28. Sonndeg am Joereskrees A - 14./15.10.2023


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28. Sonndeg am Joereskrees A - 14./15.10.2023 - (C) Carlo Morbach - 11.10.2023

28. Sonndeg am Joereskrees A - 14./15.10.2023


Wat ass d’Visioun fir mäin eegent Liewen? Wat ass fir eis wichteg? Gesinn ech nëmme mech selwer oder hunn ech och ee Bléck fir d’Mënsche ronderëm mech? Kucken ech nëmmen op dat, wat elo direkt viru mengen Aen ass, oder gesinn ech och méi wäit? Am Fong gi mir haut agelueden, fir eis d’Fro no de Grondlage vun eisem Liewen ze stellen. Ruffe mir Christus ëm säin Erbaarmen un:


Kyrie-Ruffer


* Här Jesus Christus, däi Räich ass do, wou Mënschen openaner zouginn, d’Brout an d’Liewen deelen a gemeinsam fir Fridden a Gerechtegkeet antrieden. Kyrie eleison.

* Här Jesus Christus, däi Räich ass do, wou Mënschen sech Mutt maachen, sech Halt an Hoffnung ginn an einfach ee fir deen aneren do sinn. Christe eleison.

* Här Jesus Christus, däi Räich ass do, elo an haut, well’s du an eiser Mëtt bass. Kyrie eleison.


Dagesgebiet


Gudde Gott, ouni dech kenne mir näischt ufänken a fäerdegbréngen. Bleif béi eis mat denger Gnod a maach eis bereet, ëmmer dat Gutt ze wierken. Dorëms biede mir dech duerch de Jesus, eisen Här. Amen.


Gott und Vater, unser Leben liegt offen vor dir. Schenke uns den Geist der Einsicht und Weisheit, damit wir nach deinen Geboten leben und die Befreiung erfahren, die du uns schenkst durch Jesus, deinen Sohn und unsern Bruder, der in der Einheit des Heiligen Geistes mit dir lebt und wirkt in Ewigkeit.


Nous t'en prions, Seigneur, que ta grâce nous devance et qu'elle nous accompagne toujours, pour nous rendre attentifs à faire le bien sans relâche. Par Jésus Christ.


Liesungen: Jes 25, 6-10a / Phil 4, 12-14.19-20 / Mt 22, 1-14


Lesung aus dem Buch Jesája.

An jenem Tag wird der Herr der Heerscharen auf diesem Berg – dem Zion – für alle Völker ein Festmahl geben mit den feinsten Speisen, ein Gelage mit erlesenen Weinen, mit den feinsten, fetten Speisen, mit erlesenen, reinen Weinen. Er verschlingt auf diesem Berg die Hülle, die alle Völker verhüllt, und die Decke, die alle Nationen bedeckt. Er hat den Tod für immer verschlungen und Gott, der Herr, wird die Tränen von jedem Gesicht abwischen und die Schande seines Volkes entfernt er von der ganzen Erde, denn der Herr hat gesprochen. An jenem Tag wird man sagen: Siehe, das ist unser Gott, auf ihn haben wir gehofft, dass er uns rettet. Das ist der Herr, auf ihn haben wir gehofft. Wir wollen jubeln und uns freuen über seine rettende Tat. Denn die Hand des Herrn ruht auf diesem Berg.


Kv Im Haus des Herrn werde ich wohnen für immer und ewig.

Der Herr ist mein Hirt, nichts wird mir fehlen. /
Er lässt mich lagern auf grünen Auen 
*
und führt mich zum Ruheplatz am Wasser.
Meine Lebenskraft bringt er zurück. *
Er führt mich auf Pfaden der Gerechtigkeit, getreu seinem Namen. 
– (Kv)
Auch wenn ich gehe im finsteren Tal, *
ich fürchte kein Unheil;
denn du bist bei mir, *
dein Stock und dein Stab, sie trösten mich. 
– (Kv)
Du deckst mir den Tisch *
vor den Augen meiner Feinde.
Du hast mein Haupt mit Öl gesalbt, *
übervoll ist mein Becher. 
– (Kv)
Ja, Güte und Huld *
werden mir folgen mein Leben lang
und heimkehren werde ich ins Haus des Herrn *
für lange Zeiten. 
– Kv


Lesung aus dem Brief des Apostels Paulus an die Gemeinde in Philippi.

Schwestern und Brüder! Ich weiß Entbehrungen zu ertragen, ich kann im Überfluß leben. In jedes und alles bin ich eingeweiht: in Sattsein und Hungern, Überfluß und Entbehrung. Alles vermag ich durch den, der mich stärkt. Doch ihr habt recht daran getan, an meiner Bedrängnis Anteil zunehmen. Mein Gott aber wird euch durch Christus Jesus alles, was ihr nötig habt, aus dem Reichtum seiner Herrlichkeit schenken. Unserem Gott und Vater sei die Ehre in alle Ewigkeit! Amen.


Halleluja. Halleluja. Der Vater unseres Herrn Jesus Christus erleuchte die Augen unseres Herzens, damit wir verstehen, zu welcher Hoffnung wir berufen sind. Halleluja.


+  Aus dem heiligen Evangelium nach Matthäus

In jener Zeit erzählte Jesus den Hohenpriestern und den Ältesten des Volkes das folgende Gleichnis: Mit dem Himmelreich ist es wie mit einem König, der die Hochzeit seines Sohnes vorbereitete. Er schickte seine Diener, um die eingeladenen Gäste zur Hochzeit rufen zu lassen. Sie aber wollten nicht kommen. Da schickte er noch einmal Diener und trug ihnen auf: Sagt den Eingeladenen: Mein Mahl ist fertig, die Ochsen und das Mastvieh sind geschlachtet, alles ist bereit. Kommt zur Hochzeit! Sie aber kümmerten sich nicht darum, sondern der eine ging auf seinen Acker, der andere in seinen Laden, wieder andere fielen über seine Diener her, misshandelten sie und brachten sie um. Da wurde der König zornig; er schickte sein Heer, ließ die Mörder töten und ihre Stadt in Schutt und Asche legen. Dann sagte er zu seinen Dienern: Das Hochzeitsmahl ist vorbereitet, aber die Gäste waren es nicht wert, eingeladen zu werden. Geht also hinaus auf die Straßen und ladet alle, die ihr trefft, zur Hochzeit ein. Die Diener gingen auf die Straßen hinaus und holten zusammen, die sie trafen, Böse und Gute, und der Festsaal füllte sich mit Gästen. Als der König eintrat, um sich die Gäste anzusehen, bemerkte er unter ihnen einen Menschen, der kein Hochzeitsgewand anhatte. Er sagte zu ihm: Freund, wie bist du hier ohne Hochzeitsgewand hereingekommen? Der aber blieb stumm. Da befahl der König seinen Dienern: Bindet ihm Hände und Füße und werft ihn hinaus in die äußerste Finsternis! Dort wird Heulen und Zähneknirschen sein. Denn viele sind gerufen, wenige aber auserwählt.


Lecture du livre du prophète Isaïe.

Le Seigneur de l’univers préparera pour tous les peuples, sur sa montagne, un festin de viandes grasses et de vins capiteux, un festin de viandes succulentes et de vins décantés. Sur cette montagne, il fera disparaître le voile de deuil qui enveloppe tous les peuples et le linceul qui couvre toutes les nations. Il fera disparaître la mort pour toujours. Le Seigneur Dieu essuiera les larmes sur tous les visages, et par toute la terre il effacera l’humiliation de son peuple. Le Seigneur a parlé. Et ce jour-là, on dira : « Voici notre Dieu, en lui nous espérions, et il nous a sauvés ; c’est lui le Seigneur, en lui nous espérions ; exultons, réjouissons-nous : il nous a sauvés ! » Car la main du Seigneur reposera sur cette montagne.


PSAUME (Ps 22 (23), 1-2ab, 2c-3, 4, 5, 6)

R/ J’habiterai la maison du Seigneur pour la durée de mes jours. (Ps 22, 6cd)

Le Seigneur est mon berger :
je ne manque de rien.
Sur des prés d’herbe fraîche,
il me fait reposer.

Il me mène vers les eaux tranquilles
et me fait revivre ;
il me conduit par le juste chemin
pour l’honneur de son nom.

Si je traverse les ravins de la mort,
je ne crains aucun mal,
car tu es avec moi,
ton bâton me guide et me rassure.

Tu prépares la table pour moi
devant mes ennemis ;
tu répands le parfum sur ma tête,
ma coupe est débordante.

Grâce et bonheur m’accompagnent
tous les jours de ma vie ;
j’habiterai la maison du Seigneur
pour la durée de mes jours.


Lecture de la lettre de saint Paul apôtre aux Philippiens.

Frères, je sais vivre de peu, je sais aussi être dans l’abondance. J’ai été formé à tout et pour tout : à être rassasié et à souffrir la faim, à être dans l’abondance et dans les privations. Je peux tout en celui qui me donne la force. Cependant, vous avez bien fait de vous montrer solidaires quand j’étais dans la gêne. Et mon Dieu comblera tous vos besoins selon sa richesse, magnifiquement, dans le Christ Jésus. Gloire à Dieu notre Père pour les siècles des siècles. Amen.


Alléluia. Alléluia. Que le Père de notre Seigneur Jésus Christ ouvre à sa lumière les yeux de notre cœur, pour que nous percevions l’espérance que donne son appel. Alléluia.


Évangile de Jésus Christ selon saint Matthieu.

En ce temps-là, Jésus se mit de nouveau à leur parler et leur dit en paraboles : « Le royaume des Cieux est comparable à un roi qui célébra les noces de son fils. Il envoya ses serviteurs appeler à la noce les invités, mais ceux-ci ne voulaient pas venir. Il envoya encore d’autres serviteurs dire aux invités : “Voilà : j’ai préparé mon banquet, mes bœufs et mes bêtes grasses sont égorgés ; tout est prêt : venez à la noce.” Mais ils n’en tinrent aucun compte et s’en allèrent, l’un à son champ, l’autre à son commerce ; les autres empoignèrent les serviteurs, les maltraitèrent et les tuèrent. Le roi se mit en colère, il envoya ses troupes, fit périr les meurtriers et incendia leur ville. Alors il dit à ses serviteurs : “Le repas de noce est prêt, mais les invités n’en étaient pas dignes. Allez donc aux croisées des chemins : tous ceux que vous trouverez, invitez-les à la noce.” Les serviteurs allèrent sur les chemins, rassemblèrent tous ceux qu’ils trouvèrent, les mauvais comme les bons, et la salle de noce fut remplie de convives. Le roi entra pour examiner les convives, et là il vit un homme qui ne portait pas le vêtement de noce. Il lui dit : “Mon ami, comment es-tu entré ici, sans avoir le vêtement de noce ?” L’autre garda le silence. Alors le roi dit aux serviteurs : “Jetez-le, pieds et poings liés, dans les ténèbres du dehors ; là, il y aura des pleurs et des grincements de dents.” Car beaucoup sont appelés, mais peu sont élus. »


Priedegt


Op dësem Samschdeg a Sonndeg feiere mir den nationale Gedenkdag. Dozou hei meng Gedanken:


Mit Bomben schafft man Friedhöfe, doch niemals Frieden.“ (Eugen Drewermann) Mat dësem Zitat vum Eugen Drewermann, dee ganz engagéiert an däitlech géint all Waffegewalt ass, wëll ech haut meng Gedanken aleeden. Mir feieren den nationale Gedenkdag, wou mir un déi schrecklech Zäit vum Krich zeréck denken an eis un déi vill Affer vun deemools erënneren. Sou een Dag sollt fir eis haut ëmmer nach eng Ermanung sinn. Et soll een Dag sinn, deen eis oprëselt, deen eis nodenklech stëmme soll, deen eis och ureege soll, Fridden ze maachen. An dach gesi mir iwwerall an eiser Welt Platzen, wou Krich a Misär ass, wou Mënschen aner Mënschen ënnerdrécken an ëmbréngen. An och, wa bäi eis hei Fridden ass a mir keng Nout leiden, sou si mir dach absolutt an direkt mat involvéiert an all des Kricher uechter d’Welt. Mir bauen a liwwere Waffen. Mir schafen Nout an extreeme Mooss duerch eisen iwwerdriwwenen Egoismus fir ëmmer méi mussen ze hunn an ze konsuméieren. Mir beute ganz Géigende vun der Welt aus a wonneren eis, wa mir op eemol Onmasse vu Flüchtlingen hunn, déi och ee Stéck vum Räichtum wëllen ofkréien.


Mit Bomben schafft man Friedhöfe, doch niemals Frieden.“ Nach ëmmer sinn et och eis Bommen, déi a ville Géigende vun der Welt Leed an Doud bréngen. Mir sinn net einfach déi Gutt. Och wa mir haut un eng Situatioun vun Onrecht zeréck denken, wou eben hei Leed war, si mir am Fong guer a glat net besser. Mir si mat bedeelegt un de Kricher, déi et soss an der Welt gëtt. Dat Leed, un dat mir haut zeréck denken, misst eis dach opmierksam maachen, fir dat Leed, dat et an anere Länner gëtt. Wat awer ass eis Äntwert? Ëmmer weider produzéiere mir Waffen a verdéngen an eise Länner masseg Geld dorun. Och wann hei zu Lëtzebuerg keng Waffe gebaut ginn, sou liwweren oder hu mir iwwer vill Jore Stol geliwwert fir d’Produktioun vu Waffen, hu mir eis bedeelegt un der Logistik vun de Kricher an der Welt. Ass dat et, wat mir sollte maachen?


Jo, mir biede fir de Fridden. Mir organiséiere Gottesdéngschter a Friddensmärsch oder wat och ëmmer. Awer domat hu mir nach kee Fridde gemaach. All dat notzt nëmmen dann eppes, wa mir selwer Fridde maachen an ophale Krich an Nout ze ënnerstëtzen an ze provozéieren. Ech weess, dass meng Gedanken zum groussen Deel utopesch sinn. Awer ech dreeme léiwer vu Fridden a vu friddleche Léisungen, wéi dass ech mech derfir ausschwätzen, dass mir weider Waffe liwweren.


Utopien a Punkto Ofrëschtung gouf et schonn am alen Israel. Am Süd-Räich Juda hu mir gläich zwee bedeitend Temoignage vu Propheten, déi sech an der zweeter Hallschent vum 8. Joerhonnert viru Christus fir Ofrëschtung ausgeschwat hunn. De Jesaja an de Micha drécken et quasi wuertwiertlech t'selwecht aus: „Er wird Recht schaffen zwischen den Nationen und viele Völker zurechtweisen. Dann werden sie ihre Schwerter zu Pflugscharen umschmieden und ihre Lanzen zu Winzermessern. Sie erheben nicht das Schwert, Nation gegen Nation, und sie erlernen nicht mehr den Krieg.“ (Jes 2,4) („Er wird Recht schaffen zwischen vielen Völkern und mächtige Nationen zurechtweisen bis in die Ferne. Dann werden sie ihre Schwerter zu Pflugscharen umschmieden und ihre Lanzen zu Winzermessern. Sie erheben nicht mehr das Schwert, Nation gegen Nation, und sie erlernen nicht mehr den Krieg.“ (Mi 4,3))


Ofrëschtung, Schwäerter zu Pléi ëmschmidden, dat war deemools also scho viru ronn 2750 Joer een Thema. Awer et huet sech näischt geännert. De Mënsch ass nach ëmmer grausam géint iwwer vu senger eegener Spezies. Wier et net eng Optioun, dass mir grad och haut an aarm Länner géife Pléi liwweren anstatt vu Panzer? Deemools war et eng Utopie. Haut ass et nach ëmmer eng Utopie, well si net eiser Gurmangsegkeet no ëmmer weiderem Wuesstem entsprécht. D’Mënschheet huet net geléiert.


Et ass warscheinlech nëmmen eng Utopie als Léisungsméiglechkeet fir d’Konflikter, d’Kricher, den Honger an de Misär an der Welt. Awer Ofrëschtung a ville Beräicher wier haut extreem dringend ugesot: Ofrëschtung vu Waffen, Ofrëschtung vu Verleumdungen, Ofrëschtung vu Verdächtegungen, Ofrëschtung vun Egoismus an an an ... Ech gesinn awer kaum eng aner Méiglechkeet. Sou laang ech net am Matmënsch ee Spigelbild vu mir selwer gesinn, och wann en um aneren Enn vun der Welt lieft, och wann en als mäi Feind deklaréiert gouf, sou laang kann d’Mënschheet net zum Fridde kommen, sou laang notzen och Erënnerungen u schlëmm Zäiten net ganz vill. „Mit Bomben schafft man Friedhöfe, doch niemals Frieden.“ Dat wier a mengen Aen ee gudde Saz, dee mir eis ëmmer an ëmmer sollten an d’Gediechtnes ruffen.


De leschte Samschdeg huet et erëm an Israel ugefaangen, dass sech d’Hamas an Israel hefteg Gefechter liwweren. De Stephan Wahl, ee Frënn aus der Studienzäit, deen zu Jerusalem lieft, huet ee „Psalm eines zivilen Kriegsopfers“ geschriwwen, deen ech haut an der Plaz vu Fürbitte wëll virdroen a bieden. Dëse Psalm, dëst Gebiet kann nämlech och an alle Krichssituatioune gëllen an eist Nodenken ureegen:


Was habe ich getan,

dass ich so leiden muss,

was nur verbrochen,

dass man mich so heftig schlägt.


Andere haben entschieden,

mich fragten sie nicht,

nur wenige waren es,

doch die mit tödlicher Macht.


Sie fanden Gründe

den Feind zu bekämpfen

das Recht ist auf unserer Seite

tönten sie laut.


Doch ihr Feind ist nicht mein Feind,

nie tat er mir was.

Ich kenne ihn nicht,

bin ihm kaum richtig begegnet.


Nie habe ich verstanden

was man mich sehr früh lehrte,

wer Freund ist, wer Feind bleibt,

das war einfach so.


Den Feind malten sie mir

in den dunkelsten Farben,

die Sanften und Friedfertigen

verschwiegen sie mir.


Jetzt ist entflammt

der gräßliche Krieg

bringt Leid und Verderben,

Vernichtung und Tod.


Geflohen bin ich,

verwüstet mein Haus,

hinter starken Mauern

fand ich jetzt Schutz.


Um mich ein elendes

Schluchzen und Klagen,

ich verlor nur mein Haus,

andere die Mutter, den Sohn.


Ich sehe erschüttert

in entsetzte Gesichter

sie können nicht fassen,

was um sie geschah.


Siehst du die Tränen,

die zitternden Glieder,

Ewiger, Unbegreiflicher,

bewegt dich das nicht?


Missbraucht wirst du schamlos

von beiden Parteien,

dein Name ist Waffe

für schändliches Tun.


Fahre dazwischen,

lösche die Feuer.

Die Besonnenen stärke,

die Grausamen schwäche.


Und lass mich nicht hassen,

trotz meiner Wunden,

damit die Hoffnung auf Frieden

in mir nie erlischt.


© Stephan Wahl - 7.Oktober, Simchat Torah 2023

aus: https://www.facebook.com/stephan.wahl.7 (gesehen: 8.10.2023 - 7:42)


Fürbitten


Vum Räich vu Gott ass an eiser Zäit, an der mir liewen, dacks net vill ze spieren. Dofir biede mir Gott ëm seng Hëllef:


* Liewege Gott, erfëll all Mataarbechter an der Kierch mat der Kraaft vun denger Léift a mat Freed am Ëmgang mat de Matmënschen. Härgott, héier eis.


* Liewege Gott, schenk Hoffnung deene Mënschen, déi duerch d’Naturkatastrophen oder Krich an Nout sinn, a looss si tatkräfteg Hëllef fannen. Härgott, héier eis.


* Liewege Gott, rësel déi Gläichgülteg op, déi d’Aluedung op deng Hochzäit net unhuelen, fir dass si iwwert hiert Liewen nodenken. Härgott, héier eis.


* Liewege Gott, looss all eis Verstuerwen deelhuelen un der Hochzäitsfeier an dengem Räich. (Haut denke mir besonnesch un ...) . Härgott, héier eis.


Däi Räich soll kommen, sou biede mir, Gott, Papp am Himmel. Däi Räich kënnt, doropper vertraue mir. Däi Räich ass munchmol schonn ënnert eis. Dofir soe mir dir Merci duerch eisen Här Jesus Christus, dee mat dir lieft a regéiert an all Éiwegkeet. Amen.


II.


Le Seigneur invite tous ses enfants au banquet éternel. Il veut que tous revêtent le vêtement de la noce. Ensemble, présentons-lui dans la prière toutes les personnes qui sont encore prisonnières du linceul de la tristesse et du désespoir. Seigneur, écoute-nous.

Reçois à ta noce, Seigneur, ton Église qui parcourt les chemins à la recherche d’invités; qu’elle ne cesse d’ouvrir ses bras aux plus petits et aux démunis.

Reçois à ta noce, Seigneur, tous les dirigeants de ce monde; qu’ils recherchent la solidarité et la vérité dans leur manière de gouverner.

Reçois à ta noce, Seigneur, ceux et celles qui vont, aujourd’hui même, paraître devant toi; que chacun et chacune trouve en toi un asile de consolation et un bonheur éternel.

Reçois à ta noce, Seigneur, les personnes qui se sentent délaissés ou abandonnées; qu’elles trouvent en toi une réelle sécurité et un réconfort durable.

Reçois à ta noce, Seigneur, notre communauté chrétienne; qu’elle témoigne inlassablement de ton œuvre d’amour auprès de ceux et celles qui sont dans le besoin.

Père bienveillant, notre bon berger, tu nous as réunis ici à la table de ta parole et à celle de l’eucharistie.  Donne-nous, ainsi qu’à tous nos frères et sœurs, la joie de goûter déjà aux prémices de tes noces éternelles. Nous te le demandons par Jésus, ton Fils, notre Seigneur. Amen.

(https://fr.novalis.ca)


Gowegebiet


Härgott, huel eis Gebieder an eis Affergowen un. Looss eis des hellege Eucharistie mat voller Iwwerzeegung feieren, fir datt mir eng Kéier béi dir an denger Herrlechkeet dat éiwegt Liewen fannen. Dorëms biede mir dech, duerch de Jesus, eise Brudder an eisen Här. Amen.


Gott, unser Heil, du schenkst uns den Frieden und gibst uns die Kraft, dir aufrichtig zu dienen. Lass uns dich mit diesen Gaben ehren und die Gemeinschaft mit deinem Sohn und miteinander erfahren. Darum bitten wir dich durch ihn, Christus, unsern Herrn.


Avec ces ofrandes, Seigneur, reçois les prières de tes fidèles; que cette liturgie célébrée avec amour nous fasse passer ä la gloire du ciel. Par Jésus.


Hochgebet - „Lebensfülle“

Präfation
Wir danken dir, Gott, dass wir leben dürfen, 
dass wir lieben können, dass wir Grund haben, uns zu freuen. 
Wir danken dir, dass das Leben zuweilen nur licht ist und wir selber nur froh.
Danke für alle Großzügigkeit und alle Schönheit, die unser Dasein durchziehen.
Für die neue Liebe, für den alten Wein, für das geteilte Brot und das unendliche Blühen.
Danke, dass Dinge sich wandeln und Verhältnisse sich ändern.
Zeichen und Wunder – wieder und wieder! Darum singen wir:

Sanctus

Wunder und Zeichen – wieder und wieder! Danke, Gott, für Jesus von Nazaret.
Er, der Freund der kleinen Feste und Leute, hat sie mit uns geteilt,

Was uns nährt und was uns freut, die Mühen der Arbeit und die Träume vom Glück,
alles ist eingefangen im Brot und im Wein.

Deine Lebenskraft beseele die Dinge und Geschöpfe – wie am Anfang, wie am Ende –
und bewirke Verbundenheit und Verbindlichkeit.

Darum bitten wir dich: Sende deinen Heiligen Geist über Brot und Wein,
damit Jesus Christus 
+ mit Leib und Blut in unserer Mitte gegenwärtig wird.

Denn am Abend vor seinem Leiden nahm er beim Mahl das Brot und sagte dir Dank,
brach das Brot, reichte es seinen Jüngern und sprach:


NEHMET UND ESSET ALLE DAVON:
DAS IST MEIN LEIB, DER FÜR EUCH HINGEGEBEN WIRD.


Ebenso nahm er den Kelch mit Wein, dankte wiederum,
reichte den Kelch seinen Jüngern und sprach:


NEHMET UND TRINKET ALLE DARAUS: 
DAS IST DER KELCH DES NEUEN UND EWIGEN BUNDES,
MEIN BLUT, DAS FÜR EUCH UND FÜR ALLE VERGOSSEN WIRD
ZUR VERGEBUNG DER SÜNDEN.
TUT DIES ZU MEINEM GEDÄCHTNIS.


Geheimnis des Glaubens

Jesu Wort hat die Menschen aufgeweckt, sein Leben sie aufgerichtet,

seine Auferweckung, die Menschen neu, ganz neu, sehen lassen.

Blinde haben die Schönheit der Dinge und der Menschen geschaut.
Taube haben ihr Lachen vernommen, Gekrümmte sich dem Himmel entgegengestreckt 
und Unfruchtbare sich in guter Hoffnung wiedergefunden.

Überall dort, wo Jesus Menschen begegnet ist, haben sich leere Krüge mit Wein gefüllt,
leere Hände mit Segen, leere Augen mit Glanz und leere Herzen mit Hoffnung.

Wir bitten dich, hilf uns und der ganzen Kirche, unserem Papst Franziskus und den Bischöfen 
deine Hoffnung heute zu leben, deinen Trost zu geben, wie Brot und Segen und Wein zu sein.

Mit Maria, der Mutter Jesu, mit Josef, ihrem Gatten,
den Aposteln und Blutzeugen und allen Heiligen, glauben wir:
Es wird sich vollenden, was in Jesus seinen Anfang nahm.
Die Lebenskrüge aller werden beginnen sich zu füllen 
und sie werden randvoll werden und überlaufen.

In dieser Hoffnung sind unsere Lieben von uns gegangen und sie erhoffen dein Erbarmen.
Nimm dich ihrer an und führe sie zur Vollendung bei dir.

Bis dahin aber wollen wir tun, was Jesus uns sagt.

Durch ihn und mit ihm und in ihm ist dir, Gott, allmächtiger Vater, 
in der Einheit des Heiligen Geistes alle Herrlichkeit und Ehre jetzt und in Ewigkeit.

HG aus der Schweiz; Quelle unbekannt


Vaterunser


Gott suergt fir eis wéi ee gudde Papp oder eng gutt Mamm. Hie wëll, dass mir liewen, a schenkt eis all Dag seng Gowen. Sou wëlle mir eis un hie wenden a bieden, wéi de Jesus eis et geléiert huet: Vater unser im Himmel, …


Friddensgebiet


Mir sinn all Agelueden op d'Hochzäit bäi Gott. Do kënnt et net op eis Kleedung un sech un, mä dorop, dass mir d'Kleed vun der Versönung a vum Fridden un hunn. Biede mir eisen Här, dass hien eis hëlleft déi passend Kleeder fir eis Zäit ze fannen. Loosse mir eis dofir och elo hei ee Bléck vu Léift a Versteesdemech zouwenden. De Fridden vun eisem Här sief mat iech.


Schlussgebiet


Gott, eisen Här, an dëser helleger Feier hues du deng Gleeweg mat dem Léif an dem Blutt vun dengem Jong gestäerkt. Gëff eis duerch dëst hellegt Sakrament Undeel un dengem gëttleche Liewen. Dech luewen an éiere mir duerch déi Jong Jesus Christus, eise Brudder an eisen Här. Amen.


Gott der Barmherzigkeit und Güte, schon jetzt schenkst du uns im heiligen Mahl Anteil am Leben deines Sohnes. Bewahre in uns das Feingefühl für die rechte Kleidung, mache uns Christus immer ähnlicher und vollende unsere Gemeinschaft mit ihm, damit wir ihn zu den Menschen tragen können. Darum bitten wir durch ihn, unseren Bruder und Herrn.


Dieu souverain, nous te le demandons humblement: rends-nous participants de la nature divine, puisque tu nous as fait communier au corps et au sang du Christ. Lui qui règne.



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