Päischten B - 22./23.5.2021


Home Back Print Kontakt

Léif Matchrëschten! Päischten, d’Fest vum Hellegen Geescht! De Geescht vu Gott soll an eis wierken. Sou wéi d’Apostelen deemools Kraaft fonnt hunn fir am Geescht vu Christus eraus an d’Welt ze goen, sou sollen elo och mir eis opmaachen an a sengem Geescht handelen. Mir sinn duerch eis Daf opgeholl an des Gemeinschaft vu Mënschen, déi am Geescht vu Christus hiert Liewen sollen liewen a gestalten. Awer wouranner besteet lo dee Geescht? Ass dat net nëmmen ee frommt Gespréich? Et ass nëmmen frommt Gespréich, wann dem Jesus seng Botschaft fir eis keng Konsequenzen huet fir eist alldeeglecht Liewen. Wann déi Botschaft awer eppes an eis bewierkt, dann handele mir am Geescht vu Christus, da liewen mir seng Léift zu eise Matmënschen, da schafe mir Fridden, da versiche mir eis Welt ee Stéck besser ze maachen fir all Mënsch an all Geschöpf asw. Haut denke mir drun, dass d’Apostelen des Kraaft a sech gespuert hunn, fir dem Jesus wierklech duerch hiert Liewen nozegoen. Si sinn an d’Welt eraus gezunn an hunn de Mënschen vun der Léift vu Gott geschwat. Mir als Chrëschten vun haut stinn an hirer Nofolleg an och mir sollen des Léift vu Gott lieweg gi loossen duerch eist Liewen an duerch eist Handelen an der Welt. Froe mir Gott ëm säi Geescht an ëm seng Hëllef:

Dagesgebiet


Dagesgebiet vun der Virowendmass
Gott, eisen Här. Du hues d’Geheimnis vun Ouschteren am Geschéien vu Päischten ofgeschloss. Du hues d’Mënschen aus allen Natiounen erfuere gelooss, datt’s du si gär hues an si unhëls. Féier an dengem Geescht d’Mënschen aus alle Sproochen an Natiounen zesummen, esou datt si all däin Numm bekennen a luewen. Dorëms biede mir dech, geleet vum Hellege Geescht, an duerch déi Jong, eisen Här a Brudder, Jesus Christus, elo an an all Éiwegkeet. Amen.

oder:
Gott und Vater, du berufst aus allen Völkern dein Volk und führst es zusammen im Heiligen Geist. Gib, dass deine Kirche ihrer Sendung treu bleibt, dass sie Sauerteig ist für die Menschheit, die du in Christus erneuern und zu einer Familie umgestalten willst. Darum bitten wir durch ihn, der in der Einheit des Heiligen Geistes mit dir lebt und wirkt in Ewigkeit.

Dagesgebiet vun der Houmass
Allmächtiger, ewiger Gott, durch das Geheimnis des heutigen Tages heiligst du deine Kirche in allen Völkern und Nationen. Erfülle die ganze Welt mit den Gaben des Heiligen Geistes, und was deine Liebe am Anfang der Kirche gewirkt hat, das wirke sie auch heute in den Herzen aller, die an dich glauben. Darum bitten wir durch Christus.

Aujourd’hui, Seigneur, par le mystère de la Pentecôte, tu sanctifies ton Église chez tous les peuples et dans toutes les nations; répands les dons du Saint-Esprit sur l’immensité du monde, et continue dans les cœurs des croyants l’œuvre d’amour que tu as entreprise au début de la prédication évangélique. Par Jésus Christ.
Amen.

Liesungen: (Virowend: Gen 11,1-9 / Ex 19,3-8a.16-20 / Ez 37, 1-14 / Joël 3, 1-5 / Röm 8, 22-27 / Joh 7, 37-39)
Vum Dag: Apg 2, 1-11 / Gal 5, 16-25 / Joh 15, 26-27; 16, 12-15

Lesung aus der Apostelgeschichte.
Als der Tag des Pfingstfestes gekommen war, waren alle zusammen am selben Ort. Da kam plötzlich vom Himmel her ein Brausen, wie wenn ein heftiger Sturm daherfährt, und erfüllte das ganze Haus, in dem sie saßen. Und es erschienen ihnen Zungen wie von Feuer, die sich verteilten; auf jeden von ihnen ließ sich eine nieder. Und alle wurden vom Heiligen Geist erfüllt und begannen, in anderen Sprachen zu reden, wie es der Geist ihnen eingab. In Jerusalem aber wohnten Juden, fromme Männer aus allen Völkern unter dem Himmel. Als sich das Getöse erhob, strömte die Menge zusammen und war ganz bestürzt; denn jeder hörte sie in seiner Sprache reden. Sie waren fassungslos vor Staunen und sagten: Seht! Sind das nicht alles Galiläer, die hier reden? Wieso kann sie jeder von uns in seiner Muttersprache hören: Parther, Meder und Elamiter, Bewohner von Mesopotamien, Judäa und Kappadokien, von Pontus und der Provinz Asien, von Phrygien und Pamphylien, von Ägypten und dem Gebiet Libyens nach Kyrene hin, auch die Römer, die sich hier aufhalten, Juden und Proselyten, Kreter und Araber - wir hören sie in unseren Sprachen Gottes große Taten verkünden.

Kv.: Sende aus deinen Geist und das Angesicht der Erde wird neu.
Preise den HERRN, meine Seele! HERR, mein Gott, überaus groß bist du! Du bist mit Hoheit und Pracht bekleidet. Du hüllst dich in Licht wie in einen Mantel, du spannst den Himmel aus gleich einem Zelt. Kv.

Wie zahlreich sind deine Werke, HERR, sie alle hast du mit Weisheit gemacht, die Erde ist voll von deinen Geschöpfen. Da ist das Meer, so groß und weit, darin ein Gewimmel, nicht zu zählen: kleine und große Tiere. Kv.

Verbirgst du dein Angesicht, sind sie verstört, nimmst du ihnen den Atem, so schwinden sie hin und kehren zurück zum Staub. Du sendest deinen Geist aus: Sie werden erschaffen und du erneuerst das Angesicht der Erde. Kv.

Die Herrlichkeit des HERRN währe ewig, der HERR freue sich seiner Werke. Möge ihm mein Dichten gefallen. Ich will mich freuen am HERRN. Kv.

Lesung aus dem Brief des Apostels Paulus an die Gemeinden in Galatien.
Schwestern und Brüder! Wandelt im Geist, dann werdet ihr das Begehren des Fleisches nicht erfüllen! Denn das Fleisch begehrt gegen den Geist, der Geist gegen das Fleisch, denn diese sind einander entgegengesetzt, damit ihr nicht tut, was ihr wollt. Wenn ihr euch aber vom Geist führen lasst, dann steht ihr nicht unter dem Gesetz. Die Werke des Fleisches sind deutlich erkennbar: Unzucht, Unreinheit, Ausschweifung, Götzendienst, Zauberei, Feindschaften, Streit, Eifersucht, Jähzorn, Eigennutz, Spaltungen, Parteiungen, Neid, maßloses Trinken und Essen und Ähnliches mehr. Ich sage euch voraus, wie ich es früher vorausgesagt habe: Wer so etwas tut, wird das Reich Gottes nicht erben. Die Frucht des Geistes aber ist Liebe, Freude, Friede, Langmut, Freundlichkeit, Güte, Treue, Sanftmut und Enthaltsamkeit; gegen all das ist das Gesetz nicht. Die zu Christus Jesus gehören, haben das Fleisch und damit ihre Leidenschaften und Begierden gekreuzigt. Wenn wir im Geist leben, lasst uns auch im Geist wandeln!

Sequenz
Komm herab, o Heilger Geist,
der die finstre Nacht zerreißt,
strahle Licht in diese Welt.
Komm, der alle Armen liebt,
komm, der gute Gaben gibt,
komm, der jedes Herz erhellt.
Höchster Tröster in der Zeit,
Gast, der Herz und Sinn erfreut,
köstlich Labsal in der Not.
In der Unrast schenkst du Ruh,
hauchst in Hitze Kühlung zu,
spendest Trost in Leid und Tod.
Komm, o du glückselig Licht,
fülle Herz und Angesicht,
dring bis auf der Seele Grund.
Ohne dein lebendig Wehn
kann im Menschen nichts bestehn,
kann nichts heil sein noch gesund.
Was befleckt ist, wasche rein,
Dürrem gieße Leben ein,
heile du, wo Krankheit quält.
Wärme du, was kalt und hart,
löse, was in sich erstarrt,
lenke, was den Weg verfehlt.
Gib dem Volk, das dir vertraut,
das auf deine Hilfe baut,
deine Gaben zum Geleit.
Lass es in der Zeit bestehn,
deines Heils Vollendung sehn
und der Freuden Ewigkeit.
(Amen. Halleluja.)

Halleluja. Halleluja. Komm, Heiliger Geist, erfülle die Herzen deiner Gläubigen und entzünde in ihnen das Feuer deiner Liebe! Halleluja.

Aus dem heiligen Evangelium nach Johannes.
In jener Zeit sprach Jesus zu seinen Jüngern: Wenn aber der Beistand kommt, den ich euch vom Vater aus senden werde, der Geist der Wahrheit, der vom Vater ausgeht, dann wird er Zeugnis für mich ablegen. Und auch ihr legt Zeugnis ab, weil ihr von Anfang an bei mir seid. Noch vieles habe ich euch zu sagen, aber ihr könnt es jetzt nicht tragen. Wenn aber jener kommt, der Geist der Wahrheit, wird er euch in der ganzen Wahrheit leiten. Denn er wird nicht aus sich selbst heraus reden, sondern er wird reden, was er hört, und euch verkünden, was kommen wird. Er wird mich verherrlichen; denn er wird von dem, was mein ist, nehmen und es euch verkünden. Alles, was der Vater hat, ist mein; darum habe ich gesagt: Er nimmt von dem, was mein ist, und wird es euch verkünden.

Lecture du livre des Actes des Apôtres.
Quand arriva le jour de la Pentecôte, au terme des cinquante jours, ils se trouvaient réunis tous ensemble. Soudain un bruit survint du ciel comme un violent coup de vent : la maison où ils étaient assis en fut remplie tout entière. Alors leur apparurent des langues qu’on aurait dites de feu, qui se partageaient, et il s’en posa une sur chacun d’eux. Tous furent remplis d’Esprit Saint: ils se mirent à parler en d’autres langues, et chacun s’exprimait selon le don de l’Esprit. Or, il y avait, résidant à Jérusalem, des Juifs religieux, venant de toutes les nations sous le ciel. Lorsque ceux-ci entendirent la voix qui retentissait, ils se rassemblèrent en foule. Ils étaient en pleine confusion parce que chacun d’eux entendait dans son propre dialecte ceux qui parlaient. Dans la stupéfaction et l’émerveillement, ils disaient: «Ces gens qui parlent ne sont-ils pas tous Galiléens? Comment se fait-il que chacun de nous les entende dans son propre dialecte, sa langue maternelle? Parthes, Mèdes et Élamites, habitants de la Mésopotamie, de la Judée et de la Cappadoce, de la province du Pont et de celle d’Asie, de la Phrygie et de la Pamphylie, de l’Égypte et des contrées de Libye proches de Cyrène, Romains de passage, Juifs de naissance et convertis, Crétois et Arabes, tous nous les entendons parler dans nos langues des merveilles de Dieu.»

R/ Ô Seigneur, envoie ton Esprit
qui renouvelle la face de la terre !

Bénis le Seigneur, ô mon âme ;
Seigneur mon Dieu, tu es si grand !
Quelle profusion dans tes œuvres, Seigneur !
la terre s’emplit de tes biens.

Tu reprends leur souffle, ils expirent
et retournent à leur poussière.
Tu envoies ton souffle : ils sont créés ;
tu renouvelles la face de la terre.

Gloire au Seigneur à tout jamais !
Que Dieu se réjouisse en ses œuvres !
Que mon poème lui soit agréable ;
moi, je me réjouis dans le Seigneur.

Lecture de la lettre de saint Paul apôtre aux Galates.
Frères, je vous le dis: marchez sous la conduite de l’Esprit Saint, et vous ne risquerez pas de satisfaire les convoitises de la chair. Car les tendances de la chair s’opposent à l’Esprit, et les tendances de l’Esprit s’opposent à la chair. En effet, il y a là un affrontement qui vous empêche de faire tout ce que vous voudriez. Mais si vous vous laissez conduire par l’Esprit, vous n’êtes pas soumis à la Loi. On sait bien à quelles actions mène la chair : inconduite, impureté, débauche, idolâtrie, sorcellerie, haines, rivalité, jalousie, emportements, intrigues, divisions, sectarisme, envie, beuveries, orgies et autres choses du même genre. Je vous préviens, comme je l’ai déjà fait : ceux qui commettent de telles actions ne recevront pas en héritage le royaume de Dieu. Mais voici le fruit de l’Esprit : amour, joie, paix, patience, bonté, bienveillance, fidélité, douceur et maîtrise de soi. En ces domaines, la Loi n’intervient pas. Ceux qui sont au Christ Jésus ont crucifié en eux la chair, avec ses passions et ses convoitises. Puisque l’Esprit nous fait vivre, marchons sous la conduite de l’Esprit.

SÉQUENCE
Viens, Esprit Saint, en nos cœurs
et envoie du haut de ciel
un rayon de ta lumière.
Viens en nous, père des pauvres,
viens, dispensateur des dons,
viens, lumière de nos cœurs.
Consolateur souverain,
hôte très doux de nos âmes,
adoucissante fraîcheur.
Dans le labeur, le repos ;
dans la fièvre, la fraîcheur ;
dans les pleurs, le réconfort.
Ô lumière bienheureuse,
viens remplir jusqu’à l’intime
le cœur de tous tes fidèles.
Sans ta puissance divine,
il n’est rien en aucun homme,
rien qui ne soit perverti.
Lave ce qui est souillé,
baigne ce qui est aride,
guéris ce qui est blessé.
Assouplis ce qui est raide,
réchauffe ce qui est froid,
rends droit ce qui est faussé.
À tous ceux qui ont la foi
et qui en toi se confient
donne tes sept dons sacrés.
Donne mérite et vertu,
donne le salut final,
donne la joie éternelle.
Amen.

Alléluia. Alléluia. Viens, Esprit Saint! Emplis le cœur de tes fidèles! Allume en eux le feu de ton amour! Alléluia.

Évangile de Jésus Christ selon saint Jean.
En ce Temps-là, Jésus disait à ses disciples: Quand viendra le Défenseur, que je vous enverrai d’auprès du Père, lui, l’Esprit de vérité qui procède du Père, il rendra témoignage en ma faveur. Et vous aussi, vous allez rendre témoignage, car vous êtes avec moi depuis le commencement. J’ai encore beaucoup de choses à vous dire, mais pour l’instant vous ne pouvez pas les porter. Quand il viendra, lui, l’Esprit de vérité, il vous conduira dans la vérité tout entière. En effet, ce qu’il dira ne viendra pas de lui-même: mais ce qu’il aura entendu, il le dira; et ce qui va venir, il vous le fera connaître. Lui me glorifiera, car il recevra ce qui vient de moi pour vous le faire connaître. Tout ce que possède le Père est à moi; voilà pourquoi je vous ai dit: L’Esprit reçoit ce qui vient de moi pour vous le faire connaître.

Priedegt

Léif Matchrëschten! Mir feieren Päischten, d’Fest vum hellege Geescht. Awer kaum ee kann sech eppes Konkretes ënner dësem Begrëff vum Geescht virstellen. Den Ausdrock „Hellege Geescht“ kënnt am AT vun der Bibel nëmmen zwee mol vir (Ps 51,13 a Jes 63,10f. ). Mä ongeféier 400 mol begéint eis de Geescht soss am AT. Dat hebräescht Wuert „ruach“ ass weiblech an bedeit esou vill wéi „Wand, Otem, Geescht, Energie, Liewenskraaft“. Dëse Begrëff bezeechent also eng grouss Liewenskraaft, eng Vitalitéit an Energie. Schonn eleng des Siicht kann eis hëllefen ze verstoen, wat de Geescht, dee mir haut feieren ka bedeiten. Am NT steet fir de Geescht dat griichescht neutraalt Wuert „Pneuma“. Mat der griichescher Sprooch kënnt elo och en neit Denksystem an d’Spill. Mä trotzdeem bezeechent och dëst Wuert vum „Pneuma“ déi dynamesch, Liewe schaffend a befreiend Kraaft vu Gott. D’Vitalitéit ass also och hei do. Eréischt, wéi d’Bibel an d’Latäin iwwersat gouf, gëtt de Geescht männlech an zur drëtter Persoun vun der Trinitéit am Begrëff vum „spiritus (sanctus)“. Domat ass awer eben och déi grouss Dimensioun vun de Bedeitungen aus dem Hebräeschen verschwonnen. Des Agrenzung vun der Begrëfflechkeet mécht et eis och zimmlech schwéier ze verstoen an ze deiten, wat mir an der Bibel liesen.

Kucke mir haut elo an d’Liesung aus der Apostelgeschicht. Hei gëtt faarweg a lieweg vum Geescht erzielt. Mä et ass eng Geschicht, déi eis als Lieser wëll mat abezéien. Mir solle gesinn an erkennen, dass d’Wierke vum Geescht vu Gott déi éischt Chrëschten zudéifst gepräägt huet. Hei ass eppes geschitt, wat een als „Initialzündung“ fir d’Wuessen vun der jonker Gemeinschaft ka bezeechnen.

Ganz vill Bedeitung muss een och am Zäitpunkt gesinn, wou dëse Geescht kennt. Fofzeg Deeg bzw. 7 Wochen no dem jüddeschen Pesach-Fest gëtt Päischte gefeiert. Et ass een Erntedankfest fir déi éischt Saachen, déi op de Felder gewuess sinn. Allerdéngs gëtt dëst Fest och mat engem Ereegnis aus der jüddescher Geschicht verbonnen, mat der „Gesetzgebung“ um Bierg Sinai. Et ass also een Dag vu Merci a vun Erënnerung. Gott schenkt eng nei Liewensuerdnung.

Op Päischten kritt deemno lo déi jonk Gemeinschaft vu Chrëschten eng Liewensuerdnung an den Optrag, des Liewensuerdnung weider ze droen an d’Welt. Wat faszinant ass, ass dass jidder Mënsch ka verstoen. Déi Botschaft vu Christus ass net beschränkt op ee Vollek, op eng Sprooch an, ech géif gäre soen, op eng Deitung. Wa mir an der Virowendmass vu Päischten d’Liesung aus dem Buch Genesis (Gen 11, 1-9) kucken, déi bekannte Geschicht vum Tuermbau vu Babel mat der Vilfalt vun de Sproochen, da gëtt déi grouss Schwieregkeet an der Kommunikatioun elo hei gesinn als ee grousse Räichtum, deen et erméiglecht d’Botschaft vum Jesus an déi ganz Welt ze bréngen.

D’Bild vun de Feierzongen, déi sech op déi eenzel Mënschen nidderloossen, weist eis, dass de Geescht mat deenen eenzele Mënschen schafft. Hei gëtt näischt einfach esou gläich gemaach. Et bleift bäi enger grousser Villfältegkeet. De Geescht vu Päischten respektéiert an adelt déi onverwiesselbar Eegenaart, d’Perséinlechkeet vu jidder Mënsch. Dat ass a mengen Aen eppes äusserst Wichteges an dëser Geschicht. Mir sinn ëmmer nees an der Versuchung fir alles gläich ze maachen. Mir sinn all Mënschen, jo! Mënschen mat gläiche Rechter a Flichten. Jidder Mënsch huet seng Plaz an der grousser Mënschefamill an dierf sech och do abréngen. Dës Gläichheet ass awer net ze verwiesselen mat enger „Gleichschaltung“ vum Mënsch, wéi et esou gären an Diktaturen geschitt. Och a grad well mir all als Mënschen eng an déi selwecht Méiglechkeet hunn eis mat ze deelen, sou si mir als Mënschen dach awer eenzel Individuen. A genee des Individualitéit respektéiert de Geescht vu Gott. De Geescht mécht eis net uniform. Hie reegt eis am Géigendeel un, fir ganz perséinlech an individuell eis anzesetzen an d’Botschaft vu Jesus Christus ze liewen.

De Mënsch ass a bleift ëmmer eng ganz eegen Perséinlechkeet. Mä als Perséinlechkeet beherrscht all Mënsch awer ëmmer eben déi selwecht Sprooch, déi hien mat aneren a Kontakt bréngt. Des Sprooch ass d’Iwwerzeegung, dass jiddereen wäertvoll a gutt ass. Des Sprooch ass d’Sprooch vun der Léift, vum Fridden, vun der Gerechtegkeet. Et ass déi Sprooch, déi eis als Mënschen ausweist, déi ëmmer erëm fir anerer do sinn, hinnen hëllefen an si ënnerstëtzen. Et ass déi Sprooch, déi schliisslech iwwer eis als eenzel Perséinlechkeeten eraus weist.

An domat si mir dann och an enger Gemeinschaft. An der Gemeinschaft sollen an dierfen mir eis jee besonnesch Charismen abréngen zum Wuel vu jidderengem. Wa mir dervu schwätzen, dass Päischten d’Gebuertsstonn vun eiser Kierch ass, da misste mir eis vläicht erëm ganz séier op dësen Ëmstand zeréck besënnen an och méi wéit denken, wéi just nëmmen zu Roum. De Geescht vu Gott ass och an den einfache Chrëschten, net nëmmen an deene Geweiten. A sécher missten déi Offiziell an der Kierch erëm léieren an de Sprooche vun de Mënschen ze schwätzen an ze handelen. De Mënsch ass a bleift ee fräit Wiesen, dat déi gemeinsam Sprooch vun der Léift beherrscht an sech och doduerch ka verstännegen mat aneren, iwwer all Grenzen ewech. Dat misst och an eiser Kierch esou sinn.

An der Päischterzielung vun der Apostelgeschicht verstinn d’Mënschen alleguer, wat d’Apostelen deemools wollten matdeelen. Baarmhäerzegkeet, Léift, Fridden, Gerechtegkeet an villes méi brauchen keng gescheit Wierder. Si brauche just Mënschen, déi genee dat maachen, déi esou handelen an hirem Liewen. Ech wënschen eis all, dass mir dat kënnen esou hikréien. Schwätze mir einfach déi eng Sprooch vun der Léift, och mol erëm méi an eiser Kierch a besonnesch an den ieweschte Reien. Loosse mir der Vitalitéit vum Geescht vu Gott säi Raum. Da kann och eis Gemeinschaft neit Liewe fannen.

Fürbitten

Eisen Här Jesus huet bäi sengem Äddi aus dëser Welt den Hellege Geescht versprach. Dee soll eis an déi voll Wourecht féieren. Dofir biede mir elo ëm dëse Geescht:

* Fir all déi, déi virun schwéieren a wichtegen Entscheedungen stinn a Rot an Hëllef dofir brauchen: Här, schéck hinnen däi Geescht.

* Fir all, déi an eiser Kierch een Amt vun der Leedung hunn, a fir all, déi sech an eise Gemeinschaften engagéieren an dobäi no neie Weeër an d’Zukunft sichen: Här, schéck hinnen däi Geescht.

* Fir all, déi de Mutt verluer hunn an sech aus der Kierch an de Gemeinschaften zeréck gezunn hunn, dass si nei Impulser fir hiert Liewe fannen: Här, schéck hinnen däi Geescht.

* Fir all, déi nach Visiounen hunn fir eis kierchlech Gemeinschaft, dass si d’Chance hunn sech an ze bréngen an och haut deng Botschaft glafwierdeg verkënnegen: Här, schéck hinnen däi Geescht.

* Fir all eis Verstuerwen, dass si bäi dir gebuerge sinn: Här, schéck hinnen däi Geescht.

Här Jesus, du léis eis net eleng. Schéck eis och elo ëmmer nees deng Hëllef. Dech luewen an éiere mir elo an an all Éiwegkeet. Amen.

II.

Laissons l’Esprit de vérité pénétrer notre cœur et, d’une même voix, adressons notre prière au Père qui nous aime. Ô Seigneur, que vienne ton Esprit.

– Partout dans le monde, des hommes et des femmes occupent des postes de haute responsabilité politique et sociale; que l’Esprit Saint leur procure la paix et la patience.

– Ici et ailleurs, des missionnaires de l’Évangile témoignent du Christ ressuscité; que l’Esprit Saint leur procure l’amour et la joie.

– Dans notre société, des bénévoles consacrent du temps et des efforts à aider leurs frères et sœurs qui vivent des difficultés; que l’Esprit Saint leur procure la bonté et la bienveillance.

– Dans notre communauté, des personnes se consacrent à l’éducation de la foi des adultes et des plus jeunes; que l’Esprit Saint leur procure la confiance, l’humilité et la capacité de se mettre à l’écoute.

Seigneur Dieu, tu accordes généreusement à tes fidèles toutes les richesses de l’Esprit. Daigne exaucer nos prières et soutiens-nous dans l’exercice de notre mission prophétique au sein de ton Église. Par Jésus, le Christ ressuscité. Amen.
(http://www.vieliturgique.ca)

Gowegebiet

Allmächtege Gott, erfëll d’Versprieche vun dengem Jong;
Scheck eis déi Geescht, fir datt hien eis aféiert an déi voll Wourecht
an datt hien eis d’Geheimnis vun denger Existenz erkläert.
Dorëms biede mir, duerch de Jesus, eise Brudder an eisen Här. Amen.

Dieu notre Père, réponds à notre attente, souviens-toi de la promesse de ton Fils :
que l’Esprit Saint nous fasse pénétrer plus avant dans l’intelligence du mystère eucharistique
et nous ouvre à la vérité tout entière. Par Jésus.

Schöpfer allen Lebens, nimm an, was wir heute vor dich bringen. Lass den Geist, den du deiner Kirche geschenkt hast, spürbar werden in der Welt durch alle, die an dich glauben. Darum bitten wir durch Christus, unsern Herrn.

Hochgebet „Pfingsten II“


Präfation
Vater, wir gedenken des Tages, an dem du der Welt deinen Atem gabst,
an dem du den Menschen deinen Geist geschenkt und ein Feuer der Liebe entzündet hast.
Wir staunen über dich, du scheinst uns manchmal fern, und bist doch nah.
Du bist gegenwärtig, wenn du uns zusammenführst und wo Menschen aus deinem Geist leben.
Er ist der Geist deines Sohnes, der Geist aller, die auf ihn hoffen und dein Wort hören.
Dieser Geist befähigt sie, zueinander zu finden und einander zu verstehen.
Wir danken dir für deinen Heiligen Geist, für das Feuer, das er stets aufs Neue entfacht,
für den Sturm, den er stets neu entfesselt in unserer Welt und in deiner Kirche.
In seinem Geiste lass uns dir danken, lass uns dich loben und preisen und voll Freude bekennen:

Sanctus

Wir bitten dich, gib uns ein neues Herz und einen neuen Geist,
damit wir es wagen, selbst neu zu beginnen, miteinander,
wo immer wir uns begegnen, jeden Tag neu.

Mach uns Mut, unseren Weg zu gehen,
dir zu glauben und deine Liebe zu tun, auszuhalten und alles zu erhoffen.

Gib uns deinen Geist, wenn wir jetzt das Brot füreinander brechen
Gib uns den Geist Jesu!

Darum bitten wir dich, Vater, sende deinen Geist über Brot und Wein,
damit sie für uns zu Jesu Leib + und Blut werden.

Denn bei seinem letzten Mahl – im Kreis seiner Freunde –
nahm er das Brot, dankte dir, brach es, reichte es seinen Jüngern und sagte:

NEHMET UND ESSET ALLE DAVON:
DAS IST MEIN LEIB, DER FÜR EUCH HINGEGEBEN WIRD.

Ebenso nahm er nach dem Mahl den Kelch,
dankte wiederum, reichte ihn seinen Jüngern und sprach:

NEHMET UND TRINKET ALLE DARAUS:
DAS IST DER KELCH DES NEUEN UND EWIGEN BUNDES.
MEIN BLUT, DAS FÜR EUCH UND FÜR ALLE VERGOSSEN WIRD
ZUR VERGEBUNG DER SÜNDEN.
TUT DIES ZU MEINEM GEDÄCHTNIS.

Geheimnis des Glaubens!

Wir preisen deinen Tod, wir glauben, dass du lebst.
Wir hoffen, dass du kommst zum Heil der Welt.
Komm, o Herr! Bleib bei uns! Komm, o Herr, Leben der Welt.

Herr, unser Gott, erwecke uns zu neuem Leben!
So wie du am Anfang den Menschen geschaffen – lebendig und geisterfüllt –,
so wie du Jesus, unseren Bruder, von den Toten erweckt hast,
so gib auch uns neues Leben durch deinen Heiligen Geist.

Schreib dein Wort in unser Herz.
Dein Geist führe uns zueinander und helfe uns, alles Trennende zu überwinden,
damit wir zu einem lebendigen Zeichen der Einheit zu werden.

Erfülle uns mit den Gaben deines Geistes,
dass wir als Kirche in Einheit und Vielfalt zusammenleben und durch sein Wirken
zu einem Zeichen deines ewigen Bundes unter den Menschen werden,
zusammen mit unserem Papst Franziskus und unserem Bischof N.,
und allen Frauen und Männern deines Volkes.

Leg Worte in unseren Mund, die Trost und Licht in das Leben der Menschen bringen.
Lass uns danach trachten, Recht und Gerechtigkeit zu leben.

Zeig unserem Herzen und unserem Glauben den Weg der Liebe,
segne unsere Mühen und schenke uns deinen Frieden.
Unsere lieb gewordenen Verstorbenen lass deine Liebe und Nähe erfahren.

Gib uns Atem von deinem Atem, Feuer von deinem Feuer,
Licht von deinem Licht, durch Jesus Christus, deinen Sohn.

Durch ihn und mit ihm und in ihm ist dir, Gott, allmächtiger Vater,
in der Einheit des Heiligen Geistes alle Herrlichkeit und Ehre jetzt und in Ewigkeit.
(Quelle unbekannt)

Vaterunser

An deem grouss Geescht vu Gott hu mir all zesummen Gemeinschaft mat Gott als eisem Papp a mat alle Mënschen, mat deene mir d’Liewen an dëser Welt deelen. Dofir biede mir fir déi ganz Welt, wéi de Jesus eis et geléiert huet: Vater unser im Himmel, …

Friddensgebiet

De Geescht vu Gott schenkt eis Versönung a Fridden. Fridden ass awer ëmmer nees bedreet, well Mënschen just no sech an hirem Virdeel kucken. Op vill Plazen an eiser Welt fanne Mënschen net zu engem friddlechen Matenaner. Dofir biede mir: Här Jesus Christus, looss däi Geescht vum Fridden bäi alle Mënsche sinn. Schenk hinne Kraaft enaner ze verstoen a mat enaner ze liewen. De Fridde vun eisem Här Jesus sief mat eich all.

Meditatioun

Windhauch soll kommen von Gott –
doch den glimmenden Docht wird Er nicht löschen.
Sein Atem ist Leben.
Windhauch soll kommen von Gott –
die Glut des Glaubens will Er entfachen.
Sein Atem belebt.
Windhauch soll kommen von Gott –
doch das geknickte Rohr wird Er nicht brechen.
Sein Atem heilt.
Windhauch soll kommen von Gott –
doch den schwankenden Baum wird Er halten.
Sein Atem ist Kraft.
Windhauch soll kommen von Gott –
doch dem Schmetterling
wird Er die Flügel nicht stutzen.
Nach Herben Jung, Gottes sanfte Hände über Dir. Herder, 92

Schlussgebiet

Här eise Gott, du hues eis mat dengem Wuert an dengem Brout gestäerkt.
Erfëll eis elo och mat dem Feier vun dengem Geescht,
deens du dengen Apostelen um Fest vu Päischten geschéckt hues.
Looss eis duerch dëse Geescht Zeien vun denger Léift
an denger Gréisst an eiser Welt sinn.
Dorëms biede mir dech, duerch de Jesus, eisen Brudder an eisen Här. Amen.

Dieu qui accordes les biens du ciel à ton Église,
protège la grâce que tu viens de lui donner :
que le souffle de la Pentecôte agisse avec toujours plus de force ;
que ce repas sanctifié par l’Esprit fasse progresser le monde vers son salut.
Par Jésus.

Gott, Schöpfer des Lebens, in der Feier der Eucharistie ergreift uns immer wieder neu die unauslöschliche Glut deines Heiligen Geistes. Wir danken für diese Gabe und bitten: Lass uns den Widerschein deiner Zukunft stets wahrnehmen und in die Welt tragen. Darum bitten wir durch Christus, deinen Sohn, unsern auferstandenen Bruder und Herrn.


Mass vum 16. Mee
Klick op d’Kalennerblat fir d’Sonndesmass als PDF!
Mass vum 30. Mee

Links:

Top

Online Pastoral

Lëscht vun de Sonndesgottesdéngschter

 
Service Kommunikatioun a Press . Service Communication et Presse
Äerzbistum Lëtzebuerg . Archevêché de Luxembourg

© Verschidde Rechter reservéiert . Certains droits réservés
Dateschutz . Protection des données
Ëmweltschutz . Protection de l'environnement