
|
3. Sonndeg am Joereskrees C - 25./26.1.2025
3. Sonndeg am Joereskrees C - 25./26.1.2025
Léif Matchrëschten! Haut um 3. Sonndeg am Joreskrees feiere mir de Sonndeg vum Wuert vu Gott. Op den éischte Bléck kléngt dat wéi esou vill Sonndeger, déi ënner engem besonneschen Thema gefeiert ginn. Mä d’Wuert vu Gott ass eis an der Helleger Schrëft, an der Bibel mat op eise Liewenswee ginn. Net ëmmer si mir eis iwwer d’Bedeitung vun der Botschaft, déi mir do kënne liesen a studéiere bewosst. Dëse Sonndeg soll eis dofir ganz intensiv ureegen, fir nei an dëst Buch vun der Bibel eran ze kucken an eis nei un der Botschaft vu Gott a vu Jesus Christus ze orientéieren. Loosse mir eis opmaache fir d’Wuert vu Gott an eisen Här ëm seng Gnod froen.
Här Jesus Christus, däi Wuert schenkt eis Liicht a Liewen. Här Jesus Christus, an dengem Wuert gëss du eis neie Mutt. Här Jesus Christus, duerch däi Wuert bass du an eiser Mëtt.
Dagesgebiet
Allmächtegen an éiwege Gott, leed all eist Maachen no dengem Wëllen a gëff, datt mir am Numm vun dengem eenzege Jong räich ginn u gudde Wierker. Dorëms biede mir duerch de Jesus, déi Jong, eisen Här, hien, dee mat dir an dem Hellege Geescht lieft a regéiert an all Éiwegkeet. Amen.
Dieu éternel et tout-puissant, dirige notre vie selon ton amour, afin qu'au nom de ton Fils bien-aimé, nous portions des fruits en abondance. Par Jésus Christ.
Gott, unsere Stärke und Freude, nimm von uns alle Verzagtheit und Trauer, lass uns dein Wort hören und an ihm festhalten auf dem Weg zur Fülle des Lebens durch Jesus Christus, deinen Sohn und unseren Bruder, der mit dir und dem Heiligen Geist in unserer Mitte lebt jetzt und in Ewigkeit.
Liesungen: Neh 8, 2-4a.5-6.8-10 / 1 Kor 12, 12-31a / Lk 1, 1-4; 4, 14-21
Lesung aus dem Buch Nehemia. In jenen Tagen brachte der Priester Esra die Weisung vor die Versammlung, Männer und Frauen und überhaupt alle, die schon mit Verstand zuhören konnten. Vom frühen Morgen bis zum Mittag las Esra auf dem Platz vor dem Wassertor den Männern und Frauen und denen, die es verstehen konnten, daraus vor. Das ganze Volk lauschte auf das Buch der Weisung. Der Schriftgelehrte Esra stand auf einer Kanzel aus Holz, die man eigens dafür errichtet hatte. Esra öffnete das Buch vor aller Augen; denn er stand höher als das versammelte Volk. Als er das Buch aufschlug, erhoben sich alle. Dann pries Esra den HERRN, den großen Gott; darauf antworteten alle mit erhobenen Händen: Amen, amen! Sie verneigten sich, warfen sich vor dem HERRN nieder, mit dem Gesicht zur Erde. Man las aus dem Buch, der Weisung Gottes, in Abschnitten vor und gab dazu Erklärungen, sodass die Leute das Vorgelesene verstehen konnten. Nehemia, das ist Hattirschata, der Priester und Schriftgelehrte Esra und die Leviten, die das Volk unterwiesen, sagten dann zum ganzen Volk: Heute ist ein heiliger Tag zu Ehren des HERRN, eures Gottes. Seid nicht traurig und weint nicht! Alle Leute weinten nämlich, als sie die Worte der Weisung hörten. Dann sagte er zu ihnen: Nun geht, haltet ein festliches Mahl und trinkt süßen Wein! Schickt auch denen etwas, die selbst nichts haben; denn heute ist ein heiliger Tag zur Ehre unseres Herrn. Macht euch keine Sorgen; denn die Freude am HERRN ist eure Stärke.
Kv Deine Worte, Herr, sind Geist und Leben.
Die
Weisung des Herrn ist vollkommen und gut, *
Lesung aus dem Brief des Apostels Paulus an die Gemeinde in Korinth. Schwestern und Brüder! Wie der Leib einer ist, doch viele Glieder hat, alle Glieder des Leibes aber, obgleich es viele sind, einen einzigen Leib bilden: So ist es auch mit Christus. Durch den einen Geist wurden wir in der Taufe alle in einen einzigen Leib aufgenommen, Juden und Griechen, Sklaven und Freie; und alle wurden wir mit dem einen Geist getränkt. Auch der Leib besteht nicht nur aus einem Glied, sondern aus vielen Gliedern. Wenn der Fuß sagt: Ich bin keine Hand, ich gehöre nicht zum Leib!, so gehört er doch zum Leib. Und wenn das Ohr sagt: Ich bin kein Auge, ich gehöre nicht zum Leib!, so gehört es doch zum Leib. Wenn der ganze Leib nur Auge wäre, wo bliebe dann das Gehör? Wenn er nur Gehör wäre, wo bliebe dann der Geruchssinn? Nun aber hat Gott jedes einzelne Glied so in den Leib eingefügt, wie es seiner Absicht entsprach. Wären alle zusammen nur ein Glied, wo bliebe dann der Leib? So aber gibt es viele Glieder und doch nur einen Leib. Das Auge kann nicht zur Hand sagen: Ich brauche dich nicht. Der Kopf wiederum kann nicht zu den Füßen sagen: Ich brauche euch nicht. Im Gegenteil, gerade die schwächer scheinenden Glieder des Leibes sind unentbehrlich. Denen, die wir für weniger edel ansehen, erweisen wir umso mehr Ehre und unseren weniger anständigen Gliedern begegnen wir mit umso mehr Anstand, während die anständigen das nicht nötig haben. Gott aber hat den Leib so zusammengefügt, dass er dem benachteiligten Glied umso mehr Ehre zukommen ließ, damit im Leib kein Zwiespalt entstehe, sondern alle Glieder einträchtig füreinander sorgen. Wenn darum ein Glied leidet, leiden alle Glieder mit; wenn ein Glied geehrt wird, freuen sich alle Glieder mit. Ihr aber seid der Leib Christi und jeder Einzelne ist ein Glied an ihm. So hat Gott in der Kirche die einen erstens als Apostel eingesetzt, zweitens als Propheten, drittens als Lehrer; ferner verlieh er die Kraft, Machttaten zu wirken, sodann die Gaben, Krankheiten zu heilen, zu helfen, zu leiten, endlich die verschiedenen Arten von Zungenrede. Sind etwa alle Apostel, alle Propheten, alle Lehrer? Haben alle die Kraft, Machttaten zu wirken? Besitzen alle die Gabe, Krankheiten zu heilen? Reden alle in Zungen? Können alle übersetzen? Strebt aber nach den höheren Gnadengaben!
Halleluja. Halleluja. Der Herr hat mich gesandt, den Armen die frohe Botschaft zu bringen und den Gefangenen die Freiheit zu verkünden. Halleluja.
Aus dem heiligen Evangelium nach Lukas. Schon viele haben es unternommen, eine Erzählung über die Ereignisse abzufassen, die sich unter uns erfüllt haben. Dabei hielten sie sich an die Überlieferung derer, die von Anfang an Augenzeugen und Diener des Wortes waren. Nun habe auch ich mich entschlossen, nachdem ich allem von Beginn an sorgfältig nachgegangen bin, es für dich, hochverehrter Theophilus, der Reihe nach aufzuschreiben. So kannst du dich von der Zuverlässigkeit der Lehre überzeugen, in der du unterwiesen wurdest. In jener Zeit kehrte Jesus, erfüllt von der Kraft des Geistes, nach Galiläa zurück. Und die Kunde von ihm verbreitete sich in der ganzen Gegend. Er lehrte in den Synagogen und wurde von allen gepriesen. So kam er auch nach Nazaret, wo er aufgewachsen war, und ging, wie gewohnt, am Sabbat in die Synagoge. Als er aufstand, um vorzulesen, reichte man ihm die Buchrolle des Propheten Jesaja. Er öffnete sie und fand die Stelle, wo geschrieben steht: Der Geist des Herrn ruht auf mir; denn er hat mich gesalbt. Er hat mich gesandt, damit ich den Armen eine frohe Botschaft bringe; damit ich den Gefangenen die Entlassung verkünde und den Blinden das Augenlicht; damit ich die Zerschlagenen in Freiheit setze und ein Gnadenjahr des Herrn ausrufe. (vgl. Jes 61,1-2) Dann schloss er die Buchrolle, gab sie dem Synagogendiener und setzte sich. Die Augen aller in der Synagoge waren auf ihn gerichtet. Da begann er, ihnen darzulegen: Heute hat sich das Schriftwort, das ihr eben gehört habt, erfüllt.
Lecture du livre de Néhémie. Alors le prêtre Esdras apporta la Loi en présence de l’assemblée, composée des hommes, des femmes, et de tous les enfants en âge de comprendre. C’était le premier jour du septième mois. Esdras, tourné vers la place de la porte des Eaux, fit la lecture dans le livre, depuis le lever du jour jusqu’à midi, en présence des hommes, des femmes, et de tous les enfants en âge de comprendre : tout le peuple écoutait la lecture de la Loi. Le scribe Esdras se tenait sur une tribune de bois, construite tout exprès. Esdras ouvrit le livre ; tout le peuple le voyait, car il dominait l’assemblée. Quand il ouvrit le livre, tout le monde se mit debout. Alors Esdras bénit le Seigneur, le Dieu très grand, et tout le peuple, levant les mains, répondit : « Amen ! Amen ! » Puis ils s’inclinèrent et se prosternèrent devant le Seigneur, le visage contre terre. Esdras lisait un passage dans le livre de la loi de Dieu, puis les lévites traduisaient, donnaient le sens, et l’on pouvait comprendre. Néhémie le gouverneur, Esdras qui était prêtre et scribe, et les lévites qui donnaient les explications, dirent à tout le peuple : « Ce jour est consacré au Seigneur votre Dieu ! Ne prenez pas le deuil, ne pleurez pas ! » Car ils pleuraient tous en entendant les paroles de la Loi. Esdras leur dit encore : « Allez, mangez des viandes savoureuses, buvez des boissons aromatisées, et envoyez une part à celui qui n’a rien de prêt. Car ce jour est consacré à notre Dieu ! Ne vous affligez pas : la joie du Seigneur est votre rempart ! »
R/ Tes paroles, Seigneur, sont esprit et elles sont vie.
La
loi du Seigneur est parfaite,
Les
préceptes du Seigneur sont droits,
La
crainte qu’il inspire est pure,
Accueille
les paroles de ma bouche,
Lecture de la première lettre de saint Paul apôtre aux Corinthiens. Prenons une comparaison : le corps ne fait qu’un, il a pourtant plusieurs membres ; et tous les membres, malgré leur nombre, ne forment qu’un seul corps. Il en est ainsi pour le Christ. C’est dans un unique Esprit, en effet, que nous tous, Juifs ou païens, esclaves ou hommes libres, nous avons été baptisés pour former un seul corps. Tous, nous avons été désaltérés par un unique Esprit. Le corps humain se compose non pas d’un seul, mais de plusieurs membres. Le pied aurait beau dire : « Je ne suis pas la main, donc je ne fais pas partie du corps », il fait cependant partie du corps. L’oreille aurait beau dire : « Je ne suis pas l’œil, donc je ne fais pas partie du corps », elle fait cependant partie du corps. Si, dans le corps, il n’y avait que les yeux, comment pourrait-on entendre ? S’il n’y avait que les oreilles, comment pourrait-on sentir les odeurs ? Mais, dans le corps, Dieu a disposé les différents membres comme il l’a voulu. S’il n’y avait en tout qu’un seul membre, comment cela ferait-il un corps ? En fait, il y a plusieurs membres, et un seul corps. L’œil ne peut pas dire à la main : « Je n’ai pas besoin de toi » ; la tête ne peut pas dire aux pieds : « Je n’ai pas besoin de vous ». Bien plus, les parties du corps qui paraissent les plus délicates sont indispensables. Et celles qui passent pour moins honorables, ce sont elles que nous traitons avec plus d’honneur ; celles qui sont moins décentes, nous les traitons plus décemment ; pour celles qui sont décentes, ce n’est pas nécessaire. Mais en organisant le corps, Dieu a accordé plus d’honneur à ce qui en est dépourvu. Il a voulu ainsi qu’il n’y ait pas de division dans le corps, mais que les différents membres aient tous le souci les uns des autres. Si un seul membre souffre, tous les membres partagent sa souffrance ; si un membre est à l’honneur, tous partagent sa joie. Or, vous êtes corps du Christ et, chacun pour votre part, vous êtes membres de ce corps. Parmi ceux que Dieu a placés ainsi dans l’Église, il y a premièrement des apôtres, deuxièmement des prophètes, troisièmement ceux qui ont charge d’enseigner ; ensuite, il y a les miracles, puis les dons de guérison, d’assistance, de gouvernement, le don de parler diverses langues mystérieuses. Tout le monde évidemment n’est pas apôtre, tout le monde n’est pas prophète, ni chargé d’enseigner ; tout le monde n’a pas à faire des miracles, à guérir, à dire des paroles mystérieuses, ou à les interpréter.
Alléluia. Alléluia. Le Seigneur m’a envoyé, porter la Bonne Nouvelle aux pauvres, annoncer aux captifs leur libération. Alléluia.
Évangile de Jésus Christ selon saint Luc. Beaucoup ont entrepris de composer un récit des événements qui se sont accomplis parmi nous, d’après ce que nous ont transmis ceux qui, dès le commencement, furent témoins oculaires et serviteurs de la Parole. C’est pourquoi j’ai décidé, moi aussi, après avoir recueilli avec précision des informations concernant tout ce qui s’est passé depuis le début, d’écrire pour toi, excellent Théophile, un exposé suivi, afin que tu te rendes bien compte de la solidité des enseignements que tu as entendus. Lorsque Jésus, dans la puissance de l’Esprit, revint en Galilée, sa renommée se répandit dans toute la région. Il enseignait dans les synagogues, et tout le monde faisait son éloge. Il vint à Nazareth, où il avait été élevé. Selon son habitude, il entra dans la synagogue le jour du sabbat, et il se leva pour faire la lecture. On lui remit le livre du prophète Isaïe. Il ouvrit le livre et trouva le passage où il est écrit : L’Esprit du Seigneur est sur moi parce que le Seigneur m’a consacré par l’onction. Il m’a envoyé porter la Bonne Nouvelle aux pauvres, annoncer aux captifs leur libération, et aux aveugles qu’ils retrouveront la vue, remettre en liberté les opprimés, annoncer une année favorable accordée par le Seigneur. Jésus referma le livre, le rendit au servant et s’assit. Tous, dans la synagogue, avaient les yeux fixés sur lui. Alors il se mit à leur dire : « Aujourd’hui s’accomplit ce passage de l’Écriture que vous venez d’entendre. »
Priedegt
„Das ganze Volk lauschte auf das Buch der Weisung.“ (Neh 8, 3c) „Schon viele haben es unternommen, eine Erzählung über die Ereignisse abzufassen, die sich unter uns erfüllt haben. Dabei hielten sie sich an die Überlieferung derer, die von Anfang an Augenzeugen und Diener des Wortes waren.“ (Lk 1, 1-2)
Den 10. Januar 2025 konnt een am Lëtzebuerger Wort op der Säit 2 ee Leitartikel liesen, deen den Titel hat: „Die Verblödungs-Maschinerie legt jetzt richtig los.“ An eiser Welt vun haut ass d’Verblödung vun de Massen duerchaus ee grousse Problem ginn. Waren a fréieren Zäiten d’Mënschen nach laang net all gebilt an haten Zougang zu Informatiounen, sou ass et haut ee Phenomen, dass ëmmer méi mat Hëllef vun X oder Facebook an anere Medie Mënschen a groussem Stil bewosst verblöt ginn. Richtegt Wëssen ass scheinbar haut net néideg fir d’Mass vun de Leit. Si sollen hiert Liewe liewen, Geld ausginn, déi Räich ëmmer méi räich gi loossen a fir de Rescht einfach dat unhuelen, wat hinne vun enger Handvoll Manipulateure virgesat gëtt. Et ass erschreckend, wat Leit wéi Elon Musk, Mark Zuckerberg, Donald Trump an anerer als fräi Meenungsäusserung bezeechnen an dobäi all Reegele vun Anstand a Wourecht iwwerginn. Si pochen op eng fräi Meenungsäusserung ouni Limitten. Wourecht ass kee Krittär méi.
Et ass ganz richteg, dass jidder Mënsch d’Recht op seng Meenung huet. Allerdéngs ass meng Meenung dofir nach laang net wouer oder richteg. An dee Moment, wou meng Meenung d’Meenung an d’Fräiheet vun engem aneren aschränkt oder einfach negéiert, gëtt et ee Problem. Och déi Domm hu Recht op eng Meenung. Awer domat ass des Meenung nach laang net richteg a gutt. Mir wëssen all, dass et ëmmer schonn ee Problem vun der Mënschheet war fir d’Wourecht ze erkennen. Am Laf vun der Geschicht ass ëmmer nees gelunn a manipuléiert ginn, just fir een Zil ze erreechen. Getrickst gouf schonn ëmmer. A ganz sécher dierf sech keng Gesellschaft, keng Zäit, jo och keng Relioun dobäi an der Sécherheet gesinn, si hätt ni Mënsche manipuléiert a belunn. Et ass een allgemengt Phenomen, dass Mënsche belunn a getäuscht goufen. Grad haut mat de soziale Medien, déi eis ëmmer nees virgaukelen, dass mir hei déi grouss Fräiheet kéinte genéissen, dass mir hei zu eis selwer kéinte fannen, sinn et déi Medie par Excellence, déi Fake-News a groussem Stil verbreeden, ouni dass ech d’Méiglechkeet hunn am Detail ze gesinn, op et wouer ass oder net. Liewe mir iwwerhaapt nach an enger wouerer Welt? Wiem kann ech trauen? Wat ass echt a richteg?
Wat ass wierklech d‘Wuert oder d’Botschaft vu Gott? Net wéineg Mënschen zweiwelen haut och un der Konzeptioun, dass eis Helleg Schrëft an deem Sënn wouer a schonn ëmmer richteg wier. Ass eis Helleg Schrëft net och an engem gewësse Sënn Fake-News, well jo Villes an hier historesch esou net richteg oder wouer ass? Mir feieren dëse Sonndeg als de Sonndeg vum Wuert vu Gott. Dofir musse mir eis och deene Froe stellen. Grad och d’Kritik un dësem Wuert muss eis oplauschtere loossen. Wat ass d’Zilsetzung vun deem Wuert vu Gott, dat an der Helleger Schrëft niddergeschriwwen ass?
Mir fält op, dass haut vill Saachen an de soziale Medie behaapt ginn, déi als echt a wouer duergestallt ginn, just fir Mënschen an eng bestëmmte Richtung ze lenken. Fake-News ass dobäi ee modernt Wuert, dat gutt beschreift, wat hei gemaach gëtt. Neiegkeete gi schonn ëmmer als real a wouer duergestallt, obwuel si vu vir bis hannen erfonnt a falsch sinn.
Lo kéint een natierlech soen, dass eis Bibel och esou Fake-News verbreet. Eng ganz Rei vun Erzielungen si ganz ouni ee realen an historeschen Hannergrond. Et ginn eng ganz Rei vun Erzielungen, déi historesch gesinn, esou ni statt fonnt hunn. Dofir musse mir eis froen, wat des Geschichten eis da wëlle soen. Ganz dacks sinn et Erzielungen, déi als Beispiller Zich vum Mënsch duerstellen, déi et zu allen Zäite gouf a gëtt. Et geet der Bibel iwwer laang Strécken net ëm historesch Tatsaachen, mä ëm de Mënsch a wéi hien eben ass. Et geet drëm, de Mënsch zu engem besseren Handelen ze animéieren.
Bäi den haitege Fake-News ass dat duerchaus anescht. Hei geet et drëm de Mënsch ze manipuléieren an ze instrumentaliséiere fir een Zweck. De Mënsch soll „gleewen“, wat gesot gëtt, a zu engem entspriechenden Handelen ugereegt ginn, dat dann all ze dacks Has a Sträit no sech zitt. De Mënsch kritt virgespillt, dass hie fräi wier, dass seng Meenung géif zielen. Awer um Enn ass hie just manipuléiert an hält dat, wat him virgesat gouf, als seng eege Meenung. Et ass eng Fake-Fräiheet, eng Fake-eege-Meenung.
Kritiker vu Relioun wäerten elo hei gläich jäizen a soen, dass d’Reliounen dat dach och ëmmer schonn esou gemaach hätten. Jo, zum Deel wäert dat wuel stëmmen. Wann ee just déi plakeg Erzielungen an der Bibel kuckt, wann ee just kuckt, wat an der Geschicht alles falsch gelaf ass, da kann een zu der Meenung kommen. Awer et war ni d’Intentioun fir de Mënsch ze beléien oder fir hien an eng Fake-Richtung ze leeden. D‘Bibel wollt ni de Mënsch zu eppes Schlechtem ureegen. Do läit deen entscheedenden Ënnerscheed zu de Fake-News vun haut. Fake-News vun haut wëlle bewosst an eng falsch Richtung manipuléieren. D’Bibel wollt de Mënsch zu engem gudde Mënsch hi beweegen. Dass dobäi munches net gelongen ass, dass och falsch gehandelt gouf, ass eis haut kloer.
Ech hunn um Ufank vu menge Gedanken zwee Sätz zitéiert. Am Buch Nehemia gëtt eis erzielt, wéi d’Vollek d’Weisung vu Gott nobruecht kritt. Reegele fir ee gutt Zesummeliewe vum Mënsch si wichteg. Vill Reegele schränken natierlech meng perséinlech Fräiheet a Meenung an. Mä eben och mäi Matmënsch huet déi selwecht Fräiheet. Deem entspriechend ass et ëmmer nees ee Spill tëschent menger an him senger Fräiheet, dat Grenze setzt. D‘Relioun verweist eis op des Grenzen a léiert eis, wéi mir gutt domat kënnen ëmgoen. Fräiheet an och fräi Meenungsäusserung sinn ni absolutt. Si sinn ëmmer agebonnen an dëst Zesummeliewe vun alle Mënschen a verlaangen een Discernement, ee Wëssen an och ee grousse Respekt virum Matmënsch.
D’„Verblödungsmaschinerie“, wéi et am Wort-Artikel vum 10. Januar heescht, setzt sech iwwer all dat ewech. A genee do läit de Problem. Wann ech mech selwer als absolutt setzen, als eenzeg wichteg a wouer ugesinn, dann hunn ech kaum nach Respekt viru mengem Matmënsch. D’Wuert vu Gott wëll eis genee dat opweisen a léieren. Meng Meenung ass sécher wäertvoll a wichteg. Awer och mäi Matmënsch huet ee Recht op seng Meenung a säi Liewen. D’Weisung vu Gott, d’Wuert vu Gott wëll mir ee Kader bidden, an deem ech mech zesumme mat menge Matmënsche ka beweegen, wou ech am Respekt ee mat deem anere ka liewen, wou ech ka léieren, wéi ech mech mat menge Matmënschen zesumme fir eng besser Welt kann asetzen. Och wann iwwer wäit Strécken ewech d’Helleg Schrëft keng historesch Wourecht erzielt, sou erzielt si eis awer Wourechten a Form vu Beispiller, wéi Mënschen zesumme kënne liewen an handelen. D’Wuert vu Gott an der Helleger Schrëft ass eng Iwwerliwwerung vun „Handlungsmaximen“, déi eist Zesummeliewen an der Welt leeden, déi eis zu gudde Mënsche wëllen ureegen.
D’Fake-News vun haut dogéint wëllen ëmmer nees Has a Konflikter eropbeschwieren. Fake-News hunn als Zil, wéi et an deem klassesche laténgesche Saz heescht: „divide et impera!“ (Teile und herrsche!) D’Mënsche ginn opgehetzt een op deen aneren. De Gewënner sinn dann dacks sou Leit wéi Musk an Zuckerberg, Trump a vill anerer. Si profitéiere vum Sträit vun de Mënschen.
Dem Jesus seng Leitlinn war: „Liebe deinen Nächsten wie dich selbst!“ (z.B.: Lk 10, 27) Deelen ass och fir eis wichteg. Awer op engem aneren Niveau. An der Liesung huet et haut geheescht: „Schickt auch denen etwas, die selbst nichts haben.“ (Neh 8, 10b) Dat sollt eis Leitlinn sinn an da kéinte mir och soen: „Der Geist des Herrn ruht auf mir; denn er hat mich gesalbt. Er hat mich gesandt, damit ich den Armen eine frohe Botschaft bringe; damit ich den Gefangenen die Entlassung verkünde und den Blinden das Augenlicht; damit ich die Zerschlagenen in Freiheit setze und ein Gnadenjahr des Herrn ausrufe.“ (Lk 4, 18-19)
Fürbitten
Loosse mir zesummen zu Gott, eisem Papp bieden:
* „Heute ist ein heiliger Tag zur Ehre unseres Herrn.“ Erhal eiser Gemeinschaft eng grouss Wäertschätzung fir de Sonndeg an d’gemeinsam Feier vun de Gottesdéngschter. Härgott, héier eis.
* „Es gibt viele Glieder und doch nur einen Leib.“ Hëllef deene verschiddenen Kierchen a Gemeinschaften an hirem Beméien ëm ee gutt a respektvollt Matenaner. Härgott, héier eis.
* „Wenn ein Glied leidet, leiden alle Glieder mit.“ Hëllef eis als Eenzeler an als Gemeinschaft, déi Mënschen, déi aarm sinn a leiden, ëm eis net ze iwwersinn. Härgott, héier eis.
* „Macht euch keine Sorgen; denn die Freude am Herrn ist eure Stärke.“ Looss all déi, déi Leed hunn, a bäi allem, wat si nidder dréckt, net d’Hoffnung op een Enn vun hirer Nout ze verléieren. Härgott, héier eis.
* „Der Herr hat mich gesandt,… damit ich ein Gnadenjahr des Herrn ausrufe.“ Huel all eis Verstuerwen op an denger Gnod. Härgott, héier eis.
Här, eise Gott, kuck mat grousser Léift op eis all. Féier eis zu enger respektvoller Eenheet zesummen a looss eis an eisem Handelen an der Welt deng Botschaft liewen. Dech luewe mir elo an ëmmer. Amen.
II.
La parole de Dieu fait résonner en nous une dimension spirituelle nouvelle. Elle nous pousse à la partager avec les autres. Prions le Seigneur afin que notre témoignage soit fort de cette expérience. Seigneur, écoute-nous; Seigneur, exauce-nous. – Prions pour l’Église universelle; qu’elle porte la Parole à temps et à contretemps, pour la gloire de Dieu et le salut du monde. – Prions pour les personnes en autorité dans notre société; qu’elles demeurent fidèles à leur devoir de gouverner dans le respect de la dignité humaine. – Prions pour ceux et celles qui ont pour mission d’évangéliser; que chacun et chacune le fasse sous la mouvance de l’Esprit, en vrai témoin de la lumière. – Prions pour les personnes qui étudient les Saintes Écritures; qu’elles soient attentives à garder vivant le message d’amour et de paix qui vient de Dieu. – Prions pour notre communauté chrétienne; qu’elle réponde avec foi à sa mission de proclamer Jésus Christ et d’en témoigner avec amour. Dieu notre Père, viens, en ce jour, exaucer la prière de tes enfants rassemblés en ton nom et fais de chacun de nous de vrais témoins de ta parole. Nous te le demandons par le Christ, notre Seigneur, vivant pour les siècles des siècles. Amen. (https://fr.novalis.ca)
Gowegebiet
Här, eise Gott, huel eis Gowen un an helleg si, fir datt si zum Sakrament vun der Erléisung ginn, dat eis Heel a Seege bréngt. Dorëms biede mir duerch Jesus Christus, eisen Här. Amen.
Dans ta bonté, Seigneur, accepte notre offrande: qu'elle soit sanctifiée et serve ainsi à notre salut. Par Jésus.
Heiliger Gott, du selbst machst deinen Namen groß unter den Völkern. Schenke uns in diesem Brot und Wein die Speise der Unsterblichkeit durch Christus, unsern Herrn.
Hochgebet – „Reich Gottes“
Präfation
Sanctus
(s.:
Werner Eizinger, Impulse zum Eucharistischen Hochgebet, Butzon &
Bercker, 03/2000) Vaterunser
„Heute ist ein heiliger Tag zu Ehren des Herrn. … Macht euch keine Sorgen, denn die Freude am Herrn ist eure Stärke.“ „Heute hat sich das Schriftwort, das ihr eben gehört habt, erfüllt.“ Den Härgott ass do an eiser Welt. Hie wëll eis begleeden. Biede mir zu him mat de Wierder vum Jesus: Vater unser im Himmel, …
Friddensgebiet
Fridde kënne mir do spieren, wou mir als Mënschen eis op d’Wuert vu Christus aloossen an et eis zu Häerz huelen an eisem alldeegleche Liewen: Här Jesus Christus, kuck net op eis Feeler a Sënden. Kuck op eis e gudde Wëllen a schenk eis all däi Fridden. De Fridde vun eisem Här Jesus Christus sief mat iech all.
Schlussgebiet
Allmächtege Gott, an denger Moolzecht schenks du eis gëttlecht Liewen. Gëff, datt mir dëst Sakrament ëmmer nei als däi grousst Geschenk ëmfänken an aus senger Kraaft liewen. Dorëms biede mir duerch Jesus Christus, eisen Här. Amen.
Permets, nous t'en prions, Dieu tout-puissant, qu'ayant reçu de toi la grâce d'une nouvelle vie, nous puissions nous en émerveiller toujours. Par Jésus.
Jesus Christus, du hast uns gestärkt mit dem Wort und Brot des Lebens. Bewahre in uns das Vertrauen auf deine Nähe, damit wir deine Gegenwart erfahren und in der Treue zu deiner Weisung wachsen, der du lebst jetzt und in Ewigkeit.
|
Äerzbistum Lëtzebuerg . Archevêché de Luxembourg
© Verschidde Rechter reservéiert . Certains droits réservés
Dateschutz . Protection des données
Ëmweltschutz . Protection de l'environnement