18. Sonndeg am Joereskrees B - 31.7./1.8.2021


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Léif Matchrëschten! An Zäiten vu Pandemie mat villen Aschränkungen fir eist gewinnte Liewen wënsche mir eis warscheinlech mol erëm Fräiheet. Mir wëllen eise klénge Raum vum Doheem verloossen an an d’Vakanz goen. Mir wëllen eist Liewen genéissen. Ass et awer just dat, dass mir erëm reese kënnen, dass mir eis erëm mat aneren treffe kënnen, wat een erfëllte Liewen ass? Gëtt et net och nach eng aner Dimensioun? Am Evangelium vun haut seet de Jesus: „Ich bin das Brot des Lebens.“ Him geet et net nëmmen ëm dat einfacht deeglecht Brout. Hie wëll méi sinn. Hie wëll eisem Liewen ee Sënn an een Zil ginn. Maache mir eist Häerz op fir seng Botschaft a froe mir säin Erbaarmen un.

Kyrie

Här Jesus Christus, vill Mënschen feelt et un Zouwendung an u Léift. Kyrie eleison.
Här Jesus Christus, mir verschléissen eis esou dacks virun eise Matmënschen. Christe eleison.
Här Jesus Christus, looss eis een deem aneren a Léift an a Guttheet begéinen. Kyrie eleison.

Eisen Här Jesus Christus soll sech eiser erbaarmen. Hie soll alles vun eis ewech huelen, wat eis vun him a vun enaner trennt, an hie soll an dat echt Liewen féieren. Amen.

Dagesgebiet

Härgott, du hues eis erschafen an du leets eist Liewen. Du bass eis ëmmer no. Dag fir Dag léis du eis deng Léift spieren. Erneier eis Gemeinschaft mat dir, erhal si duerch Jesus Christus, eisen Här, déi Jong, hien, dee mat dir an dem Hellege Geescht lieft a regéiert elo an an all Éiwegkeet. Amen.

Assiste tes enfants, Seigneur, et montre à ceux qui t’implorent ton inépuisable bonté; c’est leur fierté de t’avoir pour Créateur et Providence: restaure pour eux ta création, et l’ayant renouvelé, protège-la. Par Jésus Christ.

Herr, unser Gott, Jesus Christus, dein Sohn ist das Brot für das Leben der Welt, unsere Hoffnung auf ein Leben in Frieden und Sicherheit. Wir bitten dich: wecke in uns die Liebe, mit unserer kleinen Kraft für einander da zu sein und Gemeinde aufzubauen. Darum bitten wir durch Christus unseren Herrn.

Liesungen: Ex 16, 2-4.12-15 / Eph 4, 17.20-24 / Joh 6, 24-35

Lesung aus dem Buch Exodus.

In jenen Tagen murrte die ganze Gemeinde der Israeliten in der Wüste gegen Mose und Aaron. Die Israeliten sagten zu ihnen: Wären wir doch im Land Ägypten durch die Hand des HERRN gestorben, als wir an den Fleischtöpfen saßen und Brot genug zu essen hatten. Ihr habt uns nur deshalb in diese Wüste geführt, um alle, die hier versammelt sind, an Hunger sterben zu lassen. Da sprach der HERR zu Mose: Ich will euch Brot vom Himmel regnen lassen. Das Volk soll hinausgehen, um seinen täglichen Bedarf zu sammeln. Ich will es prüfen, ob es nach meiner Weisung lebt oder nicht. Ich habe das Murren der Israeliten gehört. Sag ihnen: In der Abenddämmerung werdet ihr Fleisch zu essen haben, am Morgen werdet ihr satt werden von Brot und ihr werdet erkennen, dass ich der HERR, euer Gott, bin. Am Abend kamen die Wachteln und bedeckten das Lager. Am Morgen lag eine Schicht von Tau rings um das Lager. Als sich die Tauschicht gehoben hatte, lag auf dem Wüstenboden etwas Feines, Knuspriges, fein wie Reif, auf der Erde. Als das die Israeliten sahen, sagten sie zueinander: Was ist das? Denn sie wussten nicht, was es war. Da sagte Mose zu ihnen: Das ist das Brot, das der HERR euch zu essen gibt.

Kv Der Herr gab ihnen Brot vom Himmel.
Was wir hörten und erfuhren, *
was uns die Väter erzählten,
das wollen wir ihren Kindern nicht verbergen, *
sondern dem kommenden Geschlecht erzählen. – (Kv)
Er gebot den Wolken droben *
und öffnete die Tore des Himmels.
Er ließ Manna auf sie regnen als Speise, *
er gab ihnen Korn vom Himmel. – (Kv)
Jeder aß vom „Brot der Starken“; *
er sandte Nahrung, sie zu sättigen.
Er brachte sie in sein heiliges Gebiet, *
zum Berg, den seine Rechte erworben hat. – Kv

Lesung aus dem Brief des Apostels Paulus an die Gemeinde in Ephesus.
Schwestern und Brüder! Das also sage ich und beschwöre euch im Herrn: Lebt nicht mehr wie die Heiden in ihrem nichtigen Denken! Ihr aber habt Christus nicht so kennengelernt. Ihr habt doch von ihm gehört und seid unterrichtet worden, wie es Wahrheit ist in Jesus. Legt den alten Menschen des früheren Lebenswandels ab, der sich in den Begierden des Trugs zugrunde richtet, und lasst euch erneuern durch den Geist in eurem Denken! Zieht den neuen Menschen an, der nach dem Bild Gottes geschaffen ist in wahrer Gerechtigkeit und Heiligkeit!

Halleluja. Halleluja. Nicht nur vom Brot lebt der Mensch, sondern von jedem Wort aus Gottes Mund. Halleluja.

Aus dem heiligen Evangelium nach Johannes.
In jener Zeit als die Leute sahen, dass weder Jesus noch seine Jünger dort waren, stiegen sie in die Boote, fuhren nach Kafarnaum und suchten Jesus. Als sie ihn am anderen Ufer des Sees fanden, fragten sie ihn: Rabbi, wann bist du hierhergekommen? Jesus antwortete ihnen: Amen, amen, ich sage euch: Ihr sucht mich nicht, weil ihr Zeichen gesehen habt, sondern weil ihr von den Broten gegessen habt und satt geworden seid. Müht euch nicht ab für die Speise, die verdirbt, sondern für die Speise, die für das ewige Leben bleibt und die der Menschensohn euch geben wird! Denn ihn hat Gott, der Vater, mit seinem Siegel beglaubigt. Da fragten sie ihn: Was müssen wir tun, um die Werke Gottes zu vollbringen? Jesus antwortete ihnen: Das ist das Werk Gottes, dass ihr an den glaubt, den er gesandt hat. Sie sagten zu ihm: Welches Zeichen tust du denn, damit wir es sehen und dir glauben? Was für ein Werk tust du? Unsere Väter haben das Manna in der Wüste gegessen, wie es in der Schrift heißt: Brot vom Himmel gab er ihnen zu essen. Jesus sagte zu ihnen: Amen, amen, ich sage euch: Nicht Mose hat euch das Brot vom Himmel gegeben, sondern mein Vater gibt euch das wahre Brot vom Himmel. Denn das Brot, das Gott gibt, kommt vom Himmel herab und gibt der Welt das Leben. Da baten sie ihn: Herr, gib uns immer dieses Brot! Jesus antwortete ihnen: Ich bin das Brot des Lebens; wer zu mir kommt, wird nie mehr hungern, und wer an mich glaubt, wird nie mehr Durst haben.

Lecture du livre de l’Exode.
En ces jours-là, dans le désert, toute la communauté des fils d’Israël récriminait contre Moïse et Aaron. Les fils d’Israël leur dirent : « Ah ! Il aurait mieux valu mourir de la main du Seigneur, au pays d’Égypte, quand nous étions assis près des marmites de viande, quand nous mangions du pain à satiété ! Vous nous avez fait sortir dans ce désert pour faire mourir de faim tout ce peuple assemblé ! » Le Seigneur dit à Moïse : « Voici que, du ciel, je vais faire pleuvoir du pain pour vous. Le peuple sortira pour recueillir chaque jour sa ration quotidienne, et ainsi je vais le mettre à l’épreuve : je verrai s’il marchera, ou non, selon ma loi. « J’ai entendu les récriminations des fils d’Israël. Tu leur diras : “Au coucher du soleil, vous mangerez de la viande et, le lendemain matin, vous aurez du pain à satiété. Alors vous saurez que moi, le Seigneur, je suis votre Dieu.” » Le soir même, surgit un vol de cailles qui recouvrirent le camp ; et, le lendemain matin, il y avait une couche de rosée autour du camp. Lorsque la couche de rosée s’évapora, il y avait, à la surface du désert, une fine croûte, quelque chose de fin comme du givre, sur le sol. Quand ils virent cela, les fils d’Israël se dirent l’un à l’autre : « Mann hou ? » (ce qui veut dire : Qu’est-ce que c’est ?), car ils ne savaient pas ce que c’était. Moïse leur dit : « C’est le pain que le Seigneur vous donne à manger.

R/ Le Seigneur donne le pain du ciel ! (cf. 77, 24b)
Nous avons entendu et nous savons
ce que nos pères nous ont raconté :
et nous le redirons à l’âge qui vient,
les titres de gloire du Seigneur.
Il commande aux nuées là-haut,
il ouvre les écluses du ciel :
pour les nourrir il fait pleuvoir la manne,
il leur donne le froment du ciel.
Chacun se nourrit du pain des Forts,
il les pourvoit de vivres à satiété.
Tel un berger, il conduit son peuple.
Il le fait entrer dans son domaine sacré.

Lecture de la lettres de saint Paul apôtre aux Éphésiens.
Frères, je vous le dis, j’en témoigne dans le Seigneur : vous ne devez plus vous conduire comme les païens qui se laissent guider par le néant de leur pensée. Mais vous, ce n’est pas ainsi que l’on vous a appris à connaître le Christ, si du moins l’annonce et l’enseignement que vous avez reçus à son sujet s’accordent à la vérité qui est en Jésus. Il s’agit de vous défaire de votre conduite d’autrefois, c’est-à-dire de l’homme ancien corrompu par les convoitises qui l’entraînent dans l’erreur. Laissez-vous renouveler par la transformation spirituelle de votre pensée. Revêtez-vous de l’homme nouveau, créé, selon Dieu, dans la justice et la sainteté conformes à la vérité.

Alléluia. Alléluia. L’homme ne vit pas seulement de pain, mais de toute parole qui sort de la bouche de Dieu. Alléluia.

Évangile de Jésus Christ selon saint Jean.
En ce Temps-là, quand la foule vit que Jésus n’était pas là, ni ses disciples, les gens montèrent dans les barques et se dirigèrent vers Capharnaüm à la recherche de Jésus. L’ayant trouvé sur l’autre rive, ils lui dirent : « Rabbi, quand es-tu arrivé ici ? » Jésus leur répondit : « Amen, amen, je vous le dis : vous me cherchez, non parce que vous avez vu des signes, mais parce que vous avez mangé de ces pains et que vous avez été rassasiés. Travaillez non pas pour la nourriture qui se perd, mais pour la nourriture qui demeure jusque dans la vie éternelle, celle que vous donnera le Fils de l’homme, lui que Dieu, le Père, a marqué de son sceau. » Ils lui dirent alors : « Que devons-nous faire pour travailler aux œuvres de Dieu ? » Jésus leur répondit : « L’œuvre de Dieu, c’est que vous croyiez en celui qu’il a envoyé. » Ils lui dirent alors : « Quel signe vas-tu accomplir pour que nous puissions le voir, et te croire ? Quelle œuvre vas-tu faire ? Au désert, nos pères ont mangé la manne ; comme dit l’Écriture : Il leur a donné à manger le pain venu du ciel. » Jésus leur répondit : « Amen, amen, je vous le dis : ce n’est pas Moïse qui vous a donné le pain venu du ciel ; c’est mon Père qui vous donne le vrai pain venu du ciel. Car le pain de Dieu, c’est celui qui descend du ciel et qui donne la vie au monde. » Ils lui dirent alors : « Seigneur, donne-nous toujours de ce pain-là. » Jésus leur répondit : « Moi, je suis le pain de la vie. Celui qui vient à moi n’aura jamais faim ; celui qui croit en moi n’aura jamais soif.

Priedegt

Léif Matchrëschten! “In jenen Tagen murrte die ganze Gemeinde der Israeliten in der Wüste gegen Mose und Aaron.” (Ex 16, 2) Dëse Saz aus der Liesung klengt a mir onheemlech no. Ass et net esou, dass an deene leschte Méint vill Mënschen geklot hunn. Si hu géint déi, déi solle leeden a féieren, gegranzt. Vill Onzefriddenheet fanne mir an dëse Méint an eiser Gesellschaft. Do ass déi Pandemie, déi mir net esou einfach lassginn. Do sinn déi vill Problemer vu Nout an Aarmut an eiser Welt. Do sinn d’Schwieregkeeten, fir eis Ëmwelt propper ze halen. Do sinn déi horrend Feelverhalen an eiser Kierch. An et kéint ee wuel weider fueren mat dëser Opzielung. Kee Wonner, dass Mënschen rebelléieren, granzen a knadderen. Mir wëllen all endlech eng Welt vu Rou a Fridden, eng gerecht a gutt Welt fir jiddereen.

Wierklech fir jiddereen? Ass et eis echt en Uleies, dass et alle Mënschen an der Welt gutt geet? Mir hei an eisem Eck vun der Welt, ech hunn et scho mol gesot, kloen dach awer op engem héijen Niveau. Natierlech waren a si mir duerch d’Pandemie zimmlech ageschränkt gewiescht. Mir konnten eis Fräiheet net ausliewen. An all Kéiers, wa mir gemengt haten, mir kéinten ee Stéck Fräiheet zeréck kréien, koum gläich erëm eng nächst Well vun Infektiounen. Mat der Zäit mécht dat vill Leit zimmlech midd. An awer, geet et eis wierklech esou schlecht?

Deemools hunn d’Israelitten et an Ägypten net gutt gehat. Si gi vum Moses eraus gefouert an eng nei Fräiheet. Awer, an dat ass fir mech ee ganz gutt Bild, des Fräiheet gëtt et net fir näischt. Si muss duerch munchen Asaz erschafft an erhale ginn. Si sinn deemools net aus der Sklaverei an ee Schlaraffeland gaangen. Dat haten si warscheinlech net beduecht a sinn si elo schlecht drop. Geet et eis net och esou? Mir wëllen dëst an dat a mir sinn eis dacks net bewosst, dass dat och Engagement bedeit. Grad elo an der Pandemie misst et eis all kloer sinn, dass Fräiheet nëmmen duerch ee gemeinsaamt Engagement kann erreecht ginn.

Heiansdo hunn ech och den Androck, dass et eis dach nëmmen em ee séieren Pleséier geet. Mir wëllen eis Wënsch no Amusement an Ënnerhalung gestëllt kréien. Awer dat sinn absolut volatil, vergänglech Saachen. Si si sécherlech op eng Manéier wichteg fir eis. Awer muer brauche mir dann dat Nächst. Ech liesen an eisem Evangelium haut dem Jesus seng Umierkung och dofir op eis Gesellschaft vun haut bezunn, wann hie seet: “Ihr sucht mich nicht, weil ihr Zeichen gesehen habt, sondern weil ihr von den Broten gegessen habt und satt geworden seid. Müht euch nicht ab für die Speise, die verdirbt, sondern für die Speise, die für das ewige Leben bleibt und die der Menschensohn euch geben wird!” (Joh 6, 26f.) Et geet net duer nëmmen op kuerzfristeg Ënnerhalung ze setzen. Et muss een och méi wäit kucken. Och wann elo net jiddereen mat sengem Asaz op een éiwegt Liewen ziilt, sou kann een awer dach och mol kucken, op dat, wat ee wëll hunn, zumindest emol eng längerfristeg Bedeitung huet.

Eist Denken an Iwwerleeën, eist Wënschen a Fuerderen muss onbedéngt gedroe sinn vun der Iddie, dass och muer nach Liewe méiglech ass fir eis an des Welt. Alles, wat nëmmen am Denken op eng kuerzfristeg Befriddegung vu Wënsch aus ass, verfeelt d’Zil vun engem gudde Liewen an der Welt insgesamt. Vläicht misst een dofir och hei dem Paulus seng Ermanung am Epheserbréif e bëssi méi eescht huelen: “Lebt nicht mehr wie die Heiden in ihrem nichtigen Denken!” (Eph 4, 17) Eist Denken ass dann “nichteg”, wann et eben net op eng länger Zukunft, op ee wierklecht Zil ausgeriicht ass. Sou eng Zukunft kann nëmmen d’Wuel vun alle Mënschen a vun alle Wiesen an dëser Welt sinn. Zukunft kann net nëmmen mäi klengen an egoistesche Pleséier sinn, “der sich in den Begierden des Trugs zugrunde richtet” (Eph 4,22). An eben dës gutt Zukunft verlaangt vun eis all ee richtegt Nodenken an een déift Engagement. Eng gerecht a fräi Welt, eng Welt ouni Nout a Leed gëtt et fir keen zum Nulltarif. Mir mussen eis schonn änneren, fir dass des Welt sech kann änneren. De Paulus hält dofir och fir eis fest: “Zieht den neuen Menschen an, der nach dem Bild Gottes geschaffen ist in wahrer Gerechtigkeit und Heiligkeit!” (Eph 4, 24)

Fürbitten

Zu Gott, dem Papp vun eisem Här Jesus Christus, wëlle mir bieden:

  • Fir eng gerecht Uerdnung an der Welt: datt d’Mënschen iwwerall matenaner deelen an esou deng Baarmhäerzegkeet weisen. Härgott héier eis.
  • Fir den Erhalt vum soziale Fridden an eiser Gesellschaft: datt d’Politiker an all Bierger agesinn, wéi wichteg déi gelieften Solidaritéit ass. Härgott héier eis.
  • Fir déi Aarm an Hongerleidend: datt si hiren Undeel kréien un de Gidder vun dëser Welt. Härgott héier eis.
  • Fir eis Gemeinschaft: datt mir léieren, bridderlech matenaner ze deelen, an esou zu glafwierdegen Zeien vun denger Léift ginn. Härgott héier eis.
  • Fir eis Verstuerwen: datt hiert Liewen an denger Herrlechkeet opgehuewen ass. Härgott héier eis.

Papp, déi Räich wiisst ënnert de Mënschen, wa mir am Liewen dengem Jong noginn. Dofir soe mir dir Merci. Dech luewen an éiere mir elo an an all Éiwegkeet. Amen.

II.

Jésus disait aux gens qui l’interrogeaient: «L’œuvre de Dieu, c’est que vous croyiez en celui qu’il a envoyé.» Prions le Seigneur de donner à notre monde les couleurs de l’Évangile.
Seigneur, fais-nous voir ta lumière.
– Pour ceux et celles qui ont la charge de ton Église, pour les guides spirituels, les éducateurs et éducatrices auprès des jeunes et des adultes, Seigneur, nous te prions.
– Pour les personnes qui cherchent un emploi et vivent l’angoisse de manquer de nourriture, pour elles et leur famille, Seigneur, nous te prions.
– Pour les personnes qui ont soif de toi et qui n’arrivent pas à reconnaître les signes de ta présence, Seigneur, nous te prions.
– Pour les femmes et les hommes qui doivent relever de nouveaux défis et redoutent l’échec, Seigneur, nous te prions.
Oui, Dieu notre Père, nous te prions de tout notre cœur pour que tes enfants sachent trouver en toi la nourriture qui rassasie vraiment. Garde-les sous ta bienveillante protection, toi qui règnes pour les siècles des siècles. Amen.
(http://www.vieliturgique.ca)

Gowegebiet

Baarmhäerzege Gott, helleg dës Gowen. Huel dëst Affer un, dat dir am Hellege Geescht duerbruecht gëtt, a maach eis selwer zu enger Gof, déi dir fir ëmmer gehéiert. Dorëms biede mir dech duerch de Jesus, eise Brudder an eisen Här. Amen.

Dans ta bonté, Seigneur, sanctifie ces dons; accepte le sacrifice spirituel de cette eucharistie, et fais de nous-mêmes une éternelle offrande à ta gloire. Par Jésus.

Jesus hat von sich ein großes Wort gesagt: Ich bin das Brot des Lebens. Gott, wenn wir jetzt unter seinem Namen Brot und Wein segnen, dann bitten wir: Lass uns selber für unsere Mitmenschen nahrhaft wie das Brot sein und erfreulich wie der Wein. Amen

Hochgebet – „Gott des Lebens I“


Präfation
Wir danken dir, guter Gott.
Wir glauben, dass unser Leben in dir seinen Ursprung hat
und in dir seine Vollendung findet.
Wir danken dir für Jesus, der in deinem Namen kam,
damit alle Menschen das Leben und dieses in Fülle haben.
Wir danken dir für ihn, weil ihm die Befreiung von Nöten
wichtiger war als die Beachtung heiliger Überlieferungen.
Dankbar bereit, ihm nachzufolgen, bekennen wir:

Sanctus
Guter Gott, du hast dich dem Mose als jener offenbart,
der das Elend seines Volkes gesehen und dessen Schrei gehört hat.
Von Anfang an warst du auf der Seite
der bedrückten Hebräerinnen und Hebräer.
Du wolltest deren Befreiung und führtest sie aus dem
Sklavenhaus Ägyptens in ein Land, in dem Milch und Honig fließt.

Du bist kein Gott privater Innerlichkeit,
sondern der befreiende Gott der Geschichte.
Du willst nicht, dass in deinem Namen Herrschaft ausgeübt wird
oder die Verhältnisse religiös verklärt werden.
Du bist der eine und einzige Gott
und duldest um unserer Freiheit willen keine Götzen neben dir.

Im Namen und Auftrag Jesu sind wir vor dir versammelt,
um in Erinnerung an ihn das Brot zu brechen (und den Wein auszuteilen).

Wir bitten dich um deinen Geist, damit im Teilen des Brotes
(im Teilen von Brot und Wein) Jesus Christus + unter uns gegenwärtig wird.

Es war in der Nacht vor seinem Leiden.
Im Angesichte des Todes kam Jesus mit den Seinen zusammen,
um von ihnen Abschied zu nehmen.
In jener Nacht nahm er während des Essens Brot in seine Hände,
dankte dafür, brach es und reichte es den Seinen mit den Worten:

NEHMET UND ESSET ALLE DAVON.
DAS IST MEIN LEIB, DER FÜR EUCH HINGEGEBEN WIRD.

Ebenso nahm er in jener Nacht
nach dem Essen den Becher mit Wein, dankte wiederum
und reichte ihn den Seinen mit den Worten:

NEHMET UND TRINKET ALLE DARAUS.
DAS IST DER BECHER DES NEUEN UND EWIGEN BUNDES,
MEIN BLUT, DAS FÜR EUCH UND FÜR ALLE VERGOSSEN WIRD
ZUR VERGEBUNG DER SÜNDEN.
TUT DIES ZU MEINEM GEDÄCHTNIS.

Geheimnis des Glaubens
Akklamation

Treuer Gott, wir gedenken des befreienden Lebens Jesu.
Er durchschaute das etablierte Unrecht seiner Zeit
und wollte nicht, dass es in deinem Namen weiterbestehe.
Deshalb griff er den Tempel an, vertrieb die Geldwechsler
und stieß den Taubenhändlern die Tische um,
erklärte den Tempel zur Räuberhöhle
und entzog ihm deine und damit jegliche Rechtfertigung.

Wir bitten um den Heiligen Geist.
Lass uns den Glauben an dich, den Gott des Lebens, bezeugen,
indem wir ausbeuterische Systeme bekämpfen,
damit niemand mehr um die Früchte der Arbeit betrogen wird;
indem wir knechtende Ordnungen unterwandern,
damit niemand mehr nieder gehalten wird;
indem wir die Götzen des Todes entmachten,
damit ihnen nichts und niemand mehr geopfert werden kann.

Erfülle mit deinem Geist auch jene, die eine besondere Verantwortung in der Kirche tragen,
damit sie mit uns der Versuchung zur Komplizenschaft mit Reichen und Mächtigen widerstehen.
Wir bitten für den Bischof von Rom unseren Papst Franziskus
und unsere Bischöfe und für alle Gläubigen unserer Kirche.

Gedenke der vielen und namenlosen Opfer lebensfeindlicher Verhältnisse
und all jener, die uns nahe gestanden sind und die der Tod uns entrissen hat.

Im Glauben, dass du der Gott des Lebens bist,
dürfen wir dich loben und preisen durch Jesus Christus.

Durch ihn und mit ihm und in ihm ist dir, Gott, allmächtiger Vater,
in der Einheit des Heiligen Geistes alle Herrlichkeit und Ehre jetzt und in Ewigkeit. Amen.
Vgl. Urs Eigenmann, in: HG – Texte zum Teilen von Brot und Wein, Luzern 1996

Vaterunser

De Jesus huet d’Nout vu ville Mënsche gesinn. Gesi mir si och? Biede mir an deem Gebiet, wat Christus eis geléiert huet ëm dat deeglecht Brout fir all Mënsch an dëser Welt: Vater unser im Himmel, …

Friddensgebiet

Op ville Plazen an der Welt ass d’Nout an d’Suerg ëm d’Iwwerliewen extreem grouss. Dat féiert dacks zu Sträit. Fridde kann et nëmme ginn, wa mir een echten Ausgläich tëschent Räich an Aarm fannen. Dofir biede mir: Här Jesus Christus kuck op eis a schenk eis an alle Mënschen Fridden a Gerechtegkeet.

Schlussgebiet

Baarmhäerzege Gott, an deenen hellege Gowen empfänke mir nei Kraaft. Bleif béi eis an aller Gefor an entzéi eis ni deng Hëllef, fir datt mir de Wee zu dir fannen. Dorëms biede mir dech duerch de Jesus, eisen Här. Amen.

Seigneur, entoure d’une constante protection ceux que tu as renouvelés par le apin du ciel; puisque tu ne cesses de les réconforter, rends-les dignes de l’éternel salut. Par Jésus.

Guter Gott, dein Wort ist uns Hoffnung, dein Wort ist uns Sinn. Du stärkst uns mit deinem Wort. Du stärkst uns mit deinem Brot. Durch dein Brot wirst du eins mit uns. Aus deiner Kraft lass uns deine Zeugen sein.


Mass vum 25. Juli
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Mass vum 8. August

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