommt und nicht Vater und Mutter, Frau und Kinder, Brüder und Schwestern, ja sogar sein Leben gering achtet, dann kann er nicht mein Jünger sein. Wer nicht sein Kreuz trägt und hinter mir hergeht, der kann nicht mein Jünger sein. Denn wenn einer von euch einen Turm bauen will, setzt er sich dann nicht zuerst hin und berechnet die Kosten, ob seine Mittel für das ganze Vorhaben ausreichen? Sonst könnte es geschehen, dass er das Fundament gelegt hat, dann aber den Bau nicht fertigstellen kann. Und alle, die es sehen, würden ihn verspotten und sagen: Der da hat einen Bau begonnen und konnte ihn nicht zu Ende führen. Oder wenn ein König gegen einen anderen in den Krieg zieht, setzt er sich dann nicht zuerst hin und überlegt, ob er sich mit seinen zehntausend Mann dem entgegenstellen kann, der mit zwanzigtausend gegen ihn anrückt? Kann er es nicht, dann schickt er eine Gesandtschaft, solange der andere noch weit weg ist, und bittet um Frieden. Ebenso kann keiner von euch mein Jünger sein, wenn er nicht auf seinen ganzen Besitz verzichtet.
Lecture du livre de la Sagesse. Quel homme peut découvrir les intentions de Dieu ? Qui peut comprendre les volontés du Seigneur ? Les réflexions des mortels sont incertaines, et nos pensées, instables ; car un corps périssable appesantit notre âme, et cette enveloppe d’argile alourdit notre esprit aux mille pensées. Nous avons peine à nous représenter ce qui est sur terre, et nous trouvons avec effort ce qui est à notre portée ; ce qui est dans les cieux, qui donc l’a découvert ? Et qui aurait connu ta volonté, si tu n’avais pas donné la Sagesse et envoyé d’en haut ton Esprit Saint ? C’est ainsi que les sentiers des habitants de la terre sont devenus droits ; c’est ainsi que les hommes ont appris ce qui te plaît et, par la Sagesse, ont été sauvés.
R/ D’âge en âge, Seigneur, tu as été notre refuge.
Tu
fais retourner l'homme à la poussière ;
Lecture de la lettre de saint Paul Apôtre à Philémon. Bien-aimé, moi, Paul, tel que je suis, un vieil homme et, qui plus est, prisonnier maintenant à cause du Christ Jésus, j’ai quelque chose à te demander pour Onésime, mon enfant à qui, en prison, j’ai donné la vie dans le Christ. Je te le renvoie, lui qui est comme mon cœur. Je l’aurais volontiers gardé auprès de moi, pour qu’il me rende des services en ton nom, à moi qui suis en prison à cause de l’Évangile. Mais je n’ai rien voulu faire sans ton accord, pour que tu accomplisses ce qui est bien, non par contrainte mais volontiers. S’il a été éloigné de toi pendant quelque temps, c’est peut-être pour que tu le retrouves définitivement, non plus comme un esclave, mais, mieux qu’un esclave, comme un frère bien-aimé : il l’est vraiment pour moi, combien plus le sera-t-il pour toi, aussi bien humainement que dans le Seigneur. Si donc tu estimes que je suis en communion avec toi, accueille-le comme si c’était moi.
Alléluia. Alléluia. Pour ton serviteur, que ton visage s’illumine: apprends-moi tes commandements. Alléluia.
Évangile de Jésus-Christ selon saint Luc. En ce temps-là, de grandes foules faisaient route avec Jésus ; il se retourna et leur dit : « Si quelqu’un vient à moi sans me préférer à son père, sa mère, sa femme, ses enfants, ses frères et sœurs, et même à sa propre vie, il ne peut pas être mon disciple. Celui qui ne porte pas sa croix pour marcher à ma suite ne peut pas être mon disciple. Quel est celui d’entre vous qui, voulant bâtir une tour, ne commence par s’asseoir pour calculer la dépense et voir s’il a de quoi aller jusqu’au bout ? Car, si jamais il pose les fondations et n’est pas capable d’achever, tous ceux qui le verront vont se moquer de lui “Voilà un homme qui a commencé à bâtir et n’a pas été capable d’achever !” Et quel est le roi qui, partant en guerre contre un autre roi, ne commence par s’asseoir pour voir s’il peut, avec dix mille hommes, affronter l’autre qui marche contre lui avec vingt mille ? S’il ne le peut pas, il envoie, pendant que l’autre est encore loin, une délégation pour demander les conditions de paix. Ainsi donc, celui d’entre vous qui ne renonce pas à tout ce qui lui appartient ne peut pas être mon disciple. »
Priedegt
"Ebenso kann keiner von euch mein Jünger sein, wenn er nicht auf seinen ganzen Besitz verzichtet." (Lk 14, 33) Meng Gedanke sinn doruechter. Meng Gefiller sinn an engem op an of wéi op enger Achterbunn. Wat heescht dat, wat bedeit et fir mech a fir eis Welt vun haut, wat de Jesus eis am Evangelium wëll soen? Wat ass mäi Besëtz, op deen ech verzichte soll. Geet et just ëm Geld? Kucken ech an eis Welt, da sinn ech zudéifst veronséchert. Ech hu mech lo, wéi ech des Gedanken nidderschreiwen, schonn eng Zäit mat dem Evangelium ausenaner gesat. Do sinn ech an der Mëttesstonn op Facebook op ee Video vum Harald Lesch gestouss.[1] Et geet ëm d'Geschicht vun der Entdeckung vun der Atomspaltung an dem Schafe vun der Atombomm. D'Fuerschung geet ëmmer weider. D'Wësse vum Mënsch gëtt ëmmer méi grouss. Awer wat domat maachen. Deemools an den 30er Jore vum 20. Joerhonnert huet d'Lise Meitner grondleeënd Erkenntnisser geschafen, déi dann och zum Bau vun der Atombomm gefouert hunn. Si selwer war eng absolutt Pazifistin. An awer sinn hier Fuerschungen d'Basis fir dat, wat an der Atombomm ausgefouert gouf an zu Hiroshima an Nagasaki zu dausenden Doudege gefouert huet.
An dësem Video op Facebook schwätzt den Harald Lesch dovun, dass mat hirer Fuerschung d'Bécks vun der Pandora opgemaach gouf. Mir kennen all de griichesche Mythos. D'Pandora huet laut der Mythologie eng Bécks oder ee Krou opgemaach, dee versigelt war, an domat all Iwwel entlooss. All méiglech Katastrophe kommen elo iwwer d'Welt an et bleift um Enn just nach d'Hoffnung iwwereg.
Haut am Evangelium seet eis de Jesus: "Ebenso kann keiner von euch mein Jünger sein, wenn er nicht auf seinen ganzen Besitz verzichtet." Wat ass eise Besëtz? Wat ass domat, wann een ee Jünger vum Jesus ass?
Eise Besëtz ass natierlech, an dat wësse mir all, net nëmmen eise materielle Besëtz. Et ass och eist Wëssen an eist Kënnen. Awer, an och dat wësse mir als Mënschen nach ze gutt, Wëssen ass net nëmme positiv. Wësse kann extreem negativ Follgen hunn. Grad haut gesi mir et op Schratt an Tratt. All eist technescht a wëssenschaftlecht Wëssen a Kënnen ass nach laang net ëmmer an iwwerall zu eisem Virdeel. Deemools huet Lise Meitner ganz däitlech erkannt, wat fir eng Bécks vun der Pandora si mat hirer Fuerschung an Erkenntnis opgemaach hätt. Hier waren d'Follgen vun deem, wat si erfuerscht huet, ganz kloer an däitlech. Si huet gewarnt. Si gouf net gelauschtert. D'Wëssen, an deem Sënn de Besëtz, waren an der Welt a munch duerchaus skrupellos Staatscheffen un der Muecht wollten net méi op dat Wëssen, op dee Besëtz verzichten. D'Atombomm gouf gebaut an agesat. Si gouf weider entwéckelt. De Mënsch a sengem Gréisstewan si keng Grenze gesat an esou gouf och zënter hier alles dru gesat, fir ëmmer weider ze fuerschen an ëmmer méi performant Zerstéierungswaffen ze bauen. De Mënsch ass domat dat eenzegt Wiesen, dat et fäerdeg bréngt net nëmmen sech selwer mä déi ganz Äerd aus ze läschen.
"Ebenso kann keiner von euch mein Jünger sein, wenn er nicht auf seinen ganzen Besitz verzichtet." Fir mech klengt hei dem Jesus säi Wuert scho prophetesch, ultimativ, ukloend. Wa mir als Mënschheet haut net verzichten op dat Potential, op dat Wëssen, op dee Besëtz vu Méiglechkeete fir d'Vernichtung, da kënne mir op kee Fall dem Jesus seng Jünger sinn. Da si mir Jünger vum Däiwel, vum Anti-Chrëscht. Mat enger heuchlerescher Arroganz triede Politiker vun alle Richtungen haut op a wëlle weider oprëschten, wëlle weider Bomme bauen, wëlle weider de Mënsch an d'Welt un der Rand vun der absolutter Vernichtung bréngen. Et ass erschreckend, wéi wéineg d'Mënschheet aus der Geschicht geléiert huet, wéi wéineg mir als sougenannt chrëschtlech Mënsche vun der Botschaft vum Fridde vum Jesus geléiert an opgeholl hunn. Neen, mir wëllen net op eise Besëtz vu Waffen a Wëssen, fir si ze bauen, verzichten. Mir wëlle weider alles dru setzen, ëmmer weider sou Zerstéierungswaffen bauen an och asetzen.
Mä wa mir dem Jesus wëllen nogoen, wa mir seng Botschaft vu Léift a Fridde wëllen ëmsetzen an der Welt vun haut, wéi soll dat goen? Mir mussen eis entscheeden. D'Liewe fuerdert ëmmer nees vun eis Entscheedungen. Mir mussen dofir och ëmmer nees wielen tëschent dëser oder enger anerer Entscheedung. Mir dinn eis natierlech ganz dacks schwéier sou oder sou ze entscheeden, well mir meeschtens net fräi sinn, well mir a Konzepter an Iddie gefaange sinn, well mir duerch Mënschen a Reegelen, duerch Verträg an Ofkommes gebonne sinn. Mä dee Moment wou eis Bindungen eis festneelen, wou mir also net méi fräi sinn, sinn des Bindunge krank. Mir dinn eis dacks schwéier, fir nei Entscheedungen ze treffen, well mir esou maache, wéi wa mir d'Äntwert scho wéissten a mir eis dann net méi vun dem Liewen oder der konkreter Situatioun hannerfroe loossen. Mir sinn also an eiser Richtung scho festgeluecht. Interessant fannen ech des Siicht vum Gaetano Piccolo: De Jesus seet eis, dass mir him follege sollen, wärend vill op hien zouginn. Wien op een oder eppes zougeet, huet d'Richtung scho festgeluecht.[2] Dat wëll soen, dass mir net schonn eng Richtung festgeluecht sollen hunn, mä eis mat dem Jesus jeeweils op nei Weeër a Richtungen astelle sollten. Deen echte Jünger vum Jesus ass deen, dee beobacht, wou de Jesus hintrëppelt, deen de Jesus goe gesäit, an deen sech dofir och an all Situatioun freet: Wouhi géif de Jesus an dësem Fall seng Féiss hisetzen? Deen echte Jünger ass also een, deen sech stänneg fräi mécht, fir entscheeden ze kënnen.[3]
Wou géif also haut de Jesus seng Féiss hisetzen? Wéi géif hien entscheeden an urteelen? Vu wat fir engem Besëtz, géif hien eis haut roden, dass mir e sollten opginn a lassloossen? De Jesus war sech bewosst, dass net alles am Liewen, an der Welt oder fir eis perséinlech einfach wier. Hien huet ëmmer nees vum Kräiz geschwat, dat mir op eis missten huelen, also vun der Méi, fir dee gudden a richtege Wee ze fannen. D'Kräiz ass hei net ze verstoen als een Ongléck, dat eis trëfft. Mä et ass de Krittär fir eis Entscheedung. D'Kräiz steet fir d'Logik vum Evangelium. Et ass dofir och mat Méi ze droen, well et net no de Krittäre vun der Welt funktionéiert an eng Entscheedung fuerdert, mä no der Logik vum Evangelium. Sech deemno och haut an der Logik vum Evangelium an ze setze fir Léift a Gerechtegkeet, fir Fridden a Gewaltlosegkeet, erfuerdert heiansdo, dass mir eis fräi maache vun allem, wat esou als ubruecht gëllt, wat haut als eise Besëtz u Wëssen a Muecht gëllt. "Wer nicht sein Kreuz trägt und hinter mir hergeht, der kann nicht mein Jünger sein." (Lk 14, 27) Gi mir dem Jesus no?
[1] https://www.facebook.com/ZDFterraX/videos/699824662223263 - gesinn de 29.8.2025 - 13:00. [2] Vgl. Gaetano Piccolo, Leggersi dentro con il Vangelo di Luca, Milano 2018, S. 197. [3] Vgl. ebd. S. 197.
Fürbitten
Zu Gott wëlle mir bieden:
* Härgott, d'Kierch steet an eiser Zäit virun engem groussen Ëmbroch. Gëff deene Verantwortlechen d'Kraaft a Wäitsiicht, fir déi richteg Entscheedungen ze treffen. Härgott, héier eis.
* D'Kricher an eiser Welt ginn ëmmer méi grouss. Gëff de Staatscheffen de Mutt endlech no echte Weeër vu Fridden ze sichen. Härgott, héier eis.
* Vill Nout gëtt et op munche Platzen an eiser Welt, déi deelweis och vun eis verschëllt ass. Looss eis hëllefen, dass d'Mënschen all Gerechtegkeet erfueren. Härgott, héier eis.
* Vill léif Mënsche verloossen eis ëmmer erëm am Dout. Huel si all bäi dech op a schenk hinne Rou. Härgott, héier eis.
Härgott, mir vertrauen drop, dass eiser Welt hëllefe kanns. Dofir soe mir Merci, elo an ëmmer. Amen.
II.
Nos pensées sont parfois chancelantes et nous ne savons pas toujours comprendre la volonté de Dieu. Tournons-nous vers lui pour qu’il nous fortifie par son Esprit qui habite en nous. Dans ta sagesse, Seigneur, accueille nos prières. – Prions pour le pape et les évêques; qu’ils soient toujours disposés à accueillir chaque membre de l’Église comme un frère, une sœur. – Prions pour les élus qui occupent différentes fonctions au service de tous et toutes; qu’ils soient sans cesse habités par la sagesse. – Prions pour les personnes qui œuvrent en éducation; qu’elles transmettent à tous les jeunes le sens du bien commun. – Prions pour tous les baptisés appelés à suivre le Christ, sagesse éternelle du Père; qu’ils trouvent chaque jour l’inspiration et la détermination pour le faire. – Prions pour nos communautés; qu’elles soient toujours davantage des lieux d’accueil fraternel ouverts et chaleureux. Dieu notre Père, source de la sagesse, daigne accorder à tes enfants ce qu’ils désirent dans l’Esprit Saint. Nous te le demandons par ton Fils, Jésus, notre Seigneur. Amen. (https://fr.novalis.ca)
Gowegebiet
Här, eise Gott, du schenks eis de Fridden an du gëss eis d’Kraaft, fir dir opriichteg ze dengen. Looss eis dech duerch eis Gowen éieren a looss eis duerch d’Deelhuelen un deem enge Brout an deem enge Kellech och eng eenzeg grouss Gemeinschaft ginn. Dorëms biede mir duerch de Jesus, eise Brudder an eisen Här. Amen.
Dieu qui donnes la grâce de te servir avec droiture et de chercher la paix, fais que cette offrande puisse te glorifier, et que notre participation à l'eucharistie renforce les liens de notre unité. Par Jésus.
Barmherziger Gott, Brot und Wein werden in dieser Feier zu Leib und Blut Jesu Christi, der sich für uns geopfert hat. Wir bitten dich: lass auch uns erfahren, dass wahre Liebe jederzeit zu Opfern bereit ist. Darum bitten wir durch Christus, unseren Heiland und Retter.
Hochgebet - „Bescheidenheit“
Präfation
Gott wir danken dir,
dass du ganz und
gar unbescheiden bist,
Aus dem Nichts hast du die Welt
geschaffen und aus den Toten machst du Lebende.
Gott, wir danken dir für Jesus,
unseren Bruder.
Wir sind da, um sie zu teilen, um
uns miteinander an Jesus zu erinnern,
Deine Lebenskraft beseele
die Dinge und
Geschöpfe – wie am Anfang so am Ende –
Darum bitten wir dich: Sende
deinen Geist über Brot und Wein,
Denn am Abend vor seinem Leiden
nahm er beim Mahl das Brot
NEHMET UND ESSET ALLE DAVON:
Ebenso nahm er den Kelch mit
Wein, dankte wiederum,
NEHMET UND TRINKET ALLE
DARAUS:
Geheimnis
des Glaubens
Jesus, bis du wiederkommst,
bleibt uns die
Erinnerung
Jesus, deine Demut, sie hat den
Machtlosen die Füße gewaschen,
Gott, lass auch uns – gemeinsam
mit unserem Papst Franziskus,
Eines Tages wird es keine Ersten
und keine Letzten mehr geben,
Eines Tages wird das Einteilen in
oben und unten zu Ende sein und die große Rechnerei vorbei.
Alle werden ganz dazu gehören,
die Kranken gesunden, die Bekümmerten froh,
Auf diesen Tag hin sind wir,
deine pilgernde Kirche, unterwegs,
Durch ihn und mit ihm und in ihm
ist dir, Gott, allmächtiger Vater, aus der Schweiz; Quelle unbekannt
Vaterunser
Brénge mir eis perséinlech Uleies, déi vun eiser ganzer Gesellschaft an och vun eiser Kierch viru Gott, eise Papp, mat deene Wierder, déi eisen Här Jesus eis geléiert huet: Vater Unser ...
Friddensgebiet
Mir liewen an enger Welt wou vill Onrouen a Kricher sinn. Dëser Welt bitt de Jesus awer säi Fridden un. Biede mir drëm, dass all Mënsch am Fridde ka liewen. Här Jesus Christus kuck net op eis Feeler mä op eise gudde Wëllen a schenk eis all däi Fridden.
Schlussgebiet
Här, eise Gott, an dengem Wuert a Sakrament gëss du eis Narung a Liewen. Looss eis duerch dës grouss Gowen an der Léift wuessen an zur éiweger Gemeinschaft mat dengem Jong Jesus Christus kommen, hien, dee mat dir lieft a regéiert an all Éiwegkeet. Amen.
Par ta parole et ton pain, Seigneur, tu nourris et fortifies tes fidéles: accorde-nous de si bien profiter de ces dons que nous soyons associés pour toujours à la vie de ton Fils. Lui qui règne.
Gott, du hast die Kirche auf ein festes Fundament gegründet und „die Mächte der Unterwelt werden sie nicht überwältigen“. Die heiligen Gaben, die wir empfangen durften, seien uns Kraft und Ansporn, uns unbeirrt für die Wahrheit des Evangeliums einzusetzen und das in aller Bescheidenheit. Darum bitten wir durch Christus, unseren Bruder und Herrn.
|
Äerzbistum Lëtzebuerg . Archevêché de Luxembourg
© Verschidde Rechter reservéiert . Certains droits réservés
Dateschutz . Protection des données
Ëmweltschutz . Protection de l'environnement