3. Faaschtesonndeg 19./20.3.2022 - C


Home Back Print Kontakt

Léif Matchrëschten! „Gott lauschtert net op mäi Bieden!“, „Ech kann net spieren, dass et Gott gëtt!“ Des oder änlech Aussoen kënne mir grad an dëser komplizéierter Zäit ëmmer nees héieren. Wou ass Gott am Krich, am Leed vun de Mënschen? Wou ass Gott, wa jonk Mënschen aus dem Liewe gerappt ginn? Do kann ee scho verstoen, dass Mënschen de Glawe verléieren. Mä ass eist Zweiwelen net och eng Folleg vun eiser séierer Zäit? Hu mir nach Gedold, fir op eppes ze waarden? Vläicht misste mir erëm léieren ee bëssi méi gedëlleg ze sinn: Gedold mat eis selwer, Gedold mat anere Mënschen, Gedold och mat Gott! Froe mir hien drëm eis déi néideg Gedold ze schenken.

Kyrie

Här Jesus Christus, du bass vu Gott, deem Éiwegen an deem Geheimnisvollen geschéckt. Kyrie eleison.
Här Jesus Christus, an dir ass d’Baarmhäerzegkeet vu Gott bäi eis komm. Christe eleison.
Här Jesus Christus, du bass de Wee an d’Wourecht, déi eis zum Liewen mat Gott féieren. Kyrie eleison.

Dagesgebiet

Gott, eise Papp, du bass d’Quell vum Erbaarmen a vun der Guttheet. Mir stinn als Sënner virun dir an eist Gewësse klot eis un. Kuck op eis Nout a looss eis Verzeiung fannen duerch Faaschten, Gebiet a Wierker vun der Léift. Dorëms biede mir duerch Jesus Christus, eise Brudder an eisen Här. Amen.

Tu es la source de toute bonté, Seigneur, et toute miséricorde vient de toi ; tu nous as dit comment guérir du péché par le jeûne, la prière et le partage; écoute l’aveu de notre faiblesse : nous avons conscience de nos fautes, patiemment, relève-nous avec amour. Par Jésus Christ.

Heiliger Gott. Du hast uns zur Heiligkeit berufen. Du befähigst uns schon in dieser Welt zu einem neuen Leben. Aber du trittst nicht mit Gewalt an uns heran oder mit List. Du kommst zu uns mit deinem Wort, deinem offenen und guten, deinem fordernden und heilenden Wort. Vergib uns, wenn wir dennoch immer wieder versagen. Gib, dass wir dir nicht ausweichen und dein Wort nicht achtlos überhören. Lass uns erfahren, dass du auch unser Herz verwandeln kannst.

Liesungen: Ex 3, 1-8a.13-15 / 1 Kor 10, 1-6.10-12 / Lk 13, 1-9

Lesung aus dem Buch Exodus.
In jenen Tagen weidete Mose die Schafe und Ziegen seines Schwiegervaters Jitro, des Priesters von Midian. Eines Tages trieb er das Vieh über die Steppe hinaus und kam zum Gottesberg Horeb. Dort erschien ihm der Engel des HERRN in einer Feuerflamme mitten aus dem Dornbusch. Er schaute hin: Der Dornbusch brannte im Feuer, aber der Dornbusch wurde nicht verzehrt. Mose sagte: Ich will dorthin gehen und mir die außergewöhnliche Erscheinung ansehen. Warum verbrennt denn der Dornbusch nicht? Als der HERR sah, dass Mose näher kam, um sich das anzusehen, rief Gott ihm mitten aus dem Dornbusch zu: Mose, Mose! Er antwortete: Hier bin ich. Er sagte: Komm nicht näher heran! Leg deine Schuhe ab; denn der Ort, wo du stehst, ist heiliger Boden. Dann fuhr er fort: Ich bin der Gott deines Vaters, der Gott Abrahams, der Gott Isaaks und der Gott Jakobs. Da verhüllte Mose sein Gesicht; denn er fürchtete sich, Gott anzuschauen. Der HERR sprach: Ich habe das Elend meines Volkes in Ägypten gesehen und ihre laute Klage über ihre Antreiber habe ich gehört. Ich kenne sein Leid. Ich bin herabgestiegen, um es der Hand der Ägypter zu entreißen und aus jenem Land hinaufzuführen in ein schönes, weites Land, in ein Land, in dem Milch und Honig fließen. Und jetzt geh! Ich sende dich zum Pharao. Führe mein Volk, die Israeliten, aus Ägypten heraus! Da sagte Mose zu Gott: Gut, ich werde also zu den Israeliten kommen und ihnen sagen: Der Gott eurer Väter hat mich zu euch gesandt. Da werden sie mich fragen: Wie heißt er? Was soll ich ihnen sagen? Da antwortete Gott dem Mose: Ich bin, der ich bin. Und er fuhr fort: So sollst du zu den Israeliten sagen: Der Ich-bin hat mich zu euch gesandt. Weiter sprach Gott zu Mose: So sag zu den Israeliten: Der HERR, der Gott eurer Väter, der Gott Abrahams, der Gott Isaaks und der Gott Jakobs, hat mich zu euch gesandt. Das ist mein Name für immer und so wird man mich anrufen von Geschlecht zu Geschlecht.

Kv Gnädig und barmherzig ist der Herr, voll Langmut und reich an Huld.
Preise den Herrn, meine Seele, *
und alles in mir seinen heiligen Namen!
Preise den Herrn, meine Seele, *
und vergiss nicht, was er dir Gutes getan hat! – (Kv)
Der dir all deine Schuld vergibt *
und all deine Gebrechen heilt,
der dein Leben vor dem Untergang rettet *
und dich mit Huld und Erbarmen krönt. – (Kv)
Der Herr vollbringt Taten des Heiles, *
Recht verschafft er allen Bedrängten.
Er hat Mose seine Wege kundgetan, *
den Kindern Israels seine Werke. – (Kv)
Der Herr ist barmherzig und gnädig, *
langmütig und reich an Huld.
Denn so hoch der Himmel über der Erde ist, *
so mächtig ist seine Huld über denen, die ihn fürchten. – Kv

Lesung aus dem ersten Brief des Apostels Paulus an die Gemeinde in Korinth.
Ihr sollt wissen, Brüder und Schwestern, dass unsere Väter alle unter der Wolke waren, alle durch das Meer zogen und alle auf Mose getauft wurden in der Wolke und im Meer. Alle aßen auch die gleiche geistgeschenkte Speise und alle tranken den gleichen geistgeschenkten Trank; denn sie tranken aus dem geistgeschenkten Felsen, der mit ihnen zog. Und dieser Fels war Christus. Gott aber hatte an den meisten von ihnen kein Gefallen; denn er ließ sie in der Wüste umkommen. Das aber geschah als warnendes Beispiel für uns: damit wir uns nicht von der Gier nach dem Bösen beherrschen lassen, wie jene sich von der Gier beherrschen ließen. Murrt auch nicht, wie einige von ihnen murrten; sie wurden vom Verderber umgebracht! Das aber geschah an ihnen, damit es uns als Beispiel dient; uns zur Warnung wurde es aufgeschrieben, uns, die das Ende der Zeiten erreicht hat. Wer also zu stehen meint, der gebe Acht, dass er nicht fällt.

Christus, du ewiges Wort des Vaters, Ehre sei dir! (So spricht der Herr:) Kehrt um! Denn das Himmelreich ist nahe. Christus, du ewiges Wort des Vaters, Ehre sei dir!

Aus dem heiligen Evangelium nach Lukas.
Zur jener Zeit kamen einige Leute und berichteten Jesus von den Galiläern, deren Blut Pilatus mit dem ihrer Opfertiere vermischt hatte. Und er antwortete ihnen: Meint ihr, dass diese Galiläer größere Sünder waren als alle anderen Galiläer, weil das mit ihnen geschehen ist? Nein, sage ich euch, vielmehr werdet ihr alle genauso umkommen, wenn ihr nicht umkehrt. Oder jene achtzehn Menschen, die beim Einsturz des Turms am Schiloach erschlagen wurden - meint ihr, dass sie größere Schuld auf sich geladen hatten als alle anderen Einwohner von Jerusalem? Nein, sage ich euch, vielmehr werdet ihr alle ebenso umkommen, wenn ihr nicht umkehrt. Und er erzählte ihnen dieses Gleichnis: Ein Mann hatte in seinem Weinberg einen Feigenbaum gepflanzt; und als er kam und nachsah, ob er Früchte trug, fand er keine. Da sagte er zu seinem Winzer: Siehe, jetzt komme ich schon drei Jahre und sehe nach, ob dieser Feigenbaum Früchte trägt, und finde nichts. Hau ihn um! Was soll er weiter dem Boden seine Kraft nehmen? Der Winzer erwiderte: Herr, lass ihn dieses Jahr noch stehen; ich will den Boden um ihn herum aufgraben und düngen. Vielleicht trägt er in Zukunft Früchte; wenn nicht, dann lass ihn umhauen!

Lecture du livre de l’Exode.
En ces jours-là, Moïse était berger du troupeau de son beau-père Jéthro, prêtre de Madiane. Il mena le troupeau au-delà du désert et parvint à la montagne de Dieu, à l’Horeb. L’ange du Seigneur lui apparut dans la flamme d’un buisson en feu. Moïse regarda : le buisson brûlait sans se consumer. Moïse se dit alors : « Je vais faire un détour pour voir cette chose extraordinaire : pourquoi le buisson ne se consume-t-il pas ? » Le Seigneur vit qu’il avait fait un détour pour voir, et Dieu l’appela du milieu du buisson : « Moïse ! Moïse ! » Il dit : « Me voici ! » Dieu dit alors : « N’approche pas d’ici ! Retire les sandales de tes pieds, car le lieu où tu te tiens est une terre sainte ! » Et il déclara : « Je suis le Dieu de ton père, le Dieu d’Abraham, le Dieu d’Isaac, le Dieu de Jacob. » Moïse se voila le visage car il craignait de porter son regard sur Dieu. Le Seigneur dit : « J’ai vu, oui, j’ai vu la misère de mon peuple qui est en Égypte, et j’ai entendu ses cris sous les coups des surveillants. Oui, je connais ses souffrances. Je suis descendu pour le délivrer de la main des Égyptiens et le faire monter de ce pays vers un beau et vaste pays, vers un pays, ruisselant de lait et de miel. Maintenant donc, va ! Je t’envoie chez Pharaon : tu feras sortir d’Égypte mon peuple, les fils d’Israël. » Moïse répondit à Dieu : « J’irai donc trouver les fils d’Israël, et je leur dirai : “Le Dieu de vos pères m’a envoyé vers vous.” Ils vont me demander quel est son nom ; que leur répondrai-je ? » Dieu dit à Moïse : « Je suis qui je suis. Tu parleras ainsi aux fils d’Israël : “Celui qui m’a envoyé vers vous, c’est : JE-SUIS”. » Dieu dit encore à Moïse : « Tu parleras ainsi aux fils d’Israël : “Celui qui m’a envoyé vers vous, c’est LE SEIGNEUR, le Dieu de vos pères, le Dieu d’Abraham, le Dieu d’Isaac, le Dieu de Jacob”. C’est là mon nom pour toujours, c’est par lui que vous ferez mémoire de moi, d’âge en âge.

R/ Le Seigneur est tendresse et pitié.
Bénis le Seigneur, ô mon âme,
bénis son nom très saint, tout mon être !
Bénis le Seigneur, ô mon âme,
n’oublie aucun de ses bienfaits ! R
Car il pardonne toutes tes offenses
et te guérit de toute maladie ;
il réclame ta vie à la tombe
et te couronne d’amour et de tendresse. R
Le Seigneur fait œuvre de justice,
il défend le droit des opprimés.
Il révèle ses desseins à Moïse,
aux enfants d’Israël ses hauts faits. R
Le Seigneur est tendresse et pitié,
lent à la colère et plein d’amour ;
Comme le ciel domine la terre,
fort est son amour pour qui le craint. R

Lecture de la première lettre de saint Paul Apôtre aux Corinthiens.
Frères, je ne voudrais pas vous laisser ignorer que, lors de la sortie d’Égypte, nos pères étaient tous sous la protection de la nuée, et que tous ont passé à travers la mer. Tous, ils ont été unis à Moïse par un baptême dans la nuée et dans la mer ; tous, ils ont mangé la même nourriture spirituelle ; tous, ils ont bu la même boisson spirituelle ; car ils buvaient à un rocher spirituel qui les suivait, et ce rocher, c’était le Christ. Cependant, la plupart n’ont pas su plaire à Dieu : leurs ossements, en effet, jonchèrent le désert. Ces événements devaient nous servir d’exemple, pour nous empêcher de désirer ce qui est mal comme l’ont fait ces gens-là. Cessez de récriminer comme l’ont fait certains d’entre eux : ils ont été exterminés. Ce qui leur est arrivé devait servir d’exemple, et l’Écriture l’a raconté pour nous avertir, nous qui nous trouvons à la fin des temps. Ainsi donc, celui qui se croit solide, qu’il fasse attention à ne pas tomber.

Gloire au Christ, Sagesse éternelle du Dieu vivant. Gloire à toi, Seigneur.
Convertissez-vous, dit le Seigneur, car le royaume des Cieux est tout proche.
Gloire au Christ, Sagesse éternelle du Dieu vivant. Gloire à toi, Seigneur.

Évangile de Jésus Christ selon saint Luc.
Un jour, des gens rapportèrent à Jésus l’affaire des Galiléens que Pilate avait fait massacrer, mêlant leur sang à celui des sacrifices qu’ils offraient. Jésus leur répondit : « Pensez-vous que ces Galiléens étaient de plus grands pécheurs que tous les autres Galiléens, pour avoir subi un tel sort ? Eh bien, je vous dis : pas du tout ! Mais si vous ne vous convertissez pas, vous périrez tous de même. Et ces dix-huit personnes tuées par la chute de la tour de Siloé, pensez-vous qu’elles étaient plus coupables que tous les autres habitants de Jérusalem ? Eh bien, je vous dis : pas du tout ! Mais si vous ne vous convertissez pas, vous périrez tous de même. » Jésus disait encore cette parabole : « Quelqu’un avait un figuier planté dans sa vigne. Il vint chercher du fruit sur ce figuier, et n’en trouva pas. Il dit alors à son vigneron : “Voilà trois ans que je viens chercher du fruit sur ce figuier, et je n’en trouve pas. Coupe-le. À quoi bon le laisser épuiser le sol ?” Mais le vigneron lui répondit : “Maître, laisse-le encore cette année, le temps que je bêche autour pour y mettre du fumier. Peut-être donnera-t-il du fruit à l’avenir. Sinon, tu le couperas.” »

Priedegt

„Zur jener Zeit kamen einige Leute und berichteten Jesus von den Galiläern, deren Blut Pilatus mit dem ihrer Opfertiere vermischt hatte. Un jour, des gens rapportèrent à Jésus l’affaire des Galiléens que Pilate avait fait massacrer, mêlant leur sang à celui des sacrifices qu’ils offraient.“ (Lk 13,1) Des Notiz am Evangelium vun haut ass duerchaus vu Bedeitung. Hei gëtt ee Mann erwäänt, dee mir aus der Passiounsgeschicht vum Jesus hier gutt kennen. De Pilatus war quasi de réimeschen Herrscher an Israel zu der Zäit. Hien hat allgemeng Vollmachten an huet wéi en Diktator geherrscht an d’Vollek ënnerdréckt. Op seng Anuerdnung hin si Mënschen ëmbruecht ginn. Beim Flavius Josephus kann een a senger Geschicht iwwer de jüddesche Krich munch Episoden iwwer de Gewaltherrscher Pilatus noliesen. Dat brutaalt Virgoen vum Pilatus muss schonn déif Spueren hannerlooss hunn. Am Tempel selwer, hunn seng Truppen Pilger ëmbruecht. Och wann et vläicht zu Demonstratiounen géint d’Herrschaft vun de Réimer komm war oder konnt kommen, sou ass dem Pilatus seng Repressioun grad an deem Hellegsten, wat d’Judden haten, eng ganz enorm verletzend Manéier fir d’Vollek ze ënnerwerfen. Allefalls kann een nëmme vermudden, dass des Aktioun vum Pilatus déi heftegst Reaktiounen vun Trauer a Roserei bäi de Mënschen ausgeléist huet. An d’Fro no der Theodizee huet sech domat och op eng ganz konkret a schmäerzlech Manéier gestalt. Wat ass d’Schold vun de Mënschen, dass si esou verfollegt goufen vum Pilatus? Hunn si wierklech esou Villes falsch gemaach, dass Gott si elo duerch dëse Gewaltherrscher bestrofen an ëmbréngen léist? Wéi ka Gott dat zouloossen?

Wann ech elo dëser Deeg an d’Ukrain kucken, da muss ech mir déi Froen och stellen. Natierlech, dat soll hei net vergiess sinn, ginn et nach vill aner Platzen an eiser Welt, wou de Fall änlech läit, déi awer leider elo ee gutt Stéck aus eisem Bléckfeld erausgeréckelt sinn, well eben d’Ukrain vill méi no virun eiser Hausdier läit. Wann een awer emol méi déif denkt, an sech déi ganz Geschicht virun Aen féiert, da war de Pilatus schonn ee ganz krassen Herrscher, dee mat Gewalt d’Mënschen nidder gehalen huet. D’Geschicht am Tempel, wou d’Mënschen sech mat enger Aart Demonstratioun wollten géint de Pilatus wieren a wou si da skrupellos nidder gemetzelt goufen , léist eis eben just och un ee Putin, un een Assad an u vill aner Herrscher aus eiser Zäit denken. Mënsche ginn an eiser Zäit ëmmer nees nidder gehalen, wann si fir d’Recht op Fräiheet wëllen kämpfen. D’Muecht schléit ouni Erbaarmen zou. An eben an der Ukrain wollten d’Mënschen, oder zumindest en Deel, no deene laange Joren vu kommunistescher Herrschaft, no deene ville Joren vu quasi Versklavung hier Recht op ee fräit Liewen hunn. Op déi gewielte Regierung ënnert dem aktuelle President alles richteg a gutt gemaach huet, wëll a kann ech net beurteelen. Kloer ass awer, dass sech elo een Herrscher, deen absolut Ënnerwerfung verlaangt, dat net zouléisst a säi Muechtberäich duerch ee fräit Land, duerch fräi Bierger ugegraff gesäit an haart zouschléit. Wou ass do Gerechtegkeet? Wou ass do Gott?

De Jesus am Evangelium wëll näischt dervu wëssen, dass déi Mënschen, déi zu Schued komm sinn, schëlleg oder méi schëlleg wieren wéi all déi aner. Mä em wat soll et dann hei goen? Wat soll seng Opfuerderung no Ëmkéier hei bedeiten? Kann een de Mënschen an der Ukrain haut soen: Dir musst iech bekéieren, fir dass de Putin iech a Rou léist? Ass dat de Wee? Mengt de Jesus dat och hei am Evangelium?

Ech di mech haut extreemst schwéier mat deem Wee, mat deene Gedanken. Ech weess keng Äntwert. Ech wëll och iergendwéi keng Äntwert fannen. An dach wullt et a mir. Ech kann op kee Fall eng fromm Priedegt halen, déi just zum „Duerchhalen“ oprifft an déi quasi vun der „Wiedergutmachung“ vun deem erliddene Leed am Himmel schwätzt. Neen esou eppes revoltéiert mech.

An der Liesung aus dem Buch Exodus hate mir héieren/gelies: „Ich habe das Elend meines Volkes in Ägypten gesehen und ihre laute Klage über ihre Antreiber habe ich gehört. Ich kenne sein Leid. J’ai vu, oui, j’ai vu la misère de mon peuple qui est en Égypte, et j’ai entendu ses cris sous les coups des surveillants. Oui, je connais ses souffrances.“ (Ex 3, 7) Gott huet de Misär gesinn! Gesäit hien de Misär haut och? Oder mécht hien d’Aen zou virun deem, wat elo geschitt?

Wat mech scho vu Klengem un un dëser Geschicht vum „brennenden Dornbusch“ faszinéiert huet, beweegt mech och nach haut. Do war een, de Mose, deen eng Visioun hat. Wat hien gesinn an erlieft huet, ka kee wëssen. D’Bibel erzielt et, wéi mir et an der Liesung héieren hunn. Awer dee Mose huet an sech eppes gespuert, dat hien beweegt huet, fir an Aktioun ze trieden, fir sech an ze setzen. Hien hëllt eng Initiativ a fänkt un d’Mënschen ze motivéieren, fir sech selwer fräi ze maachen. Déi materiell Nout gëtt domat wuel kaum geléist. Awer d’Mënsche fillen, dass si selwer kënnen iwwer hiert Liewe bestëmmen. Dee Gott, un dee si gleewen, ass mat hinnen. Hien ass do, wou si sinn. Dat setzt eng enorm Kraaft fräi. Awer eben et war ee Mënsch do, deen als Katalysator des ganz Beweegung initiéiert huet. Mir selwer kënnen och ëmmer nees esou Katalysatore sinn an eis asetzen, eppes a Beweegung setzen.

Mir musse léieren, an dat ass fir mech d’Ëmkéier, dass mäi Vis-à-vis ee Mënsch ass wéi ech selwer. Ech muss dee respektéieren a wäertschätzen, och wann ech net senger Meenung sinn. Dat musse mir nei léieren. Mir mussen eis erëm an d’Gesiicht kucken an éierlech sinn. An enger Priedegt vum Klaus Müller hunn ech dëst gelies: „Wo immer einer auf der Welt Soldat wird, lernt er zuerst zwei Dinge: das „Gleichschritt marsch!“ und den militärischen Gruß – zackig die Fingerspitzen an das Schiffchen gelegt. So erweisen Soldaten einander die Referenz. Wohl wenige nur werden noch wissen, woher diese Art zu grüßen kommt. Sie geht auf die Zeit der Ritter zurück. Wenn sich ihrer zwei begegneten, so eingepackt und eisenstarrend in ihren Panzern, dann klappten sie das Visier hoch, um einander ihr Gesicht zu zeigen. ... Wer das Visier aufmacht, gibt sich zu erkennen, teilt etwas von sich mit, macht sich verletzlich sogar. Das ist immer riskant. Aber anders kann es Begegnung nicht geben zwischen Menschen. Nicht nur bei den Rittern damals. Auch wir begegnen und verstehen einander nicht, wenn wir uns nicht auftun füreinander im buchstäblichen Sinn.“

Och mir mussen eis opmaachen ee fir deen aneren, éierlech a mat engem gewësse Risiko, sou wéi Gott et vis-à-vis vum Mose gemaach huet. Et brauch dacks net ganz vill, fir eppes Neies un ze fänken, fir nei Weeër ze goen, fir zou enaner ze fannen. Biede mir drëm, dass Leit wéi Putin an anerer hiert Viséier opklappen an sech erkenne loossen an dann och déi aner erkennen, an zwar als gläichwäerteg Mënschen mat deene selwechte Rechter op Liewen a Meenung.

Fürbitten

Mir stinn an enger Welt, déi voll ass vun Aarmut, Misär a Krich. Vill Mënschen jäizen hier Nout eraus. Loosse mir hier Nout elo viru Gott, eise Papp bréngen:

  • Stéi eisem Poopst Franziskus an alle bäi, déi an eiser Kierch eng Verantwortung an der Leedung hunn. Hëllef hinnen, sech mat Entschlossenheet fir d’Affer vu Gewalt an Onrecht anzesetzen. Härgott, héier eis.
  • Sief bäi allen, déi sech fir déi bedreeten a mësshandelt Schëpfung asetzen. Hëllef allen, déi sech fir eng Verännerung vun de politeschen a wirtschaftlechen Ëmstänn zum Schutz vun eiser Welt beméien. Härgott, héier eis.
  • Huel d’Suergen vun deenen eescht, déi sech drëm beméien, dass manner Waffen produzéiert a verkaaft ginn. Härgott, héier eis.
  • Tréischt all déi Mënschen, déi duerch de Krich an der Ukrain traumatiséiert, op der Flucht sinn an alles verluer hunn. Härgott, héier eis.
  • Looss déi verantwortlech Politiker vun alle Säiten erkennen, dass Krich ni eng Léisung ass. Gëff hinnen Asiicht, dass nëmmen de Fridden de Wee zu Gerechtegkeet ass. Härgott, héier eis.
  • Erbaarm dech alle Verstuerwenen. Mir denken un déi vill Mënschen, déi elo schonn an der Ukrain hiert Liewe gelooss hunn, un déi vill Mënschen, déi weltwäit a Streidereien ëmbruecht ginn. Huel si op an däi Fridden. Haut denke mir och besonnesch un ... Härgott, héier eis.

Härgott, du hues dech am Jesus op d’Säit vun deene gestalt, déi um Rand stoungen. Sief och elo grad bäi allen, déi an Nout sinn. Dech luewen an éiere mir elo an an all Éiwegkeet. Amen.

II.

Le Seigneur a donné au monde des preuves vivantes de sa patience. Remercions-le pour ces prévenances et demandons-lui de donner la force de continuer à toutes ces personnes que nous admirons et pour lesquelles nous voulons prier.
Seigneur, fais-nous voir ton salut.
– Prions pour les personnes qui ont répondu à l’appel de Dieu, de façon radicale et publique, dans les communautés religieuses, les ministères de l’Église ou le laïcat consacré.
– Prions pour les personnes mariées qui continuent de manifester que Dieu est toujours au rendez-vous de l’amour avec l’humanité.
– Prions pour les hommes et les femmes qui s’occupent des malades chroniques, des personnes en perte d’autonomie ou des enfants maltraités.
– Prions pour nos frères et sœurs qui perdent confiance en la vie, à force de déceptions et de désillusions, et qui comptent sur notre soutien.
Seigneur, nous savons que tu nous appelles toujours et que tu attends que nous nous rapprochions de toi. Mais, comme des enfants égarés, nous avons besoin d’entendre souvent ta voix. Aide-nous à retrouver le chemin qui nous ramènera à toi et ne nous abandonne pas. Nous te le demandons par Jésus, ton Fils, notre Seigneur. Amen.
(http://www.vieliturgique.ca)

Gowegebiet

Baarmhäerzege Gott, befrei eis duerch dëst Affer vun eise Senden a schenk eis d’Kraaft, och eise Schwësteren a Bridder ze verzeien, wann si un eis schëlleg gi sinn. Dorëms biede mir duerch Christus, eisen Här. Amen.

Que cette eucharistie nous optienne, Seigneur, à nous qui implorons ton pardon, la grâce de savoir pardonner à nos frères. Par Jésus.

Barmherziger Gott, blick auf diese Gaben. Sind Zeichen unserer Hingabe. Nimm sie an und gib uns die Kraft, in Liebe füreinander da zu sein durch Christus, unsern hier.

Hochgebet - „Frieden“


Präfation
Wir danken dir guter Gott;
denn in deinem Namen hat Jesus einen neuen Frieden gebracht.
Es war kein Friede gestützt auf militärische Gewalt und politische Macht,
sondern ein Friede, gegründet auf Gerechtigkeit und der Achtung eines jeden Menschen.
Wir sind dankbar für den Frieden, den Jesus mit seinem Leben bezeugt hat.
Durch sein Beispiel ermutigt, vertrauen wir auf deine Verheißung,
dass Schwerter zu Pflugscharen und Lanzen zu Winzermessern werden;
dass kein Volk mehr sich wider das andere erheben
und nicht mehr für den Krieg geübt wird.
So bekennen wir:

Sanctus

Guter Gott, vielfältig sind die Formen von Gewalt in der Welt,
in der Gesellschaft und selbst in den Familien.
Gewalt wird ausgeübt, wenn Reiche Arme benachteiligen,
Starke Schwache beherrschen und Führende Arglose betrügen;
wenn Vorurteile Beziehungen vergiften und Feindbilder zu unmenschlichen Taten verleiten.
Trotz allem hoffen wir auf eine menschlichere Welt,
in der sich Gerechtigkeit und Frieden küssen.

Von einem wird uns berichtet, dass er der Gewalt widerstand und Frieden brachte.
Es wird uns berichtet von Jesus von Nazaret,
der seligpries, die Frieden stiften und nach Gerechtigkeit dürsten.
Den Mächtigen und Frommen wurde er deshalb lästig,
und seine Angehörigen wandten sich von ihm ab.
Weil er seine Liebe für jene auf der Schattenseite des Lebens
gewaltlos und glaubhaft bis zum Tod am Kreuz bezeugte, feiern wir sein Gedächtnis.

In seinem Namen und Auftrag sind wir jetzt versammelt,
um in Erinnerung an ihn das Brot zu brechen (und den Wein auszuteilen).

Wir bitten dich um deinen Geist, damit im Teilen des Brotes (im Teilen von Brot und Wein)
Jesus Christus unter uns + gegenwärtig wird.

Es war in der Nacht vor seinem Leiden.
Im Angesicht des Todes kam Jesus mit den Seinen zusammen,
um von ihnen Abschied zu nehmen.
In jener Nacht nahm er während des Essens Brot in seine Hände,
dankte dir dafür, brach es und reichte es den Seinen mit den Worten:

NEHMET UND ESSET ALLE DAVON.
DAS IST MEIN LEIB, DER FÜR EUCH HINGEGEBEN WIRD.

Ebenso nahm er in jener Nacht nach dem Essen den Becher mit Wein,
dankte wiederum und reichte ihn den Seinen mit den Worten:

NEHMET UND TRINKET ALLE DARAUS.
DAS IST DER KELCH DES IMMERWÄHRENDEN BUNDES,
MEIN BLUT, DAS FÜR EUCH UND FÜR ALLE VERGOSSEN WIRD
ZUR VERGEBUNG DER SÜNDEN.
TUT DIES ZU MEINEM GEDÄCHTNIS.

Geheimnis des Glaubens

Guter Gott, wir gedenken unseres Bruders Jesus.
Er wich den Konflikten nicht aus und blieb seiner Sendung treu.
Gewaltlos widerstand er der Macht und wurde deswegen gekreuzigt.
Weil er auf dich vertraute, konnte er sich ins Dunkel des Todes fallen lassen.
Mit seinem Tod ging er aber nicht unter, und sein Geist wurde nicht ausgelöscht.
Seine Jüngerinnen und Jünger bekannten, dass du ihm treu geblieben bist
durch alles Scheitern hindurch.
Sie bezeugten, dass der Friede die Gewalt überwunden,
die Liebe den Hass bezwungen und das Leben den Tod besiegt hat.

Wir bitten dich um deinen Geist, damit wir heute weiterführen,
womit Jesus damals begonnen hat.
Ermutige uns durch die Kraft deines Geistes, den Teufelskreis von Feindbildern
zu durchbrechen und die Spirale der Gewalt zurückzudrehen.
Lass uns an den Frieden glauben und an die Macht der Gewaltlosen.
Gib, dass wir die Enge nationaler und ethnischer Interessen aufbrechen
und Heimat als weltweite Geschwisterlichkeit begreifen.
Lass uns darauf hoffen, dass du alle Tränen abwischen
und Tod, Leid und Schmerz überwinden wirst.

Erbarme dich jener Menschen, die im Kampf für Gerechtigkeit
und Frieden ihr Leben lassen mussten und sei all denen nahe,
die unbekannt und namenlos irgendwo begraben liegen.
Gedenke auch jener Angehörigen, von denen wir uns schweren Herzens
verabschieden mussten.

Befreie alle in allen Kirchen und Religionen zu prophetischem Mut
und lass sie für Gerechtigkeit und Frieden eintreten.

Wir bitten für den Bischof von Rom Franziskus
und unseren Bischof N.
Lass uns selbst in der Kraft deines Heiligen Geistes
Zeichen der Hoffnung im Dunkel dieser Welt sein.

Dann dürfen wir dich durch Jesus Christus zusammen mit Maria, seiner Mutter,
dem gerechten und treuen Josef, den Aposteln und Blutzeugen,
und allen Heiligen und Gläubigen loben und preisen.

Durch ihn und mit ihm und in ihm ist dir, Gott, allmächtiger Vater,
in der Einheit des Heiligen Geistes alle Herrlichkeit und Ehre jetzt und in Ewigkeit.
Vgl. Urs Eigenmann, in: HG – Texte zum Teilen von Brot und Wein, Luzern 1996

Vaterunser

Gott ass dee gudde Papp vun alle Mënschen. Hie luet eis an fir mat ze schaffen, dass d’Wonnen vun der Nout an dem Krich heelen. Maache mir eis op fir seng Kraaft an Hëllef a biede mir am Numm vun allen, déi ëm hiert Liewe musse fäerten mat deene Wierder, déi eisen Här Jesus eis geléiert huet: Vater unser im Himmel, …

Friddensgebiet

“Ihr werdet alle genauso umkommen, wenn ihr nicht umkehrt”, huet et am Evangelium geheescht. Mir all brauchen ëmmer nees eng nei Orientéierung. Mä och déi, déi d’politesch Muecht an der Hand hunn, si ganz besonnesch opgeruff, fir sech ze bekéieren hin zum Fridden. Dofir, Här Jesus Christus, maach eis all zu Mataarbechter un dengem Fridden. De Fridde sief mat iech all.

Schlussgebiet

Här eise Gott, du hues eis mat dem Brout vum Himmel gesiedegt an eis an dëser Moolzecht een Deel geschenkt vun deem, wat eis als Mënschen nach verbuergen ass. Looss an eisem Liewen siichtbar ginn, wat mir elo am Sakrament empfaangen hunn. Dorëms biede mir duerch Christus, eisen Här. Amen.

Nous avons reçu de toi, Seigneur, un avant-goût du ciel en mangeant dés ici-bas le pain du Royaume, et nous te supplions encore; fais-nous manifester par toute notre vie ce que le sacrement vient d’accomplir en nous. Par Jésus.

Gott, Vater aller Armen und Bedrängten, du hast uns mit dem Brot des Lebens und dem Kelch des Heiles gestärkt. Begleite uns durch diese vierzig Tage der Bereitung und hilf uns, aus dem Evangelium zu leben durch Christus, unsern Herrn.

Segen

• Gott, der Herr, segne eure Herzen, dass sie groß werden für die Wunder seiner Schöpfung.
• Gott, der Herr, segne eure Hände, dass sie aufbauen und bewahren und nicht zerstören.
• Gott, der Herr, segne eure Füße, dass sie den Weg des Friedens mit Mensch und Natur gehen.
So segne euch Gott, der Vater und der + Sohn und der Heilige Geist. Amen.


Mass vum 13. Mäerz
Klick op d’Kalennerblat fir d’Sonndesmass als PDF!
Mass vum 27. Mäerz

Links:

Top

Online Pastoral

Lëscht vun de Sonndesgottesdéngschter

 
Service Kommunikatioun a Press . Service Communication et Presse
Äerzbistum Lëtzebuerg . Archevêché de Luxembourg

© Verschidde Rechter reservéiert . Certains droits réservés
Dateschutz . Protection des données
Ëmweltschutz . Protection de l'environnement