Léif Matchrëschten! Wann een ongerecht behandelt gëtt a keen him hëlleft, dann ass dat traureg. Et gi natierlech Situatiounen, wou engem einfach d’Hänn gebonne sinn, well een net do ass, fir direkt kënnen anzegräifen an ze hëllefen. Et kann awer eben och sinn, dass een derbäi ass an net de Courage fënnt, fir ze hëllefen. Gott ass ee gerechte Riichter. Hie gesäit d’Onrecht. Awer hie brauch ebe Mënschen, déi sech am Fall, wou Onrecht geschitt, dru setzen, fir engem aneren zu sengem Recht ze verhëllefen. Biede mir, dass mir selwer ëmmer nees och de Courage fannen, eis fir Recht a Gerechtegkeet an eisem Ëmfeld an ze setzen. Froe mir eisen Här Jesus Christus ëm säin Erbaarmen an seng Hëllef.
Kyrie
Här Jesus Christus, du schécks eis, fir de Mënschen ze dengen an hinnen Liicht ze brengen, si ze seenen an ze befreien.
Här Jesus Christus, du schécks eis, fir gewinnte Weeër ze verloossen an un d’Ränner vun der Gesellschaft ze goen.
Här Jesus Christus, du schécks eis, fir d’Freed vum Evangelium ze verkënnegen an ze liewen.
Dagesgebiet
Allmächtege Gott, du bass eisen Här. Maach eise Welle bereet, denge Geboter ze follegen, a gëff eis een Häerz, dat dir an eise Matmënschen opriichteg déngt. Dorëms biede mir dech duerch de Jesus, eisen Här, déi Jong, hien, dee mat dir an dem Hellege Geescht lieft an all Éiwegkeet. Amen.
Père éternel et tout-puissant, fais-nous toujours vouloir ce que tu veux et servir ta gloire d’un cœur sans partage. Par Jésus Christ.
Liesungen: Ex 17, 8-13 / 2 Tim 3, 14 - 4, 2 / Lk 18, 1-8
Lesung aus dem Buch Éxodus.
In jenen Tagen kam Ámalek und suchte in Réfidim den Kampf mit Israel. Da sagte Mose zu Jósua: Wähl uns Männer aus und zieh in den Kampf gegen Ámalek! Ich selbst werde mich morgen mit dem Gottesstab in meiner Hand auf den Gipfel des Hügels stellen. Jósua tat, was ihm Mose aufgetragen hatte, und kämpfte gegen Ámalek, während Mose, Aaron und Hur auf den Gipfel des Hügels stiegen. Solange Mose seine Hand erhoben hielt, war Israel stärker; sooft er aber die Hand sinken ließ, war Ámalek stärker. Als dem Mose die Hände schwer wurden, holten sie einen Steinbrocken, schoben den unter ihn und er setzte sich darauf. Aaron und Hur stützten seine Arme, der eine rechts, der andere links, sodass seine Hände erhoben blieben, bis die Sonne unterging. So schwächte Jósua Ámalek und sein Heer mit scharfem Schwert.
Kv Unsere Hilfe ist im Namen des Herrn, der Himmel und Erde erschaffen hat.
Ich erhebe meine Augen zu den Bergen: *
Woher kommt mir Hilfe?
Meine Hilfe kommt vom Herrn, *
der Himmel und Erde erschaffen hat. – (Kv)
Er lässt deinen Fuß nicht wanken; *
dein Hüter schlummert nicht ein.
Siehe, der Hüter Israels, *
er schlummert nicht ein und schläft nicht. – (Kv)
Der Herr ist dein Hüter, *
der Herr gibt dir Schatten zu deiner Rechten.
Bei Tag wird dir die Sonne nicht schaden *
noch der Mond in der Nacht. – (Kv)
Der Herr behütet dich vor allem Bösen, *er behütet dein Leben.
Der Herr behütet dein Gehen und dein Kommen *
von nun an bis in Ewigkeit. – Kv
Lesung aus dem zweiten Brief des Apostels Paulus an Timótheus.
Mein Sohn! Bleibe bei dem, was du gelernt und wovon du dich überzeugt hast. Du weißt, von wem du es gelernt hast; denn du kennst von Kindheit an die heiligen Schriften, die dich weise machen können zum Heil durch den Glauben an Christus Jesus. Jede Schrift ist, als von Gott eingegeben, auch nützlich zur Belehrung, zur Widerlegung, zur Besserung, zur Erziehung in der Gerechtigkeit, damit der Mensch Gottes gerüstet ist, ausgerüstet zu jedem guten Werk. Ich beschwöre dich bei Gott und bei Christus Jesus, dem kommenden Richter der Lebenden und der Toten, bei seinem Erscheinen und bei seinem Reich: Verkünde das Wort, tritt auf, ob gelegen oder ungelegen, überführe, weise zurecht, ermahne, in aller Geduld und Belehrung!
Halleluja. Halleluja. Lebendig ist das Wort Gottes und wirksam. Es richtet über die Regungen und Gedanken der Herzen. Halleluja.
Aus dem heiligen Evangelium nach Lukas.
In jener Zeit sagte Jesus seinen Jüngern durch ein Gleichnis, dass sie allezeit beten und darin nicht nachlassen sollten: In einer Stadt lebte ein Richter, der Gott nicht fürchtete und auf keinen Menschen Rücksicht nahm. In der gleichen Stadt lebte auch eine Witwe, die immer wieder zu ihm kam und sagte: Verschaff mir Recht gegen meinen Widersacher! Und er wollte lange Zeit nicht. Dann aber sagte er sich: Ich fürchte zwar Gott nicht und nehme auch auf keinen Menschen Rücksicht; weil mich diese Witwe aber nicht in Ruhe lässt, will ich ihr Recht verschaffen. Sonst kommt sie am Ende noch und schlägt mich ins Gesicht. Der Herr aber sprach: Hört, was der ungerechte Richter sagt! Sollte Gott seinen Auserwählten, die Tag und Nacht zu ihm schreien, nicht zu ihrem Recht verhelfen, sondern bei ihnen zögern? Ich sage euch: Er wird ihnen unverzüglich ihr Recht verschaffen. Wird jedoch der Menschensohn, wenn er kommt, den Glauben auf der Erde finden?
Lecture du livre de l’Exode.
En ces jours-là, le peuple d’Israël marchait à travers le désert. Les Amalécites survinrent et attaquèrent Israël à Rephidim. Moïse dit alors à Josué : « Choisis des hommes, et va combattre les Amalécites. Moi, demain, je me tiendrai sur le sommet de la colline, le bâton de Dieu à la main. » Josué fit ce que Moïse avait dit : il mena le combat contre les Amalécites. Moïse, Aaron et Hour étaient montés au sommet de la colline. Quand Moïse tenait la main levée, Israël était le plus fort. Quand il la laissait retomber, Amalec était le plus fort. Mais les mains de Moïse s’alourdissaient ; on prit une pierre, on la plaça derrière lui, et il s’assit dessus. Aaron et Hour lui soutenaient les mains, l’un d’un côté, l’autre de l’autre. Ainsi les mains de Moïse restèrent fermes jusqu’au coucher du soleil. Et Josué triompha des Amalécites au fil de l’épée.
R/ Le secours me viendra du Seigneur qui a fait le ciel et la terre.
Je lève les yeux vers les montagnes :
d’où le secours me viendra-t-il ?
Le secours me viendra du Seigneur
qui a fait le ciel et la terre. R
Qu’il empêche ton pied de glisser,
qu’il ne dorme pas, ton gardien.
Non, il ne dort pas, ne sommeille pas,
le gardien d’Israël. R
Le Seigneur, ton gardien, le Seigneur, ton ombrage,
se tient près de toi.
Le soleil, pendant le jour, ne pourra te frapper,
ni la lune, durant la nuit. R
Le Seigneur te gardera de tout mal, il gardera ta vie.
Le Seigneur te gardera, au départ et au retour,
maintenant, à jamais. R
Lecture de la deuxième lettre de saint Paul apôtre à Timothée.
Bien-aimé, demeure ferme dans ce que tu as appris : de cela tu as acquis la certitude, sachant bien de qui tu l’as appris. Depuis ton plus jeune âge, tu connais les Saintes Écritures : elles ont le pouvoir de te communiquer la sagesse, en vue du salut par la foi que nous avons en Jésus Christ. Toute l’Écriture est inspirée par Dieu ; elle est utile pour enseigner, dénoncer le mal, redresser, éduquer dans la justice ; grâce à elle, l’homme de Dieu sera accompli, équipé pour faire toute sorte de bien. Devant Dieu, et devant le Christ Jésus qui va juger les vivants et les morts, je t’en conjure, au nom de sa Manifestation et de son Règne : proclame la Parole, interviens à temps et à contretemps, dénonce le mal, fais des reproches, encourage, toujours avec patience et souci d’instruire.
Alléluia. Alléluia. Elle est vivante, efficace, la parole de Dieu ; elle juge des intentions et des pensées du cœur. Alléluia.
Évangile de Jésus Christ selon saint Luc.
En ce temps-là, Jésus disait à ses disciples une parabole sur la nécessité pour eux de toujours prier sans se décourager : « Il y avait dans une ville un juge qui ne craignait pas Dieu et ne respectait pas les hommes. Dans cette même ville, il y avait une veuve qui venait lui demander : “Rends-moi justice contre mon adversaire.” Longtemps il refusa ; puis il se dit : “Même si je ne crains pas Dieu et ne respecte personne, comme cette veuve commence à m’ennuyer, je vais lui rendre justice pour qu’elle ne vienne plus sans cesse m’assommer.” » Le Seigneur ajouta : « Écoutez bien ce que dit ce juge dépourvu de justice ! Et Dieu ne ferait pas justice à ses élus, qui crient vers lui jour et nuit ? Les fait-il attendre ? Je vous le déclare : bien vite, il leur fera justice. Cependant, le Fils de l’homme, quand il viendra, trouvera-t-il la foi sur la terre ? »
Priedegt (16.10.2022)
Léif Matchrëschten! “Mein Sohn! Bleibe bei dem, was du gelernt und wovon du dich überzeugt hast.” (2 Tim 3, 14a) Dat ass schonn een interessante Saz. Bäi deem bleiwen, wat een sou geléiert huet. Bäi deem bleiwen, wat een u Glawen an un Iwwerzeegung mat op de Liewenswee kritt huet. Mä ass dat ëmmer sou einfach an evident?
Deslescht hunn ech dëse Saz gelies: “Une foi peut tendre à zéro sans même être ébranlée par le doute. En se vidant, en s’extériorisant, passant par degrés de la vie au conformisme, elle peut aussi bien se durcir et prendre l’apparence de la plus belle fermeté. L’écorce a durci: le tronc est devenu creux.” Dëse Saz vum Henri de Lubac, deen an der éischter Editioun vun sengem Buch “Paradoxes” 1959 erschéngen ass, ass scho markant. Mir kënne bäi deem bleiwen, wat mir geléiert hunn, sou wéi de Paulus et dem Timotheus seet. Awer, bleift dat och lieweg? Heiansdo, an dat deit den Lubac wuel jo och a sengem Saz hei un, si mir no bausse wuel zimmlech fest an eiser Kierch. Alles schéngt gutt an der Rei ze sinn. D’Schuel vum Bam straalt eng zimmlech gutt Gesondheet aus. Allerdéngs, mir wëssen och aus der Natur, dass duerchaus ee Bam trotz sengem gudden Ausgesinn, bannen total faul ka sinn. Schonn deemools 1959 huet sech den Henri de Lubac dat gefrot. Ass eis Kierch net dach awer zimmlech faul bannen dran. An haut, no all deene Skandaler, déi mir an der leschter Zäit erlieft hunn, no all deem, wat un d’Dagesliicht komm ass, muss een sech ganz däitlech froen, wéi et da mat der Kierch elo wierklech steet. Ass si net wéi ee Bam, deen nach no baussen eng fest Schuel weist, no bannen awer schonn doudkrank ass?
Heiansdo hunn ech den Androck, dass et genee dat ass, wat mir am Moment erliewen. D’Fassad stëmmt nach iergendwéi. Jo et gi wuel mol déi eng oder aner Äscht um Bam, déi dier sinn, déi eng oder aner Blieder, déi erof falen. Awer insgesamt erschéngt de Bam “Kierch” nach gutt a Schoss ze sinn. Deemools wéi den Henri de Lubac seng Notiz gemaach huet, war scho Villes am Ëmbroch. Hie selwer war gestrooft gi vu Roum an huet net dierfen publizéieren an sech äusseren. Seng Siicht op eis Kierch war deenen alen Hären zu Roum ze nei, ze provokativ. Allerdéngs sollt et jo anescht kommen, hie gouf scho vum Johannes XXIII. an d’Virbereedung vum II. Vatikanesche Konzil beruff an rehabilitéiert. En neie Wand huet op eemol geblosen an der Kierch. En neien Opbroch stoung un.
Awer deen huet net all ze laang gedauert. De Stamm vum Bam gouf wuel net erneiert a sanéiert. Nach haut kämpfe mir mat dem Faul-Sinn vun esou ville Stämm an eiser Kierch. Ganz an der Logik vum Paulus sengem Saz un de Timotheus versichen der vill bäi deem ze bleiwen, wat si geléiert hunn. Mä ass dat esou platt, wéi een sech et gäre virstellt? Gëtt et net eng Entwécklung och an der Dogmatik vun eiser Kierch? War alles zënter 2000 Joer genee esou, wéi mir et mengen ze kennen?
Am Laf vun deene ville Joerhonnerten huet sech d’Kierch ëmmer nees erneiert. Si huet sech missten der Zäit upassen. Just haut menge mir, oder zumindest eng Rei vu Leit, si missten un deem festhalen, wat virun gutt 200 Joer festgeschriwwe gouf. Awer dat ass nach laang net d’Traditioun an et ass och wuel net dat, wat een als dat, wat de Jesus gepriedegt huet, ka bezeechnen. Mir mussen onbedéngt och dohin zeréck. Wann de Paulus zum Timotheus seet, “bleibe bei dem, was du gelernt und wovon du dich überzeugt hast”, dann ass dat sécher net dat, wat eis Kierch an deene leschten 200 Joer gesot huet.
Eise Weibëschof huet als Wopesproch “Ad Fontes Fidei”, zeréck zu de Quelle vum Glawen. Wat awer sinn déi? D’Quelle leien mat Sécherheet net am 19. an 20. Joerhonnert. Déi leien beim Jesus selwer. An dohi musse mir. Fir dat awer kënnen ze maachen brauch et ëmmer nees eng Rengegung vun deem, wat mir bis elo haten a mengen et wier d’Traditioun. Vum Henri de Lubac hunn ech ee wiedere Saz gelies, deen dat nawell gutt ausdréckt: “Pour que le fleuve de la Tradition parvienne jusqu’à nous, il faut perpétuellement désensabler son lit.” Dat seet et a mengen Aen ganz gutt. Am Laf vun der Zäit hu mir d’Bett vum Floss vun der Traditioun esou voll mat Sand gemaach, dass mir net méi op de Fong gesinn a mengen, dat, wat mir haut hunn, wier echt a richteg. Dat ass awer eben net esou. Et gëtt héich Zäit, dass mir vun eiser Verbruetheet an deem Punkt an der Kierch lasskommen an erkennen, wat de Jesus wierklech wollt. Op mir säi Wëllen am leschten Detail erkennen a verstinn, bleift sécher opstoen, well kee vun eis ass dozou fäeg. Dass awer vergaangen Joerhonnerten och dee selwechte Problem haten a mir en nach ëmmer hunn, weist eis, wéi bescheide mir eis solle ginn, wa mir soen: Sou wollt de Jesus seng Kierch an de Glawen an hier.
Et ass a bleift a mengen Aen esou, dass mir bis op Weideres net kënne mat leschter Sécherheet soen: Dat war et, wat de Jesus wollt. Loosse mir eis och haut an der Kierch bescheiden verhalen an net mat enger staarker Schuel no baussen maachen, wéi wa mir alles am Grëff hätten an alles wéissten. Loosse mir eis emol ëm dat këmmeren, wat bannen ass. Versiche mir drop op ze passen, dass mir net vu banne faulen mä lieweg bleiwen. Maache mir de Floss vun der Traditioun fräi vun dem Dreck, deen sech am Laf vun de Joerhonnerten ugesammelt huet.
Fürbitten
Biede mir zesummen zu Gott, deen eis säi Jong geschéckt huet, fir déi gutt Noriicht ze verkënnegen an nei Hoffnung ze schenken:
- Op dacks grausame Weeër gi Mënschen wéinst hirem Glawe verfollegt. Gëff däi Geescht vun Asiicht an d’Häerz vun de Verfolger, fir dass all Mënschen am Fridden hire Glawe liewe kënnen. Härgott, héier eis.
- Méi schwaach Schülerinnen a Schüler ginn dacks gemobbt an ausgegrenzt. Stéi hinnen duerch Léierpersonal, Elteren a Frënn bäi a gëff hinne Courage a Stäerkt, fir géint d’Onrecht un ze goen. Härgott, héier eis.
- Déi héich Energiepräisser maachen am Moment ville Mënschen Suergen. Leet déi Verantwortlech an hiren Entscheedungen, sou dass jiddereen genuch fir säi Liewen kritt. Härgott, héier eis.
- Wann ee léiwe Mënsch stierft, dann hannerléisst dat een déift Lach an eisem Häerz. Schenk alle Verstuerwenen dat éiwegt Liewen bäi dir an tréischt déi, déi traueren. Härgott, héier eis.
Gudde Gott. Mir soen dir Merci, dass du op eis lauschters. Dech luewen an éiere mir elo an ëmmer. Amen.
II.
Dieu ne se lasse jamais d’entendre nos prières et d’y répondre. Tournons-nous vers lui pour lui formuler nos demandes.
Dieu de l’écoute attentive, exauce-nous.
– Prions pour les personnes qui exercent des responsabilités publiques; qu’elles sachent toujours écouter avec attention les cris du cœur de leur peuple.
– Prions pour l’ensemble des agents et agentes de pastorale, les religieuses et religieux, les prêtres et les évêques; que le souci de l’accueil et de la compassion les habite continuellement.
– Prions pour les personnes engagées dans la société civile et les organismes communautaires; qu’elles demeurent déterminés à faire entendre les besoins et les attentes des pauvres et des laissés-pour-compte.
– Prions pour notre communauté, appelée à adopter chaque jour une attitude d’écoute et d’accueil; qu’elle ne cesse de se tourner vers le Seigneur pour qu’elle découvre ce qu’il attend d’elle.
Dieu notre Père, toi qui connais intimement nos désirs et nos besoins, nous portons vers toi avec insistance notre prière ardente. Accorde-nous ce que nous te demandons par Jésus et par son Esprit qui donne la vie, maintenant et pour les siècles des siècles. Amen.
(http://www.vieliturgique.ca)
Gowegebiet
Hëllef eis, Härgott, datt mir dësen Déngscht um Altor mat fréiem Häerz a mat Würd vollzéien. Maach eis duerch des Feier fräi vun aller Schold, esou datt mir dir gefalen an ee Beispill fir eis Matmënsche kenne sinn. Dorëms biede mir dech duerch de Jesus, eise Brudder an eisen Här. Amen.
Accorde-nous, Seigneur, de te servir à cet autel en toute liberté d’esprit; ainsi ta grâce pourra nous purifier dans le mystère que nous célébrons. Par Jésus.
HOCHGEBET ZUM THEMA
JESUS - BILD GOTTES, PARABEL VON MENSCHLICHKEIT
Ja wirklich, Herr, du hast unsern Dank verdient.
Denn du bist der Vater der Welt - der Vater aller Menschen.
Du hast uns mit so viel Menschen umgeben, die uns gut sind:
Du gabst uns die Liebe und Sorge unserer Eltern -
du schenkst uns die Anhänglichkeit unserer Kinder -
und du hast die Liebe auch in u n s e r Herz gelegt.
Gott, wir danken dir für alle guten Menschen -
für die, die uns helfen und trösten - die bei uns bleiben
in den Stunden der Not und der Einsamkeit -
die uns den Weg durchs Leben zeigen
und die uns vergeben, wenn wir versagt haben.
Gott unseres Lebens, wir danken dir für den besten Menschen,
den unsere Erde kennt: für Jesus Christus, deinen Sohn.
Er hat uns gelehrt, dich unseren Vater zu nennen.
Er hat uns geliebt bis in den Tod
und um diesen Tisch versammelt wie eine einzige große Familie.
Darum wollen wir dir danken und als die Kirche Jesu Christi
mit allen Mächten im Himmel bekennen:
Heilig, heilig, heilig, Gott, Herr aller Mächte und Gewalten. Erfüllt sind Himmel und Erde von deiner Herrlichkeit. Hosanna in der Höhe. Hochgelobt sei, der da kommt im Namen des Herrn. Hosanna in der Höhe.
Allmächtiger Gott, wir sind es gewohnt, dich Vater zu nennen.
Aber die Frage läßt uns nicht los: Wer bist du? - und wir suchen deinen Platz
in unserem Leben und in der Welt um uns her.
Keines Menschen Auge hat dich je gesehen - du bist der Ferne und der Gewaltige -
du bist der Heilige Israels!
Und doch bist du so selbstverständlich - so einfach und - so menschlich.
Denn du bist uns nah als das Herz, das sich dem anderen öffnet -
als die Liebe, die Menschen verbindet.
So bist du uns erschienen in Jesus Christus.
Ja, er hat die Menschen gelehrt, wer Gott ist:
nicht der Unberechenbare und Furchterregende,
sondern ein Gott - gut und freundlich und voll Liebe.
Er hat allen, die glauben die Kraft gegeben, Kinder Gottes zu werden.
Wir bitten dich, Herr, unser Gott, sende auf uns herab deinen Heiligen Geist,
den Geist, der lebendig macht, die Kraft Jesu Christi.
Laß dieses Brot und diesen Kelch, für uns werden zum Leib und Blut Christi,
der sich hingibt, damit wir leben.
In der Nacht, da er verraten wurde - als er wußte, daß seine Stunde gekommen war,
gab er seinen Freunden den Beweis seiner Liebe:
Er nahm bei Tisch das Brot in seine Hände, dankte dir und sprach das Lobgebet.
Er selbst brach den Seinen das Brot und sagte:
Nehmet und esset alle davon:
Das ist mein Leib, der für euch hingegeben wird.
Dann nahm er auch den Kelch mit Wein,
dankte dir aufs neue und gab ihn seinen Freunden mit den Worten:
Nehmet und trinket alle daraus:
Das ist der Kelch des neuen und ewigen Bundes, mein Blut,
das für euch und für alle vergossen wird zur Vergebung der Sünden.
Tut dies zu meinem Gedächtnis.
Geheimnis des Glaubens!
Deinen Tod, o Herr, verkünden wir,
und deine Auferstehung preisen wir,
bis du kommst in Herrlichkeit.
In dieser Stunde, an diesem Tisch vereint,
neigen wir uns zum Gedenken an Jesu Tod.
Er starb, weil er gut war. -
Aber du - sein Vater und unser Gott -
hast deine Hand nicht von ihm weggenommen, als er am Kreuze starb.
Du hast ihn vom Tod errettet und ihm einen Namen gegeben,
der größer ist als alle Namen: Jesus Christus ist der Herr!
Wir bitten dich, Herr, unser Gott:
Vereine die Völker und Rassen,
die Schichten und Stände in deinem Reich.
Laß unsere friedlose, von Haß und Krieg erfüllte Erde
zu einer neuen Heimat werden: durch unsere Güte und Menschlichkeit.
Öffne unsere Augen für die Not in der Welt
und laß dieses Brot, das wir hier füreinander brechen,
uns Zeichen und Mahnung sein, in einem jeden Menschen
den Bruder und die Schwester zu sehen.
Dich, Vater, bitten wir: Erhalte uns im Geist und in der Liebe deines Sohnes.
Mit ihm bitten wir für die Armen und Leidenden,
für die Verachteten und Verfolgten und für unsere Kranken.
Mit ihm bitten wir für alle, die große Verantwortung tragen
im politischen, wirtschaftlichen, kulturellen und kirchlichen Leben.
Aber auch für die Menschen, die in unsere Verantwortung gegeben sind.
Mit ihm bitten wir dich auch für unsere Verstorbenen.
Laß uns, guter Vater, zusammen mit allen Dienern der Kirche, mit Papst Franziskus,
mit unseren Bischöfen, Priestern, Diakonen,
mit allen Frauen und Männern im Dienst der Kirche,
mit unseren Familien und unserer ganzen Gemeinde,
und mit allen Gläubigen überall auf der Welt die Kirche Jesu Christi sein,
die dich durch ihn und mit ihm verherrlicht:
Durch ihn und mit ihm und in ihm ist dir, Gott, allmächtiger Vater,
in der Einheit des Heiligen Geistes alle Herrlichkeit und Ehre jetzt und in Ewigkeit. Amen.
Vaterunser
Dat deeglecht Brout, déi deeglech Nahrung brauche mir selwer a brauchen och déi vill Mënschen an der Welt. Dacks ass et allerdéngs esou, dass dat Noutwendegst fir ze iwwerliewen net do ass. Wa mir elo zesummen bieden, wéi de Jesus eis et geléiert huet, da soll dat eng Ureegung sinn, dass mir selwer derfir suerge sollen, dass all Mënsch säin deeglecht Brout a Fräiheet an och esou vill wéi noutwendeg kann iessen: Vater unser ...
Friddensgebiet
Muecht ass eppes, wat eis all ëmmer nees a Sträit féiert. Biede mir ëm de Fridden fir eis all. Biede mir och drëm, dass mir selwer matschaffen un dësem Fridden. Loosse mir jidderengem en Zeechen vu Fridden schenken, ee Bléck voller Léift. De Fridden vun eisem Här Jesus Christus sief mat iech all.
Schlussgebiet
Allmächtege Gott, mir hunn des Mass zesumme gefeiert. Si soll Fruucht bréngen an eisem Alldag. Schenk eis Dag fir Dag dat, wat mir fir eist Liewe brauchen, a féier eis Welt zum Fridden an zur Gerechtegkeet. Dorëms biede mir dech duerch de Jesus, eise Brudder an eisen Här. Amen.
Seigneur, fais-nous trouver des forces neuves dans cette communion aux réalités du ciel: assure-nous tes bienfaits ici-bas et instruis-nous des richesses de ton Royaume. Par Jésus.
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