18. Sonndeg am Joereskrees C - 30./31.7.2022


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Léif Matchrëschten! „Firwat dat alles? Déi ganz Aarbecht, d’Suergen, d’Zäit an d’Energie, mäi Wëssen a Kënnen, déi ech investéiert hunn? Alles ëmsoss!“ Dat si Gedanken, déi een sech wuel ëmmer emol am Liewen mécht. Mënschen an deenen ënnerschiddlechsten Liewenssituatiounen kënnen sech mat esou Gedanken erëm quälen a fanne kaum eng Äntwert, op dat jonk Mënsche sinn, déi no engem intensive Studium keng adequat Aarbechtsplaz fannen, oder eeler Mënschen, déi hiert ganzt Liewen sech agesat hunn an elo an engem Fleegeheem ganz eleng sinn. Alles ass „Windhauch“, „Vanité“, sou héiere mir haut an der Liesung aus der Schrëft vum Kohelet. D’Fro ass gestalt: Wat mécht Sënn? Wou ass de Sënn vun eisem Liewen, vun eisem Asaz, vun eisem Schaffen? Wat bleift vun all mengem Asaz am Liewen? Loosse mir net de Mutt verléieren. Siche mir an eisem Liewen no deem, wat eis wichteg ass. Froe mir eisem Här säin Erbaarmen un:

Kyrie
  • Här, Jesus Christus, du riffs eis op, fir Schätz ze sammelen, déi viru Gott Wäert hunn. Här, erbaarm dech eiser.
  • Här, Jesus Christus, du warns eis virun jidder Form vun Gurmangsegkeet. Christus, erbaarm dech eiser.
  • Här, Jesus Christus, du weis eis Weeër zu engem erfëllten Liewen. Här, erbaarm dech eiser.
Dagesgebiet

Härgott, du hues eis erschafen an du leets eist Liewen. Du bass eis ëmmer no. Dag fir Dag léis du eis deng Léift spieren. Erneier eis Gemeinschaft mat dir, erhal si duerch Jesus Christus, eisen Här, déi Jong, hien, dee mat dir an dem Hellege Geescht lieft a regéiert elo an an all Éiwegkeet. Amen.

Assiste tes enfants, Seigneur, et montre à ceux qui t’implorent ton inépuisable bonté; c’est leur fierté de t’avoir pour Créateur et Providence: restaure pour eux ta création, et l’ayant renouvelé, protège-la. Par Jésus Christ.

Gott, oft geben wir uns mit dem Augenscheinlichen zufrieden und übersehen dabei, was wirklich wichtig ist. Lass uns jetzt aufmerksam auf dein Wort hören, damit wir begreifen, was wirklich zum Leben führt, zu einem Leben, das du für uns bereitet hast. Darum bitten wir durch Jesus Christus.

Liesungen: Koh 1,2; 2,21-23 / Kol 3, 1-5.9-11 / Lk 12, 13-21

Lesung aus dem Buch Kohelet.
Windhauch, Windhauch, sagte Kohelet, Windhauch, Windhauch, das ist alles Windhauch. Denn es kommt vor, dass ein Mensch, dessen Besitz durch Wissen, Können und Erfolg erworben wurde, ihn einem andern, der sich nicht dafür angestrengt hat, als dessen Anteil überlassen muss. Auch das ist Windhauch und etwas Schlimmes, das häufig vorkommt. Was erhält der Mensch dann durch seinen ganzen Besitz und durch das Gespinst seines Geistes, für die er sich unter der Sonne anstrengt? Alle Tage besteht sein Geschäft nur aus Sorge und Ärger und selbst in der Nacht kommt sein Geist nicht zur Ruhe. Auch das ist Windhauch.

Kv Herr, du bist uns Wohnung von Geschlecht zu Geschlecht.
Zum Staub zurückkehren lässt du den Menschen, *
du sprichst: Ihr Menschenkinder, kehrt zurück!
Denn tausend Jahre sind in deinen Augen wie der Tag,
der gestern vergangen ist, *
wie eine Wache in der Nacht. – (Kv)
Du raffst sie dahin, sie werden wie Schlafende. *
Sie gleichen dem Gras, das am Morgen wächst:
Am Morgen blüht es auf und wächst empor, *
am Abend wird es welk und verdorrt. – (Kv)
Unsere Tage zu zählen, lehre uns! *
Dann gewinnen wir ein weises Herz.
Kehre doch um, Herr! – Wie lange noch? *
Um deiner Knechte willen lass es dich reuen! – (Kv)
Sättige uns am Morgen mit deiner Huld! *
Dann wollen wir jubeln und uns freuen all unsre Tage.
Güte und Schönheit des Herrn, unseres Gottes, sei über uns! /
Lass gedeihen das Werk unsrer Hände, *
ja, das Werk unsrer Hände lass gedeihen! – Kv

Lesung aus dem Brief des Apostels Paulus an die Gemeinde on Kolossä.
Schwestern und Brüder! Seid ihr nun mit Christus auferweckt, so strebt nach dem, was oben ist, wo Christus zur Rechten Gottes sitzt! Richtet euren Sinn auf das, was oben ist, nicht auf das Irdische! Denn ihr seid gestorben und euer Leben ist mit Christus verborgen in Gott. Wenn Christus, unser Leben, offenbar wird, dann werdet auch ihr mit ihm offenbar werden in Herrlichkeit. Darum tötet, was irdisch an euch ist: Unzucht, Unreinheit, Leidenschaft, böse Begierde und die Habsucht, die Götzendienst ist! Belügt einander nicht; denn ihr habt den alten Menschen mit seinen Taten abgelegt und habt den neuen Menschen angezogen, der nach dem Bild seines Schöpfers erneuert wird, um ihn zu erkennen. Da gibt es dann nicht mehr Griechen und Juden, Beschnittene und Unbeschnittene, Barbaren, Skythen, Sklaven, Freie, sondern Christus ist alles und in allen.

Halleluja. Halleluja. Selig, die arm sind vor Gott; denn ihnen gehört das Himmelreich. Halleluja.

Aus dem heiligen Evangelium nach Lukas.
In jener Zeit bat einer aus der Volksmenge Jesus: Meister, sag meinem Bruder, er soll das Erbe mit mir teilen! Er erwiderte ihm: Mensch, wer hat mich zum Richter oder Erbteiler bei euch eingesetzt? Dann sagte er zu den Leuten: Gebt Acht, hütet euch vor jeder Art von Habgier! Denn das Leben eines Menschen besteht nicht darin, dass einer im Überfluss seines Besitzes lebt. Und er erzählte ihnen folgendes Gleichnis: Auf den Feldern eines reichen Mannes stand eine gute Ernte. Da überlegte er bei sich selbst: Was soll ich tun? Ich habe keinen Platz, wo ich meine Ernte unterbringen könnte. Schließlich sagte er: So will ich es machen: Ich werde meine Scheunen abreißen und größere bauen; dort werde ich mein ganzes Getreide und meine Vorräte unterbringen. Dann werde ich zu meiner Seele sagen: Seele, nun hast du einen großen Vorrat, der für viele Jahre reicht. Ruh dich aus, iss und trink und freue dich! Da sprach Gott zu ihm: Du Narr! Noch in dieser Nacht wird man dein Leben von dir zurückfordern. Wem wird dann das gehören, was du angehäuft hast? So geht es einem, der nur für sich selbst Schätze sammelt, aber bei Gott nicht reich ist.

Lecture du livre de Qohèleth (l’Ecclésiaste).
Vanité des vanités disait Qohèleth. Vanité des vanités, tout est vanité ! Un homme s’est donné de la peine ; il est avisé, il s’y connaissait, il a réussi. Et voilà qu’il doit laisser son bien à quelqu’un qui ne s’est donné aucune peine. Cela aussi n’est que vanité, c’est un grand mal ! En effet, que reste-t-il à l’homme de toute la peine et de tous les calculs pour lesquels il se fatigue sous le soleil ? Tous ses jours sont autant de souffrances, ses occupations sont autant de tourments : même la nuit, son cœur n’a pas de repos. Cela aussi n’est que vanité.

R/ D’âge en âge, Seigneur, tu as été notre refuge.
Tu fais retourner l’homme à la poussière ;
tu as dit : « Retournez, fils d’Adam ! »
À tes yeux, mille ans sont comme hier,
c’est un jour qui s’en va, une heure dans la nuit. R
Tu les as balayés : ce n’est qu’un songe ;
dès le matin, c’est une herbe changeante :
elle fleurit le matin, elle change ;
le soir, elle est fanée, desséchée. R
Apprends-nous la vraie mesure de nos jours :
que nos cœurs pénètrent la sagesse.
Reviens, Seigneur, pourquoi tarder ?
Ravise-toi par égard pour tes serviteurs. R
Rassasie-nous de ton amour au matin,
que nous passions nos jours dans la joie et les chants.
Que vienne sur nous la douceur du Seigneur notre Dieu !
Consolide pour nous l’ouvrage de nos mains. R

Lecture de la lettre de saint Paul apôtre aux Colossiens.
Frères, si donc vous êtes ressuscités avec le Christ, recherchez les réalités d’en haut : c’est là qu’est le Christ, assis à la droite de Dieu. Pensez aux réalités d’en haut, non à celles de la terre. En effet, vous êtes passés par la mort, et votre vie reste cachée avec le Christ en Dieu. Quand paraîtra le Christ, votre vie, alors vous aussi, vous paraîtrez avec lui dans la gloire. Faites donc mourir en vous ce qui n’appartient qu’à la terre : débauche, impureté, passion, désir mauvais, et cette soif de posséder, qui est une idolâtrie. Plus de mensonge entre vous : vous vous êtes débarrassés de l’homme ancien qui était en vous et de ses façons d’agir, et vous vous êtes revêtus de l’homme nouveau qui, pour se conformer à l’image de son Créateur, se renouvelle sans cesse en vue de la pleine connaissance. Ainsi, il n’y a plus le païen et le Juif, le circoncis et l’incirconcis, il n’y a plus le barbare ou le primitif, l’esclave et l’homme libre ; mais il y a le Christ : il est tout, et en tous.

Alléluia. Alléluia. Heureux les pauvres de cœur, car le royaume des Cieux est à eux ! Alléluia.

Évangile de Jésus Christ selon saint Luc.
En ce temps-là, du milieu de la foule, quelqu’un demanda à Jésus : « Maître, dis à mon frère de partager avec moi notre héritage. » Jésus lui répondit : « Homme, qui donc m’a établi pour être votre juge ou l’arbitre de vos partages ? » Puis, s’adressant à tous : « Gardez-vous bien de toute avidité, car la vie de quelqu’un, même dans l’abondance, ne dépend pas de ce qu’il possède. » Et il leur dit cette parabole : « Il y avait un homme riche, dont le domaine avait bien rapporté. Il se demandait : “Que vais-je faire ? Car je n’ai pas de place pour mettre ma récolte.” Puis il se dit : “Voici ce que je vais faire : je vais démolir mes greniers, j’en construirai de plus grands et j’y mettrai tout mon blé et tous mes biens. Alors je me dirai à moi-même : Te voilà donc avec de nombreux biens à ta disposition, pour de nombreuses années. Repose-toi, mange, bois, jouis de l’existence.” Mais Dieu lui dit : “Tu es fou : cette nuit même, on va te redemander ta vie. Et ce que tu auras accumulé, qui l’aura ?” Voilà ce qui arrive à celui qui amasse pour lui-même, au lieu d’être riche en vue de Dieu. »

Priedegt

Léif Matchrëschten! An der Pressekonferenz vum leschte Méindeg (25.7.2022) sot eisen Äerzbëschof laut RTL dat hei: „Wann elo d’Erwaardungen sinn, dass d‘Strukture vun der Kierch ganz geännert ginn, da wäert een enttäuscht sinn. Mir sinn an engem risegen Zivilisatiounswandel. An eis ganz Theologie, alles wat eis léif an helleg ass, am Chrëschtentum an an der Kathoulescher Kierch, hänkt mat enger Zivilisatioun zesummen, déi um gaangen ass ze verschwannen. D’Leit verstinn net méi wat mir soen oder wat mir op theologeschen Tagunge soen. An do wäert sech ganz vill änneren mussen.“

Dëser Ausso kann ech voll a ganz zoustëmmen. Mä si erënnert mech dann awer och un eis Liesung vun haut aus dem Buch vum Kohelet. „Windhauch, Windhauch, sagte Kohelet, Windhauch, Windhauch, das ist alles Windhauch.“ - „Vanité des vanités disait Qohèleth. Vanité des vanités, tout est vanité!“ (Koh 1,2) Den hebräeschen Ausdrock, deen hei mat „Windhauch“ iwwersat ass, kann een am Däitschen och mat „Nichtigkeit“ erëmginn. Dat entsprécht jo och der neier franséischer liturgescher Iwwersetzung. Ech stelle mir ebe elo haut d’Fro, op net esou Villes an eiser Kierch eben dëser „Nichtegkeet“ entsprécht. Wat hu mir als Kierch an deene leschten Joerhonnerten opgebaut? Ech gesinn hei och d’Gläichnis vum Jesus aus dem Evangelium. (Lk 12, 13-21) Si mir dann net wéi dee Mann, deen grouss Scheiere gebaut huet an dunn säi Liewe gelooss huet? Mir hunn an der Kierch riseg theologesch Konzepter erschafft. Mir hunn riseg Strukturen opgebaut. Alles ass ëmmer méi perfekt a vu Roum gesteiert ginn. Mir hu fantastesch Liturgien mat grousse Fester a Feieren. Awer wat bleift? Wat ass aus all dem Glanz a Pomp ginn?

„Eng Saach déi sécher wichteg ass, mir sinn eng Minoritéit, dat ass eis scho laang bewosst.“ , seet eisen Äerzbëschof an der Pressekonferenz weider. Wat ass aus all deem Engagement ginn, dat esou vill Leit an der Kierch bruecht hunn? Mir jéimeren haut, dass beispillsweis kee Reliounsunterrecht an de Schoule méi ass. Mä déi vill, déi bis virun e puer Joer Reliounsunterrecht haten, wou sinn si? Wat huet dat alles bruecht? A wat hunn all déi Massen an Andachten a Prozessioune bruecht? Hu mir eis net wéi de Mann am Gläichnis an enger falscher Sécherheet gesinn? Mir musse ganz séier erkennen an eis et och agestoen, dass d’Welt sech verännert an zwar ganz séier verännert. Wa mir als kierchlech Gemeinschaft nach eppes zu der neier Gesellschaft, déi entsteet, wëlle bäidroen, da musse mir vun ale Konzepter lassloossen. Mir mussen eis fräi maachen vun dësem Festhalen u Strukturen an Denkweisen, déi aus fréiere Joerhonnerte kommen.

D’Kierch hat a fréiere Joerhonnerten warscheinlech wesentlech méi Elan fir sech u Verännerungen an der Gesellschaft un ze passen wéi haut. Ëmmer nees huet si nei Weeër gesicht a fonnt. Si huet sech och ëmmer nees um soziale Plang engagéiert a Villes gehollef opbauen fir Mënschen an Nout ze hëllefen. Awer dacks war et esou, dass op der Plaz, wou eppes gebraucht gouf, Entscheedungen geholl goufen. Roum awer huet an deene leschten 150 Joer ëmmer méi un sech gezunn a wëll entscheeden. Dat awer mécht eis Kierch lues an onbeweeglech. Mir gesinn an deene leschten Deeg, wéi ëmmer nees iergendwellech Leit am Vatikan bremsen, wann engagéiert Leit an der Kierch versiche Léisungen ze fannen fir d’Suergen an d’Problemer vun der aktueller Zäit.

Méiglecherweis ass dat alles, wat haut um synodale Prozess esou gesot a gefrot gëtt, och nëmmen „Vanité“, „Nichtegkeet“. Awer ass dat ee Grond, fir sech zeréck ze leeën an drop ze waarden, dass besser Zäite kommen. D’Mënsche lafen der Kierch fort. Vläicht waren der och vill ni bäi der Kierch? Hu mir eis net ze vill an enger falscher Sécherheet an deem Punkt gespuert? Mat Drock an Menacen ass dach fréier vill geschafft ginn. Nach haut si munch Leit an eiser Kierch um Wierk, déi ëmmer no hanne kucken an déi dann esou argumentéieren a versichen mat theologesch ganz frowierdegen Konzepter d’Leit bäi der Staang ze halen.

„Ech hätt gär, dass et eng lieweg Minoritéit ass, déi och eppes bäidréit zu der Gesellschaft.“ , seet eisen Äerzbëschof. Wou kënne mir als Kierch eppes zu der Gesellschaft bäidroen? Déi Fro musse mir an nächster Zäit ugoen. Si ass net esou einfach ze léisen, denken ech. Jiddefalls droe mir kaum eppes zur Gesellschaft bäi, wa mir weiderhin an eise Kierchen just d’Wäirauchfaass schwéngen an eis fromm virun den Tabernakel knéien.

Dee leschte Méindeg war ech zu Saarburg. Mir haten eis zu véier Studiekoleegen do getraff. Den Ulass war, dass ee vun eis, de Stefan Hippler, aus Südafrika zu Besuch war fir ee Virtrag ze halen iwwer seng Aarbecht zu Kapstadt. Zënter 25 Joer schafft hien do an huet am Fong eng ganz grouss Organisatioun opgebaut fir Mënschen ze hëllefen. Zënter Joren gesinn ech säi Beméien. Meng Bewonnerung fir des Aarbecht ass extreem grouss. Kuckt iech emol um Internet un, wat do geleescht gëtt. Ech sinn iwwerzeegt, dass do méi Kierch geschitt wéi an engem Gottesdéngscht.

Do dréit eng Minoritéit eppes ganz Wesentleches zur Gesellschaft bäi. A genee do fannen ech och d’Uleies vun eisem Här Jesus verwierklecht, nämlech deene Mënschen bäi ze stoen, déi um Rand stinn, déi Hëllef brauchen, déi krank an traureg sinn. Natierlech ass esou eng Aarbecht och ni eng Garantie, dass alles gutt gëtt. Well och dobäi stëmmt wuel dem Kohelet seng Aschätzung: „Alle Tage besteht sein Geschäft nur aus Sorge und Ärger und selbst in der Nacht kommt sein Geist nicht zur Ruhe.“ (Koh 2, 23) All Nout wäerte mir ni léise kënnen. Awer Nout gëtt ganz bestëmmt net geléist duerch frommt Schwätzen a Bieden. D’Kierch huet sech an deene leschten 150 Joer zënter dem éischte vatikanesche Konzil esou an eng Sakgaass manövréiert an an een omnipresenten Klerikalismus, dee just ëm sech selwer kreest. Ech woe mir net aus ze denken, wat de Kohelet haut iwwer eis Kierch an eist Behuelen an der Kierch géif soen. Well dat sinn alles eben och „Nichtegkeeten“, „des vanités“. D’Kierch muss erëm zeréck fannen zum Mënsch, zum Mënsch am Alldagsliewen mat senge Suergen, mat senger Freed, mat sengem Sichen, jo, mat sengem reale Liewen. Dofir hei och nach ee Wuert vum Stefan Hippler, dat eigentlech den Nerv vun der Saach trëfft: „In der katholischen Kirche sprechen wir von der „Option für die Armen“ – und wieder sind wir da: Wie einfach ist es, sich als NGO in einer der sicheren Gegenden zu etablieren, anstatt dorthin zu gehen, wo es wehtut, wohin es auf Dauer nicht ohne Reibung, ohne Fehler, ohne Versagen, ohne Konflikte und Misserfolge geht – und die Härten des Lebens in diesem Projekt gespiegelt und geteilt werden, so wie es die Menschen jeden Tag selbst erleben.“

Mir mussen an eiser Kierch eraus aus dem Kreesen ëm eis selwer. Et geet net duer sech ëm Uergelen, Massgewänner, Klacken a Kierchegebaier ze këmmeren. D’Prioritéit vun eisem Handelen a Schaffen an der Kierch muss de Mënsch sinn. All ze laang hu mir dat eben net gemaach. De Jesus hat deemools all déi materiell Suergen net. Si hunn hien net interesséiert. Säin Uleies, war eenzeg an eleng de Mënsch. Als Kierch musse mir erëm do uschléissen. D’Kierch als Gemeinschaft vu Mënschen kann och ouni all dat sinn, jo warscheinlech esouguer vill méi authentesch sinn.

Fürbitten

Loosse mir bieden zu Gott, dee jiddereen vun eis kennt an deem seng Léift d’Mëtt vun eisem Liewen ass:

  • Mir bieden fir all Mënschen, déi sech viru Krich a Gewalt verstoppe mussen an déi sech Rou a Sécherheet wënschen fir sech, fir hier Familljen a fir all, déi änlech musse leiden. Härgott, héier eis.
  • Mir bieden fir all Mënschen, déi hier Heemecht verluer hunn an op der Sich sinn no Mënschen, déi si gären ophuelen an hinnen hëllefen eng nei Plaz an der Gesellschaft ze fannen. Härgott, héier eis.
  • Mir bieden fir all Mënschen, déi kaum wëssen, wéi si hier Familljen ernäre sollen a wéi si déi noutwennegst Saachen fir den Alldag finanzéiere kënnen. Härgott, héier eis.
  • Mir bieden fir all Mënschen, déi Verantwortung droen fir eng Famill, ee Betrib oder eng Organisatioun an déi vill Organisatioun an Engagement mussen opbréngen, fir hirer Verantwortung gerecht ze ginn. Härgott, héier eis.
  • Mir bieden fir all Mënschen, déi eis am Doud verlooss hunn a fir all déi déi schwéier krank um Stierwe sinn. Härgott, héier eis.

Gott, du kenns eis Suergen a Méien an du kenns eise Wonsch no echtem Liewen. Schenk eis Rou a Gebuergenheet. Dat froe mir dech duerch Jesus Christus, eisen Här. Amen.

II.

Unis avec le Christ, confions au Père nos prières pour tous les êtres humains en quête de sens et de salut.
Dieu très bon, reçois notre prière.
– Seigneur, nous te confions l’Église; qu’elle sache, à l’exemple du Christ, accueillir les personnes rejetées à cause de leurs différences.
– Seigneur, nous te confions les personnes qui occupent des responsabilités de gouvernance; qu’elles ajustent leurs priorités en fonction du service des autres, surtout des plus démunis de nos sociétés.
– Seigneur, nous te confions les pauvres du monde entier; que les personnes plus favorisées ajustent leurs priorités à l’Évangile et reconnaissent la nécessité d’un partage équitable des ressources.
– Seigneur, nous te confions les personnes en vacances; que ce soit, pour chacune d’elles, un temps de repos physique et de ressourcement spirituel.
– Seigneur, nous te confions notre communauté; qu’elle vive chaque jour davantage en communion avec le Christ mort et ressuscité.
Dieu, toi qui es source de toutes choses et qui donnes un sens à la vie, accueille les prières de ton Église qui veut travailler à ce que ton règne de justice vienne. Par Jésus, le Christ, notre Seigneur. Amen.
(www.vieliturgique.ca)

Gowegebiet

Baarmhäerzege Gott, helleg dës Gowen. Huel dëst Affer un, dat dir am Hellege Geescht duerbruecht gëtt, a maach eis selwer zu enger Gof, déi dir fir ëmmer gehéiert. Dorëms biede mir dech duerch de Jesus, eise Brudder an eisen Här. Amen.

Dans ta bonté, Seigneur, sanctifie ces dons; accepte le sacrifice spirituel de cette eucharistie, et fais de nous-mêmes une éternelle offrande à ta gloire. Par Jésus.

Guter Gott, Brot und Wein haben wir bereitet. Sie sollen uns zur Gabe werden, die uns begreifen lässt, was Jesus für uns getan hat. Sein Opfer wollen wir hier feiern. Wir bitten dich, hilf uns, seinem Beispiel zu folgen. Darum bitten wir durch ihn, Christus, unseren Herrn.

Hochgebet - „Lebensfülle“


Präfation

Wir danken dir, Gott, dass wir leben dürfen,
dass wir lieben können, dass wir Grund haben, uns zu freuen.
Wir danken dir, dass das Leben zuweilen nur licht ist
und wir selber nur froh.
Danke für alle Großzügigkeit und alle Schönheit, die unser Dasein durchziehen.
Für die neue Liebe, für den alten Wein, für das geteilte Brot und das unendliche Blühen.
Danke, dass Dinge sich wandeln und Verhältnisse sich ändern.
Zeichen und Wunder – wieder und wieder!
Darum singen wir das Lob deiner Herrlichkeit.

Sanctus

Wunder und Zeichen – wieder und wieder!
Danke, Gott, für Jesus von Nazareth.
Er, der Freund der kleinen Feste und Leute, hat sie mit uns geteilt.

Was uns nährt und was uns freut, die Mühen der Arbeit
und die Träume vom Glück, alles ist eingefangen im Brot und im Wein.

Deine Lebenskraft beseele die Dinge und Geschöpfe – wie am Anfang, wie am Ende –
und bewirke Verbundenheit und Verbindlichkeit.

Darum bitten wir dich: Sende deinen Heiligen Geist über Brot und Wein,
damit Jesus Christus + mit Leib und Blut in unserer Mitte gegenwärtig wird.

Denn am Abend vor seinem Leiden nahm er beim Mahl das Brot
und sagte dir Dank, brach das Brot, reichte es seinen Jüngern und sprach:

NEHMET UND ESSET ALLE DAVON:
DAS IST MEIN LEIB, DER FÜR EUCH HINGEGEBEN WIRD.

Ebenso nahm er den Kelch mit Wein, dankte wiederum,
reichte den Kelch seinen Jüngern und sprach:

NEHMET UND TRINKET ALLE DARAUS:
DAS IST DER KELCH DES NEUEN UND EWIGEN BUNDES,
MEIN BLUT, DAS FÜR EUCH UND FÜR ALLE VERGOSSEN WIRD
ZUR VERGEBUNG DER SÜNDEN.
TUT DIES ZU MEINEM GEDÄCHTNIS.

Geheimnis des Glaubens

Jesu Wort hat die Menschen aufgeweckt, sein Leben sie aufgerichtet,
seine Auferweckung die Menschen neu, ganz neu, sehen lassen.

Blinde haben die Schönheit der Dinge und der Menschen geschaut.
Taube haben ihr Lachen vernommen,
Gekrümmte sich dem Himmel entgegengestreckt
und Unfruchtbare sich in guter Hoffnung wiedergefunden.

Überall dort, wo Jesus Menschen begegnet ist,
haben sich leere Krüge mit Wein gefüllt, leere Hände mit Segen,
leere Augen mit Glanz und leere Herzen mit Hoffnung.

Wir bitten dich, hilf uns und der ganzen Kirche,
unserem Papst Franziskus und den Bischöfen, deine Hoffnung heute zu leben,
deinen Trost zu geben, wie Brot und Segen und Wein zu sein.

Mit Maria, der Mutter Jesu, mit dem heiligen Josef, ihrem Gatten,
den Aposteln und Blutzeugen und allen Heiligen, glauben wir:
Es wird sich vollenden, was in Jesus seinen Anfang nahm.
Die Lebenskrüge aller werden beginnen sich zu füllen
und sie werden randvoll werden und überlaufen.

In dieser Hoffnung sind unsere Lieben von uns gegangen
und sie erhoffen dein Erbarmen.
Nimm dich ihrer an und führe sie zur Vollendung bei dir.
Bis dahin aber wollen wir tun, was Jesus uns sagt.

Durch ihn und mit ihm und in ihm ist dir, Gott, allmächtiger Vater,
in der Einheit des Heiligen Geistes alle Herrlichkeit und Ehre jetzt und in Ewigkeit. Amen.
aus der Schweiz, Quelle unbekannt

Vaterunser

De Jesus huet d’Nout vu ville Mënsche gesinn. Gesi mir si och? Biede mir an deem Gebiet, wat Christus eis geléiert huet ëm dat deeglecht Brout fir all Mënsch an dëser Welt: Vater unser im Himmel, …

Friddensgebiet

Op ville Plazen an der Welt ass d’Nout an d’Suerg ëm d’Iwwerliewen extreem grouss. Dat féiert dacks zu Sträit. Fridde kann et nëmme ginn, wa mir een echten Ausgläich tëschent Räich an Aarm fannen. Dofir biede mir: Här Jesus Christus kuck op eis a schenk eis an alle Mënschen Fridden a Gerechtegkeet.

Schlussgebiet

Baarmhäerzege Gott, an deenen hellege Gowen empfänke mir nei Kraaft. Bleif béi eis an aller Gefor an entzéi eis ni deng Hëllef, fir datt mir de Wee zu dir fannen. Dorëms biede mir dech duerch de Jesus, eisen Här. Amen.

Seigneur, entoure d’une constante protection ceux que tu as renouvelés par le apin du ciel; puisque tu ne cesses de les réconforter, rends-les dignes de l’éternel salut. Par Jésus.

Barmherziger Gott, weil dir etwas an uns gelegen ist, durften wir uns zu diesem Mahl des Lebens versammeln. Wir bitten dich. Bleibe mit deinem Segen bei uns und lass uns deinem Sohn, unserem Herrn Jesus Christus, auf seinem Weg zum Leben folgen. Dir sei Preis und Dank in Ewigkeit.


Mass vum 24. Juli
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