15. Sonndeg am Joereskrees C - 9./10.7.2022


Home Back Print Kontakt

Léif Matchrëschten! „Du sollst deinen Nächsten lieben wie dich selbst!“ Dat héiere mir haut am Evangelium. Wat kann dat heeschen? Zu wat si mir dobäi opgefuerdert? Sou ee Saz léist sech séier soen, awer fir et och an d’Realitéit ëm ze setzen, fält eis dann dach dacks zimmlech schwéier. Wa mir wierklech all Mënsch gär hätten, da wier eis Welt wuel friddlech. Mä dovu si mir ganz wäit ewech. Ruffe mir dofir zum Ufank d’Erbaarme vu Christus un:

  • Här, Jesus Christus, an dir gesi mir Gott, eise Papp. Här, erbaarm dech.
  • Här, Jesus Christus, du wëlls bäi eis sinn, fir jiddereen ze versönen. Christus, erbaarm dech.
  • Här, Jesus Christus, du hues Fridde gestëft duerch deng Trei. Här, erbaarm dech.
Dagesgebiet

Gott, du bass eist Zil du weis deenen, déi ieren, d’Liicht vun der Wouerecht an du féiers si op de richtege Wee zeréck. Gëff allen, déi sech Chrëschten nennen, d’Kraaft, dat ze vermeiden, wat dësem Numm widdersprécht, an ze maachen, wat eisem Glawen entsprécht. Dorëms biede mir duerch de Jesus, eisen Här.

Dieu qui montres aux égarés la lumière de ta vérité pour qu’ils puissent reprendre le bon chemin, donne à tous ceux qui se déclarent chrétiens de rejeter ce qui est indigne de ce nom, et de rechercher ce qui lui fait honneur. Par Jésus Christ.

Gott der Liebe. Jesus unser Bruder, du bist an niemandem vorübergegangen, der deine Hilfe brauchte. Du bist an niemandem vorübergegangen, der dich rief. Jeder Mensch war dir wichtig. Vor allem die Geringsten unter deinen Brüdern und Schwestern. Wir bitten dich, mach uns offen und bereit, dass wir tun, was du vorgelebt hast. Dein guter Geist leite uns. In Jesus Christus, unserem Herrn.

Liesungen: Dtn 30, 10-14 / Kol 1, 15-20 / Lk 10, 25-37

Lesung aus dem Buch Deuteronomium.
Mose sprach zum Volk: Er wird dir Gutes tun. Denn du hörst auf die Stimme des HERRN, deines Gottes, und bewahrst seine Gebote und Satzungen, die in dieser Urkunde der Weisung einzeln aufgezeichnet sind, und kehrst zum HERRN, deinem Gott, mit ganzem Herzen und mit ganzer Seele zurück. Denn dieses Gebot, auf das ich dich heute verpflichte, geht nicht über deine Kraft und ist nicht fern von dir. Es ist nicht im Himmel, sodass du sagen müsstest: Wer steigt für uns in den Himmel hinauf, holt es herunter und verkündet es uns, damit wir es halten können? Es ist auch nicht jenseits des Meeres, sodass du sagen müsstest: Wer fährt für uns über das Meer, holt es herüber und verkündet es uns, damit wir es halten können? Nein, das Wort ist ganz nah bei dir, es ist in deinem Mund und in deinem Herzen, du kannst es halten.

Kv Die Befehle des Herrn sind gerade; sie erfüllen das Herz mit Freude.
Die Weisung des Herrn ist vollkommen, *
sie erquickt den Menschen.
Das Zeugnis des Herrn ist verlässlich, *
den Unwissenden macht es weise. – (Kv)
Die Befehle des Herrn sind gerade, *
sie erfüllen das Herz mit Freude.
Das Gebot des Herrn ist rein, *
es erleuchtet die Augen. – (Kv)
Die Furcht des Herrn ist lauter, *
sie besteht für immer.
Die Urteile des Herrn sind wahrhaftig, *
gerecht sind sie alle. – (Kv)
Sie sind kostbarer als Gold, als Feingold in Menge. *
Sie sind süßer als Honig, als Honig aus Waben.
Auch dein Knecht lässt sich von ihnen warnen; *
reichen Lohn hat, wer sie beachtet. – Kv

Lesung aus dem Brief des Apostels Paulus an die Gemeinde in Kolossä.
Christus ist Bild des unsichtbaren Gottes, der Erstgeborene der ganzen Schöpfung. Denn in ihm wurde alles erschaffen im Himmel und auf Erden, das Sichtbare und das Unsichtbare, Throne und Herrschaften, Mächte und Gewalten; alles ist durch ihn und auf ihn hin erschaffen. Er ist vor aller Schöpfung und in ihm hat alles Bestand. Er ist das Haupt, der Leib aber ist die Kirche. Er ist der Ursprung, der Erstgeborene der Toten; so hat er in allem den Vorrang. Denn Gott wollte mit seiner ganzen Fülle in ihm wohnen, um durch ihn alles auf ihn hin zu versöhnen. Alles im Himmel und auf Erden wollte er zu Christus führen, der Frieden gestiftet hat am Kreuz durch sein Blut.

Halleluja. Halleluja. Deine Worte, Herr, sind Geist und Leben. Du hast Worte des ewigen Lebens. Halleluja.

Aus dem heiligen Evangelium nach Lukas.
In jener Zeit stand ein Gesetzeslehrer auf, um Jesus auf die Probe zu stellen, und fragte ihn: Meister, was muss ich tun, um das ewige Leben zu erben? Jesus sagte zu ihm: Was steht im Gesetz geschrieben? Was liest du? Er antwortete: Du sollst den Herrn, deinen Gott, lieben mit deinem ganzen Herzen und deiner ganzen Seele, mit deiner ganzen Kraft und deinem ganzen Denken, und deinen Nächsten wie dich selbst. Jesus sagte zu ihm: Du hast richtig geantwortet. Handle danach und du wirst leben! Der Gesetzeslehrer wollte sich rechtfertigen und sagte zu Jesus: Und wer ist mein Nächster? Darauf antwortete ihm Jesus: Ein Mann ging von Jerusalem nach Jericho hinab und wurde von Räubern überfallen. Sie plünderten ihn aus und schlugen ihn nieder; dann gingen sie weg und ließen ihn halbtot liegen. Zufällig kam ein Priester denselben Weg herab; er sah ihn und ging vorüber. Ebenso kam auch ein Levit zu der Stelle; er sah ihn und ging vorüber. Ein Samariter aber, der auf der Reise war, kam zu ihm; er sah ihn und hatte Mitleid, ging zu ihm hin, goss Öl und Wein auf seine Wunden und verband sie. Dann hob er ihn auf sein eigenes Reittier, brachte ihn zu einer Herberge und sorgte für ihn. Und am nächsten Tag holte er zwei Denare hervor, gab sie dem Wirt und sagte: Sorge für ihn, und wenn du mehr für ihn brauchst, werde ich es dir bezahlen, wenn ich wiederkomme. Wer von diesen dreien meinst du, ist dem der Nächste geworden, der von den Räubern überfallen wurde? Der Gesetzeslehrer antwortete: Der barmherzig an ihm gehandelt hat. Da sagte Jesus zu ihm: Dann geh und handle du genauso!

Lecture du livre du Deutéronome.
Moïse disait au peuple: Écoute la voix du Seigneur ton Dieu, en observant ses commandements et ses décrets inscrits dans ce livre de la Loi, et que tu reviennes au Seigneur ton Dieu de tout ton cœur et de toute ton âme. Car cette loi que je te prescris aujourd’hui n’est pas au-dessus de tes forces ni hors de ton atteinte. Elle n’est pas dans les cieux, pour que tu dises : « Qui montera aux cieux nous la chercher ? Qui nous la fera entendre, afin que nous la mettions en pratique ? » Elle n’est pas au-delà des mers, pour que tu dises : « Qui se rendra au-delà des mers nous la chercher ? Qui nous la fera entendre, afin que nous la mettions en pratique ? » Elle est tout près de toi, cette Parole, elle est dans ta bouche et dans ton cœur, afin que tu la mettes en pratique.

R/ Les préceptes du Seigneur sont droits, ils réjouissent le cœur !
La loi du Seigneur est parfaite,
qui redonne vie ;
la charte du Seigneur est sûre,
qui rend sages les simples. R
Les préceptes du Seigneur sont droits,
ils réjouissent le cœur ;
le commandement du Seigneur est limpide,
il clarifie le regard. R
La crainte qu’il inspire est pure,
elle est là pour toujours ;
les décisions du Seigneur sont justes
et vraiment équitables : R
plus désirables que l’or,
qu’une masse d’or fin,
plus savoureuses que le miel
qui coule des rayons. R

Lecture de la Lettre de saint Paul apôtre aux Colossiens.
Le Christ Jésus est l’image du Dieu invisible, le premier-né, avant toute créature : en lui, tout fut créé, dans le ciel et sur la terre. Les êtres visibles et invisibles, Puissances, Principautés, Souverainetés, Dominations, tout est créé par lui et pour lui. Il est avant toute chose, et tout subsiste en lui. Il est aussi la tête du corps, la tête de l’Église : c’est lui le commencement, le premier-né d’entre les morts, afin qu’il ait en tout la primauté. Car Dieu a jugé bon qu’habite en lui toute plénitude et que tout, par le Christ, lui soit enfin réconcilié, faisant la paix par le sang de sa Croix, la paix pour tous les êtres sur la terre et dans le ciel.

Alléluia. Alléluia. Tes paroles, Seigneur, sont esprit et elles sont vie ; tu as les paroles de la vie éternelle. Alléluia.

Évangile de Jésus Christ selon sain Luc.
En ce temps-là, un docteur de la Loi se leva et mit Jésus à l’épreuve en disant : « Maître, que dois-je faire pour avoir en héritage la vie éternelle ? » Jésus lui demanda : « Dans la Loi, qu’y a-t-il d’écrit ? Et comment lis-tu ? » L’autre répondit : « Tu aimeras le Seigneur ton Dieu de tout ton cœur, de toute ton âme, de toute ta force et de toute ton intelligence, et ton prochain comme toi-même. » Jésus lui dit : « Tu as répondu correctement. Fais ainsi et tu vivras. » Mais lui, voulant se justifier, dit à Jésus : « Et qui est mon prochain ? » Jésus reprit la parole : « Un homme descendait de Jérusalem à Jéricho, et il tomba sur des bandits ; ceux-ci, après l’avoir dépouillé et roué de coups, s’en allèrent, le laissant à moitié mort. Par hasard, un prêtre descendait par ce chemin ; il le vit et passa de l’autre côté. De même un lévite arriva à cet endroit ; il le vit et passa de l’autre côté. Mais un Samaritain, qui était en route, arriva près de lui ; il le vit et fut saisi de compassion. Il s’approcha, et pansa ses blessures en y versant de l’huile et du vin ; puis il le chargea sur sa propre monture, le conduisit dans une auberge et prit soin de lui. Le lendemain, il sortit deux pièces d’argent, et les donna à l’aubergiste, en lui disant : “Prends soin de lui ; tout ce que tu auras dépensé en plus, je te le rendrai quand je repasserai.” Lequel des trois, à ton avis, a été le prochain de l’homme tombé aux mains des bandits ? » Le docteur de la Loi répondit : « Celui qui a fait preuve de pitié envers lui. » Jésus lui dit : « Va, et toi aussi, fais de même. »

Priedegt

Léif Matchrëschten! Zum Ufank eng kleng Geschicht: „Een arabesche Frommen mat Numm Sa’di huet enges Daags am Wanter ee Kand getraff, dat ausgehéngert war an, well et nëmmen een dënnt Kleed unhat, geziddert huet vu Keelt. Do ass dëse fromme Mann rose ginn an huet zu Gott gesot: Wéi kanns du dat zouloossen? Firwat méchs du näischt do dergéint? Eng Zäit ass seng Uklo ouni Äntwert bliwwen. Awer an der Nuecht, am Dram gouf dem Mann gesot: Ech hu wuel eppes fir dat Kand gemaach. Ech hunn dech erschafen.“

Déi grouss Reliounen wëssen et all, dass d’Wierke vu Gott ganz wesentlech eppes mat dem Handelen vum Mënsch ze dinn huet. Wa Gott wierklech Gott ass, da kann hie jo net an dëser Welt sinn wéi all dat anert, wat et gëtt. Awer wann een trotzdeem eppes vu Gott mierkt, dann ebe genee doduerch, dass hien an der Welt Mënschen an säin Déngscht hëlt.

Am Evangelium vun haut ass dat wuel ganz schéin a gutt ausgedréckt. Et ass eng dach eegenaarteg Situatioun. Do si Leit vum Fach, wann een dat mol esou ka soen. Ee Léiermeeschter vum Gesetz, also een Theolog géif een haut soen. Si woussten alles. Si woussten als Profien fir d’Relioun, wéi a wat ee misst maachen. Mä de Jesus hat scho längstens all dëse Leit kräfteg op de Schlips getrëppelt. Hien hat si an hirer Arroganz an Allwëssenheet genervt mat sengen neien Gedanken an Iddien. Dee Mann, deen elo am Evangelium untrëtt, wëll de Jesus quasi an eng Fal lackelen. „Wat muss ech maachen fir dat éiwegt Liewen ze fannen?“ Des Fro ass schäinhelleg, well hien als reliéise Profi jo genee wousst, oder gemengt huet ze wëssen, wat ee misst dofir leeschten.

Mä de Jesus ass jo net blöd a stellt eng Géigefro. Hien freet no deem, wat am Gesetz steet. De Léiermeeschter vum Gesetz gëtt déi richteg Äntwert. „Du sollst den Herrn, deinen Gott, lieben mit deinem ganzen Herzen und deiner ganzen Seele, mit deiner ganzen Kraft und deinem ganzen Denken, und deinen Nächsten wie dich selbst.“ (Lk 10, 27) Hie kennt si. Hie weess, wat ze maachen ass. Awer ... an do läit dann d’Kromm an der Heck: Wann een et weess, da muss een et och maachen. Mä d’Gespréich geet jo nach weider. Wien gëllt als mäin Nächsten?

De Jesus gëtt als Äntwert eng Geschicht. Mir kennen si all. Mä mir kennen och eist Verhalen, wa mir dann éierlech sinn! A mir selwer sinn elo och mat der Geschicht gemengt. Och mir wëssen, wat ze maachen ass, fir dass et méi gerecht a friddlech, méi éierlech a mat méi Léift an der Welt zougeet. Awer eben och mir verschanzen eis all ze dacks hannert Entschëllegungen. „Wien ass mäin Nächsten?“ Am Gläichnis ginn verschidde Leit opgezielt. Si gi laanscht, well si keng Zäit oder keng Loscht hunn. Si hëllefen net well si sech soss an eng onangeneem Situatioun géife bréngen. Maache mir dat net och esou? Wa mir gesinn, wéi schwéierfälleg et an der Politik haut des Daags zougeet, da gesi mir, wéi wouer och haut dëst Verhalensmuster ass, dat de Jesus hei an sengem Beispill erzielt. Mir hëllefen nëmmen dann, wann et eis ee Virdeel abréngt oder wann eis Net-Hëllef eis een Nodeel géif bréngen.

An deene leschte Joren si mir hei an Europa zimmlech eekeleg mat all deenen ëmgaangen, déi op der Flucht waren. Mir hunn eis Aen zougemaach a si laanscht gaangen. Eise wirtschaftleche Wuesstem, eise Wuelstand waren eis méi wichteg wéi d’Hëllef. De Samariter huet sech am Evangelium gekëmmert an een Ënnerdaach fir de Mann gesicht a fonnt. Wat hu mir gemaach? Mir hunn méint- a jorelaang iwwer Zuelen diskutéiert, wéi vill der Leit op der Flucht dat eent oder anert Land sollt a misst ophuelen. An iwwerdeems sinn der Dausenden am Mëttelmier erdronk. Et ass wouer mir kënnen net alles. De Samariter hëlleft a muss da weider. Awer hien suergt och nach fir deen Aarmen, wéi hien weider gereest ass, andeems hien een aneren freet weider ze hëllefen.

Ech kommen nach eng Kéier zeréck op déi kuerz Geschicht um Ufank vu menge Gedanken. Wéi dacks froe mir an eiser Zäit, wou da Gott ass an all deem Misär, dat et gëtt. De Misär stellt eis an eis Welt sécherlech a Fro. Mä e stellt net Gott a Fro. Eis Konditioun an der Welt ass sou, wéi si ass. Mir si kleng a schwaach an awer och duerchaus fäeg fir staark a kompetent ze reagéieren an ze handelen. Mir si gemaach, fir een deem aneren als Nächsten bäi ze stoen an ze hëllefen, wann do een an Nout ass. Wéi a wou dat de Fall ass, weist sech an eisem konkreten Alldag. Awer wann eis egoistesch Wënsch d’Iwwerhand hunn, da geschitt dat alles net. Ganz dacks ass et dofir haut och méi liicht fir Gott verantwortlech ze maachen, dass Misär do ass, esou guer wann ech net un hien gleewen an hie mech soss och net interesséiert. Verantwortung drécke mir gären op een aneren. Awer mir sinn et selwer, déi des Verantwortung droen.

Déi entscheedend Fro, wann et drëm geet, dat richtegt ze maachen, ass net: Wien ass mäin Nächsten? Mä: Wiem sinn ech selwer den Nächsten? A all méiglech Situatioun ka mech zum Nächsten vun engem anere maachen. Ech ka mir dat net aussichen. Nëmmen eppes bleift an alle Situatiounen d’selwecht: Et geet ëm Baarmhäerzegkeet.

A wien baarmhäerzeg handelt, deen ass net wäit vu Gott ewech. Dorëms geet et dem Jesus och hei an dëser Geschicht. An ëmmer dann, wann ee Mënsch baarmhäerzeg handelt, ass och d’Fro nom éiwege Liewen positiv geléist. Eist Bestoe viru Gott erawiisst aus eisem Handelen ouni Absicht un a fir een aneren, dat also eenzeg an eleng deen aneren am Bléck huet. Et geet also net drëm fir nëmme fromm ze sinn als Chrëscht, mä dorëm, wéi ech als Chrëscht mat deem ëmginn, dee mir begéint an dee mech brauch.

Jesus.
In den Menschen, denen wir begegnen, begegnest du uns.
Wir bitten: Mach uns einfühlsam für die Bedürfnisse unserer Mitmenschen.
Lass uns über unseren Schatten springen,
auch bei denen, die wir nicht mögen.
Öffne unser Herz, dass wir dich in dem Nächsten erkennen.

...

Oft verschliessen wir die Augen,
um nicht zu sehen, was um uns herum geschieht,
um nicht zu sehen, wie wir schuldig werden an anderen,
die einsam sind, trauern oder Hunger und Durst nach Leben haben.
Lass uns wachsam durch die Welt gehen
und den Menschen dein Licht und deine Liebe bringen.

Jesus, im Nächsten begegnest du uns.
Jesus im Nächsten erleben wir deine Liebe.
Wir wollen uns aufmachen und uns Zeit nehmen
für die Menschen, die uns brauchen.
Mit deiner Hilfe. 1)
1) aus: Neue Gebete für den Gottesdienst V. Das Kirchenjahr, Claudius Verlag München 2018, S. 206f.

Fürbitten

Biede mir zu Gott, eisem Papp, deen sech a sengem Jong Jesus Christus als Mënsch gewisen huet:

  • Fir déi Mënschen, deenen et schwéier fält, anerer gär ze hunn. Erneier an hinnen d’Vertrauen zu dir an zu enaner. Härgott, héier eis.
  • Fir déi Mënschen, déi sech nëmmen op d’Gesetzer an d’Geboter beruffen, dobäi awer deng Baarmhäerzegkeet ganz iwwersinn. Hëllef hinnen, fir dech nei ze erkennen. Härgott, héier eis.
  • Fir déi Mënschen, deenen mir ee besonnescht Gebiet versprach hunn an déi eis ganz perséinlech um Häerz leien. Weis hinnen deng Léift. Härgott, héier eis.
  • Fir déi Mënschen, déi vun eis gaange sinn. Schenk hinnen déi éiweg Gemeinschaft mat dir. Härgott, héier eis.

Dir soe mir Merci fir alles, wat mir vun dir kréien. Mir luewen dech an all Éiwegkeet. Amen.

II.

Dieu ne nous demande pas l’impossible. Pour affronter les difficultés, il fait don à l’humanité de sa parole et de son Esprit. Adressons-lui nos prières, avec la confiance qu’il y répondra favorablement.
Seigneur, exauce-nous.
– Le Seigneur appelle les ministres ordonnés et les laïques à être pour son peuple de véritables bergers, soucieux d’annoncer le Royaume et de le manifester. Qu’il les soutienne dans leur ministère.
– Dieu appelle les dirigeants politiques à tout mettre en œuvre pour assurer le bien-être de leurs concitoyens et concitoyennes et éviter les affrontements entre nations. Qu’il les éclaire dans leurs prises de décisions.
– Le Seigneur nous appelle à soulager la misère des gens qui souffrent. Qu’il donne à tous ceux et celles qui travaillent auprès des personnes en difficulté le courage nécessaire à l’accomplissement de leur mission.
– Dieu appelle les jeunes à prendre une part active à la vie et à la mission de l’Église. Qu’il mette sur leur chemin des personnes qui sauront leur faire découvrir les richesses qu’ils portent en eux.
– Le Seigneur nous appelle à former une vraie communauté chrétienne. Qu’il nous donne de développer le sens du partage, l’ouverture d’esprit et le don de soi qui nous permettront de vivre une plus grande fraternité.
Père très bon, entends la prière de tes fidèles rassemblés. Porte sur nous ton regard d’infinie tendresse. Que, remplis de ton amour, nous puissions refléter dès ici-bas les signes de ton royaume. Nous te le demandons, Père, par Jésus, ton Fils, notre Seigneur. Amen.
(http://www.vieliturgique.ca)

Gowegebiet

Gott, kuck op däi Vollek, dat am Gebiet versammelt ass, an huel eis Gowen un. Maach se helleg, fir datt alleguer déi, déi si empfänken, an denger Léift wuessen an dir ëmmer méi dengen. Dorëms biede mir duerch de Jesus, eisen Här. Amen.

Regarde, Seigneur, les dons de ton Église en prière: accorde à tes fidèles qui vont les recevoir la grâce d’une sainteté plus grande. Par Jésus.

Gott, du Ursprung aller Dinge, du gibst Speise und Trank für das tägliche Leben. Was du uns in die Hände gelegt hast, nimm entgegen als Zeichen unseres Dankes durch Christus, unsern Herrn.

Hochgebet – „Reich Gottes“


Präfation
Wir danken dir, guter Gott, für die Vision eines Lebens
in Fülle für alle Menschen, die Jesus in deinem Namen bezeugt hat.
Wir danken dir, dass du uns in ihm dein Reich
und dessen Gerechtigkeit geoffenbart hast.
Wir sind dankbar, weil Jesus die Verhältnisse nicht festgeschrieben,
sondern zur Umkehr aufgerufen und befreiend neue Horizonte eröffnet hat.
Gegen die Reiche dieser Welt dürfen wir an deinem Reich der Gerechtigkeit,
der Liebe und des Friedens festhalten und bekennen:

Sanctus

Guter Gott, in deinem Namen verkündete Jesus,
die Zeit sei erfüllt und dein Reich nahegekommen.
Er verglich es mit einem Schatz im Acker und einer kostbaren Perle.
Seine Nähe bezeugte er, indem er Kranke heilte und Besessene befreite,
auf der Seite der Armen stand, Partei für die Beherrschten ergriff
und ein Freund der geächteten Zöllner und Sünder war.

Dein Reich verglich er mit einem Fest, auf dem alle satt werden
und zu dem die Bösen vor den Guten geladen sind.
Er verstand es als Umkehrung der Verhältnisse,
wenn darin Erste Letzte und Letzte Erste sind.
Die damals um Besitz, Macht und Ansehen bangten,
trachteten ihm deshalb nach dem Leben,
und seine Verwandten erklärten, er sei von Sinnen.

Jesus aber hielt fest an deinem Reich
und seiner Gerechtigkeit für die Erde.

In seinem Namen und Auftrag sind wir jetzt versammelt,
um in Erinnerung an ihn das Brot zu brechen

Wir bitten dich um deinen Heiligen Geist, damit im Teilen des Brotes
(im Teilen von Brot und Wein) Jesus Christus unter uns + gegenwärtig wird.

Es war in der Nacht vor seinem Leiden.
Im Angesichte des Todes kam Jesus mit den Seinen zusammen,
um von ihnen Abschied zu nehmen.
In jener Nacht nahm er während des Essens Brot in seine Hände,
dankte dafür, brach es und reichte es den Seinen mit den Worten:

NEHMET UND ESSET ALLE DAVON.
DAS IST MEIN LEIB, DER FÜR EUCH HINGEGEBEN WIRD.

Ebenso nahm er in jener Nacht nach dem Essen den Becher mit Wein,
dankte wiederum und reichte ihn den Seinen mit den Worten:

NEHMET UND TRINKET ALLE DARAUS.
DAS IST DER BECHER DES IMMERWÄHRENDEN BUNDES,
MEIN BLUT, DAS FÜR EUCH UND FÜR ALLE VERGOSSEN WIRD
ZUR VERGEBUNG DER SÜNDEN.
TUT DIES ZU MEINEM GEDÄCHTNIS.

Geheimnis des Glaubens:

Guter Gott, wir gedenken des Einsatzes Jesu
für dein Reich und dessen Gerechtigkeit.
Lass uns zuerst dieses suchen und darauf vertrauen,
dass uns alles andere dazugegeben wird.
Lass uns in der Kraft des Heiligen Geistes glauben,
dass Erfolg keine der Kategorien in deinem Reich ist.
Lass uns hoffen, dass noch im Scheitern die Vision eines Lebens
in Fülle für alle Menschen Bestand hat und nicht untergeht.
Lass uns lieben bis an die Grenzen unserer Möglichkeiten.

Gib, dass wir nicht aufhören, an eine menschlichere Welt zu glauben
und dafür zu arbeiten.
Lass uns glauben an eine Welt, in der niemand mehr
ums tägliche Brot bangen muss;
in der die Starken die Schwachen beschützen;
in der Friede herrscht und die Waffen schweigen;
in der unsere Träume Früchte tragen
und unsere Hoffnungen nicht zuschanden werden;
in der wir glücklich leben können, niemand auf Kosten anderer.

Erfülle mit deinem Heiligen Geist jene, die eine besondere Verantwortung
in der Kirche tragen, damit sie zusammen mit deinem ganzen pilgernden Volk
zuerst dein Reich und seine Gerechtigkeit suchen.
Wir bitten für den Bischof von Rom, Papst Franziskus, und unseren Bischof N.

Guter Gott, erbarme dich all derer, die uns nahegestanden haben
und die der Tod uns entrissen hat
und vergiss die nicht, um die niemand mehr trauert.

Lass uns hoffen auf das Leben in Fülle in deinem Reich
zusammen mit Maria, der Mutter Jesu, dem Hl Josef, seinem Pflegevater,
mit den Aposteln und Blutzeugen, und allen Heiligen und Gläubigen.

Wenn wir in der Nachfolge Jesu Sauerteig für die Welt sind,
werden wir zu seiner Gemeinde und dürfen dich loben durch Christus …

Durch ihn und mit ihm und in ihm ist dir, Gott, allmächtiger Vater,
in der Einheit des Heiligen Geistes alle Herrlichkeit und Ehre jetzt und in Ewigkeit.
Vgl. Urs Eigenmann, in: HG – Texte zum Teilen von Brot und Wein, Luzern 1996

Vaterunser

Nächsteléift huet och eppes mat der gerechter Verdeelung vun de Ressourcen vun dëser Welt ze dinn. Biede mir ëm dat deeglecht Brout net nëmme fir eis mä fir all Mënschen an der Welt: Vater unser …

Friddensgebiet

D’Räich vu Gott, an dat mir all ageluede sinn, ass ee Räich vum Fridden an der Wourecht, vun der Léift an dem Fridden. Mir selwer mussen awer doru matschaffen. Dofir biede mir: Här Jesus gëff eis Kraaft an eiser Welt fir Fridden ze suergen. De Fridde vun eisem Här sief mat iech all.

Schlussgebiet

Här, eise Gott, mir soen dir Merci fir déi helleg Gowen. Looss deng Gnod an eis wuessen, allkéiers dann, wa mir dës Moolzecht empfänken. Dorëms biede mir duerch de Jesus, eisen Här. Amen.

Nourris de ton eucharistie, nous te supplions, Seigneur: chaque fois que nous célébrons ce mystère, fais grandir en nous ton œuvre de salut. Par Jésus.

Gott in unserer Mitte, du erneuerst uns durch deine Sakramente. Gewähre uns deine Hilfe, und lass die Erlösung die wir gefeiert haben, in unserem Leben wirksam sein zum Zeugnis für dein Reich in der Welt. Darum bitten wir durch Christus, unsern Herrn.


Mass vum 3. Juli
Klick op d’Kalennerblat fir d’Sonndesmass als PDF!
Mass vum 17. Juli

Links:

Top

Online Pastoral

Lëscht vun de Sonndesgottesdéngschter

 
Service Kommunikatioun a Press . Service Communication et Presse
Äerzbistum Lëtzebuerg . Archevêché de Luxembourg

© Verschidde Rechter reservéiert . Certains droits réservés
Dateschutz . Protection des données
Ëmweltschutz . Protection de l'environnement