
|
4. Ouschtersonndeg - 10./11.5.2025
4. Ouschtersonndeg - 10./11.5.2025
"Pilger vun der Hoffnung", dat ass d'Thema vun eiser Oktav vun dësem Joer, déi elo dëse Samschdeg ugefaangen huet. Et ass och de Motto vum Hellege Joer fir eis ganz Kierch. Sech op de Wee maachen an Hoffnung bréngen. Dat ass eng Iddi, déi nawell net esou liicht schéngt ze sinn. Souz vill Misär an Nout gëtt et an eiser Welt. Wéi kann een do Hoffnung op eng besser Welt bréngen? D'Botschaft vum Jesus ass un sech esou eng Botschaft, déi Hoffnung schenkt, wann si dann och a Wierklechkeet gelieft gëtt. Eis Kierch ass am Moment an Opbrochstëmmung. Deen neie Poopst Leo XIV. ass gewielt. Wat wäert hien eis fir déi nächst Joren an eiser Gemeinschaft un Iddie bréngen. Loosse mir fir hien a fir eis all d'Erbaarme vun eisem Här uruffen:
Här
Jesus Christus, du hues eis geruff fir Hoffnung ze bréngen. Kyrie
eleison.
Dagesgebiet
Här, eise Gott, vun dir komme mir, an zu dir wëlle mir erëm zeréck. Looss eis ëmmer op dech vertrauen, d'Muecht vun denger Léift erfueren an si un anerer weiderginn. Dorëms biede mir de Jesus, eisen Här, déi Jong, dee mat dir an dem Hellege Geescht lieft a regéiert an all Éiwegkeet. Amen.
Dieu éternel et tout-puissant, guide-nous jusqu’au bonheur du ciel; que le troupeau parvienne, malgré sa faiblesse, là où son Pasteur est entré victorieux. Lui qui règne.
Gott, du Hirte deines Volkes: Du hast Jesus, deinen Sohn, nicht im Tode gelassen, sondern auferweckt zu unvergänglichem Leben. Er nennt uns alle mit Namen und ruft uns in die Freiheit. Lass uns auf seine Stimme hören und ihm nachfolgen auf den Wegen unseres Lebens. Durch ihn preisen wir dich im Heiligen Geist heute und in Ewigkeit.
Liesungen: Apg 13, 14.43b-52 / Offb 7, 9.14b-17 / Joh 10, 27-30
Lesung aus der Apostelgeschicht. In jenen Tagen wanderten Paulus und Barnabas von Perge weiter und kamen nach Antiochia in Pisidien. Dort gingen sie am Sabbat in die Synagoge und setzten sich. Es schlossen sich viele Juden und fromme Proselyten Paulus und Barnabas an. Diese redeten ihnen zu und ermahnten sie, der Gnade Gottes treu zu bleiben. Am folgenden Sabbat versammelte sich fast die ganze Stadt, um das Wort des Herrn zu hören. Als die Juden die Scharen sahen, wurden sie eifersüchtig, widersprachen den Worten des Paulus und stießen Lästerungen aus. Paulus und Barnabas aber erklärten freimütig: Euch musste das Wort Gottes zuerst verkündet werden. Da ihr es aber zurückstoßt und euch selbst des ewigen Lebens für unwürdig erachtet, siehe, so wenden wir uns jetzt an die Heiden. Denn so hat uns der Herr aufgetragen: Ich habe dich zum Licht für die Völker gemacht, bis an das Ende der Erde sollst du das Heil sein. Als die Heiden das hörten, freuten sie sich und priesen das Wort des Herrn; und alle wurden gläubig, die für das ewige Leben bestimmt waren. Das Wort des Herrn aber verbreitete sich in der ganzen Gegend. Die Juden jedoch hetzten die vornehmen gottesfürchtigen Frauen und die Ersten der Stadt auf, veranlassten eine Verfolgung gegen Paulus und Barnabas und vertrieben sie aus ihrem Gebiet. Diese aber schüttelten gegen sie den Staub von ihren Füßen und zogen nach Ikonion. Und die Jünger wurden mit Freude und Heiligem Geist erfüllt.
Kv Wir sind das Volk des Herrn, die Herde seiner Weide.
Jauchzt
dem Herrn, alle Lande! Dient
dem Herrn mit
Freude! *
Lesung aus der Offenbarung des Johannes. Ich Johannes, sah: eine große Schar aus allen Nationen und Stämmen, Völkern und Sprachen; niemand konnte sie zählen. Sie standen vor dem Thron und vor dem Lamm, gekleidet in weiße Gewänder, und trugen Palmzweige in den Händen. Und einer der Ältesten sage zu mir: Dies sind jene, die aus der großen Bedrängnis kommen; sie haben ihre Gewänder gewaschen und im Blut des Lammes weiß gemacht. Deshalb stehen sie vor dem Thron Gottes und dienen ihm bei Tag und Nacht in seinem Tempel; und der, der auf dem Thron sitzt, wird sein Zelt über ihnen aufschlagen. Sie werden keinen Hunger und keinen Durst mehr leiden und weder Sonnenglut noch irgendeine sengende Hitze wird auf ihnen lasten. Denn das Lamm in der Mitte vor dem Thron wird sie weiden und zu den Quellen führen, aus denen das Wasser des Lebens strömt, und Gott wird alle Tränen von ihren Augen abwischen.
Halleluja. Halleluja. (So spricht der Herr:) Ich bin der gute Hirt; ich kenne die Meinen und die Meinen kennen mich. Halleluja.
Aus dem heiligen Evangelium nach Johannes. In jener Zeit sprach Jesus: Meine Schafe hören auf meine Stimme; ich kenne sie und sie folgen mir. Ich gebe ihnen ewiges Leben. Sie werden niemals zugrunde gehen und niemand wird sie meiner Hand entreißen. Mein Vater, der sie mir gab, ist größer als alle und niemand kann sie der Hand meines Vaters entreißen. Ich und der Vater sind eins.
Lecture du livre des Actes des Apôtres En ces jours-là, Paul et Barnabé poursuivirent leur voyage au-delà de Pergé et arrivèrent à Antioche de Pisidie. Le jour du sabbat, ils entrèrent à la synagogue et prirent place. Une fois l’assemblée dispersée, beaucoup de Juifs et de convertis qui adorent le Dieu unique les suivirent. Paul et Barnabé, parlant avec eux, les encourageaient à rester attachés à la grâce de Dieu. Le sabbat suivant, presque toute la ville se rassembla pour entendre la parole du Seigneur. Quand les Juifs virent les foules, ils s’enflammèrent de jalousie ; ils contredisaient les paroles de Paul et l’injuriaient. Paul et Barnabé leur déclarèrent avec assurance : « C’est à vous d’abord qu’il était nécessaire d’adresser la parole de Dieu. Puisque vous la rejetez et que vous-mêmes ne vous jugez pas dignes de la vie éternelle, eh bien ! nous nous tournons vers les nations païennes. C’est le commandement que le Seigneur nous a donné : J’ai fait de toi la lumière des nations pour que, grâce à toi, le salut parvienne jusqu’aux extrémités de la terre. » En entendant cela, les païens étaient dans la joie et rendaient gloire à la parole du Seigneur ; tous ceux qui étaient destinés à la vie éternelle devinrent croyants. Ainsi la parole du Seigneur se répandait dans toute la région. Mais les Juifs provoquèrent l’agitation parmi les femmes de qualité adorant Dieu, et parmi les notables de la cité ; ils se mirent à poursuivre Paul et Barnabé, et les expulsèrent de leur territoire. Ceux-ci secouèrent contre eux la poussière de leurs pieds et se rendirent à Iconium, tandis que les disciples étaient remplis de joie et d’Esprit Saint.
R.: Nous sommes son peuple, son troupeau.
Acclamez
le Seigneur, terre entière,
Reconnaissez
que le Seigneur est Dieu :
Oui,
le Seigneur est bon,
Lecture de l’Apocalypse de saint Jean. Moi, Jean, j’ai vu : et voici une foule immense, que nul ne pouvait dénombrer, une foule de toutes nations, tribus, peuples et langues. Ils se tenaient debout devant le Trône et devant l’Agneau, vêtus de robes blanches, avec des palmes à la main. L’un des Anciens me dit : « Ceux-là viennent de la grande épreuve ; ils ont lavé leurs robes, ils les ont blanchies par le sang de l’Agneau. C’est pourquoi ils sont devant le trône de Dieu, et le servent, jour et nuit, dans son sanctuaire. Celui qui siège sur le Trône établira sa demeure chez eux. Ils n’auront plus faim, ils n’auront plus soif, ni le soleil ni la chaleur ne les accablera, puisque l’Agneau qui se tient au milieu du Trône sera leur pasteur pour les conduire aux sources des eaux de la vie. Et Dieu essuiera toute larme de leurs yeux. »
Alléluia. Alléluia. Je suis, le bon Pasteur, dit le Seigneur ; je connais mes brebis et mes brebis me connaissent. Alléluia.
Évangile de Jésus Christ selon saint Jean. En ce temps-là, Jésus déclara : « Mes brebis écoutent ma voix ; moi, je les connais, et elles me suivent. Je leur donne la vie éternelle : jamais elles ne périront, et personne ne les arrachera de ma main. Mon Père, qui me les a données, est plus grand que tout, et personne ne peut les arracher de la main du Père. Le Père et moi, nous sommes UN. »
Priedegt
"Meine Schafe hören auf meine Stimme." Dat ass ee Wuert vum Jesus aus dem Evangelium vun haut. Mech reizt jo sou ee Saz. "Meng Schof" a "meng Stëmm", seet de Jesus. Mä op wie lauschteren d'Schof, also d'Kiercheschof?
An deene leschten Deeg nom Dout vum Poopst Franziskus, konnt een dank de soziale Medien nawell eng riseg grouss Mass u Meenungen héieren. Do sinn et d'Kardinäl, dann och d'Bëscheef a schliisslech eng ganz Rei selwer ernannte Kierchen- a Vatikanexperten, déi sech derzou erof gelooss hunn, fir hier Meenung an hier Gedanken ze formuléieren, wien an och wéi deen neie Poopst misst sinn. Jo och, op wie mir dann alles misste lauschteren, fir nach echt kathoulesch ze sinn. Wat ass richteg, wat ass falsch? Déi Fro ass nawell guer net esou liicht ze beäntwerten. Si hänkt ganz däitlech vun de Prämissen of, déi ee jeeweils setzt.
Lo ass en Donneschdeg, den 8. Mee, deen neie Poopst gewielt ginn. De Kardinol Robert Francis Prevost gëtt sech de Poopstnumm Leo XIV. Ech kennen de Mann net. Ech hunn also och net mat him gerechent, sou wéi wuel vill aner Mënschen och net. Seng Biographie schéngt allerdéngs dorop hin ze deiten, dass hie munches an eiser Kierch ka beweegen. De Poopstnumm Leo ass sécherlech mat Iwwerleeung an Iwwerzeegung gewielt an deit warscheinlech op dat hin, wat deem neie Poopst um Häerz läit. De Poopst Leo XIII. war dee Poopst, deen déi sozial Fro an d'Mëtt vun der Kierch bruecht huet an domat duerchaus eng ganz nei Richtung an der Kierch ugestouss huet. De Leo XIV. kéint an déi Richtung goen, dass hien sech grad ëm déi Mënsche wëll suergen, déi sozial gesinn net esou gutt do stinn, an domat wuel och munch Uleies vum Poopst Franziskus weider féieren. "Wann hien dat fortféiert, wat de Franzikus ugefaangen huet, da kéint hien tatsächlech un d'Ierwe vu sengem "Namensgeber" a Virgänger uknëppen."[1]
Seng kuerz Usprooch en Donneschdeg op der Loggia vum Péitersdoum léist mech hoffen, dass hien sech op dee Wee mécht. "Wëlle mir eng synodal Kierch sinn, eng Kierch, déi geet, eng Kierch, déi ëmmer de Fridde sicht, déi ëmmer den Nächste sicht, déi ëmmer sicht fir bäi deenen ze sinn, déi leiden."[2] Sou huet hien zum Schluss gesot. Dat léist hoffen, dass mir als Gemeinschaft dach ëmmer méi op een neie Wee ginn, deen d'Botschaft vun der Léift vu Gott realiséiert. Als Bëschof am Peru huet hie ganz sécher vill Erfarunge gesammelt, déi hie fäeg maachen, fir elo ze gesinn, wat eis Kierch an deenen nächste Jore muss leeschten. D'Kierch ass net do, fir sech selwer ze feieren, sech selwer ze zelebréieren. Si muss sech beweegen a missionaresch op déi zou goen, déi um Rand stinn. Si muss sech asetze fir Gerechtegkeet a Fridden. Si muss d'Botschaft vu Christus verkënnegen.
"Meine Schafe hören auf meine Stimme.", huet et haut am Evangelium geheescht. De Poopst Leo huet a senger Usprooch eng Rei Prämissen ugeschnidden, déi dat zum Ausdrock bréngen. D'Schof sollen op dem Jesus Stëmm, seng original Stëmm lauschteren. An engem Interview vum 4. Mee 2023 seet de Robert Prevost, deen deemools nei ernannte Präfekt vum Dikasterium fir d'Bëscheef: "Wir sind oft damit beschäftigt, die Lehre, die Art und Weise, wie wir unseren Glauben leben sollen, zu lehren, aber wir laufen Gefahr zu vergessen, dass unsere erste Aufgabe darin besteht, zu lehren, was es bedeutet, Jesus Christus zu kennen und Zeugnis von unserer Nähe zum Herrn zu geben. Das steht an erster Stelle: die Schönheit des Glaubens zu vermitteln, die Schönheit und Freude, Jesus zu kennen."[3] Ech hoffen, dass hien sech als Poopst un dat erënnert an seng Iwwerzeegung vun deemools elo mat an säin neit Amt abréngt. Eis Gemeinschaft vun der Kierch muss sech erëm méi op déi original Botschaft vum Jesus konzentréieren, si liewen an och an eis Zäit eran iwwersetzen.
"Meine Schafe hören auf meine Stimme." Si héieren op dem Jesus seng Stëmm, net op déi vun iergendwelleche Kierchefürsten aus vergaangenen oder aktuellen Zäiten. Dem Jesus seng Botschaft soll gepriedegt a gelieft ginn, net déi vun der Hierarchie. Ech hoffen an ech wënsche mir dofir, dass deen neie Poopst dat erkennt an dann och tatkräfteg an déi Richtung geet, dass net hien a seng Meenung, dass net seng Kardinäl a Bëscheef an hier Meenungen déi Stëmm sinn, op déi d'Schof solle lauschteren, mä dem Jesus seng Botschaft.
Dee Moment, wou d'Noriicht vum neie Poopst an d'ganz Welt gedroe gouf, ware mir an eisem klenge Grupp wéi all Donneschdeg an der Basilika zesumme fir d'Vesper ze sangen. An eisem Gebiet ware mir all bäi deem neie Poopst, dee mir zu deem Ablack nach net kannt hunn. Eis kleng Gemeinschaft war awer scho mat him verbonnen an eis Freed war grouss. Et ass eng ganz besonnesch intensiv Stëmmung, wann een als Chrëschten a Gemeinschaft, um Graf vum hellege Willibrord, sou ee wichtege Moment dierf erliewen. Nach an der Basilika hu mir seng éischt Usprooch gelauschtert an eis gemeinsam vun him seene gelooss.
De Poopst Leo XIV. huet sech frëndlech op der Loggia vum Péitersdoum gewisen. Hie schéngt ee sympathesche Mënsch ze sinn. Loosse mir him elo eng Chance ginn an a sengem neien Amt ukommen. Biede mir drëm, dass hie mat eis all zesummen d'Kierch an eng weider gutt Zäit féiert a wou mir eis all erëm méi um Jesus orientéieren.
[1] https://www.katholisch.de/artikel/61497-zwischen-jubel-und-gerangel-wie-glaeubige-auf-papst-leo-xiv-reagieren (9.5.2025 - 8:50). [2] vgl.: https://www.vaticannews.va/de/papst/news/2025-05/papst-leo-erste-worte-auf-der-loggia-des-petersdoms.html (9.5.2025 - 9:10). [3] https://www.vaticannews.va/de/papst/news/2025-05/interview-prevost-kardinal-papst-leo-xiv-bischof-kirche-vatikan.html (9.5.2025 - 9:30)
Fürbitten
Als Pilger vun der Hoffnung maache mir eis um Ufank vun eiser Jubiläums-Muttergottes-Oktav op de Wee mat dem Jesus eisem Hiert. Zu him ruffe mir:
* Gëff eisem neie Poopst Leo Kraaft a Mutt, fir selwer ee Pilger vun der Hoffnung an eiser Zäit ze sinn. Christus, héier eis.
* Stäerk all Natiounen an der Welt, sou dass si sech ëm Fridden a Gerechtegkeet beméien. Christus, héier eis.
* Hëllef eis an eisem Land, dass mir ee gutt Matenaner vun alle Generatioune verwierklechen. Christus, héier eis.
* Beruff och haut Mënschen an däin Déngscht, sou dass si deng hoffnungsvoll Botschaft kënnen zu de Mënsche bréngen. Christus, héier eis.
* Huel all eis Verstuerwen op bäi dir a looss si do d'Erfëllung vun hirem Pilgerwee an der Welt erfueren. Christus, héier eis.
Här, Jesus Christus, du stees fir eis a bäi dengem Papp. Du bleifs un eiser Säit op all eise Weeër duerch d’Liewen. Dofir soe mir Merci, elo an ëmmer. Amen.
II.
Nous sommes le peuple que le Christ rassemble, lui, le seul vrai berger qui nous guide vers les sources d’eau vive. En Église, prions pour nos frères et sœurs. Écoute, Seigneur, notre prière. – Donne à notre nouveau pape Léon la force et le courage d'être lui-même un pèlerin de l'espérance pour notre temps. – Pour toutes les nations et tous les peuples qui ne connaissent pas le nom du Christ, prions le Seigneur. – Pour nos chefs politiques et religieux, pour les responsables de regroupements ou de communautés, prions le Seigneur. – Pour nos sœurs et frères malades ou victimes de la guerre, et pour les personnes qui leur viennent en aide, prions le Seigneur. – Pour notre Église appelée à renouveler sa foi au Christ ressuscité, prions le Seigneur. Seigneur Dieu, fais régner au milieu de nous l’unité dont le monde a besoin pour reconnaître que Jésus est vraiment ton envoyé. Alors, nous saurons que rien ne pourra nous séparer de toi. Nous te le demandons au nom de Jésus, notre guide et notre berger, vivant pour les siècles des siècles. Amen. (https://fr.novalis.ca)
Gowegebiet
Här, eise Gott. Mir ginn dir d'Gowe vun der Äerd, d'Brout an de Wäin, zeréck. An hinne féiers du déi Wierk vun der Erléisung weider a méchs si fir eis zu enger Quell vu Freed an Erbaarmen. Dofir soe mir dir Merci duerch Jesus Christus, eise Brudder an eisen Här. Amen.
Donne-nous, Seigneur, de te rendre grâce toujours par ces mystères de Pâques: ils continuent en nous ton oeuvre de rédemption, qu'ils nous soient une source intarissable de joie. Par Jésus.
Gott der zärtlichen Liebe, du deckst uns den Tisch des Lebens und füllst uns den Kelch des Heiles. Schenke uns Geborgenheit in der Gemeinschaft unseres Heilandes und guten Hirten Jesus Christus, unseres Herrn.
Hochgebet - „Gottes Barmherzigkeit“
Präfation
Sanctus
Heiliger Gott,
wir danken dir für die Botschaft von der Vergebung,
Gott,
barmherziger Vater, du willst, dass alle, die uneins geworden
sind,
Sende nun
deinen Geist auf diese Gaben herab und heilige sie, damit sie uns
werden
Er nahm am Abend vor seinem
Leiden das Brot in seine Hände,
NEHMET UND ESSET ALLE DAVON:
So nahm er
auch, als sie gegessen hatten, den Kelch in seine Hände,
NEHMET UND TRINKET ALLE
DARAUS:
Geheimnis
des Glaubens
Gott, unser
Vater, wir gedenken deines Sohnes:
Gott, wir
bitten dich:
Gib uns, deinem pilgernden Volk,
unserem Papst Franziskus
Guter Gott,
wir empfehlen dir auch unsere verstorbenen Angehörigen
In Gemeinschaft mit Maria und
Josef, den Aposteln und allen Heiligen
Durch ihn und mit ihm und in ihm
ist dir, Gott, allmächtiger Vater, Quelle unbekannt
Vaterunser
Am Evangelium
hu mir héieren: „Ich bin der gute Hirt; ich kenne die Meinen und
die Meinen kennen mich, wie mich der Vater kennt und ich den Vater
kenne; und ich gebe mein Leben hin für die Schafe.“ De Jesus ass
an eis Welt komm fir de Wëlle vu sengem Papp ze erfëllen. Mir
sollte sengem Beispill nogoen. Sou biede mir elo zesummen, dass sech
de Wëlle vu Gott och an eiser Welt erfëlle kann. Vater unser … Friddensgebiet
Här Jesus Christus, du hues gesot; „Ich kenne die meinen und die Meinen kennen mich.“ Du kenns eis Suerg ëm de Fridde, dofir biede mir: Kuck net op eis Feeler a Schwächten, mä op eise gudde Wëllen a schenk eis ëmmer nees däi Fridden. De Fridde sief mat iech all.
Schlussgebiet
Baarmhäerzege Gott. Des Feier soll eis heele vun der Blannheet vun eisem Häerz. Si soll eis Verzeiung an ënnere Fridde schenken, fir datt mir dech an all Mënschen opriichteg gär kennen hunn. Dorëms biede mir dech duerch de Jesus, eise Brudder an eisen Här. Amen.
Père tout-puissant et Pasteur plein de bonté, veille sur tes enfants avec tendresse; tu nous as sauvés par le sang de ton Fils: ouvre-nous une demeure dans le Royaume des cieux. Par Jésus.
Herr und Heiland, Guter Hirte, du führst uns zu den Quellen des Lebens. Lass uns in der Kraft dieser Speise zu deinem ewigen Reich gelangen, wo ein Hirt und eine Herde sein werden. Dir sei Dank und Preis von Ewigkeit zu Ewigkeit.
|
Äerzbistum Lëtzebuerg . Archevêché de Luxembourg
© Verschidde Rechter reservéiert . Certains droits réservés
Dateschutz . Protection des données
Ëmweltschutz . Protection de l'environnement