26. Sonndeg am Joerskrees B - 25./26.9.2021

Kiermes Iechternach a Consdorf


Home Back Print Kontakt

Léif Matchrëschten! „Wann een net alles selwer mécht!“ Sou seet schonn mol deen een oder aneren, wann e gesäit, dass Aarbechten vun aneren net gutt oder gewëssenhaft gemaach ginn. Mir gesinn eis da selwer an der Flicht, fir dat ze iwwerhuelen, well mir mengen, dass et ouni eis net geet. „Nimm dich nicht so wichtig, Johannes“, dat sot deemools de Poopst Johannes XXIII. Engem eng Aufgab zoutrauen an hien och ureegen déi ze erfëllen, dat een selwer duerchaus entlaaschten. Dëse Sonndeg feiere mir d’Weihedag vun der Iechternacher Basilika, eiser gemeinsamer Parkierch vun eiser grousser Par. Sou ee Gebai huet missen mat vill Hänn gebaut ginn. Am Laf vun de Joren hu misse vill Hänn hëllefen dat Gebai an der Riicht ze halen. A genee do gëtt eis vläicht och kloer, dass een selwer net alles ka maachen. Et brauch vill Mënschen, déi eng Hand mat upaken an déi sech asetzen. An och do brauch een d’Vertrauen, dass anerer och eppes kënnen. Eng Kierch, jo och eng Par kann nëmme funktionéieren, wa vill Hänn eppes bäisteieren. Kee muss alles maachen a mir dierfen eis och jeeweils net fir ze wichteg huelen. Trauen mir een deem aneren eppes zou! Loosse mir eisen Här Jesus ëm säi Geescht froen, deen eis fräi mécht vun all ze vill Suergen an Iwwerhieflechkeet.

Här Jesus Christus, du hues dech agesat, dass jiddereen eng Plaz an der Gemeinschaft kritt.
Här Jesus Christus, du bass bäi jidderengem, deen sech mat dir op de Liewenswee mécht.
Här Jesus Christus, du begéins eis an dengem Wuert a wëlls eis zu enger Gemeinschaft zesumme féieren..

Dagesgebiet

Kiermes
Groussen an hellege Gott,
all Joer feiere mir de Weihedag vun eiser Parkierch (dësem hellegen Haus).
Lauschter op d’Gebiet vun dengem Vollek.
Hëllef eis, datt mir op dëser Platz
an der richteger Gesënnung deen hellegen Déngscht vollzéien
an de Räichtum vun dengen Gnoden empfänken.
Dorëms biede mir duerch Jesus Christus.

26. Sonndeg am Joereskrees
Grousse Gott, du weis deng Muecht virun allem an der Guttheet an am Erbaarmen.
Mir vertrauen op déi Verspriechen a bieden dech.
Gëff eis all Dag nei deng Gnod, a schenk eis eng Kéier d’Freed vum Himmel.
Dorëms biede mir duerch de Jesus, eisen Här. Amen.

Dieu qui donnes la preuve suprême de ta puissance lorsque tu patientes
et prends pitié, sans te lasser, accorde-nous ta grâce :
en nous hâtant vers les biens que tu promets,
nous parviendrons au bonheur du ciel. Par Jésus Christ. Amen.

Gott du unsere Hoffnung und unser Leben. Durch die Medien erfahren wir immer wieder von der Sehnsucht der Menschen nach einem lebenswerteren Leben und von den Anstrengungen und Gefahren, die sie auf sich nehmen. Sie verlassen ihre Heimat und stoßen oft auf Unverständnis und Ablehnung. Wir bitten dich: schenke uns und allen Verantwortlichen ein Herz aus Fleisch, das zur Hilfe bereit ist. Darum bitten wir durch Christus, unseren Bruder und Herrn.

Liesungen: Num 11, 25-29 / Jak 5, 1-6 / Mk 9, 38-43.45.47-48

Lesung aus dem Buch Numeri.
In jenen Tagen kam der HERR in der Wolke herab und redete mit Mose. Er nahm etwas von dem Geist, der auf ihm ruhte, und legte ihn auf die siebzig Ältesten. Sobald der Geist auf ihnen ruhte, redeten sie prophetisch. Danach aber nicht mehr. Zwei Männer aber waren im Lager geblieben; der eine hieß Eldad, der andere Medad. Auch über sie kam der Geist. Sie gehörten zu den Aufgezeichneten, waren aber nicht zum Offenbarungszelt hinausgegangen. Auch sie redeten prophetisch im Lager. Ein junger Mann lief zu Mose und berichtete ihm: Eldad und Medad sind im Lager zu Propheten geworden. Da ergriff Josua, der Sohn Nuns, der von Jugend an der Diener des Mose gewesen war, das Wort und sagte: Mose, mein Herr, hindere sie daran! Doch Mose sagte zu ihm: Willst du dich für mich ereifern? Wenn nur das ganze Volk des HERRN zu Propheten würde, wenn nur der HERR seinen Geist auf sie alle legte!

Kv Die Befehle des Herrn sind gerade; sie erfüllen das Herz mit Freude.
Die Weisung des Herrn ist vollkommen, *
sie erquickt den Menschen.
Das Zeugnis des Herrn ist verlässlich, *
den Unwissenden macht es weise. – (Kv)
Die Furcht des Herrn ist lauter, *
sie besteht für immer.
Die Urteile des Herrn sind wahrhaftig, *
gerecht sind sie alle. – (Kv)
Auch dein Knecht lässt sich von ihnen warnen; *
reichen Lohn hat, wer sie beachtet.
Versehentliche Fehler, wer nimmt sie wahr? *
Sprich mich frei von verborgenen Sünden! – (Kv)
Verschone deinen Knecht auch vor vermessenen Menschen; *
sie sollen nicht über mich herrschen!
Dann bin ich vollkommen *
und frei von schwerer Sünde. – Kv

Lesung aus dem Jakobusbrief.
Ihr Reichen, weint nur und klagt über das Elend, das über euch kommen wird! Euer Reichtum verfault und eure Kleider sind von Motten zerfressen, euer Gold und Silber verrostet. Ihr Rost wird als Zeuge gegen euch auftreten und euer Fleisch fressen wie Feuer. Noch in den letzten Tagen habt ihr Schätze gesammelt. Siehe, der Lohn der Arbeiter, die eure Felder abgemäht haben, der Lohn, den ihr ihnen vorenthalten habt, schreit zum Himmel; die Klagerufe derer, die eure Ernte eingebracht haben, sind bis zu den Ohren des Herrn Zebaoth gedrungen. Ihr habt auf Erden geschwelgt und geprasst und noch am Schlachttag habt ihr eure Herzen gemästet. Verurteilt und umgebracht habt ihr den Gerechten, er aber leistete euch keinen Widerstand.

Halleluja. Halleluja. Dein Wort, o Herr, ist Wahrheit; heilige uns in der Wahrheit! Halleluja.

Aus dem heiligen Evangelium nach Markus.
In jener Zeit sagte Johannes, einer der Zwölf, zu Jesus: Meister, wir haben gesehen, wie jemand in deinem Namen Dämonen austrieb; und wir versuchten, ihn daran zu hindern, weil er uns nicht nachfolgt. Jesus erwiderte: Hindert ihn nicht! Keiner, der in meinem Namen eine Machttat vollbringt, kann so leicht schlecht von mir reden. Denn wer nicht gegen uns ist, der ist für uns. Wer euch auch nur einen Becher Wasser zu trinken gibt, weil ihr zu Christus gehört - Amen, ich sage euch: Er wird gewiss nicht um seinen Lohn kommen. Wer einem von diesen Kleinen, die an mich glauben, Ärgernis gibt, für den wäre es besser, wenn er mit einem Mühlstein um den Hals ins Meer geworfen würde. Wenn dir deine Hand Ärgernis gibt, dann hau sie ab; es ist besser für dich, verstümmelt in das Leben zu gelangen, als mit zwei Händen in die Hölle zu kommen, in das nie erlöschende Feuer. Und wenn dir dein Fuß Ärgernis gibt, dann hau ihn ab; es ist besser für dich, lahm in das Leben zu gelangen, als mit zwei Füßen in die Hölle geworfen zu werden. Und wenn dir dein Auge Ärgernis gibt, dann reiß es aus; es ist besser für dich, einäugig in das Reich Gottes zu kommen, als mit zwei Augen in die Hölle geworfen zu werden, wo ihr Wurm nicht stirbt und das Feuer nicht erlischt.

Lecture du livre des Nombres.
En ces jours-là, le Seigneur descendit dans la nuée pour parler avec Moïse. Il prit une part de l’esprit qui reposait sur celui-ci, et le mit sur les soixante-dix anciens. Dès que l’esprit reposa sur eux, ils se mirent à prophétiser, mais cela ne dura pas. Or, deux hommes étaient restés dans le camp ; l’un s’appelait Eldad, et l’autre Médad. L’esprit reposa sur eux ; eux aussi avaient été choisis, mais ils ne s’étaient pas rendus à la Tente, et c’est dans le camp qu’ils se mirent à prophétiser. Un jeune homme courut annoncer à Moïse : « Eldad et Médad prophétisent dans le camp ! » Josué, fils de Noun, auxiliaire de Moïse depuis sa jeunesse, prit la parole : « Moïse, mon maître, arrête-les ! » Mais Moïse lui dit : « Serais-tu jaloux pour moi ? Ah ! Si le Seigneur pouvait faire de tout son peuple un peuple de prophètes ! Si le Seigneur pouvait mettre son esprit sur eux ! »

R/ Les préceptes du Seigneur sont droits, ils réjouissent le cœur.
La loi du Seigneur est parfaite,
qui redonne vie ;
la charte du Seigneur est sûre,
qui rend sages les simples. R
La crainte qu’il inspire est pure,
elle est là pour toujours ;
les décisions du Seigneur sont justes
et vraiment équitables. R
Aussi ton serviteur en est illuminé ;
à les garder, il trouve son profit.
Qui peut discerner ses erreurs ?
Purifie-moi de celles qui m’échappent. R
Préserve aussi ton serviteur de l’orgueil :
qu’il n’ait sur moi aucune emprise.
Alors je serai sans reproche,
pur d’un grand péché. R

Lecture de la lettre de saint Jacques.
Vous autres, maintenant, les riches ! Pleurez, lamentez-vous sur les malheurs qui vous attendent. Vos richesses sont pourries, vos vêtements sont mangés des mites, votre or et votre argent sont rouillés. Cette rouille sera un témoignage contre vous, elle dévorera votre chair comme un feu. Vous avez amassé des richesses, alors que nous sommes dans les derniers jours ! Le salaire dont vous avez frustré les ouvriers qui ont moissonné vos champs, le voici qui crie, et les clameurs des moissonneurs sont parvenues aux oreilles du Seigneur de l’univers. Vous avez mené sur terre une vie de luxe et de délices, et vous vous êtes rassasiés au jour du massacre. Vous avez condamné le juste et vous l’avez tué, sans qu’il vous oppose de résistance.

Alléluia. Alléluia. Ta parole, Seigneur, est vérité; dans cette vérité, sanctifie-nous. Alléluia.

Évangile de Jésus Christ selon saint Marc.
En ce temps-là, Jean, l’un des Douze, disait à Jésus : « Maître, nous avons vu quelqu’un expulser les démons en ton nom ; nous l’en avons empêché, car il n’est pas de ceux qui nous suivent. »
Jésus répondit : « Ne l’en empêchez pas, car celui qui fait un miracle en mon nom ne peut pas, aussitôt après, mal parler de moi ; celui qui n’est pas contre nous est pour nous. Et celui qui vous donnera un verre d’eau au nom de votre appartenance au Christ, amen, je vous le dis, il ne restera pas sans récompense. « Celui qui est un scandale, une occasion de chute, pour un seul de ces petits qui croient en moi, mieux vaudrait pour lui qu’on lui attache au cou une de ces meules que tournent les ânes, et qu’on le jette à la mer. Et si ta main est pour toi une occasion de chute, coupe-la. Mieux vaut pour toi entrer manchot dans la vie éternelle que de t’en aller dans la géhenne avec tes deux mains, là où le feu ne s’éteint pas. Si ton pied est pour toi une occasion de chute, coupe-le. Mieux vaut pour toi entrer estropié dans la vie éternelle que de t’en aller dans la géhenne avec tes deux pieds. Si ton œil est pour toi une occasion de chute, arrache-le. Mieux vaut pour toi entrer borgne dans le royaume de Dieu que de t’en aller dans la géhenne avec tes deux yeux, là où le ver ne meurt pas et où le feu ne s’éteint pas.

Priedegt

Léif Matchrëschten! „Ihr Reichen, weint nur und klagt über das Elend, das über euch kommen wird!“ (Jak 5, 1) De Jakobus féiert an den Zeilen, déi mir haut als Liesung héieren hunn, seng „Sozialkritik“ zu engem Héichpunkt. Ganz kräfteg geet hien an d’Geriicht mat all deenen an der Gesellschaft, déi op Käschten vun den Aarmen ëmmer méi Räichtum unheefen. Véier ganz wichteg Punkte bréngt hien an senger Uklo vir: 1. Unheefen vu wäertvolle Saachen, 2. d’Ausbeutung vun den Aarbechter, 3. dee luxuriéise Liewensstil a 4. d’geriichtlech Verfolgung an Ermordung vun Onschëllegen. Wann een dëse Katalog vun Uschëllegungen liest, dann muss ee soen, dass dat scho ganz hefteg a gewalteg ass. Mir kucken hei zeréck an eng Zäit, déi wäit vun eis ewech ass. De Jakobusbréif ass warscheinlech eréischt nom Joer 100 geschriwwe ginn. Mä hien diskutéiert awer Zoustänn an der Gesellschaft, déi eis grad och haut dierfte bekannt sinn. Et ass deemno eng duerchaus bemierkenswäert Geschicht, wann een dëse Bréif haut liest. Hien kéint och haut geschriwwe sinn a sech mat den Zoustänn vun haut befaassen. Dat mécht dëst Schreiwen eigentlech ganz aktuell, jo vläicht einfach och zäitlos, well et zu all Moment esou Mëssstänn gouf a gëtt.

De Jakobus dreift hei also mat senger prophetescher „Scheltrede“ säin Urteel iwwer déi Räich op d’Spëtzt. Mä, wéi scho gesot, ass des Kritik och haut ubruecht. De Jakobus kritiséiert déi Räich, dass si den Aarbechter hire Loun virenthalen. Dat ass eng Verletzung vum Gebot wéi et am Deuteronomium (Dtn 24, 14f.) steet. Déi Aarm mussen deemno hire Loun um Enn vum Dag ausbezuelt kréien, well si souzesoen vun der Hand an de Mond liewen an dofir d’Geld direkt brauchen fir ze iwwerliewen. Ëmmer nees an der Geschicht vun der Mënschheet war dat ee risege Problem, dass de Loun net korrekt bezuelt gouf oder dass en iwwerhaapt net ausbezuelt gouf, jo och dass en total ongerecht an aarmséileg war. Wa mir haut un des Kritik wëllen uschléissen, da brauche mir keng grouss Verrenkungen vu Gedanken ze maachen. Villfach gëtt an eise Länner mat Dumpingléin geschafft, vun deenen aarm Leit kaum kënnen liewen. Mir hunn deelweis an eise räiche Länner Léin, déi fir sech ze schumme sinn, wann een se an de Verglach zu Léin vu Manager an aneren Dichtege setzt oder, wann een si vergläicht mat deem, wat d’Liewen haut bäi eis kascht.

Wa mir dann awer de Bléck an aner Länner werfen, gëtt d’Situatioun nach méi eekleg. Mir kleeden eis gären a bëlleg produzéiert Kleeder, déi an Drëttweltlänner ënnert erbäermlechsten Konditiounen hiergestallt ginn. Mir maachen eis kaum Gedanken doriwwer, wéi onmënschlech heiansdo d’Produktioun verleeft. Mir si selwer alleguer hei am Jakobus senger Kritik abegraff. Mir selwer gestinn duerch eist Verhalen beim Akafen all dëse Leit keng gerecht an éierlech Léin zou. Dem Jakobus säin Urteel trëfft also an sengem zweete Punkt vun der Uklo och op eis hei zou. Den éischt Punkt hunn ech guer net erwäänt. Ech menge jiddereen kann dat mat sech selwer ausmaachen, wann en éierlech op sech kuckt.

Den 3. Punkt vun der Uklo ass dann awer och net vun der Hand ze weisen. Luxus gouf et an der Welt vum Jakobus ganz sécher. An et ware munch Leit, déi sech gären dichteg gekleet hunn an sech bäi groussen Festiessen gewisen hunn. Ee Liewen am Luxus, ouni Nodenken iwwer d’Aarmut an d’Nout an der Welt, dat maache vill Leit och bäi eis. Eis Medien gaukelen eis dat och nach vir. Nëmmen dat luxuriéist Liewen ass dat echt Liewen, oder? „Ihr habt auf Erden geschwelgt und geprasst und noch am Schlachttag habt ihr eure Herzen gemästet.“ „Vous avez mené sur terre une vie de luxe et de délices, et vous vous êtes rassasiés au jour du massacre.“ (Jak 5, 5) Mir hunn hei an eiser räicher Welt genee esou gelieft. Wéi virun knapp zwee Joer d’Corona-Epidemie eis iwwerrannt huet, do ware mir haaptsächlech dowéinst geschockt, well elo dat „Schwelgen“ a „Prassen“ net méi méiglech war. A bis haut ass bäi aller Kritik un de Corona-Reegelen dat et wuel, wat eis am meeschten ausmécht. Mir sinn eis mol net méi bewosst, wéi gutt et eis geet. D’Welt versenkt plazeweis am Chaos. Mënschen erdrénken virun eiser Hausdier am Mëttelmier. Mir loossen dausende Mënschen ëmbréngen mat Waffen, déi bäi eis produzéiert goufen. Awer mir beschwéieren eis iwwer e puer harmlos Reegelen, déi versichen eng Krankheet anzedämmen. Ass dat ee chrëschtlecht Verhalen?

Domat sinn ech beim 4. Punkt vun der Uklo. „Verurteilt und umgebracht habt ihr den Gerechten, er aber leistete euch keinen Widerstand.“ „Vous avez condamné le juste et vous l’avez tué, sans qu’il vous oppose de résistance.“ (Jak 5, 6) Wéi dacks gi mir aneren d’Schold a sinn et dach selwer, déi missten opraumen, déi missten vu hirer Gurmangsegkeet no ëmmer méi Räichtum ewech kommen. Dat onsoziaalt Unheefe vu Räichtum hu mir zur Ideologie, jo zur Relioun erhuewen. An der Politik héiert een bal näischt aneres wéi Wuesstem. Mä Wuesstem geet ëmmer op Käschte vun aneren. Mir verurteelen duerch eist Verhalen Mënschen op anere Plazen an der Welt zum Doud, well si net méi genuch fir hiert Liewen hunn.

Ee ganz krasst Beispill kéint een am Moment uféieren mat dem Hype ëm d’Elektroautoen. Sécher ass et wichteg eng méi gesond Ëmwelt ze hunn an derfir ze suergen, dass mir net ëmmer méi u natierlechen Ressourcen verbrauchen. Dass awer an Drëttweltlänner och Kanner an erbäermlechsten Konditiounen de Rohstoff mussen ofbauen, dee mir hei dofir brauchen, wëlle mir net gesinn. An och dat fält ënnert dëse 4. Uklopunkt, dass mir Mënschen ëmbréngen. Jo si wieren sech nach net emol, well si keng aner Chance kréien. „Verurteilt und umgebracht habt ihr den Gerechten, er aber leistete euch keinen Widerstand.“

De Jakobus trëfft mat senger Kritik genee an eis Zäit, an eist Verhalen, an eist Liewen, dat anerer ausnotzt. Vläicht sollte mir eis grad och haut déi folgend Sätz aus dem ethiopeschen Henochbuch zu Häerz huelen, dat schonn am 3. Joerhonnert viru Christus geschriwwe gouf: „Wehe euch Reichen, denn ihr habt auf euren Reichtum vertraut, aber aus eurem Reichtum werdet ihr heraus müssen, weil ihr in den Tagen eures Reichtums nicht an den Höchsten gedacht habt. (1 Hen 94,8) Wehe euch, ihr Sünder, denn euer Reichtum lässt euch als Gerechte erscheinen, aber euer Herz beweist euch, dass ihr Sünder seid, und diese Rede wird euch gegenüber ein Zeugnis sein zur Erinnerung eurer Bosheiten. (1 Hen 96,4) Wehe euch, ihr Mächtigen, die ihr mit Gewalt den Gerechten niederdrückt, denn der Tag eurer Vernichtung wird kommen. (1 Hen 96,8)“

Jo des Sätz aus dem Henoch wéi och aus eiser Liesung vun haut sinn nëmme schwéier nozelauschteren, si sinn onheemlech fir déi, déi am Weste liewen a räich sinn am Verglach zum Rescht vun der Welt. Awer mir mussen ënnersichen, wéi eise Liewensstil zur Veraarmung an der Welt an zur Ënnerdréckung vun aneren bäidréit. Mir mussen onbedéngt nei iwwerleeën, wéi eist Verhalen des Ongläichheet méi kleng ka maachen. Dat réiert ganz fundamental un eist Chrëscht-sinn. Mir sinn opgefuerdert fir eise Beitrag ze leeschten fir eng nei a gerecht sozial Uerdnung bäi eis an och soss an der Welt.

Fürbitten


Gott kënnt eis mat senger Léift entgéint. Zu him wëlle mir bieden:

  • Maach eis op fir d’Mënschen ëm eis erëm. Léier eis déi gutt Absichten vun eisen Matmënschen ze erkennen an och op déi kleng Unzeechen vu chrëschtlechem Denken an Handelen ze uechten an si ze fërderen. Härgott, héier eis.
  • Schenk deene Mënschen, déi sech stänneg bedreet fillen, ee kloren an däitleche Bléck fir dat Gutt, wat ëm si erëm passéiert. Härgott, héier eis.
  • Munch Mënschen kënnen net aneschters, wéi sech an aneren wéi ze dinn. Hëllef hinnen fir sech fräi ze maachen aus de mënscheveruechtenden a Strukturen, déi krank maachen. Härgott, héier eis.
  • Këmmer dech ëm déi ausgegrenzt an hëlleflos Mënschen a gëff eis all de Mutt tatkräfteg fir si an eiser Gesellschaft anzetrieden. Härgott, héier eis.
  • Huel all eis Verstuerwen bäi dir op a schenk hinnen dat éiwegt Liewen an denger Herrlechkeet. Härgott, héier eis.

Här, eise Gott, du léiers eis fir eis Welt aneschters ze kucken. Dee Frieme gëtt zum Frënd, dee Klengen kritt eng Bedeitung, deen Einfachen gëtt wichteg an ee ganz normale Mënsch gëtt zu eng-em Prophet. Wa mir léieren méi wäit a méi déif ze kucken, dann entdecke mir d’Spueren vun dengem Räich ënnert eis. Erhéier dofir eis Gebieder duerch de Jesus, eisen Här. Amen.

II.

La loi d’amour du Seigneur est parfaite, elle redonne vie. Pour que cette vie soit plus abondante, demandons au Père de nous faire bénéficier des largesses de sa grâce.
Ô Seigneur, écoute-nous et exauce-nous.
– Prions pour toutes les personnes à qui la société confie d’importantes responsabilités; qu’elles s’acquittent de leur rôle dans un esprit de service et de respect de la dignité humaine.
– Prions pour les hommes et les femmes qui viennent en aide à leurs semblables au nom du Seigneur Jésus Christ; que chacun et chacune trouve la joie au cœur de sa mission.
– Prions pour les populations les plus démunies, victimes de systèmes économiques injustes; qu’elles parviennent à améliorer leurs conditions de vie grâce à l’appui des mieux nantis de la planète.
– Prions pour les enfants victimes de mauvais traitement infligés par des adultes abuseurs; qu’ils trouvent sur leur chemin des personnes dignes de confiance et prêtes à les aider.
– Prions pour les membres de notre communauté; que chacun développe ses dons spirituels et les mette au service de la collectivité.
Seigneur, toi qui rends sages les simples, donne-nous l’intelligence et l’amour de ta loi. Exauce nos prières par Jésus Christ, notre Seigneur. Amen.
(http://www.vieliturgique.ca)

Gowegebiet


Kiermes
Här a Gott, huel eis Gowen un,
schenk eis duerch deng Sakramenter Kraaft an Zouversiicht
an erhéier all, déi op denger helleger Plaz zu dir bieden.
Dorëms biede mir, duerch Christus, eisen Här.

Baarmhäerzege Gott, huel eis Gowen un
a maache eis an dëser Feier d’Quell op, aus der all Seege kennt.
Dorëms biede mir dech duerch de Jesus,
eise Brudder an eisen Här. Amen.

Dieu de miséricorde, accepte notre offrande: qu’elle ouvre largement pour nous la source de toute bénédiction. Par Jésus. Amen.

Gott des Lebens, vor dich bringen wir Brot und Wein, Zeichen unseres Lebens und unserer Arbeit. Wir bitten dich, nimm diese Gabe und uns selber an und wandle uns in deiner Gerechtigkeit, die keine Grenzen kennt.

Hochgebet – „Im Glauben unterwegs“


Präfation
Wir danken dir, Gott und Vater, wir preisen dich,
weil du die ganze Schöpfung in Händen hältst und zur Vollendung führst.
Du führst uns durch deinen Geist auf allen Wegen unseres Lebens.
Durch ihn geleitest du die Kirche und machst sie zum Zeichen der Einheit unter den Völkern.
Du führst uns durch Jesus, unseren guten Hirten, zu Gerechtigkeit, Freiheit und Frieden.
Jesus geht mit uns aus der Nacht des Misstrauens in das Licht des Glaubens.
Er selbst ist unser Weg zu dir. Er bereitet uns bei dir ein Daheim.
Darum danken wir dir, Gott, und stimmen ein in den Lobgesang deiner Engel,
der Heiligen und der ganzen Kirche:

Sanctus

Gott und Vater, in deinem Sohn kommst du uns entgegen.
In ihm schenkst du uns deinen Geist.
In ihm finden wir zu dir und zueinander.
Vater, wir bitten dich:
Heilige diese Gaben von Brot und Wein durch deinen Heiligen Geist,
damit sie uns Leib + und Blut Christi werden.

Denn am Abend, an dem er ausgeliefert wurde und sich aus freiem Willen dem Leiden unterwarf,
nahm er das Brot und sagte dir Dank, brach es, reichte es seinen Jüngern und sprach:

NEHMET UND ESSET ALLE DAVON;
DAS IST MEIN LEIB, DER FÜR EUCH HINGEGEBEN WIRD.

Ebenso nahm er nach dem Mahl den Kelch, dankte wiederum,
reichte ihn seinen Jüngern und sprach:

NEHMET UND TRINKET ALLE DARAUS:
DAS IST DER KELCH DES NEUEN UND EWIGEN BUNDES;
MEIN BLUT, DAS FÜR EUCH UND FÜR ALLE VERGOSSEN WIRD
ZUR VERGEBUNG DER SÜNDEN.
TUT DIES ZU MEINEM GEDÄCHTNIS.

Geheimnis des Glaubens:

Vater, als Vermächtnis Jesu feiern wir dieses Mahl.
Wir gedenken der Geburt und des Lebens,
des Todes und der Auferstehung Jesu Christi.
Gott und Vater, schenke uns deinen Geist
dass wir Jesus nachfolgen mit allen Christen, mit unseren Familien,
Gemeinschaften und Gemeinden, mit unserem Bischof N.
und mit unserem Papst Franziskus.
Auf unserem Weg zu dir wissen wir uns eins mit jenen,
deren Weg du schon vollendet hast: unseren Verstorbenen.
Gib du ihnen unverlierbare Freude in Christus.
Mit Maria, dem heiligen Josef, mit den Aposteln, den Heiligen,
auf deren Namen wir getauft sind, und mit allen Heiligen wollen wir dich,
Gott, unser Vater, preisen durch Jesus Christus.
Durch ihn und mit ihm und in ihm ist dir, Gott, allmächtiger Vater,
in der Einheit des Heiligen Geistes alle Herrlichkeit und Ehre jetzt und in Ewigkeit. Amen.
Quelle unbekannt

Vaterunser

Mir sinn eng grouss Gemeinschaft. Mir sinn all Bridder a Schwësteren viru Gott. Dofir dierfe mir zesummen esou bieden, wéi eisen Här Jesus eis et geléiert huet: Vater unser im Himmel, ...

Friddensgebiet

An der Bibel héiere mir ëmmer nees, wéi Gott de Mënschen verzeit an hinnen en neie Wee ubitt. Doduerch gëtt et Fridden. Dat weist eis och, wéi mir ënner eis kënne Fridden schafen. Léift a Verzeiung féieren zum Fridden. Dofir biede mir: Här Jesus Christus, kuck net op eis Feeler, mä op eise gudde Wëllen a schenk eis all däi Fridden.

Meditation

Redet nicht von Freiheit
redet nicht von freiheit
seid frei und befreit
redet nicht von hoffnung
seid unsere Hoffnung
redet nicht von freude
seid unsere freude
redet nicht von frieden
seid unser friede
redet nicht von feuer
seid unser feuer
redet nicht von leben
seid unser leben
redet nicht von brot
seid unser brot
redet nicht von wein
seid unser wein
redet nicht von gott
zeigt uns euren gott
Wilhelm Willms

Schlussgebiet

Kiermes
Allmächtege Gott,
du hues eis an der Kierch op der Äerd een Oofbild
vum himmleschen Jerusalem geschenkt.
Maach eis duerch dës helleg Kommunioun
zum Tempel vun denger Gnod
a looss eis dohi kommen, wou deng Härlechkeet trount.
Dorëms biede mir, duerch Christus, eisen Här.

Allmächtege Gott,
an dëser Feier vun der Eucharistie hu mir den Doud an
d’Opersteeung vun dengem Jong verkënnegt.
Dëst Sakrament soll eis stäerken u Léif an u Séil
an eis bereet maachen, mat Christus d’Leed vun dëser Welt
ze erdroen an ze iwwerwannen,
fir datt mir an d’ganz Welt béi dir Erléisung fannen.
Dorëms biede mir dech duerch de Jesus,
eise Brudder an eisen Här. Amen.

Que cette eucharistie, Seigneur, renouvelle nos esprits et nos corps,
et nous donne part à l’héritage glorieux de celui qui nous unit à son sacrifice
lorsque nous proclamons sa mort. Lui qui. Amen.

Gott der Gerechtigkeit,
wir haben uns auf Dich und Dein Wort ausgerichtet
und uns gestärkt durch das Brot des Lebens.
Lass uns diese Gaben einsetzen im Dienst aneinander
und für das Wohl aller Menschen.


Mass vum 19. September
Klick op d’Kalennerblat fir d’Sonndesmass als PDF!
Mass vum 3. Oktober

Links:

Top

Online Pastoral

Lëscht vun de Sonndesgottesdéngschter

 
Service Kommunikatioun a Press . Service Communication et Presse
Äerzbistum Lëtzebuerg . Archevêché de Luxembourg

© Verschidde Rechter reservéiert . Certains droits réservés
Dateschutz . Protection des données
Ëmweltschutz . Protection de l'environnement