Dräifaltegkeet B - 29./30.5.2021


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Léif Matchrëschten! De Sonndeg no Päischten feiere mir Chrëschten als Fest vun der helleger Dräifaltegkeet. Dëst ass dat wuel gréisst an déifst Geheimnis vun eisem Glawen. Gott an dräi Persounen, Papp, Jong an Hellege Geescht. Et klengt abstrakt an ass awer zimmlech konkret. Gott ass e Gott, deen op eis kuckt an dee fir eis suergt. Et ass ee Gott, deen eis Mënschen gläich gëtt, fir eis ganz no ze sinn. Hien deelt eist Liewen am Jesus, sengem Jong. Hien ass awer och ee Gott, deen eis ganz duerchdréngt an deen eis mat senger Kraaft erfëllt. Dëse Gott, deen sech eis op vill verschidde Manéieren weist an och esou mat eis ass am Liewen, dee feiere mir haut Mir trieden elo mat eisem Merci virun hien. Loosse mir zum Ufank säin Erbaarmen uruffen.

Kyrie

Här, Jesus Christus, du bass aus dem Papp gebuer virun aller Zäit. Här, erbaarm dech.
Här, Jesus Christus, du bass Mënsch gi fir eis. Christus, erbaarm dech.
Här, Jesus Christus, du bass gesalbt vum Hellege Geescht zum Messias fir eis Welt. Här, erbaarm dech.

Dagesgebiet

Herr, himmlischer Vater, du hast dein Wort und deinen Geist in die Welt gesandt, um das Geheimnis des göttlichen Lebens zu offenbaren. Gib, dass wir im wahren Glauben die Größe der göttlichen Dreifaltigkeit bekennen und die Einheit der drei Personen in ihrem machtvollen Wirken verehren. Darum bitten wir durch Jesus Christus.

Dieu notre Père, tu as envoyé dans le monde ta Parole de vérité et ton Esprit de sainteté pour révéler aux hommes ton admirable mystère; donne-nous de professer la vraie foi en reconnaissant la gloire de l’éternelle Trinité, en adorant son Unité toute-puissante. Par Jésus Christ.

Liesungen: Dtn 4, 32-34.39-40 / Röm 8, 14-17 / Mt 28, 16-20

Lesung aus dem Buch Deuteronomium.
Mose sprach zum Volk; er sagte: Forsche doch einmal in früheren Zeiten nach, die vor dir gewesen sind, seit dem Tag, als Gott den Menschen auf der Erde erschuf; forsche nach vom einen Ende des Himmels bis zum andern Ende: Hat sich je etwas so Großes ereignet wie dieses und hat man je solches gehört? Hat je ein Volk mitten aus dem Feuer die donnernde Stimme eines Gottes reden gehört, wie du sie gehört hast, und ist am Leben geblieben? Oder hat je ein Gott es ebenso versucht, zu einer Nation zu kommen und sie sich mitten aus einer anderen herauszuholen unter Prüfungen, unter Zeichen, Wundern und Krieg, mit starker Hand und hoch erhobenem Arm und unter großen Schrecken, wie alles, was der HERR, euer Gott, in Ägypten mit euch getan hat, vor deinen Augen? Heute sollst du erkennen und zuinnerst begreifen: Der HERR ist der Gott im Himmel droben und auf der Erde unten, keiner sonst. Daher sollst du seine Gesetze und seine Gebote, auf die ich dich heute verpflichte, bewahren, damit es dir und später deinen Nachkommen gut geht und du lange lebst in dem Land, das der HERR, dein Gott, dir gibt für alle Zeit.

Kv Selig das Volk, das der Herr sich zum Erbteil erwählt hat.
Das Wort des Herrn ist redlich, *
all sein Tun ist verlässlich.
Er liebt Gerechtigkeit und Recht, *
erfüllt von der Huld des Herrn ist die Erde. – (Kv)
Durch das Wort des Herrn wurden die Himmel geschaffen, *
ihr ganzes Heer durch den Hauch seines Mundes.
Denn er sprach und es geschah; *
er gebot und da stand es. – (Kv)
Siehe, das Auge des Herrn ruht auf denen, die ihn fürchten, *
die seine Huld erwarten,
dass er ihre Seele dem Tod entreiße *
und, wenn sie hungern, sie am Leben erhalte. – (Kv)
Unsre Seele hofft auf den Herrn; *
er ist unsre Hilfe und unser Schild.
Lass deine Huld über uns walten, o Herr, *
wie wir auf dich hofften! – Kv

Lesung aus dem Brief des Apostels Paulus an die Gemeinde in Rom.
Schwestern und Brüder! Alle, die sich vom Geist Gottes leiten lassen, sind Kinder Gottes. Denn ihr habt nicht einen Geist der Knechtschaft empfangen, sodass ihr immer noch Furcht haben müsstet, sondern ihr habt den Geist der Kindschaft empfangen, in dem wir rufen: Abba, Vater! Der Geist selber bezeugt unserem Geist, dass wir Kinder Gottes sind. Sind wir aber Kinder, dann auch Erben; Erben Gottes und Miterben Christi, wenn wir mit ihm leiden, um mit ihm auch verherrlicht zu werden.

Halleluja. Halleluja. Ehre sei dem Vater und dem Sohn und dem Heiligen Geist. Ehre sei dem einen Gott, der war und der ist und der kommen wird. Halleluja.

Aus dem heiligen Evangelium nach Matthäus.
In jener Zeit gingen die elf Jünger nach Galiläa auf den Berg, den Jesus ihnen genannt hatte. Und als sie Jesus sahen, fielen sie vor ihm nieder, einige aber hatten Zweifel. Da trat Jesus auf sie zu und sagte zu ihnen: Mir ist alle Vollmacht gegeben im Himmel und auf der Erde. Darum geht und macht alle Völker zu meinen Jüngern; tauft sie auf den Namen des Vaters und des Sohnes und des Heiligen Geistes und lehrt sie, alles zu befolgen, was ich euch geboten habe. Und siehe, ich bin mit euch alle Tage bis zum Ende der Welt.

Lecture du livre du Deutéronome.
Moïse disait au peuple: Interroge donc les temps anciens qui t’ont précédé, depuis le jour où Dieu créa l’homme sur la terre : d’un bout du monde à l’autre, est-il arrivé quelque chose d’aussi grand, a-t-on jamais connu rien de pareil? Est-il un peuple qui ait entendu comme toi la voix de Dieu parlant du milieu du feu, et qui soit resté en vie? Est-il un dieu qui ait entrepris de se choisir une nation, de venir la prendre au milieu d’une autre, à travers des épreuves, des signes, des prodiges et des combats, à main forte et à bras étendu, et par des exploits terrifiants – comme tu as vu le Seigneur ton Dieu le faire pour toi en Égypte? Sache donc aujourd’hui, et médite cela en ton cœur : c’est le Seigneur qui est Dieu, là-haut dans le ciel comme ici-bas sur la terre ; il n’y en a pas d’autre. Tu garderas les décrets et les commandements du Seigneur que je te donne aujourd’hui, afin d’avoir, toi et tes fils, bonheur et longue vie sur la terre que te donne le Seigneur ton Dieu, tous les jours.

R/ Heureux le peuple dont le Seigneur est le Dieu.
Oui, elle est droite, la parole du Seigneur ;
il est fidèle en tout ce qu’il fait.
Il aime le bon droit et la justice ;
la terre est remplie de son amour. R
Le Seigneur a fait les cieux par sa parole,
l’univers, par le souffle de sa bouche.
Il parla, et ce qu’il dit exista ;
il commanda, et ce qu’il dit survint. R
Dieu veille sur ceux qui le craignent,
qui mettent leur espoir en son amour,
pour les délivrer de la mort,
les garder en vie aux jours de famine. R
Nous attendons notre vie du Seigneur :
il est pour nous un appui, un bouclier.
Que ton amour, Seigneur, soit sur nous
comme notre espoir est en toi ! R

Lecture de la lettre de saint Paul apôtre aux Romains.
Frères, tous ceux qui se laissent conduire par l’Esprit de Dieu, ceux-là sont fils de Dieu. Vous n’avez pas reçu un esprit qui fait de vous des esclaves et vous ramène à la peur ; mais vous avez reçu un Esprit qui fait de vous des fils ; et c’est en lui que nous crions « Abba ! », c’est-à-dire : Père! C’est donc l’Esprit Saint lui-même qui atteste à notre esprit que nous sommes enfants de Dieu. Puisque nous sommes ses enfants, nous sommes aussi ses héritiers : héritiers de Dieu, héritiers avec le Christ, si du moins nous souffrons avec lui pour être avec lui dans la gloire.

Alléluia. Alléluia. Gloire au Père, et au Fils, et au Saint-Esprit : au Dieu qui est, qui était et qui vient ! Alléluia.

Évangile de Jésus Christ selon saint Matthieu.
En ce temps-là, les onze disciples s’en allèrent en Galilée, à la montagne où Jésus leur avait ordonné de se rendre. Quand ils le virent, ils se prosternèrent, mais certains eurent des doutes. Jésus s’approcha d’eux et leur adressa ces paroles: «Tout pouvoir m’a été donné au ciel et sur la terre. Allez! De toutes les nations faites des disciples: baptisez-les au nom du Père, et du Fils, et du Saint-Esprit, apprenez-leur à observer tout ce que je vous ai commandé. Et moi, je suis avec vous tous les jours jusqu’à la fin du monde.»

Priedegt

Léif Matchrëschten! Wat ass Dräifaltegkeet? Wéi a wat ass Gott? Kënne mir iwwerhaapt eppes iwwer Gott aussoen? Dës Fro beschäftegt schonn zënter Joerhonnerten d’Theologen an och d’Philosophen. Et sinn honnertdausende vu Säiten vollgeschriwwe gi mat Theorien iwwer Gott. Wat awer kënnen si eis soen? Gott ass a bleift eis onbekannt. Mir wëssen um Enn dach awer net, wie Gott ass. Vum hellegen Thomas vun Aquin gëtt beriicht, dass hien de 6. Dezember 1273, nodeems hien d’Mass gefeiert hat, näischt méi geschriwwen huet. Wat war geschitt? Kee weess et. Engem Matbrudder, deen nogefrot huet, firwat hien näischt méi wéilt schreiwen, äntwert den Thomas: „Ich kann nicht mehr, denn alles, was ich geschrieben habe, scheint mir wie Stroh zu sein im Vergleich mit dem, was ich gesehen habe und was mir offenbart worden ist.“ Hat hien ee mystescht Erliefnis? War hie krank? Kee kann sech dës Reaktioun vum gréissten mëttelalterlechen Theolog erklären. Säi Wierk ass net ofgeschloss ginn.

Ass net wierklech alles, wat mir versichen iwwer Gott ze soen, um Enn „Stréi“? Dat ass eng gutt Fro. Iwwer Joerhonnerten ewech priedege Mënschen iwwer Gott, iwwer Jesus Christus an den Hellege Geescht. Iwwer Joerhonnerten ewech entwéckelen Theologen a Philosophen ëmmer nees nei Gedanken, wéi ee Gott kéint gesinn oder beschreiwen. An do dernieft gëtt et haut eng ëmmer méi grouss Zuel vu Matmënschen, déi soen, dass Gott dach echt nëmmen een „Hirngespinst“ wier, eng Fantasie vu Mënschen, déi net opgekläert a réckstänneg wieren. Wien ass Gott? Wat ass Gott? Gëtt et hien iwwerhaapt?

Dës Froen kann een eigentlech kaum beäntwerten. Dat fänkt an der Bibel schonn domat un, dass Gott keen Numm am eigentleche Sënn huet. Eppes ze benennen, heescht no anticker Virstellung, dass ee Muecht kritt iwwert dat, wat een do benennt. Eng Persoun kann ee mat sengem Numm bäi sech oder an d’Gediechtnes ruffen. Bäi Gëtter oder aneren iwwerierdesche Wiesen geschitt dat duerch Zauberspréch an Änleches. Wann ee Gott also keen Numm huet, bedeit dat, dass dee Gott net ze begräifen an och net gräifbar ass. D’Bibel a besonnesch d’AT beschreift eis Gott, dee keen Numm huet. Dee Gottesnumm am AT, dee mir als Tetragramm ëmschreiwen, déi 4 Buschtawen JHWH, sinn u sech net auszeschwätzen an ze iwwersetzen. Déi nei däitsch Iwwersetzung setzt dofir och all Kéiers dat Wuert HERR op déi Plaz, geschriwwen mat 4 Groussbuschtawen. Gott huet ganz einfach keen Numm, mat deem mir hien kënnen no aler Manéier beschwieren oder zu eppes quasi zwéngen. Vill modern Iwwersetzungen vum AT versichen mat Ëmschreiwungen den Numm vu Gott erëm ze ginn. Sou heescht et da ganz dacks „Ich bin da“ oder „Ich bin, der ich bin“, „Ich bind, der Ich bin da“. Egal wéi een déi 4 Buschtawen JHWH fir Gott well deiten, sou bleiwen eng Rei Iddien iwwreg:

1. D’Wiesen vu Gott kënne mir net festleeën oder definéieren.
2. JHWH kann een och huelen als Ausso: „Vu wéi enger Aart ech sinn, geet dech näischt un, mä just mech. Ech wäert maachen, wat mir gefält.“
3. Et ass eng däitlech Zréckweisung vis-à-vis vum Moses am Sënn: „Looss mech gefällegst sinn, wat ech si wëll.“
4. Et ass ee Verspriechen am Sënn vun „Ech wäert fir iech do sinn“.

Wa mir haut d’Liesung aus dem Buch Deuteronomium genee kucken, da gëtt eis däitlech virun Aen gefouert, dass Gott säi Vollek begleet. Gott ass ëmmer erëm an der Geschicht do gewiescht a wäert och weiderhin do bleiwen. An och d’Evangelium dréckt et jo esou aus: „Und siehe, ich bin mit euch alle Tage bis zum Ende der Welt.“

Ass dat net een eenzegaartegt Bekenntnis? Wat kann ee méi soen iwwer Gott, wéi dass hien bäi eis ass. Alles, wat een soss esou versicht ze definéieren, ass warscheinlech, wéi den Thomas seet, just Stréi. Natierlech wëlle mir ëmmer nees wëssen a begräifen. Awer eben dëst Begräifen vu Gott ass ganz einfach net méiglech. Dofir ass och eist Bild vun der Dräifaltegkeet nëmmen ee schwaacht Bild. Eist Schwätzen vun der „Dräifaltegkeet“ weist eis, dass ee Gott net eendeiteg an eenzeg an ee Bild presse kann. Allerdéngs, an dat ass et, wat ech perséinlech an dësem Bild erëm fannen, et ass ee Bild, wat mir genee dat seet: Gott ass do, ëmmer an iwwerall. Hie begleet mäi Wee. Muss et méi sinn? Ass dat net grad dat Héchst, wat ech vu Gott aussoe kann?

Fürbitten

Mat allem, wat eis um Häerz läit, triede mir viru Gott, deen Dräifaltegen, a bieden:

* Här, eise Gott, du bass selwer Gemeinschaft: stäerk eis Gemeinschaft an eiser grousser Par. Härgott, héier eis.

* Här, eise Gott, du bass selwer Bezéiung: erhal eis gutt Bezéiungen an der Famill, bäi de Bekannten, de Frënn an den Noperen. Härgott, héier eis.

* Här, eise Gott, du bass d’Wuert selwer: hëllef eis, dass eis Wierder ee Sënn erginn an dass eis Gespréicher geléngen. Härgott, héier eis.

* Här, eise Gott, du bass Eenheet: féier eis all zesummen a looss all Chrëschten zur Eenheet fannen. Härgott, héier eis.

* Här, eise Gott, du bass d’Erfëllung vum Liewen: looss all déi Krank zeréck an ee gutt Liewe fannen. Härgott, héier eis.

* Här, eise Gott, du bass d’Liewen: huel all eis Verstuerwen an däin éiwegt Liewen. Härgott, héier eis.

An dir, dräifaltege Gott, liewe mir, beweege mir eis a si mir. Dech luewe mir haut an all Dag. Amen.

II.

Le Christ a promis d’être avec ses disciples «jusqu’à la fin du monde». Sûrs de cet appui à nul autre pareil, laissons-nous conduire par l’Esprit Saint et adressons au Père notre louange et notre prière.
Écoute-nous, Seigneur.
– Afin qu’il soutienne les personnes qui luttent pour le respect des droits et libertés de leurs frères et sœurs, prions le Seigneur.
– Afin qu’il soutienne les hommes et les femmes qui consacrent leur vie à servir les autres par leur engagement en Église, prions le Seigneur.
– Afin qu’il soutienne les enfants de partout sur la terre qui vivent des jours heureux ou qui affrontent des épreuves, prions le Seigneur.
– Afin qu’il soutienne les personnes qui tentent de trouver un sens à leur vie et qui cherchent un peu d’espoir en ce monde, prions le Seigneur.
Dieu notre Père, par ton Esprit, tu nous libères de la peur et de l’esclavage. Rassure-nous dans nos angoisses et fais briller ta lumière quand nous affrontons des jours plus sombres. Nous te le demandons par Jésus, le Christ, qui est avec nous pour toujours. Amen.
(http://www.vieliturgique.ca)

Gowegebiet

Gott, eise Papp, mir ruffen däin Numm un iwwert Brout a Wäin. Helleg dës Gowen an huel mat hinnen och eis selwer un, fir datt mir fir éiweg dir gehéieren. Dorëms biede mir duerch Jesus Christus, eisen Här. Amen.

Sanctifie, Seigneur notre Dieu, le sacrifice sur lequel nous onvoquons ton nom très saint; et, par cette eucharistie, fais de nous-mêmes une éternelle offrande à ta gloire. Par Jésus.

Guter Gott, du hast Jesus gesandt, um alle Menschen einzuladen zu deinem Mahl. Wandle durch deinen Heiligen Geist Brot und Wein. Wandle durch deinen Heiligen Geist auch unser Leben, damit wir immer mehr für dich und andere leben. Darum bitten wir durch Christus, unseren Herrn und Bruder.

Präfation


Das Geheimnis des einen Gottes in drei Personen


Ja, es ist gut und recht, dir, allmächtiger, ewiger Gott,
immer und überall zu danken.
Mit deinem eingeborenen Sohn und dem Heiligen Geist
bist du der eine Gott, nicht in der Einzigkeit einer Person,
sondern in den drei Personen des einen göttlichen Wesens.
Was wir auf deine Offenbarung hin von deiner Herrlichkeit glauben,
das bekennen wir ohne Unterschied von deinem Sohn
und das bekennen wir vom Heiligen Geiste.
So loben wir im wahren und ewigen Gott die Sonderheit in den Personen,
die Einheit im Wesen und die gleiche Fülle in der Herrlichkeit.
Wir stimmen ein in den Lobpreis der Engel und der ganzen Schöpfung uns singen:
Sanctus

Hochgebet – Ein Gott


( Präfation
Gott, einzig bist du, du allein, Lob und Preis sei dir.
Deine Herrschaft macht uns frei und lässt uns aufrecht gehen.
Darum singen wir das Loblied der Engel und stimmen ein in das Lied der Schöpfung:
Sanctus )

Lasst uns einander immer wieder
die Geschichte erzählen von dir, unserem Gott:
du hast die Israeliten aus der Knechtschaft
in die Freiheit geführt und sie auf ihrem Weg begleitet.
Du hast dich der Kleinen angenommen und dich ihrer erbarmt.
Du hast uns Jesus geschenkt.

Seiner gedenken wir, wenn wir jetzt bitten:
Sende deinen Heiligen Geist auf uns alle,
damit im Teilen von Brot + und Wein
Jesus Christus unter uns gegenwärtig wird.

Denn in der Nacht, in der Jesus verraten wurde
und sich aus freiem Willen dem Leiden unterwarf,
nahm er das Brot, sagte dir Dank
und reichte es den Seinen mit den Worten:

NEHMET UND ESSET ALLE DAVON,
DAS IST MEIN LEIB, DER FÜR EUCH HINGEGEBEN WIRD.

Ebenso nahm er nach dem Mahle den Kelch, dankte wiederum
und reichte ihn den Seinen und sprach:

NEHMET UND TRINKET ALLE DARAUS:
DAS IST DER KELCH DES IMMERWÄHRENDEN BUNDES,
MEIN BLUT, DAS FÜR EUCH UND FÜR ALLE VERGOSSEN WIRD
ZUR VERGEBUNG DER SÜNDEN.
TUT DIES ZU MEINEM GEDÄCHTNIS.

Geheimnis des Glaubens

Dankbar wollen wir uns Jesu erinnern:
Er hat die Ehebrecherin nicht verurteilt und verkündet, dass nicht die Gesunden,
sondern die Kranken des Arztes bedürfen.
Weil er ganz aus dir, Gott, lebte, fürchtete er sich nicht vor den Mächtigen.
Sie aber fürchteten die Macht des Ohnmächtigen, des Gekreuzigten.

Gott, du hast ihn auferweckt und dich durch ihn als Gott des Lebens erwiesen.
Lob und Dank sei dir.

Guter Gott, wir bitten dich für uns, für unsere Kirche – unseren Papst Franziskus,
unseren Bischof N., die Priester, Diakone
und Ordensangehörigen – und für alle Menschen auf dieser Welt:
Lass uns nicht der Versuchung erliegen und falschen Göttern nachrennen.
Mit Maria von Magdala möchten wir der ganzen Welt verkünden:
du, Gott, bist ein Gott des Lebens.

Wir gedenken all der Menschen, die wir geliebt haben und die gestorben sind,
sowie all jener, die auch heute noch geschunden und gefoltert werden:
Sei du mit ihnen und lass den Schrei nach Gerechtigkeit nicht ungehört verhallen.

Zusammen mit der Gottesmutter Maria, dem heiligen Josef, ihrem Gatten,
den Aposteln und allen Heiligen loben und preisen wir dich durch Christus, unseren Herrn.

Durch ihn und mit ihm und in ihm ist dir, Gott, allmächtiger Vater,
in der Einheit des Heiligen Geistes alle Herrlichkeit und Ehre jetzt und in Ewigkeit.
(Quelle unbekannt)

Vaterunser

Haut éiere mir de Papp duerch de Jong am Hellege Geescht. Loosse mir als Kanner vun dem enge Papp bieden, wéi de Jesus eis et geléiert huet: Vater unser im Himmel, …

Friddensgebiet

De Geescht vu Gott weist eis de Wee vum Fridden an der Versönung. Vu sengem Geescht geleet biede mir eisen Här zesummen ëm säi Fridden. Här Jesus Christus, kuck net op eis Feeler. Kuck op eist Engagement a schenk eis ëmmer erëm däi Fridden. De Fridde sief mat iech all.

Schlussgebiet

Dräifaltege Gott. Mir hunn an dëser Feier eppes vun denger Léift erfueren. Begleet du eis mat dengem Geescht, wa mir elo dohinner zeréckginn, wou eist deeglecht Liewen stattfënnt. Sief grad do béi eis, wann villes deng Presenz wëllt verdrängen. Dorëms biede mir duerch Jesus Christus, eisen Här. Amen.

Puissions-nous trouver, Seigneur, le salut de l’âme et du corps dans le sacrement que nous avons reçu, tandis que nous affirmons notre foi en la Trinité, éternelle et sainte, comme en son indivisible Unité. Par Jésus.

Guter Gott, du hast uns in dieser Feier gestärkt. Mit neuer Kraft sind wir ausgesandt deine Liebe zu bezeugen. Du hast deine Liebe durch Jesus Christus, dein ewiges Wort, bezeugt. Heute bezeugst du deine Liebe durch den Heiligen Geist an uns. Das schenkt uns Hoffnung und Mut. Darum preisen wir dich, den dreieinigen Gott, heute und in Ewigkeit.

Segen

Der dreieine Gott, segne euch,
lass euch dankbar sein
lass euch ihn loben, solange ihr lebt
und mit den Gaben, die er euch gibt
sollt ihr tätig sein

Der dreieine Gott, gehe mit euch und
lasse euch nicht allein
lasse euch sein Wort und sein Beispiel bewahren
in der Gemeinde seine Kraft erfahren
Brüder und Schwestern sein

Der dreieine Gott, sende euch,
lass euch sein Segen sein
lass euch versuchen, zu helfen, zu heilen
und euer Leben wie das Brot zu teilen
lass euch ein Segen sein

So segne euch der dreieine Gott,
der Vater, + der Sohn und der Heilige Geist.
nach Lothar Zenetti


Mass vum 23. Mee
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Mass vum 6. Juni

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