31. Sonndeg am Joereskrees C - 29./30.10.2022


Home Back Print Kontakt

Léif Matchrëschten! „Alles wirkliche Leben ist Begegnung. Wenn wir aufhören, uns zu begegnen, ist es, als hörten wir auf zu atmen.“ (Martin Buber) Begéinungen gehéieren zum Liewen a maachen eist Liewen wäertvoll. Begéinungen veränneren eis awer och. Do ass jo jeeweils een anere Mënsch, deen dann och ëmmer en Afloss op mech, op meng Iddien a Gedanken huet. Dee mech eventuell och ureegt, fir dëst oder dat ze maachen oder anescht ze maachen. Begéinungen mat anere Mënschen si ganz wichteg fir eis Weiderentwécklung. Gott wëll och ëmmer nees eis Mënschen begéinen. An eisem Gottesdéngscht maache mir eis lo selwer op fir eng Begéinung mat Gott. Loosse mir hien an eist Häerz, an eist Denken a Fillen. Loosse mir eis vun him uschwätzen. Froe mir hien ëm seng Zouwendung an ëm seng Gnod.

* Här Jesus Christus, du riffs d’Mënschen, fir sech op d’Begéinung mat dir anzeloossen.
* Här Jesus Christus, du sichs all déi, déi dech nach net kennen.
* Här Jesus Christus, du léis kee falen. Du gees ëmmer nees op eis zou.

Den allmächtegen Härgott soll sech eiser erbaarmen, hie soll äis d’Sënde verzeien an äis an d’éiwegt Liewe féieren. Amen.

Dagesgebiet

Allmächtegen a baarmhäerzege Gott, et ass däi Wierk, wann däi gleewegt Vollek dir opriichteg a mat Würd déngt. Huel alles vun eis ewech, wat eis um Wee zu dir ophält, fir dass mir ouni Hënnernes de Freeden entgéint ginn, déi’s du versprach hues. Dorëms biede mir duerch Christus, eisen Här.

Dieu de puissance et de miséricorde, c’est ta grâce qui donne à tes fidèles de pouvoir dignement te servir ; accorde-nous de progresser, sans que rien nous arrête, vers les biens que tu promets. Par Jésus Christ.

Guter Gott, wenn wir uns als Gemeinde zum Gottesdienst versammeln, begegnest du uns in den Sakramenten des Wortes und des Tisches, Zeugnis deiner Liebe zu uns. Erfülle uns in dieser Feier wieder mit deiner Liebe und stärke uns, damit wir diese Liebe weitergeben an die Menschen, die danach mit Leib und Seele hungern. Darum bitten wir dich durch Christus, deinen geliebten Sohn und unseren Bruder, der mit dir und dem Heiligen Geist lebt und Liebe schenkt in Ewigkeit.

Liesungen: Weish 11, 22 - 12, 2 / 2 Thess 1, 11- 2,2 / Lk 19, 1-10

Lesung aus dem Buch der Weisheit.
Herr, die ganze Welt ist ja vor dir wie ein Stäubchen auf der Waage, wie ein Tautropfen, der am Morgen zur Erde fällt. Du hast mit allen Erbarmen, weil du alles vermagst, und siehst über die Sünden der Menschen hinweg, damit sie umkehren. Du liebst alles, was ist, und verabscheust nichts von dem, was du gemacht hast; denn hättest du etwas gehasst, so hättest du es nicht geschaffen. Wie könnte etwas ohne deinen Willen Bestand haben oder wie könnte etwas erhalten bleiben, das nicht von dir ins Dasein gerufen wäre? Du schonst alles, weil es dein Eigentum ist, Herr, du Freund des Lebens. Denn in allem ist dein unvergänglicher Geist. Darum bestrafst du die Sünder nur nach und nach; du mahnst sie und erinnerst sie an ihre Sünden, damit sie sich von der Schlechtigkeit abwenden und an dich glauben, Herr.

Kv Ich will dich erheben, meinen Gott und König.
Ich will dich erheben, meinen Gott und König, *
ich will deinen Namen preisen auf immer und ewig.
Jeden Tag will ich dich preisen *
und deinen Namen loben auf immer und ewig. – (Kv)
Der Herr ist gnädig und barmherzig, *
langmütig und reich an Huld.Der Herr ist gut zu allen, *
sein Erbarmen waltet über all seinen Werken. – (Kv)
Danken sollen dir, Herr, all deine Werke, *
deine Frommen sollen dich preisen.
Von der Herrlichkeit deines Königtums sollen sie reden, *
von deiner Macht sollen sie sprechen. – (Kv)
Treu ist der Herr in seinen Reden, *
und heilig in all seinen Werken.
Der Herr stützt alle, die fallen, *
er richtet alle auf, die gebeugt sind. – Kv

Lesung aus dem zweiten Brief des Apostels Paulus an die Gemeinde in Thessalonich.
Schwestern und Brüder! Wir beten immer für euch, dass unser Gott euch eurer Berufung würdig mache und in seiner Macht allen Willen zum Guten und das Werk des Glaubens vollende. So soll der Name Jesu, unseres Herrn, in euch verherrlicht werden und ihr in ihm, durch die Gnade unseres Gottes und Jesu Christi, des Herrn. Brüder und Schwestern, wir bitten euch hinsichtlich der Ankunft Jesu Christi, unseres Herrn, und unserer Vereinigung mit ihm: Lasst euch nicht so schnell aus der Fassung bringen und in Schrecken jagen, wenn in einem prophetischen Wort oder einer Rede oder in einem Brief, wie wir ihn geschrieben haben sollen, behauptet wird, der Tag des Herrn sei schon da!

Halleluja. Halleluja. So sehr hat Gott die Welt geliebt, dass er seinen einzigen Sohn hingab, damit jeder, der glaubt, in ihm das ewige Leben hat. Halleluja.

Aus dem heiligen Evangelium nach Lukas.
In jener Zeit kam Jesus nach Jericho und ging durch die Stadt. Und siehe, da war ein Mann namens Zachäus; er war der oberste Zollpächter und war reich. Er suchte Jesus, um zu sehen, wer er sei, doch er konnte es nicht wegen der Menschenmenge; denn er war klein von Gestalt. Darum lief er voraus und stieg auf einen Maulbeerfeigenbaum, um Jesus zu sehen, der dort vorbeikommen musste. Als Jesus an die Stelle kam, schaute er hinauf und sagte zu ihm: Zachäus, komm schnell herunter! Denn ich muss heute in deinem Haus bleiben. Da stieg er schnell herunter und nahm Jesus freudig bei sich auf. Und alle, die das sahen, empörten sich und sagten: Er ist bei einem Sünder eingekehrt. Zachäus aber wandte sich an den Herrn und sagte: Siehe, Herr, die Hälfte meines Vermögens gebe ich den Armen, und wenn ich von jemandem zu viel gefordert habe, gebe ich ihm das Vierfache zurück. Da sagte Jesus zu ihm: Heute ist diesem Haus Heil geschenkt worden, weil auch dieser Mann ein Sohn Abrahams ist. Denn der Menschensohn ist gekommen, um zu suchen und zu retten, was verloren ist.

Lecture du livre de la Sagesse.
Seigneur, le monde entier est devant toi comme un rien sur la balance, comme la goutte de rosée matinale qui descend sur la terre. Pourtant, tu as pitié de tous les hommes, parce que tu peux tout. Tu fermes les yeux sur leurs péchés, pour qu’ils se convertissent. Tu aimes en effet tout ce qui existe, tu n’as de répulsion envers aucune de tes œuvres ; si tu avais haï quoi que ce soit, tu ne l’aurais pas créé. Comment aurait-il subsisté, si tu ne l’avais pas voulu ? Comment serait-il resté vivant, si tu ne l’avais pas appelé ? En fait, tu épargnes tous les êtres, parce qu’ils sont à toi, Maître qui aimes les vivants, toi dont le souffle impérissable les anime tous. Ceux qui tombent, tu les reprends peu à peu, tu les avertis, tu leur rappelles en quoi ils pèchent, pour qu’ils se détournent du mal et croient en toi, Seigneur.

R/ Mon Dieu, mon Roi, je bénirai ton nom toujours et à jamais!
Je t’exalterai, mon Dieu, mon Roi,
je bénirai ton nom toujours et à jamais !
Chaque jour je te bénirai,
je louerai ton nom toujours et à jamais. R
Le Seigneur est tendresse et pitié,
lent à la colère et plein d’amour ;
la bonté du Seigneur est pour tous,
sa tendresse, pour toutes ses œuvres. R
Que tes œuvres, Seigneur, te rendent grâce
et que tes fidèles te bénissent !
Ils diront la gloire de ton règne,
ils parleront de tes exploits. R
Le Seigneur est vrai en tout ce qu’il dit,
fidèle en tout ce qu’il fait.
Le Seigneur soutient tous ceux qui tombent,
il redresse tous les accablés. R

Lecture de la deuxième lettre de saint Paul apôtre aux Thessaloniciens.
Frères, nous prions pour vous à tout moment afin que notre Dieu vous trouve dignes de l’appel qu’il vous a adressé ; par sa puissance, qu’il vous donne d’accomplir tout le bien que vous désirez, et qu’il rende active votre foi. Ainsi, le nom de notre Seigneur Jésus sera glorifié en vous, et vous en lui, selon la grâce de notre Dieu et du Seigneur Jésus Christ. Frères, nous avons une demande à vous faire à propos de la venue de notre Seigneur Jésus Christ et de notre rassemblement auprès de lui : si l’on nous attribue une inspiration, une parole ou une lettre prétendant que le jour du Seigneur est arrivé, n’allez pas aussitôt perdre la tête, ne vous laissez pas effrayer.

Alléluia. Alléluia. Dieu a tellement aimé le monde qu’il a donné son Fils unique, afin que ceux qui croient en lui aient la vie éternelle. Alléluia.

Évangile de Jésus Christ selon saint Luc.
En ce temps-là, entré dans la ville de Jéricho, Jésus la traversait. Or, il y avait un homme du nom de Zachée ; il était le chef des collecteurs d’impôts, et c’était quelqu’un de riche. Il cherchait à voir qui était Jésus, mais il ne le pouvait pas à cause de la foule, car il était de petite taille. Il courut donc en avant et grimpa sur un sycomore pour voir Jésus qui allait passer par là. Arrivé à cet endroit, Jésus leva les yeux et lui dit : « Zachée, descends vite : aujourd’hui il faut que j’aille demeurer dans ta maison. » Vite, il descendit et reçut Jésus avec joie. Voyant cela, tous récriminaient : « Il est allé loger chez un homme qui est un pécheur. » Zachée, debout, s’adressa au Seigneur : « Voici, Seigneur : je fais don aux pauvres de la moitié de mes biens, et si j’ai fait du tort à quelqu’un, je vais lui rendre quatre fois plus. » Alors Jésus dit à son sujet : « Aujourd’hui, le salut est arrivé pour cette maison, car lui aussi est un fils d’Abraham. En effet, le Fils de l’homme est venu chercher et sauver ce qui était perdu. »

Priedegt (30.10.2022)

Léif Matchrëschten! Deemools virun iwwer 30 Joer, wéi d’DDR zesummegebrach ass, ass eppes geschitt, wat fir déi meescht Mënschen extreem erstaunlech war. Den evangeleschen Paschtouer Uwe Holmer, huet den Erich Honecker a seng Fra bäi sech opgeholl. Déi stounge jo quasi vun engem Moment zum aneren op der Strooss. Fir déi meescht Mënschen waren si déi absolutt Verbriecher, déi d’Vollek ausgebeut a belunn haten. Dësen evangeleschen Paschtouer awer huet Erbaarmen och mat dëse Mënschen, déi esou vill Schold op sech gelueden haten, a bitt hinnen een Ënnerdaach un. Dat ass bäi Villen ganz béis ukomm. Mä firwat huet den Uwe Holmer dat gemaach. Seng eege Kanner haten ënnert dem DDR-Regime ze leiden an hunn net dierfte studéieren, well si Chrëschte waren. War dat also domm vun deem Paschtouer? War et chrëschtlech? Oder ass chrëschtlech esou vill wéi domm? Eng ganz Rei Mënsche konnten dat net verstoen. Dobäi huet den Uwe Holmer d’Evangelium vu Christus just wiertlech geholl. 1]

Den Evangelist Lukas erzielt eis ëmmer nees, dass de Jesus sech mat den „Zölner“ an de Sënner ofginn huet, dass hien mat hinne geschwat a giess huet. Dat war deemools fir vill fromm Judden ee Skandal. Si hunn sech doriwwer opgereegt. Dat huet un hirem Weltbild gekraazt. Mä de Jesus huet ëmmer nees dorop higewisen, dass Gott ebe just och déi verluere Mënsche sicht. Gott wëll, dass och déi, déi ganz vill Schlëmmes op sech gelueden hunn, erëm de Wee zu him fannen. Hie selwer wëll si sichen. De Jesus wëll keen einfach esou fale loossen, och wann deen sech offensichtlech vun sech aus géint hie stellt.

Am Evangelium vun haut erzielt de Jesus net einfach ee Gläichnis. Hien inzenéiert eent. Do ass jo den Zollpiechter Zachäus, vun deem gëtt gesot, dass hie ganz räich war. Dat kënnt dohier, dass hien fir d’Réimer geschafft huet a mat dem Anzéien vun de Steieren och an déi eegen Täsch gewirtschaft huet. Hien war ee Kollaborateur. Hie war fir d’Leit een reegelrecht Eekel, mat deem een näischt wollt ze dinn hunn.

Wéi de Jesus dann eng Kéier dohi kënnt, wëll dësen Zachäus natierlech aus Virwëtz och de Jesus emol gesinn. De Jesus bemierkt dëse klenge Mann. Hie waart net drop, dass dee vun sech aus op de hien zoukënnt. Neen, de Jesus mécht de Schrëtt. Weder eng Moralpriedegt hält de Jesus, nach fuerdert hien, dass den Zachäus sech bessert. De Jesus vermëttelt dem Zachäus just, dass eben och hien als Sënner et wäert ass, fir Zouwendung a Léift ze kréien. Beim Iessen un deem gemeinsamen Dësch gëtt dat dann däitlech. Mä huet de Jesus mat sengem Zougoen op den Zachäus domat deem seng Feeler verharmloost oder esouguer unerkannt? Sécherlech net! De Jesus huet elo mol just säi Jo zu dem Zachäus gesot, esou wéi deen eben ass, mat all senge Feeler a Sënden. De Jesus weess, wat de Mënsch als éischt brauch, fir dass en de Wee zur Ëmkéier ka fannen, nämlech d’Zouwendung an d’Begéinung. Wann ee Mënsch mat Feeler a Sënden gehaasst, veruecht, net ugeholl an net mat Léift betruecht gëtt, kann en sech net änneren. Genee déi Zouwendung huet de Jesus dem Zachäus ginn. Dat mécht, dass den Zachäus sech selwer ka fräi maachen vun deem ale Wee an ëmkéieren. Den Zachäus huet een neie Ufank gesat, selwer, vun sech aus, well hien vum Jesus mat Léift ugekuckt gouf.

Am Lukasevangelium ginn et nach eng ganz Rei esou Erzielungen, déi eis drop hiweisen, dass et als éischt wichteg ass, fir ee Mënsch, deen op engem falsche Wee ass, als éischt als Mënsch ze gesinn an hien einfach emol sou ze huelen, wéi en ass. Eréischt da, wa mir een aneren a grad deen, deen eis net geet, mat Léift ukucken, maache mir de Wee op zu engem neien Ufank, zu Bekéierung, zu Verännerung. Mir mussen awer och gesinn, dass dee wichtegste Punkt an dëser Erzielung net einfach d’Bekéierung vum Zachäus ass. Neen, dat interessantst ass d’Reaktioun vun deenen, déi sech selwer fir gutt a gerecht halen. Si, jo mir, mussen aus eisen Denkmusteren eraus klammen. Et ass net un eis ze urteelen an ze mengen mir hätten d’Recht op eiser Säit.

Wa mir haut esou kucken, wat an eise Medien gesot a geschriwwe gëtt, dann ass dat meilewäit vun deem ewech, wat de Jesus hei mécht. Mir kréien do ëmmer nees ganz eendeiteg gesot, wie falsch läit, wie Feeler gemaach huet, wien ze verurteelen an auszeschléissen ass. Eis Medien liewen dovun, fir anerer ze verurteelen a kleng ze maachen. D’Geschicht vum Zachäus ass eng Basisgeschicht fir ze léieren, wéi mir och haut kéinten mat deenen ëm goen, déi mir als Sënner oder Mënschen mat Feeler ugesinn.

Wat biede mir eigentlech an all Gottesdéngscht am Vater Unser? „Vergib uns unsere Schuld, wie auch wir vergeben unseren Schuldigern!“ Wéi steet et also domat? Kënne mir wierklech verzeien? Kënne mir wierklech engem d’Hand reechen, deen zwar an der Vergaangenheet Mëscht gebaut huet an elo awer de Wee fonnt huet all dat Schlecht hannert sech ze loossen? Ech wees net, op deemools den Honecker jeemools dat bereit huet, wat hie gemaach huet. Awer d’Angebot, fir him de Wee zur Erkenntnis vun der Schold ze bidden an hien als Mënsch ze behandelen duerch de Paschtouer Holmer, war schonn echt chrëschtlech an huet dem Jesus sengem Wee entsprach.

Baarmhäerzegkeet ass dat, wat eis als Chrëschten misst auszeechnen. Mir sollten dofir och ëmmer da frou sinn doriwwer, wann een engem aarmen Däiwel des Baarmhäerzegkeet zoukomme léist. Et fällt wuel net ëmmer liicht dat esou ze gesinn. Awer: „Missgönnte Barmherzigkeit zerstörte die selbst schon empfangene.” Ech wënschen eis all, dass mir ëmmer nees esou fräi an eisem Denke kënne sinn, dass mir all Mënsch respektéieren an him och duerch eng baarmhäerzeg Zouwendung de Wee zur Ëmkéier opmaachen an him verzeien.

vergebung -
wie auch wir vergeben unseren schuldigern

ich muss vergeben
nicht nur
weil er mein nächster ist
nicht nur
weil es mir aufgetragen ist
nicht nur
weil ich so handeln soll
wie an mir gehandelt werden soll

sondern
weil er mein bruder ist
und GOTT unser gemeinsamer vater
sondern
weil ER selbst in CHRISTUS
unser gemeinsamer bruder geworden ist
sondern
weil ER auch meinen nächsten liebt
und durch ihn wirkt

deshalb muss ich vergeben
weil uns alle gemeinsam nichts trennen kann
von SEINER liebe 2]

1] Vgl. Klaus Müller, Gottes ABC. Gedanken und Texte zum Lesejahr C, Aschendorff Verlag Münster 2015, S. 304.
2] Wolfgang Metz, die liebe CHRISTI drängt uns. Gedichte, Echter Verlag Würzburg 2015, S. 30.

Fürbitten

Jesus Christus ass komm, fir eis d’Léift vu Gott virzeliewen. Zu him ruffe mir mat Vertrauen:

  • Fir all déi, déi um Rand vun der Gesellschaft stinn. Maach eis Gemeinschaft op fir si all. Christus, héier eis.
  • Fir all déi, déi op der Sich sinn no Äntwerten op hir Liewensfroen, dass si Hëllef fannen. Christus, héier eis.
  • Fir all déi, deenen et u Kraaft feelt fir een neien Ufank am Liewen ze woen. Schenk hinnen trei Begleeder. Christus, héier eis.
  • Fir all déi, déi versichen hire Glawen an eiser Zäit ze liewen, dass hiert Beispill anerer ustécht. Christus, héier eis.
  • Fir all déi, déi eis verlooss hunn, dass si bäi dir gebuergen sinn am Fridden. Christus, héier eis.

Här Jesus Christus, du gees net laanscht eis Nout an du bass och dann bäi eis zu Gaascht. Stäerk eis duerch däi Wuert a Beispill. Dech luewen an éiere mir elo an an all Éiwegkeet. Amen.

II.

Tout comme pour Zachée, Dieu s’invite chez chacun et chacune d’entre nous, qui que nous soyons, afin de demeurer avec nous. Forts de cette présence, ouvrons nos cœurs à la dimension du monde pour que notre prière descende dans le cœur de Dieu et atteigne toute personne.
Seigneur, écoute nos prières.
– Prions pour l’Église, afin qu’elle soit toujours pour tous et toutes un lieu d’accueil, de bienveillance et de paix.
– Prions pour les personnes qui nous gouvernent, afin qu’elles sachent accueillir les immigrants etprotéger les plus faibles.
– Prions pour les malades, afin qu’ils trouvent à leurs côtés des personnes soucieuses de leur bien-être et de leur confort.
– Prions pour les personnes qui ne se sentent pas dignes du royaume de Dieu, afin qu’elles rencontrent sur leur route des témoins compatissants qui manifestent la miséricorde de Dieu.
– Prions pour nos communautés chrétiennes, afin que la charité partagée soit le signe de l’accueil inconditionnel de tous et toutes.
Dieu notre Père, toi qui veux sauver ce qui est perdu et te faire proche de chaque personne, écoute les prières que nous t’adressons et daigne nous exaucer au-delà de notre espérance par Jésus, le Christ, notre Seigneur. Amen.
(http://www.vieliturgique.ca)

Gowegebiet

Härgott, mir sinn deng Kanner. Du leets eis duerch eist Liewen. Als Merci lee mir eis Gowen virun dech a mir bieden dech: Huel eis selwer mat dëse Gowen un. Schenk eis eng offen Hand fir eis Matmënschen a gëff eis de Mutt iwwerall do ze hëllefen, wou mir gebraucht ginn. Dorëms biede mir dech duerch de Jesus, eis Brudder an eisen Här. Amen.

Seigneur, que cette eucharistie soit pour toi une offrande pure, et pour nous, le don généreux de ta miséricorde. Par Jésus.

Gott und Vater, nimm uns mit diesen Gaben an und schenke uns durch die Feier unserer Erlösung Anteil an deinem Heil durch Christus, unsern Herrn.

Hochgebet – Vergebung


Präfation
Gnädiger Gott, wir preisen deine Barmherzigkeit und sind dankbar für deine Geduld.
Du nimmst uns Menschen, wie wir sind, und schaust nicht auf unser Versagen.
Selbst, wo die Sünde überhand nahm, zeigte sich noch überwältigender deine Gnade.
Dein Verzeihen fordert uns heraus, selbst zu verzeihen – siebzigmal siebenmal.
V/A: Beim Herrn ist Barmherzigkeit und reiche Erlösung. (GL 518)
Wir danken dir um Jesu willen, der stets bereit war, das versöhnende Wort zu sprechen:
Deine Sünden sind vergeben.
Seine Liebe erwies sich am Kreuz, sie war größer als all unsere Bosheit zusammen.
Bis in den Tod war sein Leben ein Dienst für die Menschen.
So zeigte der Meister den Schülern den Weg:
der Geringste zu werden, um groß zu sein, zu sterben, um wahrhaft zu leben.
Darum preisen wir dich in der Gemeinschaft der Kirche und rufen zu deiner Ehre:
Sanctus

Heiliger Gott, wir danken dir, für die Botschaft von der Vergebung,
die Jesus uns Menschen gebracht hat.
Er rief uns alle zu Umkehr, denn deine Herrschaft muss kommen.
Er war der Gute Hirt, der dem verirrten Schaf nachging.
Er verkehrte mit Sündern und war bei den Zöllnern zu Gast.
Er offenbarte uns deine Freude über den „verlorenen Sohn“,
der den Weg zu seinem Vater zurückfand,
der tot war und wieder lebendig wurde.
A: Beim Herrn ist ...
Er, der ohne Sünde war, ließ sich unter die Sünder zählen:
Er wurde das „Lamm“, das sich nicht wehrte gegen den Tod
und das die Sünde der Welt hinwegnahm.
Gott, barmherziger Vater, du forderst von allen,
die uneins geworden sind, sich miteinander zu versöhnen,
und wenn wir den anderen vergeben, lässt du auch uns bei dir
Gnade finden um Jesu willen.

So bitten wir dich, allmächtiger Gott:
Segne diese Gaben von Brot und Wein durch deinen Geist und vollende sie für uns
als den Leib + und das Blut deines Sohnes, unseres Herrn Jesus Christus.

Er nahm am Abend vor seinem Leiden das Brot in seine Hände,
erhob die Augen zu dir, seinem Vater, sprach den Segen, brach das Brot
und reichte es seinen Jüngern mit den Worten:

NEHMET UND ESSET ALLE DAVON:
DAS IST MEIN LEIB, DER FÜR EUCH HINGEGEBEN WIRD.

Ebenso nahm er nach dem Mahl den Kelch, dankte wiederum,
reichte ihn seinen Jüngern und sprach:

NEHMET UND TRINKET ALLE DARAUS:
DAS IST DER KELCH DES NEUEN UND EWIGEN BUNDES.
MEIN BLUT, DAS FÜR EUCH UND FÜR ALLE VERGOSSEN WIRD
ZUR VERGEBUNG DER SÜNDEN.
TUT DIES ZU MEINEM GEDÄCHTNIS.

Das ist und bleibt ein Geheimnis des Glaubens!
Akklamation
Wir preisen deinen Tod. Wir glauben, dass du lebst.
Wir hoffen, dass du kommst, zum Heil der Welt.
Komm, o Herr, bleib bei uns! Komm, o Herr, Leben der Welt.

Gott, unser Vater, wir gedenken deines Sohnes:
Um unserer Sünden willen wurde er durchbohrt.
Der Menschen Verbrechen wegen wurde er zerbrochen.
Auf ihm lag all unsere Schuld.
Er war gehorsam bis zum Tod, ja bis zum Tod am Kreuz.
Aber du hast ihn hoch erhoben und ließest ihn auferstehen aus dem Grab.
Dann stand er wieder im Kreis der seinen und sprach zu ihnen:
„Empfangt den heiligen Geist; wem ihr die Sünden vergebt, dem sollen sie vergeben sein.“

Gott, wir bitten dich:
Sende den Geist Jesu Christi jetzt in dieser Stunde,
damit unsere Schuld vergeben wird und wir eins sind in ihm.
Lass uns sein heiliges Brot nicht zum Gericht werden,
sondern allen auf ewig das Leben schenken.
Lass uns den Kelch seines Blutes heilen und retten aus der Gewalt des Bösen.

Gib uns einen neuen Geist, den Geist der Buße und der Geduld.
Mache uns bereit, die eigenen Fehler zu erkennen und die der anderen zu vergeben.
Bewahre du uns untereinander in der Gemeinschaft des Sinnes und Herzens
mit unserem Papst Franziskus und unserem Bischof N.
Sie lenken das Schiff der Kirche in den Wirren unserer Zeit.
Hilf uns milde zu sein, wenn sie gefehlt haben.
Lass uns nach dem Beispiel Jesu folgen, dessen verzeihende Liebe grenzenlos war.
A:Beim Herrn ist ...

Gedenke unserer Verstorbenen, die uns mit dem Siegel des Glaubens vorangegangen sind.
Führe sie in das Reich des ewigen Lebens.
Wir Sünder hoffen auf deine Barmherzigkeit.
Gib uns Gemeinschaft mit deinen Heiligen.
Wäge nicht unser Verdienst, sondern verzeih uns.
Gib uns mit ihnen das Erbe des Himmels.
Darum bitten wir durch Jesus Christus.

Durch ihn und mit ihm und in ihm ist dir, Gott, allmächtiger Vater,
in der Einheit des Heiligen Geistes alle Herrlichkeit und Ehre jetzt und in Ewigkeit.
Quelle unbekannt

Vaterunser

Gott ass eise Papp. Mir kënnen him ëmmer nees begéinen an him eis Wënsch soen. Loosse mir bieden, wéi eisen Här Jesus eis et geléiert huet.

Friddensgebiet

Begéine solle mir eis an der Léift an am Respekt. Mä heiansdo fält et ganz schwéier dat ze realiséieren. Mir sinn eis bewosst, dass mir net perfekt sinn an eisem Striewen no Fridden an der Welt. Grad dofir musse mir ëmmer erëm ëm de Fridde bieden.

Schlussgebiet

Du eise Gott, op dech hoffen a vertraue mir. Du bass et, deen eis Kraaft gëtt. Wann’s du net op eiser Säit stees, dann ass alles ëmsoss. Schenk eis deng Léift, datt mir denken, wat’s du denks, dat rieden a maachen, wat’s du wëlls. Dorëms biede mir dech, duerch de Jesus, eise Brudder an eisen Här. Amen.

De plus en plus, Seigneur, exerce en nous ta puissance: afin que, fortifiés par tes sacrements, nous devenions capables, avec grâce, d’entrer en possession des biens qu’ils promettent. Par Jésus.

Du unser Gott, Quelle und Ursprung aller Liebe. In dieser Feier hast du uns Anteil daran geschenkt. So gehen wir hinaus in deinem Namen: Hilf uns, einander zu achten als Teilhaberinnen und Teilhaber deiner Liebe, und lass unser Verständnis füreinander wachsen, auf dass sie auch durch uns wirken kann in dieser Welt und für alle Menschen. Du hast unser Herz berührt, damit wir dich lieben können aus ganzer Kraft und dir allein die Ehre geben. Öffne uns die Augen für die Not derer, die unsere Hilfe brauchen und mach uns bereit für die gute Tat. In dir ist die Kraft und die Herrlichkeit, in Ewigkeit. Amen.


Mass vum 23. Oktober
Klick op d’Kalennerblat fir d’Sonndesmass als PDF!
Mass vum 1. November

Links:

Top

Online Pastoral

Lëscht vun de Sonndesgottesdéngschter

 
Service Kommunikatioun a Press . Service Communication et Presse
Äerzbistum Lëtzebuerg . Archevêché de Luxembourg

© Verschidde Rechter reservéiert . Certains droits réservés
Dateschutz . Protection des données
Ëmweltschutz . Protection de l'environnement