21. Sonndeg am Joereskrees C - 20./21.8.2022


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Léif Matchrëschten! Kennen ech Christus? Mä besonnesch steet och d’Fro do: Kennt Christus mech? Kann hie mech a mengem Maachen erkennen? Gehéieren ech zu deenen, déi bäi Christus bleiwen, oder zu deenen, déi ausgeschloss ginn? Mä Gott-sei-Dank hänkt dat net vum engem willkürlechen Akt vu Gott of. Gott huet mech gär an hie wäert alles dru setzen, dass ech seng Hand huelen a mech rette loossen. Fir eis op eisem Wee vum Glawen stäerken ze loossen, si mir zesummen um Sonndeg. Ruffe mir d’Hëllef an d’Erbaarmen vun eisem Här op eis erof.

Kyrie

Här, Jesus Christus, du bass zu alle Mënsche geschéckt ginn vun dengem Papp.
Här, Jesus Christus, an dir wëll Gott, eise Papp, eis d’Liewen schenken.
Här, Jesus Christus, du méchs eis all zu Mataarbechter un dengem Räich vum Fridden.

Dagesgebiet

Gott, eise Papp. Du verbënns mat dir all déi Mënschen, déi un dech gleewen. Mir bieden dech: Schenk eis all Entschlossenheet, eise Glawen ze liewen. Gëff eis Mutt, fir dofir anzetrieden. Gestäerkt duerch den Hellege Geescht bieden mir dech dorëms duerch de Jesus, eise Brudder an eisen Här. Amen.

Dieu qui peux mettre au cœur de tes fidèles un unique désir, donne à ton peuple d’aimer ce que tu commandes et d’attendre ce que tu promets ; pour qu’au milieu des changements de ce monde, nos cœurs s’établissent fermement là où se trouvent les vraies joies. Par Jésus Christ.

Großer Gott, du hast uns im Namen deines Sohnes zu einer Gemeinschaft zusammengerufen, die größer ist als die hier versammelte Gemeinde. Mit den vollendeten Gerechten seit den Tagen der Urzeit, mit allen Glaubenden auf dem ganzen Erdenrund und mit allen Engeln und HeiIigen preisen und rühmen wir deine Güte jetzt und in Ewigkeit.

Liesungen: Jes 66, 18-21 / Hebr 12, 5-7.11-13 / Lk 13, 22-30

Lesung aus dem Buch Jesaja.
So spricht der Herr : Ich kenne ihre Taten und ihre Gedanken und komme, um alle Nationen und Sprachen zu versammeln, und sie werden kommen und meine Herrlichkeit sehen. Ich stelle bei ihnen ein Zeichen auf und schicke von ihnen einige, die entronnen sind, zu den Nationen: nach Tarschisch, Pul und Lud, die den Bogen spannen, nach Tubal und Jawan, zu den fernen Inseln, die noch keine Kunde von mir gehört und meine Herrlichkeit noch nicht gesehen haben. Sie sollen meine Herrlichkeit unter den Nationen verkünden. Sie werden alle eure Brüder aus allen Nationen als Opfergabe für den HERRN herbeibringen auf Rossen und Wagen, in Sänften, auf Maultieren und Kamelen, zu meinem heiligen Berg nach Jerusalem, spricht der HERR, so wie die Söhne Israels ihre Opfergabe in reinen Gefäßen zum Haus des HERRN bringen. Und auch aus ihnen nehme ich einige zu levitischen Priestern, spricht der HERR.

Kv Geht hinaus in die ganze Welt und verkündet allen das Evangelium!
Lobet den Herrn, alle Völker, *
rühmt ihn, alle Nationen! – (Kv)
Denn mächtig waltet über uns seine Huld, *
die Treue des Herrn währt in Ewigkeit. – Kv

Lesung aus dem Hebräerbrief.
Schwestern und Brüder! Ihr habt die Mahnung vergessen, die euch als Söhne anredet: Mein Sohn, verachte nicht die Erziehung des Herrn / und verzage nicht, wenn er dich zurechtweist! Denn wen der Herr liebt, den züchtigt er; / er schlägt mit der Rute jeden Sohn, den er gern hat. Haltet aus, wenn ihr gezüchtigt werdet! Gott behandelt euch wie Söhne. Denn wo ist ein Sohn, den sein Vater nicht züchtigt? Jede Züchtigung scheint zwar für den Augenblick nicht Freude zu bringen, sondern Leid; später aber gewährt sie denen, die durch sie geschult worden sind, Gerechtigkeit als Frucht des Friedens. Darum macht die erschlafften Hände und die wankenden Knie wieder stark, schafft ebene Wege für eure Füße, damit die lahmen Glieder nicht ausgerenkt, sondern vielmehr geheilt werden!

Halleluja. Halleluja. So spricht der Herr : Ich bin der Weg, die Wahrheit und das Leben ; niemand kommt zum Vater außer durch mich. Halleluja.

Aus dem heiligen Evangelium nach Lukas.
In jener Zeit zogt Jesus auf seinem Weg nach Jerusalem von Stadt zu Stadt und von Dorf zu Dorf und lehrte. Da fragte ihn einer: Herr, sind es nur wenige, die gerettet werden? Er sagte zu ihnen: Bemüht euch mit allen Kräften, durch die enge Tür zu gelangen; denn viele, sage ich euch, werden versuchen hineinzukommen, aber es wird ihnen nicht gelingen. Wenn der Herr des Hauses aufsteht und die Tür verschließt und ihr draußen steht, an die Tür klopft und ruft: Herr, mach uns auf!, dann wird er euch antworten: Ich weiß nicht, woher ihr seid. Dann werdet ihr anfangen zu sagen: Wir haben doch in deinem Beisein gegessen und getrunken und du hast auf unseren Straßen gelehrt. Er aber wird euch erwidern: Ich weiß nicht, woher ihr seid. Weg von mir, ihr habt alle Unrecht getan! Dort wird Heulen und Zähneknirschen sein, wenn ihr seht, dass Abraham, Isaak und Jakob und alle Propheten im Reich Gottes sind, ihr selbst aber ausgeschlossen seid. Und sie werden von Osten und Westen und von Norden und Süden kommen und im Reich Gottes zu Tisch sitzen. Und siehe, da sind Letzte, die werden Erste sein, und da sind Erste, die werden Letzte sein.

Lecture du livre du prophète Isaïe.
Ainsi parle le Seigneur : connaissant avec leurs actions et leurs pensées, moi, je viens rassembler toutes les nations, de toute langue. Elles viendront et verront ma gloire : je mettrai chez elles un signe ! Et, du milieu d’elles, j’enverrai des rescapés vers les nations, vers Tarsis, Pouth et Loud, Mèshek, Rosh, Toubal et Yavane, vers les îles lointaines qui n’ont rien entendu de ma renommée, qui n’ont pas vu ma gloire ; ma gloire, ces rescapés l’annonceront parmi les nations. Et, de toutes les nations, ils ramèneront tous vos frères, en offrande au Seigneur, sur des chevaux et des chariots, en litière, à dos de mulets et de dromadaires, jusqu’à ma montagne sainte, à Jérusalem, – dit le Seigneur. On les portera comme l’offrande qu’apportent les fils d’Israël, dans des vases purs, à la Maison du Seigneur. Je prendrai même des prêtres et des lévites parmi eux, – dit le Seigneur.

R/. Allez dans le monde entier. Proclamez l’Évangile.
Louez le Seigneur, tous les peuples ;
fêtez-le, tous les pays ! R
Son amour envers nous s’est montré le plus fort ;
éternelle est la fidélité du Seigneur ! R

Lecture de la lettre aux Hébreux.
Frères, vous avez oublié cette parole de réconfort, qui vous est adressée comme à des fils : ‘Mon fils, ne néglige pas les leçons du Seigneur, ne te décourage pas quand il te fait des reproches. Quand le Seigneur aime quelqu’un, il lui donne de bonnes leçons ; il corrige tous ceux qu’il accueille comme ses fils.’ Ce que vous endurez est une leçon. Dieu se comporte envers vous comme envers des fils ; et quel est le fils auquel son père ne donne pas des leçons ? Quand on vient de recevoir une leçon, on n’éprouve pas de la joie mais plutôt de la tristesse. Mais plus tard, quand on s’est repris grâce à la leçon, celle-ci produit un fruit de paix et de justice. C’est pourquoi, redressez les mains inertes et les genoux qui fléchissent, et rendez droits pour vos pieds les sentiers tortueux. Ainsi, celui qui boite ne se fera pas d’entorse ; bien plus, il sera guéri.

Alléluia. Alléluia. Moi, je suis le Chemin, la Vérité et la Vie, dit le Seigneur ; personne ne va vers le Père sans passer par moi. Alléluia.

Évangile de Jésus-Christ selon saint Luc.
En ce temps-là, tandis qu’il faisait route vers Jérusalem, Jésus traversait villes et villages en enseignant. Quelqu’un lui demanda : « Seigneur, n’y a-t-il que peu de gens qui soient sauvés ? » Jésus leur dit : « Efforcez-vous d’entrer par la porte étroite, car, je vous le déclare, beaucoup chercheront à entrer et n’y parviendront pas. Lorsque le maître de maison se sera levé pour fermer la porte, si vous, du dehors, vous vous mettez à frapper à la porte, en disant : “Seigneur, ouvre-nous”, il vous répondra : “Je ne sais pas d’où vous êtes.” Alors vous vous mettrez à dire : “Nous avons mangé et bu en ta présence, et tu as enseigné sur nos places.” Il vous répondra : “Je ne sais pas d’où vous êtes. Éloignez-vous de moi, vous tous qui commettez l’injustice.” Là, il y aura des pleurs et des grincements de dents, quand vous verrez Abraham, Isaac et Jacob, et tous les prophètes dans le royaume de Dieu, et que vous-mêmes, vous serez jetés dehors. Alors on viendra de l’orient et de l’occident, du nord et du midi, prendre place au festin dans le royaume de Dieu. Oui, il y a des derniers qui seront premiers, et des premiers qui seront derniers. »

Priedegt

A menger Priedegt fir de 15. August hat ech gesot: „Ee Liewen, dat esou absolutt ganz viru Gott gelieft gouf, huet och esou ganz bäi Gott seng Plaz. Et gëtt deemno näischt an eisem Liewen, wat onwichteg wier. Mir feieren deemno haut ee Fest vum absolutte Liewen. ... Och mir dierfen d’Gewëssheet hunn, dass mir vu Gott voll a ganz gekuckt an ugeholl ginn. ... Wichteg ass, dass mir vertraue kënnen, dass dat Gutt, wat mir maachen, vu Gott gesinn an ugeholl gëtt.“ No enger vun de Massen ass eng Jugendlech op mech zoukomm, fir mat mir doriwwer ze schwätzen. Si huet sech eben d’Fro gestalt, op dat, wat si mécht, wierklech deem entsprécht, wat Gott vun hier oder vun eis all wënscht. Si sot mir, dass si dach e bëssi veronséchert lo wier, nodeems si meng Gedanken héieren hat.

Dëse Statement huet mir déi lescht Deeg dann dach ze denke ginn. A grad, wann een d’Evangelium vun dësem Sonndeg liest oder héiert, da muss een sech schonn d’Fro stellen, wéi et dann ëm ee perséinlech steet am Verhältnis zu Gott. „Bemüht euch mit allen Kräften, durch die enge Tür zu gelangen.“ (Lk 12, 24a) Wéi kann ech also viru Gott bestoen? Wéi kann ech als gutt virun him gëllen? Wat ass mäi Wee an der Welt?

Am Evangelium vun haut schwätzt de Jesus schonn däitlech. Et ass net alles egal, wat mir am Liewe maachen. Mir beméien eis. Dat seet de Jesus jo och. Awer eist Beméien féiert nach laang net onbedéngt zu deem Zil, dass mir da bäi Gott sinn. Wann een hien hei héiert, dann ass et kloer, dass et och eng Aart „Verdamen“ gëtt. „Weg von mir, ihr habt alle Unrecht getan!“ Dat ass een däitlecht Wuert a léist eis sécher och erschrecken. Wie ka scho behaapten, dass hien alles gutt gemaach huet a sengem Liewen? Mä ass dat Urteel elo esou kloer? Der jonker Fra de 15. August war et en Uleies, genee dat ze froen. Wéini ass een da lo als Chrëscht gutt genuch, fir an deen himmlesche Beräich op- an ugeholl ze ginn?

Am Evangelium erzielt de Lukas ganz mënschlech vun de Reaktiounen vun de Leit op dem Jesus seng Fuerderung: Mir waren dach ëmmer do! Mir hunn dach mat dir um Dësch gesiess! Mir hunn dir nogelauschtert, wann’s du gepriedegt hues! Geet dat net duer? Haut géife mir vläicht soen: Mir sinn dach gutt Chrëschte gewiescht! Mir waren dach bal ëmmer um Sonndeg an der Mass! Mir hu keng grouss Feeler gemaach, keng Doudsënnen! Déi kleng Ausrutscher an eisem Behuelen, déi kënnen dach net esou schlëmm Auswierkungen hunn, oder? Geet dat net duer?

Wéi et herno ausgeet, kann ech net soen. Ech stinn net op der Plaz vu Gott. Awer iergendwéi ginn ech d’Gefill net lass, dass eréischt duerch d’Méiglechkeet, dass eppes an eisem Liewen net viru Gott bestoe kéint, an eis een Denken, een Nodenken iwwer eis Situatioun ufänkt. Fänkt net grad doduerch an eis dat néidegt Gespier un wakereg ze ginn doriwwer, fir ze gesinn, wat geet a wat net geet? Mir Mënsche sinn eigentlech grouss Meeschteren doran, fir eis eppes vir ze maachen, fir eis eis Welt ëmmer nees schéin ze schwätzen. Gott wäert eis schonn och verzeien, dat ass schliisslech seng Saach, oder?

Mä genee do virdrun warnt eist Evangelium haut. Et geet hei net drëm fir Angscht ze maachen. Et geet hei drëm fir eis op ze rëselen aus der Selbstverständlechkeet, mat der mir ëmmer nees mengen viru Gott gutt do ze stoen. Dem Jesus seng Wierder vu Geriicht sinn dofir grad richteg. Si wëllen eis soen, dass eben net alles esou selbstverständlech an automatesch ass. Och wa Gott dee grousse Baarmhäerzegen ass, sou wëll hien eis domat net einfach soen, dass mir maachen a loossen kënnen, wéi et eis grad zu Paass kënnt. Mir hunn och Verantwortung fir eis selwer a fir déi Mënschen ëm eis, jo fir all Kreatur an der Welt. Dat ass de Punkt.

De Jesus huet wuel heiansdo esou misste schwätzen wéi haut am Evangelium. Dat ass net géint d’Baarmhäerzegkeet vu Gott geschwat. Mä et zilt op eis Verantwortung. Mir si Mënschen mat engem fräie Wëllen, och viru Gott. Dat awer verlaangt, dass mir eis bewosst sinn, wat mir soen a maachen, wéi mir liewen an handelen. Mir kënnen och Schold op eis lueden. Déi musse mir droen, och wa Gott si verzeie wëll a kann.

Ech hunn et dofir eben ganz beréierend fonnt, dass déi Jugendlech mech de 15. August genee dorop ugeschwat huet. Si huet et verstanen, dass net alles egal ass, wat mir maachen. Mir musse vläicht keng Angscht viru Gott hunn. Awer mir mussen eis eiser Situatioun bewosst sinn. Mir mussen erkennen, dass eist Handelen Konsequenzen huet. A mir kënnen aus all deem dann och léieren. Dat mécht eis als Mënschen ee vis-à-vis vun deem aneren wäertvoll a gutt. Dat mécht eis och viru Gott zu gudde Mënschen, deenen hiert Liewen vun him voll a ganz gekuckt an ugeholl gëtt.

Fürbitten

Loosse mir bieden zu Gott, deen all Mënsch wëll Erléisung aus der Nout schenken:

  • Fir déi Mënschen, déi anerer op hirem Wee vum Erwuesse-Ginn begleeden an hinnen hëllefen gutt Mënschen ze ginn. Härgott, héier eis.
  • Fir all, déi mat Froen an Zweiwel eleng gelooss sinn, dass si gutt Beroder a Begleeder fannen. Härgott, héier eis.
  • Fir all, déi an der Politik an an der Wirtschaft groussen Afloss hunn, dass si sech ëm ee gutt Zesummeliewen an der Gesellschaft beméien. Härgott, héier eis.
  • Fir all, déi onheelbar krank sinn, dass si an hirer Nout d’Léift vun hire Matmënschen erfueren. Härgott, héier eis.
  • Fir all eis Verstuerwen, dass si bäi dir an denger Léift weiderliewen. Haut denke mir besonnesch un ... . Härgott, héier eis.

Versammelt am Numm vu Jesus Christus soe mir dir, Gott, Merci fir alles, wat’s du fir eis méchs, fir deng Léift an den Trei, haut an all Dag vun eisem Liewen. Amen.

II.

Frères et sœurs, prions ensemble pour tous les humains qui cherchent la porte étroite du salut et du bonheur. Confions-les à la bonté infinie du Père.
Dans ton amour, Seigneur, écoute-nous.
– Prions pour notre société en quête de paix et de justice.
– Prions pour notre Église qui a la responsabilité de témoigner de la tendresse et de la miséricorde divines.
– Prions pour les nations éprouvés par la guerre ou les catastrophes naturelles.
– Prions pour notre communauté chrétienne, qui se doit d’accueillir toutes les personnes dans le besoin.
Dieu notre Père, Jésus ton Fils nous invite à passer par la porte étroite, celle de l’accueil inconditionnel des autres, en son nom. Que ton Esprit nous soutienne dans ce combat quotidien en faveur de l’amour. Nous te le demandons par ce même Jésus, le Christ, notre Seigneur. Amen.
(http://www.vieliturgique.ca)

Gowegebiet

Herr und Gott, du hast dir das eine Volk des Neuen Bundes erworben durch das Opfer deines Sohnes, das er ein für alle Mal dargebracht hat. Sieh gnädig auf uns und schenke uns in deiner Kirche Einheit und Frieden. Darum bitten wir durch Christus, unseren Herrn.

Par l’unique sacrifice de la Croix, tu t’es donné, Père très bon, un peuple de fils; accorde-nous, dans ton Église, la grâce de l’unité et de la Paix. Par Jésus

Gott, du Geber alles Guten, wir haben nichts, was du uns nicht geschenkt hast; dennoch kommen wir mit Gaben und Gebeten vor dein Angesicht. Erhöre uns durch Christus, unsern Herrn.

Hochgebet – „Die Liebe ist das Maß“


Präfation
In Wahrheit ist es würdig und recht, dir, verborgener Gott, Dank zu sagen,
immer und überall und auch heute durch Jesus Christus unseren Herrn.
Er ist es, der alles wieder richtigstellte, wie es am Anfang war
und wie es immer wieder werden soll.
Er ist es, der wieder richtigstellte, dass nämlich die Liebe
das goldene Maß von allem ist, was wir reden und was wir tun.
A: Amen, Amen, Amen.
Er ist es, der uns losspricht, wo das bloße Gesetz uns verurteilt.
Er ist es, der den Menschen kennt und weiß, was der Mensch kann
und was er nicht kann.
Er ist es, Jesus Christus, der in allem Gnade vor Recht,
die Liebe vor dem Gesetz, ergehen lässt.
A: Amen, …
Um seinetwillen, verborgener Gott, preisen wir dich.
Um seinetwillen, der dich bis aufs Blut glaubhaft verkündete
und der bis in den Tod für uns Menschen eintrat.
Sanctus

Er ist der Anlass, weshalb wir uns hier versammeln.
Er ist auch die Mitte, um die wir uns versammeln.
Er ist der gemeinsame Maßstab unseres Denkens, Redens und Handelns.
Er ist die immerwährende Verwandlung unseres Lebens.
Er ist der gute Wein unseres Lebens.
Er ist das Brot vom Himmel für unsere Erde, die noch nicht Himmel ist.
Vater, wir feiern das Gedächtnis deines Sohnes, den du aus Liebe gesandt hast.
Sende daher deinen Geist aus über diese Gaben, damit sie uns werden
Leib + und Blut Jesu Christi:
Wir tun, was er aus Liebe getan hat, in der Nacht, da er verraten wurde.
Er nahm das Brot in seine Hände, dankte dir, segnete es
und reichte es seinen Freunden mit den Worten:

NEHMET UND ESSET ALLE DAVON:
DAS IST MEIN LEIB, DER FÜR EUCH HINGEGEBEN WIRD.

Er nahm auch den Becher am Tisch, dankte, segnete und sprach:

NEHMET UND TRINKET ALLE DARAUS:
DAS IST DER KELCH DES IMMERWÄHRENDEN BUNDES,
MEIN BLUT, DAS FÜR EUCH UND FÜR ALLE VERGOSSEN WIRD
ZUR VERGEBUNG DER SÜNDEN.
TUT DIES ZU MEINEM GEDÄCHTNIS.

Geheimnis des Glaubens

Lebendiger Gott, die unsichtbare und doch spürbare Mitte der Welt ist die Liebe.
Aus dieser Liebe entspringt das Leben.
Aus dieser Liebe quillt alles, auch unser Leben.
A: Amen, …
Gib, dass wir diese Liebe in all ihren Formen und Farben
zu vollbringen suchen und so untereinander eins werden.
Gib, dass wir uns gegenseitig zur Liebe verhelfen.
Steh deiner Kirche bei, unserem Papst Franziskus, unserem Bischof N.,
und allen Menschen, die um der Liebe willen unterwegs waren und sind.
Bewahre uns davor, dass wir andere Menschen beurteilen und verurteilen
und uns dabei auf nichts anderes berufen als auf das Gesetz.
Gott, du hast die Welt aus der Liebe geschaffen.
Wir sehen es deutlich, denn überall in der Welt, in unserem Land,
in unserer Stadt, wo etwas ist, was uns bewegt, da geschieht es aus Liebe.
Deine Liebe durchdringt den Tod.
Bei dir können die Verstorbenen ihre Heimat finden.
Deshalb wollen wir für sie beten.
Nimm sie auf zu dir und sei du ihnen Licht, Freude und Leben.
Bewahre uns in der Gemeinschaft mit deinen Heiligen:
mit Maria, der Mutter deines Sohnes; mit dem heiligen Josef,
mit allen, die deine Hoffnung lebten; mit allen die dir treu geblieben sind
bis in den Tod; mit allen, die sich eingesetzt haben für Arme und Bedrängte.
Lass uns mit ihnen zusammen das Leben feiern und dich loben
und preisen durch unseren Bruder und Herrn Jesus Christus.

Durch ihn und mit ihm und in ihm ist dir, Gott, allmächtiger Vater,
in der Einheit des Heiligen Geistes alle Herrlichkeit und Ehre jetzt und in Ewigkeit. Amen.
Quelle unbekannt

Vaterunser

Wat eist Liewen dréit, wat eis Angscht an eis iwwerwënnt, dat ass dat déift Vertrauen, dass Gott bei eis ass an eis wéi ee gudde Papp schützt a begleet. Zu him biede mir: Vater unser im Himmel, …

Friddensgebiet

Fridde gëtt et do, wou mir eis ëm ee gutt Handelen beméien. Déiwen a bestännege Fridde gëtt et, wa mir Gott ëm säi Fridde froen. Här Jesus schenk eis däi Fridden, grad elo an dëser Zäit. De Fridde vun eisem Här sief mat iech all.

Schlussgebiet

Herr, unser Gott, schenke uns durch dieses Sakrament die Fülle deines Erbarmens und mache uns heil. Gewähre uns deine Hilfe, damit wir so vor dir leben können, wie es dir gefällt. Darum bitten wir durch Christus, unseren Herrn.

Que ta miséricorde, Seigneur, agisse en nous, et nous guérisse entièrement; transforme-nous, par ta grâce, et rends-nous si généreux que nous puissions te plaire en toute chose. Par Jésus.

Gott und Vater, unseres Herrn Jesus Christus, du hast Großes an uns getan. Wir danken dir für die Mahlgemeinschaft. Gib, dass wir nie verlieren, was du uns in deinem Sohn geschenkt hast, und lass uns treu zum Evangelium stehen. Darum bitten wir durch Christus, unsern Herrn.

Segen

Gottes Liebe tröste euch und erfülle euer Herz!
Gottes Wort führe euch auf den Weg der Gerechtigkeit!
Gottes Segen begleite euch in diesen Tag und in die neue Woche!


Mass vum 15. August
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Mass vum 28. August

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